Så er jeg færdig med 3. sæson i Leipzig. Det blev til en 6. plads i ligaen som giver direkte adgang til Europa League Gruppespillet i den kommende sæson.
I vinterpausen fik jeg lavet nogle handler som så således ud:
Ud gik:
Pascal Gross - Dortmund - 230 mio.
Marcel Sabitzer - AaB - 11 mio.
Succeshistorien er Pascal Gross som efter blot 1½ år i Leipzig blev solgt videre med en fortjeneste på lige knap 200 mio.
Det gav dog et tomrum på den centrale midtbane, derfor hentede jeg følgende ind:
Marko Grujic - FCK - 30 mio.
Juan Bautista Cascini - Estudiantes (LP) - 44 mio.
Jorge Valdez Chamorro - Lanús - 39 mio.
M'Baye Niang - AC Milan - 15 mio.
Cascini spillede fantastisk i den anden halvsæson og kunne runde sæsonen af med et gennemsnit på 7,34 for 11 kampe. Grujic fik 12 kampe til gennemsnit af 6,91. Niang var et sats at hente ham, han er nu at finde på mit andethold og ryger formodentlig snart videre hvis muligt. Chamorro fik 14 kampe og scorede 3 gange fra sin højre kant.
Alt i alt en fantastisk sæson, hvor jeg for første gang opfyldte målet sat før sæsonen helt.
Til den nye sæson fik jeg stillet et lækkert budget på hele 197 mio. kr til rådighed, hvilket også er blevet brugt og mere til.
Totalt er der blevet hentet spillere for 357 mio. kr og solgt for 245 mio. kr i dette transfervindue. Nu skal det være, Leipzig skal helt op i top 4 i den kommende sæson.
Transfer ind:
Yamil Asad - Vélez - 40 mio.
Azarías Molina - Boca - 67,5 mio.
Victor Lindelöf - Man Utd - 100 mio.
Cláudio Winck - Internacional - 38 mio.
Miladin Stevanovic - Partizan - 24 mio.
Christopher Sokolowski - Rapid Wien - 15 mio.
Juan di Lorenzo - Independiente - 42 mio.
Fábio Coentrão - Real Madrid - 31 mio.
Transfers ud:
Patrick Banggard - Fri transfer
Eric Behrens - Fri tansfer
Sebastian Brune - Fri transfer
Yussuf Poulsen - Swansea - 34 mio.
Lukas Klostermann - Barcelona - 137 mio.
Marcel Halstenberg - Nürnberg - 14 mio.
Antonio Milic - HSV - 25 mio.
Fabianb Schär - Vicenza - 35 mio.
Endnu en gang fik jeg solgt et af mine store talenter i Klostermann, dertil har jeg hentet en erfaren herre ind i Coentrao, som nok skal gøre et solidt stykke arbejde på venstre backen! Mens Stevanovic, Winck og Lindeköf alle 3 kommer til at kæmpe om højre backen.
Yussuf spillede et katastrofalt år i sidste sæson med 13 kampe og 0 mål gennemsnit på 6,66 for de 13 kampe. Han var kommet i overskud blandt de mange solide angribere jeg har i Damari, Selke og nyindkøbte Molina som jeg har store forventninger til. Ligeledes på kanten ville han ikke have en chance mod Chamorro, Pussetto, Gedoz eller Forsberg. En kant hvor Christian Atsu også ser ud til at forlade skuden i vinterpausen.
God spillelyst!