home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
I dag kl. 12:12:15 TindraTindra Blogs Chat GPT Gratis: En oö...
17 Mar 2024, 23:29 Fadbamsen Skadestuen ryger ud i online spil.
03 Mar 2024, 06:12 DeBuur Skadestuen Kan ikke vælge Liverpo...
23 Feb 2024, 20:56 ydersog Klubsøgnin... Manchester United
23 Feb 2024, 10:12 valverde4ever Pro Cyclin... Cycling Career - Kan d...
23 Feb 2024, 00:14 g00n Blogs Minimalistic 2020
19 Feb 2024, 14:02 rheya Omklædning... Home Grown spillere?
Antal Registrerede Brugere: 23281
  0 Brugere, 215 Gæster Online.

Indlæg: 1132682 over 31363 Emner
Nyeste Bruger: TindraTindra
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Football Manager 2016
| |-+  Kategori: Omklædningsrummet
| | |-+  Football Manager 2016 forventninger og håb til nye features ?
0 Brugere og 1 Gæst læser i øjeblikket dette emne.
Sider: 1 [2] 3 4 5 Udprint
Forfatter Emne: Football Manager 2016 forventninger og håb til nye features ?  (Læst 29712 gange)
plutonium
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Football Manager 2016 forventninger og håb til nye features ?
« Svar #15: 17 Aug 2015, 17:23 »

Jeg synes der bliver nævnt nogle rigtige fine ting, som (endnu) mere presseinvolvering og især større respons fra omverdenen (fans, bestyrelsen, mediernes tendens til at stille kontroversielle spørgsmål osv).

Men mit allerstørste ønske er at de får fixet den ME, som har ødelagt store dele af min fornøjelse ved FM. Jeg har siden den store ME-opdatering i Fm2012 eller FM2013 (kan ikke huske hvilken) oplevet at spillet er vildt meget scriptet. Hvis man ikke bruger en taktisk kombination der lige præcis rammer rigtigt i forhold til kodningen, så kan man lige så godt forvente et nederlag til et sekundahold eller inkasserer 2-3 mål mod hvem som helst. Eller sågar en afklapsning med tenniscifre hvis man spiller mod et bedre hold.

Før i tiden kunne man i en vennekreds spille en flad 4-4-2 på lige så mange forskellige måder, som man var venner, og stadig opleve en vis grad af succes. Selvfølgelig klarede nogle sig bedre end andre, og alt efter hvad man købte spillere ind til og hvordan man tunede taktikken i løbet af kampen kunne man så have hæderlig succes eller blive en sensation! Selvfølgelig var der også varianter af 4-4-2 der var helt ude i hampen og fornuftigt nok resulterede i katastrofale resultater. Men pointen er, at der ikke var én gylden løsning, og selvom man ramte lidt ved siden af, så kunne man godt lige hutle sig igennem en kamp med en 0-0 eller et snævert nederlag. Og naturligvis kunne man ramme ind i en øretæve, hvis ens hold bare ikke lige ramte dagen eller modstanderen fik et par gode angreb.

Men med den nyere ME synes jeg slet ikke der er plads til den samme variation. Jeg har oplevet én lille justering på taktikken kunne gøre forskellen om jeg vandt 3-0 eller tabte 0-3. Jeg har oplevet, at uanset hvem jeg spillede på kanten med de samme instrukser, så blev de en succes, hvis bare deres current ability var høj nok. Jeg savner i allerhøjeste grad følelsen af, at man kunne tage en middelmådig spiller, men ved at bruge ham HELT rigtigt, så faktisk kunne få ham til at præstere bedre på banen end en dygtigere spiller, der blev brugt forkert.

