home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
I dag kl. 09:35:20 Broen13 Blogkonkur... [13] Journeyman - Son ...
I dag kl. 00:44:38 Bubbles Blogkonkur... #5 - Danish Viking War...
I går kl. 18:03:39 Wester Jr. Blogkonkur... 3# Hjertet banker kun ...
I går kl. 18:01:13 Wester Jr. Blogkonkur... The beautiful game
13 Maj 2024, 13:45 Svartowiz Blogkonkur... Blogkonkurrencen 2024 ...
29 Apr 2024, 14:53 andersnomanni Klubsøgnin... Inspiration
17 Mar 2024, 23:29 Fadbamsen Skadestuen ryger ud i online spil.
Antal Registrerede Brugere: 23301
  0 Brugere, 149 Gæster Online.

Indlæg: 1132739 over 31368 Emner
Nyeste Bruger: Jøddi
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Football Manager 2016
| |-+  Kategori: Blogs
| | |-+  Var der nogen der sagde nørd? (Følg mit save)
0 Brugere og 1 Gæst læser i øjeblikket dette emne.
Sider: 1 ... 9 10 [11] 12 13 ... 19 Udprint
Forfatter Emne: Var der nogen der sagde nørd? (Følg mit save)  (Læst 102662 gange)
Wester
FmFreaks Crew
(Forummoderator)
*

Offline Offline


 
Sv: Var der nogen der sagde nørd? (Følg mit save)
« Svar #150: 17 Okt 2015, 21:20 »

En sommerpause og 2 måneder af sæsonen er gået tabt. Crash uden at save.. Så nu er jeg tilbage til den 29 juni. Hvilket faktisk er et held. For fy for satan en dårlig start jeg fik og den nye taktik fejlede hårdt. Så nu får jeg en ny chance. Så held i uheld..
Logged

Var der nogen der sagde nørd?

Årets bruger 2012, 2013, 2014
Årets blog 2014
Blogmester 2014, 2022

Wester
FmFreaks Crew
(Forummoderator)
*

Offline Offline


 
Sv: Var der nogen der sagde nørd? (Følg mit save)
« Svar #151: 20 Okt 2015, 17:44 »

Der er sket et par markante ændringer i truppen, hvor holdets anfører og viceanfører har forladt klubben. Vi snakker om Daley Blind og Juan Mata. Derudover er Jon Flanagan og Douglas Costa også blevet solgt. Så der er en del nye navne i truppen.

Jeg har været på jagt efter nogle alsidige spillere som kan spille flere positioner, for det får jeg brug for. Jeg har nemlig besluttet mig for, at spille med tre forskellige formationer i denne sæson og rokere mellem dem også i løbet af kampene. Det taktiske oplæg er velkendt og det er formationerne også. De tre taktikker ser således ud:

Mentality: Attacking

Team Shape: Flexible

TI: Work Ball Into Box, Play Wider, Close Down More, Push Higher Up og Exploit The Flanks



Jeg gennemgår truppen i næste indlæg, hvor resultaterne fra efterårssæsonen også er med
Logged

Var der nogen der sagde nørd?

Årets bruger 2012, 2013, 2014
Årets blog 2014
Blogmester 2014, 2022

Wester
FmFreaks Crew
(Forummoderator)
*

Offline Offline


 
Sv: Var der nogen der sagde nørd? (Følg mit save)
« Svar #152: 23 Okt 2015, 17:41 »

Jeg har lige spillet mod Liverpool og derefter Arsenal på hjemmebane i Premier League, det blev til sejre på 3-0 i begge kampe. Med de to sejre i hus så topper jeg nu Ligaen. Jeg har stor tiltro til min trup, som jeg er mere end tilfreds med. Jeg har en god fornemmelse og vil blive voldsom skuffet hvis mesterskabet ikke kommer i hus.


