home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
I dag kl. 00:44:38 Bubbles Blogkonkur... #5 - Danish Viking War...
I dag kl. 00:22:20 warmon Blogkonkur... [12] Journeyman - [12]...
I går kl. 18:03:39 Wester Jr. Blogkonkur... 3# Hjertet banker kun ...
I går kl. 18:01:13 Wester Jr. Blogkonkur... The beautiful game
13 Maj 2024, 13:45 Svartowiz Blogkonkur... Blogkonkurrencen 2024 ...
29 Apr 2024, 14:53 andersnomanni Klubsøgnin... Inspiration
17 Mar 2024, 23:29 Fadbamsen Skadestuen ryger ud i online spil.
Antal Registrerede Brugere: 23300
  0 Brugere, 289 Gæster Online.

Indlæg: 1132737 over 31368 Emner
Nyeste Bruger: fmfreaks81
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Football Manager 2016
| |-+  Kategori: Træningsbanen
| | |-+  Taktik-råd
0 Brugere og 1 Gæst læser i øjeblikket dette emne.
Sider: 1 ... 4 5 [6] 7 8 ... 11 Udprint
Forfatter Emne: Taktik-råd  (Læst 66636 gange)
Husted6950
Juniorspiller
**

Offline Offline

 
Sv: Taktik-råd
« Svar #75: 22 Dec 2015, 10:52 »

Hvis folk har lyst til at prøve min taktik, så er i velkommen til det!

https://www.sendspace.com/file/dpexey

Brugt med Arsenal. Er i aug 2019 og har vundet 21 trofæer.

Good luck  Tunge

vil sige at man med fordel kan bruge din taktik har aldrig kunne få en taktik til at virke indtil videre i fm 16 men din taktik virkede nærmest fra dag 1 af  Peace
Logged

NHL19
Ynglingespiller
***

Offline Offline


 
Sv: Taktik-råd
« Svar #76: 22 Dec 2015, 13:10 »

Jeg har et problem på indlæg.. De andre hold har ikke rigtig så meget spil og chancer, men score 3 mål på indlæg. På indlæggene har jeg 2 midtstoppere mod 1 angriber, men alligevel scorer angriberen 3 mål. Har i en ide hvad man kan gøre? Smiley
Logged

Amtoft89
Lilleputspiller
*

Offline Offline

 
Sv: Taktik-råd
« Svar #77: 25 Dec 2015, 10:30 »

Er jeg den eneste der har sindssygt svært ved at vinde på udebane?

Jeg er tæt på at være 100 % med en klassisk 4-3-3 på hjemmebane, men jeg synes det er nærmest umuligt at finde en taktik der kan fungere på udebane.

Jeg kunne rigtig godt tænke mig at stå lavt, og så arbejde stenhårdt på kontra, men det virker som om at jeg bare ender med at stå og modtage angreb på angreb.

Nogen der har haft succes med en taktik på udebane?
Logged

Maestrodk
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline

 
Sv: Taktik-råd
« Svar #78: 25 Dec 2015, 11:16 »

Er jeg den eneste der har sindssygt svært ved at vinde på udebane?

Jeg er tæt på at være 100 % med en klassisk 4-3-3 på hjemmebane, men jeg synes det er nærmest umuligt at finde en taktik der kan fungere på udebane.

Jeg kunne rigtig godt tænke mig at stå lavt, og så arbejde stenhårdt på kontra, men det virker som om at jeg bare ender med at stå og modtage angreb på angreb.

Nogen der har haft succes med en taktik på udebane?

I Real Madrid (jeg ved godt, at det er nemmere med gode hold) spillede spillede jeg med offensiv mentalitet, men mine forsvarsspillere havde instrukser til "at skærme mindre af". Desuden spillede jeg hurtigt og direkte. Det resulterede i mange omstillinger til Bale og Ronaldo, som jeg havde på toppen.

Man kan selvfølgelig sige, at jeg havde et potent angreb, som kunne skabe en masse på egenhånd sammen med James, som lå på den offensive midtbane.
Logged

Husted6950
Juniorspiller
**

Offline Offline

 
Sv: Taktik-råd
« Svar #79: 05 Jan 2016, 10:53 »

Har endelig fundet en plug & play taktik som virker for mig Smiley

http://www.footballmanagerstory.com/best-fm-2016-tactics-darrens-devastating-4-1-2-3/

det her er den første der faktisk virker for mig over 2 sæsoner indtil videre Smiley
Logged

Dennislauridsen
Landsholdsspiller
******

Offline Offline

 
Sv: Taktik-råd
« Svar #80: 10 Jan 2016, 16:29 »