Kort sagt - jeg vil have charmen ved FM tilbage, for lige nu er det alt for meget en matematisk ligning, hvor ALT skal gøres rigtigt og med den rette timing, for ellers kan du være forvisset om, at modstanderen scorer et mål i det 60. minut og igen ved det 89. minut. Som minimum.
Logged


100 Film du skal se før du dør - kig ind og giv dit bidrag til FmFreaks' top100 filmliste Peace

Dehli
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Football Manager 2016 forventninger og håb til nye features ?
« Svar #16: 17 Aug 2015, 18:20 »

Jeg synes der bliver nævnt nogle rigtige fine ting, som (endnu) mere presseinvolvering og især større respons fra omverdenen (fans, bestyrelsen, mediernes tendens til at stille kontroversielle spørgsmål osv).

Men mit allerstørste ønske er at de får fixet den ME, som har ødelagt store dele af min fornøjelse ved FM. Jeg har siden den store ME-opdatering i Fm2012 eller FM2013 (kan ikke huske hvilken) oplevet at spillet er vildt meget scriptet. Hvis man ikke bruger en taktisk kombination der lige præcis rammer rigtigt i forhold til kodningen, så kan man lige så godt forvente et nederlag til et sekundahold eller inkasserer 2-3 mål mod hvem som helst. Eller sågar en afklapsning med tenniscifre hvis man spiller mod et bedre hold.

Før i tiden kunne man i en vennekreds spille en flad 4-4-2 på lige så mange forskellige måder, som man var venner, og stadig opleve en vis grad af succes. Selvfølgelig klarede nogle sig bedre end andre, og alt efter hvad man købte spillere ind til og hvordan man tunede taktikken i løbet af kampen kunne man så have hæderlig succes eller blive en sensation! Selvfølgelig var der også varianter af 4-4-2 der var helt ude i hampen og fornuftigt nok resulterede i katastrofale resultater. Men pointen er, at der ikke var én gylden løsning, og selvom man ramte lidt ved siden af, så kunne man godt lige hutle sig igennem en kamp med en 0-0 eller et snævert nederlag. Og naturligvis kunne man ramme ind i en øretæve, hvis ens hold bare ikke lige ramte dagen eller modstanderen fik et par gode angreb.

Men med den nyere ME synes jeg slet ikke der er plads til den samme variation. Jeg har oplevet én lille justering på taktikken kunne gøre forskellen om jeg vandt 3-0 eller tabte 0-3. Jeg har oplevet, at uanset hvem jeg spillede på kanten med de samme instrukser, så blev de en succes, hvis bare deres current ability var høj nok. Jeg savner i allerhøjeste grad følelsen af, at man kunne tage en middelmådig spiller, men ved at bruge ham HELT rigtigt, så faktisk kunne få ham til at præstere bedre på banen end en dygtigere spiller, der blev brugt forkert.

Kort sagt - jeg vil have charmen ved FM tilbage, for lige nu er det alt for meget en matematisk ligning, hvor ALT skal gøres rigtigt og med den rette timing, for ellers kan du være forvisset om, at modstanderen scorer et mål i det 60. minut og igen ved det 89. minut. Som minimum.

Tildels enig, vil dog sige at jeg har været mere optimistisk omkring Fm15, har virkelig fået nogle skøre ting til at virke som havde givet total bagslag i 12,13 og 14.

Kan selvfølgelig bare være at jeg er blevet bedre til at udnytte ME xD skal jeg ikke kunne sige, men har fået nogle vildt offensive taktikker til at spille maks. Synes faktisk at det til tider har været urealistisk, spillede  med 1 eller til tider helt uden forsvar i et Barca save, og lukkede kun 0-2 mål ind pr. kamp, men scorede 8-14 pr. kamp. Chile style rocks i FM15, syntes dog ikke det var spor sjovt, så droppede det efter 1 sæson, hvor ben taleb i barca scorede 50 mål som indskifter (say what, og det påviser din pointe med rette instruktioner)

Tror lige jeg har overtalt mig selv til at du faktisk har helt 100% ret, og at ME er helt fucked.  Thumbs Up crazy
Logged

