home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
17 Mar 2024, 23:29 Fadbamsen Skadestuen ryger ud i online spil.
03 Mar 2024, 06:12 DeBuur Skadestuen Kan ikke vælge Liverpo...
23 Feb 2024, 20:56 ydersog Klubsøgnin... Manchester United
23 Feb 2024, 10:12 valverde4ever Pro Cyclin... Cycling Career - Kan d...
23 Feb 2024, 00:14 g00n Blogs Minimalistic 2020
19 Feb 2024, 14:02 rheya Omklædning... Home Grown spillere?
29 Jan 2024, 11:35 Mulle68 Nostalgi Patches CM 4
Antal Registrerede Brugere: 23282
  0 Brugere, 174 Gæster Online.

Indlæg: 1132681 over 31362 Emner
Nyeste Bruger: ArmaghRed92
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Football Manager 2015
| |-+  Kategori: Blogs
| | |-+  #9 TeBe Berlin - Ordnung muss sein!
0 Brugere og 1 Gæst læser i øjeblikket dette emne.
Sider: [1] 2 3 Udprint
Forfatter Emne: #9 TeBe Berlin - Ordnung muss sein!  (Læst 16046 gange)
Nodiem
Blogmester
********

Offline Offline

 
#9 TeBe Berlin - Ordnung muss sein!
« : 11 Jun 2015, 02:35 »

TeBe Berlin

Tennis Borussia Berlin


Det er blevet tid til at vende tilbage til min elskede klub TeBe Berlin
Vi skal en tur til det tyske, hvor vi i Landsliga Berlin, niveau 6 i tyskland finder den ydmyge lille klub TeBe Berlin

Klubben har dårlige faciliteter, derudover er stadion er venligst lånt af Charlottenburg - Mommsenstadion har 15.005 pladser hvoraf 1.805 er siddepladser

Økonomien i klubben er typisk for et semi-professionelt hold, da det kun lige holder klubben ovenvande - med jævnlig kapitaltilføring


Sammen med bestyrelsen har vi lagt denne 50 års plan for klubben, denne plan skal bestå så længe jeg er træner eller når min stedfortræder kommer til.


  • 5 års plan   - Ryk op i Division Nordøst - Nord - 14/15 1. plads, 4 år før planmæssigt.
  • 10 års plan - Ryk op i Regionalliga Nordøst - Nord - 15/16 1. plads 8 år før planmæssigt
  • 25 års plan - Ryk op i 3. Liga
  • 30 års plan - Ryk op i 2. Bundesliga
  • 40 års plan - Ryk op i 1. Bundesliga
  • 50 års plan - Vind Champions League


Ud over 50 års planen er der også lagt en forretningsmodel på bordet, over hvordan vi får løftet klubben op fra den slumren.
dette indebærer blandt andet:
  • Skab rentabel forretning
  • Fokus på opbygning af klubben
  • Benyt unge spillere og sælg med vidersalg for øje
  • Hent ældre spillere for at styrke stammen af truppen
  • Vi vil spille fodbold - og det vil sige underholde med mål og offensivt spil



« Seneste Redigering: 26 Jun 2015, 16:46 af Nodiem » Logged

Stolt indehaver af Månedens Blog November 2014
Nuværende blog : Balkan Dreaming

Vinder af FMFreaks Ligaen 14/15.
Vinder af FMF udfordre dig 2015
Vinder af BLOG konkurrencen 2018

Nodiem
Blogmester
********

Offline Offline

 
TeBe Berlin - Ordnung muss sein!
« Svar #1: 11 Jun 2015, 02:36 »

Trofæskab



Division Nordøst - Nord
Vinder: 1993, 2009, 2016
2. Plads: 2002
3. Plads: 2007

Berlin-Liga
Vinder: 2015

Regionalliga Ost - Nordøst
Vinder: 1996, 1998

2. Division Nord (EXT)
Vinder: 1976

Regional Div. Berlin (EXT)
Vinder: 1965, 1974
2. Plads: 1966, 1967, 1968, 1970
3. Plads: 1969

