home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
17 Mar 2024, 23:29 Fadbamsen Skadestuen ryger ud i online spil.
03 Mar 2024, 06:12 DeBuur Skadestuen Kan ikke vælge Liverpo...
23 Feb 2024, 20:56 ydersog Klubsøgnin... Manchester United
23 Feb 2024, 10:12 valverde4ever Pro Cyclin... Cycling Career - Kan d...
23 Feb 2024, 00:14 g00n Blogs Minimalistic 2020
19 Feb 2024, 14:02 rheya Omklædning... Home Grown spillere?
29 Jan 2024, 11:35 Mulle68 Nostalgi Patches CM 4
Antal Registrerede Brugere: 23282
  0 Brugere, 388 Gæster Online.

Indlæg: 1132681 over 31362 Emner
Nyeste Bruger: ArmaghRed92
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Football Manager 2016
| |-+  Kategori: Klubsøgning og -erfaring
| | |-+  Borussia Dortmund
0 Brugere og 1 Gæst læser i øjeblikket dette emne.
Sider: [1] 2 3 ... 7 Udprint
Forfatter Emne: Borussia Dortmund  (Læst 29849 gange)
Est-1892
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Borussia Dortmund
« : 09 Nov 2015, 19:11 »

                                                                  Borussia Dortmund


Klubben blev grundlagt i 1909, da en gruppe unge mænd var utilfredse med at spille fodbold under opsyn af den lokale præst. Han blev fysisk holdt udenfor, da klubben blev grundlagt i værtshuset "Zum Wildschütz". I begyndelsen brugte man andre farver på klubdragten, men allerede i 1913 blev det ændret til de nuværende gule og sorte farver.

I de første par årtier havde klubben kun beskeden succes i lokale rækker, og et forsøg på at skaffe bedre resultater ved at hyre et par professionelle spillere gav blot økonomiske problemer, som klubben kun overlevede, fordi en lokal mæcen betalte klubbens gæld af egen lomme.

I løbet af 1930'erne havde klubben lidt mere succes, men først efter krigen blev det rigtig godt, idet klubben første gang var i den nationale finale i 1949, en kamp som dog blev tabt. I 1956 vandt klubben sit første mesterskab, og i de følgende år holdt klubben sig blandt de bedste.

I 1963 startede Bundesligaen med Dortmund som en af klubberne. Det var i øvrigt Timo Konietzka fra Dortmund, der scorede Bundesligaens første mål overhovedet. I årene der fulgte, havde klubben blandet succes, men vandt blandt andet den tyske pokalturnering i 1965 og Europa Cup for pokalvindere det følgende år.

Efter finaledeltagelsen i UEFA cup-finalen i 1993 fik Dortmund en stor sum penge på grund af et specielt honoreringssystem for deltagelsen, og det gjorde det muligt for klubben at købe gode spillere med deraf følgende gode resultater. Ved årtusindsskiftet blev klubben børsintroduceret som den første i Bundesligaen. På trods heraf tabte klubben penge i de følgende år som følge af dårlig økonomisk ledelse, og man var nødt til at sælge stadion. Da klubben i 2003 ikke nåede ret langt i UEFA Champions League, var Dortmund på randen af økonomisk ruin, hvor klubbens aktier faldt 80% i værdi. Samtidig måtte spillerne gå 20% ned i løn.

(lidt historie fra wikipedia )

Håber vi får gang i denne tråd da Dortmund er en rigtig spændene klub, med nogle store navne !
Logged

#Respect

The Captain says goodbye!

Wulff_21
Lilleputspiller
*

Offline Offline


 
Sv: Borussia Dortmund
« Svar #1: 14 Nov 2015, 13:30 »

Andre der spiller med Dortmund?
Logged

HALA MADRID

Who needs superheros when theres CR7

Beckham23
Ynglingespiller
***

Offline Offline

 
Sv: Borussia Dortmund
« Svar #2: 16 Nov 2015, 12:08 »

Jeg overvejer det meget - nogen der vel dele deres erfaringer, så tror jeg at jeg kan lokkes  Smiley
Logged

jokke
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: Borussia Dortmund
« Svar #3: 18 Nov 2015, 10:58 »

