home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
17 Mar 2024, 23:29 Fadbamsen Skadestuen ryger ud i online spil.
03 Mar 2024, 06:12 DeBuur Skadestuen Kan ikke vælge Liverpo...
23 Feb 2024, 20:56 ydersog Klubsøgnin... Manchester United
23 Feb 2024, 10:12 valverde4ever Pro Cyclin... Cycling Career - Kan d...
23 Feb 2024, 00:14 g00n Blogs Minimalistic 2020
19 Feb 2024, 14:02 rheya Omklædning... Home Grown spillere?
29 Jan 2024, 11:35 Mulle68 Nostalgi Patches CM 4
Antal Registrerede Brugere: 23282
  1 Bruger, 343 Gæster Online.

Indlæg: 1132681 over 31362 Emner
Nyeste Bruger: ArmaghRed92
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Football Manager 2016
| |-+  Kategori: Klubsøgning og -erfaring
| | |-+  Odense Boldklub
0 Brugere og 1 Gæst læser i øjeblikket dette emne.
Sider: 1 [2] 3 Udprint
Forfatter Emne: Odense Boldklub  (Læst 15274 gange)
Svartovich
Gæst
 
Sv: Odense Boldklub
« Svar #15: 04 Nov 2015, 15:15 »

Er det ikke svært at få holdet sammenspillet, når du henter 23 ind, og lader 25 gå? Shockeret
Logged

kyhn
Ynglingespiller
***

Offline Offline


 
Sv: Odense Boldklub
« Svar #16: 04 Nov 2015, 16:47 »

Er det ikke svært at få holdet sammenspillet, når du henter 23 ind, og lader 25 gå? Shockeret

Stammen er jo den samme, har jo i realiteten kun skiftet ud i det centrale forsvar, højre back, venstre kant og så en angriber da zohorre blev skadet...

Har også hentet en del talenter ind og en del af mine egne talenter er blevet lejet ud, for at få nogle kampe i benene...

Sondre Rossbach havede jeg først regnede med at jeg skulle hente når hans kontrakt udløber, men så fik Koval en skade... falk og Emil ville ikke forlænge så derfor valgte jeg at sælge og så låse nogle klausuler ind i handlen...

Og så er jeg ikke en særlig tålmodighed manager så hvis de ikke præster, så er det ud....

Det var faktisk også kun meningen at prøve at forlænge med falk og Emil, og så hente 2 midt stopper.... det blev det så ikke til  funny
Logged

Odense Boldklub - Arsenal

pati924
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: Odense Boldklub
« Svar #17: 04 Nov 2015, 17:00 »

Må indrømme at jeg var af den overbevisning om at jeg hyppigt skiftede ud i truppen.
har på 2. sæsoner hentet 12 spillere og skildt mig af med 14 spillere, det er fra førsteholdstruppen.

Men hold da op, du er aktiv på transfer markedet  Shockeret
Logged

kyhn
Ynglingespiller
***

Offline Offline


 
Sv: Odense Boldklub
« Svar #18: 04 Nov 2015, 19:38 »

Må indrømme at jeg var af den overbevisning om at jeg hyppigt skiftede ud i truppen.
har på 2. sæsoner hentet 12 spillere og skildt mig af med 14 spillere, det er fra førsteholdstruppen.

Men hold da op, du er aktiv på transfer markedet  Shockeret

Plejer normalt heller ikke at skifte så meget ud, men ob har godt nok lavet nogle dårlige handler, de sidste par år...

Havede jo også købt Gamboa, Daniel og Jarkko Hurme til førsteholdet, men de slog slet ikke igennem så blev nød til at skille mig af med dem igen, så jeg kunne få nogle midler til at købe de forstærkninger jeg har brug for... Jarkko havede selv ønskede at blive solgt, men da der ikke var nogen der gad at købe ham blev jeg nød til at ophæve med ham, da han fik 180.000 om måneden og det er mange penge for en spiller der ikke spiller...

