home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
17 Mar 2024, 23:29 Fadbamsen Skadestuen ryger ud i online spil.
03 Mar 2024, 06:12 DeBuur Skadestuen Kan ikke vælge Liverpo...
23 Feb 2024, 20:56 ydersog Klubsøgnin... Manchester United
23 Feb 2024, 10:12 valverde4ever Pro Cyclin... Cycling Career - Kan d...
23 Feb 2024, 00:14 g00n Blogs Minimalistic 2020
19 Feb 2024, 14:02 rheya Omklædning... Home Grown spillere?
29 Jan 2024, 11:35 Mulle68 Nostalgi Patches CM 4
Antal Registrerede Brugere: 23282
  0 Brugere, 390 Gæster Online.

Indlæg: 1132681 over 31362 Emner
Nyeste Bruger: ArmaghRed92
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Football Manager 2016
| |-+  Kategori: Træningsbanen
| | |-+  FM16 er umuligt!
0 Brugere og 1 Gæst læser i øjeblikket dette emne.
Sider: [1] 2 Udprint
Forfatter Emne: FM16 er umuligt!  (Læst 7786 gange)
Jepved
Ynglingespiller
***

Offline Offline


 
FM16 er umuligt!
« : 28 Dec 2015, 21:47 »

FM RAGE!!!!

Jeg brækker mig kraftedme over det nye spil. Det suger simpelthen al lysten til at spille spillet, ud af mig!
Det er stort set samme historie i alle mine kampe uanset om jeg er top mod bund, bund mod top, kæmpe favorit eller massiv underdog.
-Jeg står for 2/3 eller mere, af kampens skudforsøg, og scorer ingen mål
-Jeg lukker mål ind i SAMTLIGE kampe
-Jeg taber 3/4 eller mere af mine kampe
-Jeg har 60% (nogle gange mere) boldbesiddelse, lige lidt hjælper det, når de får et højdepunkt, scorer de
-Har de et højdepunkt og kommer ud til indlæg, er der nærmest garanti for at de scorer
-Spiller jeg direkte med mindre boldbesiddelse, skaber jeg stadig flest chancer, men scorer ikke
-Jeg lukker mål ind i løbet af de første 10 minutter i 2/3 kampe, om jeg spiller defensivt eller kontroller
-Jeg prøver justeringer afhængig af modstanderen, lige lidt hjælper noget (Altså ingen plug & play)


Sorry mit udbrud, og ved godt at i ikke kan bruge dette indlæg til ret meget, men jeg er virkelig ved at miste al lyst til at spille spillet som jeg har elsket og spillet siden CM 97.
Findes der andre derude som oplever samme frustrationer som jeg, og som enten har lyst til at dele lignende udbrud, eller en nøgle til at komme igennem dette helvede?
Logged

FORZA JUVE!

Taff
Lilleputspiller
*

Offline Offline

 
Sv: FM16 er umuligt!
« Svar #1: 28 Dec 2015, 22:10 »

Editor
Logged

Gangsta Shit!

Mr_Nim
Lilleputspiller
*

Offline Offline


 
Sv: FM16 er umuligt!
« Svar #2: 28 Dec 2015, 22:22 »

Må sige at jeg kan nikke genkende til dette, desværre :/
Logged

Nodiem
Blogmester
********

Offline Offline

 
Sv: FM16 er umuligt!
« Svar #3: 28 Dec 2015, 22:40 »

FM RAGE!!!!

Jeg brækker mig kraftedme over det nye spil. Det suger simpelthen al lysten til at spille spillet, ud af mig!
Det er stort set samme historie i alle mine kampe uanset om jeg er top mod bund, bund mod top, kæmpe favorit eller massiv underdog.
-Jeg står for 2/3 eller mere, af kampens skudforsøg, og scorer ingen mål
-Jeg lukker mål ind i SAMTLIGE kampe
-Jeg taber 3/4 eller mere af mine kampe
-Jeg har 60% (nogle gange mere) boldbesiddelse, lige lidt hjælper det, når de får et højdepunkt, scorer de
-Har de et højdepunkt og kommer ud til indlæg, er der nærmest garanti for at de scorer
-Spiller jeg direkte med mindre boldbesiddelse, skaber jeg stadig flest chancer, men scorer ikke
-Jeg lukker mål ind i løbet af de første 10 minutter i 2/3 kampe, om jeg spiller defensivt eller kontroller
-Jeg prøver justeringer afhængig af modstanderen, lige lidt hjælper noget (Altså ingen plug & play)


Sorry mit udbrud, og ved godt at i ikke kan bruge dette indlæg til ret meget, men jeg er virkelig ved at miste al lyst til at spille spillet som jeg har elsket og spillet siden CM 97.
Findes der andre derude som oplever samme frustrationer som jeg, og som enten har lyst til at dele lignende udbrud, eller en nøgle til at komme igennem dette helvede?