Jeg overvejer det meget - nogen der vel dele deres erfaringer, så tror jeg at jeg kan lokkes  Smiley
Er ved at være til vejs ende med 1. sæson, og det er et super fedt save. Jeg ligger nummer to efter Bayern naturligvis, men er lige i hælene af dem. Der er muligheder for at gøre rigtig mange spændende indkøb, har bl.a. købt flere kæmpe talenter i 18-19 års alderen, som er gået ind på holdet og præsterer. Kan i den grad anbefales.
Logged

patrick J
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Borussia Dortmund
« Svar #4: 18 Nov 2015, 17:40 »

Jeg spiller også med Dortmund og er pt. ved den 1 januar i første sæson.

Med vilje har jeg valgt ikke at lave nogle indkøb, da mit spil er baseret på at bruge klubbens egne talenter. De mest nævneværdige som alle har fået en portion kampe hver, såvel i Europa som ligaen er:

Felix Passlack - 17 år. Bruger ham som højre kant, og primært om IA hvor han laver nogle spændende indhop. Det er indtil videre blevet til 10 kampe, hvoraf 9 af dem har været som indhopper. 1 starter i EL og 3 indskiftninger har ført 2 assist med sig og de 6 indhop i Bundesligaen har kastet 1 mål af sig.

Dzenis Burnic - 17 år. Han bruges primært på den centrale midt og i nogle tilfælde på den offensive midt. Han har fået 14 kampe i den første halvdel af sæsonen, med 2 startere og 5 indskiftninger i EL, som har givet 2 mål og 1 assist. I Bundesligaen er det blevet til 6 indhop med en assist til følge. Han startede også inde i et meget skuffende pokalexit. Ham og Passlack er uden tvivl de mest spændende lige nu!

Dominik Reimann - 18 år. Er mit 3 valg, men jeg forventer mig store ting af denne unge herre. Har fået 2 startere i EL, hvor han har lukket 1 mål ind. Har stadig sin debut til gode i Bundesligaen, men den skal nok komme.

Pascal Stenzel - 19 år. Er blevet brugt som boldvindende på den centrale midtbane, hvor det er blevet til 2 startere og 2 indhop i EL, 1 starter og 5 indhop i BL og 2 startere i pokalen. Han skal nok blive spændende.

Næste kuld som der fokuseres på er:
Christian Pulisic - 17 år. Offensiv midt/angriber
Niklas Beste - 16 år. Venstre back
Julian Schwermann - 16 år. Højre back
Jacob Bruun - 17 år. Højre kant (skal dog udvikle dig en del, før han kommer i betragtning)

Mit mest nævneværdige resultat er uden tvivl min 5-0 hjemmesejr over selveste Bayern München og 3-2 ude over Schalke med en mand i undertal i 80 minutter. Reus og Auba kom begge på verdensholdet og har mildest talt være enestående.

Spørg endelig hvis nogle vil have SS.

Nogle spillere i kan anbefale at købe? Weidenfeller bliver på kassen skiftet ud med Timo Horn, mens jeg skal vurdere om Bürki har det som skal til.
Logged

Bob Paisley til Alan Kennedy: "They shot the wrong Kennedy back in 1963!"

jokke
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: Borussia Dortmund
« Svar #5: 18 Nov 2015, 17:49 »

Jeg spiller også med Dortmund og er pt. ved den 1 januar i første sæson.

Med vilje har jeg valgt ikke at lave nogle indkøb, da mit spil er baseret på at bruge klubbens egne talenter. De mest nævneværdige som alle har fået en portion kampe hver, såvel i Europa som ligaen er:

Felix Passlack - 17 år. Bruger ham som højre kant, og primært om IA hvor han laver nogle spændende indhop. Det er indtil videre blevet til 10 kampe, hvoraf 9 af dem har været som indhopper. 1 starter i EL og 3 indskiftninger har ført 2 assist med sig og de 6 indhop i Bundesligaen har kastet 1 mål af sig.

Dzenis Burnic - 17 år. Han bruges primært på den centrale midt og i nogle tilfælde på den offensive midt. Han har fået 14 kampe i den første halvdel af sæsonen, med 2 startere og 5 indskiftninger i EL, som har givet 2 mål og 1 assist. I Bundesligaen er det blevet til 6 indhop med en assist til følge. Han startede også inde i et meget skuffende pokalexit. Ham og Passlack er uden tvivl de mest spændende lige nu!

