home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
17 Mar 2024, 23:29 Fadbamsen Skadestuen ryger ud i online spil.
03 Mar 2024, 06:12 DeBuur Skadestuen Kan ikke vælge Liverpo...
23 Feb 2024, 20:56 ydersog Klubsøgnin... Manchester United
23 Feb 2024, 10:12 valverde4ever Pro Cyclin... Cycling Career - Kan d...
23 Feb 2024, 00:14 g00n Blogs Minimalistic 2020
19 Feb 2024, 14:02 rheya Omklædning... Home Grown spillere?
29 Jan 2024, 11:35 Mulle68 Nostalgi Patches CM 4
Antal Registrerede Brugere: 23282
  0 Brugere, 365 Gæster Online.

Indlæg: 1132681 over 31362 Emner
Nyeste Bruger: ArmaghRed92
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Football Manager 2015
| |-+  Kategori: Blogs
| | |-+  #9 TeBe Berlin - Ordnung muss sein!
0 Brugere og 1 Gæst læser i øjeblikket dette emne.
Sider: 1 2 [3] Udprint
Forfatter Emne: #9 TeBe Berlin - Ordnung muss sein!  (Læst 16061 gange)
Nodiem
Blogmester
********

Offline Offline

 
Sv: #6 TeBe Berlin - Ordnung muss sein!
« Svar #30: 21 Jun 2015, 12:19 »

Spændende taktik og flotte resultater! Og dejlig læsning

Jeg er fan

Er glad for du følger med og kan lide hvad du læser !  Thumbs Up
Logged

Stolt indehaver af Månedens Blog November 2014
Nuværende blog : Balkan Dreaming

Vinder af FMFreaks Ligaen 14/15.
Vinder af FMF udfordre dig 2015
Vinder af BLOG konkurrencen 2018

Nodiem
Blogmester
********

Offline Offline

 
#7 TeBe Berlin - Ordnung muss sein!
« Svar #31: 22 Jun 2015, 15:40 »





2016/17 - Sæson optakten



Berliner klubben TeBe er så småt ved at være klar til sæsonstart, og holdet ser imponerende stærkt ud - eller har i hvert fald gjort det i træningskampene, først lagde de ud med en noget stille 1 - 2 sejr over Nordberliner SC - uden at imponere kørte de sikkert sejren hjem - de spillede dog op til deres optimale da de slog, noget overraskende, Arminia Bielefeld fra 2. liga hele 5 - 0 hjemme i en kamp der var fuldstændig domineret af TeBe.

De sidste to venskabskampe blev til to tætte nederlag til FC Energie Cottbus 2 - 3 og 1.FC Kaiserslautern 0 - 2.
Siden sidste års store succes har der været meget snak om TeBe, også uden for Berlin, klubben har nemlig ikke kunnet købe sig til forstærkninger grundet en skrantende økonomi.
Derfor har måtte hente 6 spillere på fri transfer.

Ind er kommet
  • Maximilian Obst, 22 år, midtbanespiller - Kommer fra FC Hertha Zehlendorf
  • Lukas Kraeft, 19 år, Centerforsvar - kommer fra Hertha BSC
  • Charlie Graf, 20 år, Midtbanespiller - Kommer fra FC Energie Cottbuss
  • Soheyl Alipour-Rafi, 22 år, Centerforsvar / Defensiv midt - Kommer fra FC Hertha Zehlendorf
  • Lukas Binting, 22 år, Wingback begge sidder - Kommer fra FC Hertha Zehlendorf
  • Robin Mannsfeld - 21 år, Centralforsvar - kommer fra Hertha BSC

Der er også spillere der har forladt klubben, to af dem har ikke fået forlænget deres kontrakt der er tale om Jonas Nickel og Sashe Kuche - Andersen har ikke fundet plads til dem på holdet.
Samtidigt er publikums favoritten, Mommsen's darling Safa Sentürk blevet solgt til tyrkiske S. Urfaspor for så lidt som 205.000 DKK, en spiller der over to sæsoner, spillede 58 kampe og scorede 35 mål samt 21 oplæg.
Ikke nok med at klubbens fans elskede Safa, giver salget også et mærkbart tab på bundlinien da Andersen for to sæsoner siden gav 760.000 DKK for ham.

Interne kilder tæt på holdet, menes at vide at Safa savnede sit hjemland, og chancen for at spille i den bedste nationale række, og at Andersen følte han stod i gæld til Safa.

Troen til TeBe er ikke stor i denne sæson, flere bookmakere har meldt ud at TeBe skal være glade for alle placeringer højere end 11, i en liga med blot 15 hold, skal de altså endnu en gang spille op til deres aller bedste.


