home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
I dag kl. 14:53:35 andersnomanni Klubsøgnin... Inspiration
17 Mar 2024, 23:29 Fadbamsen Skadestuen ryger ud i online spil.
03 Mar 2024, 06:12 DeBuur Skadestuen Kan ikke vælge Liverpo...
23 Feb 2024, 20:56 ydersog Klubsøgnin... Manchester United
23 Feb 2024, 10:12 valverde4ever Pro Cyclin... Cycling Career - Kan d...
23 Feb 2024, 00:14 g00n Blogs Minimalistic 2020
19 Feb 2024, 14:02 rheya Omklædning... Home Grown spillere?
Antal Registrerede Brugere: 23289
  1 Bruger, 437 Gæster Online.

Indlæg: 1132682 over 31363 Emner
Nyeste Bruger: hennry176
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Football Manager 2015
| |-+  Kategori: Blogs
| | |-+  Gemma - livet som manager
0 Brugere og 2 Gæster læser i øjeblikket dette emne.
Sider: 1 2 [3] 4 5 Udprint
Forfatter Emne: Gemma - livet som manager  (Læst 33680 gange)
Herlev
Challenge Mester 2016
********

Offline Offline


 
Sv: Gemma - livet som manager
« Svar #30: 08 Sep 2015, 13:58 »

Gemma !! Jeg er vild med realismen i dit save.

Sådan et spil vil jeg også have.
Logged

The mighty Blues from London CHELSEA!!

Obi Mikel - En af de største!

L.Wee
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Gemma - livet som manager
« Svar #31: 08 Sep 2015, 14:29 »

Først og fremmest er jeg glad for, at du læser med. Jeg giver altid de unge chancen. Det vil jeg hellere end at købe succes her og nu.

Jeg ved, at Le Sygnok har lavet nogle helt fantastiske guides. De er i hvert fald bedre end, hvad jeg selv har lavet i tidernes morgen.

Tutors:
http://fmfreaks.dk/index.php?topic=38719.msg1202294#msg1202294

Andet man bør læse i forbindelse med talentudvikling:
http://fmfreaks.dk/index.php?topic=38719.msg1201402#msg1201402
http://fmfreaks.dk/index.php?topic=38719.msg1201527#msg1201527
http://fmfreaks.dk/index.php?topic=38719.msg1201665#msg1201665
http://fmfreaks.dk/index.php?topic=38719.msg1202144#msg1202144

Mange tak for links, også at de guider en direkte til emnerne  Thumbs Up

Der skal dælme sættes lidt tid af til at læse det!  Cool
Logged

QuesT
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline

 
Sv: Gemma - livet som manager
« Svar #32: 08 Sep 2015, 14:38 »

Mange tak for links, også at de guider en direkte til emnerne  Thumbs Up

Der skal dælme sættes lidt tid af til at læse det!  Cool

Det kan du med god samvittighed også gøre.
Det er helt fantastisk, og også et super godt værktøj at slå op i sidenhen, bruger det selv stadigvæk hvis jeg er i tvivl om noget.
Logged

Gemma
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: Gemma - livet som manager
« Svar #33: 09 Sep 2015, 18:17 »

Virkelig en fed blog, og elsker faktisk at du ikke bare har ubegrænset succes allerede fra start af. Susos ser godt nok dygtig ud, også vigtigt du beholder dit sæde.

Mange tak! Jeg er nok, hvad folk vil kalde en gennemsnitlig FM-spiller, men alle kan downloade sig til succes, så jeg vil hellere vise, at jeg er elendig end at skabe en falsk illusion om, at man skal være et geni for at fortælle om sit spil.

Jeg er meget tilfreds med Suso. Han er en af de billige signings, der gør, at jeg kan tage lidt chancer af og til. Det gør ikke så meget, at man fejler 3/6 køb, hvis de koster 2.000.000€ pr. styk. I modsætning til, hvis smider alle bolde i en kurv og betaler 10.000.000€ for en spiller. Sådan kan jeg bedst lide at spille FM. Egentlig kan jeg slet ikke lide at købe ind, men nu vil jeg lige prøve det.

Gemma !! Jeg er vild med realismen i dit save.

