1# Sommerens aktiviteter
4 sæson v. Robinho4ever
For blot tre sæsoner siden rodede vi rundt nede i Lega Pro Girone A, dernæst i Serie B, hvor Herlev leverede en pragtfuld sæson trods små midler, der resulterede i oprykning til Serie A. Senest førte LP gutterne til en 8. plads i vores debutsæson i Serie A med Novara. Det er stort, og der er pres på undertegnede. Der skal leveres!
Derfor har jeg heller ikke holdt mig tilbage på transfermarkedet. Jeg har ikke sprunget banken for én spiller, men fordelt transferbudgettet fornuftigt ud over flere spillere. Det var ganske enkelt nødvendigt at forstærke truppen. Såvel startopstillingen, som bredden i al almindelighed manglede kvalitet - det mener jeg, der er kommet nu. Lad os derfor kaste et blik på sommerens indkøb.
Transfers
Målmandsposten forbliver uberørt i denne omgang. M'Bolhi, som LP hentede til klubben, er en hæderlig førstemålmand, og da disse notorisk koste det hvide ud af øjnene i FM, har jeg vurderet, at det var mere nødvendigt at bruge pengene andre steder på holdet. Italienske Confortini forbliver derfor også andetvalget på posten. Han er 19 år, har lige vundet u/19-EM med Italien, hvor han ligeledes var at finde på turneringens hold. Jeg tror faktisk, at han kan gå hen og blive en dygtig sidsteskanse på sigt.
Et godt forsvar er alfa omega, specielt i italiensk fodbold, hvilket også afspejler sig i de transfers, jeg har foretaget mig. Jeg har lejet en højreback, købt en venstreback, som gør konkurrencen lidt hårdere for Lumb. Desuden har jeg hentet en erfaren centerforsvar ind på fri transfer og købt en dansk hardhitter til denne position ditto. Byd velkommen til:
Samlet transferbeløb: 46 millioner kr.
Til midtbanepladserne er der også hentet nyt blod. Jeg har været på rov i Juventus og Galatasaray for finde to virkelig dygtige fodboldspillere, der kommer til danne omdrejningspunkt for holdet denne sæson. Byd velkommen til:
Samlet transferbeløb: 23 millioner kr.
Til den offensive kreative del valgte jeg, ligesom LP at forlænge lånet med Marcos Lopes fra Manchester City - han er ikke en helt dum fodboldspiller. Herudover har jeg lejet en Barcelona-spiller, købt en lille personlig favorit i Palermo, der uden tvivl forstærker offensiven. Sidst men ikke mindst er der også ankommet en ung italiener med udviklingspotential
e fra Udinese. Byd velkommen til:
Samlet transferbeløb: 33 millioner kr.
Vores angreb kunne nok godt bruge én spiller mere, men jeg har valgt at stole på, at Valoti og vores nyindkøb kan klare skærene, og så må spillere, som Bentivegna og Halilovic agere angribere i mit system ved nød. Jeg har været en tur i Spanien for at hente vores nye angriber. En 28-årige italiener. Byd velkommen til:
Samlet transferbeløb: 37 millioner kr.
Det spændende spørgsmål er så, hvem jeg har solgt. Der er overvejende kun smuttet spillere på fri transfer, og få for en slik. LP havde forinden jeg modtog spillet fortalt, at vores store profil, og bedste spiller i følge fansene, Süleyman Koc, havde en frikøbsklausul på små 25 millioner kr. - den valgte Sunderland at indløse + 15 millioner kr. oveni hatten. Det kunne jeg ikke sige nej til af dem simple grund, at han heller ikke havde lyst til at forlænge sin kontrakt. Det var sommerens eneste store salg.
Truppen anno 2017
Jeg er mere end ovenud tilfreds med truppen, dens niveau og potentiale. Jeg har endnu ikke fundet en sat opstilling. Jeg kan godt lidt at rotere en lille smule. Her til sidst skal I da ikke snydes for de første to kampe:
Det var alt for nu. Hvis I har spørgsmål, så skyd dem endelig afsted!