Berliner-Pilsner-Pokal
Vinder: 2015, 2016



Faciliteter


Stadion:
2014-2015: Mommsenstadion, Lejet af SC Charlottenburg, 15.005 (1805 siddepladser)

Sponsorfaciliteter
2014: Simple
2015: Simple

Træningsfaciliteter

2014: Tilstrækkelige
2015: Tilstrækkelige

Ungdomsfaciliteter
2014: Dårlige
2015: Dårlige

Ungdomstræning
2014: Simple
2015: Simpel

Ungdomsrekruttering
2014: Ret simpel
2015: Ret simpel


Økonomi


2014/2015 = - 2.847.187 DKK
2015/2016 = - 198.606 DKK
« Seneste Redigering: 19 Jun 2015, 11:47 af Nodiem » Logged

Stolt indehaver af Månedens Blog November 2014
Nuværende blog : Balkan Dreaming

Vinder af FMFreaks Ligaen 14/15.
Vinder af FMF udfordre dig 2015
Vinder af BLOG konkurrencen 2018

darkalf
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: G. D. Ribeirão - Estádio do Passal
« Svar #2: 11 Jun 2015, 05:03 »

Spændende projekt. Vil helt sikkert følge med her.
Logged


L.Wee
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: G. D. Ribeirão - Estádio do Passal
« Svar #3: 11 Jun 2015, 07:38 »

Er helt sikkert også med på denne bølge, elsker små klubber  Cool
Logged

Nodiem
Blogmester
********

Offline Offline

 
Sv: G. D. Ribeirão - Estádio do Passal
« Svar #4: 15 Jun 2015, 15:43 »

Beklager at måtte skuffe jer, men i lyset af den seneste udvikling bliver det ikke G. D. Ribeirão der får nytte af mit talent - jeg rykker i stedet til Tennis Berussia Berlin (igen i  år !! ) Smiley

Håber på trods af dette i stadig vil læse med ! <3
Logged

Stolt indehaver af Månedens Blog November 2014
Nuværende blog : Balkan Dreaming

Vinder af FMFreaks Ligaen 14/15.
Vinder af FMF udfordre dig 2015
Vinder af BLOG konkurrencen 2018

Nodiem
Blogmester
********

Offline Offline

 
#1 TeBe Berlin - Ordnung muss sein!
« Svar #5: 16 Jun 2015, 19:03 »





2014/15 - Sæson optakten


Velkommen til! De af jer som ikke kender mig mit navn Daniel Schulz, og jeg er fungerende bestyrelsesformand i TeBe Berlin.

Som det nok ikke er gået mange forbi, så mistede klubben desværre træner Mats Tormann, som havde været i klubben siden 2006, midt i sommers efter at han havde kæmpet mod kræften i 4 år.
Det har været en svær tid for både personale, spillere og fans !

Klubben har på baggrund af de sørgelige omstændigheder været ude og finde en ny træner for 1. holdet - hvilket skulle vise sig at være en svær opgave, vi har skullet langt omkring for at finde vores nye træner.
Vi er dog glade for at kunne præsentere Victor Andersen, en ung dansk træner som har vist sig engageret i arbejdet klubben levere og er på bølgelængde med bestyrelsen og klubbens 5 års plan.


Således indledte Hr. Schulz pressede mødet omkring ansættelsen af hvad mange kalder en lottokupon, og det er da ikke uden grund.
Den unge dansker har kun erfaringer fra den danske 1. division... for kvinder, ikke just den nye stortræner der er hentet ind. ikke desto mindre er klubben presset da økonomien halter og det er ikke noget skridt op for nogen etablerede trænere at tage til TeBe.

Klubbens ambitiøse 5 års plan er dog en noget overvurderet plan hvis der kigges objektivt på det, klubben har ikke mange tangenter at spille på - Andersen virkede da heller ikke til helt at tro på det.

"Jamen det er klart, jeg kommer som ny ung manager og skal overtage en trup hvor langt de fleste er ældre end jeg selv er, så det kommer da til at kræve noget af mig... om jeg tror vi kan overholde 5 års planen?? Det er da min klare fornemmelse at hvis alt flasker sig de næste 3 år så er det da muligt, men nu skal jeg først have fundet min taktik og lært den til spillerne.

