home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
17 Mar 2024, 23:29 Fadbamsen Skadestuen ryger ud i online spil.
03 Mar 2024, 06:12 DeBuur Skadestuen Kan ikke vælge Liverpo...
23 Feb 2024, 20:56 ydersog Klubsøgnin... Manchester United
23 Feb 2024, 10:12 valverde4ever Pro Cyclin... Cycling Career - Kan d...
23 Feb 2024, 00:14 g00n Blogs Minimalistic 2020
19 Feb 2024, 14:02 rheya Omklædning... Home Grown spillere?
29 Jan 2024, 11:35 Mulle68 Nostalgi Patches CM 4
Antal Registrerede Brugere: 23280
  0 Brugere, 221 Gæster Online.

Indlæg: 1132681 over 31362 Emner
Nyeste Bruger: queenofsjaipur
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Football Manager 2016
| |-+  Kategori: Lav din egen klub
| | |-+  FC Savanna - Bold for en bedre verden
0 Brugere og 1 Gæst læser i øjeblikket dette emne.
Sider: [1] Udprint
Forfatter Emne: FC Savanna - Bold for en bedre verden  (Læst 8679 gange)
Kefiren
Ynglingespiller
***

Offline Offline


 
FC Savanna - Bold for en bedre verden
« : 30 Dec 2015, 23:57 »

FC SAVANNA



Jeg tænkte at jeg vil prøve at springe ud i "lav din egen klub" da jeg kunne se, at der ikke var andre som havde gjort dette.
Jeg har altid været fascineret af FC Savanna lige siden, at "klubben" blev stiftet i 2009 i samarbejde med folkekirkens nødhjælp, derfor har jeg valgt at min nye klub skulle hedde FC Savanna.
Jeg har valgt at beholde trøjer, logo osv som FC Savanna havde dengang det blev stiftet. Jeg er desværre ikke ret god til at sætte tingene op grafisk, så håber at I vil bære over med mig. Heldigvis for mig selv, så hedder min klub også FC Savanna inde på vman, så jeg kunne bruge mit logo derinde fra. Det er min første "blog" så jeg kan ikke garantere at det bliver lige så flot sat op som alle andres, eller lige så godt formuleret, men jeg håber at I vil følge med. Denne blog er lidt min vej tilbage til Football Manager spillene, da jeg har kørt død i spillet længe, og aldrig rigtigt fundet ud af hvilken klub jeg ville være, så det sluttede altid før det begyndte. Jeg vil prøve at holde bloggen opdateret så ofte som muligt, men da jeg også har en familie med 2 børn, så er tiden begrænset til Football Manager, men der vil helt klart komme nogle updates med transfers, stillinger i ligaen osv.

FOLKEKIRKENS NØDHJÆLP KØBER HOLBÆK B&I - HOLBÆK B&I SKIFTER NAVN TIL FC SAVANNA!
Jeg har medvilje valgt at overtage Holbæk, da de tidligere har gjort stort indtryk på mig dengang de kaldte sig for Nordvest FC og kom hele vejen til semifinalen i pokalturneringen og mødte FC København, som de desværre blev slået ud af. De kunne dog ikke have kommet så langt uden deres bedste angriber Danilo Arrieta.
Jeg har valgt at fjerne Brøndby IF som var Holbæks tidligere samarbejdsklub, da jeg gerne vil prøve at stå alene om at få dem op i superligaen og vinde det hele. Jeg kunne også have gjort det meget nemmere, og "snydt" da det er muligt at vælge sine egne samarbejdsklubber, så hvis jeg ønskede et samarbejde med Real Madrid eller Barcelona som min moderklub, så kunne de tilbyde klubben over 100 millioner om året, men dette har jeg valgt ikke at gøre, så klubben starter uden nogen former for hjælp.


DRAFTING:
Det fede ved "lav din egen klub" som egentligt fangede mig med det samme, er at det er bygget op ligesom når du drafter online. Du kan vælge helt selv om du vil beholde den nuværende trup, eller om du vil fjerne hele holdet, eller blot beholde nogle enkelte spillere.
I mit tilfælde har jeg valgt at fjerne hele truppen, og det har givet mig 2.14 million at "købe" spillere for.(småpenge i min verden!) Det sjove ved drafting delen er, at spillerne ikke har noget at skulle have sagt hvad angår om de vil til klubben eller ej, de bliver blot valgt og rykker automatisk over til klubben. Selvom man laver sin egen klub og finder sine egne spillere, så er det stadigvæk et trup budget man skal holde sig indenfor, så jeg kan ikke vælge Messi til FC Savanna, da han koster 780 millioner, hvilket er lidt over mit budget på 2 millioner. Jeg synes dog at denne drafting er lykkes mig ret godt. Jeg har valgt en masse spillere som jeg kender igennem deres fortid i Vejle Boldklub (mit ynglingshold) og hvis man har fulgt lidt med Vejle, så kan man også godt se, at holdet er præget af mange dæværende og nuværende spillere fra Vejle.
Da Kolding IF og Fredericia er kendte for at tage mange af Vejles gamle spillere, som de ikke har kunne bruge længere, så har jeg været forbi og hente en del spillere i Kolding IF, da de ikke har kontrakter og derfor har kunne hentes gratis. Det har gjort det en del nemmere at samle et hold. Der er dog blevet hente nogle spillere til at "løfte" holdet med, og dem har jeg nogle eksempler på her:



Profiler:
Danni König - Angriber:
Han er en spiller som har haft en kæmpe potentiale, men aldrig rigtigt er slået igennem med dette. Jeg kan huske et af de gamle Football Manager spil, hvor han var en spiller som sagtens kunne begå i superligaen, hvis han fik den rigtige træning. Det niveu har han dog aldrig formået at holde. Han er dog nu ved at slå igennem i Jimmy Nielsens klub Oklahoma City Energy, hvor han sidste sæson scorede 22 mål i 28 kampe! Hans drøm er at spille i MLS, men nu må det vente, for nu spiller han for FC Savanna!