BIF siden 2003 - Af ren og skær fornuft
Barcelona siden 2004 - Helt naturligt

Min Blog - Parma Drama

plutonium
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Football Manager 2016 forventninger og håb til nye features ?
« Svar #17: 17 Aug 2015, 18:28 »

Haha xD

Der trak jeg godt og grundigt på smilebåndet, Dehli Wink

Fed lille skrivelse!
Logged


100 Film du skal se før du dør - kig ind og giv dit bidrag til FmFreaks' top100 filmliste Peace

Coldice
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: Football Manager 2016 forventninger og håb til nye features ?
« Svar #18: 19 Aug 2015, 02:52 »

Faktisk et godt forslag
Jeg ville komme med flere gode forslag, hvis jeg fik løn for det af SI, men desværre. Wink

Redigeret:
Kunne man evt. lave en "wishlist" til FM17(tror det er for sent angående 16) ud fra nogle af de realistisk forslag/ønsker og sende til SI?

I håbet om de faktisk ville tage det seriøst op, når det kommer fra et fansite og hvor ønsker/forbedringer måske er sat op efter prioriteter?

Har selv overvejet at oprette "bugs" på deres site, men tror de ser det som irriterende i længden og som indikeret ovenfor, vil jeg gå helhjertet ind i det og bruge alt for meget tid kontra reelt udbytte.
« Seneste Redigering: 19 Aug 2015, 03:02 af Coldice » Logged

Hvis du er til blogs, kunne du jo læse min:

Without Security!



Brøndby IF <3

kuneho
Lilleputspiller
*

Offline Offline

 
Sv: Football Manager 2016 forventninger og håb til nye features ?
« Svar #19: 19 Aug 2015, 10:33 »

Som en anden skriver, saa kunne det vaere fedt at spille med diverse u hold.. og den vej arbejde sig op... samtidig kunne det vare sjovt om man kunne blive ansat som f.eks sportsdirektor, hvor man er personen der diktere overfor en traener , om holdet skal spille offensiv, osv osv , som man selv bliver dikteret i fm15... Samtidig skulle man saa som sportsdirektoer, staa for indkoeb , hvor traeneren ku komme med forespoergsler paa hvilke pladser og lign, han mente der manglede folk til


pressen er ogsaa en ting. som andre naevner.. hvorfor ikke lave maaske 30(bare et eksempel) mulige svar paa forskellige spoergsmaal saa det ikke blev ensformigt.. jeg behoever bare at laese de foerste par ord, og saa kender jeg svarmuligheden allerede..


en anden ting, naar klubber henvender sig til dig -uden du har ansoegt om jobbet . saa ku det godt laves saadan at de ikke taler til en som om man selv har ansoegt stillingen.. men hvor de f.eks gaar ind og siger- grunden til vi har hevet dig til samtale, er din brug af hjemlige spillere, er det noget du kunne vaere interesseret i hos os?

vi har lagt maerke til at du fokusere paa det defensive, og dine tidligere hold har lukket meget faa maal ind... Er det en spillestil du vil bruge hos os?

Du har vaeret god til at finde billige spillere som har faaet mange kampe samt de har spillet godt... vi haaber at du, hvis du gerne vil til vores klub, kan hive saadanne handler hjem hos os ogsaa..

disse eksempler er nogle som via statistikken i spillet ville kunne genereres paa en maade.. det virker lidt tosset at man har vundet the treble, og et mindre hold der henvender sig spoerger om det samme som hvis man selv har ansoegt stillingen
Logged

g00n
FmFreaks' Venner
*

Offline Offline


 
Sv: Football Manager 2016 forventninger og håb til nye features ?
« Svar #20: 19 Aug 2015, 10:54 »

Forhåbninger:

- Mulighed for brug af editorfiler i FMC
- At de ikke tilføjer mere ligegyldigt crap til FMC

Forventninger:

- Stadig ingen editorfiler i FMC
- Tilføjelse af en masse ligegyldigt crap i FMC
Logged



Gungner
Gæst
 
Sv: Football Manager 2016 forventninger og håb til nye features ?
« Svar #21: 19 Aug 2015, 14:43 »

Det skal selvfølgelig kodes ind i spillet, og er en mindre kosmetisk ændring, men det kunne egentlig være meget fedt hvis klubber kunne ændre hjemmebane og udebane trøjer fra sæson til sæson. Fx hvis en klub fejrer deres 100-års "fødselsdag". Vi ser det jo hele tiden at klubber spiller i forskellige trøjer fra sæson til sæson (fx Bayerns stribede i sidste sæson, og den helt røde i denne sæson).