Hey gutter Wink
Jeg har sgu brug for hjælp. Jeg har utroligt svær ved at lave en taktik som virker. Jeg har læst denne tråd igennem og prøvet at bruge nogle af de råd folk giver. Men syntes godt nok ikke det fungere for mig. Jeg er normalt aldrig en der overfylder mine taktikker med instrukser, plejer at holde det helt simpelt. Jeg kan bare ikke få det til at flaske sig.
Jeg er ikke fan af og bruge andres taktikker, så derfor tror jeg lidt at lysten til at spille ikke er så stor som den plejer.
F.eks spiller jeg 4-1-2-3DM bred. Hvor jeg enten har kørt med korte afleveringer og langsom tempo. Eller mere direkte og hurtigere tempo. Problemet er så at enten så skaber jeg intet eller også så scorer jeg måske 1-2 mål men modstanderen gør sgu det samme.
Jeg er ved at gå ud af mit gode skin!
Logged

H A L A   M A D R I D!

RasmusB95
Ynglingespiller
***

Offline Offline

 
Sv: Taktik-råd
« Svar #81: 21 Jan 2016, 19:03 »

Hej Freaks!
Jeg har lige startet et nyt spil med Leeds og den taktik jeg plejer at spille med bruger jeg en komplet angriber, men ingen af Leeds angribere er egnet til den rolle... Har dog læst mange siger at en fremskudt angriber minder lidt om den, men ville det fungerer tror i? :-)
Logged

22
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Taktik-råd
« Svar #82: 21 Jan 2016, 19:12 »

De minder om hinanden, ja, og FA er en ganske versatil rolle.

Men det kommer jo også an på din taktik, så det finder du nok først ud af når du prøver det Wink
Logged

kraessedam
Lilleputspiller
*

Offline Offline

 
Sv: Taktik-råd
« Svar #83: 02 Feb 2016, 17:05 »

Jeg er simpelthen ved at nå til det punkt, hvor jeg bliver nødt til at spørge om hjælp. Jeg er i gang med den 5. sæson i Leeds. De to første sæsoner gik ganske fint med oprykning til PL og en 6. plads i første sæson i PL. Siden da er det godt nok kun gået ned ad bakke. Jeg startede med en meget boldbesiddende 4-1-2-3 DM bred, men efter et par sæsoner virkede det til, at mine modstandere havde luret mig, og siden da har intet kunne fungere. Det helt store problem er, at efter jeg er skiftet væk fra at spille med DM, så lukker jeg mål ind i hver eneste kamp stort set. Og det er sgu både fra kanterne, fra opspil gennem midten og hvad I ellers kan forestille jer.


* Skærmbillede 2016-02-02 kl. 17.03.14.png (1152,54 KB - hentet 165 gange.)
* Skærmbillede 2016-02-02 kl. 17.03.31.png (591,72 KB - hentet 162 gange.)
Logged

whapz
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: Taktik-råd
« Svar #84: 02 Feb 2016, 18:21 »

Jeg er simpelthen ved at nå til det punkt, hvor jeg bliver nødt til at spørge om hjælp. Jeg er i gang med den 5. sæson i Leeds. De to første sæsoner gik ganske fint med oprykning til PL og en 6. plads i første sæson i PL. Siden da er det godt nok kun gået ned ad bakke. Jeg startede med en meget boldbesiddende 4-1-2-3 DM bred, men efter et par sæsoner virkede det til, at mine modstandere havde luret mig, og siden da har intet kunne fungere. Det helt store problem er, at efter jeg er skiftet væk fra at spille med DM, så lukker jeg mål ind i hver eneste kamp stort set. Og det er sgu både fra kanterne, fra opspil gennem midten og hvad I ellers kan forestille jer.



Først og fremmest, vil jeg gerne høre dig ad, hvem på midtbanen, du har forestillet dig, er din balancespiller?
Når du har fjernet din defensive midtbanespiller, er du nødt til at "dække" det hul, du har fjernet dér.

Derudover kender jeg ikke meget til "auto"-rollen, men hvis du spiller standard, går jeg ud fra, de er "support"-ish. Har nogle flere ting, der er værd at bide mærke i dog.