På forhånd havde klubben aftalt tre venskabskampe op til sæsonstart og Andersen havde derfor en uge til at forberede sin trup - og der var mange der under og efter kampene sad med en god smag i munden set udfra modstandernes kvalitet, således blev det til 4 - 0 over TeBe Reserverne, 4 - 0 over RSV Waltersdorf fra Brandenburg-Liga og hele 1 - 8 ude over SC Eintracht Miersdorf ligeledes fra Brandenburg-Liga

Alt i alt en meget godkendt start fra den unge træner som ser ud til at benytte en meget kontroversiel 2-5-3 opstilling - vi må se om formen kan holde når sæsonen går i gang om to dage.

Logged

Stolt indehaver af Månedens Blog November 2014
Nuværende blog : Balkan Dreaming

Vinder af FMFreaks Ligaen 14/15.
Vinder af FMF udfordre dig 2015
Vinder af BLOG konkurrencen 2018

Nelzpn
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline


 
Sv: TeBe Berlin - Ordnung muss sein!
« Svar #6: 16 Jun 2015, 19:19 »

Lyder spændende!!!
Logged

Nodiem
Blogmester
********

Offline Offline

 
#2 TeBe Berlin - Ordnung muss sein!
« Svar #7: 16 Jun 2015, 20:44 »





2014/15 - Halvvejs



Sæsonens første 17 kampe i ligaen er spillet - ud af de 34, og jeg skal love for at Andersen og TeBe har overgået al forventning, på trods af den fine presæson.
Efter 17 kampe ligger de på en flot 1. plads med imponerende 47 point samt en målscore der hedder 56 - 9. Blot 2 uafgjort at TeBe givet  væk i en ellers pletfri halvsæson.

Og det kan flere takkes for
  • Safa Sentürk som Andersen hentede på en fri transfer op til sæsonen har scoret 11 mål og lagt op til 4 i 11 kampe
  • Michael Fuß, den 37 årige skarpretter nyder sin anden ungdom under Andersen og har i 14 kampe scoret 17 mål og lagt op til endnu 3.
  • Sidst men ikke mindst har blot 23 årige Lennart Hartmann lagt op til 8 mål og er blandt det mest træftsikre i ligaen når det kommer til afleveringer.


Men bliver det ved med at gå godt for Berliner klubben eller har du blot fundet et momentum? - vi har spurgt Andersen om hans planer for næsten halvdel af sæson

Det er klart at vi pt. rider på en bølge af succes, og berettiget vil jeg mener - Vi har formået at få det bedste ud af vores spillere og de gør hinanden stærkere på banen, vi spiller samtidigt en meget atypisk form for fodbold med det fremadstormende wingbacks samt et tremands angreb.

Så planen er at holde sammen på truppen over vinteren og ellers fortsætte som nu?

Klubbens økonomi er stadig et stort rod - som jeg dog vel overlade til bestyrelsen og den daglige ledelse, men det forhindre i hvert fald at vi kan bruge penge på spillere - men det betyder ikke at vi ikke kan sælge hvis det rigtige bud kommer - og truppen kommer jo ikke til at bestå af præcis de samme spillere, jeg kan allerede nu konstatere at midtbanespilleren Dennis Schünemann træder ind på senior holdet direkte når han forlader U15. Og ja han er 14 år, men han har niveauet til at være med, samt hans forældre og han selv har givet grønt lys for at prøve ham af.


Andersen er altså ikke nervøs hverken for den kommende halvsæson eller for at benytte meget unge spillere - det skal dog retvis nævnes at Dennis der på trods af sine 14 år er 189 cm høj og vejer omkring 80 kilo, dette har nok været afgørende i Andersen disposition.

I Berliner-Pilsner pokalen er TeBe da også med, her har du spillet sig i en kvartfinale og mange ser dem allerede nu som outsidere til pokalen, som vil blive den første pokal nogensinde. samt første trofæ siden 2009 hvor oprykningen fra Division Nordøst - Nord fandt sted.