Regner heller ikke med at skifte så meget ud i næste sæson, da jeg jo har købt et helt hold i denne...  funny
Logged

Odense Boldklub - Arsenal

jepze
Ynglingespiller
***

Offline Offline


 
Sv: Odense Boldklub
« Svar #19: 17 Nov 2015, 16:24 »

Så er det rigtige udgave af FM kommet ud, og jeg regner med at der ikke er flere problemer med præmiepenge nu. Jeg er derfor startet op igen, og jeg er også nået et godt stykke ind i sæsonen. Resultaterne er on/off, og de kommer meget an på, om mine angribere har lyst til at scorer. Holdet lukker som regel nærmest 1 mål ind pr. kamp, så det er svært at få lukket helt ned for modstanderen, når jeg næsten har den dårligste defensiv i ligaen. Den meget smalle trup gør det også svært, da jeg tit er ramt af skader, og det er især på målmandsposten. Datoen hedder 23-11-2015, og der kommer lige lidt SS, fra hvor jeg er kommet til lige nu.







Og så kom den her lige Grin

Logged

TobiasA
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline

 
Sv: Odense Boldklub
« Svar #20: 18 Nov 2015, 21:07 »

Er det muligt at forlænge med Falk eller vil han ikke skrive kontrakt med en?
Logged

Tobiasholm
Lilleputspiller
*

Offline Offline

 
Sv: Odense Boldklub
« Svar #21: 19 Nov 2015, 21:33 »

Har oplevet med Falk at selvom jeg gav ham al den løn som jeg kunne, forlangte han stadig mere så jeg kunne ikke forlænge med ham selvom jeg meget gerne ville. Det endte med at der blev budt 15mio. for ham hvilket er hans frikøbsklausul og så røg han desværre afsted..
Logged

Guldbrand
Blogmester
********

Offline Offline

 
Sv: Odense Boldklub
« Svar #22: 22 Nov 2015, 21:28 »

Har taget hul på et OB save, hvor det dog primært handler om at få en følelse med det nye spil, fremfor alt andet..

Indtil videre går det dog meget godt. Fire kampe og 3 sejr - Hvoraf den seneste var 5-1 hjemme mod AGF. De øvrige sejre var over Hobro og Brøndby, mens FCM vandt med 2-1 hjemme i Herning på MCH Arena..

Emil Larsen og Rasmus Falk har begge forladt klubben da deres klausuler blev aktiveret og det virker ikke til at være muligt at holde de 2 i klubben... For de penge der kom fra de salg, har jeg hentet Andre Rømer, Nattested og Johan Absalonsen - 3 hurtige køb, uden at tænke for meget over det, eller søge efter bedre alternativer - Som sagt handler det blot om at få en føling med det nye spil.

Jeg spiller en ganske alm. 4-4-2, med en targetman i front (support). Her har Kryger udnyttet at Zohore sidder ude med en skade, og står nu noteret for 5 mål og 2 assists i 3 kampe og en gnm. bedømmelse på 8.63 - yderst imponerende, taget i betragtning af at jeg ikke spået ham meget spilletid inden sæsonen..
Logged

larzraz
Juniorspiller
**

Offline Offline

 
Sv: Odense Boldklub
« Svar #23: 29 Nov 2015, 03:46 »

Så kan jeg også lige dele mine OB oplevelser:



Jeg prøvede i starten at forlænge med Falk, men han krævede 10 mil og jeg kunne kun give ham 3 om året Skuffet suk
Så han forsøgte jeg at få skibbet afsted hurtigt så jeg kunne få nogle penge til transfer. Jeg var egentlig ikke så bange for højresiden efter han forlod os, Lucas Jensen og Desler(Festersen) følte jeg sagtens kunne dække det ind. Jeg spiller en 4-2-2-2.
Det var mere venstresiden jeg var bekymret for i tilfælde af Emil Larsens exit. Så mit første mål var at få Hentet Mikkel Duelund, et steal for 8 mil + 6 mil i klausuler. Ari havde jeg ikke de store planer med og Diarra og Azer spillede alligevel alrig. Duelund var en god backup på på CM og OMV/VM. Højrebacken var mit næste mål, hvor jeg ikke var helt overbevist om Oliver Lunds kunnen, Jeg signede derfor egentlig Gayle på prekontrakt og købte Holst som også kunne agere midstopper samt spille på midtbanen. Kristian Pedersen var billig så kunne ikke lade være. Lasse Nielsen syntes jeg var pivringe og jeg erkendte en ny spiller skulle til. Colley blev hentet til og han skulle danne duo med Haddi. Emil Larsen solgte jeg selv da han ikke ville forlænge og jeg kunne bruge pengene. fik 5,5 samt en fed videresalg for ham. Signede også Otoo til angrebet på prekontrakt fordi jeg er en idiot og ikke syntes vores 3 meget fine angribere var nok. Men han var nu et kongekøb (15 k 8m 4a). Udlejede af samme grund Zohore. Haddi imponerede ikke mig og jeg ville gerne af med ham, Dan Burn hentet ind i stedet, igen først på prekontrakt og senere hentet med det samme, et gude køb. Fantastisk spiller! Kirkeskov fik jeg aldrig 100% til at fungere, syntes O.Lund var et bedre alternativ og med tiden også Kristian P. (21 K) som slår nogle fantastiske indlæg, egentlig ikke tiltænkt nogen stor rolle denne sæson, men han viste sig at være et rigtigt godt køb!



