home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
17 Mar 2024, 23:29 Fadbamsen Skadestuen ryger ud i online spil.
03 Mar 2024, 06:12 DeBuur Skadestuen Kan ikke vælge Liverpo...
23 Feb 2024, 20:56 ydersog Klubsøgnin... Manchester United
23 Feb 2024, 10:12 valverde4ever Pro Cyclin... Cycling Career - Kan d...
23 Feb 2024, 00:14 g00n Blogs Minimalistic 2020
19 Feb 2024, 14:02 rheya Omklædning... Home Grown spillere?
29 Jan 2024, 11:35 Mulle68 Nostalgi Patches CM 4
Antal Registrerede Brugere: 23285
  1 Bruger, 445 Gæster Online.

Indlæg: 1132681 over 31362 Emner
Nyeste Bruger: queenoflucknow
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Football Manager 2016
| |-+  Kategori: Klubsøgning og -erfaring
| | |-+  Brøndby IF
0 Brugere og 1 Gæst læser i øjeblikket dette emne.
Sider: 1 ... 6 7 [8] 9 10 Udprint
Forfatter Emne: Brøndby IF  (Læst 67663 gange)
Peden
Lilleputspiller
*

Offline Offline

 
Sv: Brøndby IF
« Svar #105: 17 Dec 2015, 19:30 »

Har virkelig svært med at få tinge til at klinge. Blev mester i første sæson, men lukkede utrolig mange mål ind. I 2. sæson blev defensiven lidt bedre men lukkede alligevel 41 mål ind på 36 kampe. Og mesterskabet måtte en tur til de evige rivaler fra Østerbro. Skal nu igang med 3. sæson og  genvinde mesterskabet og gøre det rimeligt i Europa cuppen. Nogen forslag til spillere/personale indkøb?
« Seneste Redigering: 17 Dec 2015, 22:01 af Peden » Logged

Beckham23
Ynglingespiller
***

Offline Offline

 
Sv: Brøndby IF
« Svar #106: 18 Dec 2015, 10:21 »

Har startet et save - fordi jeg ikke fik præmiepenge i det tidligere save. Det gør jeg nu (gik på ferie for at sikre de kom).

Og er startet fint - er på 1. pladsen efter 6 kampe - og har ekspederet et random hold, Rosenborg og møder Guimaraes i sidste runde inden gruppespil - og her fik jeg 1-0 med fra hjemmebanen.

Jeg er startet med en vanvittig stærk defensiv - 4 kampe til 0 i den hjemlige - plus i begge kampe mod de to første EL-hold.

Spiller en 4-5-1 - med Ronnie i front - og Pukki/Erikson på siderne.

Og så må jeg virkelig tage hatten af for Ronnie Schwartz - han scorer pr. 80'ende minut efter 10 kampe - og har derfor scoret 10 mål ;-)
Magnus Erikson er også det vildeste bæst på højrekanten!

Spiller til info - uden transfervindue - så det første vindue for mig, er pr. 1/1.

Kunne du ligge et ss op af taktik og instrukser?
Logged

champione
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline

 
Sv: Brøndby IF
« Svar #107: 18 Dec 2015, 12:59 »

Har virkelig svært med at få tinge til at klinge. Blev mester i første sæson, men lukkede utrolig mange mål ind. I 2. sæson blev defensiven lidt bedre men lukkede alligevel 41 mål ind på 36 kampe. Og mesterskabet måtte en tur til de evige rivaler fra Østerbro. Skal nu igang med 3. sæson og  genvinde mesterskabet og gøre det rimeligt i Europa cuppen. Nogen forslag til spillere/personale indkøb?

Første skridt, ville nok være at slappe lidt af med de indkøb - du har udskiftet et helt hold??
Dit hold bliver først rigtig godt, når de har lært hinanden at kende..
Du har jo ikke en stamme overhovedet.
Logged

RayRayDK
Lilleputspiller
*

Offline Offline

 
Sv: Brøndby IF
« Svar #108: 18 Dec 2015, 17:28 »

Goddag.

Jeg ser der er lidt problemer for folk med at komme til succes i BIF, så jeg vil lige kort fortælle om mit save, og min succes.