EDIT: Super, super indlæg! Tak fordi du gav dig tid til at skrive, hvad du har forsøgt osv! Thumbs up  Thumbs Up
« Seneste Redigering: 02 Feb 2016, 18:27 af whapz » Logged

Maestrodk
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline

 
Sv: Taktik-råd
« Svar #85: 02 Feb 2016, 20:31 »

Jeg er simpelthen ved at nå til det punkt, hvor jeg bliver nødt til at spørge om hjælp. Jeg er i gang med den 5. sæson i Leeds. De to første sæsoner gik ganske fint med oprykning til PL og en 6. plads i første sæson i PL. Siden da er det godt nok kun gået ned ad bakke. Jeg startede med en meget boldbesiddende 4-1-2-3 DM bred, men efter et par sæsoner virkede det til, at mine modstandere havde luret mig, og siden da har intet kunne fungere. Det helt store problem er, at efter jeg er skiftet væk fra at spille med DM, så lukker jeg mål ind i hver eneste kamp stort set. Og det er sgu både fra kanterne, fra opspil gennem midten og hvad I ellers kan forestille jer.



Som whapz siger, så sætter du fine ord på dine overvejelser. Jeg giver også whapz ret i, at ved at fjerne din defensive midtbanespiller, så mister du noget balance. Du spiller med flere support/støtte-spillere, men ingen med forsvarsinstruksen på midtbanen. Jeg ville sørge for at mindst en af dine centrale midtbanespillere har instruksen "skrærm meget mindre af", hvis du insisterer på at spille uden defensiv midtbane. Det skulle hjælpe med at dække de hul, som han efterlod. Når du kombinerer den manglende defensive midtbanespiller med at du spiller meget bredt, så skaber det mange huller lige foran dit forsvar, som modstanderen kan spille i.

Kigger jeg i dine holdinstrukser, så synes jeg også, at du har nogle modsætninger: Du har dyb bagkæde og skærm mindre af samtidig med at du vil afskære målmandens afleveringsmulighed er. Dermed kan der skabes et hul mellem dine angribere og din midtbane, som modstanderen kan spille i. Der udover har du "mere udfoldende" og "hold positioner" på samme tid. Her siger du på en måde, at dine spillere har kreativ frihed - og alligevel ikke. Kan du følge mig? Sidst har du hurtigt tempo, men alligevel skal dit hold trække tempoet ned for at få plads til overlap.

I mine øjne, så bør du kigger på dine holdinstrukser og lægger en mere klar strategi for, hvordan du ønsker at spille - uden at have for mange modsætninger.
Logged

kraessedam
Lilleputspiller
*

Offline Offline

 
Sv: Taktik-råd
« Svar #86: 02 Feb 2016, 20:40 »

Først og fremmest, vil jeg gerne høre dig ad, hvem på midtbanen, du har forestillet dig, er din balancespiller?
Når du har fjernet din defensive midtbanespiller, er du nødt til at "dække" det hul, du har fjernet dér.

Derudover kender jeg ikke meget til "auto"-rollen, men hvis du spiller standard, går jeg ud fra, de er "support"-ish. Har nogle flere ting, der er værd at bide mærke i dog.

EDIT: Super, super indlæg! Tak fordi du gav dig tid til at skrive, hvad du har forsøgt osv! Thumbs up  Thumbs Up

Jeg havde egentlig tænkt, at det var min dybdeliggende playmaker, idet han ligger noget dybere i banen, og som også skal have nogle defensive egenskaber på den plads. Men det er også noget, jeg har overvejet - at den rolle skal byttes ud. Hvad tænker du, kunne være et alternativ? Og byd endelig ind med flere ting, du tænker på. Jeg har som sagt tidligere spillet med en boldbesiddende tilgang med DM. Efter at modstanderne så begyndte at lukke mine rum fuldstændig ned, og jeg mere og mere gik i stå i mine angreb, så ville jeg prøve at gå over til en mere direkte form for fodbold, men det har bare ikke være en succes. Jeg er ikke farlig nok på kontraangreb, jeg er ikke farlig nok, når jeg har boldbesiddelse. Tidligere spillede jeg også med offensive wings, hvilket fungerede okay i starten, synes jeg. Men efter nogle sæsoner pissede målene ind fra indlæg konstant, så derfor forsøgte jeg med at trække kanterne tilbage, for at støtte backsne i deres defensive arbejde - det har så bare resulteret i, at jeg føler, jeg laver endnu færre mål uden at lukke tilsvarende færre ind. Derudover havde jeg også håbet på, at Serge Aurier ville kunne stabilisere noget på den konto, men ak...