Kristian Fæste - Målmand:
Han er en af de spillere som jeg kender allerbedst (jeg gik i klasse med ham i 10 år i folkeskolen). Han har altid været den bedste målmand i hans årgang i Vejle, og det var heller ikke ret overraskende, at han blev U21 målmand på landsholdet efter Martin Hansen blev for gammel til at spille der. Han har spillet fast på Vejle Boldklubs hold i flere år efterhånden, og han er en stabil målmand, som jeg sagtens kan se på FC Savannas hold i nogle år.



Niels Bisp Rasmussen - Central forsvarsspiller
Hans er kun 21 år gammel, og han er allerede blevet Vejle Boldklubs anfører. Han er en vigtig spiller for Vejle og jeg er sikker på hans også bliver det hos mig, ellers er han ret nem at få solgt for en god pris.



Jonathan Neftali - Central forsvarsspiller
Vejles gamle spaniere som de desværre gik af med. Vejle hentede ham i 3. division i Spanien, men trods division forskellen, så slog han igennem i Vejle og spillede i Vejle i mere end 3 år.



Jonas Hebo Rasmussen - Venste/højre fløjspiller
Dengang Vejle fik fat i ham tænkte jeg "hvilket scoop!" han var altid giftig imod Vejle og var altid topscorer for Hvidovre og klart deres bedste spiller. Desværre så brugte Vejle ham kun i en sæson, og han slog aldrig rigtigt igennem, men han er en dygtig spiller i football manager, så han røg også på holdet!



Rune Ertsås - Angriber samt højre fløjspiller
Det er også en tidligere Vejle spiller. Han er husket for hans hurtighed og driblinger. Han kan spille både fløj og angriber, i min verden er han bedre som fløj. Desværre så er han bedre i spillet end i virkeligheden, men det er en spiller jeg regner med scorer en del mål.


Valentino Lai - Central midtbanespiller
Han har spillet i Vejle i 4 sæsoner, og selvom han er blevet 31 år, så er han en rutineret midtbanespiller som sagtens kan bruges. Han er dog faldet i niveau, men jeg regner med han starter inde på midtbanen.


Agon Mucolli - Midtbane central/Offensiv Midtbane
Sidst men ikke mindst, så har jeg valgt en spændende spiller i Agon Mucolli. Han er kun 16 år gammel og har allerede været indenover Vejles 1. hold i nogle kampe. Han er en spiller som trænger til kampe i benene på et højere nivaeu end U19 fodbold, og med den rigtige træning, så er jeg sikker på at han sagtens kan begå sig i Superligaen i fremtiden. De kampe jeg har set ham spille i virkeligheden, der har han ikke været bange for at skyde udefra, og da han spillede med i pokalkampen imod Kolding der var han så arrogant i straffesparkskonkur rencen at lave en såkaldt "panenka". 



Taktik:
Jeg kan godt lide at spille offensivt fodbold med mange afleveringer og skud udefra, så jeg har valgt at sætte på at mine gamle forsvarskanter i Jan Frederiksen og Allan Olsen kan følge med til tempoet, og så skaffe en masse mål med mine offensive spillere. Det skal også være spændende for tilskuerne at se kampen, og der findes ikke noget mere kedeligt end en gammel 4-4-2! Det er lidt et sats, at smide Danni König op i front alene, men som jeg beskrev tidligere, så er Rune Ertsås bedre som fløjspillere end som angriber, så jeg tror på at både Ertsås og Hebo scorer mål fra kanterne. Den helt store joker er Agon Mucolli som blåt er 16 år, og stort set ikke har fået noget spille tid i Vejle, men med det talent han har, så satser jeg på han klare sig godt.



Forventninger til sæsonen:
Jeg forventer helt klart at rykke op i 1. divisionen. Umiddelbart kan jeg ikke se nogen som skulle være kæmpe konkurrenter foruden AB og Hvidovre, og selvom de har en dyrere trup, så regner jeg med at dette hold er stærkt nok til at begå sig i ligaen, og kunne slå dem hvis vi skulle komme op imod dem. Det bliver dog mere interessant hvad der kommer til at ske, når vi rykker op i 1. divisionen. Der er et noget højere niveau deroppe.
Pokalturneringen har jeg ikke de store forventninger til. Det er derimod ikke en turnering som jeg er ligeglad med, da det er en vej til Europa som der spilles om, men det er dog ønske tænkning. 