Sådan et spil vil jeg også have.
Tak, Herlev! Altid dejligt med ros fra en tidligere FMD'er!
Logged


Gemma
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: Gemma - livet som manager
« Svar #34: 09 Sep 2015, 23:17 »

Vi havde det ikke i os i år. Det gik ikke helt som planen og mine transfers slog ikke helt til som ventet. Jeg må nok indrømme, at jeg satsede for meget på, at Joey O'Brien kunne erstatte Jenkinson, der tog tilbage til Arsenal. Derudover var jeg for sen til at reagere på, at taktikken ikke virkede. Det hele kommer ned til, at jeg nok tog sæsonen lidt for nemt.

Derfor er der nye boller på suppen fra næste sæson. Taktikken skal finpudses og så skal talenterne selvfølgelig blive ved med at få deres spilletid - det er en svær grænse, der koster point. Det ved alle, der spiller med talenter. Men jeg tror på drengene og flere viste sig faktisk frem under sæsonen, som den helt store overraskelse.

Hvis vi lige ser på ligaen, så er det bare, som det er. Fuck den. Videre. Det skal vi ikke dvæle ved.

Nu kommer vi til det, som jeg synes er det sjoveste. Talenterne. Jeg ved, at jeg har glemte at nævne talenterne, som jeg fik i foråret, men jeg blev så opslugt af spillet, da jeg først kom igang. De har alligevel ikke badet i spilletid, og det er først fra sæson tre, at de skal til at have spilletid.

Årgang 2014
Sam Howes er begyndt at se lidt bedre ud. Jeg tror så småt, at han kan presse Adrian, der til tider får mig helt op i det røde felt. Derfor kan Howes måske godt se frem til sit gennembrud allerede i tredje sæson.

I forsvaret havde Reece Burke det lidt sværere. Tilføjelsen af Jan Kirchhoff og en velspillende James Tomkins gjorde, at det var svært at være fast mand hele året. Derfor fik han alt for få kampe, hvis jeg ser tilbage på sæsonen. Han er talentet lige nu, der er mest lovende. Og det skal jeg ikke ødsle væk.

Andy Carroll blev sur og tvær, fordi han fik længere og længere til førsteholdet. Det skyldes ikke mindst, at Jaanai Gordon begyndte at spille godt. Jaanai har evner til at holde i bolden og sætte sine medspillere op. Hans ratings siger ikke det store, men jeg så et kæmpe lys i ham i denne sæson. Han er klart nummer to i angriber køen.

Kaninen i hatten blev Oscar Borg, der blev hevet op i førsteholdstruppen efter konstant at levere gode træningsrapporter. Han kom op i truppen relativt sent, men fik tilspillet sig et par kampe. Jeg fortryder ikke et sekund, at jeg hev ham op - og han skal nok få mere spilletid i næste sæson. Fem stjerner for at gribe chancen, efter jeg selv havde afskrevet ham, da jeg hev talenter op første gang.

Årgang 2015
Her er sæsonens store positive overraskelse Tony Tipper. Joey O'Brien blev skadet, og det fik den unge englænder direkte ind i truppen. Han holdt fast i sin plads og fik 10 kampe fra start mod slutningen af sæsonen, foruden syv indskiftninger. Hans stats er stadig elendige, men bare han gør det OK, så er jeg ligeglad med nogle tal. Hans personlighed er resolut, så det skal nok blive godt.

Richard Mumuni var jeg ret begejstret for inden sæsonen, men indkøbet af Suso og en dårlig sæson gjorde, at han mest fik indhop. Der var simpelthen ikke råd til at tage chancer på en så vital position som OMC. Det er min fejl og det skal udbedres.

Årgang 2016
Det er første gang, at I stifter bekendskab med de her to gutter. Lad os starte med solstrålehistorien - karantæne og en skade til Kieran Gibbs gjorde, at Garry Davies hurtigt fandt startopstillingen. Det blev til tre kampe med fuld tid og et indhop på knapt tre måneder. Det er jeg meget tilfreds med, og han skal nok få flere kampe i næste sæson.

Jon Connor er blevet hevet op i truppen, men han passer ikke rigtig ind. Derfor har han ikke fået nogle kampe endnu. Hans teknik er voldsomt underudviklet, men hans fysik ser OK ud. Jeg prøver at lære ham at spille OMH, men det har han ikke taget til sig endnu. Desværre.
Logged


Heskey
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Gemma - livet som manager
« Svar #35: 10 Sep 2015, 00:14 »

Det ser lækkert ud, godt du er tilbage med FM!

Kan vi få lov til at se lidt til din taktik som du selv omtaler?
Logged

Gemma
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: Gemma - livet som manager
« Svar #36: 10 Sep 2015, 00:37 »

Det ser lækkert ud, godt du er tilbage med FM!

