home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
17 Mar 2024, 23:29 Fadbamsen Skadestuen ryger ud i online spil.
03 Mar 2024, 06:12 DeBuur Skadestuen Kan ikke vælge Liverpo...
23 Feb 2024, 20:56 ydersog Klubsøgnin... Manchester United
23 Feb 2024, 10:12 valverde4ever Pro Cyclin... Cycling Career - Kan d...
23 Feb 2024, 00:14 g00n Blogs Minimalistic 2020
19 Feb 2024, 14:02 rheya Omklædning... Home Grown spillere?
29 Jan 2024, 11:35 Mulle68 Nostalgi Patches CM 4
Antal Registrerede Brugere: 23282
  1 Bruger, 258 Gæster Online.

Indlæg: 1132681 over 31362 Emner
Nyeste Bruger: ArmaghRed92
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Football Manager 2016
| |-+  Kategori: Omklædningsrummet
| | |-+  FM16 - Et vredesudbrud
0 Brugere og 1 Gæst læser i øjeblikket dette emne.
Sider: [1] 2 3 4 Udprint
Forfatter Emne: FM16 - Et vredesudbrud  (Læst 17789 gange)
Boxx
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
FM16 - Et vredesudbrud
« : 15 Nov 2015, 15:14 »

Jeg har længe godt kunne lide FM, og har faktisk haft svært ved at se mange af de ting der egentlig er galt, men nu er jeg ved at gå fra forstanden.

Man sidder derhjemme, og har egentlig lyst til at spille FM, men når man så begynder forsvinder lysten hurtigt fordi der er ting jeg bare ikke kan se det positive i, i det her spil. Derfor kommer jeg her med et vredesudbrud, men også lidt et råb om hjælp, fordi det kan være det er mig der ikke kan finde ud af hvordan man kan fjerne nogle ting, eller om jeg bare har overset noget.

 Men her er nogle af mine problemer:

Problem 1: Individuel Træning
Jeg syntes det fungere rigtig fint at man kunne vælge træningsprogram alt efter hvilken rolle de spillede. Så hvis man havde en Central Midtbanespiller (forsvar), så kunne man også træne ham efter dette. Så HVORFOR I AL ******* har man lavet det om så, man kun kan træne central midtbanespillere. Hvad er pointen så med at fortælle om din spiller skal være forsvar, når man ikke specifikt kan træne dette. Hvad er meningen med så overhovedet at have den indstilling, at vælge mellem support, angreb, forsvar osv, når man ikke kan træne dem i de individuelle rolle!?!?!?!? Man mister jo fleksibilitet, og som de selv skriver er man i fuld kontrol over træningen, taktikken og spillerinstrukserne .. NÅ ER MAN VIRKELIG DET? Jeg er kejseren af Kina, og gift med Nina Agdal OG Kate Upton

Problem 2: Spiller instrukser
Nuvel der var nogle problemer med at få taktikker til at fungere før, men nu formoder jeg det bliver umuligt! Jeg fatter simpelthen ikke hvorfor man har fastlås visse ting i taktikken. Når man vælger en Indvendig Angriber (eksempelvis), så vil jeg da have total frihed til at justere i hans personlige instrukser. Jeg ved da godt han trækker ind i banen, det er jo derfor jeg har valgt ham, men jeg kan da godt lide at få ham til at rykke udad når han har bolden (igen eksempel). Jeg begriber simpelthen ikke denne beslutning. Jeg kan ikke gå ind og småjustere helt som jeg har været i stand til før, hvilket bare gør at min taktiske tilgang med at det var i spillerinstrukser jeg egentlig lavede min taktik, det er helt væk. HVAD FILAN LAVER MAN!? Igen.. fuld kontrol.. Oh really?

Problem 3: 'Lav din egen manager'
Jeg har det fint med din egen klub, det kunne da være helt sjovt (har ikke prøvet det endnu), men hvorfor i alverden skal jeg bestemme min managers udseende?! Hvornår bliver dette en vigtig del af spille!?? Jeg spiller ikke for at se på min manager, og for min skyld kunne han lide en Lobbebefængt Orc fra Mordor... Jeg spiller for at være en manager, ikke for at se på ham. Måske nogen syntes det er fedt at lave sin egen manager, men hvis udseendet ikke har indflydelse på spillet, HVORFOR SÅ BRUGE TID PÅ DET!? Kunne man score damer deri, nuvel, forståeligt så har det en nytte. Men nu? Ja. i do not know

Problem 4: Svingende resultater
Jeg er helt med på at der skal være svingende resultater, fordi det er der også i virkeligheden. Men vil i venligst lige forklare mig hvordan det kan ændre sig så latterlig grotesk meget fra kamp til kamp? Startede ud med Man Utd, fordi jeg tænke jeg ville lære spillet. Den ene kamp slår jeg Barcelona 3 - 1 på udebane, og spiller absolut sublimt. Den næste kamp bliver jeg savet over 7 - 0 af Tottenham på hjemmebane. Kampen derefter vinder jeg  4 - 1 over Southampton, og ryger derefter ud i Capital One Cup til Wigan med et 4 - 0 nederlag. Bid mærke i, den eneste kamp jeg skiftede rimeligt ud til, var mod wigan hvor reserverne fik nogle minutter. Min taktik fungere genialt det ene minut, og så slet ikke minuttet efter. Hvis dette forstætter kan i officielt indlægge mig på sindsyge anstalten, fordi jeg har totalt ødelagt min lejlighed, opgang og halvdelen af Aarhus bare i vrede.