Økonomisk er der dog ikke megen glæde i den lille klub, rygterne går på underskud omkring de 4 millioner, det er dog blevet afvist af bestyrelsen der mener at udgifterne blot har været 2.5 millioner for høje - hvilket må siges ikke at passe ind i klubbens nye image.

« Seneste Redigering: 16 Jun 2015, 21:34 af Nodiem » Logged

Stolt indehaver af Månedens Blog November 2014
Nuværende blog : Balkan Dreaming

Vinder af FMFreaks Ligaen 14/15.
Vinder af FMF udfordre dig 2015
Vinder af BLOG konkurrencen 2018

Nodiem
Blogmester
********

Offline Offline

 
Sv: TeBe Berlin - Ordnung muss sein!
« Svar #8: 16 Jun 2015, 20:45 »

Lyder spændende!!!

 Thumbs Up Det er spændende ! Opstemt
Logged

Stolt indehaver af Månedens Blog November 2014
Nuværende blog : Balkan Dreaming

Vinder af FMFreaks Ligaen 14/15.
Vinder af FMF udfordre dig 2015
Vinder af BLOG konkurrencen 2018

Peroni21
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: #2 TeBe Berlin - Ordnung muss sein!
« Svar #9: 16 Jun 2015, 21:57 »

Jeg er også klart med her! FEDT!
Logged

Månedens bruger: Februar 15'
Månedens tråd: Februar 15'

Nuværende konkurrence: Ingen aktive p.t.
Nuværende blog: Ingen aktive p.t.

Nelzpn
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline


 
Sv: #2 TeBe Berlin - Ordnung muss sein!
« Svar #10: 16 Jun 2015, 22:21 »

Rimelig god start Opstemt
Logged

Nodiem
Blogmester
********

Offline Offline

 
#3 TeBe Berlin - Ordnung muss sein!
« Svar #11: 17 Jun 2015, 12:03 »





2014/15 - Sæson afslutning

Fremragende.... meget få ord dækker TeBe's sæson og Andersens første som styrmand i klubben. og hvilken sæson det har været !!!

Ikke mange havde regnet med at TeBe skulle spille med i toppen i denne sæson, endnu færre havde nok forventet at de skulle ende med at rykke op - Jeg garantere for at ingen havde drømt at gå gennem sæsonen uden nederlag med to trofæer i udbytte !

Efter 34 kampe står TeBe med 30 sejre og blot 4 gange uafgjort og en målscore på 106 - 17, en imponerende måldifference på +89, noget vi ellers kun ser i den absolutte verdens elite! og med 17 hjemmesejr ud af 17 mulige har det været en fest ved hver kamp ! TeBe vandt reelt oprykningen i 28 spillerunde.

Flere spillere kræver virkelig at blive fremhævet som succes ingredienserne i denne sæson, veteranen Michael Fuß som blev liga topscore med 23 i 21 kampe, har båret dette hold med sin erfaring og ro - specielt hans blik for spillet har givet klubben et helt unik niveau.
En spiller som Lennart Hartmann kan vi heller ikke overse, Andersen leverede en formidabel signing ved at hente ham efter Hertha Berlin ikke følte han kunne bruges i klubben - i TeBe er han nu en publikumsfavorit med 17 oplæg i 33 kampe - i en alder af blot 24 har han forhåbentligt mange sæsoner endnu i Berlin !

Andersen hentede yderligere 3 spillere op til sæsonen og en enkelt lejet ind - noget kunne tyde på at Andersen har en måde at se ind i fremtiden, tilsammen scorede Safa Sentürk, Damantang Camara og lejede Niklas Schommer 34 mål i ligaen. Schommer blev på trods af sine 18 år, årets topscore i pokalen med 8 mål i blot 3 kampe !
Også Camara blev hyldet i pokalen med flest oplæg, nemlig 5 i 5 kampe.

Sejren i Berliner-Pilsner Pokalen har også givet adgang til DFB-Pokal til den kommende sæson.

Klubben har også fået en ny indehaver af "Flest kampe i klubben" nemlig Michael Fuß med 166 - Tillykke!


