home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
17 Mar 2024, 23:29 Fadbamsen Skadestuen ryger ud i online spil.
03 Mar 2024, 06:12 DeBuur Skadestuen Kan ikke vælge Liverpo...
23 Feb 2024, 20:56 ydersog Klubsøgnin... Manchester United
23 Feb 2024, 10:12 valverde4ever Pro Cyclin... Cycling Career - Kan d...
23 Feb 2024, 00:14 g00n Blogs Minimalistic 2020
19 Feb 2024, 14:02 rheya Omklædning... Home Grown spillere?
29 Jan 2024, 11:35 Mulle68 Nostalgi Patches CM 4
Antal Registrerede Brugere: 23282
  0 Brugere, 352 Gæster Online.

Indlæg: 1132681 over 31362 Emner
Nyeste Bruger: ArmaghRed92
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Football Manager 2015
| |-+  Kategori: Blogs
| | |-+  Dehli's nordiske eventyr - FCK skal genrejses 2018
0 Brugere og 1 Gæst læser i øjeblikket dette emne.
Sider: [1] 2 3 ... 5 Udprint
Forfatter Emne: Dehli's nordiske eventyr - FCK skal genrejses 2018  (Læst 33711 gange)
Dehli
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Dehli's nordiske eventyr - FCK skal genrejses 2018
« : 16 Aug 2015, 18:48 »

Nå, nu må det være min tur til at komme på banen igen.

Jeg har et super save kørende, som jeg har en masse gode timer i. Der køre pt. en debat på siden, hvor der snakkes om at blog ala den Trezeguet køre pt. var meget populære på FMdanmark, derfor bliver denne blog også i den stil.

Der kommer ingen storytelling, det bliver blot en mulighed for at følge mit save med brøndby, stille spørgsmål til mine taktikker, og generelt få et indblik i mit FM- save og tanker.

Jeg spiller med en customdatabase her fra siden, som hedder Nordic League, de nordiske ligaer er lagt sammen, hvilket har været overraskende sjovt.

Jeg vil starte med at give en opsummering på hvordan den første sæson gik, og den første halvdel af anden sæson.
« Seneste Redigering: 11 Sep 2015, 15:57 af Dehli » Logged

BIF siden 2003 - Af ren og skær fornuft
Barcelona siden 2004 - Helt naturligt

Min Blog - Parma Drama

Dehli
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Dehli's nordiske eventyr - så går det løs!
« Svar #1: 16 Aug 2015, 18:50 »

Mål:
NSL i den absolutte top, NSL skal være verdens bedste liga.

Fremgangsmåde:
1. Maks 4 sæsoner i én klub (halve sæsoner gælder ikke) .
2. Hvis klubben når Kvartfinalen i CHL skal der siges op, og en ny klub skal findes .
3. Det er tilladt at vælge et hold i lavere rækker, de 4 søsoner starter først fra øverste række .
4. Jeg må gerne vende tilbage til tidligere klub, efter succesfuldt ophold i anden klub .
5. Når man er uden job, SKAL alle jobs i NSL søges, det er dog tilladt at vælge holdet med størst potentiale i tilfælde af flere interviews.
6. Ingen køb af spillere fra tidligere klub, på fri transfer.*
7. Alle handler skal forgå økonomisk ansvarligt.**

Succes kriterier for klubophold:
1. Vind 1 mesterskab.
2. Vind mindst 4 trofæer.
3. Gå videre fra EL.***
4. Gå videre fra CHL.
5. Opnå overstående med et hold bestående af 80% nordisk fødte spillere.

*For at undgå, at undlade kontrakforlængelser inden klubskifte.
** Klubbens økonomi må aldrig lide under de handler der laves, og klubben skal altid ende med sorte tal ved sæsonens udgang.
*** Avancement fra EL er ikke baggrund for opsigelse, og ved videre avancement fra CHL anses det som være opfyldt.