Så lidt om sæsonen.
Superligaen startede jeg godt, faldt så en del men sluttede godt af, og endte på en mere end godkendt 5. plads, Lucas Jensen  og Mikkel Duelund var mine 2 wings som var fantastiske. Duelund 7 mål og 8 assist L.Jensen 10 assist var store årsager til mange af mine mål 41% kom efter indlæg. Min offensiv var god. Defensiven blev aldrig rigtig god hvilket 54 mål, imod kun overgået af nedrykkerne fra Viborg med 69, vidner om. Så taktikken var ikke at holde clean sheat men derimod "bare score flere end de andre" og det lykkedes 60 basser.  mine topscorere AK (32 k 17m 6 a) Fester (28k8m 3a) Otoo(8). Set i lyset af alle de mål jeg lukkede ind er jeg meget tilfreds med at ende femmer. Forstil jeg hvis jeg havde et forsvar! Peace Fik en ordenlig snitter af AaB, sjovt nok i samme kamp som i virkeligheden. Spalvis gjorde ondt 5 kasser i den og 8 i alt mod mig, av.

Pokalturneringen snakker vi ikke om. røg ud i 3. på straffespark mod b1908, OB Klassik...



Her er lidt statistik. Mig en gåde hvordan Oliver Lund har sneget sig ind på årets hold, præsterede 8 gule og 3! røde i 16 kampe.. har hentet lidt forskelligt ind på frie transfers  til næste sæson, Lumb til VB, Ola Aina fra Chelsea også defensiv spiller og Sam Lavelle ligeledes defensiv og defensiven er jeg ikke færdig med at handle ind til. En CB mere samt en målmand er det primære mål for næste transfervindue, offensivt er vi godt dækket ind, også på ungdomssiden.
Logged

larzraz
Juniorspiller
**

Offline Offline

 
Sv: Odense Boldklub
« Svar #24: 03 Dec 2015, 18:23 »

Så er sæson 2 overstået:



Jeg gik lidt salgsamok, Lund og Makrini var egentlig udemærket, meen deres alder i mende var det nu hvis de skulle skibbes afsted.
Festersen var blevet sat lidt tilbage, han var aldrig helt der hvor jeg syntes at han skulle være, så da jeg kunne få 3 mil for ham, og Zohore vendte tilbage fra leje, syntes jeg egentlig det var en god aftale. lund var okay, men jeg var aldrig rigtig imponeret. Falkesgaard havde ingen perspektiv på holdet så at jeg kunne få 700k for ham, var sgu en fed deal. Opstemt Med 2 af mine midtbaneprofiler solgt skulle jeg have noget nyt blod, jeg valgte at hente en højreback mcLaughlin så jeg kunne rykke Holst op. Og hentede også Jeppe Andersen i Brøndby. Ben Garrett målmand, udset som starter, blev skadet og en del af sæsonen blev derfor spillet med Emil Audero fra Juventus, god backup. Lumb var en KÆMPE opgradering på VB og Sam Lavelle og Ole Aina fik sporadisk med spilletid. Økonomien i klubben er ikke hvad den har været, og jeg gik lidt salgsamok igen, JBL røg da jeg ikke rigtig tror han udvikler sig nok, Holst blev accepteret uden om mig for 11 mil med mulighed for 4 mere. AK var røget ned som 3. valg, så følte det var et godt salg.



