home forum contact

Velkommen
Gæst
Søg

SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
I går kl. 10:26:46 Broen13 Challenges The real SAF Challenge
20 Nov 2024, 11:53 ydersog Klubsøgnin... Brighton & Hove Albion
19 Nov 2024, 11:24 Lars Pedersen Omklædning... Ang. Spcs
14 Nov 2024, 20:58 andersnomanni Blogs SAF Challenge
24 Okt 2024, 21:05 Broen13 Blogs Rejsen gennem Portugal
24 Okt 2024, 17:05 Bubbles Blogs #2 - Et sidste save - ...
17 Okt 2024, 23:31 Svartowiz Omklædning... Sommer opdatering
Antal Registrerede Brugere: 23456
  1 Bruger, 1055 Gæster Online.

Nyeste Bruger: godrejkokapet
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Football Manager 2016
| |-+  Kategori: Blogs
| | |-+  Var der nogen der sagde nørd? (Følg mit save)
0 Brugere og 10 Gæster læser i øjeblikket dette emne.
Sider: 1 ... 11 12 [13] 14 15 ... 19 Udprint
Forfatter Emne: Var der nogen der sagde nørd? (Følg mit save)  (Læst 108201 gange)
Wester
FmFreaks Crew
(Forummoderator)
*

Sv: Var der nogen der sagde nørd? (Følg mit save)
« Svar #180: 01 Dec 2015, 13:19 »

Ny kontrakt

Efter den sløve start med tre gange 1-1 i Premier League, så har jeg for alvor fået gang i holdet. Jeg er ubesejret og topper ligaen. Jeg har blandt andet vundet over både City og Liverpool på hjemmebane. Så alt ser ganske fornuftigt ud. Jeg har også lige skrevet under på en ny kontrakt med klubben frem til 2019, de var rigtig tilfredse med min start.

Jeg har ændret en del i taktikkerne og tilføjet en Counter taktik. Grundkonceptet er stadig det samme, så løbemønstre osv. er stadig det samme. Der er rettet lidt på nogle indstillinger i spillerroller og Wings er skubbet en tak op på AMRL positionerne. Jeg gennemgår disse ændringer i næste indlæg.

Var der nogen der sagde nørd?

Årets bruger 2012, 2013, 2014
Årets blog 2014
Blogmester 2014, 2022

Fresse94
Landsholdsspiller

« Svar #181: 01 Dec 2015, 17:14 »

Er det kun i Counter taktikken at wings er blevet skubbet en hak op? (foruden nogle andre taktiske ændringer med TI)

...

Wester
FmFreaks Crew
(Forummoderator)
*

« Svar #182: 01 Dec 2015, 17:30 »

Nej de er sat en hak op i alle tre.. Men det kommer i næste indlæg

Årets blog 2014
Blogmester 2014, 2022

Wester
FmFreaks Crew
(Forummoderator)
*

« Svar #183: 01 Dec 2015, 19:59 »

Marital røg ud med en skade i 7-8 uger. Den unge angriber har ellers været min bedst mand med 13 mål, 6 assist og 7,47 rating i 18(2) kampe. Da han røg ud med skaden så satte jeg Rooney op som 9er i kampen mod Southampton. Jeg havde ellers bestemt mig for, at hans dage som 9er var talte. Det var dog Southampton ude og ville ikke satse med Wilson.

Det gik ikke godt med Rooney som spillede hæsligt og to gange var jeg ned, både 1-0 og 2-1. Så i pausen tog jeg Herrera ud og satte Rooney ned på 10eren og Wilson ind som 9er. Syv minutter senere skete dette:

<a href="https://www.youtube.com/v/awz0rlRabPM&amp;feature=da_DK&amp;amp;version=3" target="_blank">https://www.youtube.com/v/awz0rlRabPM&amp;feature=da_DK&amp;amp;version=3</a>

Årets blog 2014
Blogmester 2014, 2022

Bechii
Lilleputspiller
*

« Svar #184: 01 Dec 2015, 20:31 »