Først og fremmest en advarsel: Jan Bech er meget glad for at gå dig i rykken, og accepterer bud på spillere, jeg vil derfor hæftigt råde til at man ved bud på mere end 200% af en spillers værdi, forhandler en smule af næste salg på (25% er passende syntes jeg), og så bare accepterer det tab man får, da Jan Bech faktisk ikke holde snitterne væk, før man har tæt ved en milliard i kassen.

Det største problem jeg har oplevet, er at vi flere gange har ligakampe samtidigt med landskampe i efteråret, og det koster lidt point, det er derfor anbefalingsværdigt at kigge mod spillere der ikke er landsholdsaktuelle fra større lande, eller som har trukket sig fra landsholdet allerede, da et par spillere sammen med talenter, tit er nok til at slå de mindre hold i rækken.

Jeg har taget en national double 6 gange i streg, været i europæisk gruppespil eller længere hvert år, vundet champions League i 2020 og 2021, VM for klubhold begge år og Super cuppen begge år.

Jeg har dog ikke valgt et traditionelt stykke taktik, men derimod gået over til et kantløst system.

Den spøjse detalje: I mit save her både vejle og lyngby blevet overtaget af rigmænd, mens Lyngby har ansat Jon Dahl Tomasson som træner, valgte Vejle først at holde på deres, men fyrede ham så inden vinterpausen, hvor ingen mindre end Guardiola trådte til i vinter 2021, fra Liverpool, de lå desværre næstsidst i rækken, så det blev til nedrykningsspil for dem, jeg glæder mig dog til at se hvad han formår fremadrettet - og om de kan holde på ham.


Af anbefalingsværdige spillere jeg har haft mig kan nævnes: Alexander sørloth, Jordan Larsson, Fagrie Lakay, Andreas Windheim, Max Christiansen, Bongani Zungu, Daniel Gordon, Adam Lundqvist, Callum Paterson, Tomas Horava og Stefanos Kapino.

Min transferpolitik var meget at kigge på spillere der ville kunne hentes gratis, eller som var til salg hvor jeg kunne få klubben til at betale hans fulde løn ved at betale en 5-10% over salgsprisen. Jeg havde eksempelvis Sven Bender fra 2017 til 2019, hvor han var sat til salg for 50 mil i Dortmund, jeg gav så 55, og de betalte hans løn, så jeg gav ham en lille lønbonus på 50k om ugen i løn, og solgte ham efter to år for 50 millioner.

Det er dog kun værd at købe spillere på den måde, hvis de er oppe i årene, og har mere end 2½ år tilbage på deres kontrakter, da de gerne låser længden til ikke at gå udover den tid som den gamle klub betaler løn til.


Kan du anbefale nogle tweaks til din taktik efter opdateringen? Eller er der måske allerede en 3.0 version tilgængelig?
Logged

BelthazorDK
FmFreaks Crew
(Projekt)
*

Offline Offline


 
Sv: Brøndby IF
« Svar #109: 18 Dec 2015, 18:33 »


Kan du anbefale nogle tweaks til din taktik efter opdateringen? Eller er der måske allerede en 3.0 version tilgængelig?

Da jeg skiftede væk fra BIF efter 10. sæson (og 6. CHL trofæ i streg), valgte jeg at ændrer en del i det selv, så jeg spiller med en libero for tiden, dog ikke en taktik der ligefrem imponerer så der er pt. ikke nogen version 3 på trapperne.

Hvis det kommer til at fungere stabilt med liberoen, kan det komme på tale at den taktik deles, men lige nu er der kun tale om en decideret test.
Logged

I've always been crazy and the trouble that it's put me through,
I've been busted for things that I did, and I didn't do,
I can't say I'm proud of all of the things that I've done,
But I can say I've never intentionally hurt anyone!

RayRayDK
Lilleputspiller
*

Offline Offline

 
Sv: Brøndby IF
« Svar #110: 18 Dec 2015, 20:53 »

Da jeg skiftede væk fra BIF efter 10. sæson (og 6. CHL trofæ i streg), valgte jeg at ændrer en del i det selv, så jeg spiller med en libero for tiden, dog ikke en taktik der ligefrem imponerer så der er pt. ikke nogen version 3 på trapperne.

