home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
17 Mar 2024, 23:29 Fadbamsen Skadestuen ryger ud i online spil.
03 Mar 2024, 06:12 DeBuur Skadestuen Kan ikke vælge Liverpo...
23 Feb 2024, 20:56 ydersog Klubsøgnin... Manchester United
23 Feb 2024, 10:12 valverde4ever Pro Cyclin... Cycling Career - Kan d...
23 Feb 2024, 00:14 g00n Blogs Minimalistic 2020
19 Feb 2024, 14:02 rheya Omklædning... Home Grown spillere?
29 Jan 2024, 11:35 Mulle68 Nostalgi Patches CM 4
Antal Registrerede Brugere: 23282
  0 Brugere, 432 Gæster Online.

Indlæg: 1132681 over 31362 Emner
Nyeste Bruger: ArmaghRed92
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Football Manager 2016
| |-+  Kategori: Træningsbanen
| | |-+  工合 - FM16
0 Brugere og 1 Gæst læser i øjeblikket dette emne.
Sider: 1 ... 3 4 [5] Udprint
Forfatter Emne: 工合 - FM16  (Læst 32791 gange)
Arsrea
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: 工合 - FM16
« Svar #60: 15 Mar 2016, 11:38 »

Helt i orden, jeg glæder mig i hvert fald. Det er altid en spændende måned på siden, jeg er dog i stor tvivl om hvem der skal være manager for Newcastle..
Logged


Bakbo
Lilleputspiller
*

Offline Offline

 
Sv: 工合 - FM16
« Svar #61: 16 Mar 2016, 12:39 »

Okay.

Jeg er i gang med Leeds og mit hold spiller egentlig fint. Jeg synes dog ofte jeg får beskeden fra min assistenttræner at min midtbane bliver løbet over ende, og jeg kan måske godt se der er langt mellem midtbanen og bagkæden. Er det noget du/I har en god løsning på? Jeg synes også ofte min venstreback bliver isoleret alene eftersom spilleren foran ham jo er en indvendig angriber. Har du/I også et god råd der?
Logged

Sunbao
FmFreaks Crew
(Ejer)
*

Offline Offline


 
Sv: 工合 - FM16
« Svar #62: 16 Mar 2016, 21:05 »

Personligt ignore jeg ofte den med midtbanen, for mine taktikker fungerer fint på trods.
Logged

Bakbo
Lilleputspiller
*

Offline Offline

 
Sv: 工合 - FM16
« Svar #63: 16 Mar 2016, 22:22 »

Personligt ignore jeg ofte den med midtbanen, for mine taktikker fungerer fint på trods.

Haha. Det gør jeg nu også for det meste, men jeg synes bare godt man kan se et stort hul. Der bliver også lavet en del assist derfra imod mig.
Det er nu nok egentlig også venstrebacken jeg synes det ser værst ud. Men mange af de taktiske refleksioner synes jeg godt jeg kan se, fungerer i taktikken, så det er fedt.
Logged

Zuika
Juniorspiller
**

Offline Offline

 
Sv: 工合 - FM16
« Svar #64: 23 Mar 2016, 11:55 »

Fantastisk taktik Wester!
Jeg har stor succes med Leeds med denne taktik, hvor jeg veksler lidt mellem den offensive midtbane support og en falsk nier. Oplever at den falske nier er i feltet oftere, mens den offensive midtbane yder mere støtte så jeg ikke bliver overrumplet på midtbanen.
Leeds har en medieprognose på 16 og jeg ligger pt til at vinde Championship med 8 kampe tilbage.

Jeg har faktisk oftest skuffende resultater imod de små hold, mens jeg kun har smidt point til QPR i topkampen.

Det skal lige nævnes at Championship er en utrolig tæt liga, hvor et hold som Leeds med en medieprognose på 16 har flere Premier League egnede spillere til rådighed.
« Seneste Redigering: 23 Mar 2016, 13:47 af Zuika » Logged

NMadsen
Ynglingespiller
***

Offline Offline


 
Sv: 工合 - FM16
« Svar #65: 23 Mar 2016, 23:10 »

Virker taktikken for jer efter nyeste patch?
Logged

Bakbo
Lilleputspiller
*

Offline Offline

 
Sv: 工合 - FM16
« Svar #66: 24 Mar 2016, 10:55 »

Virker taktikken for jer efter nyeste patch?