Hej Wester. altid fedt at følge dine tanker bad dine taktiske idéer.
jeg har prøvet din taktik med dine oplysninger gennem bloggen og umiddelbart fungerer den godt, har prøvet den i et par kampe. jeg overlever dog mange stud forbi mål. jeg ved ikke om det er en af dine ændringer du vil nævne i dit kommende indlæg - måske oplever du ikke det samme? Smiley

Wester
FmFreaks Crew
(Forummoderator)
*

« Svar #185: 01 Dec 2015, 20:51 »

Jo der skyder lidt ved siden af men så skal man tilføje Work Ball Into Box men det kommer med en pris, nemlig et meget lavere tempo, ikke så mange indlæg og spil der tit går helt i stå og slet ingen skud på mål. Er der en spiller i kampen du kan se skyder hele tiden fra tåbelige positioner, så kan du tilføje Shoot Less Often til den spiller i kampen. For det er ikke sikkert han vil skyde ligeså tosset i kampen efter. Det er den måde jeg går det på. Tit bliver min MCLa og Memphis Depay lidt for glade for at losse på mål, så tilføjer jeg Shoot Less Often. Det hjælper en smule på det..

Årets blog 2014
Blogmester 2014, 2022

Wester
FmFreaks Crew
(Forummoderator)
*

« Svar #186: 01 Dec 2015, 21:14 »

Det endelige taktisk setup

Resultaterne er ganske fine og jeg er super tilfreds med spillet. Det er som jeg ønsker det. Jeg vil gennemgå de ændringer jeg har fortaget siden det sidste oplæg i starten af sæsonen. Konceptet er det samme men der er sket nogle markante ændringer. Blandt andet har jeg lavet en Counter taktik

Den dynamiske 8er og Wings

Den dynamiske 8er er nu permanent en CMa i alle tre taktisk tilgange. Det er den eneste rolle, fra den centrale midtbane der tager nok aggressive løb fremad i banen. Box To Box kommer med i boksen ved indlæg men jeg vil have løb meget tidligere og gerne forbi alt og alle.

Jeg har ændret på mine Wings som nu spiller på AMRL positionerne, hvor de hele tiden skifter plads med hinanden. Så nu spiller jeg en 4-2-3-1 Wide formation. På den måde får jeg både løb til baglinjen og ind i banen. De er sat til support, så de støtter mine backs i defensiven, deres indstillinger er dog som en Wing i attack. Jeg har nemlig tilføjet Get Further Forward og Crosses From Byline. Jeg har også tilpasset deres pasninger i forhold vil hvilken taktik jeg bruger. De spiller mere direkte i Control og kort i Counter, som en Wing i attack ville gøre.

Roaming

Jeg har fjernet Roam From Position både hos MCL og Wings, da de slet ikke havde de løbemønstre jeg søgte. Jeg har til gengæld tilføjet den funktion i holdinstruktionerne i Control taktikken, som jeg kommer nærmere ind på senere.

Counter taktik

Jeg spiller stadig helt Standard i Standard taktikken. Så den vil jeg ikke bruge noget tid på. Det fungerer rigtig godt i de tætte kampe indtil jeg for en fornemmelse af, om jeg skal gå kontra eller kontrol eller bare blive standard.

Jeg har lavet en decideret kontra taktik, hvor jeg selvfølgelig bruger Counter mentaliteten og stadig i Flexible system. Målet er, at spille hurtigt og direkte og gerne ud over kanterne for derefter og gå mere centralt ind i banen. Jeg vil udnytte farten fra min angriber og Wings samt de fremadrettede løb fra 8eren. Der skal smæk på drengen mens der stadig holdes en nogenlunde stram defensiv. Jeg er kommet frem til følgende indstillinger:

Control

Jeg har også ændret lidt i indstillingerne til Control. Jeg spiller ikke helt så bredt mere, til gengæld spillere jeg med mere bevægelighed. Jeg har som nævnt fjernet Roam From Position hos mine spillere og håber det virker bedre som holdindstilling.