Det er muligt der er flere, og det er muligt det bare er mig der er noget galt med, men ud med det skulle jeg altså.

P.s. Hvis i ved hvordan man kan fjerne nogle af disse ting (hvis det overhovedet kan lade sig gøre) så sig endelig til!
« Seneste Redigering: 15 Nov 2015, 15:27 af Boxx » Logged

Jeg kan flyve.. i så lang tid det tager mig at ramme jorden fra jeg springer!

Guldbrand
Blogmester
********

Offline Offline

 
Sv: FM16 - Et vredesudbrud
« Svar #1: 15 Nov 2015, 16:18 »

Problem 1: Individuel Træning
Dont get it - For jeg kan da sagtens vælge at de skal træne andre positioner...
Under træning - individuelt og så vælg den position han skal trænes i...


Problem 2: Spiller instrukser

Taktik ->  spiller -> og tryk på redigere ved instruktioner - Der har du muligheden for at tilpasse instruktionerne for hver position


Problem 3: 'Lav din egen manager'
Dont like it, dont do it..  Det kan nemt forbigåes, så det virker lidt omsonst at brokke sig over noget, som man hurtigt kan komme udenom.


Problem 4: Svingende resultater

Spil det nu lidt mere inden du begynder at brokke dig over den slags.. Måske det bare er din taktik det er galt med? Måske har de ikke lært den til fulde endnu, hvilket giver svingende præstationer?
Logged

Svartovich
Gæst
 
Sv: FM16 - Et vredesudbrud
« Svar #2: 15 Nov 2015, 16:28 »

Problem 1: Individuel Træning
Dont get it - For jeg kan da sagtens vælge at de skal træne andre positioner...
Under træning - individuelt og så vælg den position han skal trænes i...

Du kan vælge rolle og position, men ikke strategi.


Problem 2: Spiller instrukser
Taktik ->  spiller -> og tryk på redigere ved instruktioner - Der har du muligheden for at tilpasse instruktionerne for hver position

Du kan ikke vælge alle muligheder, da nogle strider imod den rolle du har valgt.


Problem 3: 'Lav din egen manager'
Dont like it, dont do it..  Det kan nemt forbigåes, så det virker lidt omsonst at brokke sig over noget, som man hurtigt kan komme udenom.

Det bare irriterende man ikke kan blive fri for profilbilledet..


Problem 4: Svingende resultater
Spil det nu lidt mere inden du begynder at brokke dig over den slags.. Måske det bare er din taktik det er galt med? Måske har de ikke lært den til fulde endnu, hvilket giver svingende præstationer?

Nu kender jeg ikke til Boxx's taktik, men de lyder da lidt vilde, de resultater han nævner.

Jeg er nu generelt enig i, de problemstillinger du sætter op Boxx. Især problem 1 og 2 irriterer mig.
Logged

Guldbrand
Blogmester
********

Offline Offline

 
Sv: FM16 - Et vredesudbrud
« Svar #3: 15 Nov 2015, 16:33 »

Fair nok...  Læste problemstilling nr. 1 forkert..

Men jeg syntes nu at man har fine muligheder for at individuelle indstillinger..
Logged

Boxx
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: FM16 - Et vredesudbrud
« Svar #4: 15 Nov 2015, 16:38 »

Problem 1: Individuel Træning
Dont get it - For jeg kan da sagtens vælge at de skal træne andre positioner...
Under træning - individuelt og så vælg den position han skal trænes i...


Problem 2: Spiller instrukser

Taktik ->  spiller -> og tryk på redigere ved instruktioner - Der har du muligheden for at tilpasse instruktionerne for hver position


Problem 3: 'Lav din egen manager'
Dont like it, dont do it..  Det kan nemt forbigåes, så det virker lidt omsonst at brokke sig over noget, som man hurtigt kan komme udenom.


Problem 4: Svingende resultater

Spil det nu lidt mere inden du begynder at brokke dig over den slags.. Måske det bare er din taktik det er galt med? Måske har de ikke lært den til fulde endnu, hvilket giver svingende præstationer?