« Seneste Redigering: 31 Dec 2015, 00:06 af Kefiren » Logged

Nodiem
Blogmester
********

Offline Offline

 
Sv: FC Savanna - Bold for en bedre verden
« Svar #1: 31 Dec 2015, 00:19 »

Spændende !! Smiley

Indhold > opsætning
Logged

Stolt indehaver af Månedens Blog November 2014
Nuværende blog : Balkan Dreaming

Vinder af FMFreaks Ligaen 14/15.
Vinder af FMF udfordre dig 2015
Vinder af BLOG konkurrencen 2018

Kefiren
Ynglingespiller
***

Offline Offline


 
Sv: FC Savanna - Bold for en bedre verden
« Svar #2: 01 Jan 2016, 22:12 »

Spændende !! Smiley

Indhold > opsætning

Mange tak skal du have :-)
Logged

Kefiren
Ynglingespiller
***

Offline Offline


 
Sv: FC Savanna - Bold for en bedre verden
« Svar #3: 01 Jan 2016, 23:31 »




Efterårssæsonen:

Efterårssæsonen var sværere end jeg lige regnede med. Jeg kom i en meget stærk gruppe med Brønshøj, Hvidovre og AB. Der kunne næsten ikke være værre modstandere i en gruppe end dem. Heldigvis, så var der 4 hold som gik videre til oprykningsslutspill et. Det vidste sig også at der var meget tæt kamp i mellem topholdene i ligaen, og kun få point til forskel fra hvem der blev nummer 1 til 4. Det lykkes mig dog at få 1. pladsen i gruppen med 9 sejre, 2 uafgjorte og 3 tabte, og 3 point foran nummer 2 som blev Brønshøj.
Mit hold dominerede fuldstændigt imod alle de svage hold fx så vandt jeg 4-0 over HIK, 3-0 over AB Tårnby, 3-0 over Avarta.  Desværre så tabte jeg også imod AB, Brønshøj og Hvidovre, hvilket også indikerede hvor tætte vi var i ligaen, da de alle sammen også tabte til mig.

Jeg er stadigvæk med i pokalturneringen, hvilket overrasker mig en hel del, da jeg har mødt hold som FC Nordsjælland og AAB. Utroligt nok, så har Danni König virkelig vidst sig at lave op til mine forventninger, da han har været alt afgørende i både pokalturneringen og i ligaen.

Nu venter der sig en oprykningspulje hvor jeg ligger nr. 5 med 9 point og Fremad Amager har 13 point på førstepladsen. Der er ikke set nogen kampe endnu, men jeg har en fornemmelse af at det bliver en meget tæt pulje, hvor skader og træthed måske kan spille en stor faktor om hvem der rykker op.


Venskabskampe - Optakt til sæsonen:


Jeg er ikke typen som gider at bruge min tid på venskabskampe, så det sætter jeg altid min assistent til at spille for mig. Dog så kigger jeg altid med hvordan det er gået, og beder ham om at bruge min taktik, så spillerne får nogle ekstra kampe i benene med den taktik de kommer til at spille i ligaen og pokalen.
Umiddelbart at jeg okay tilfreds med de venskabskampe der er blevet spillet. Den uafgjorte kamp imod HB Køge vidste også, at holdet kan være med på et højere niveau end 2. division. Det er dog pinligt, at vi taber til Jægersborg og derimod smadre et hold som Hillerød 6-0. Men samlet set så var det en god opstart til sæsonen.


Efterårsgruppen:



Som I kan se, så blevet det en MEGET tæt gruppe for de øverste hold. Jeg regner dog med at den gruppe som jeg havnede I er stærkere end de andre grupper, så jeg tror at jeg har mødt de bedste hold i ligaen, og derfor tror jeg også jeg kan slå de andre hold i den nye oprykningspulje, men jeg tror det bliver en hård gruppe, hvor jeg egentligt havde forventet en walkover før sæsonen startede.


Jeg er meget imponeret over at Danni König har levet så flot op til min forventning. Han har været en af de bærende spillere som er gruppen til at jeg er kommet så langt i pokalturneringen, da han gerne scorer hver eneste kamp.
Rune Ertsås har også haft en godkendt efterårssæson med 8 mål, og lagt op til mange mål.
Jeg er derimod meget skuffet over en spiller som Jonas Hebo, han plejer normalt at være en spiller som man bare ikke kan holde væk fra mål, og gerne scorer en del kasser i løbet af sæsonen. Han kan selvfølgelig nå det endnu, men som det er lige nu så ser jeg ham gerne solgt fra holdet, hvis han ikke kan levere bedre end dette.
Samlet set så har holdet laveret en godkendt indsats hvor de vandt gruppen, dog ikke uden besvær, men de leverede det der skulle til for at komme videre til oprykningsslutspill et, og det var det som var målet.


Pokalturneringen:



Jeg havde absolut ingen forventninger til pokalturneringen før jeg startede over hovedet. Jeg vidste ikke præcist hvor godt mit hold var, og om de spillere jeg ventede der vil præstere, om de overhovedet vil præstere eller floppe fuldstændigt.
FC Savanna overraskede alt og alle (inklusiv mig) da de slog FC Nordsjælland i 2. runde af turneringen med 2-1, 2 mål af Danni Kónig!.

FC Savanna - FC Nordsjælland - 2. runde


Min første tanke da jeg så at vi trak FC Nordsjælland op af hatten i pokalen var "fedt, så ryger vi allerede ud i 2. runde!" måske var jeg for pessimistisk at tænke sådan, men jeg regnede overhovedet ikke med at vi ville vinde over dem. Heldigvis så blev min forventning bragt til skamme.
Det så da heller ikke særligt godt ud i starten da, Emlliano Marcondes bragte FC Nordsjælland foran efter 33. minutter, dog tog det ikke meget mere end nogle minutter før Danni Kóning fandt frem til netmasterne og reducerede til 1-1 i det 39. minut på et flot hovedstød. Det var en meget tæt kamp, hvor FC Savannas muligheder opstod på kontraangreb, og det var også det der skete i 75 minut da Danni König fik en bold i dybden som han sparkede ind til 2-1 til FC Savanna! Jeg valgte at gå ultra defensivt for at holde resultatet, hvilket også lykkes!