Klub ? Hold ? Taktik ? Spiller instrukser? Hold instrukser? Træningsindstilling er? ... lad os se om ikke vi kan finde årsagen til du ikke kan få det til at fungere
Logged

Stolt indehaver af Månedens Blog November 2014
Nuværende blog : Balkan Dreaming

Vinder af FMFreaks Ligaen 14/15.
Vinder af FMF udfordre dig 2015
Vinder af BLOG konkurrencen 2018

Ariana Grande
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: FM16 er umuligt!
« Svar #4: 28 Dec 2015, 23:03 »

Det er den samme sang hvert år.

Der er altid nogle der ikke kan finde ud af at lave en ordentlig taktik, og så er det pludselig spillets skyld det hele.
Logged


bromberg
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline

 
Sv: FM16 er umuligt!
« Svar #5: 28 Dec 2015, 23:12 »

Det er den samme sang hvert år.

Der er altid nogle der ikke kan finde ud af at lave en ordentlig taktik, og så er det pludselig spillets skyld det hele.

Eller også er Fm's match Engineering så skiftende i karakter at folk trættes?
Logged

whapz
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: FM16 er umuligt!
« Svar #6: 28 Dec 2015, 23:21 »

Det er kun fint, at spillet er udfordrende.
Logged

Nodiem
Blogmester
********

Offline Offline

 
Sv: FM16 er umuligt!
« Svar #7: 28 Dec 2015, 23:27 »

Er personligt ked af den nyeste patch som jeg føler har gjort spillet for nemt, men derfor behøver det jo ikke være det samme for alle - ELSKER at spillet giver en grå hår på hovedet for det gør det også i virkeligheden !! (er selv træner, dog på langt lavere niveau) Wink
Logged

Stolt indehaver af Månedens Blog November 2014
Nuværende blog : Balkan Dreaming

Vinder af FMFreaks Ligaen 14/15.
Vinder af FMF udfordre dig 2015
Vinder af BLOG konkurrencen 2018

RasmusA12
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline


 
Sv: FM16 er umuligt!
« Svar #8: 28 Dec 2015, 23:37 »

FM RAGE!!!!

Jeg brækker mig kraftedme over det nye spil. Det suger simpelthen al lysten til at spille spillet, ud af mig!
Det er stort set samme historie i alle mine kampe uanset om jeg er top mod bund, bund mod top, kæmpe favorit eller massiv underdog.
-Jeg står for 2/3 eller mere, af kampens skudforsøg, og scorer ingen mål
-Jeg lukker mål ind i SAMTLIGE kampe
-Jeg taber 3/4 eller mere af mine kampe
-Jeg har 60% (nogle gange mere) boldbesiddelse, lige lidt hjælper det, når de får et højdepunkt, scorer de
-Har de et højdepunkt og kommer ud til indlæg, er der nærmest garanti for at de scorer
-Spiller jeg direkte med mindre boldbesiddelse, skaber jeg stadig flest chancer, men scorer ikke
-Jeg lukker mål ind i løbet af de første 10 minutter i 2/3 kampe, om jeg spiller defensivt eller kontroller
-Jeg prøver justeringer afhængig af modstanderen, lige lidt hjælper noget (Altså ingen plug & play)


Sorry mit udbrud, og ved godt at i ikke kan bruge dette indlæg til ret meget, men jeg er virkelig ved at miste al lyst til at spille spillet som jeg har elsket og spillet siden CM 97.
Findes der andre derude som oplever samme frustrationer som jeg, og som enten har lyst til at dele lignende udbrud, eller en nøgle til at komme igennem dette helvede?