Målmænd

De Gea er forsat holdet første valg på målmandsposten og det ændre sig nok ikke før jeg forlader United og FM15. Som back up for De Gea har jeg en ung målmand på 22 år ved navn Özcan Pala og som 3. valg har jeg hentet den rutinerede Ben Amos tilbage til klubben. Han er tilfreds med rollen som reservemålmand.


Forsvar

I sidste sæson hentede jeg Kenny Browne i Watford for 7,5 mio. £ men lejede ham ud til Dundee United, så han kunne få fast spilletid på et førstehold. Han gennemgik en fornuftig udvikling og har derfor fået chancen som holdets førstevalg på højre back positionen. Jeg valgte derfor at sælge Jon Flanagan, som jeg fik 12,5 mio. £ for. Akademispilleren Connah Carter på 19 år er back up for Browne.

I midterforsvaret er det stadig John Stones og José María Giménez der husere. Som back up har jeg den rutinerede Marcos Rojo og nyindkøbte Fernando, som i fremtiden sagtens kunne erobre en plads i den fortrukne start 11er. På venstre back sidder Luke Shaw stadig tungt på pladsen. Som back up har 21 årige Rob Gazzard, som er fra eget akademi.


Midtbane

På midtbanen er der sket store ændringer. Blind og Mata er blevet solgt og jeg har hentet et par store tyske navne ind. De er ret alsidige og kan spille mange positioner, hvilket er vigtig når jeg skifter rundt mellem 3 forskellige taktikker. Pierre-Emile Højbjerg er første mand på holdkortet pt. da han er helt suveræn i rollen som den dybe playmaker på DMC positionen. Han er også holdet ny anfører efter Blind er fortid. Som back up har jeg James Ward-Prowse.

Karsten Epstein er holdets store kreatør i rollen som den fremadrettede playmaker eller Roaming Playmaker. Som back up for ham har jeg en 19 årig wonderkid ved navn Hamadi Hajji og han et stort potentiale og er en super back up.

Jeg har fantastisk godt besat på midtbanepositionern e, hvor jeg har et hav af gode spillere og det gør sig også gældende for de næste to, som er de nye tilføjelser til truppen. Jeg har hentet Maximilian Meyer som kæmper om pladsen som den brede playmaker. Han står dog en smule i skyggen for Julian Draxler, som pt. er min fortrukne mand på den position.


Angreb

Som Wing og IF i højre side har jeg nyindkøbte Gabriel Barbosa som jeg også havde i truppen i Wolfsburg inden jeg solgte ham til Chelsea for 47 mio. £. Nu har jeg købt ham for 30 mio. £. I den modsatte side som IF, Komplet angriber og AMC har jeg Dani Olmo og helt fremme som den Dybe angriber har jeg vidunderdrengen Dominic Waldon.

Som back up har jeg tilbagevendte James Wilson og Segun Okolie som begge er fra eget akademi og begge har været en tur forbi Wolfsburg. De minder meget om hinanden, desværre også på skadesfronten hvor de begge tit løber ind i skader. Det holder dem fra en permanent plads i start 11eren.
Logged

Var der nogen der sagde nørd?

Årets bruger 2012, 2013, 2014
Årets blog 2014
Blogmester 2014, 2022

Wester
FmFreaks Crew
(Forummoderator)
*

Offline Offline


 
Sv: Var der nogen der sagde nørd? (Følg mit save)
« Svar #153: 27 Okt 2015, 15:10 »

Sæsonen 2022/23 blev en stor succes i United. Jeg vandt både League Cup, Champions League og vigtigst så vandt jeg Premier League. Det bringer United op på 22 engelske mesterskaber, det samme antal som Liverpool. Et engelsk mesterskab mere så kan jeg lukke FM15.

Jeg håber og forventer, at 2023/24 sæsonen bliver den sidste. Jeg forventer, at tage det mesterskab uden de store problemer. Jeg bliver voldsom skuffet hvis det ikke sker. Jeg har nemlig været ude og styrke holdet med et par helt store stjerner.