FC Savanna - AAB - 4. runde:



AAB er aldrig et sjovt hold at møde, og slet ikke når man stiller op med et 2. divisionshold imod dem, men efter at vi så flot slog FC Nordsjælland i 2. runde, så tog jeg denne kamp lidt mere stille og roligt, uanset hvad resultatet blev, så var det flot at vi kom så langt.
Det startede fantastisk da Danni König igen vidste sig vær og scorede til 1-0 i det 16. minut og igen til 2-0 i det 21. minut! Det kunne godt ligne, at det blev en overraskende walkover for FC Savanna, da det virkede som om at AAB bare stod og så fodbold, og allerede så tidligt lod os komme foran 2-0! Dog så tog det ikke ret lang tid før den hjemmevendte Nicklas Helenius også vidste, at han godt kunne score mål for AAB, da han reducerede til 2-1 i det 31. minut. Heldigvis så kom vi til pause med en 2-1 føring. I pausen bad jeg dem om at tag det stille og roligt, og fokusere på forsvare og kun køre kontraangreb. Det gik fint indtil Niels Bisp Rasmussen indkasserede et dumt gult kort mere, og måtte forlade banen og en karantæne i det. 74. minut. Jeg kunne ikke gøre andet end at tage Casper Johansen ud som spillede offensiv midt, og smide Nick Andersen ind i forsvaret, og bede holdet om at trække tiden og ikke fokusere på at score men blot holde resultatet, hvilket de også formåede. Så et flot resultat 2-1 imod AAB!.

Næste kamp bliver OB, det bliver spændende at se om jeg kan blive ved med at overraske  i pokalen, eller om det allerede skal slutte i næste kamp. Det er jo set tidligere at Nordvest FC kom hele vejen til semifinalen, og da det nu er det daværende Nordvest FC som er blevet til FC Savanna, så kunne det da være sjovt, hvis FC Savanna kunne leve op til de samme forventninger, og ende i semifinalen.
Logged

Kefiren
Ynglingespiller
***

Offline Offline


 
Sv: FC Savanna - Bold for en bedre verden
« Svar #4: 02 Jan 2016, 22:40 »




FC Savanna rykker op i 1. division!:


Sæsonen: Danni König & Co klarede oprykning!
Det var en sæson som gik som jeg havde forventet med masser af modstand fra de andre hold, men som jeg også nævnte tidligere, så var jeg ikke i tvivl om at FC Savanna havde hvad der skulle til for at rykke op. Vi kom i nogle problemer imod nogle af de gode hold i oprykningsslutspill et, og smed selv vores 1. plads væk da vi tabte imod Frem, som også gik hen og vandt 2. division.
Pokalturneringen gik over alt forventning, desværre så skete det jeg regnede med i kvartfinalen, at vi tabte til OB. Der var åbenbart ikke mere held i sprøjten. Selvom det blev til et exit i kvartfinalen, så var det en mere end godkendt turneringen, hvor Danni König kvitterede med 9 mål og Jonas Hebo med 7 assists.
Samlet set er jeg ganske tilfreds med indsatsen, det vil dog ikke have gjort noget hvis vi vandt ligaen, men det vigtigste var trosalt at vi rykkede op. Nu er spørgsmålet så bare om vi kan blive oppe i 1. division.
Jeg vil nu kigge efter nogle spillere på fri transfer, som nogle af de gode klubber har smidt af holdet, og der er også et par stykker som enten skal sælges eller smides af mit hold, som aldrig har fået spille tid eller har fået alt for lidt spille tid.


Pokalturneringen:


FC Savanna - OB - Eventyret sluttede
Det var en intens kamp mellem FC Savanna og Odense Boldklub, hvor det var tydeligt at se at begge hold gerne ville ud og vise hvordan de stadigvæk var med i turneringen. Det gik også rigtigt godt for FC Savanna da vi bragte også foran til 1-0 i det 48. minut af Danni König. Danni König modtog bolden i feltet som han bragede op i overlæggeren og ind i kassen! Allerede der begyndte træneren og holdet at tro på en semifinale. Måske det var lidt for hurtigt at tænke den tanke, for holdet så ud til at se fodbold i stedet for at spille det, da Kenneth Zohore udlignende til 1-1 i det 56. minut. Det var lidt som om at udligningen til 1-1 gjorde, at spillerne mistede deres selvtillid, uanset hvad så lukkede og slukkede Kenneth Zohore festen i det 84. minut til 2-1 og der sluttede vores eventyr i pokalturneringen, som selvom gav en masse overraskelser.




Ligaen - 2. plads i en MEGET tæt liga!

Det blev en lige så tæt liga i oprykningsligaen som i efterårsligaen. Vi startede med 9 point på en 5. plads, hvor nr. 1 havde 13 point. Jeg vidste, at det vil blive en tæt liga hvor det ikke var sikkert om vi ville rykke op eller ej. Desværre så kunne vi selv have afgjort ligaen, hvis vi havde slået Frem i vores første kamp, men da vi havde Danni König og Jonas Hebo ude med skader og Nisp Bisp Rasmussen med karantæne, så blev det ikke til meget i den kamp, og vi tabte 3-1 på hjemmebane. Der røg den førsteplads som vi ellers lige havde fået, og desværre så var Frem ret så gode til at vinde deres kampe hvor vi håbede på at de tabte, så vi blev aldrig rigtigt konkurrent til dem, før vi slog dem i den sidste kamp i ligaen med 4-0, men der havde de allerede vundet turneringen, og vi spillede kun om oprykningen.
Som I kan se på billedet, så var ligaen meget tæt, og hvis det ikke var fordi at Fremad Amager tabte deres sidste kamp i det 90. minut, så havde der kun været 1 point imellem 1, 2 og 3. pladsen.