Økonomisk kom klubben ud af sæsonen med et underskud på 2.541.200 DKK, hvilket er meget utilfredsstillende og betyder at klubben har sænket lønbudgettet med 10% til den kommende sæson - hvilket betyder at Andersen skal til at tænke kreativt hvis der skal hentes forstærkninger.
Den positive side af det, er at klubben har hentet to nye sponsorer som sammenlagt smider 190.000 over den næste sæson.

Logged

Stolt indehaver af Månedens Blog November 2014
Nuværende blog : Balkan Dreaming

Vinder af FMFreaks Ligaen 14/15.
Vinder af FMF udfordre dig 2015
Vinder af BLOG konkurrencen 2018

Nodiem
Blogmester
********

Offline Offline

 
#4 TeBe Berlin - Ordnung muss sein!
« Svar #12: 18 Jun 2015, 13:20 »





2015/16 - Halvvejs



Efter en yderst imponerende sæson i 14/15, skulle TeBe bevise at deres oprykning ikke blot var kulminationen på held og svage modstandere, men at de faktisk havde noget at byde ind med.

Før sæsonen gik i gang, blev 18-årige forsvarsspiller Jonas Nickel hentet på en fri transfer fra Hertha BSC som ikke følte at hans kontrakt skulle forlænges, og med 0 kampe spillet på senior niveau virkede Jonas som en glad spiller da han blev hentet til TeBe med forhåbningerne om at kickstarte hans karriere - Men Jonas var ikke den eneste Andersen hentede i Hertha, også han tyrkiske medspiller 18-årige midtbanespiller Tashin Cakmak har taget turen ned i rækkerne, for at komme til at spille fodbold - de er begge en del af det samme kuld der i 2011/2012 rykkede op på U17 for Hertha BSC.

Da økonomien i klubben ikke levner mange transfer kroner har der ikke været hentet andre spillere over sommeren, modsat har to spillere forladt klubben på fri transfer, reserve målmanden Younes Itri og Wingbacken Daniel Bongartz som begge var utilfredse med at være på bænken det meste af tiden.

Der er da også kommet penge i klubkassen gennem specielt ét salg ud af to, 18-årige polske forsvar Karol Hallmann, som Andersen også hentede i Hertha BSC, men som startede sin karriere i netop TeBe er blevet solgt til den polske topklub Pogon for i omegnen af 300.000 DKK, men kan stige yderligere grundet forskellige klausuler der menes at være i salgsaftalen.
Udover Karol blev også 34-årige Mats Wejsfelt solgt til IFK Göteborg, for det symbolske beløb af 15.000 DKK, Matz havde offentlig meldt at hans karriere snart var slut og han drømte om en sidste sæson i hjemlandet - noget den unge men sympatiske Andersen sikrede blev en realitet - noget der tjent ham stor respekt i spillertruppen og blandt klubbens fans.
Omkring sommeren salg fangede vi kort Andersen til en kommentar

I er kommet gennem sommeren med stort set et intakt hold, fire har forladt klubben, to er kommet til - er du tilfreds ?

Det er jeg ja - stammen på holdet er stort set intakt, og vi har kunnet hente to forstærkninger, som jeg personligt føler er for dygtige til dette niveau og forventer ikke at de bliver mere end 1-2 sæsoner i klubben

Så de er handlet ind for at sikre klubben penge? og salget af Karol og Kaptajn Wejsfelt, to profiler i sidste sæson kommer ikke til at skade strukturen i klubben?

Fodbold i dag er forretning, det gælder TeBe, Dortmund og Padborg FC, uanset hvor lille en klub er kræver det penge, og vil man vokse må man investere i spillere der med tiden kan gøre din klub rigere.
Vi har været heldige med at hente to så stærke og unge spillere ind - og jeg forventer ikke de bliver her resten af deres karrierer.

Salget af Karol kommer begge parter til gode, han spillede en stærk sæson for os og for polens U21 - men for at han kan udvikle sig bedst muligt, havde han brug for at komme videre, og jeg er da stolt af at en spiller fra vores lille klub nu spiller fast i den bedste liga i Polen? pengene har været med til at dække lønudgifter alene i 3 måneder - i forhold til Mats fortjente han at komme hjem og spille, han er 34 år og har givet sig 110% for holdet i sidste sæson, han hjalp klubben til oprykning og fortjente et skifte og endnu engang sender vi en spiller til den bedste nationale liga i en stærk fodbold nation, det kan gøre os mere attraktive, så nej klubben er ikke blevet svækket.



