home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
17 Mar 2024, 23:29 Fadbamsen Skadestuen ryger ud i online spil.
03 Mar 2024, 06:12 DeBuur Skadestuen Kan ikke vælge Liverpo...
23 Feb 2024, 20:56 ydersog Klubsøgnin... Manchester United
23 Feb 2024, 10:12 valverde4ever Pro Cyclin... Cycling Career - Kan d...
23 Feb 2024, 00:14 g00n Blogs Minimalistic 2020
19 Feb 2024, 14:02 rheya Omklædning... Home Grown spillere?
29 Jan 2024, 11:35 Mulle68 Nostalgi Patches CM 4
Antal Registrerede Brugere: 23285
  0 Brugere, 620 Gæster Online.

Indlæg: 1132681 over 31362 Emner
Nyeste Bruger: queenoflucknow
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andet
| |-+  Kategori: Fodbold
| | |-+  Fra amatør til professionel fodboldspiller på 1-2 år
0 Brugere og 1 Gæst læser i øjeblikket dette emne.
Sider: [1] Udprint
Forfatter Emne: Fra amatør til professionel fodboldspiller på 1-2 år  (Læst 2852 gange)
Erzael
Manager
********

Offline Offline


 
Fra amatør til professionel fodboldspiller på 1-2 år
« : 25 Nov 2015, 21:40 »

For et års tid siden læste jeg noget om et projekt i England, hvor en ung gut på 22-23 år ville forsøge at træne sig op til at kunne spille professionelt på 1-2 år. Han havde kun erfaring fra amatørfodbold (svarende til serie-bold herhjemme), men havde dedikeret op til 2 år til projektet. Jeg kan ikke finde noget om det her et års tid efter, så det er formodentlig ikke gået som håbet.

Men jeg kom til at tænke på eksperimentet igen, og i den anledning fik jeg lyst til at snakke/diskutere projektet.

Tror du, at det ville kunne lade sig gøre for en amatørspiller i starten eller midten af 20'erne at kunne træne sig op til en, hvis ikke professionel, så måske en semi-prof kontrakt i 1. eller 2. Division herhjemme?

Jeg synes, det var et utroligt spændende setup, og jeg ærgrer mig lidt over, der ikke er noget at finde på det her igen. Men det betyder ikke, at vi ikke kan snakke om eksperimentet.

Skal man absolut være aktiv fodboldspiller hele livet, gå på akademi i en af de store klubber og tage den såkaldte traditionelle vej, eller tror du, at man med hårdt og dedikeret arbejde hver dag i et år eller to vil kunne træne sig op til samme niveau? Lidt den der talent vs. hårdt arbejde problemstilling.


Logged


Nodiem
Blogmester
********

Offline Offline

 
Sv: Fra amatør til professionel fodboldspiller på 1-2 år
« Svar #1: 25 Nov 2015, 22:04 »

http://videnskab.dk/sporg-videnskaben/kan-jeg-blive-verdens-bedste-til-noget-talent

Værsgo at fordybe dig i en OK videnskabelig artikel Smiley


EDIT: Mikkel Beckmann er faktisk et godt eksempel på at man sagtens kan slå igennem når man er i tyverne - han har selv udtalt at det aldrig lå i kortene og han aldrig var det store talent Smiley
« Seneste Redigering: 25 Nov 2015, 22:06 af Nodiem » Logged

Stolt indehaver af Månedens Blog November 2014
Nuværende blog : Balkan Dreaming

Vinder af FMFreaks Ligaen 14/15.
Vinder af FMF udfordre dig 2015
Vinder af BLOG konkurrencen 2018

Sider: [1] Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010