home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
17 Mar 2024, 23:29 Fadbamsen Skadestuen ryger ud i online spil.
03 Mar 2024, 06:12 DeBuur Skadestuen Kan ikke vælge Liverpo...
23 Feb 2024, 20:56 ydersog Klubsøgnin... Manchester United
23 Feb 2024, 10:12 valverde4ever Pro Cyclin... Cycling Career - Kan d...
23 Feb 2024, 00:14 g00n Blogs Minimalistic 2020
19 Feb 2024, 14:02 rheya Omklædning... Home Grown spillere?
29 Jan 2024, 11:35 Mulle68 Nostalgi Patches CM 4
Antal Registrerede Brugere: 23284
  0 Brugere, 554 Gæster Online.

Indlæg: 1132681 over 31362 Emner
Nyeste Bruger: reportajme
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Football Manager 2016
| |-+  Kategori: Træningsbanen
| | |-+  Fra idé til handling
0 Brugere og 1 Gæst læser i øjeblikket dette emne.
Sider: 1 [2] 3 4 Udprint
Forfatter Emne: Fra idé til handling  (Læst 19077 gange)
whapz
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: Fra idé til handling
« Svar #15: 12 Jan 2016, 14:57 »

Test af taktik

Jeg har tænkt mig at teste taktikken med henholdsvis ét bundhold, ét midterhold og ét tophold.

Bundhold Eibar, Stade Malherbe Caen, Watford
Midterhold Sassuolo, Heracles Almelo, Zulte Waregem
Tophold Bayern Müchen, Chelsea, Ajax, Galatasaray

Kom endelig med bud, ellers vælger jeg selv! Starter formodentlig i aften. Smiley
Logged

Ankerstjernel
Juniorspiller
**

Offline Offline


 
Sv: Fra idé til handling
« Svar #16: 12 Jan 2016, 18:02 »

Test af taktik

Jeg har tænkt mig at teste taktikken med henholdsvis ét bundhold, ét midterhold og ét tophold.

Bundhold Eibar, Stade Malherbe Caen, Watford
Midterhold Sassuolo, Heracles Almelo, Zulte Waregem
Tophold Bayern Müchen, Chelsea, Ajax, Galatasaray

Kom endelig med bud, ellers vælger jeg selv! Starter formodentlig i aften. Smiley
Eibar, Heracles Almelo og Galatasaray helt klart Wink
Logged

Højt at flyve, langt at gå

whapz
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: Fra idé til handling
« Svar #17: 12 Jan 2016, 19:01 »

Første hold er sat i test, valget faldt på Eibar!

Vi er seedet nummer 17, så taktikken er godkendt, hvis vi slutter som nummer 16 eller bedre!
« Seneste Redigering: 12 Jan 2016, 19:07 af whapz » Logged

philipo
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline


 
Sv: Fra idé til handling
« Svar #18: 12 Jan 2016, 19:47 »

Er spændt på at se resultater Smiley Det virker i hvert fald godt Smiley
Logged

Xbox 360: iphilipoxbox
PS3: iphilipo

whapz
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: Fra idé til handling
« Svar #19: 13 Jan 2016, 00:24 »

Efter blot 13 spillerunder, må jeg se i øjnene, at taktikken på ingen måde fungerede i Eibar. Blot én sejr i den første kamp gjorde, at bestyrelsen sagde farvel og tak. Nogle af kampene var der fint spil, men generelt scorede jeg ingen mål og lukkede alt for mange ind på dødbold og indlæg generelt.

I stedet for at starte op med Eibar igen, går jeg derfor videre til midterholdet. Håber på at kunne vende skuden og få rettet taktikken til, så jeg ikke indkasserer så ufattelig mange mål!
Logged

whapz
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: Fra idé til handling
« Svar #20: 13 Jan 2016, 09:15 »

Midterholdstesten

Jeg vil se, om jeg kan lave små ændringer, der måske kan føre til en bedre defensiv og samtidig være mere målfarlig. Angriberen er ikke faldet meget ned og jeg har generelt ikke fået nok ud af de offensive folk. Derfor vil jeg forsøge at ændre den komplette til en falsk 9'er og OMC til en skyggeangriber, for at de kan supplere hinanden.

Valget er faldet på Sassuolo
Logged

Jimko18
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline


 
Sv: Fra idé til handling
« Svar #21: 13 Jan 2016, 12:40 »

Jeg læste lige dit indlæg før jeg gik igang med mit nyeste skud på stammen nemlig Lazio.

Blev lidt inspireret af din taktiske tilgang og gik selv igang med udgangspunkt i din taktik.

Jeg har fint succes med min taktik med Lazio ligger nr. 2 efter Juventus med 2 point op efter 25 kampe    V:18 U:2 T:5

Jeg har så ændret en smule iforhold til det oplæg du kom med.


Jeg spiller med Felt-felt midtbane på Central midt som rykker i dybden. Det har givet ekstra boldbesiddelse og støtte til både offensiven og deffensiven.