Truppen:
Der var både nogle spillere som skuffede og nogle som levere over hvad jeg regnede med. Danni König var klart den bedste i sæsonen med 26 scoringer, og topscoreren i 2. divisionen. Jeg havde ikke turdet håbe på at han leverede sådan nogle gode præstationer som han gjorde, men han scorede stort set hver eneste kamp.
Jonas Hebo var jeg lidt skuffet over i efterårssæsonen, men det var som om at han hørte at træneren ville sælge ham hvis han ikke tog sig sammen, fordi han begyndte at score mål (6) og lavede ikke mindre end 11 assists mere i sæsonen, og kom op på 15 assist alt i alt, og blev den 2. bedste spillere i ligaen målt på assists.
Casper Johansen havde jeg slet ingen forventninger til, det var en spiller som jeg tog ind for at have en reserve til Agon Mucolli, men han startede inde i hver eneste kamp, og blev den næst mest scorende i 2. division, lige efter Danni König.




Forventninger til næste sæson:

Næste sæson skal der kæmpes for at undgå nedrykning. Der vil uden tvivl være en del spillere som skal skiftes ud (hvis det er muligt) og spillere som Morten Friis, Sandro Spasojevic, Søren Zachariassen og Benjamin Feldballe som skal smides af holdet, da de ikke var været nær noget der lignede spilletid.
Jeg kan også se, at jeg bliver nød til at prøve at forstærke min midtbane, da jeg ikke tror at Valentino Lai og Agon Mucolli har niveauet til at spille 1. division. Jan Frederiksen og Allan Olsen er også ved at være nogle gamle spillere, så hvis jeg kan finde nogle kanter på fri transfers, så vil det ikke gøre noget.
Jeg vil prøve at se om jeg kan få lov til at blive professionel fra næste sæson, men jeg tvivler dog på de vil godkende det allerede nu, men det vil klart hjælpe, når jeg er på udkig efter nye spillere.

Til læserne:

Jeg håber, at I vil blive ved med at følge med. Det giver mig i hvert fald lysten til at spille, og så kører jeg heller ikke så hurtigt død i spillet, når jeg ved at der er nogen som finder det interessant at læse. Jeg ved godt, at det ikke er særligt grafisk sat op, men jeg lover at der kommer screenshots og sæson opdateringer hver eneste sæson. Godt nytår :-)
« Seneste Redigering: 02 Jan 2016, 22:47 af Kefiren » Logged

mvinding
Ynglingespiller
***

Offline Offline

 
Sv: FC Savanna - Bold for en bedre verden
« Svar #5: 03 Jan 2016, 07:55 »




FC Savanna rykker op i 1. division!:


Sæsonen: Danni König & Co klarede oprykning!
Det var en sæson som gik som jeg havde forventet med masser af modstand fra de andre hold, men som jeg også nævnte tidligere, så var jeg ikke i tvivl om at FC Savanna havde hvad der skulle til for at rykke op. Vi kom i nogle problemer imod nogle af de gode hold i oprykningsslutspill et, og smed selv vores 1. plads væk da vi tabte imod Frem, som også gik hen og vandt 2. division.
Pokalturneringen gik over alt forventning, desværre så skete det jeg regnede med i kvartfinalen, at vi tabte til OB. Der var åbenbart ikke mere held i sprøjten. Selvom det blev til et exit i kvartfinalen, så var det en mere end godkendt turneringen, hvor Danni König kvitterede med 9 mål og Jonas Hebo med 7 assists.
Samlet set er jeg ganske tilfreds med indsatsen, det vil dog ikke have gjort noget hvis vi vandt ligaen, men det vigtigste var trosalt at vi rykkede op. Nu er spørgsmålet så bare om vi kan blive oppe i 1. division.
Jeg vil nu kigge efter nogle spillere på fri transfer, som nogle af de gode klubber har smidt af holdet, og der er også et par stykker som enten skal sælges eller smides af mit hold, som aldrig har fået spille tid eller har fået alt for lidt spille tid.


Pokalturneringen:


FC Savanna - OB - Eventyret sluttede
Det var en intens kamp mellem FC Savanna og Odense Boldklub, hvor det var tydeligt at se at begge hold gerne ville ud og vise hvordan de stadigvæk var med i turneringen. Det gik også rigtigt godt for FC Savanna da vi bragte også foran til 1-0 i det 48. minut af Danni König. Danni König modtog bolden i feltet som han bragede op i overlæggeren og ind i kassen! Allerede der begyndte træneren og holdet at tro på en semifinale. Måske det var lidt for hurtigt at tænke den tanke, for holdet så ud til at se fodbold i stedet for at spille det, da Kenneth Zohore udlignende til 1-1 i det 56. minut. Det var lidt som om at udligningen til 1-1 gjorde, at spillerne mistede deres selvtillid, uanset hvad så lukkede og slukkede Kenneth Zohore festen i det 84. minut til 2-1 og der sluttede vores eventyr i pokalturneringen, som selvom gav en masse overraskelser.




