home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
17 Mar 2024, 23:29 Fadbamsen Skadestuen ryger ud i online spil.
03 Mar 2024, 06:12 DeBuur Skadestuen Kan ikke vælge Liverpo...
23 Feb 2024, 20:56 ydersog Klubsøgnin... Manchester United
23 Feb 2024, 10:12 valverde4ever Pro Cyclin... Cycling Career - Kan d...
23 Feb 2024, 00:14 g00n Blogs Minimalistic 2020
19 Feb 2024, 14:02 rheya Omklædning... Home Grown spillere?
29 Jan 2024, 11:35 Mulle68 Nostalgi Patches CM 4
Antal Registrerede Brugere: 23281
  0 Brugere, 265 Gæster Online.

Indlæg: 1132681 over 31362 Emner
Nyeste Bruger: TindraTindra
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Football Manager 2016
| |-+  Kategori: Blogs
| | |-+  En ny vinkel
0 Brugere og 1 Gæst læser i øjeblikket dette emne.
Sider: [1] 2 Udprint
Forfatter Emne: En ny vinkel  (Læst 12556 gange)
Nodiem
Blogmester
********

Offline Offline

 
En ny vinkel
« : 27 Nov 2015, 15:21 »

Nu har jeg brugt rigtig mange timer allerede på FM 16, og det viser sig at jeg i år er blevet degraderet til 2. rangs spiller da jeg slet ikke kan få noget taktisk til at funger efter 3 sæsoner...

Så derfor har jeg pakket min laptop sammen, og er rejst til Albanien, hvor jeg har købt mig ind i en traditionsklub som oplever et par sløje år, jeg har således købt 10% af klubben under den forudsætning at jeg blev ansat som sportsdirektør...



Jeg tiltræder min nye stilling pr. dags dato 5. Juli 2015 - nu håber jeg så bare jeg er bedre til at ansætte de rigtige som kan løse den opgave jeg ikke selv kan magte.

Min kontrakt løber i 2 år, til en værdi af 1.200.000 DKK, hvilket er samme beløb som jeg købte de 10% af klubben for - så nu må vi se om ikke jeg går i 0.


Mine Primære opgaver bliver at

  • Ansætte staben
  • Indkøb og Salg af spillere
  • Skabe basis for facilitets udvidelser
  • Sikre rentabel forretning
« Seneste Redigering: 27 Nov 2015, 15:28 af Nodiem » Logged

Stolt indehaver af Månedens Blog November 2014
Nuværende blog : Balkan Dreaming

Vinder af FMFreaks Ligaen 14/15.
Vinder af FMF udfordre dig 2015
Vinder af BLOG konkurrencen 2018

AudereEstFacere
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline


 
Sv: En ny vinkel
« Svar #1: 27 Nov 2015, 15:26 »

Jeg følger med! Det lyder både anderledes og spædende.
Logged

SPURS - BARCA - NORDSJÆLLAND

Hertzberg
Juniorspiller
**

Offline Offline

 
Sv: En ny vinkel
« Svar #2: 27 Nov 2015, 16:11 »

Det lyder interessant, men hvordan vil du gøre det?
Logged

Nodiem
Blogmester
********

Offline Offline

 
Sv: En ny vinkel
« Svar #3: 27 Nov 2015, 16:13 »




Klubben jeg arbejder for hedder K.F. Tirana - det er en af de ældre og mest succesfulde albanske klubber, men de sidste 10 år har været dårlige for klubben og kun kastet 2 mesterskaber af sig. Skënderbeu har de sidste fire sæsoner gjort rent bord og vundet ligaen.

K.F. Tirana har i alt vundet ligaen 24 gange, pokalen 15 og 9 supercupper. siden sæsonen 1929/30.




Pre-season er slut og jeg føler selv jeg har skullet løbe stærkt - udover salget af Endrit Idrizaj og Erindo Karabeci for 750.000 DKK sammenlagt, prøvede jeg også at købe to spillere, nemlig Ghukas Poghosyan og Simon Smehyl fra hhv. FC Pyunik og FC Nitra.