Sæsonen gik fremragende, 2. plads i ligaen og pokalsejr. Defensiven var meget bedre, et ret stor svipser i sidste runde forøgede dog målimod en stor del, 9-1 nederlag, som kom af jeg testede nogle unge spillere og andre i andre pladser og det fejlede åbenlyst, men det var også en ligegyldig kamp, før den havde jeg lukket 3. færrest mål ind, scoret næstflest 69. Igen var min offensiv fremragende. Lucas Jensen (33 k 3 m 13 a) og Duelund (31 8 4)  er bare bæster på wingpladserne. Men det er også nemmere når man har nogle gode angribere! AK (24 9 4) og Otoo (30 16 11) startede som mine foretrukne, mens Zohore ikke rigtigt fandt melodien i starten, var ved at opgive ham, men han fik pokalkampene til at bevise sig i, det gjorde han godt, og lige pludselig eksplodere han fuldstænd, sluttede sæsonen af med 27 ligamål, 5 assist i 34 kampe, topscorertitel i både liga og pokal og i alt 39 mål i 40 kampe, han er bare blevet vild! Af ungdomsspillere er Eskesen, JJT, Lønfeldt og E. Olsen alle regelmæssigt med inde over. Generelt er ungdomsholdet voldsomt talentfuld, har masser af gode unge regens. Både mit U-19 og reservehold vandt deres rækker suværent. Fremtiden er rigtig lys!



Her er stats for sæsonen. For første gang nogensinde oplevede jeg ikke en gang at få et rødt kort i løbet af sæsonen. Nu håber jeg mesterskabet snart kommer i hus. Et par enkelt spillere er allerede hentet ind til sommer.
Logged

FoxGe
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline

 
Sv: Odense Boldklub
« Svar #25: 06 Dec 2015, 17:43 »

Så skal jeg da også prøve kræfter med OB. Mest af alt da de lever op til kravene om "Akademiet" challengen  Thumbs Up
Opdaterer når jeg når halvvejs igennem sæsonen  Rullende Øjne
Logged

larzraz
Juniorspiller
**

Offline Offline

 
Sv: Odense Boldklub
« Svar #26: 08 Dec 2015, 23:48 »

De har en spændene ungdomsafdeling! Opstemt

Har lige færdiggjort 3. sæson og endelig kom det smukke mesterskab hjem til ådalen.



Som det åbenbart er blevet kotumen røg en masse spillere afsted, der var flere, valgte dog at cutte alle regens, der bare blev fritstillet fra. Dan Burn sidste sæsons ankerpunkt i forsvaret solgt for 21 til pl-oprykkerne Blackburn, erstatninen blev hentet på fri transfer fra Juventus Pol Garcia endnu engang et gudekøb, der var en del "skrald/overskydene" som blev sorteret fra og da mesterskabet var sikret røg Lumb til USA for et flot beløb. Rasmus Lauritsen forsvarspiller hentet på fri i Midtjylland, var tiltænkt en reserverolle gjorde det udemærket som reserve. Dominik Solanke var en transfer jeg var jævnt tilfreds med, en gut som allerede er fantanstik og med enormt potientale Pol Lairola, Bjørn hansen og S.Nelson alle unge købt til fremtiden. Jeg brugte hele transferbudgettet på at hente et 17-årigt supertalent i tjekkiet 27 mil med potientale for 40. Allerede min bedste midtbanespiller! Barcelona var interresseret i ham, så jeg skyndte mig at få lukket den handel! Så hentede jeg Falken tilbage på leje, han havde aldrig rigtigt slået til i SO4 men forsatan hvor blev han bare bedre og bedre! sluttede som min topscorer Opstemt Audero var min backup keeper, ung god målmand, Jubal hentet ind som 3. denterforsvarspille r, endnu et gudekøb fantastisk spiller 25 år!



Så til det smukke syn, vandt ligaen med 6 point ned til FCK, og en laaangt bedre målscorer. 85 basser scoret og 35 lukket ind, tror endelig defensiven er på plads. Røg tidligt ud til Randers i pokalen. og røg ud i playoffs til Lille i Europa League æv.. og optur at der ingen lussinger var denne sæson Peace