Brøndby:

Trofæer:
Nordic Supreme league: 2
Nordic tip cup: 1
Nordic sas cup: 1

Europæisk:
Euro cup: Semi-finale med Brøndby
CHL: Gruppespil med brøndby

Transfer balance
376,3 millioner
« Seneste Redigering: 11 Sep 2015, 12:44 af Dehli » Logged

BIF siden 2003 - Af ren og skær fornuft
Barcelona siden 2004 - Helt naturligt

Min Blog - Parma Drama

Crazy-Poul
Freelance Projekt
******

Offline Offline

 
Sv: Dehli's nordiske eventyr
« Svar #2: 16 Aug 2015, 18:55 »

Hvilket hold spiller du med Smiley?
Logged

Nyeste projekt fra min hånd

Din Vej 2019

Mit bidrag til årets blogkonkurrece
San Marino og de 12 supertalenter

Dennislauridsen
Landsholdsspiller
******

Offline Offline

 
Sv: Dehli's nordiske eventyr
« Svar #3: 16 Aug 2015, 20:06 »

Hvilket hold spiller du med Smiley?
Tror han spiller med Brøndby Smiley
Logged

H A L A   M A D R I D!

Dehli
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Dehli's nordiske eventyr
« Svar #4: 16 Aug 2015, 20:21 »

Første sæson:

Jeg tiltræder i BIF, og har en plan om at holde savet realistisk men ikke uden ambitioner. Jeg går ind for økonomisk ansvarlighed som BIF gør i virkeligheden.
Første sæson starter meget svingende, vi lukker for mange mål ind, og er alt for ringe defensivt, særligt på dødbolde.

Vi har dog imidlertid rigtig godt tur i den, i den anden ende.

Jeg havde et klart mål om europæisk gruppespil i første sæson, hvilket desværre ikke blev til noget, da vi igen kollapser. Vi får Villereal i sidste kval runde, kommer foran 2-0 hjemme, men ender med at spille 2-1. På udebane bliver vi kørt ned 3-1.

Igen europæisk. Cup fodbold lagde jeg ikke det store i, og derfor blev det heller ikke til nogen trofæer på det punkt.

Ligaen fik mit fulde fokus efter den tidlige exit i europa, hvilket også viste sig at være nødvendigt. Midtjylland var vandvittigt skarpe i 1. sæson, og de endte da også med at vinde ligaen, 2 point foran os.

Første transfervindue så ud som følger:
Sommer ind:
Pukki ind: 7.5 mil
Jan Leckjas 3.25 mil
Vibe 8.5 mil
Lluis Sastre 950k
Martin Høgstad fri
Falk 4,75 mil
I alt: 25 mil

Sommer ud:
Nunez 9 mil
Holst 25 mil
I alt: 34 mil

Overskud: 9 mil

Vinter ind:
Amir Abrashi 2,5 mil
Dani Estrada 900 k
Cristian Benavente - Fri, kommer ved sæson start
Kulikas - Fri, kommer sommeren efter
Ezquiel Munoz - fri, kommer ved sæson start
John Guidetti - fri, kommer ved sæson start
Rio ferdinand - fri,kommer ved sæson start
Micha Richards - fri, kommer ved sæson start

Vinter ud:
Ingen

Overskud/Underskud: -3,4 mil

Samlet transfer balance: 6,6 mil

Da første sæson sluttede havde vi et beskedent overskud på 10 milioner.

Første halvdel af anden sæson:
De mange forstærkninger som blev signet på fri er ankommet til klubben, og effekten kan mærkes fra dag 1, bag kæden er blevet enormt stærk og særligt Munoz/agger samarbejdet er sprudlende. De er Europa Leagues stærkeste forsvars duo, og meget kampafgørende for os i de europæiske kampe.
Guidetti er en fantastisk rotationsspiller, og han giver god konkurrence til Pukki.
Ud over de frie handler er der blevet hentet og solgt nogle spillere, som også har stor indflydelse på holdet, det var med stor sorg at jeg måtte sande at Rasmus Falk forlod klubben, han havde forlangt frikøbs klausul på 21 millioner, og den blev udløst efter en brand sæson.
Davy Pröper blev hentet ind for svimlende 14 millioner (av), han skulle agere erstatning for falk, hvilket han gjorde fremragende.
Rønnow blev hentet ind som backup for Hradecky.

I alt blev 8 spillere hentet til at forstærke truppen, men samtidig er 4 solgt, og en røvfuld lejet ud.