Måske der er noget i denne tråd som kan hjælpe http://fmfreaks.dk/index.php?topic=39735.0
Logged

Den aktive manager/den dovne manager
http://fmfreaks.dk/index.php?topic=39735.0

Halifax72
Lilleputspiller
*

Offline Offline

 
Sv: FM16 er umuligt!
« Svar #9: 28 Dec 2015, 23:40 »

Spillet er udfordrende. Det er lykkedes mig at gøre AaB til danske mestre i 2018 + 2019 uden alt for mange udskiftninger. Men det der pisser mig af er at det endnu ikke er lykkedes mig at kopiere nogen af de ting som modstanderen er i stand til. For eksempel kan de spille bolden rundt uden at jeg har chancen for at generobre bolden. Det er aldrig lykkedes mig at gøre det samme. Og så deres defensiv. Hvis de står dybt så er det samme svært at trænge igennem. Prøver jeg det samme så er det lig med åbent hus til skydetræning.
Logged

BelthazorDK
FmFreaks Crew
(Projekt)
*

Offline Offline


 
Sv: FM16 er umuligt!
« Svar #10: 29 Dec 2015, 00:30 »

Lyder nok arrogant, men jeg tror sku problemet for de fleste, er at de ikke udnytter den information de har før en kamp om modstanderen, og under kampen ikke bemærker ting der kan give nye muligheder (trætte modstandere, spillere der ikke rammer dagen og samme med egne spillere). Spillet er blevet mere krævende, og det er ikke nok, at blot hente en taktik på nettet mere. Ikke at jeg siger det er hvad Jepved her har gjort, men det er min generelle opfattelse af det brok jeg ser omkring hvor svært spillet er.

Jepved, hvor længe spiller du et save før du giver op? Hvor godt kender dit hold taktikken? er der noget i taktikken der direkte modsiger hinanden? (tænker som at spille med komplet defensive backs der ikke skal gå med frem, men søge overlap som hold eksempelvis). Hvordan er dine spilleres morale når det går galt? Det er meget lidt information man får i din indledende besked, udover altså at du er ret utilfreds med situationen.
Logged

I've always been crazy and the trouble that it's put me through,
I've been busted for things that I did, and I didn't do,
I can't say I'm proud of all of the things that I've done,
But I can say I've never intentionally hurt anyone!

rasll2
Lilleputspiller
*

Offline Offline

 
Sv: FM16 er umuligt!
« Svar #11: 29 Dec 2015, 01:21 »

3 sæsoner med liverpool 2 mesterskaber 2 carling cups 1 fa cup 1 eufa cup og semi finale i CL det er ikke for svært syntes det har været omvendt
Logged

champione
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline

 
Sv: FM16 er umuligt!
« Svar #12: 29 Dec 2015, 10:37 »

Jeg må erklære mig totalt uenig.. Spillet virker realistisk i år.. Og man skal arbejde med sit koncept og taktik.
Jeg spiller selv i Brøndby - og blev mestre i første sæson og klarer mig også ganske fint europæisk - se evt. nærmere i Brøndby tråden.

Jeg tror jeg vil give følgende råd:

1: Udvikl dit koncept..
Hele konceptet skal bygges på mere overordnet ting - såsom, hvor stærkt er dit hold kontra andre i ligaen (i mit tilfælde, så må jeg antage at BIF er bedre end de fleste hold i ligaen), hvor meget hurtighed har du i truppen, hvor stærk er dit hold mentalt, hvor dygtige pasningsspillere har du, hvor hurtige er dine forsvarer osv.
Altså en helt igennem gennemgang af dit materiale..
Derefter laver du det overordnede taktiske koncept..
Hvordan du vil skabe chancer - er du et possession hold, kontra hold? Er du et hold der tilpasser sig modstanderens taktik? Hvordan vil du forsvare? Skal du spille dig til chancer eller drible dig til chancer? Osv osv.

2: Tro på konceptet.
Når du har lavet dét du oprigtigt tror på - så bliv ved med at lave små taktiske tweeks - du er ikke i tvivl om når du har ramt en taktik der virker.. Og når du har det - så skal du allerede tænke videre - for modstanderne lærer (igen meget realistisk) at tilpasse sig din taktik.
Træn taktik og sørg for at holde spillerne friske og hvil dem ved stramme programtider.

3: Opbyg en stamme.
Du skal ligesom have en stamme af navne som du kan stole på.. Og så spiller meget. For stor rotation og for mange indkøb gør spillet ujævnt og chancefattigt. Det gør ikke nødvendigvis ikke din taktik dårlig - men kan spillerne ikke kommunikere sammen, eller er lige kommet til klubben, så går der altså hurtigt 8-10 kampe, før de kender hinanden "nok" til at præstere godt.