Ligaen - 2. plads i en MEGET tæt liga!

Det blev en lige så tæt liga i oprykningsligaen som i efterårsligaen. Vi startede med 9 point på en 5. plads, hvor nr. 1 havde 13 point. Jeg vidste, at det vil blive en tæt liga hvor det ikke var sikkert om vi ville rykke op eller ej. Desværre så kunne vi selv have afgjort ligaen, hvis vi havde slået Frem i vores første kamp, men da vi havde Danni König og Jonas Hebo ude med skader og Nisp Bisp Rasmussen med karantæne, så blev det ikke til meget i den kamp, og vi tabte 3-1 på hjemmebane. Der røg den førsteplads som vi ellers lige havde fået, og desværre så var Frem ret så gode til at vinde deres kampe hvor vi håbede på at de tabte, så vi blev aldrig rigtigt konkurrent til dem, før vi slog dem i den sidste kamp i ligaen med 4-0, men der havde de allerede vundet turneringen, og vi spillede kun om oprykningen.
Som I kan se på billedet, så var ligaen meget tæt, og hvis det ikke var fordi at Fremad Amager tabte deres sidste kamp i det 90. minut, så havde der kun været 1 point imellem 1, 2 og 3. pladsen.



Truppen:
Der var både nogle spillere som skuffede og nogle som levere over hvad jeg regnede med. Danni König var klart den bedste i sæsonen med 26 scoringer, og topscoreren i 2. divisionen. Jeg havde ikke turdet håbe på at han leverede sådan nogle gode præstationer som han gjorde, men han scorede stort set hver eneste kamp.
Jonas Hebo var jeg lidt skuffet over i efterårssæsonen, men det var som om at han hørte at træneren ville sælge ham hvis han ikke tog sig sammen, fordi han begyndte at score mål (6) og lavede ikke mindre end 11 assists mere i sæsonen, og kom op på 15 assist alt i alt, og blev den 2. bedste spillere i ligaen målt på assists.
Casper Johansen havde jeg slet ingen forventninger til, det var en spiller som jeg tog ind for at have en reserve til Agon Mucolli, men han startede inde i hver eneste kamp, og blev den næst mest scorende i 2. division, lige efter Danni König.




Forventninger til næste sæson:

Næste sæson skal der kæmpes for at undgå nedrykning. Der vil uden tvivl være en del spillere som skal skiftes ud (hvis det er muligt) og spillere som Morten Friis, Sandro Spasojevic, Søren Zachariassen og Benjamin Feldballe som skal smides af holdet, da de ikke var været nær noget der lignede spilletid.
Jeg kan også se, at jeg bliver nød til at prøve at forstærke min midtbane, da jeg ikke tror at Valentino Lai og Agon Mucolli har niveauet til at spille 1. division. Jan Frederiksen og Allan Olsen er også ved at være nogle gamle spillere, så hvis jeg kan finde nogle kanter på fri transfers, så vil det ikke gøre noget.
Jeg vil prøve at se om jeg kan få lov til at blive professionel fra næste sæson, men jeg tvivler dog på de vil godkende det allerede nu, men det vil klart hjælpe, når jeg er på udkig efter nye spillere.

Til læserne:

Jeg håber, at I vil blive ved med at følge med. Det giver mig i hvert fald lysten til at spille, og så kører jeg heller ikke så hurtigt død i spillet, når jeg ved at der er nogen som finder det interessant at læse. Jeg ved godt, at det ikke er særligt grafisk sat op, men jeg lover at der kommer screenshots og sæson opdateringer hver eneste sæson. Godt nytår :-)


Følger..!
Logged

whapz
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: FC Savanna - Bold for en bedre verden
« Svar #6: 03 Jan 2016, 08:16 »

Følger bestemt også Smiley
Logged

Kefiren
Ynglingespiller
***

Offline Offline


 
Sv: FC Savanna - Bold for en bedre verden
« Svar #7: 04 Jan 2016, 10:56 »




FC Savanna snyder bookmakerne og vinder 1. division!



FC Savanna overrasker alt og alle! - Interview med Cheftræner Peter Bøgh Larsen

FC Savanna overraskede alt og alle da de vandt 1. division foran Silkeborg og HB Køge. Cheftræneren Peter Bøgh Larsen udtalte til pressen, efter den sensationelle overraskelse, at han kun kunne takke spillere for deres indsats fantastiske indsats igennem sæsonen, og at det aldrig ville have kunne have ladet sig gøre, hvis det ikke var fordi at alle spiller gav sig 100% til hver kamp! Cheftræneren ville også gerne takke alle de nye spillere som er kommet til klubben, for at de ville give FC Savanna chancen for at komme på landkortet i dansk topfodbold. Cheftræneren udtalte, at oprykningen ikke ville have kunne have ladet sig gøre, hvis det ikke var fordi, at der var blevet hentet så mange nye spillere ind på holdet, som allerede fra start kunne træde ind og gøre en forskel på holdet. Dette har også betydet, at der har været en del bekymringer på holdet, da der var nogle spillere som ikke følte sig sikre på deres nuværende stamplads på holdet, men til dem måtte cheftræneren blot sige, at de måtte kæmpe for at bibeholde deres plads på holdet, det er en del af gamet. Cheftræneren Peter Bøgh Larsen, vil da også gerne indrømme over for pressen, at han er lige så overrasket over oprykningen til superligaen som bookmakerne, som havde seedet FC Savanna til en midterplacering, hvor cheftræneren i den forgående sæson udtalte, at han regnede med at undgå nedrykning. I fodbold sker der overraskelser, og det så vi også dengang med Hobro, som vi har kopiret lidt, med at hente spillere på fri transfers som har haft erfaring fra højere niveau, dette har lykkes fantastisk for os, og nu må vi bare håbe at vi kan blive ved med at ride på succes udtalte cheftræneren inden han gik ind i spiller bussen, som var på vej til at fejre den utrolig flotte oprykning!