Kan vi få lov til at se lidt til din taktik som du selv omtaler?
Åha. Du tvinger mig til noget, som jeg ikke helt vil så sent på en aften. Men det skal jo ske...

Nå here goes. Jeg har opbygget min taktik omkring en stærk organisation. Jeg vil meget gerne have en masse spillere bag bolden, så vi ikke bliver løbet over ende. Derfor har jeg valgt at have counter på, som min indstilling til tingene, da det tillader mig at have mænd bag bolden og samtidig spille effektiv kontrafodbold. Men det er jo lidt kedeligt kun at forsvare sig, derfor har jeg også et par shouts på, hvor jeg blandt andet fokusere på at bevare possesion og spille i de små rum - det er meget langt fra det West Ham, som vi nok kender, men jeg synes, at det er sjovt at lave lidt, der ikke er set før eller som overrasker lidt.

Jeg har også valgt en fleksibel organisation, men jeg vil egentlig helst have en flydende, så spillerne deltager i flere facetter af spillet, men det er noget, der skal bygges på.

Jeg har valgt at lave en klassisk backkæde, hvor jeg måske lidt dræber Kieran Gibbs' evner, men der kom så mange assists fra den side, at jeg bare måtte lukke ham der.

Derudover er midtbanen bygget op med en defensiv arbejdshest, samt en klassisk midtbanespiller, der kan lidt af det hele - altså Kevin Nolan/Mark Noble. Traditionen skal jo holdes i hævd.

Det er på de fire forreste pladser, at jeg har prøvet at lave noget anderledes, end jeg plejer. Jeg har aldrig rigtig brugt en enganche og en raumdeuter fast - og i hvert fald slet ikke sammen. Jeg kan sige så meget, at Enner Valencia er brandvarm som raumdeuter. Prøv det! Enganchen vil jeg gerne have til at lave lidt flere mål eller assists, så jeg skal have arbejdet på hans personlige indstillinger.

En winger i support er meget atypisk, men jeg kan ikke have fire angribende roller. Det skaber dårlig balance på holdet. Derfor er han i support. Det er blandt andet her, at Matt Jarvis, Stewart Downing og Oscar Borg viser sig frem.

Advanced Forward spiller jeg med, da jeg får en angriber, der kan skabe tingene selv, men også sætte tingene op for andre. Det gør, at raumdeuteren ofte kommer til sin ret i form af overlap. Jeg skal nok vise det på et tidspunkt, så tak Heskey for at tvinge mig ud i at finde taktiktavlen frem...

Men hvis I ikke gider læse det hele, som jeg lige har skrevet, så får I et billede af taktikken og indstillingerne for holdet. De personlige indstillinger gider jeg ikke lige dele endnu, da det er work in progress.

« Seneste Redigering: 10 Sep 2015, 00:42 af Gemma » Logged


Gemma
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: Gemma - livet som manager
« Svar #37: 10 Sep 2015, 00:56 »

Har lige solgt Enner Valencia for 20.000.000€ kontant og 7.500.000€ over tid. Derudover er der selvfølgelig en videresalgsklausul, der giver mig 30% af næste salg. Det er mange penge for West Ham i virkeligheden, og jeg synes, at det var på tide at skyde ham af. Han skal fremover spille for rivalen Arsenal.
Logged


Herlev
Challenge Mester 2016
********

Offline Offline


 
Sv: Gemma - livet som manager
« Svar #38: 10 Sep 2015, 09:54 »

Gemma, igen skal du have ros for realismen for dit save - jeg er vild med det.

Nu har jeg ikke selv sat mig meget ind i træningsdelen i FM15. Kan man sætte dine talenter til at træne "Teknik" og derved træne alle delene under dette?
Logged

The mighty Blues from London CHELSEA!!

Obi Mikel - En af de største!

L.Wee
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Gemma - livet som manager
« Svar #39: 10 Sep 2015, 15:08 »

Synes det er vildt at se du giver dine unge folk så meget spilletid, selvom de ikke er vanvittige talenter. Men det virker jo og de får udviklet sig godt Smiley

Er det ved specielle kampe du giver dem spilletid, som fx mod de mindre hold?
Logged

QuesT
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline

 
Sv: Gemma - livet som manager
« Svar #40: 10 Sep 2015, 15:57 »

Hej Gemma,

Nu var jeg super ubehøvlet sidst og ikke nævne dit save, så det får lige et indlæg for sig selv.