Hvis det kommer til at fungere stabilt med liberoen, kan det komme på tale at den taktik deles, men lige nu er der kun tale om en decideret test.

Venter spændt  Opstemt
Logged

champione
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline

 
Sv: Brøndby IF
« Svar #111: 28 Dec 2015, 10:05 »

Jeg er efterhånden nået til sidste halvdel af 2. sæson.
Blev mestre i første sæson - og røg med i gruppespillet i Europa League første år - hvor jeg dog røg ud på røv og albuer - det er godt nok svært at holde spillerne i truppen parate til alle 3 turneringer.
Det kostede i pokalen, hvor jeg røg til Fredericia ude - som efterfølgende kostede en lang og latterlig ringe periode - men kom stærkt igen i foråret og spillede gudebold!

Anden sæson - her var holdet bedre klædt på fra start, truppen stod stærkere end året før til det hårde europæiske kvalifikationsprogr am - men da Danmark spillede U23 OL - så røg Rønnow, og reservekeeper Thomsen (regen), da til turneringen - så havde kun Mads Toppel fra B-holdet, som jeg i over et år forsøgte at komme af med tilgængelig.
Det blev dyrt.

Først røg et lavt rangerende hold ud - så slog jeg Bulgarske Ludogorets ud, og i "finale-runden" om det forjættede land, ventede Sparta Prag..
Og trods mega dominans i første opgør, så droppede den kære Toppel først, så Prag reducerede til 2-1 i første opgør, og efterfølgende igen i Tjekkiet, så jeg tabte 2-0..
En bedre målmand, og jeg er sikker på at jeg havde spillet CL i stedet for EL.

Men jeg præsterede ret godt europæisk, i en gruppe med Fenerbache, Standard Liege og Basel gik jeg videre som 2'er.
Zenit ventede efter vinterpausen og her måtte jeg desværre skrive under på endebilletten.. Et samlet nederlag på 3-4. Hulk og rødderne var for hårde.

I den hjemlige - der har strukturen ændret sig og er i det første mesterskabsspil - jeg fører rækken, men det er en sindssyg tæt række, hvor FCK, OB, AaB og AGF er meget meget tæt.
I den nye struktur møder man jo de bedste hele tiden - så alle slår lidt alle.

Rent taktisk - så spiller jeg en "Pep"-lignende taktik (4-3-3 / 4-5-1) med stor succes.. Jeg har bolden 65% af tiden i alle kampe i Superligaen - og skaber mange chancer og afgiver ligeledes lidt.. I perioder har jeg virkelig spillet sindssygt i Superligaen - hvor jeg har hentet meget overbevisende sejre.
Jeg er desuden ubesejret på Brøndby Stadion i 1½ sæson og har ikke tabt til FCK endnu overhovedet (5 opgør).

Det er dog som om, at jeg skal have lavet et par tweeks inden længe - da modstanderne har nemmere ved at lukke min muligheder ned - har stadig bolden i 60-65% af kampene og afgiver intet - men kampene er mere tætte og chancefattige, end hvad de tidligere har været..

Mest iøjnefaldende transfers:

UD:
Riza - Bournemouth - synes ikke Riza er særlig stærk i de mentale stats og han røg ud i første vintertransfervindu e - fik 12-15 mill. for ham.
Pukki - præsterede ikke særlig godt - og lidt for dyr reserve. Røg for 6-7 mill. Også første vintertransfervindu e.
Rønnow - manden ville helt uforståeligt væk, selvom EL-gruppespillet ventede og fik fesne 5 millioner for ham. Truppen holdt med ham efter et afvist bud og prioriterer harmonien højt.
Hjulsager - franske Nantes var vild med Andrew - og fik ham for 12-15 mill. Ville gerne have beholdt ham, men var også et fint bud. Og brugte ham på kanten, da jeg spiller 4-5-1, han passer bedre lige bag angriberen.
Dumic, Nunez, Jakobsen røg alle afsted for ca. 12 millioner.