Anyways, kan sagtens leve uden, men synes det kunne være et sjovt lille tiltag.
Logged

jens-lyn88
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: Football Manager 2016 forventninger og håb til nye features ?
« Svar #22: 19 Aug 2015, 15:14 »

Det skal selvfølgelig kodes ind i spillet, og er en mindre kosmetisk ændring, men det kunne egentlig være meget fedt hvis klubber kunne ændre hjemmebane og udebane trøjer fra sæson til sæson. Fx hvis en klub fejrer deres 100-års "fødselsdag". Vi ser det jo hele tiden at klubber spiller i forskellige trøjer fra sæson til sæson (fx Bayerns stribede i sidste sæson, og den helt røde i denne sæson).

Anyways, kan sagtens leve uden, men synes det kunne være et sjovt lille tiltag.

Det synes jeg faktisk også kunne være ret fedt, jeg kan huske der for mange år siden i TCM var den mulighed og den synes jeg var ret cool.
Logged

Manchester, Dortmund & FC København 4-Ever

Love United - Hate Glazer!!

clubnougat
Juniorspiller
**

Offline Offline


 
Sv: Football Manager 2016 forventninger og håb til nye features ?
« Svar #23: 19 Aug 2015, 22:34 »

Jeg kunne godt tænke mig at testimonials bliver gjort mere realistiske. Jeg har lige spillet en for Gündogan i Dortmund hvor kampen blev spillet mod et fuldstændig ligegyldigt hold fra Chile. Det kunne være rigtig lækkert, hvis spillet samlede nogle af de spillere spilleren havde spillet sammen med i løbet af sin karriere f.eks. favorit personale. På den måde ville der komme meget mere realisme omkring det Smiley

Samt at testimonal kampe blev spillet for spillere der rent faktisk er stoppet/skal til at stoppe. Jeg har lige spillet 2 testimonials mod 2 random hold for 2 forskellige spillere der maks var 32 og stadig havde et par år tilbage af deres kontrakt og ingen indikation på at de ville stope karrieen
Logged

Sunbao
FmFreaks Crew
(Ejer)
*

Offline Offline


 
Sv: Football Manager 2016 forventninger og håb til nye features ?
« Svar #24: 19 Aug 2015, 22:41 »

Der er intet krav om at man skal stoppe for få kampen, 10 år i samme klub udløser en testimonial kamp i engelsk fodbold mener jeg det er.
Logged

Gungner
Gæst
 
Sv: Football Manager 2016 forventninger og håb til nye features ?
« Svar #25: 19 Aug 2015, 22:46 »

Stadig, det ville dog være rart at man kunne vælge modstander (evt. en tidligere klub hos spilleren, eller en rival) og evt. spillere som der bliver sagt.
At spille en kamp mod et Chilensk hold man ikke kender, er bare dumt.
Logged

holm8600
Juniorspiller
**

Offline Offline

 
Sv: Football Manager 2016 forventninger og håb til nye features ?
« Svar #26: 20 Aug 2015, 15:25 »

Ved det en lille ting og nok også ganske ubrugelig, men jeg tænker det kunne være lidt sjovt med at ens regens ændrede sig i løbet af spillet. Jo ældre de bliver jo ældre ser de også ud. Der er jo allerede nu noget med movember, så hvorfor ikke kunne lave så en spiller på 33 ikke ligner en 16 årig knægt, for ikke at nævne at hvis du har en regens i din stab som er godt oppe i årene i det mindste bare får gråt hår, i stedet for igen at ligne en 16 årig knægt. Ved det, vil ikke ændre spille oplevelsen men kunne bare være en sjovt feature at have med.