1. Division - Den overraskende oprykning
Jeg kan ikke sige andet end, at jeg er overrasket over at jeg rykkede op denne sæson, og oven i købet vandt ligaen! Jeg havde godt hørt, at efter patch 16.2, så ville det være nemmere at vinde over hold uanset hvilken taktik man brugte (if. brugeren Nodiem skulle spillet være nemmere end tidligere) men jeg havde dog ikke regnet med, at den taktik og de indkøb jeg gjorde denne sæson var nok til en oprykning, men det var det åbenbart :-)

Sæsonen i 1. division var en sæson med utrolig mange uafgjorte kampe (11) og heldigvis kun 6 tabte kampe, det virkede meget som om at alle hold var meget ligeværdige, og det kan også se på at nr. 6 (Vejle) fik 42 point, og Fremad Amager som rykkede ned fik 40 point. Det var en meget tæt liga hvor alle kunne tabe til alle. Jeg tror, at det som gjorde udslaget ved FC Savanna var, at vi havde en bedre taktik end holdene i ligaen, og nogle spillere med selvtillid fra sidste sæson som stadig kunne levere i 1. division, fx så scorede Danni König 16 mål, Rune Ertsås 14 mål og Jonas Hebo 8 mål. Det at disse spillere stadigvæk kunne præstere på et højt niveau i 1. division, har helt klart været en af årsagerne til at vi vandt ligaen. Dog så skal jeg heller ikke glemme, at der blev hentet en del nye spillere ind, som var et niveau eller 2 over nogle af dem fra sidste sæson.




Truppen - En masse nye ansigter

Som I kan se, så er der kommet en masse nye spillere til i forhold til sidste sæson. Der har også været en bred rotation af spillere i truppen, hvor den eneste spiller som faktisk ikke har fået spillet nogen kamp er vores reserve målmand Nicolai Christensen, han har også brokket sig en del over dette. Jeg hentede jo blandt andet den tidligere landsholdspiller Mikkel Beckmann til klubben, men jeg synes han skuffede en del (på tros af han kun spillede en kamp på fuldtid, og 3 som indskifter) så han røg videre til en anden klub.



Transfers:
Som jeg har nævnt så mange gange, så er der kommet rigtig mange nye ansigter til klubben, men lige så mange er der også blevet sagt farvel til. Som I nok kan se, så er der nogle af spillerne som er blevet hentet til klubben, som så kort tid efter er blevet smidt af holdet igen, de har simpelthen skuffet og har ikke haft det niveau som jeg regnede med, men heldigvis så har alle spillere som er hentet til klubben været gratis, så der er ikke lidt noget tab på økonomien andet end den løn de har fået i perioden de spillede i klubben.

Bedste transfers:
André Bjerregaard: han var egentligt købt ind for at være reserve for Rune Ertsås, men i stedet for blev han brugt oppe i angrebet sammen med Danni König, så vi nu spiller med 2 angriber i stedet for en offensiv midt som var Casper Johansen.

Azer Busuladzic: ham kendte jeg allerede fra de gamle Football Manager spil, da han spillede i Vejle. Han er en stabil midtbane spiller, og han gik som forventet allerede ind i startopstillingen fra dag 1 jeg fik ham.

Daniel Norouzi: ham kender jeg også fra Vejle. Som jeg nævnte tidligere så søgte jeg en venstre kant i stedet for Jan Frederiksen, og det er Daniel som er blevet den nye. Han slog allerede Jan Frederiksen af pinden da jeg fik ham, og han har bibeholdt hans stamplads igennem hele sæsonen.

Nicholas Gotfredsen: han er grunden til at Jonathan Neftali ikke får ret meget spilletid mere. Han har simpelthen gået ind og taget ansvar, og har vidst sig at være mere stabil end Neftali. Neftali er jeg allerede i gang med at få afsat til en anden klub, da der er begyndt at blive vidst interesse for ham i Spanien.

Franck Semou: det er ikke en spiller jeg kender ret godt, men han har slået sig fast inde på midtbanen sammen med Azer Busuladzic.


Største skuffelser:

Anders Kaagh: Han var mest tiltænkt som en reserve for Danni König, og det skal jeg da også lige love for at ham blev! Desværre for ham, så var Danni König ikke ret meget skadet, og da Danni König endelig blev skadet, så var det ikke Anders Kaagh der kom ind, men i stedet for André Bjerregaard. Så Anders Kaagh røg hurtigt af holdet igen.

Adeola Runsewe: Han skuffede som sådan aldrig rigtigt, andet end at han blev hentet ind på en amatør kontrakt, og da jeg så fik ham, så manglede han at få arbejdstilladelse, og for at få dette, så krævede bestyrelsen at jeg gav ham minimum 44.000/måned, hvilket jeg aldrig nogensinde kunne finde på, da det vil være det dobbelte af hvad de andre spillere fik i løn, så han røg også af holdet igen.