Ind kom til starten af anden sæson:
Davy Pröper - 14 mil
Rønnow - 2.5 mil
Benavente - fri, signet i vinters
Kulikas - fri, signet i vinters
Munoz - fri, signet i vinters
Guidetti - fri, signet i vinters
Ferdinand - fri, signet i vinters
Micha Richards - fri, signet i vinters

I alt - 16 mil

Ud gik
Hasani - 14 mil
Elmander - 1 mil
Dumic - 22 mil
Falk - 21 mil

I alt: 58 mil

Ind kom vinter:
Magnus Eriksson - fri
Min-Sang Min - fri (regen)

I alt: 0

Ud gik vinter:
Semb - 2.75 mil
Almebak - 1 mil
Estrada - 5 mil
Sastre - 1 mil
Szymanowksi - 1,75 mil pr. måned i leje, købsoption på 8.75 mil

I alt: 11,5 mil

Transfer balance: 54 millioner

Vi overvintre på første pladsen, og med et avancement fra Europe league. Vi var i gruppe med Steaua, Ajax og Monaco.



Logged

BIF siden 2003 - Af ren og skær fornuft
Barcelona siden 2004 - Helt naturligt

Min Blog - Parma Drama

Dehli
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Dehli's nordiske eventyr
« Svar #5: 16 Aug 2015, 20:22 »

Hvilket hold spiller du med Smiley?

Kan godt se det ikk lige var kommet på, men den er rettet nu Wink
Logged

BIF siden 2003 - Af ren og skær fornuft
Barcelona siden 2004 - Helt naturligt

Min Blog - Parma Drama

Trezeguet
Juniorspiller
**

Offline Offline

 
Sv: Dehli's nordiske eventyr
« Svar #6: 16 Aug 2015, 20:26 »

Hyggeligt at se jeg ikke er den eneste der har lyst til denne slags "blogs".

Held og lykke med projektet Smiley
Logged

Dehli
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Dehli's nordiske eventyr
« Svar #7: 16 Aug 2015, 21:13 »

Hyggeligt at se jeg ikke er den eneste der har lyst til denne slags "blogs".

Held og lykke med projektet Smiley

Det er dejligt nemt at gå til, og en god måde at holde motivationen i et save som i ligaen snart er lidt for nemt, løfter sløret for det længere sigtet mål senere i bloggen
Logged

BIF siden 2003 - Af ren og skær fornuft
Barcelona siden 2004 - Helt naturligt

Min Blog - Parma Drama

Trezeguet
Juniorspiller
**

Offline Offline

 
Sv: Dehli's nordiske eventyr
« Svar #8: 16 Aug 2015, 21:33 »

Har det fuldstændig på samme måde, udover at jeg nu er kommet til det punkt hvor det ikke er nemt lige nu.. Men det er skønt at man har en lille side ting at forholde sig til også.
Logged

Dehli
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Dehli's nordiske eventyr
« Svar #9: 19 Aug 2015, 16:28 »

Så er vi klar og flyvende igen, jeg er kommet hjem på stationæren hvor mit save ligger, og jeg er klar til at løfte sløret for resten af savet som er gennemspillet.

samtidig vil jeg løfte sløret for hvad min samlede målsætning med savet er.

Hvor var jeg nået til, tror vi var færdige med første halvdel af anden sæson, vi over vintre på en rigtig flot første plads, og er gået videre fra en svær EL gruppe.

Vinter transferen er slut, og vi er klar til at indtage Europa med stil.
I den hjemlige liga buldrer vi der ud af. Vi slutter ligaen med en sejr, ikke så meget dikedar, 84 mål scoret og 34 lukket ind.
Nærmeste "konkurrent" blev FCK med 76 point i mod vores 94.

Cupsne sked jeg højt og helligt på, vi havde en gennemsnits alder på omkring 21 vil jeg skyde på, og de blev udelukkende brugt til at give de unge og reservene spilletid. Derfor nåede vi "kun" semifinalerne.
Jeg skal måske lige gøre opmærksom på at der er 2 cups når man spiller NSL (Nordic Supreme League) Nordic Tip cup og Nordic sas cup, hvoraf Nordic Tip cup er den mest prestigefyldte.

I Europa gik det over al forventning, og Magnus Eriksson har været en af de helt store årsager til det. Han har virkelig buldret igennem.

I 1/16 finalerne møder vi Metalist, ikke noget dårligt hold, men heller ikke umuligt at gå videre fra, vi spiller 1-0 ude, og får en god start med et enkelte udebane mål, og så smadrer vi dem ellers hjemme 7-1

videre til 1/8
Her møder vi Napoli, av. En svær modstander for et urutineret brøndby mandskab. Vi kommer rent faktisk foran 2-0 ude, men kolapser i andne halveg og ender med en 2-2 ude, ØV!
På hjemmebane er der godt med nerver på, og vi starter ganske nervøst. I anden halveg tror drengene dog noget mere på det, og vi slutter 2-0 hjemme, og slår en af turneringens bedste hold ud samlet 4-2, troen på en EL sejr begynder at melde sig.