Dog den vigtigste forkskel som virkelig satte mit hold op på spilknapperne , var at jeg tænke at når man spiller smalt og trækker godt ind i midten så bliver det hele meget klumpet samme og især når man spiller imod de små hold der spiller kompakt. Derfor har jeg nu sat SØG OVERLAP på og det har givet angrebet et løft og langt flere muligheder.

har også ændret lidt på spillerinstrukser men ikke helt vildt Smiley ved godt Lazio er bedre hold men stadig... det fungere rigtig godt og især imod de store hold, mødte Real Madrid i CL og vandt hjemme 3-0 og ude 1-1 (Burde have vundet Smiley )

så bare bliv ved med at tweeke med taktikken tanken er god og den virker i hvert fald for mig... Takker Smiley


Der til skal så også nævnes at jeg at købt 9 nyespillere og sendt 9 ud af døren så med lidt mere stabilitet kunne det nok have gået bedre Smiley
« Seneste Redigering: 13 Jan 2016, 12:46 af Jimko18 » Logged

whapz
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: Fra idé til handling
« Svar #22: 13 Jan 2016, 13:39 »

Jeg læste lige dit indlæg før jeg gik igang med mit nyeste skud på stammen nemlig Lazio.

Blev lidt inspireret af din taktiske tilgang og gik selv igang med udgangspunkt i din taktik.

Jeg har fint succes med min taktik med Lazio ligger nr. 2 efter Juventus med 2 point op efter 25 kampe    V:18 U:2 T:5

Jeg har så ændret en smule iforhold til det oplæg du kom med.


Jeg spiller med Felt-felt midtbane på Central midt som rykker i dybden. Det har givet ekstra boldbesiddelse og støtte til både offensiven og deffensiven.

Dog den vigtigste forkskel som virkelig satte mit hold op på spilknapperne , var at jeg tænke at når man spiller smalt og trækker godt ind i midten så bliver det hele meget klumpet samme og især når man spiller imod de små hold der spiller kompakt. Derfor har jeg nu sat SØG OVERLAP på og det har givet angrebet et løft og langt flere muligheder.

har også ændret lidt på spillerinstrukser men ikke helt vildt Smiley ved godt Lazio er bedre hold men stadig... det fungere rigtig godt og især imod de store hold, mødte Real Madrid i CL og vandt hjemme 3-0 og ude 1-1 (Burde have vundet Smiley )

så bare bliv ved med at tweeke med taktikken tanken er god og den virker i hvert fald for mig... Takker Smiley


Der til skal så også nævnes at jeg at købt 9 nyespillere og sendt 9 ud af døren så med lidt mere stabilitet kunne det nok have gået bedre Smiley

Det lyder spændende og interessant!

Jeg er startet med Sassuolo, hvor jeg hev en 2-0 sejr over Roma på udebane i første kamp og så crashede min pc. Så den kamp skal desværre gennemspilles igen.

Er også i fuld gang med at tweake taktikken, men jeg er glad for, den virker for dig. Jeg vil også forsøge at skære ned på både spiller -og holdinstruktioner, så der er plads til kreativ frihed. Vil ligge flere opdateringer op - hvilket du også er mere end velkommen til Smiley
Logged

whapz
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: Fra idé til handling
« Svar #23: 14 Jan 2016, 12:40 »

Update

Det er med sorg i sjælen at fortælle, jeg simpelthen ikke kan få min taktik til at fungere. I Sassuolo står det helt skidt til, taktikken er måske heller ikke helt italiensk - hvilket jeg dog på ingen måde vil bruge som undskyldning.
Dog har jeg fået rettet op på den defensive del, hvor jeg slet ikke lukker ligeså mange mål ind mere.

Planen er at fortsætte med midterhold for at tweake den, så den forhåbentlig kan komme til at fungere!
Logged

whapz
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: Fra idé til handling
« Svar #24: 16 Jan 2016, 10:12 »

update

Da mine tweaks simpelthen ikke vil fungere, har jeg nu tænkt mig at forsøge med en ændring i taktikken. De indvendige angribere får jeg absolut intet ud af, så jeg har bestemt mig for at forsøge alternativer!
Yderligere detaljer kommer senere Smiley
Logged

Esmark11
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Fra idé til handling
« Svar #25: 16 Jan 2016, 12:44 »

Det lyder spændende og interessant!

Jeg er startet med Sassuolo, hvor jeg hev en 2-0 sejr over Roma på udebane i første kamp og så crashede min pc. Så den kamp skal desværre gennemspilles igen.

Er også i fuld gang med at tweake taktikken, men jeg er glad for, den virker for dig. Jeg vil også forsøge at skære ned på både spiller -og holdinstruktioner, så der er plads til kreativ frihed. Vil ligge flere opdateringer op - hvilket du også er mere end velkommen til Smiley

Synd du måtte spille kampen mod Roma om - hvordan går det nu? (Er du i øvrigt færdig med dit Portsmouth-save?)
Logged

whapz
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: Fra idé til handling
« Svar #26: 16 Jan 2016, 14:32 »

Synd du måtte spille kampen mod Roma om - hvordan går det nu? (Er du i øvrigt færdig med dit Portsmouth-save?)