Januzaj er tilbage i United trøjen efter 8 sæsoner i Juventus. Jeg købte ham tilbage for 75 mio. £. Jeg fik dog 10,5 mio. £ tilbage, da der var en klausul, da gav United x-antal procent af et eventuelt salg. Jeg vidste det faktisk ikke men tog glad imod pengene. Memphis Depay er også ankommet og jeg har hentet ham for 70 mio. £ i Real Madrid.

Nu skulle man måske tro, at kassen var ved at være tom men næ nej. Jeg fik 190 mio. £ til indkøb til den nye sæson. Så jeg shoppede videre. Først hentede jeg en rotationsspiller til midterforsvaret ved navn Hélder Maia. Jeg skulle nemlig finde en afløser for Marcos Rojo, som søgte nye udfordringer og mere spilletid andetsteds. Jeg hentede en midterforsvar mere, nemlig Nico van den Berg som jeg kender fra min tid i Wolfsburg og de forlangte 75 mio. £ for ham. Sommerens sidste indkøb blev endnu en Wolfsburg spiller. Den danske målmand Kasper Jørgensen har også taget turen til United. Han kostede 40 mio. £

De nye spillere i truppen betyder selvfølgelig også farvel til en del spillere. Dani Olmo er taget til Arsenal, Marcos Rojo til Wigan, José Giménez til Real Madrid, Özcan Pala til Schalke og Segun Okolie er taget til PSG. Jeg har solgt spillere for 75 mio. £. Til gengæld har jeg brugt ikke mindre end 288 mio. £.
Logged

Var der nogen der sagde nørd?

Årets bruger 2012, 2013, 2014
Årets blog 2014
Blogmester 2014, 2022

Wester
FmFreaks Crew
(Forummoderator)
*

Offline Offline


 
Sv: Var der nogen der sagde nørd? (Følg mit save)
« Svar #154: 06 Nov 2015, 14:56 »

Jeg må nu officielt bevæge mig videre til FM16. Jeg sikrede mig det 23. mesterskab til United efter en super spændende sæson i Premier League, hvor Liverpool og United kæmpede side om side om titlen og mesterskabsrekorden . Den er nu United’s med 23.

Det var en fed sæson hvor jeg virkelig måtte kæmpe for at holde spillerne fit og klar til kamp. Jeg måtte rokere meget for jeg var med helt fremme i alle turneringer og nåede at spille det maksimale antal kampe der er muligt. Og jeg var yderst tæt på at lave den perfekt sæson og nappe hele syv titler. Desværre tabte jeg League finalen til ærkerivalerne Liverpool. Til gengæld vandt jeg alt andet, CS, SC, VM, FA CUP, PL og ikke mindst CHL, hvor det blev til en finalesejr over Juventus.



Så nu er jeg gået i gang med at hente FM16 og har flyttet tråden over FM16 forummet.
Logged

Var der nogen der sagde nørd?

Årets bruger 2012, 2013, 2014
Årets blog 2014
Blogmester 2014, 2022

Herlev
Challenge Mester 2016
********

Offline Offline


 
Sv: Var der nogen der sagde nørd? (Følg mit save)
« Svar #155: 06 Nov 2015, 15:22 »

Lækkert Wester. Det er en god måde at slutte af på.

Skal også have downloadet FM16 i løbet af i aften/morgen, alt efter hvad konen går med til.

Hvor forventer du at starte din FM16 karriere? Tror jeg skal starte ud med Gladbach, Tyskland er et godt sted tænker jeg.
Logged

The mighty Blues from London CHELSEA!!

Obi Mikel - En af de største!

Wester
FmFreaks Crew
(Forummoderator)
*

Offline Offline


 
Sv: Var der nogen der sagde nørd? (Følg mit save)
« Svar #156: 06 Nov 2015, 15:38 »

Jeg starter altid i United for at få en følelse af spillet, hvor det ikke er så svært at vinde kampe. Så jeg kommer rundt i de forskellige funktioner uden at skulle tænke for meget over resultaterne som gerne skulle komme nemt.. Der leger jeg lidt med taktik og tester om de klassiske taktiker stadig virker, altså min Gung-Ho m.fl..