Det ligaen foralvor satte i gang den 24/07, var det er særdeles stærkt spillende TeBe der tog en 0 - 2 sejr på udebane over FC Schönberg 95 og derfra har de ikke kigget sig tilbage - 16 kampe af kastet 13 sejre og 3 uafgjorte af sig og TeBe og Andersen er således ubesejret i liga sammenhæng siden Andersen overtog erhvervet som træner i TeBe.
Hvilket i sig selv er imponerende så har det ikke været defensive 1 måls sejre - sejre på 2+ mål er hører ikke til sjældenhederne og med en målscore på 46 - 11, 35+ er det et yderst skarpt TeBe der spiller igen i år og de indtager da også 1. pladsen med 5 point ned til nummer 2.

Hvad hemmeligheden er? Ja det er så det alle snakker om, men der er ingen tvivl om at Safa Sentürk med 16 kampe og 11 mål og Moris Fikic der i 13 kampe har scoret 13 mål er vigtige spillere for holdet - og så er det et uhyggeligt velspillende hold, der kontrollere midtbanen og ofte tvinger modstanderen til at forsvare med 10 mand i feltet.
Hvis du endnu ikke har været til en hjemmekamp på Mommsenstadion så er min klare anbefaling at komme afsted.



I de forskellige pokalturneringer er TeBe blevet sendt ud af DFB-pokalen i første runde efter at have tabt hjemme 1 - 2 til Hoffenheim der måtte 80 minutter ind i kampen før de kunne sætte målet til 1 - 2 ind mod et stærkt spillende TeBe - klubben meldte dog ud at de ikke havde forhåbninger om andet end at komme ud af opgøret uden en snitter og at man var glader for de 1.400.000 DKK deltagelsen i 1. runde gav.
Derfor er det også tydeligt at TeBe går efter at vinde Berliner-Pilsner-pokalen igen i går og der er pt. vídere fra 1. runde med en 4 - 0 sejr over CFC Hertha 06.


Økonomien i klubben er grundet DFB pengene for sæsonen i plus omkring 1.000.000 DKK, men med et månedligt underskud på ca. 150.000 DKK bliver det svært for klubben at komme ud af sæsonen med et overskud, men de er tæt på at gå i 0. Hvilket vil være et meget stærkt resultat set ud fra sidste års millionunderskud. De stigende tilskuertal har da også hjulpet og 270 har da også købt sæsonkort over sidste års 130.

I forhold til den kommende vintertransfer har Andersen meldt ud at han vil begrænse alle salg, og at blot 2 spillere fra U15 får kontrakt på U19 nemlig 15-årige angriber Frederik Schmidt samt 15-årige wingback Danny Syhre.
15-årige Dennis Schünemann der sidste år fik en ungdomskontrakt gør god figur på U/19 - Det er ifølge Andersen kun hans alder der gør han ikke er med på 1. holdet (spiller under 16 kan ikke registreres)


 

Logged

Stolt indehaver af Månedens Blog November 2014
Nuværende blog : Balkan Dreaming

Vinder af FMFreaks Ligaen 14/15.
Vinder af FMF udfordre dig 2015
Vinder af BLOG konkurrencen 2018

BarcaFreaken
Juniorspiller
**

Offline Offline


 
Sv: #4 TeBe Berlin - Ordnung muss sein!
« Svar #13: 18 Jun 2015, 13:45 »

Hvilken taktik er det, du bruger? Smiley
Logged

Først gik jeg til venstre, det gjorde han også. Så gik jeg til højre, det gjorde han også. Så gik jeg til venstre igen, og han gik ud for at købe en hotdog. - Zlatan Ibrahimovic

darkalf
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: #4 TeBe Berlin - Ordnung muss sein!
« Svar #14: 18 Jun 2015, 13:56 »

Det kører jo bare.
Logged


Sider: [1] 2 3 Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010