Problem 1:

Det er ikke en anden position jeg ikke kan finde ud af, fordi det kan jeg godt finde ud af. Men hvis jeg har en central midtbanespiller hvis styrker ligger i det defensive, så skal han træne boldvindende midtbanespiller. Jeg kan ikke vælge Central Midtbanespiller (forsvar) - som screenshot viser, er det jo ikke ligefrem defensive egenskaber man træner i den situation.




Problem 2:

Det er ikke fordi jeg ikke kan gå ind og vælge dem, men der nogle jeg ikke kan vælge fra. Og jeg med på at nogle modstrider den rolle jeg har valgt, men det betyder ikke jeg vil have en spiller skal tage flere driblinger. SÅ jeg kan ikke få den rolle jeg egentlig gerne vil have, fordi den vælger nogle ting jeg ikke kan tage fra, til det system jeg egentlig gerne vil have. Som eksempel:

Min indvendige angriber er sat til at drible mere. men det dur jo ikke hvis jeg vil spille små hurtige afleveringer og spille lidt første gangsberøringen osv, når de så hver gang trækker tiden ved at drible. Så skal jeg jo til at vælge en anden rolle.

Problem 3:

Var bare vredesudbrud Smiley Frustation over noget der ikke virker anvendeligt

Problem 4:

Problemet ligger også i, at jeg ikke rigtig kan finde ud af om det er min taktik. De siger at kendskaben er komplet, så det kan ikke være spillerne der ikke fatter det. Jeg forstår bare ikke hvordan man kan levere absolut fornemt præstation, hvor det ligner taktikken virker, for så at falde fuldstændig sammen næste kamp, uden at skifte nævneværdigt ud (2 spillere) ?
Logged

Jeg kan flyve.. i så lang tid det tager mig at ramme jorden fra jeg springer!

Boxx
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: FM16 - Et vredesudbrud
« Svar #5: 15 Nov 2015, 16:38 »

Ups.. så ikke lige du svarede guldbrand Smiley Ignorer så omkring problem 1 Smiley
Logged

Jeg kan flyve.. i så lang tid det tager mig at ramme jorden fra jeg springer!

Hugol
Juniorspiller
**

Offline Offline


 
Sv: FM16 - Et vredesudbrud
« Svar #6: 15 Nov 2015, 16:42 »

Det har ikke så meget at gøre med det der er skrevet, men et vredesudbrud er det.. Har kopieret min tekst fra FMS eget forum.

If you are a fan of Spanish football and also like to develope your talents, the game has the same complete error since 2007. The people behind the game has not fixed this and do not care about their users. They still put reserve teams as afiliated clubs and have not understood the idea about spanish youth teams and B teams. I will not buy the game and pls do not start a dialoge with the forum administrators about this, its a complete waste of time.

Det er tydeligvis et spil som bare kastes ud år efter år for at tjene penge. Et spil der bliver mere børnevenligt fremfor at rette de enorme fejl der er hver gang det kommer ud..
Logged

FM er cool, men fix dog de spanske hold og B hold tak.

Svartovich
Gæst
 
Sv: FM16 - Et vredesudbrud
« Svar #7: 15 Nov 2015, 16:49 »

Ej, rolig nu Hugol. Fordi der åbenbart er et problem med b-hold i Spanien, er jeg meget uenig i din sidste sætning. Ja, der er FMT, som er en forsimplet version af FM, og som du nok vil kalde "børnevenlig". Men selve FM bliver udvidet med funktioner hvert eneste år, og om noget bliver det avanceret år for år. Og enorme fejl? Hvad er det helt præcist udover b-hold af kæmpe fejl? Og hvad er problemstillingen med b-holdene helt præcist?
Logged

Sunbao
FmFreaks Crew
(Ejer)
*

Offline Offline


 
Sv: FM16 - Et vredesudbrud
« Svar #8: 15 Nov 2015, 16:50 »

Hugol, at sige de er ligeglade med deres brugere, det passer jo ikke, i så fald ville man ligesom EA gøre blot undlade rette fejl og leverer et halv færdigt produkt.
At du er uenig i måden de har lavet det på gør jo ikke at du har ret ?, der siddere jo altså en spansk head researcher som nødvendigvis må være uenig med dig, ellers havde han jo givet dem andre instrukser at lave det spanske system efter.

Prøv at forklar os hvad der præcis er galt, og hvordan du mener det burde være.
Logged

Phata
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline


 
Sv: FM16 - Et vredesudbrud
« Svar #9: 15 Nov 2015, 16:56 »

Hvad er det lige som er problemet med de Spanske b-hold, det er lavet på samme måde for de Tyske hold.