Årets blog 2014
Blogmester 2014, 2022

Wester
FmFreaks Crew
(Forummoderator)
*

« Svar #187: 02 Dec 2015, 08:53 »

Boxing Day og halvvejs hjemme

Jeg har lige spillet en svær udekamp mod Chelsea, som jeg desværre tabte. Det var på Boxing Day, hvilket går ondt. Jeg kan dog glæde mig over, at jeg halvvejs inde i sæsonen stadig topper ligaen. Det ser rigtig godt ud alt sammen.

Årets blog 2014
Blogmester 2014, 2022

El Cubo
Ynglingespiller

« Svar #188: 02 Dec 2015, 11:46 »

]Hej Wester

Jeg tog inspiration i din control-tilgang, da jeg følte min egen ditto ikke levede op til forhåbningerne. Det resulterede i en 2-1 sejr hjemme over Chelsea, hvor Chelsea havde et skud på mål, og ingen CCC's, havde selv 6 skud på mål og 2 CCC's, early days og imod en god modstander må det siges at være godkendt! Jeg indkasserede først da jeg skiftede til min counter-tilgang, så indtil nu har ændringerne jeg har lavet udefra din tilgang ikke slået fejl.

Jeg har dog fluid i stedet for flexible, da synes at holdet er godt nok til at spille fluid, når man sammenligner med de andre hold i ligaen. 

Jeg står pt. og laver med ideén om, at spille Memphis som wing(s) istedet IA (s/a), da jeg synes, at han udefra sine PPM's har meget spild produkt. Dertil kan be more expressive i TI godt bekymre mig på det punkt. Håber at høre nogle tanker fra dig på det punkt  Peace

KUTGW  Thumbs Up

Wester
FmFreaks Crew
(Forummoderator)
*

« Svar #189: 03 Dec 2015, 15:24 »

Som I kan se, så går alt efter planen i Premier League. I de andre turneringer går det også ganske fint, selvom jeg har måtte kæmpe lidt for det. Jeg er helt som forventet ude af League Cuppen, da det er turneringen for B-kæden og de unge spillere.

Cup resultater

Årets blog 2014
Blogmester 2014, 2022

Fresse94
Landsholdsspiller

« Svar #190: 03 Dec 2015, 19:10 »

De der ekstra FA-cup kampe du får, gør det i forvejen tætte kampprogram endnu sværere synes jeg, så det er da positivt at går som det gør!

Hvor mange mål har du lukket ind og hvor mange har du scoret?

Wester
FmFreaks Crew
(Forummoderator)
*

« Svar #191: 03 Dec 2015, 19:32 »

68-26 efter 31 kampe

Årets blog 2014
Blogmester 2014, 2022

Wester
FmFreaks Crew
(Forummoderator)
*

« Svar #192: 04 Dec 2015, 18:31 »

Ja det går ok  Cool

Årets blog 2014
Blogmester 2014, 2022

Fresse94
Landsholdsspiller

« Svar #193: 04 Dec 2015, 20:28 »

Wester, hvad sker der hvis man lavede CM(A) om til DLP(s)? Hvordan vil dette påvirke spillet på banen?

Wester
FmFreaks Crew
(Forummoderator)
*

« Svar #194: 04 Dec 2015, 22:51 »

Wester, hvad sker der hvis man lavede CM(A) om til DLP(s)? Hvordan vil dette påvirke spillet på banen?

AP på AMC og DLP vil begge søge ind i smørhullet og optage den samme plads og rummet fra AP og DLP op til STC vil blive større. Du vil sikkert få flere løb fra wings ind i banen  men tror meget af dynamikken vil forsvinde. Din STC vil blive efterladt mere alene og nemmere at dække op. CMa opgave er at true i dybden og tage opmærksomhed, så STC vil få mere plads. For hvem skal dække CMa? Deres defensive midtbane eller skal DC støde op på ham. Det vil du miste med en DLP.

Hvis du går efter mere boldbesiddelse, så er det sikkert fint og du vil spille bolden mere rundt i korte afleveringer og arbejde bolden ind i feltet men det ønsker jeg ikke. Jeg går efter langt mere direkte spil

Årets blog 2014
Blogmester 2014, 2022

Sider: 1 ... 11 12 [13] 14 15 ... 19 Udprint 

This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010