Det er dejligt at se at du har fundet lysten og at du så holder det utroligt realistisk som Herlev skriver er jo bare en kæmpe bonus.

Håber da snart at holder rykker lidt frem i tabellen.

Knæk og bræk herfra.
Logged

Gemma
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: Gemma - livet som manager
« Svar #41: 10 Sep 2015, 16:39 »

Gemma, igen skal du have ros for realismen for dit save - jeg er vild med det.

Nu har jeg ikke selv sat mig meget ind i træningsdelen i FM15. Kan man sætte dine talenter til at træne "Teknik" og derved træne alle delene under dette?
Det tror jeg faktisk ikke, at du kan. Det, jeg gør, er at se på den spiller, der kommer ud af akademiet. Der kigger jeg efter de tre største mangler, som den spiller har og beslutter mig, at det er indsatsområdet det første år. Det vil sige, at jeg kører min træning med seksmåneder, hvor han bare træner box-to-box fx, hvis det er hans kompetence og så kigger jeg på de tre svagheder i positionsstats, som jeg ser og dem træner han så separat to måneder. Det vil sige, at mit system er: 6 måneder position, 3x2 måneder med egenskab.

Synes det er vildt at se du giver dine unge folk så meget spilletid, selvom de ikke er vanvittige talenter. Men det virker jo og de får udviklet sig godt Smiley

Er det ved specielle kampe du giver dem spilletid, som fx mod de mindre hold?
Jeg giver dem spilletid, når det passer mig egentlig. Jaanai Gordon havde spillet som indskifter længe, og da han scorede mod slutningen af en kamp besluttede jeg mig for, at han skulle starte i næste kamp. Så det kommer an på præstationer. Oscar Borg spillede en kamp som indskifter og så skarp ud, så jeg gav ham en kamp fra start, hvor han lavede en assist.

Jeg lader dem få spilletid, hvis de præstere efter det. Så er jeg ligeglad med om modstanderen hedder Chelsea eller Burnley.


Hej Gemma,

Nu var jeg super ubehøvlet sidst og ikke nævne dit save, så det får lige et indlæg for sig selv.

Det er dejligt at se at du har fundet lysten og at du så holder det utroligt realistisk som Herlev skriver er jo bare en kæmpe bonus.

Håber da snart at holder rykker lidt frem i tabellen.

Knæk og bræk herfra.
Der var intet ubehøvlet. Man kan snakke om alt FM herinde. Jeg er sgu ligeglad. Jeg er også selv begejstret for, at jeg holder det realistisk.

Jeg håber også selv, at jeg kan rykke lidt fremad i år, fordi det kan ikke blive ved med midterplaceringer. Håbet er en top syv, men alt over en tiendeplads er godkendt.
Logged


Gemma
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: Gemma - livet som manager
« Svar #42: 10 Sep 2015, 17:42 »

Kevin Nolan har lige trukket sig tilbage efter 120 kampe for klubben og 30 mål.
Logged


Gemma
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: Gemma - livet som manager
« Svar #43: 10 Sep 2015, 20:47 »

TRANSFERS
Jeg besluttede mig som sagt for at sælge spillere i det her vindue - og det er jeg nødt til at dække. Nok er de unge dygtige, men de er ikke klar til at være bærende spillere i en hel sæson. I kan lige få et overblik over mine salg.



I kan se, at jeg har solgt Enner, som jeg tidligere har nævnt. Derudover solgte jeg Stambouli, der ikke rigtig slog til, men Q.P.R. ville betale og så sagde jeg bare ja. Andy Carroll tror jeg ikke på, og så var han alt for dyr. Han blev sendt afsted for 7.000.000€ og han må betegnes som et flop, mens jeg var i klubben.

Stewart Downing har jeg egentlig rigtig godt kunne lide i klubben, men han var dyr i løn og havde 12 måneder tilbage af sin kontrakt. Derudover var han fyldt 31, så jeg ville gerne have lidt kontanter i kassen for ham.

Ser vi på indkøb, så har jeg fastholdt, at det skal være billigt og ikke køb, der satser hele budgettet. Derfor blev den første spiller jeg signede faktisk hentet på fri transfer. Nick Powell er ung og britisk, og så har han noget fedt over sig. Han har talentet til at nå langt, og så tror jeg ikke, at jeg har set hans loft endnu.

