home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
17 Mar 2024, 23:29 Fadbamsen Skadestuen ryger ud i online spil.
03 Mar 2024, 06:12 DeBuur Skadestuen Kan ikke vælge Liverpo...
23 Feb 2024, 20:56 ydersog Klubsøgnin... Manchester United
23 Feb 2024, 10:12 valverde4ever Pro Cyclin... Cycling Career - Kan d...
23 Feb 2024, 00:14 g00n Blogs Minimalistic 2020
19 Feb 2024, 14:02 rheya Omklædning... Home Grown spillere?
29 Jan 2024, 11:35 Mulle68 Nostalgi Patches CM 4
Antal Registrerede Brugere: 23280
  0 Brugere, 253 Gæster Online.

Indlæg: 1132681 over 31362 Emner
Nyeste Bruger: queenofsjaipur
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Football Manager 2016
| |-+  Kategori: Klubsøgning og -erfaring
| | |-+  Odense Boldklub
0 Brugere og 1 Gæst læser i øjeblikket dette emne.
Sider: [1] 2 3 Udprint
Forfatter Emne: Odense Boldklub  (Læst 15266 gange)
pati924
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Odense Boldklub
« : 02 Nov 2015, 12:45 »

Så vil jeg da også lige få startet en tråd med OB.

Jeg skal netop til at starte 2. sæson, efter en 1. sæson der gik som man kunne forvente. en 7 plads, som blev sikret med en sprudlende offensiv og en virkelig hullet defensiv.
ligaens 3. bedste offensiv og ligaens 9 dårligste defensiv, så lidt ligesom i virkeligheden..
Optakten til 1. sæson blev dog hurtigt ødelagt da spillere som Falk og Emil Larsen blev solgt inden sæsonen gik igang, og jeg fik ikke fundet en spiller jeg ville betale de penge for, som det krævede på daværende tidspunkt.
så de første mange kampe bød på spilletid til spillere som Lønfeldt, Jonas Hansen og Julius Eskesen.
til vinter åbnede jeg dog op for pengepungen, og ind kom Jens Gammelby(2,5 mil), Serges Deble(4,5 mil), Callum Sharpin(147K) og Abreham Miti(gratis) Callum Sharpin som skulle lappe lidt sammen på min defensiv, endte med at blive sæsonens køb i klubben, og præsterede virkelig godt. Gammelby og Deble blev begge startere i klubben fra dag 1. men formåede aldrig at blive de helt store profiler i 1. sæson.

Her til 2. sæson har jeg solgt ud af dyre og gamle spillere. ud er røget
Lasse Nielsen, Matti lund, Lasse Kryger, Jonasson, Azer Busuladiz og Ari skulason, det har sammenlagt indbragt mig 26 milioner. for de penge har jeg hentet en spiller ind, fra sønderjyske, som havde Søren Mussmann til 2.4 mil. som skulle erstatte en Lasse Nielsen i mit forsvar.

og samtidig vil jeg forsøge at satse på egen talenter som jeg altid gør, og heldigvis var det første kuld regens med en rigtig god målmand i blandt sig, han er dog allerede 18 år gammel, men kan virkelig blive en konge målmand.
Logged

jepze
Ynglingespiller
***

Offline Offline


 
Sv: Odense Boldklub
« Svar #1: 02 Nov 2015, 13:26 »

Jeg er også startet med OB, men jeg har dog stadig Falk, da jeg tror han kan holde lidt styr på tropperne, og så er han en kæmpe profil for holdet. Jeg solgte dog Emil Larsen.

Jeg har været igang med at hente rutinerede spillere på fri transfer, og prøvet at bygge en god defensiv op af det.