Jeg har spillet med Leeds og efter 15 kampe ca. lå jeg og rodede nede i bunden. Jeg ved ikke om jeg også bare har været uheldig, mange kampe er endt uafgjort eller med et nederlag til sidst.

Logged

Wester
FmFreaks Crew
(Forummoderator)
*

Offline Offline


 
Sv: 工合 - FM16
« Svar #67: 24 Mar 2016, 11:59 »

Der er en ny på vej som virker til den nyeste patch.. Bruger den selv og stormer frem.. Godt nok med United og det skal man lige tage med.. Det er taktik til tophold
Logged

Var der nogen der sagde nørd?

Årets bruger 2012, 2013, 2014
Årets blog 2014
Blogmester 2014, 2022

Bakbo
Lilleputspiller
*

Offline Offline

 
Sv: 工合 - FM16
« Svar #68: 24 Mar 2016, 16:11 »

Der er en ny på vej som virker til den nyeste patch.. Bruger den selv og stormer frem.. Godt nok med United og det skal man lige tage med.. Det er taktik til tophold

Fedt - det lyder spændende
Logged

Zuika
Juniorspiller
**

Offline Offline

 
Sv: 工合 - FM16
« Svar #69: 25 Mar 2016, 08:34 »

Jeg har spillet med Leeds og efter 15 kampe ca. lå jeg og rodede nede i bunden. Jeg ved ikke om jeg også bare har været uheldig, mange kampe er endt uafgjort eller med et nederlag til sidst.



Hvordan stiller du op? Jeg er rykket op med Leeds i første sæson 2/2 gange med denne taktik. Første gang blev jeg nr 5 og vandt playoff, anden gang vandt jeg rækken og ligger pt i midten af tabellen i PL.



Her er min start 11'er i anden sæson:
Logged

NMadsen
Ynglingespiller
***

Offline Offline


 
Sv: 工合 - FM16
« Svar #70: 25 Mar 2016, 16:58 »

Der er en ny på vej som virker til den nyeste patch.. Bruger den selv og stormer frem.. Godt nok med United og det skal man lige tage med.. Det er taktik til tophold

Lyder godt! Kan du sige noget om, hvornår den er klar?
Logged

Wester
FmFreaks Crew
(Forummoderator)
*

Offline Offline


 
Sv: 工合 - FM16
« Svar #71: 25 Mar 2016, 18:32 »

Lyder godt! Kan du sige noget om, hvornår den er klar?

I løbet af i aften eller i morgen formiddag er mit bud
Logged

Var der nogen der sagde nørd?

Årets bruger 2012, 2013, 2014
Årets blog 2014
Blogmester 2014, 2022

Wester
FmFreaks Crew
(Forummoderator)
*

Offline Offline


 
Sv: 工合 - FM16
« Svar #72: 25 Mar 2016, 18:59 »

Gung-Ho KISS

I min tråd The Football Manager’s Guide to the Galaxy har jeg på det seneste arbejdet med en taktisk tilgang under overskriften KISS. Ideen er, at Keep It Simple Stupid. Her arbejder jeg med at fjerne alle holdinstruktioner og lader spillerroller samt formation danne strukturen på taktikken, ja og så selvfølgelig holdets mentalitet. Her skifter jeg mellem Attacking, Standard og Defensive alt efter modstander, ude/hjemmebane, resultat i kampen osv.