Desværre er jeg endnu ikke den købmand jeg gerne ville være og jeg slap nok mine spillere 500.000 for billigt og betalte 300.000 for meget for mine indkøb - tilgengæld holder jeg mig nu under bestyrelses budget for spillertruppen !

Men det er ikke kun på spillerfronten jeg har brugt min tid, der er hentet 10 nye ansigter ind fordelt mellem Senior, II-holdet og U19. deraf 4 talentspejdere som allerede er sent i til nabolande for at spotte billige forstærkninger.

Dertil har jeg valgt at forfremme Sokol Bulko fra assisterende manager til fast manager i stedet for Alban Tajaf som var i klubben da jeg blev ansat. Sokol spillere mere den stil jeg gerne vil have ind i klubben, nemlig- Højt, Hurtigt og aggressivt.


Ifølge revision ser klubbens økonomi positiv ud, vi planlægger at komme ud af 3. kvartal med godt 700.000 i overskud, dette er dog hovedsageligt pga. de 2.190 solgte sæsonkort - hvilket i øvrigt overraskede mig da stadig kun har 6000 siddepladser.
Jeg har heldigvis en masse endnu at lære om klubben.
« Seneste Redigering: 27 Nov 2015, 16:25 af Nodiem » Logged

Stolt indehaver af Månedens Blog November 2014
Nuværende blog : Balkan Dreaming

Vinder af FMFreaks Ligaen 14/15.
Vinder af FMF udfordre dig 2015
Vinder af BLOG konkurrencen 2018

Nodiem
Blogmester
********

Offline Offline

 
Sv: En ny vinkel
« Svar #4: 27 Nov 2015, 16:51 »

Sæsonen er kommet i gang - og det ser lovende ud, Sokol har bestemt vist at han formår at sætte holdet op og holde en stærk struktur på holdet som spiller underholdende og offensiv fodbold.

Derfor står vi da også efter 9 kampe med 4 sejre og 5 uafgjort - jovist det kan blive bedre men det er en fremragende start ikke at tabe de første 9 kampe !

Vi ligger på en 2. plads, 3 point efter Skënderbeu som vi slog 0 - 1 på udebane! - det var en heldig kamp hvor Skënderbeu var 9 mand det meste af kampen.
28-årige Elis Bakaj har klart været den mest værdifulde spiller i starten af sæsonen med 4 mål og 3 assist i pokalen, samt 1 mål og 1 oplæg i ligaen - pokalen er gået ind i anden runde, efter vi slog Turbina (C) 0 - 5 ude og 3 - 0  hjemme.

Økonomien ser bedre ud end forventet og med 3.500 i snit på stadion ved hjemmekampe ser det ud til at vi til vinter får råd til at hente 2-3 forstærkninger !
Logged

Stolt indehaver af Månedens Blog November 2014
Nuværende blog : Balkan Dreaming

Vinder af FMFreaks Ligaen 14/15.
Vinder af FMF udfordre dig 2015
Vinder af BLOG konkurrencen 2018

Nodiem
Blogmester
********

Offline Offline

 
Sv: En ny vinkel
« Svar #5: 29 Nov 2015, 23:29 »

halvvejs inde i sæsonen ser det ud til vi sammen med Kukësi og Skenderbeu er ved at få slået et hul ned til resten af ligaen - efter 18 kampe ligger klubben på en fornuftig 2. plads to point efter Kukësi og 6 point foran rivalerne fra Skenderbeu.

Status indtil videre er at vi har vundet 10 kampe, tabt 2 og spillet 6 uafgjort. Elis Bakaj er nu oppe på 10 sæsontræffere hvilket er det højeste i ligaen.

Vi er også kommet til Kvartfinalerne i Pokalen hvor vi møder ligaens nummer 4 Vllaznia.


En af drømme jeg har som sportsdirektør og medejer af klubben er ikke blot at vinde pokaler og spiller i Europa, jeg vil opbygge et fodbold mekka hvor unge spillere kan komme frem i verden og rutinerede kræfter trække sig tilbage uden at gå glip af europæiske kampe - desuden er mit mål også at uddanne unge trænere og sælge dem videre til andre klubber rundt om i verden !..