Dominik Reimann - 18 år. Er mit 3 valg, men jeg forventer mig store ting af denne unge herre. Har fået 2 startere i EL, hvor han har lukket 1 mål ind. Har stadig sin debut til gode i Bundesligaen, men den skal nok komme.

Pascal Stenzel - 19 år. Er blevet brugt som boldvindende på den centrale midtbane, hvor det er blevet til 2 startere og 2 indhop i EL, 1 starter og 5 indhop i BL og 2 startere i pokalen. Han skal nok blive spændende.

Næste kuld som der fokuseres på er:
Christian Pulisic - 17 år. Offensiv midt/angriber
Niklas Beste - 16 år. Venstre back
Julian Schwermann - 16 år. Højre back
Jacob Bruun - 17 år. Højre kant (skal dog udvikle dig en del, før han kommer i betragtning)

Mit mest nævneværdige resultat er uden tvivl min 5-0 hjemmesejr over selveste Bayern München og 3-2 ude over Schalke med en mand i undertal i 80 minutter. Reus og Auba kom begge på verdensholdet og har mildest talt være enestående.

Spørg endelig hvis nogle vil have SS.

Nogle spillere i kan anbefale at købe? Weidenfeller bliver på kassen skiftet ud med Timo Horn, mens jeg skal vurdere om Bürki har det som skal til.
Jeg har fokuseret meget på at købe unge spillere ind til holdet - og med stor succes. Tag et kig på Andrija Zivkovic og Breel Embolo, de spiller mere eller mindre fast og præsterer fantastisk. Derudover er Gabriel Barbosa også nærmest garant for succes Smiley Jeg har netop hentet Gianluigi Donnarumma i AC Milan, en 16-årig målmand som ser utrolig spændende ud. Glæder mig til at få prøvet ham af. Qua min kærlighed til F.C. København har jeg også hentet Ludwig Augustinsson, som skulle fungere som breddespiller, han har dog overrasket fuldstændig og slået Schmelzer af holdet; indtil videre har han spillet 15 kampe med en gennemsnitskarakter på 7,51 - noget af et røverkøb til 23 millioner.
Logged

patrick J
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Borussia Dortmund
« Svar #6: 18 Nov 2015, 21:38 »

Jeg har fokuseret meget på at købe unge spillere ind til holdet - og med stor succes. Tag et kig på Andrija Zivkovic og Breel Embolo, de spiller mere eller mindre fast og præsterer fantastisk. Derudover er Gabriel Barbosa også nærmest garant for succes Smiley Jeg har netop hentet Gianluigi Donnarumma i AC Milan, en 16-årig målmand som ser utrolig spændende ud. Glæder mig til at få prøvet ham af. Qua min kærlighed til F.C. København har jeg også hentet Ludwig Augustinsson, som skulle fungere som breddespiller, han har dog overrasket fuldstændig og slået Schmelzer af holdet; indtil videre har han spillet 15 kampe med en gennemsnitskarakter på 7,51 - noget af et røverkøb til 23 millioner.
Jeg forsøgte mig med Zivkovic, men han valgte desværre Real Madrid.

Embolo og Barbosa kender man, og ja det er helt klart klasse spillere, jeg vil dog heller ikke lade dem stå i vejen for egne talenter, men vil dog forsøge at se hvad prisen er og så må vi se.

Donnarumma henter jeg ikke, da jeg både har Horn, Reimann og så forhandler jeg lige pt med en transferfri Rulli. Du må dog meget gerne holde mig opdateret, da han eftersigende skulle være spillets største målmandstalent.

Augustinsson er desværre smuttet til Palace..
Logged

Bob Paisley til Alan Kennedy: "They shot the wrong Kennedy back in 1963!"

Beckham23
Ynglingespiller
***

Offline Offline

 
Sv: Borussia Dortmund
« Svar #7: 27 Nov 2015, 19:53 »

Jeg spiller også med Dortmund og er pt. ved den 1 januar i første sæson.