Ind er kommet disse rutinerede herre, Kostas Katsouranis, Mahamadou Diarra og Stephen Hunt. Alle 3 en del af startopstillingen, dog er Diarra blevet skadet  Sur

Jeg er nået 3 kampe ind i første sæson, og det er blvet til 2 sejr og 1 nederlag til Midtjylland.
Logged

kyhn
Ynglingespiller
***

Offline Offline


 
Sv: Odense Boldklub
« Svar #2: 02 Nov 2015, 19:21 »

Hvilken taktik bruger i...? Kan simpelthen ikke få noget til at virke...
Logged

Odense Boldklub - Arsenal

pati924
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: Odense Boldklub
« Svar #3: 02 Nov 2015, 20:12 »

første sæson fik jeg en 7. plads og i denne sæson er jeg med fremme blandt top 6

« Seneste Redigering: 02 Nov 2015, 20:19 af pati924 » Logged

Svartovich
Gæst
 
Sv: Odense Boldklub
« Svar #4: 02 Nov 2015, 20:28 »

Er det ikke ærgerligt at starte spillet op nu, når der stadig er problemet med præmiepenge? Smiley
Logged

pati924
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: Odense Boldklub
« Svar #5: 02 Nov 2015, 20:33 »

Altså, økonomisk kan man sagtens klare sig i OB, så det er ikke noget problem.
Logged

Svartovich
Gæst
 
Sv: Odense Boldklub
« Svar #6: 02 Nov 2015, 20:39 »

Men mener ligaen som helhed. Det er jo kun dem som kommer i Europa, der får indtægter. Skuffet
Logged

pati924
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: Odense Boldklub
« Svar #7: 02 Nov 2015, 21:04 »

hm... ja, det er jo noget man skal gøre op med sig selv. jeg vil sige, klubberne er nu forholdsvis aktive på transfermarkedet trods de manglende præmie penge.
Mest aktive er selvfølgelig FCK, BIF, AAB, FCN, FCM, AGF og jeg selv.
og kun FCM, FCK og AGF har været i Europa indtil nu. så der er da en vis aktivitet.

Men på sigt, vil det nok hæmme en del i den nedre region af ligaen og vil derfor hurtigt få isoleret en top, så jo, point taken.
måtte da også lige gennemgå alle transfers, og det er kun EFB der ikke har investeret synderligt i top 6. og top 6 altså de hold der kommer i mesterskabs slutspillet, er det da også FCK, FCM, FCN, BIF, EFB og OB så måske spillet skal ligges lidt på hylden.

Logged

mvinding
Ynglingespiller
***

Offline Offline

 
Sv: Odense Boldklub
« Svar #8: 02 Nov 2015, 21:10 »

Men mener ligaen som helhed. Det er jo kun dem som kommer i Europa, der får indtægter. Skuffet

Bliver det rettet når fulde version kommer ud?
Logged

Husted6950
Juniorspiller
**

Offline Offline

 
Sv: Odense Boldklub
« Svar #9: 02 Nov 2015, 23:19 »

Bliver det rettet når fulde version kommer ud?

håber det bliver rettet ellers er der nok ikke rigtig nogen der gider og spille superligaen i det her spil :/
og det er lidt en skam fordi jeg starter fx næsten altid et nyt spil i en dansk klub
Logged

AndreasNord
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Odense Boldklub
« Svar #10: 02 Nov 2015, 23:20 »

Er der ingen præmie penge i superligaen? Jeg er lige nu igang med 2 sæson. Men gider da ikke spille hvis man ingen penge får. Så kan man ikke holde en klub igang.
Logged

[quote=Mongolia FC]
De kommer fra FCM, ledelsen derovre er skudt, De fyrer træneren efter en overbevisende sejr over et dygtigt hold, de ansætter 14 årige nigerianske drenge der ikke engang må spille, og de køber en 35-årig voldsdømt målmand, det er talent! Opstemt

Taget fra vman

Husted6950
Juniorspiller
**

Offline Offline

 
Sv: Odense Boldklub
« Svar #11: 02 Nov 2015, 23:28 »

Er der ingen præmie penge i superligaen? Jeg er lige nu igang med 2 sæson. Men gider da ikke spille hvis man ingen penge får. Så kan man ikke holde en klub igang.