Det er gået helt af røv til - resultaterne og spillet har slet ikke flasket sig. Jeg har ikke været tilfreds med spillet i nogle kampe. Portsmouth spillet er sat på standby pt Smiley
Logged

Esmark11
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Fra idé til handling
« Svar #27: 16 Jan 2016, 15:54 »

Det er gået helt af røv til - resultaterne og spillet har slet ikke flasket sig. Jeg har ikke været tilfreds med spillet i nogle kampe. Portsmouth spillet er sat på standby pt Smiley

Øv øv. Kan være du skal gå i gang med Portsmouth igen.
Logged

whapz
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: Fra idé til handling
« Svar #28: 17 Jan 2016, 10:50 »

                                        Ændring af mit "snævre" syn på taktikken

Det skal ikke være nogen hemmelighed, at jeg har manglet succes og selvtillid, nu hvor min taktik gik i vasken. Jeg tog derfor mig selv i nakken og forsøgte at analysere, hvad der kunne have været galt.
Der skulle, utroligt nok, et hotelophold, gourmet-mad og jacuzzi til at få vendt tankerne, hvilket førte mig frem til følgende:

Halfbacken: Jeg har ikke følt, at han har været helt den gevinst, som jeg havde håbet. Mellemrummet mellem forsvaret og midtbanen var stort, da han faktisk agerede forsvarsspiller, når vi havde bolden. Derfor var han en af ændringerne, jeg ville kigge på. Her er det ført til, at jeg vil forsøge mig med en boldvindende midtbanespiller i stedet for.

De invendige angribere: Har på ingen måde båret frugt. De skød for meget, mistede bolden for meget og generelt lavede kejtede afleveringer. Efter lidt research på nettet, fandt jeg ud af, at den brede midtbanespiller på hhv. VM og HM har givet pote for plug&play-taktikker. Derfor vil jeg lave min venstre invendige angriber om til en bred midtbanespiller - stadig fungerende som en invendig angriber (altså højrebenet i venstre side, stadig med god tekning, fart osv.).
I den anden side, vil jeg, som også er nævnt under punktet "de invendige angribere", gerne have en playmaker type, der trækker ind i banen og kan være en mål -og assisttrussel. Her fik jeg inspiration fra Wester og hans Gung-Ho taktik, hvilket førte til valget af den brede playmaker. Han skal stadig være venstrebenet på højre midtbane! Han skal være omdrejningspunktet i starten af angrebet, da jeg også har valgt at ændre den flydende playmaker.

Den flydende playmaker: Jeg har egentlig været godt tilfreds med karaktererne på den flydende playmaker, men han skød for meget på mål og det bar stort set aldrig frugt. Set i bakspejlet, var han nok for meget overladt til sig selv på den centrale midtbane, hvorfor det var nemt for modstanderne at brede deres spil ud på kanten og score på indlæg. (Dette er også en grund til, jeg har flyttet de invendige angribere ved som hhv. VM og HM, så de kan deltage mere aktivt i sine defensive pligter). Han er derfor blev ændret til en felt-felt midtbanespiller, da jeg har flyttet min playmaker ud på højre kant. Han skal både give støtte fremad samt bagud i mit spil.

Den fremskudte playmaker: På den offensive midtbane, savnede jeg generelt slutprodukt. Assists og mål er vigtigt på den position, derfor søgte jeg igen inspiration hos den kære Wester og Gung-Ho. Derfor skal der forsøges med en ganske almindelig offensiv midtbanespiller i en offensiv mentalitet.

Den komplette angriber: Jeg har alle mine spil været tilfreds med den komplette angriber i angrebmentalitet, men han har på ingen måde båret frugt i "domination of the middle". Derfor er jeg gået tilbage til FM15-stilen og forsøgt falsk 9'er. Her er man i hvert fald sikker på, at der bliver deltaget i det opbyggende spil, da han i spillet er beskrevet som "en ekstra midtbanespiller, der er placeret i angrebet" - lidt en overdrivelse efter min mening, men han har hvad jeg gerne vil have, da jeg stadig vil forsøge at dominere midten af banen.

Og hvordan ser opstillingen så ud?



Og hvordan har resultaterne flasket sig?





Jeg er meget tilfreds med fremgangen og føler rent faktisk, at spillet fungerer. Den tidligere taktik testede jeg også i Chelsea, hvor det også gik elendigt.
Så ja, jeg ved godt, Ajax burde ligge hvor jeg gør, men rettelserne gør at jeg kan kalde mig tilfreds so far. Updates vil følge mht. spillerinstruktione r, holdinstruktioner osv. Smiley

Peace  Thumbs Up
Logged

bonde42
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline


 
Sv: Fra idé til handling
« Svar #29: 17 Jan 2016, 13:50 »

Ligner også umiddelbart en mere homogen midtbane/opstilling. Jeg er spændt på, om du kommer til nok chancer og mål uden en mere målorienteret forreste mand 😊
Logged

Vejgaard Boldspilklub

Selvom alting kører i ring, er det ikke alting, der er ringe..

Sider: 1 [2] 3 4 Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010