Med vilje har jeg valgt ikke at lave nogle indkøb, da mit spil er baseret på at bruge klubbens egne talenter. De mest nævneværdige som alle har fået en portion kampe hver, såvel i Europa som ligaen er:

Felix Passlack - 17 år. Bruger ham som højre kant, og primært om IA hvor han laver nogle spændende indhop. Det er indtil videre blevet til 10 kampe, hvoraf 9 af dem har været som indhopper. 1 starter i EL og 3 indskiftninger har ført 2 assist med sig og de 6 indhop i Bundesligaen har kastet 1 mål af sig.

Dzenis Burnic - 17 år. Han bruges primært på den centrale midt og i nogle tilfælde på den offensive midt. Han har fået 14 kampe i den første halvdel af sæsonen, med 2 startere og 5 indskiftninger i EL, som har givet 2 mål og 1 assist. I Bundesligaen er det blevet til 6 indhop med en assist til følge. Han startede også inde i et meget skuffende pokalexit. Ham og Passlack er uden tvivl de mest spændende lige nu!

Dominik Reimann - 18 år. Er mit 3 valg, men jeg forventer mig store ting af denne unge herre. Har fået 2 startere i EL, hvor han har lukket 1 mål ind. Har stadig sin debut til gode i Bundesligaen, men den skal nok komme.

Pascal Stenzel - 19 år. Er blevet brugt som boldvindende på den centrale midtbane, hvor det er blevet til 2 startere og 2 indhop i EL, 1 starter og 5 indhop i BL og 2 startere i pokalen. Han skal nok blive spændende.

Næste kuld som der fokuseres på er:
Christian Pulisic - 17 år. Offensiv midt/angriber
Niklas Beste - 16 år. Venstre back
Julian Schwermann - 16 år. Højre back
Jacob Bruun - 17 år. Højre kant (skal dog udvikle dig en del, før han kommer i betragtning)

Mit mest nævneværdige resultat er uden tvivl min 5-0 hjemmesejr over selveste Bayern München og 3-2 ude over Schalke med en mand i undertal i 80 minutter. Reus og Auba kom begge på verdensholdet og har mildest talt være enestående.

Spørg endelig hvis nogle vil have SS.

Nogle spillere i kan anbefale at købe? Weidenfeller bliver på kassen skiftet ud med Timo Horn, mens jeg skal vurdere om Bürki har det som skal til.

Jeg vil rigtig gerne se ss af taktik, instrukser og andre taktiske ting 😃

Overvejer stadig Dortmund, men har store problemer med at få noget til at fungere i fm16!
Logged

Dennislauridsen
Landsholdsspiller
******

Offline Offline

 
Sv: Borussia Dortmund
« Svar #8: 07 Dec 2015, 01:29 »

Jeg er også startet op med denne fantastiske klub. Grunden til mit valg er faldet på Dortmund, er fordi jeg syntes de havde truppen til at spille 5-3-2, som jeg er igang med at teste. Jeg har lavet 2 indkøb, Kuki og Bentancur for samlet 75 mio.
Jeg føler der skal investeres lidt i forsvaret samt angrebet. Mammana sagde nej tak til en års løn på 10 mio ca, istedet valgte han at få 3 i Chelsea.
Det der ikke noget at gøre ved, håber bare på at kunne få Tah og Süle til en overkommelig pris senere.

I ligaen går det fremragende. Der er spillet 6 kampe, som har budt på 6 sejre, vandt endda 1-0 over Bayern.

Jeg kom også i EL gruppespil, hvor vi er havnet i gruppe med Liverpool, Lokomotiv moscow og Ast. Tripolis. i vores første kamp led vi dog et nederlag til klopp og co.

Hvis folk har nogle ideer til indkøb, må de meget gerne fortælle. Det skal dog bare kun være forsvar og angrebet.
Logged

H A L A   M A D R I D!

jokke
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: Borussia Dortmund
« Svar #9: 07 Dec 2015, 01:42 »

Jeg er også startet op med denne fantastiske klub. Grunden til mit valg er faldet på Dortmund, er fordi jeg syntes de havde truppen til at spille 5-3-2, som jeg er igang med at teste. Jeg har lavet 2 indkøb, Kuki og Bentancur for samlet 75 mio.
Jeg føler der skal investeres lidt i forsvaret samt angrebet. Mammana sagde nej tak til en års løn på 10 mio ca, istedet valgte han at få 3 i Chelsea.
Det der ikke noget at gøre ved, håber bare på at kunne få Tah og Süle til en overkommelig pris senere.