Logged

Stolt indehaver af Månedens Blog November 2014
Nuværende blog : Balkan Dreaming

Vinder af FMFreaks Ligaen 14/15.
Vinder af FMF udfordre dig 2015
Vinder af BLOG konkurrencen 2018

Nodiem
Blogmester
********

Offline Offline

 
#8 TeBe Berlin - Ordnung muss sein!
« Svar #32: 22 Jun 2015, 15:57 »





2016/17 - halvvejs


Tennis Borussia Berlin..... Et navn der efterhånden giver genlyd i fodbold Tyskland. På trods af at det er tydeligt at se i år, at de spiller for spiller er et dårligere hold end deres modstandere, har de som hold en helt speciel symbiose som får deres spil til at gå op i en højere enhed.

I ligaen har de spillet 14 ud af 28 kampe, og har med næb og klør holdt sig på en formidabel 2. plads, tre point fra nummer 5,  og seks point fra 1. pladsen.
Klubben har lidt 4 nederlag, 2 uafgjort men skaffet 8 sejre, målscoren på 25 - 18, indikere da også at klubben har mødt modstand af højere kaliber end tidligere, for selv med topscoren Sentürk solgt i sommer har 25-årige Moris Fikic taget teten og er delt ligatopscorer med 9 mål.

Overordnet set har klubben spillet en flot omgang fodbold, og i ligaen er der stadig mulighed for succes og fiasko.
i DFB blev det til et hurtigt exit da de trak FC Bayern Muchen i 1. runde. Det blev dog en uforglemmelig kamp som dog blev tabt 0 - 2, men foran 13.930 tilskuere skulle der gå 75 minutter før tidligere TeBe spiller Jerome Boateng fik slået hul på forsvaret, inden Thiago i overtiden gjorde det til 0 - 2.

I Berliner-Pilsner-Pokal er TeBe videre til 2. runde og Andersen har meldt ud at man går efter endnu en titel, den tredje i streg - da præmiepengene er klubbens største enkeltstående indtægtskilde.
Ungdommen har fået chancen på dette hold, og Dennis Schünemann, der er klubbens største talent er omsider blevet 16 år og rykket op på 1. holdet, ligesom Luis Behrens på 18, rumstere oppe i angrebet

Midtvejs i sæsonen har klubben  et umiddelbart overskud på 2.268.938 DKK, og noget tyder på vi kommer til at se det første sorte TeBe regnskab siden Andersen trætte til i klubben.



Logged

Stolt indehaver af Månedens Blog November 2014
Nuværende blog : Balkan Dreaming

Vinder af FMFreaks Ligaen 14/15.
Vinder af FMF udfordre dig 2015
Vinder af BLOG konkurrencen 2018

L.Wee
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: #8 TeBe Berlin - Ordnung muss sein!
« Svar #33: 26 Jun 2015, 10:29 »

Nu begynder taktiken at køre ok for mig, tak for inspirationen til taktiken Smiley

Jeg savner lidt nogle billeder af selve klubben, tabel osv.
Eller er det meningen?
Logged

Nodiem
Blogmester
********

Offline Offline

 
Sv: #8 TeBe Berlin - Ordnung muss sein!
« Svar #34: 26 Jun 2015, 10:51 »

Har alsluttet min sidste eksamen idag så der bliver lidt mere tid over sommeren og jeg skal  nok sørge for lidt visuelt at arbejde med 😊 er i øvrigt glad for at taktikken så småt virker for dig jegseæv nemlig selv kun positiv overfor den (:
Logged

Stolt indehaver af Månedens Blog November 2014
Nuværende blog : Balkan Dreaming

Vinder af FMFreaks Ligaen 14/15.
Vinder af FMF udfordre dig 2015
Vinder af BLOG konkurrencen 2018

Nodiem
Blogmester
********

Offline Offline

 
#9 TeBe Berlin - Ordnung muss sein!
« Svar #35: 26 Jun 2015, 16:46 »





2016/17 - sæsonafslutning


Tennis Borussia Berlin... Hvornår stopper denne klub med at imponerer os?

- Efter to oprykninger på to sæsoner skulle det efterhånden være tid til at nogen sætte TeBe på plads og viste dem at man ikke bare sådan løber op igennem rækkerne !
alligevel har TeBe taget Regionale Division Nordøst med storm, på trods af det blot blev til en 4. plads, er det alligevel en sand overraskelse at se dette hold være med i toppen... som det kan ses på ligatabellen manglede TeBe og Andersens tropper ikke meget for at nu de tidligere Europa Cup vindere fra 1.FC Magdeburg.