Min tese er, at den taktiske motor i FM allerede fungere ganske fint på standard uden en masse tilføjelser. Jeg har erfaret, at tilføjelsen af holdindstillinger tit forstyrrer det jeg egentlig gerne vil opnå. F.eks. hvis jeg sætter mere bredde på, så spiller de kun bredt. Så ved at holde alting standard, så opnår jeg den balance og dynamik i spillet, som jeg gerne vil have. Jeg kan dog godt finde på at tilføje en indstilling i løbet af kampen, hvis jeg kan se det ville være brugbart. Hvis jeg ikke kommer til skud indenfor rammen og skyder for meget udefra, så kan Work Ball Into Box f.eks. komme på. Det må i selv vurderer kamp for kamp men i de fleste kampe er det ikke nødvendigt at tilføje noget

Jeg har droppet en af de grundlæggende ting ved Gung-Ho, nemlig den flydende tilgang. Jeg er blevet vild med den fleksible tilgang, som jeg syntes virker rigtig godt i FM16. Der får jeg de løbemønstre jeg går efter, hvor jeg har fokus på overlaps fra backs og løb i længderetningen fra mine angribere. Jeg bevæger mig efterhånden en del væk fra det oprindelige koncept. Jeg går dog stadig efter de samme angrebsmønstre som tidligere. Altså de omtalte løbemønstre med overlap og løb i længderetningen.

Formationen er en smule anderledes men de fleste roller skal mere eller mindre gøre det samme som tidligere. De to hovedroller altså balancespilleren og bindeleddet har dog fået nye positioner. Opgaverne for balancespilleren er de samme men nu befinder han sig på DMC positionen i rollen som Ankerman. Bindeleddet er dog en helt anden type end tidligere. Nu befinder han sig på AMC positionen i rollen som Attacking Midfielder Attack men med indstillinger som en Trequartista

•   Dribble More

•   Roam From Position

•   More Risky Passes

•   Move Into Channels

•   Get Further Forward

Jeg har tilføjet Roam From Position til de 5 offensive spillere for at opnå så meget bevægelighed som muligt i offensiven. Derudover har de tre mest offensive fået tilføjet More Risky Passes, da jeg gerne ser den afgørende aflevering falder på den sidste 1/3 af banen. Mens mine to playmakere ikke har More Risky Passes og skal mere fordele bolden rundt inde i ”Smørhullet” og ikke nødvendigvis lave assisten. De skal designe spiller og gerne bredt til mine Wingsbacks der kommer i overlap.




Logged

Var der nogen der sagde nørd?

Årets bruger 2012, 2013, 2014
Årets blog 2014
Blogmester 2014, 2022

Bakbo
Lilleputspiller
*

Offline Offline

 
Sv: 工合 - FM16
« Svar #73: 26 Mar 2016, 22:42 »

Hvordan stiller du op? Jeg er rykket op med Leeds i første sæson 2/2 gange med denne taktik. Første gang blev jeg nr 5 og vandt playoff, anden gang vandt jeg rækken og ligger pt i midten af tabellen i PL.



Her er min start 11'er i anden sæson:



Jeg spiler den taktik Wester har lagt op her (jeg er ikke ligeså god til det med screenshots), men det sejler bare rundt. Jeg laver absolut ingen mål. Ingen af mine angribere overhovedet får scoret og de spiller konstant ringe alle sammen, lige meget hvem jeg bruger, jeg har oftest brugt Wood.
Og forsvaret holder åbent hus. De andre hold får en del åbne chancer
Logged

Zuika
Juniorspiller
**

Offline Offline

 
Sv: 工合 - FM16
« Svar #74: 30 Mar 2016, 12:54 »


Jeg spiler den taktik Wester har lagt op her (jeg er ikke ligeså god til det med screenshots), men det sejler bare rundt. Jeg laver absolut ingen mål. Ingen af mine angribere overhovedet får scoret og de spiller konstant ringe alle sammen, lige meget hvem jeg bruger, jeg har oftest brugt Wood.
Og forsvaret holder åbent hus. De andre hold får en del åbne chancer

Ved mig lavede den indvendige angriber (Carayol) og den offensive midtbane (Sloth) lige så mange mål som selve angriberen - jeg havde succes med at bruge Antenucci som Falsk 9'er i stedet for Sloth når havde hjemmebanen. Assists kommer fra backs (Taylor og Coyle/Berardi)

Husker du at ændre mentaliteten fra start alt efter hjemmebane/udebane? Og ikke vær bange for at starte ud med den offensive mentalitet hjemme mod Hull/QPR
Logged

Sider: 1 ... 3 4 [5] Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010