Her kan ses stats for mine kære spillere Lucas Jensen, hold nu kæft hvor jeg elsker den mand, han laver assist som vi andre skifter underbukser! Falk tog lidt tid at komme igang men da han så kom igang var han ustoppelig. Duelund kommer jeg til at savne, kan nok ikke holde på ham en sæson mere, og helt sikkert ikke 2 sæsoner, vil prøve at holde på ham denne sæson, så jeg kan score jackpotten Opstemt Pavel Palenik 18 år allerede min måske bedste spiller wow Opstemt godt køb. Jeg har forsøgt at bevare en form for kontinuitet med at holde så længe på spillerne, måske det derfor det går så godt. Glæder mig til næsten sæson!
Thorborg er i øvrigt på vej ud af klubben. Staben er næsten helt ændret, kun et par få er tilbage, Brommabojkarna, HK og jaglellonia er kommet til som samarbejdsklubber, og der er kommet en del spændene regens fra klubbens egen ungdomsafdeling, bla. en spændene målmand, måske den nye Høgh! Opstemt
Logged

larzraz
Juniorspiller
**

Offline Offline

 
Sv: Odense Boldklub
« Svar #27: 15 Dec 2015, 18:55 »

Så er 4. sæson slut.

Mester for 2. sæson i træk i en ellers ikke så vild superliga. Startede dårligt ud, havde dog også skiftet 3/4. dele af forsvaret ud, så det var lidt forventet. Erstatninger var ikke på samme niveau som de forrige men det kommer de med tiden. Pokalen tabte jeg tl brøndby. Lortefinale, ingenting fungerede. Røg i gruppespillet i CL, med Zenit, Atletico og Galatasaray. Kill med pls. tabte de 3 første klart, men fik så et fantastisk resultat med en en sejr over atletico og uafgjort i de sidste to kampe. dog en sikker 4. plads i gruppen, æv :/ idet mindste røg jeg ud med lidt respekt.


Solgte tidligt min tidliger forsvarsgeneral samt højre back. og Zohore som i den forrige sæson ikke helt levede op til tidligere niveau. fik dog gode penge for især min HB og CB. Hentede min forsvarserstaning i Ruben Vezo på fri transfer. Fantastisk køb. Han er faktisk allerede solgt tilbage til Valencia efter sæsonen for 43 mil + klausuler, Munksgaard udset som HB. Gjorde fortrinligt i år. Falk hentet tilbage på leje han er bare dejlig <3 Hentede 2 unge talenter i Olowniuk 16 år og angriber. Mega talent, City og Real har allerede været forbi og tilbudt 55 millioner. Og Macharchek 18 år og CB, allerede en del af 1.holdet også et stort talent. Will Hughes som er en fantastisk fodboldspiller ankom også til holdet, og har gjort det fantastisk gudekøb! Pasalic og Angel Correa kommer til efter sæsonen glæder mig til 5. sæson Opstemt


Mahatma Otoo tog overfor Zohore og bombede en masse ind. Var egentlig meget tæt på at sælge ham for 14 millioner før sæsonen. Det er jeg meget glad for jeg ikke gjorde, han er dog fortid i klubben da Brügge smed 62 mil på bordet. Jensen og Duelund er fantastiske wings, kommer til at savne dem den dag de ikke er her mere. Forhåbenligt kan jeg i fremtiden komme lidt videre i CL!


Har arbejdet en del med det udenfor banen, faciliteterne er blevet opgraderet rigtig meget og til min store tilfredshed har jeg den bedste stab i Superligaen by far!

Fremtiden er lys for holdet Opstemt
Logged

Mr_Nim
Lilleputspiller
*

Offline Offline


 
Sv: Odense Boldklub
« Svar #28: 29 Feb 2016, 13:20 »

Er der nogen som stadig er i gang med et OB save?  Rullende Øjne

Selv er jeg lige gået igang med 2 sæson og har til spillet mig i CHL gruppe spil efter jeg vandt mesterskabet i første sæson  Thumbs Up Grin
Logged

Marchang
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Odense Boldklub
« Svar #29: 08 Mar 2016, 15:17 »

Er der nogen der har prøvet med den nye update?

Jeg har kastet mig ud i forsøget, men blev fyret undervejs.

Den umiddelbart største udfordring er, at de potentielle salgsobjekter som man har ved spillet start, er væk pga. vinterupdaten. Det vil sige, at de penge man kunne geninvestere i truppen, nu ikke er tilstede, og den første sæson bliver rimelig hård, da holdet mangler forstærkninger.

Kunne være interessant at se, hvad folk har gjort ved problemet Smiley

 
Logged

Maradona good; Pelé better; George Best

Green and Gold..

Sider: 1 [2] 3 Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010