Der ud over er jeg i gang med et United save so bare køre helt sindsygt godt. Men kan ikke komme til at forbedre mit hold på nogen måde, kan reelt kun finde en 4-5 spillere der vil kunne forbedre min start 11'er, og hvis jeg byder på en af disse kan jeg på ingen måde få prisen længere ned end 1,5 milliarder! Ikke at jeg ikke har pengende, for får ca 3 milliarder hver sæson, men synes det gør oplevelsen en smule dårlig. Har intet problem med at byde mange penge (har lavet to verdens rekorder i løbet af spiller). Synes det til tider kan være for svært at købe de bedste spillere.
Og ja man kan så jo vælge at ligge om og fokusere på at avle spillere men når man allerede har 15 på førsteholder som er hjemme avlet så det jo ikke det store forskel med det
Logged

plutonium
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Football Manager 2016 forventninger og håb til nye features ?
« Svar #27: 21 Aug 2015, 14:52 »

@holm8600

Det er en lille kosmetisk detalje, men jeg vil faktisk give dig ret i, at det kunne være rart at se en udvikling i hvordan spillerne ser ud. Hvis det kunne klares uden at det gik ud over arbejdet med andre dele af spillet, som et lille sideprojekt, så ville jeg også gerne se det implementeret Smiley

Angående din oplevelse med dit Unitedsave, så har jeg svært ved at se hvad du efterlyser. De største klubber i verden køber jo typisk spillere, der over et år eller to kan blive profiler på holdet, men det er trods alt sjældent at de ligefrem køber kæmpeprofiler for småbeløb. Så hvis du har verdens bedste hold og kun mener 4-5 spillere direkte kan forbedre dit hold, så mener jeg faktisk på ingen måde at det er urealistisk med den høje pris. Netop United har jo generelt været fantastiske til at hente spillere, der på papiret ikke var direkte styrkelser af start-11, men passer så godt ind i set-uppet, at de alligevel blev en del af et vinderhold. Det var jo det Ferguson var verdensmester til.

Så med andre ord - det du beder om er lidt urealistisk, og du bør måske hellere skele lidt til hvordan virkelighedens verden hænger sammen. For så er det et spørgsmål om at scoute sig frem til den helt rigtige spiller, der måske lige nu er et niveau under de spillere du har, men efter 1-2 års udvikling pludselig er en af profilerne, når han tager over for en af dine mætte stjerner.
Logged


100 Film du skal se før du dør - kig ind og giv dit bidrag til FmFreaks' top100 filmliste Peace

clubnougat
Juniorspiller
**

Offline Offline


 
Sv: Football Manager 2016 forventninger og håb til nye features ?
« Svar #28: 22 Aug 2015, 10:45 »

Der er intet krav om at man skal stoppe for få kampen, 10 år i samme klub udløser en testimonial kamp i engelsk fodbold mener jeg det er.

Der kan man bare se, det var jeg ikke klar over Smiley dette var dog i spanien, men det ka være de har det samme
Logged

Dehli
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Football Manager 2016 forventninger og håb til nye features ?
« Svar #29: 22 Aug 2015, 23:34 »

Kunne godt tænke mig seperarte trupstatusser for målmænd, f.eks. reserve keeper, fremtidig keeper ol.
Synes ikke altid dem der er som standart passer så godt, og har til tider haft problemer med at finde en 2. målmand, som ikke blev sur over at være 2. målmand fordi hans trupstatus selvfølgelig ikke er backup, det er der jo ingen der gider..
Logged

BIF siden 2003 - Af ren og skær fornuft
Barcelona siden 2004 - Helt naturligt

Min Blog - Parma Drama

Sider: 1 [2] 3 4 5 Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010