Så et par sæsoner i United bliver det nok til før jeg for alvor går i gang
Logged

Var der nogen der sagde nørd?

Årets bruger 2012, 2013, 2014
Årets blog 2014
Blogmester 2014, 2022

Wester
FmFreaks Crew
(Forummoderator)
*

Offline Offline


 
Sv: Var der nogen der sagde nørd? (Følg mit save)
« Svar #157: 06 Nov 2015, 18:08 »

Brugerfladen

Jeg er ikke gået rigtig i gang med et spil endnu. Det første jeg altid gør når et nyt FM lander, det er at zappe igennem et par måneder, hvor jeg får en følelse af spillet. Mit problem og frygt for nye versioner af FM er brugerfladen. Jeg har været med helt fra starten og hader de gange, hvor brugerfladen laves helt om. Tit ændringer der ikke har noget formål andet end spillet skal se nyt ud. En gammel rotte som jeg har dælme svært ved det, når der laves for meget om, det magter min hjerne slet ikke.

Derfor var det med stor glæde, at opleve en brugerflade der minder meget om FM15, hvor tingene er til at finde. Det giver mig en stor spillelyst, for så kan jeg bare gå i gang med det vigtige, nemlig taktik, træning osv.

Så indtil videre er jeg mere end tilfreds…
Logged

Var der nogen der sagde nørd?

Årets bruger 2012, 2013, 2014
Årets blog 2014
Blogmester 2014, 2022

Wester
FmFreaks Crew
(Forummoderator)
*

Offline Offline


 
Sv: Var der nogen der sagde nørd? (Følg mit save)
« Svar #158: 07 Nov 2015, 09:41 »

Test af taktik

Mit første save bruges som regel på at teste det taktiske system. Virker de ting fra forrige version stadig eller skal man tænke helt nyt. I mange tidligere version skal man sadle helt om, hvilke altid har undret mig. Så store ændringer sker jo ikke irl, så jeg håber og forventer, at de taktiske tilgange man havde i FM15 der virkede og vil virke nogenlunde i FM16.

Det første jeg tester er den taktik pakke som jeg spillede med i mit sidste spil i FM15. Hvor jeg havde tre formationer jeg skiftede imellem





Logged

Var der nogen der sagde nørd?

Årets bruger 2012, 2013, 2014
Årets blog 2014
Blogmester 2014, 2022

Fresse94
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Var der nogen der sagde nørd? (Følg mit save)
« Svar #159: 07 Nov 2015, 10:32 »

Har du testet om din 3 formation 4-1-2-2-1 (4-3-3) virker? I så forfald, fungerer det fint med DLP, AP og CM(A)? Er DLP(f) fin nok til at skabe balancen på holdet?
Logged

Wester
FmFreaks Crew
(Forummoderator)
*

Offline Offline


 
Sv: Var der nogen der sagde nørd? (Følg mit save)
« Svar #160: 07 Nov 2015, 11:22 »

Er ikke nået så langt endnu men kommer med en kort gennemgang når jeg når lidt længere frem
Logged

Var der nogen der sagde nørd?

Årets bruger 2012, 2013, 2014
Årets blog 2014
Blogmester 2014, 2022

Fresse94
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Var der nogen der sagde nørd? (Følg mit save)
« Svar #161: 07 Nov 2015, 12:17 »

Ok.

Spiller selv med følgende midtbanetrio
      DM(f)
FM(s) - DLP (s)

Dog overvejer jeg lidt at ændre FM(s) til CM(a)
Logged

Wester
FmFreaks Crew
(Forummoderator)
*

Offline Offline


 
Sv: Var der nogen der sagde nørd? (Følg mit save)
« Svar #162: 07 Nov 2015, 15:36 »

Team Instructions

Der som sådan ikke lavet om på TI i FM16 i forhold til FM15. Det har fået et visuelt ”løft” som ser ganske flot ud men som er alt andet end funktionelt. Det gamle system var bare nemmere og hurtigere at gå til. Jeg har slet ikke det samme overblik og bruger for meget tid på at fumle rundt når jeg vil tilføje eller fjerne en TI. Jeg er ikke fan af det nye.
Logged

Var der nogen der sagde nørd?

