home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
17 Mar 2024, 23:29 Fadbamsen Skadestuen ryger ud i online spil.
03 Mar 2024, 06:12 DeBuur Skadestuen Kan ikke vælge Liverpo...
23 Feb 2024, 20:56 ydersog Klubsøgnin... Manchester United
23 Feb 2024, 10:12 valverde4ever Pro Cyclin... Cycling Career - Kan d...
23 Feb 2024, 00:14 g00n Blogs Minimalistic 2020
19 Feb 2024, 14:02 rheya Omklædning... Home Grown spillere?
29 Jan 2024, 11:35 Mulle68 Nostalgi Patches CM 4
Antal Registrerede Brugere: 23282
  0 Brugere, 374 Gæster Online.

Indlæg: 1132681 over 31362 Emner
Nyeste Bruger: ArmaghRed92
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Football Manager 2016
| |-+  Kategori: Træningsbanen
| | |-+  Den strategiske ME
0 Brugere og 1 Gæst læser i øjeblikket dette emne.
Sider: [1] Udprint
Forfatter Emne: Den strategiske ME  (Læst 1690 gange)
perb
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline


 
Den strategiske ME
« : 17 Nov 2015, 21:51 »

Jeg har som jeg plejer startet min FM sæson med OB. Er jeg den eneste der oplever problemer med ME'en i forhold til hvordan den håndtere ens hold og modstanderen?

Observationer fra mit eget hold:
- Defensivt kan jeg ved at fifle godt få fremtryllet en forholdsvis solid mur, dog uden at skabe noget spil fremadrettet. Tilgengæld ser jeg op til 2-3 løbe mod modstanderen, for så ikke at gå på manden, men i stedet foretage sig intet, alt imens bolden bliver spillet rundt af modstanderen.
- Offensivt; her har det virkelig været svært at skabe en taktik omkring spillet fra egen del af feltet til modstanderens. For det første er det ikke lykkedes mig at enten mine kanter eller angribere i spil. Et hvert forsøg på angreb bliver forhindret af et perfekt timet ingreb fra modstanderens forsvar, eller også afventer mine kanter med at lave indlæg indtil modstanderen har blokeret med 2-3 spillere, og dermed opsnapper bolden.
Og for ikke at nævne de konstante fejlaflevering og absurd mange forsøg på lange høje bolde, som hverken min target mand eller forsvar/midtbane går i duellerne for at tage.

Observation fra modstanderen:
Defensivt: Formår at lave solide taklinger og indgreb, som forhindre mine angreb og afslutninger. Formår taktisk at lægge massivt pres, både når modstanderen er i offensiv, men også når de står defensivt. (Har ofte talt deres spillere, for at sikre mig der kun var 11 på banen)
- Offensivt formår modstanderen virkelig at spille de taktiske facetter af spillet jeg havde håbet på var muligt. De bruger banen den enorme mængde plads mine spillere efterlader.

Det er som om ME'en ikke kan styre holdene afbalanceret, uanset hvad jeg prøver. Har efterhånden spillet 4-4-2 diamond, alm. 4-4-2, 4-4-1-1, 4-2-3-1. Jeg har spillet snævert, jeg har spillet bredt, kort/langt, hurtigt/langsomt

Altid med de samme udfald og samme bizarre scenarier uanset om jeg har mødt FCK, sønderjyske eller Skælskør

Hvordan oplever i balancen i ME i forhold til jeres taktiske overvejelser?
Logged

Nodiem
Blogmester
********

Offline Offline

 
Sv: Den strategiske ME
« Svar #1: 17 Nov 2015, 22:01 »

Jeg vil lige tjekke om du også lagt mærke til at så snart de kommer ned til baglinien så er det næsten garanti for mål, da de altid rammer deres mand som altid så fri.. (har spillet både med 3,4 og 5 mand i bagkæden)
Logged

Stolt indehaver af Månedens Blog November 2014
Nuværende blog : Balkan Dreaming

Vinder af FMFreaks Ligaen 14/15.
Vinder af FMF udfordre dig 2015
Vinder af BLOG konkurrencen 2018

perb
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline


 
Sv: Den strategiske ME
« Svar #2: 17 Nov 2015, 22:05 »

Jeg vil lige tjekke om du også lagt mærke til at så snart de kommer ned til baglinien så er det næsten garanti for mål, da de altid rammer deres mand som altid så fri.. (har spillet både med 3,4 og 5 mand i bagkæden)
Nej, det har jeg ikke oplevet. Men måske fordi det ikke er nødvendigt for mine modstandere at nå baglinien.
Logged

NikGKbh
Lilleputspiller
*

Offline Offline

 
Sv: Den strategiske ME
« Svar #3: 17 Nov 2015, 22:47 »

Oplever de samme ting. Plus en masse mærkelige selvmål og udspark fra målmanden. Slår man en lang aflevering op mod sine angriber går de ikke efter bolden, de står fuldstændig stille.
Logged

Sider: [1] Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010