Dette er hjulpet godt på vej ved at have den bedste trænerstab i Albanien for nu, og alle trænerne er under 35 år. der er dog lang vej og mange penge at poste i deres licenser...

Økonomisk ser det fremragende ud, og det vurderes at vi til sommer ender med et overskud på godt og vel 2.500.000 DKK før evt. salg af spillere - Bestyrelsen har sammen med ejerkredsen besluttet at hvis der kan samles 5.000.000 DKK ind vil de blive investeret i klubbens ungdoms- og træningsfaciliteter .
Logged

Stolt indehaver af Månedens Blog November 2014
Nuværende blog : Balkan Dreaming

Vinder af FMFreaks Ligaen 14/15.
Vinder af FMF udfordre dig 2015
Vinder af BLOG konkurrencen 2018

bianconeri
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline


 
Sv: En ny vinkel
« Svar #6: 30 Nov 2015, 00:31 »

Hvordan har du lavet spillet, opsætning og alt det?
Logged

Vincere Non È Importante È L'Unica Cosa che Conta
fino alla fine ★ ★ ★

Nodiem
Blogmester
********

Offline Offline

 
Sv: En ny vinkel
« Svar #7: 30 Nov 2015, 08:47 »

Hvordan har du lavet spillet, opsætning og alt det?

Jeg har loadet Albanien, Armenien, Bulgarien, Estland, Kroatien, Makedonien, Moldova, Polen, Rumænien, Serbien, Slovakiet, Slovenien og Ukraine med deres laveste ligaer - og derefter valgt klubben K.F. Tirana, og så bruger jeg min tid på alt andet end at spille kampene og sætte holdet og taktikken, men holder de sportsdirektør relaterede opgaver for øje ! Smiley
Logged

Stolt indehaver af Månedens Blog November 2014
Nuværende blog : Balkan Dreaming

Vinder af FMFreaks Ligaen 14/15.
Vinder af FMF udfordre dig 2015
Vinder af BLOG konkurrencen 2018

Nodiem
Blogmester
********

Offline Offline

 
Sv: En ny vinkel
« Svar #8: 30 Nov 2015, 23:57 »

Mit første år som sportsdirektør har set enden - og det med kæmpe succes !!

Ikke nok med at vi vandt en meget tæt liga




Vi var også klart det bedste hold defensivt, blot fire nederlag og 18 mål scoret mod os tegner et billede at et stærk kollektiv på holdet !
Hele holdet og Sokol har stor andel i den flotte sæson, som også kastede en pokaltitel af sig, hvor sidste års vinder fra Laci skulle trække det korteste strå.

På transfer siden var sæsonen vellykket, vi købte ind for 2.140.000 DKK, på tre spillere hvor det udover Ghukas og Simon blev til en signing fra ærkerivalerne - nemlig 23-årige albanske stortalent Lorenc Trashi - han er hentet med det formål at overtage pladsen som 1. angriber efter som topscoren ved vinterpausen blev købt af FK Austria Wien.

Vi har sagt farvel til 7 spillere, de fleste pga. de tog for mange lønkroner og enkelte pga. uro i spillertruppen.





Manager Sohol Bulku er med sine 38 år, den yngste til at vinde et nationalt mesterskab i Albanien, og den yngste til at tage "The double", jeg har derfor belønnet ham med et trænerkursus og en nye 1-årig kontrakt !