Mikkel Beckmann: Det er nok ham jeg er mest skuffet over. Jeg havde hentet ham ind, så jeg kunne bruge ham som offensiv midt i stedet for Casper Johansen, men da han ikke engang var god nok til at vælte Casper Johansen er pinden, og han kun blev brugt som udskifter, så blev han solgt lige så hurtigt som han blev købt.

Thomas Kortegaard: Han var tiltænkt som afløser til Jan Frederiksen, men ikke engang Jan Frederiksen kunne han formå at smide på bænken, så han blev smidt af holdet da jeg fik Daniel Norouzi.



Pokalturneringen - hurtigt exit
Pokalturneringen er der ikke det store at fortælle om i modsætning til sidste sæson. Man kan kort sagt sige, at den bølge af succes jeg red på i sidste sæson i pokalen, den var væk i denne sæson, da jeg allerede røg ud i 3. runde imod Brøndby.

Kampe:
FC Djursland - FC Savanna: 0-2, Casper Johansen (10min), Jonas Hebo (14min)
Bramming - FC Savanna: 0-2, Danni König (18min), Jonas Hebo (19min)
FC Savanna - Brøndby: 0-1, Tobias Sana (60min)


Opbygning af nyt stadion! - Desværre et nyt navn.

Normalt plejer jeg at være rigtig glad, når bestyrelsen uden videre kommer og fortæller at de vil bygge et nyt stadion. Det havde jeg vel egentligt også været, hvis det nye stadion fx kom til at hedde Larsen Park, eller bibeholdte det gamle navn Savanna Park, som jeg egentligt godt kunne lide. Personligt havde jeg håbet, at de havde udvidet det nuværende stadion i stedet for, men sådan skulle det ikke være.
Det nye stadion kommer til at hedde FC Savanna Stadion og der vil blive plads til 10.000 tilskuer og så vil det have varme i banen. Stadionet skulle stå færdigt d. 3 juli 2018, og det kommer til at koste intet mindre end 90 millioner kroner, som klubben selv finanser, med hjælp fra stadionsponsorat og myndighederne.



FC Savanna bliver fuldtidsprofessione lle!
Så skete det endelig! FC Savanna bliver fuldtidsprofessione lle. Det vil helt klart hjælpe klubben med at kunne finde nogle bedre spillere i fremtiden, og måske hvis økonomien er der til, så vil det hjælpe os med ikke at rykke ned fra Superligaen.




Økonomien:

Indtil videre så ser økonomien fin ud. Der er blevet smidt ca. 15 millioner i klubben fra investorer til at holde økonomien kørende, samt så er der fundet penge til det nye stadion som skal bygges med hjælp fra myndighederne og stadionsponsorattet . Lønninger om måneden bruger vi 557.000 kr, hvor vores budget er på 870.000, så dette ser også fint ud.




Forventninger til næste sæson:

Nu skal jeg jo passe på med hvad jeg siger, sidste sæson sagde jeg at jeg skulle undgå nedrykning, og det blev så i stedet for oprykning og en 1. plads i 1. division. Jeg vil derimod så sige, at superligaen burde have et væsentligt højere niveau end 1. division, så derfor så regner jeg med at chancen for at undgå nedrykning er nok større end chancen for at vinde Superligaen, så med det sagt så går vi efter at undgå nedrykning igen, og hvis det bliver bedre end dette, så er det blot positivt.
Der bliver ligesom sidste sæson nok nød til at blive forstærket nogle enkelte steder på holdet, men dette afhænger 100% af om vi kan finde nogle spillere på fri transfer, som gider til klubben til den økonomi vi evt kan tilbyde dem. Jeg vil ikke gå ud og bruge hele mit lønbudget på en enkelt spiller, så jeg vil se om jeg kan finde nogle stykker, som er gode nok til at starte inde fra start. Først og fremmest vil jeg lige se holdet an, om vi overhovedet kan spille med på det niveau de har i Superligaen, eller om vi bare får tæsk. Én ting er at være heldig i pokalturneringen, en anden ting er at vise man kan være med sammen med de store drenge over en sæson.
På det personlige plan, der vil jeg prøve at udvikle mig som træner og bede om så mange træner kursuser som overhovedet muligt, og så prøve at forhandle en ny kontrakt med klubben. Jeg vil også prøve at se om jeg kan få lokket klubben til at gøre vores ungdoms og træningsfaciliteter bedre, men der tror jeg måske økonomien bremser mig.   
« Seneste Redigering: 04 Jan 2016, 10:59 af Kefiren » Logged

Dehli
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: FC Savanna - Bold for en bedre verden
« Svar #8: 04 Jan 2016, 12:25 »

følger med
Logged

BIF siden 2003 - Af ren og skær fornuft
Barcelona siden 2004 - Helt naturligt

Min Blog - Parma Drama

Kefiren
Ynglingespiller
***

Offline Offline


 
Sv: FC Savanna - Bold for en bedre verden
« Svar #9: 10 Jan 2016, 21:07 »

Jeg vil blot sige, at jeg ikke har glemt jer. Jeg har bare meget at se til op til mit bryllup d. 16, så der kommer et blog indlæg efter bryllup eller hvis jeg finder tiden til det før bryllup.
Logged

Kefiren
Ynglingespiller
***

Offline Offline


 
Sv: FC Savanna - Bold for en bedre verden
« Svar #10: 19 Feb 2016, 21:14 »

Jeg var egentligt klar til at skrive noget mere i denne blog, men min pc valgte åbenbart at slette sig selv af en eller anden grund, så det save game det røg Skuffet
Logged

Sider: [1] Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010