4: Lær de taktiske felter at kende.
Når du siger du har meget possession og alt for mange afslutninger - så ved de personer der har sat sig grundigt ind i det taktiske i spillet - at du med fordel kunne prøve at "arbejde bolden ind i feltet" - som er en instruktion der får spillerene til at forsøge at spille chancerne større.
Det kan ligeledes være at dine spillere i offensiven har "langskud" som foretrukken træk - og derfor gør det instinktivt.
Du kunne ligeledes prøve i spillerinstrukser at give spillerne instruktion om ikke at skyde udefra.


Spillet er realistisk i år - og tak for det SI - du kan ikke bare implementere en taktik som sparker røv fra dag 1 - eller købe 9 nye spillere som bare rykker fra første sekund - det synes jeg personligt er mega fedt, man skal bare tålmodighed og have kendskab til hvad de forskellige instrukser gøre.

Og ellers kan du forsøge at spørge i de forskellige tråde - der er meget inspiration at hente. :-)

EDIT:
Og et femte punkt - tilpas dig modstanderen.
Spiller din modstander med en langsom targetman - så er en høj defensiv linje effektiv - og spiller de med hurtige dybdeløbere - så justerer man lidt og falder mere tilbage.
Presset skal koordineres også.

Har du selv bolden - så er et højt pres effektivt - da du ved boldtab kan erobre bolden hurtigt tilbage til din fordel på besiddelse.
Og omvendt - er du et kontra hold - så står man typisk lavere og vil først erobre lavt på ens banehalvdel for så at spille meget direkte.
Det skal afspejles i dine taktikker.

Jeg har 2 i BIF:
4-3-3 - "kontrol"
Mit klareste koncept, spilles 9/10 kampe - meget inspireret af Pep - med sikre aflevering og "frihed" på den sidste tredjedel.
Højt pres og boldspillende centerforsvarer.
Virkelig en effektiv taktik - jeg dominerer meget på mange statistikker.

4-3-3 - "kontra".
Spilles kun når jeg er mega underdog - står lavt, kantspillere i stedet for rumtydere og indvendige angribere - ingen "playmakere" på midtbanen, defensive backs og fokus på omstillinger.
« Seneste Redigering: 29 Dec 2015, 10:51 af champione » Logged

bromberg
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline

 
Sv: FM16 er umuligt!
« Svar #13: 29 Dec 2015, 10:55 »

Jeg har ikke selv spillet, men tænker en del af udfordringen nu er skiftet i me fra patch 1 til 2. Hvis me med patch 2 blot appellere til at bruge taktiske setups og analyse tiltag så syntes jeg blot me er der hvor vi fleste ønskerne det:).
Det ændrer dog ikke på min opfattelse - at megen brok kommer over forskellighederne i me imellem patchene mere end sværhedsgraden. Personligt syntes jeg fm 14 og 15 var urimelig lette sålænge man brugte sine teamtalks og presseomtale med omhu.
Det taktiske var sekundært (nærmest) så er fm16 væk fra den tese, så klapper jeg efterhånden i mine små hænder:)
Logged

fc-andeby
Ynglingespiller
***

Offline Offline

 
Sv: FM16 er umuligt!
« Svar #14: 29 Dec 2015, 10:58 »

Er enige at det er umuligt. Det er svært at få holdet til at spille stabilt.
F.eks Leeds:
Sæson 3: slutter nr 5 i PL, hvilket er rigtig godt.
Sæson 4: starter med samme taktik, men holdet er ustabilt og bliver først stabilt i slutningen af sæsonen efter en ny taktik og bliver nr. 11.
Sæson 5: Bliver nr 5 igen og kører fint.
Sæson 6: taber de første 8 kampe og opgiver det simpelthen.

Tottenham:
Sæson 1: slutter nr 5 hvilket jeg er tilfreds med. Men starten var ustabil og fik hjælp her i forumet. Det hjalp og tabte kun 1 kamp i de sidste 15 kampe.
Sæson 2: Starter igen med samme taktik og er virkelig opsat på en stabilt sæson. Men inden er der vat gået 15 kampe havde jeg allerede tabt 5 kampe. Begynder at lave om på taktikken igen og i de sidste 10 kampe spiller jeg stabilt.
Søson 3: skal til at starte nu, men frygter allerede starten på den nye sæson.

Min pointe er at jeg mangler noget stabilitet i spillet, jeg kan nem leve med 5 pladser, men det er ligesom om jeg ikke kan finde en taktik der er stabilt og ikke har for mange udsving mod de dårligere hold.
Logged

Sider: [1] 2 Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010