Som du nok kan høre, så er jeg ved at være en smule desperat!
Logged

kraessedam
Lilleputspiller
*

Offline Offline

 
Sv: Taktik-råd
« Svar #87: 02 Feb 2016, 20:49 »

Som whapz siger, så sætter du fine ord på dine overvejelser. Jeg giver også whapz ret i, at ved at fjerne din defensive midtbanespiller, så mister du noget balance. Du spiller med flere support/støtte-spillere, men ingen med forsvarsinstruksen på midtbanen. Jeg ville sørge for at mindst en af dine centrale midtbanespillere har instruksen "skrærm meget mindre af", hvis du insisterer på at spille uden defensiv midtbane. Det skulle hjælpe med at dække de hul, som han efterlod. Når du kombinerer den manglende defensive midtbanespiller med at du spiller meget bredt, så skaber det mange huller lige foran dit forsvar, som modstanderen kan spille i.

Kigger jeg i dine holdinstrukser, så synes jeg også, at du har nogle modsætninger: Du har dyb bagkæde og skærm mindre af samtidig med at du vil afskære målmandens afleveringsmulighed er. Dermed kan der skabes et hul mellem dine angribere og din midtbane, som modstanderen kan spille i. Der udover har du "mere udfoldende" og "hold positioner" på samme tid. Her siger du på en måde, at dine spillere har kreativ frihed - og alligevel ikke. Kan du følge mig? Sidst har du hurtigt tempo, men alligevel skal dit hold trække tempoet ned for at få plads til overlap.

I mine øjne, så bør du kigger på dine holdinstrukser og lægger en mere klar strategi for, hvordan du ønsker at spille - uden at have for mange modsætninger.

Gode ting, synes jeg! Mere udfoldende samt hold positioner har jeg også selv studset over, men mine tanker i den sammenhæng er, at jeg vil give plads til, at mine kantspillere kan folde sig ud så at sige, uden at jeg mister for meget i den defensive organisering. Men jeg kan sagtens se, at den ikke giver så meget mening.

I forhold til overlap, så er den ganske enkelt bare en levn fra min mere boldbesiddende taktik, hvor jeg havde stor succes med overlaps. Tidligere har jeg fjernet den mod store hold, fordi jeg ikke ville trække mine backs ud af position - men jeg har kun tænkt over det af defensive grunde. Jeg kan egentlig godt se, at det ikke giver så meget mening ud fra en offensiv tankegang med den måde at spille på.

Sidst men ikke mindst, så har min dybdeliggende playmaker allerede instruksen "skærm meget mindre af", ligesom mine to midterforsvarere har det.

EDIT: I forlængelse af din pointe med søg overlap, så giver det vel heller ikke super meget mening at forsøge at "arbejde bolden ind i feltet", hvis jeg gerne vil gøre brug af en mere direkte form for fodbold? Kunne det måske være en idé at forsøge tidlige indlæg i stedet?
« Seneste Redigering: 02 Feb 2016, 20:51 af kraessedam » Logged

whapz
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: Taktik-råd
« Svar #88: 02 Feb 2016, 20:57 »

Gode ting, synes jeg! Mere udfoldende samt hold positioner har jeg også selv studset over, men mine tanker i den sammenhæng er, at jeg vil give plads til, at mine kantspillere kan folde sig ud så at sige, uden at jeg mister for meget i den defensive organisering. Men jeg kan sagtens se, at den ikke giver så meget mening.

I forhold til overlap, så er den ganske enkelt bare en levn fra min mere boldbesiddende taktik, hvor jeg havde stor succes med overlaps. Tidligere har jeg fjernet den mod store hold, fordi jeg ikke ville trække mine backs ud af position - men jeg har kun tænkt over det af defensive grunde. Jeg kan egentlig godt se, at det ikke giver så meget mening ud fra en offensiv tankegang med den måde at spille på.

Sidst men ikke mindst, så har min dybdeliggende playmaker allerede instruksen "skærm meget mindre af", ligesom mine to midterforsvarere har det.

EDIT: I forlængelse af din pointe med søg overlap, så giver det vel heller ikke super meget mening at forsøge at "arbejde bolden ind i feltet", hvis jeg gerne vil gøre brug af en mere direkte form for fodbold? Kunne det måske være en idé at forsøge tidlige indlæg i stedet?

God iagttagelse!
Søg overlap og direkte fodbold hænger ikke sammen i min verden. "Søg overlap" sinker spiller rigtig meget (i hvert fald i FM16 efter min mening) Smiley

Som Maestro også siger, skal du bestemt kigge på, hvilke instruktioner, der måske modsiger lidt hinanden!
Logged

whapz
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: Taktik-råd
« Svar #89: 02 Feb 2016, 20:59 »

Samtidig, burde du kigge lidt på "hold positioner". Overlap fra backs og wings, der holder positionen, har det samme løbemønster, så enten skal du have redigeret på rollerne eller noget omkring deres instruktioner - efter min mening Wink
Logged

Sider: 1 ... 4 5 [6] 7 8 ... 11 Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010