Maribor er en endnu større overraskelse end os i 15/16 udgaven af EL, men til vores held er det dem vi trækker i kvartfinalen.
De bliver smadret med samlet set 8-1

Semi finalen: Her stopper heldet, vi trækker Man Utd, frem for Wolfsburg eller sporting, øv!
Første kamp er på hjemmebane., hvor vi kommer foran 1-0, 1-1, 2-1, 2-2, øv det bliver svært på udebane med 2 mål i Man utds bagage.
Ganske rigtig, de kommer foran efter kun 8 minutter i united, men Ericsson skaffer et straffe, og wupti agger til 1-1, United er dog ikke længe om at svare igen og score til 2-1
Pukki sætter den ind til 2-2 efter 38 minutter, men lige før pausen smækker united den ind til 3-2 GRRRRR.
Nå vi skal bare ud at have en enkelt pind for at gå videre, så vi tror på det!
Vi kommer ud til anden halveg, men kolapser fuldstændig, og det ender med et 6-2 nederlag.

Semifinalen blev vores sidste stop.

De flotte præstationer har dog vagt stor interesse for mange af mine spillere, hvilket bringer et spændende transfer vindue som jeg vil komme ind på i næste opdatering.

Logged

BIF siden 2003 - Af ren og skær fornuft
Barcelona siden 2004 - Helt naturligt

Min Blog - Parma Drama

Dehli
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Dehli's nordiske eventyr
« Svar #10: 19 Aug 2015, 16:29 »

Målet for mit save:

Det bliver mit sidste FM15 save det her, mit sidste fix.
Derfor agter jeg at føre NSL (Nordic Supreme League) til tops i verden. Ligaen skal være verdens bedste, med samme struktur som den engelske tror jeg på det kan lade sig gøre.
Derfor har jeg i sinde at følge nogle regler som jeg vil poste i toppen af bloggen.
Logged

BIF siden 2003 - Af ren og skær fornuft
Barcelona siden 2004 - Helt naturligt

Min Blog - Parma Drama

Dehli
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Dehli's nordiske eventyr
« Svar #11: 19 Aug 2015, 17:39 »

Nå nå nå, 16/17 sæsonen stod på spring, og der skulle handles, de flotte internationale præstationer havde sat gang i rygterne, både for mit vedkomende, men så sandelig også for mine spilleres.

Transfervinduet blev meget hektisk, og vi måtte igen sige farvel til profiler.

Ud gik sommeren 16
Ørnskov: 1 mil
Münoz 41 mil* Frikøb Græder
Szymanowski 8.5 mil
Lejckas 15 mil
A. Hansen 500 k
Kulikas 1 mil
Pihri 2.5 mil
Elab 20 mil
Hradecky 24 mil
Benavente 1.5 mil
Carsten agger (regen) 17 mil
C. Nørregaard 7.5 mil

Samlet ud: 139,5 mil

Ind kom sommeren 16:
Jordi Masip 7 mil
Axel ngando - fri
Bahlouili - fri
Milanovic - fri
Ivan Alejo - fri
Mode - fri
Denis Suarez - 7.5 mil
Fausto Rossi - fri
Marcos Antonio - 500k (regen)
Vaninho - 300k (regen)
Tendillo - 1.5 mil
Franklin - leje (regen)
Pauk Nardi - 1 mil

I alt: 17,8 mil

Transfer balance: 121,7 millioner

Sæsonen går i gang, vi kvalificere os i sikker stil til CHL, og trækker følgende hold:
Barcelona
Steaua
Olympiakos

Overkommelig gruppe, men igen walkovers.
Vi ender 2'ere i gruppen, a point med Olympiakos men går videre på indbyrdes opgør, haleluja det var alt for tæt!

I 1/8 får vi dortmund, hvor vi starter hjemme.
Vi kommer foran 2-0 men ender med 2-2, EL om igen.
Vi taber 4-2 ude mod dortmund og må se os slået ud, vi var enormt skadesplaget i retur kampen, hverken Dagger, Masip, Suarez eller Eriksson var med Skuffet  og Durmisi sad ude med karantæne.