I ligaen går det fremragende. Der er spillet 6 kampe, som har budt på 6 sejre, vandt endda 1-0 over Bayern.

Jeg kom også i EL gruppespil, hvor vi er havnet i gruppe med Liverpool, Lokomotiv moscow og Ast. Tripolis. i vores første kamp led vi dog et nederlag til klopp og co.

Hvis folk har nogle ideer til indkøb, må de meget gerne fortælle. Det skal dog bare kun være forsvar og angrebet.
Til forsvaret har jeg med stor succes hentet Juan Bernat, Stefan de Vrij og Carvajal. Desuden er Hummels og Ginter imo fremragende, og har i hvert fald leveret for mig. Tag et kig på Felix Passlack fra ungdomsrækkerne, han er vanvittig. Han spiller mere eller mindre fast og har gjort det fra midten af 2. sæson - både på højre back og højre wing. Overvejer at sælge Carvajal, bare sådan Passlack kan spille hver gang.

I angrebet har jeg haft stor succes med Gabriel Barbosa, som desværre røg til PSG pga. en frikøbsklausul, hvorfor jeg købte Martial, som har været uhyggeligt god.
Logged

Dennislauridsen
Landsholdsspiller
******

Offline Offline

 
Sv: Borussia Dortmund
« Svar #10: 07 Dec 2015, 01:48 »

Til forsvaret har jeg med stor succes hentet Juan Bernat, Stefan de Vrij og Carvajal. Desuden er Hummels og Ginter imo fremragende, og har i hvert fald leveret for mig. Tag et kig på Felix Passlack fra ungdomsrækkerne, han er vanvittig. Han spiller mere eller mindre fast og har gjort det fra midten af 2. sæson - både på højre back og højre wing. Overvejer at sælge Carvajal, bare sådan Passlack kan spille hver gang.

I angrebet har jeg haft stor succes med Gabriel Barbosa, som desværre røg til PSG pga. en frikøbsklausul, hvorfor jeg købte Martial, som har været uhyggeligt god.

Jeg spiller med 3 bag i. Bruger også dem du nævner, men jeg mangler lidt mere bredde til forsvaret. Felix rotere allerede rigtig meget med Lukasz.

Alle køber bare Barbosa, kunne være sjovt at prøve at skaffe sig et scoop hvis du forstår. altså en spiller som måske ikke spiller i en stor klub, men bare slår til med det samme Smiley
Logged

H A L A   M A D R I D!

Hr.frank
Ynglingespiller
***

Offline Offline

 
Sv: Borussia Dortmund
« Svar #11: 07 Dec 2015, 08:54 »

Hvilke rolle har dine angribere?
Logged

Beckham23
Ynglingespiller
***

Offline Offline

 
Sv: Borussia Dortmund
« Svar #12: 07 Dec 2015, 11:27 »

Lyder som et spændende hold at spille med. Hvilken taktik, samt instrukser bruger i? Gerne ss  Opstemt
Logged

Dennislauridsen
Landsholdsspiller
******

Offline Offline

 
Sv: Borussia Dortmund
« Svar #13: 07 Dec 2015, 12:42 »

Hvilke rolle har dine angribere?

Jeg bruger lige pt en komplet på support med en skarpretter  Smiley
Logged

H A L A   M A D R I D!

Dennislauridsen
Landsholdsspiller
******

Offline Offline

 
Sv: Borussia Dortmund
« Svar #14: 07 Dec 2015, 12:45 »

Lyder som et spændende hold at spille med. Hvilken taktik, samt instrukser bruger i? Gerne ss  Opstemt

Syntes også de er utrolig fede at spille med. Jeg sidder pt ikke lige ved min pc, men spiller en 3-2-3-2. Altså 3 i forsvaret, 2 wingbacks, 3 på midten og 2 helt i front. Jeg tabt 1 kamp i 10 liga kampe. Burki vælger at lave 2 drops, så tabte 2-0 til Stuttgart.
Logged

H A L A   M A D R I D!

Sider: [1] 2 3 ... 7 Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010