Omkring Spiller instrukser og Individuel Træning, så er det helt klart de to områder, jeg har det største problem med, samt de alt for ofte høje beløb spillere bliver købt for.
Logged

Hugol
Juniorspiller
**

Offline Offline


 
Sv: FM16 - Et vredesudbrud
« Svar #10: 15 Nov 2015, 17:41 »

Hugol, at sige de er ligeglade med deres brugere, det passer jo ikke, i så fald ville man ligesom EA gøre blot undlade rette fejl og leverer et halv færdigt produkt.
At du er uenig i måden de har lavet det på gør jo ikke at du har ret ?, der siddere jo altså en spansk head researcher som nødvendigvis må være uenig med dig, ellers havde han jo givet dem andre instrukser at lave det spanske system efter.

Prøv at forklar os hvad der præcis er galt, og hvordan du mener det burde være.

Sunbao, når du har haft et problem med de spanske B hold siden de startede op med spillet, og selvom det er blevet påpeget flere gange og at de så ikke retter denne gigantiske fejl. Så kan jeg love for de er ligeglade med deres brugere. Er du i øvrigt fan af premier league så kan jeg godt forstå at du ikke har samme holdninger, for det er jo klart der hvor de trækker flest og derfor ikke har så mange fejl..

Det er jo bekræftet af flere som ikke kan lide at spille premier, men oplever fejl i ligaer som Italien, Spanien og andre lande.

"Prøv at forklar os hvad der præcis er galt, og hvordan du mener det burde være."

Øh, nej tak. Det har jeg gjort siden 2007
Logged

FM er cool, men fix dog de spanske hold og B hold tak.

Hugol
Juniorspiller
**

Offline Offline


 
Sv: FM16 - Et vredesudbrud
« Svar #11: 15 Nov 2015, 17:42 »

Hvad er det lige som er problemet med de Spanske b-hold, det er lavet på samme måde for de Tyske hold.

Omkring Spiller instrukser og Individuel Træning, så er det helt klart de to områder, jeg har det største problem med, samt de alt for ofte høje beløb spillere bliver købt for.

At de er sat op som affiliated clubs og at du derfor mister samme muligheder for at arbejde med dine talenter som du har med dit U19 hold.
Logged

FM er cool, men fix dog de spanske hold og B hold tak.

Svartovich
Gæst
 
Sv: FM16 - Et vredesudbrud
« Svar #12: 15 Nov 2015, 17:49 »

"Deres brugere".. Så vidt jeg kan se er du den eneste der brokker sig over dette på SI Games forum, i den spanske fejltråd. Og jeg kan stadig ikke se hvorfor, det er så stort et problem. Du skriger op over en enkelt ting, du ikke er tilfreds med, og får det til at lyde som om det ødelægger hele spillet generelt. Bare fordi du er utilfreds med b-hold, betyder det ikke FM er ligeglad med deres brugere. Det er vidst mere dig der er ligeglad/ignorere alle de gode tiltag, rettelser og nye funktioner, som kommer til hvert år.
Logged

Nodiem
Blogmester
********

Offline Offline

 
Sv: FM16 - Et vredesudbrud
« Svar #13: 15 Nov 2015, 17:52 »

At de er sat op som affiliated clubs og at du derfor mister samme muligheder for at arbejde med dine talenter som du har med dit U19 hold.

I stedet for at brokke dig og irritere dig over det... ret det i editor .... case closed !
Logged

Stolt indehaver af Månedens Blog November 2014
Nuværende blog : Balkan Dreaming

Vinder af FMFreaks Ligaen 14/15.
Vinder af FMF udfordre dig 2015
Vinder af BLOG konkurrencen 2018

Sunbao
FmFreaks Crew
(Ejer)
*

Offline Offline


 
Sv: FM16 - Et vredesudbrud
« Svar #14: 15 Nov 2015, 17:54 »

Hugol, problemet er vel i bund og grund at de spanske regler er mere restrekive, og gør at man ikke bare kan flytte en spiller frem og tilbage mellem de 2 hold fra kamp til kamp ?.

Hvilket gør at man har valgt at lave dem som affiliate klubber istedet da de bedre kan styre det der og lave særregler.

Problemet er vel som sådan at for at kunne lave de b hold som et normalt b hold så skal de ud i og lave hele klub strukturen i spillets db om tilføje en lang række ekstra parametre i databasen, også ellers ind og tilføje de stramme spanske vilkår til alle spanske hold, også ellers vælge det ikke skal gælde, for samtlige andre hold i spillet. Også skal samtlige ligaer og klubber ellers testes for at se om det virker som det skal alle steder.

Alt dette er et massivt arbejde, som formentligt ville holde det meste af deres udviklings og test team beskæftiget i måneder.

Så i bund og grund er det et dyrt besværligt job, som de fleste brugere ikke vil bemærke. Og det ville måske tage 50% af den udviklingstid der er mellem hver fm version.

Jeg er ikke fan af nogle specielle ligaer jeg har spil i alle de store i hvert fm samt mange af de små.
Logged

Sider: [1] 2 3 4 Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010