Årets bruger 2012, 2013, 2014
Årets blog 2014
Blogmester 2014, 2022

Wester
FmFreaks Crew
(Forummoderator)
*

Offline Offline


 
Sv: Var der nogen der sagde nørd? (Følg mit save)
« Svar #163: 17 Nov 2015, 12:16 »

Så er jeg klar

Jeg har leget lidt og afprøvet lidt forskellige ting rent taktisk og syntes efterhånden jeg har fundet frem til noget brugbart. Den taktiske motor er heldigvis ikke langt fra FM15 og der var ingen grund til at starte helt forfra. Jeg har lavet mig en taktikpakke med tre taktikker, som bliver dem jeg bruger i mit første rigtige savegame, som selvfølgelig bliver med Man Utd.



En bedre balance

I alle tidligere versioner af FM har en offensiv tilgang til tingene tit været løsningen. Det har tit handlet om, at finde på offensive tiltag som kunne knække koden i kampmotoren. Dette har sikkert ikke ændret sig i FM16, der skal nok være en FM nørd derude, der allerede har knækket den kode. Det er dog min fornemmelse, at man ikke bare kan sætte en attacking mentalitet og så storme hen over modstanderen lige så let som tidligere. Min fornemmelse af spillet indtil videre er, at man skal tage en mere realistisk tilgang, hvor man lige skal afmåle kampens forløb og finde en bedre balance i tingene. Denne forbedring byder jeg mere end velkommen. Så det er med det udgangspunkt, at jeg har bygget min taktik op.



Spillestil

Jeg har valgt den fleksible tilgang, da jeg godt kan lide den dynamik det giver. Jeg kan godt lide den balance systemet giver, hvor spillernes roller og løbemønstre virkelig kan gøre forskellen. Balance er kodeordet og det søger jeg altid i mine taktikker, både i roller, løbemønstre og i det overordnet i systemet.

Det er også grunden til, at jeg denne gang ikke spiller attacking som start mentalitet. Det havde jeg ellers stor succes med i FM15 men i FM16 bliver jeg løbet over ende i omstillinger, hvis jeg starter for offensivt. Så mentaliteten er standard og så bygger jeg på alt efter hvordan kampen forløber.



TI

De tre taktikker jeg har, de har samme Team Instructions. Målet har været at spille lidt bredere, stå lidt højere og presse lidt mere. Det er dog en fin balance man skal ramme og jeg må en smule forsigtigere til værks end i FM15. Så det er ikke sat i højeste indstilling fra start.

Jeg arbejder også bolden ind i boksen, for modstanderne står dybt og stramt, så tålmodighed er en dyd. Det er præcis som i FM15, hvor Work Ball Into Box var grundlæggende i de fleste af mine taktikker. En ny instruktion jeg bruger er, Play Out Of Defence, for jeg oplevede alt for mange håbløse lange afleveringer og mange boldtab. Den instruktion har hjulpet meget på dette problem. Det kræver dog nogenlunde pasningssikre spillere i defensiven, især mod de større modstandere, hvor man kan overveje at flere den funktion og måske også WBIB, da de som regel står lidt højere og der er mulighed for at komme i omstillinger især på udebane.





Spilleroller og formationer

Grundideen med alle tre formationer er, at den i sin offensive form, altså når jeg har bolden ender lidt som 4-4-2 smal diamant med fire kreative folk på midtbanen. Hvor jeg har fire playmakerroller, som skal servicere mine offensive spillere der har fremadrettede løb. Det er vigtigt at have nogle spillere der tager disse løb og bryder kæderne, tænkt bare på Man Utd irl og Danmark for den sags skyld, der mangler de typer.