Samtidigt tager jeg selv personligt ansvaret for at klubben kom ud af sæsonen med et flot overskud på 6.790.000 DKK, desværre ikke nok til nye faciliteter, men nok til at vi har investeret i ungdomstræningen i klubben !
Klubbens præsident og jeg har også været ude at skaffe en ny storsponsor til klubben, som ligger 2.750.000 DKK ekstra i klubkassen om året, så vi nu modtager godt 4.350.000 DKK i sponsorkroner.
Derudover kommer 3 millioner fra faciliteter og TV/præmie penge, og med Champions League og måske Europa League næste sæson får vi måske råd til nye faciliteter.
Logged

Stolt indehaver af Månedens Blog November 2014
Nuværende blog : Balkan Dreaming

Vinder af FMFreaks Ligaen 14/15.
Vinder af FMF udfordre dig 2015
Vinder af BLOG konkurrencen 2018

L.Wee
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: En ny vinkel
« Svar #9: 01 Dec 2015, 09:55 »

Hvordan bliver man sportsdirektør?  Huh
Logged

Nodiem
Blogmester
********

Offline Offline

 
Sv: En ny vinkel
« Svar #10: 01 Dec 2015, 15:56 »

Hvordan bliver man sportsdirektør?  Huh

Rent teknisk kan det ikke lade sig gøre i spillet - så jeg simulere det Smiley
Logged

Stolt indehaver af Månedens Blog November 2014
Nuværende blog : Balkan Dreaming

Vinder af FMFreaks Ligaen 14/15.
Vinder af FMF udfordre dig 2015
Vinder af BLOG konkurrencen 2018

Broen13
FmFreaks Crew
(Forummoderator)
*

Offline Offline


 
Sv: En ny vinkel
« Svar #11: 01 Dec 2015, 15:59 »

Rent teknisk kan det ikke lade sig gøre i spillet - så jeg simulere det Smiley

Hvordan har du fået en anden til at være manager? Eller du er måske slet ikke i klubben selv..? Eller hvordan fungerer det rent praktisk? Det kunne godt være en sjov måde at spille på nemlig! Smiley
Logged

Så er jeg tilbage med en ny blog: Broen13 - FM24 - Journeyman

LucasLeiva
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: En ny vinkel
« Svar #12: 01 Dec 2015, 16:10 »

Sådan som jeg forstår ham, så simulerer han kampene, uden at han har lavet nogen form for taktik osv?

EDIT: Og han har selfølgelig oprettet sig selv som manager, som jeg forstår...
Logged

Kolo Abib Touré

Lausus
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline


 
Sv: En ny vinkel
« Svar #13: 01 Dec 2015, 16:23 »

Jeg kunne forestille mig at han bare giver sin assistent ansvar for alting, undtagen "sportsdirektørens" opgaver :-)
Logged

Nodiem
Blogmester
********

Offline Offline

 
Sv: En ny vinkel
« Svar #14: 01 Dec 2015, 16:41 »

Hvordan har du fået en anden til at være manager? Eller du er måske slet ikke i klubben selv..? Eller hvordan fungerer det rent praktisk? Det kunne godt være en sjov måde at spille på nemlig! Smiley

Som Lucas helt korrekt har fanget så har jeg overtaget en klub som manager, men fyret deres sportsdirektør, og leget i paint for at give illusionen om at jeg var sportsdirektør Wink
Derefter tager jeg mig af ALT i klubben som jeg mener en sportsdirektør skal - det er mig der ansætter og fyre den assistent manager som tager dig at træning, taktik og kampe - ligeledes er det ham der også kan komme med forslag til spiller køb udover mig, men jeg træffer beslutningerne

Sådan som jeg forstår ham, så simulerer han kampene, uden at han har lavet nogen form for taktik osv?

EDIT: Og han har selfølgelig oprettet sig selv som manager, som jeg forstår...

Spot on !! ved hver kampdag går jeg selv frem til der hvor man normalt ville stille hold, men går så på ferie i 1 dag. overlad ALT andet som man normalt ville tage sig af til min assistent der derfor fungere som manager ! Smiley

Jeg kunne forestille mig at han bare giver sin assistent ansvar for alting, undtagen "sportsdirektørens" opgaver :-)

Ligeledes Spot on ! Smiley
Logged

Stolt indehaver af Månedens Blog November 2014
Nuværende blog : Balkan Dreaming

Vinder af FMFreaks Ligaen 14/15.
Vinder af FMF udfordre dig 2015
Vinder af BLOG konkurrencen 2018

Sider: [1] 2 Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010