Så er jeg endnu engang startet op med Parma i Serie D (har fundet en anden database - krydser fingre for den virker!)! Som jeg altid gør ved mindre hold nede i rækkerne vælger jeg at leje en stor del af mine spillere (uden at betale løn) og denne gang er ingen undtagelse.
Af spillere på kontrakt (alle har deltidskontrakter da klubben kun er semiprofessionel) i klubben som spiller på førsteholdet er således kun den aldrende forsvarsklippe Alessandro Lucarelli og frontangriberen Daniele Melandri. Ellers har jeg lejet følgende spillere til min start 11'er:
Stojanovic på mål - Efter et år udløb hans kontrakt og han er blevet hentet til klubben - Han er
sweepermålmand hvilket er lige efter min smag!
Felicioli på
højre back (angreb) - jeg er klar over han som udgangspunkt ikke kan spille denne plads, men han er for vild som back! Over 8 i gennemsnit på en sæson og 15 assists.
Ivan de Santis ved siden af
Lucarelli - begge er
boldspillende (forsvar) - han er efter en sæson blevet købt fri af AC Milan, da han er fremtiden - måtte slippe 9 mio.kr. men satser på de er godt givet ud.
Lancini på
venstre back (angreb) - angrebsivrig og målfarlig - udskiftede ham dog i vinterpausen med Andres Llamas, som kunne erhverves i AC Milan for 3,75 mio. kr. Llamas startede med at lave tre assists i første kamp og stoppede ikke resten af sæsonen - nogenlunde samme statistik som Felicioli - mine backs har været flyvende i første sæson.
Urso som
dybdeliggende playmaker på DM (forsvar) - Købt fri efter sæsonafslutning for 4 mio. kr. - stabil spiller med gode egenskaber og som kan bruges længere fremme skulle der blive behov for dette.
Picchi som
dybdeliggende playmaker på CM (support) - købt fri efter sæsonen - spiller vanvittigt! Måtte have ham, selvom det kostede godt 10 mio. kr.
Locatelli som
fremskudt playmaker på CM (support) - Passer rigtig godt sammen med Picchi på midtbanen, samt .. ..
Castellano som
fremskudt playmaker på OMC (angreb) - Det vildeste talent i FM efter min smag! Bedste gennemsnit i sæsonen og heldigvis fik jeg indarbejdet en klausul i lejekontrakten på 7 mio. kr., så han blev købt fri så snart jeg kunne! Assistkonge og målfarlig!
Clemenza som
Falsk 9'er (support) - Bliver bare ved med at score og score og score! Eneste grund til at han ikke blev topscorer var fordi at hans angrebsmakker slog scoringsrekorden for Parma, tidligere Hernan Crespo.
Melandri som
fremskudt angriber (angreb) - Var bare det rette sted på det rette tidspunkt RIGTIG RIGTIG RIGTIG mange gange i løbet af sæsonen!
Opstillingen er en form for 4-4-2 diamant rent udseendesmæssigt, men fungerer mere som en 3-4-3. Vi spiller
kontrolleret og
fleksibelt med
kontrol på bolden og
højt pres og masser og masser af
overlaps fra backs. Vi er det hold der gik færrest mål ind på i ligaen og
vandt Serie D med 10 point foran nærmeste forfølger. Derudover
vandt vi Serie D-cuppen.
Til den nye sæson er der indkøbt bl.a. (klubben er blevet fuldtidsprofessione
l og har valgt at udvide trænings- og ungdomsfaciliteter):
Di Gennaro fra Inter - god målmand som Carpi i Serie A også bød på.
Adjapong - højre back, da Felicioli ikke ville til Parma igen - ung og håbefuld spiller med masser af potentiale
Capradossi - klar til at tage over efter Lucarelli når han går på pension en gang (tager ihvertfald en sæson mere)
Sciacca - det samme er denne unge herre hentet fra Inter
Schiavone - til den defensive midt - er hentet på fri transfer
Arigoni - det samme som Schiavone - gode spillere til rotation begge to
Derudover er der lejet (uden løn) følgende spillere:
Locatelli - fordi han er vild!
Clemenza - tilsvarende!
Luca Vido - skulle have gode chancer for at blive til noget fornuftigt, så håber på at kunne købe ham fri, hvis han bliver til det jeg håber
Bentivegna - har haft ham i et tidligere save, hvor han var virkelig god, så nu skulle han prøves af i Parma.
Vi er seedet 1'er i Serie C (vildt nok at man som oprykker kan det), og det er også hvad bestyrelsen forventer. Efter 4 kampe har vi endnu ikke tabt, dog ligger vi kun med 6 point, med tre op til Reggiana på førstepladsen.