Casper Thomsen - et vanvittigt målmandstalent - 24 millioner. Chelsea, Bayern, Barca og andre var ude efter den 18 årige herre - og da første bud blev afvist, så blev han sur.
Jeg fik buddene op på 24 mill. - og så røg han, så jeg kunne forstærke holdet andre steder.

IND

Ronnie Schwartz er ustyrlig i min taktik og købte ham derfor fri hos Guingamp for de aftalte 8 mill. Han slog 22 Superliga kasser ind første år og var over 30 mål samlet. Hans anden sæson er mere bob-bob.

Nikolaj Boilesen - fri transfer. En fremragende signing - spiller helt vildt! 7,35 i snit.

Mohamed Abu – Stabæk. Købt for sølle 2.75 mill., tidligere AGF-spiller i sine unge år – han er virkelig stærk på DM.

Kristoffer Ajer - Start mand fra start - kæmpe talent.. Han røg til Man U - og jeg slog til og lejede i to sæsoner ham lige efter han havde afvist mig.. Og han er helt sindssygt god - hans lejeaftale udløber efter sæsonen og jeg frygter virkelig tabet - han er sygt god.

Alexander Milosevic - svensk boldspillende forsvar købte jeg fri i Besiktas, han er en fremragende makker til Daniel Agger - og nu har jeg to boldspillende centerforsvarsspill ere.

Diego Llorente - fri transfer i Real Madrid - tiltænkt som reservespiller - gør det helt fint når han spiller.

Mandé Sayouba - keeper fra Elfenbenskysten, der spiller i Stabæk, var skiftet til Molde - blev hentet ind, da Rønnow ville væk..  Udtages altid til Elfenbenskystens landshold.

Uffe Bech - Uffe ville væk fra Hannover - men de ville have boksen for ham.. Jeg lejede ham i halvanden sæson - han gør det fremragende og skal væk til sommer - det frygter jeg også.

Marius Lundemø - han starter i Lillestrøm og var skiftet til Elfsborg - og han er blevet sygt god! Jeg købte ham dyrt (11 mill.) Håber han kan tage over for Ajer.

Lucas Andersen - lejet i seneste transfervindue (har kontraktudløb ved lejeaftalens udløb, hvor jeg påtænker at gafle ham, hvis han præsterer).

Carlos Strandberg - lejet som alternativ til Ronnie, og som erstatning for Nunez.

Nikolaj Laursen – blev solgt til PSG fra PSV – her lejede jeg ham i halvanden sæson.


Det giver mig følgende opstilling:


----------------------------Sayouba/Anker--------------------------
Larsson/Holst-Agger/Llorente-Milosevic/Dreyer-Boilesen/Juelsgaard
------------------------------Abu/Phiri------------------------------------
------------Nør/Kalle-----------------Ajer/Lundemø---------
-Eriksson/Laursen--------------------------Bech/L.Andersen
-------------------------Ronnie/Strandberg----------------------

Sommeren skal gå på at forstærke bredden i holdet og evt. erstatte lejeaftalerne med permanente spillere.
Men stammen på holdet er på plads og præsterer godt - det skal jeg forsøge at bevare.
« Seneste Redigering: 28 Dec 2015, 10:09 af champione » Logged

NHL19
Ynglingespiller
***

Offline Offline


 
Sv: Brøndby IF
« Svar #112: 28 Dec 2015, 14:59 »

Hvilken taktik bruger du der? Smiley
Logged

BelthazorDK
FmFreaks Crew
(Projekt)
*

Offline Offline


 
Sv: Brøndby IF
« Svar #113: 28 Dec 2015, 17:43 »

@Champione, Boilesen er så klasse at det gør helt ondt at tænke på, men hans skadesfrekvens er jo så selvfølgelig noget høj. Hvis du kan holde ham skadesfri er han jo en profil uden lige i suppen Smiley

Ligner alt i alt nogle stærke handler du har lavet, du kunne jo eventuelt kigge på David Pavelka, som mulig afløser for Ajer næste sæson hvis det er muligt.
Logged

I've always been crazy and the trouble that it's put me through,
I've been busted for things that I did, and I didn't do,
I can't say I'm proud of all of the things that I've done,
But I can say I've never intentionally hurt anyone!

szukizek
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: Brøndby IF
« Svar #114: 28 Dec 2015, 21:17 »

hey

er der nogen som har brugt Durmisi som fløj spiller i stedet for back ?? og bliver han bedre der ??
Logged


sebber1234
Gæst
 
Sv: Brøndby IF
« Svar #115: 01 Feb 2016, 14:47 »

Hvordan bruger I Agger? Som normal central forsvarer eller som boldspillende?
Og kræver Schwartz også en latterlig løn, når I prøver at købe ham? Han vil have 1 million om måneden hos mig, hvilket jeg ikker kan og vil betale.