nej de har desværre ikke fået det med når strukturen i ligaen skifter
Logged

AndreasNord
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Odense Boldklub
« Svar #12: 02 Nov 2015, 23:32 »

nej de har desværre ikke fået det med når strukturen i ligaen skifter
Nej hvor er det skod....
Logged

[quote=Mongolia FC]
De kommer fra FCM, ledelsen derovre er skudt, De fyrer træneren efter en overbevisende sejr over et dygtigt hold, de ansætter 14 årige nigerianske drenge der ikke engang må spille, og de køber en 35-årig voldsdømt målmand, det er talent! Opstemt

Taget fra vman

kyhn
Ynglingespiller
***

Offline Offline


 
Sv: Odense Boldklub
« Svar #13: 04 Nov 2015, 10:58 »

Jeg er som altid også begyndt på et save med OB...

er noget til vinterpausen og ligger på en 4. plads  Peace



det har godt nok været en svær halv sæson, hvor jeg i starten ikke kunne finde den rigtige taktik, til at finde den, men de fleste af mine ny indkøbt er simpelhen for ustabile, og til sidst være ramt af skader der gør at jeg taber de sidste 3 kampe.



Jeg har også fået solgt ud af en del spiller, da de ikke var gode nok, passer ind, eller vil forlænge deres kontrakt. har solgt Lasse Nielsen (trak rødt hver, gang han var på banen, og kunne jeg ikke leve med), Lasse Kryger, Jonasson, og Ari skulason. fik et bud på 2,6 mil for Azer, men da han har en klausul der gør at en 3 part skal have 100 %, så vil jeg heller lade kontrakten løbe ud og la ham være brede spiller...



fik også en hel masse spiller ind (flere end jeg havde ønsket mig, men har virkelig haft problemer med mine backs... fik købt 3 højre backs før at jeg fandt den perfekte i form af Remmer... Oliver Lund på den venstre som er acceptabelt, men skal finde en fremtidig venstre back, der har den samme offensiv som Remmer... Af spiller jeg vil fremhæve er, Frédéric Gotte, Arlind Ajeti (for vild, og grunde til at forsvaret ikke sejler), Sondre Rossbach (kommende første målmand, når koval leje aftale slutter), Gentrit Citaku, Morten Konradsen, Mikkel Duelund (dyrt indkøb, men har slet ikke fortrundt det, dejlig erstatning for falk/Emil larsen) , "Evandro" Elias Ludwig og Christoffer Remmer (havde faktisk brugt hele mit transfer buget, men fik overtalt bestyrelsen til at købe ham, da han blev sat til salg Thumbs Up ).

fik solgt Falk med en masse dejlige klausuler, 30 % viddersalg, 1 landskamp 1 mil , 30 ligakampe 4 mil + hans frikøbsklassul... Emil har jeg solgt 3 gange  funny solgte ham, men fik 4 uger skade, så solgte jeg ham igen, så fik han 3 måneders skade, og har så lige solgt ham igen, inden man kunne forhandle kontrakt med ham  Hævet Øjenbryn





Og så lige et Screenshots af min taktik, brugte en 4-2-2-2 til at starte med, men har bare ikke 2 spiller der er gode nok til en DM, så det blev 4-4-2 diamant...


 
« Seneste Redigering: 04 Nov 2015, 13:51 af kyhn » Logged

Odense Boldklub - Arsenal

kyhn
Ynglingespiller
***

Offline Offline


 
Sv: Odense Boldklub
« Svar #14: 04 Nov 2015, 13:58 »

Så er vintervinduet lukket og har fået flopne ud af klubben og inde med noget frisk blod.



Andrija Vukcevic er købt ind som venstre back og så med Oliver Lund som backup, Andrija er 19 år gammel, men har allerede spillede 4 landskampe og 7 U21 kampe.

André Rømer er hente ind som backup for både højre back og defensiv midtbane + det er altid godt med lidt dansk...

Kelechi Iheanacho er lejede fra City i halvandet år. han er backup for mit angreb er tit ramt af skade...
Logged

Odense Boldklub - Arsenal

Sider: [1] 2 3 Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010