I FM15 var målet at komme frem til en 4-3-3 men i denne version, har jeg valgt en Falsk 9er på toppen, som gerne skulle falde ned i AMC rollen som en playmaker. I to af versionerne har jeg en bred playmaker der trækker ind centralt og i den mere klassiske er han allerede inde i diamanden.

Den smalle diamant i alle tre formationer er med en dyb playmaker på DMC, en falsk 9er der trækker ned i AMC positionen og en Roaming Playmaker på MCR positionen. Den sidste mand er enten en bred playmaker i support der trækker ind i diamanten eller en fremadrettede playmaker i support.

Ideen er, at de offensive roller jeg har bredt trækker ind i banen, så det giver plads til backs i overlap. Som f. eks den brede playmaker eller på den modsatte kant en Inside Forward, som også er en af de roller med fremadrettet løb. Mine backs bredt når jeg har bolden, så jeg netop holder en god brede i spillet.


Logged

Var der nogen der sagde nørd?

Årets bruger 2012, 2013, 2014
Årets blog 2014
Blogmester 2014, 2022

Wester
FmFreaks Crew
(Forummoderator)
*

Offline Offline


 
Sv: Var der nogen der sagde nørd? (Følg mit save)
« Svar #164: 17 Nov 2015, 13:04 »

Jeg er gået i gang med mit savegame og målsætningen er selvfølgelig er at være med i mesterskabskampen i Premier League og minimum en kvartfinale i CHL.

Jeg skal have samlet en trup, som jeg tror på og jeg har et fornuftigt udgangspunkt med den nuværende trup. Jeg skal have tilpasset truppen, så den passer til de taktikker jeg spiller. Jeg er ok besat på de fleste pladser. Jeg går altid efter en 22 mand stor 1. holdstrup med to spillere på hver position, derudover fylder jeg op med talenter på U-holdene.

Målmand

De Gea er selvfølgelig førstevalg med Valdes som back up.



Backs

Darmian og Shaw er mine første valg på back positionerne med Blind og Valencia som back up.



Midterforsvar

Smalling og Rojo er dem jeg satser på i midterforsvaret med Jones og McNair som back up. En position jeg gerne så styrket.



Den dybe playmaker

Schweinsteiger og Carrick skiftes til at indtage den rolle. Det er en position hvor jeg ikke mangler folk, for Blind og Schneiderlin kan også spille den rolle uden problemer.



Den brede playmaker/fremadrettet playmaker

Pereira er er back up til denne rolle. Det er her jeg jagter min første forstærkning. Eriksen kunne være et bud men der er mange spillere på min liste. Nu må vi se.



Roaming Playmaker

Herrera og Schneiderlin er mine bedste bud. Jeg kunne dog godt tænke mig en spiller af lidt højere kvalitet til den position men der er andre steder jeg mangler først.



Inside Forward

Mata får rollen og Wilson omskoles til rollen og bliver back up. Jeg glæder mig til Januzaj kommer tilbage fra sit lejemål, for han kommer helt sikkert til at spille en rolle i fremtiden. Måske som den Falske 9er eller her på IF positionen.



IF, AMC og STCL

Der er kamp om pladsen her. Marital og Memphis kommer til at kæmpe en hård kamp om spilletid. Dagsformen kommer nok til at bestemme.



Den Falske 9er

Rooney er første valg til den rolle. Jeg forsøger at omskole Lingaard til den rolle, så han er back up men det er nok en af stederne hvor jeg vil styrke holdet. Måske venter jeg på at Januzaj kommer tilbage til United.



Ønskelisten

Jeg jagter tre forstærkninger og så må vi se om det lykkes. Det skal være spillere der kan gå direkte ind i start 11eren. Så jeg køber ikke hvem som helst og venter hellere end fejlkøb.

1: En bred playmaker

2: En falsk 9er

3: En midterforsvar
Logged

Var der nogen der sagde nørd?

Årets bruger 2012, 2013, 2014
Årets blog 2014
Blogmester 2014, 2022

Sider: 1 ... 9 10 [11] 12 13 ... 19 Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010