Efter salget af Enner Valencia måtte jeg finde en erstatning som raumdeuter og der faldt valget på en spiller, som jeg aldrig har set før. Ioannis Fetfatzidis er der noget x-factor over. Jeg tror, at han kan blive rigtig god, men jeg vil også gerne af med ham igen hurtigt, da jeg synes det er ucharmerende at have grækere i Premier League - spørg mig ikke hvorfor, men det virker bare så forkert.

Salget af Stambouli gjorde, at jeg var på jagt efter en ny CM, der kunne bringe noget power. Jeg fandt en tjekkisk altmuligmand i Vladimir Darida, der blev hentet for en slik.

Men i umiddelbar forlængelse af købet af Vladimir Darida kom der en mulighed for at købe en engelsk stjerne. Han er ung og har fremtiden foran sig og så til 6.000.000€ - jeg lod den økonomiske ansvarlighed løbe af med mig og signede klubbens højst betalte spiller.

Dernæst tillod jeg mig at hente en ekstra breddespiller, der ikke rigtig har nogen funktion, men han tilbyder en billig og OK arbejdskraft, der kan hjælpe i et presset kampprogram henover sæsonen. Thomas Eisfeld er navnet.

Jeg skød Andy Carroll afsted 1) fordi han var utilfreds, men 2) mest af alt fandt jeg et billigere alternativ, der har de samme kvaliteter i Nicklas Bendtner.

Afslutningsvis købte jeg en AMR, der er engelsk. Matt Jarvis holder ikke evigt, så jeg hentede Callum McManaman, som jeg har haft et crush på i en rum tid. Han kan ikke noget specielt, men jeg synes, der er noget over hans attitude i virkeligheden. Det gjorde, at jeg ville have ham på holdet.

<a href="https://www.youtube.com/v/5waO95xxmtU" target="_blank">https://www.youtube.com/v/5waO95xxmtU</a>

Det vil sige, at mit transfervindue alt i alt på indkøbssiden blev som følger.

Logged


Gemma
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: Gemma - livet som manager
« Svar #44: 11 Sep 2015, 00:15 »

Jeg har lige fået hamret en halv sæson afsted i dag. Jeg ved ikke, om jeg spiller mere endnu, men nu får i et foreløbigt resultat.

Vi ligger, hvor vi skal. Det kan jeg allerede sige nu. Der er ikke langt til toppen, og vi er begyndt at finde spil, der giver håb på mere.



Nu tænker I nok, at det kun har været nyindkøbene, der har skabt resultaterne. Forkert.

Årgang 2014
Sam Howes har allerede fået et par kampe på førsteholdet i ligaen. Han er tættere på at slå Adrian af sig, men han er der ikke helt endnu.

I forsvaret er Reece Burke blevet Premier League-standard. Han roterer med de andre midterforsvarer, som er James Tomkins og Jan Kirchhoff. Det er super fint, men den unge forsvarsspiller er snart fastmand.

I angrebet har Jaanai Gordon imponeret i Sakhos fravær. Bendtner er rasende over manglende spilletid, men jeg tror på klubbens egne talenter over en primadonna som Bendtner. Målene skal være lidt flere fra Gordon, men når han laver assists, så er det OK.

Oscar Borg bliver ved med at tage små og sikre skridt i karrieren. Han har noget over sig. Der er noget charmerende over at finde en spiller, som jeg har overset, der bliver ved med at imponere. Han skal nok få flere kampe.

Årgang 2015
Jeg har valgt at smide Joey O'Brien af holdet. Han får simpelthen ikke lov til at spille mere. Tony Tipper har fået tonsvis af kampe i den her sæson, og han skulle gerne nå 30 kampe fra start i den her sæson.

Richard Mumuni er gået lidt i stå. Jeg tror stadig på ham, men hans træning ser ikke god ud og i kampene er han meget usynlig. Hans pile stiger, men det går ikke hurtigt nok. Der bliver længere og længere mellem spilletiden for en af mine favoritter. Jeg vil gerne spille ham, men når han ikke præsterer, så kan jeg ikke forsvare det.

Årgang 2016
Kieran Gibbs er den bedste venstreback lige nu, men der har været flere karantæner til den tidligere Arsenal-spiller. Derfor har Garry Davies fået en del kampe fra start. Det har han gjort fint, og jeg kunne godt se ham få et gennembrud i løbet af sæsonen.

Jon Connor har ikke udviklet sig som forventet og er blevet degraderet til U21-holdet.
Logged


Sider: 1 2 [3] 4 5 Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010