Det er da også værd at bemærke at klubben er den mest scorende i denne sæson - på trods af salget af Safa Sentürk - desværre har defensiven i år ikke været ligeså stærk - klubben inkasserede således også 8 nederlag ud af 28 mulige kampe.

Spillerne har i år leveret et flot stykke kollektivt arbejde, men der er dog enkelte der er trådt ekstra meget i karakter.
her er specielt 25-årige Moris Fikic, angriberen er 16 sæsontræffere topscore i klubben og nummer to i turneringen, hvor Dennis Camara løber med 5. pladsen og 12 kasser.
Nye Jon Mogge har også været en aldeles fremragende signing med 9 oplæg i 9 kampe, hvilket er nok til en flot 2. plads i ligaen hvor Dennis Camara igen løber med 5. pladsen og 7 oplæg.

Kollektivet i klubben er højt værdsat af Andersen der dyrker truppen i stedet for den individuelle, men på det seneste har flere klubber klager over Tennis Borussia Berlins hårde spil - og måske der er noget om snakker, klubben har i hvert fald fået flere gule kort en alle andre hold, 37 i 28 kampe, og 6 mere end nummer to på listen.

Vi har fanget Andersen til en kommentar omkring den netop overståede sæson og fremtiden
Først og fremmest, tillykke med den flotte sæson - hvorfor er i så gode?

Tak - Jamen er vi så gode? eller er resten bare tilsvarende dårlige... Vi er en af de klubber der bruger mindst i spillerlønninger, har det mindste transferbudget og spiller for spiller har vi et svagere hold en mange af de andre...
Svaret skal du nok finde i spillestil og koncentration.


Du mener altså at de andre hold er bedre end jer?

Det var ikke det jeg sagde, men niveauet her i forhold til hvad vi kommer fra er ikke så forskellig og der var vi jo bedst.

Mmh.. Men hvad bringer fremtiden? du har jo fået en del tilbud fra alt andet lige større klubber... bliver du?

Nu skal man jo aldrig love noget i fodboldens verden for tingene kan hurtigt ændres, men jeg har det godt hvir jeg er, og det er min opfattelse at spillerene og staben arbejder godt under mig... hvad klubbens bestyrelse og Daniel Schulz beslutter omkring min stilling det ved jeg ikke.. men jeg kan da ærligt melde ud at jeg elsker denne klub og hvad den er blevet i dag - og vi mangler stadig en lang vej...

TeBe vandt endnu engang Berliner-Pilsner-Pokalen efter en 0 - 2 sejr ude over Berliner AK 07 i finalen, som desuden rykker ned fra Regionale Division Nordøst efter kun at have samlet 10 point sammen.
Dette betyder at TeBe er sikret et fast millionbeløb selvom de ikke kommer videre end 1. runde af DFB.

Økonomisk har TeBe haft en flot sæson og kan melde om et overskud på 583.517 DKK for sæsonen - dette specielt kommet DFB præmiepenge, som også er sikret næste år - da budgetterne ligger fast tyder det på at klubben i næste sæson kan levere et millionoverskud for første gang i klubbens historie... Der løber i øvrigt rygter i klubben om at der vil blive investeret i et stykke af skoven Grunewald - et areal der med tiden skal komme til at indeholde et ungdomsakademi, træningsfaciliteter samt et nyt stadion - dog endnu ikke bekræftet.


Logged

Stolt indehaver af Månedens Blog November 2014
Nuværende blog : Balkan Dreaming

Vinder af FMFreaks Ligaen 14/15.
Vinder af FMF udfordre dig 2015
Vinder af BLOG konkurrencen 2018

Coldice
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: #9 TeBe Berlin - Ordnung muss sein!
« Svar #36: 26 Jun 2015, 21:05 »

Fantastisk det er gået så godt.

I øvrigt er det langt mere behageligt for mine øjne, når jeg læser. Opstemt
Logged

Hvis du er til blogs, kunne du jo læse min:

Without Security!



Brøndby IF <3

Nodiem
Blogmester
********

Offline Offline

 
Sv: #9 TeBe Berlin - Ordnung muss sein!
« Svar #37: 22 Aug 2015, 08:54 »

Opgraderingen til Windows 10 kostede desværre alle mine saves - og bloggen er derfor død
Logged

Stolt indehaver af Månedens Blog November 2014
Nuværende blog : Balkan Dreaming

Vinder af FMFreaks Ligaen 14/15.
Vinder af FMF udfordre dig 2015
Vinder af BLOG konkurrencen 2018

Sider: 1 2 [3] Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010