Men alt i alt, en ganske godkendt Europæisk sæson, Pukki endte i øvrigt som den 3. mest scorende spiller i CHL.

NSL har været rent walkover og vi ligger på en flot 1. plads til vinter.
Logged

BIF siden 2003 - Af ren og skær fornuft
Barcelona siden 2004 - Helt naturligt

Min Blog - Parma Drama

Dehli
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Dehli's nordiske eventyr
« Svar #12: 19 Aug 2015, 20:00 »

Sidste del af 3. sæson:

Ingen transfers, og rent cruise i NSL.
Vi vinder med 5 runder tilbage, og vinder begge cups denne sæson.

I Nordic Tip cup kommer vi bagud, 1-0 på et frispark af Jakob Ankersen. Holdet formår ikke rigtig at være farlige, og først i det 90 minut, får vi et hjørne.
For første gang i min over 10 år lange FM karrier oplever jeg at det er Målmanden som er gået med frem der score!
Jordi Masip score et fremragende mål, på et hårdt spark fra 12 meter! Opstemt Opstemt Opstemt

Vi ender i straffe, hvor Larsson afgør det på 5. spark.

Nu står den på sidste sæson i Brøndby Græder bliver hårdt at tage afsked med hjerteklubben:
jeg har fået 90 mil at handle for, og har allerede inden sæsonens udgang sikret os:
Munir - fri
Mousa Dembele - 24 mil
Viktor Fischer - fri
Itumeleng Kuhle - 22 mil
Nahuel leiva - fri
Harry Maguire - fri

Jeg vil gerne hente en klasse angriber, og en klasse venstreback som kan slå Durmisi af, eller hvertfald konkurrer med ham.

Ellers er jeg godt tilfreds med transferen so far, men når nogle kommer ind, må nogen også forlade klubben. Der er rimlig stor interesse for Pukki, er dog meget splittet omkring ham. Han har scoret 40 mål denne sæson, men han er rent stat mæssigt ikke i nærheden af resten af kæderne, trods han er min bedste angriber.

Jeg har samtidig med signingen af Kuhle 4 målmænd i truppen, og Rønnow som egentligt er d.3 bedste, og som har været en stabil reserve siden han ankom, bliver nok skudt afsted.
Nardi skal lejes ud, og Masip vil agere reserve.

Agger er ved at være gammel, men Maguire har potentiale til at overtage for ham.

Fischer og Nahuel er tiltænkt vesntre wing, og så skal Suarez rykkes ind på midten, Hjulsager som var sæonens snitmæssigt bedste skal ned på den centrale mid, hvor han skal spille med Ngando, hvilket betyder Rossi ryger ud af truppen, satser på at sælge ham.

Målet bliver ultimativt at nå til minimum kvartfinalen i CHL denne sæson.


Logged

BIF siden 2003 - Af ren og skær fornuft
Barcelona siden 2004 - Helt naturligt

Min Blog - Parma Drama

Dehli
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Dehli's nordiske eventyr
« Svar #13: 20 Aug 2015, 17:39 »

Så blev Suarez solgt Græder
Han havde frikøb på 55, men fik da i det mindste liverpool til at betale 50 + 35 efter 10 kampe, og 30% videresalg, så fik det maksimale ud af ham.
Liverpool har også budt 140 millioner for Nicolai Lauersen med 1 sæson tilbageleje

Heldigvis ankommer årets unge spiller Nahuel Levia som spiller på samme plads om Suarez til klubben, og ligeså gør Munir.
« Seneste Redigering: 20 Aug 2015, 17:42 af Dehli » Logged

BIF siden 2003 - Af ren og skær fornuft
Barcelona siden 2004 - Helt naturligt

Min Blog - Parma Drama

Dehli
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Dehli's nordiske eventyr
« Svar #14: 20 Aug 2015, 17:46 »



woop woop, fremgang

1. pladsen er nu direkte i CHL
2. pladsen i 3. kval runde
3. pladsen direkte EL gruppespil
4. Pladsen Tredje EL kval
5. Pladsen anden EL kval
Logged

BIF siden 2003 - Af ren og skær fornuft
Barcelona siden 2004 - Helt naturligt

Min Blog - Parma Drama

Sider: [1] 2 3 ... 5 Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010