home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
17 Mar 2024, 23:29 Fadbamsen Skadestuen ryger ud i online spil.
03 Mar 2024, 06:12 DeBuur Skadestuen Kan ikke vælge Liverpo...
23 Feb 2024, 20:56 ydersog Klubsøgnin... Manchester United
23 Feb 2024, 10:12 valverde4ever Pro Cyclin... Cycling Career - Kan d...
23 Feb 2024, 00:14 g00n Blogs Minimalistic 2020
19 Feb 2024, 14:02 rheya Omklædning... Home Grown spillere?
29 Jan 2024, 11:35 Mulle68 Nostalgi Patches CM 4
Antal Registrerede Brugere: 23287
  1 Bruger, 364 Gæster Online.

Indlæg: 1132681 over 31362 Emner
Nyeste Bruger: queenofmumbai
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Football Manager 2016
| |-+  Kategori: Træningsbanen
| | |-+  Fra idé til handling
0 Brugere og 1 Gæst læser i øjeblikket dette emne.
Sider: 1 2 [3] 4 Udprint
Forfatter Emne: Fra idé til handling  (Læst 19124 gange)
whapz
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: Fra idé til handling
« Svar #30: 18 Jan 2016, 08:28 »

Testen med Ajax er tæt på at være slut, jeg ser gerne foreslag til andre hold, der skal testes!
Jeg er åben for alt, da jeg gerne vil have taktikken prøvet af i flere nationer Smiley
Logged

whapz
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: Fra idé til handling
« Svar #31: 18 Jan 2016, 13:54 »

Resultater



Jeg er tilfreds med resultatet, da jeg har justeret og tweaket meget gennem sæsonen. "Det gyldne våben" fra backs har fungeret rigtig fint og defensiven har været ganske stabil.
Vil forsøge i en anden liga med et hold, der er seedet lavere og fortsætte med taktikken fra hvor jeg har sluppet.

Præstationer

Spillernes præstationer kan ses her, hvor det tydeligt fremgår, at den brede playmaker og højre back har været helt ustoppelige. Generelt har der været gode præstationer over hele linjen.

Ændringer

Felt-felt-midtbanespilleren har jeg igen lavet om til en flydende playmaker, da jeg synes, at en F2F minder rigtig meget om den boldvindende. Derfor er jeg gået tilbage til scratch på den position.

Selvom jeg rigtig gerne vil undlade "arbejd bolden ind i feltet", må jeg sande, at taktikken bare fungerer super godt med den holdinstruktion, hvorfor jeg vil bibeholde den i de næste tests.

Mentaliteten har fungeret uden sammenligning bedst på standard, hvilket jeg er okay tilfreds med. Enkelte kampe har jeg spillet med kontra uden den store succes, blandt andet i Europa League. Derfor vil den normale mentalitet være standard.
« Seneste Redigering: 18 Jan 2016, 13:56 af whapz » Logged

whapz
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: Fra idé til handling
« Svar #32: 18 Jan 2016, 16:49 »

Næste hold i taktik-testen bliver Stoke Smiley Glæder mig til at se resultatet. Debutkampen mod Arsenal vandt jeg 0-1 noget ufortjent.
Logged

Mikkelmoss
Lilleputspiller
*

Offline Offline

 
Sv: Fra idé til handling
« Svar #33: 18 Jan 2016, 21:29 »

Jeg har plukket lidt fra din taktik og er hoppet på West Ham Smiley
Logged

whapz
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: Fra idé til handling
« Svar #34: 18 Jan 2016, 22:47 »

Jeg har plukket lidt fra din taktik og er hoppet på West Ham Smiley

Spændende! Hold mig endelig opdateret om, hvordan det går Smiley
Logged

Peroni21
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: Fra idé til handling
« Svar #35: 18 Jan 2016, 22:53 »

Glæder mig til at høre om dit Stoke-eventyr!!
Logged

Månedens bruger: Februar 15'
Månedens tråd: Februar 15'

Nuværende konkurrence: Ingen aktive p.t.
Nuværende blog: Ingen aktive p.t.

Mikkelmoss
Lilleputspiller
*

Offline Offline

 
Sv: Fra idé til handling
« Svar #36: 19 Jan 2016, 08:32 »

Vejen til EL er gået smertefrit indtil videre hvor jeg ikke rigtig er blevet testet af Lusitans fra Andorra, Inverness og Randers.

I første kamp mod Everton i ligaen var spillerende ret trætte men alligevel blev det til en 1-0 sejr.
Jeg er specielt glad for måden som sejreren kom i hus på. jeg var dominerende både på bolbesiddelse og på afslutninger

Så indtil videre er det en godkendt start. nu er det til sidste fase i EL og de første 5-10 kampe i PL der afgøre om det er taktikken jeg forsætter med Smiley
Logged

whapz
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: Fra idé til handling
« Svar #37: 19 Jan 2016, 15:05 »

Det lyder spændende Smiley jeg er omtrent halvvejs i første sæson, hvor det går meget op og ned Smiley
Logged

whapz
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: Fra idé til handling
« Svar #38: 19 Jan 2016, 23:45 »

Resultatet med Stoke City



Hvad fungerede?