Det er hammerærgerligt, da han er ustyrlig i en 4-1-2-3 som fremskudt angriber...
Logged

BelthazorDK
FmFreaks Crew
(Projekt)
*

Offline Offline


 
Sv: Brøndby IF
« Svar #116: 01 Feb 2016, 15:16 »

Personligt har jeg altid ment Ronnie var fejlcastet til BIF, så jeg sender ham hjem. og Agger er født som boldspillende Smiley
Logged

I've always been crazy and the trouble that it's put me through,
I've been busted for things that I did, and I didn't do,
I can't say I'm proud of all of the things that I've done,
But I can say I've never intentionally hurt anyone!

LFCogBIF
Juniorspiller
**

Offline Offline


 
Sv: Brøndby IF
« Svar #117: 08 Feb 2016, 19:04 »

Jer som er kommet langt hen, oplever i også et forsat rystende lavt transferbudget? Jeg er i 20-21 sæsonen, og jeg får stadig ikke mere end 4-7 mio. Selvom jeg er blevet mester alle årene undtagen et.
Logged

HulkOmaniA
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: Brøndby IF
« Svar #118: 08 Feb 2016, 19:22 »

Jer som er kommet langt hen, oplever i også et forsat rystende lavt transferbudget? Jeg er i 20-21 sæsonen, og jeg får stadig ikke mere end 4-7 mio. Selvom jeg er blevet mester alle årene undtagen et.

det kommer jo også helt an på hvordan du klarer dig i europa, spillersalg m.m. hvordan ser dine lønninger ud? alt har noget at sige hvis du skal skabe en solid økonomi i superligaen, specielt om du kommer i chl hvert år og du vinder kampe i chl Smiley
Logged

Brøndby og Manchester United siden 1994/1995

Fc Barcelona siden Ronaldinho tryllede rundt

BelthazorDK
FmFreaks Crew
(Projekt)
*

Offline Offline


 
Sv: Brøndby IF
« Svar #119: 08 Feb 2016, 20:33 »

det kommer jo også helt an på hvordan du klarer dig i europa, spillersalg m.m. hvordan ser dine lønninger ud? alt har noget at sige hvis du skal skabe en solid økonomi i superligaen, specielt om du kommer i chl hvert år og du vinder kampe i chl Smiley

Hørt!

Selv var jeg i EL gruppespillet første år, CHL 2. år, og i 3. sæson hed mit rådighedsbeløb knap 100 mil. Sæsonen efter havde jeg vist nok været i en kvartfinale eller semifinale i CHL. Det er bare med at omsætte pengene, og helst bruge det meste på spillere der er unge, men har slået igennem andre steder (om det er i Aab, EfB eller i Norge/Sverige er sku ligemeget).

Spillere med 6-12 måneder til udløb er også generelt gode at holde øje med, hvis klubberne er trætte af dem, kan det ske at de vil af med dem meget billigt, og ellers kan du holde opsyn med dem til de kan skrives med gratis. Den slags spillere, selv hvis du kun bruger dem 6-12 måneder før gensalg, kan skabe kæmpe summer for dig på sigt - ofte er det spillere som ik har spillet fast du får fat i, som du kan vidersælge til andre hold i ligaen for deres værdi eller lidt under, og ikke bare tjene lidt penge, men også hjælpe ligaen med at udvikle sig.
Logged

I've always been crazy and the trouble that it's put me through,
I've been busted for things that I did, and I didn't do,
I can't say I'm proud of all of the things that I've done,
But I can say I've never intentionally hurt anyone!

Sider: 1 ... 6 7 [8] 9 10 Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010