Målfarligeheden var generelt tilfredsstillende. Både på opspil, indlæg og dødbolde var jeg målfarlig. Gennem hele sæsonen lå jeg ikke under nummer 11, og holdet var seedet som nummer 12, så det må anses som godkendt.
Defensive dødbolde kan vist tælles på én hånd, antallet af indkasserede mål på dødbolde i mod mig. Her har jeg heldigvis forbedret mig markant.

Hvad fungerede ikke?

Defensiven var jeg på ingen måde tilfreds med. Målscoreren lød på 60-60, og jeg har siddet og vredet mig i sofaen. På indlæg fra modstandernes kanter, kan jeg simpelthen bare ikke forsvare mig i mod. Jeg har forsøgt alt der står i min magt, men det har bare ikke lykkedes.
Rotationssystemet på mit hold viste sig også at være lidt en skuffelse. Der gik det meste af en halv sæson, før jeg havde fundet den komplette startellever. Derfor var midten af sæsonen også meget skuffende, efter jeg lå helt oppe som nummer 5 efter 13 spillerunder.

Ændringer?

Endnu engang er der lavet ændringer i systemet. Offensiven er blevet giftig efter jeg nu har lavet den offensive midtbanespiller om til skyggeangriber. Det har fungeret rigtig fint.
"Det gyldne våben" stod helt stille i det første halve år, hvorefter de blev ændret til wingbacks i offensive mentalitet. Dette førte til flere assists.

Og hvad så nu?

Jeg er nu nået dertil, hvor jeg er tilfreds med taktikken! Mentaliteten er udelukkende kontra og standard, på nær hvis jeg jagter et resultat i kampen, så kan den til nødt ryge på offensiv.
Det var tydeligt at mærke, at Premier League var en meget stærkere liga. Ingen kampe var lette og jeg måtte kæmpe for hvert point. Nu skal turen gå videre til en ny liga.
Foreslag tages i mod med kyshånd!

Håber stadig folk følger med og min tid ikke spildes Smiley

Spillerpræstationer ne kan ses her
Logged

bonde42
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline


 
Sv: Fra idé til handling
« Svar #39: 20 Jan 2016, 11:27 »

Står du selv for indkøb i dine saves?
Logged

Vejgaard Boldspilklub

Selvom alting kører i ring, er det ikke alting, der er ringe..

whapz
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: Fra idé til handling
« Svar #40: 20 Jan 2016, 11:52 »

Står du selv for indkøb i dine saves?

Ja, hvorfor? Smiley
Logged

bonde42
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline


 
Sv: Fra idé til handling
« Svar #41: 20 Jan 2016, 12:20 »

Synes, jeg så nogle gengangere i grafikerne, og så overvejede jeg bare, om det kunne indvirke på implementeringen af taktikken; om indkøbene var en forudsætning for, om taktikken virkede, hvis du kan følge mig. Ikke andet såmænd
Logged

Vejgaard Boldspilklub

Selvom alting kører i ring, er det ikke alting, der er ringe..

whapz
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: Fra idé til handling
« Svar #42: 20 Jan 2016, 13:04 »

Synes, jeg så nogle gengangere i grafikerne, og så overvejede jeg bare, om det kunne indvirke på implementeringen af taktikken; om indkøbene var en forudsætning for, om taktikken virkede, hvis du kan følge mig. Ikke andet såmænd

Kan godt følge dig Smiley Jeg er nu startet med Eibar, hvor jeg ikke har hentet nogle gengangere. Desværre - igen - ser defensiven ikke for godt ud.
Logged

bonde42
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline


 
Sv: Fra idé til handling
« Svar #43: 20 Jan 2016, 18:58 »

Når jeg kigger på dit opslag med taktikken i Ajax, og der er umiddelbart ikke mange spillere, med defensive roller/pligter (De hedder support/angreb primært). Jeg har selv gode erfaringer med at have én af de to centrale midtbanespillere til at stå som defensiv i sin rolle. Det kan være, det kan lukke lidt af dit hul, men du skal jo heller ikke helt på kompromis med idéen
Logged

Vejgaard Boldspilklub

Selvom alting kører i ring, er det ikke alting, der er ringe..

whapz
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: Fra idé til handling
« Svar #44: 20 Jan 2016, 19:01 »

Når jeg kigger på dit opslag med taktikken i Ajax, og der er umiddelbart ikke mange spillere, med defensive roller/pligter (De hedder support/angreb primært). Jeg har selv gode erfaringer med at have én af de to centrale midtbanespillere til at stå som defensiv i sin rolle. Det kan være, det kan lukke lidt af dit hul, men du skal jo heller ikke helt på kompromis med idéen

I princippet kunne jeg godt køre med den boldvindende på defensive mentalitet, da udgangspunktet lå i en halfback. Jeg er bare stor fan af, at den boldvindende midtbanemand er god til at hjælpe med at fylde feltet op, når "det gyldne våben" kommer i overlap.
Dog kan jeg sagtens se logikken i det, du skriver.

Næste projekt bliver helt klart en 4-1-4-1 opstilling!
Logged

Sider: 1 2 [3] 4 Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010