home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
17 Mar 2024, 23:29 Fadbamsen Skadestuen ryger ud i online spil.
03 Mar 2024, 06:12 DeBuur Skadestuen Kan ikke vælge Liverpo...
23 Feb 2024, 20:56 ydersog Klubsøgnin... Manchester United
23 Feb 2024, 10:12 valverde4ever Pro Cyclin... Cycling Career - Kan d...
23 Feb 2024, 00:14 g00n Blogs Minimalistic 2020
19 Feb 2024, 14:02 rheya Omklædning... Home Grown spillere?
29 Jan 2024, 11:35 Mulle68 Nostalgi Patches CM 4
Antal Registrerede Brugere: 23283
  0 Brugere, 439 Gæster Online.

Indlæg: 1132681 over 31362 Emner
Nyeste Bruger: hotpayalkapoor
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Football Manager 2015
| |-+  Kategori: Blogs
| | |-+  #9 TeBe Berlin - Ordnung muss sein!
0 Brugere og 1 Gæst læser i øjeblikket dette emne.
Sider: 1 [2] 3 Udprint
Forfatter Emne: #9 TeBe Berlin - Ordnung muss sein!  (Læst 16076 gange)
Nodiem
Blogmester
********

Offline Offline

 
#5 TeBe Berlin - Ordnung muss sein!
« Svar #15: 18 Jun 2015, 15:39 »





Taktisk gennemgang






Vi har på redaktionen været inde og kigge på taktikken Tennis Borussia Berlin og Andersen benytter som har givet dem, det bedste sportslige forløb i Tyskland i nyere tid.

Andersen har implementeret en 2-5-3, hvor fokus defensivt ligger på at skubbe højt op på back pladserne og derved spille med Wingbacks for at sikre modstanderen ikke kan benytte kantspillere, da de to centerforsvarer skubber højt i omstillingsspillet og trækker offsides i stort antal - Andersen benytter også to hurtige og fysisk stærke forsvarer som kan løbe lange bolde op, det sammen med en målmand der formentlig inspireret af Neuer ligger som en sweeper og derved den bagerste forsvarer ved lange bolde samt friløbere.

Den defensive midtbane benyttes som bindeledet på den dybeste del af midtbanen og sikre at hullerne mellem de to wingbacks aldrig bliver større end at de kan lukkes sammen i en 2 mod 1, de to wingbacks primære opgave at løbe med bolden op og derved trække i modstanderens forsvar og lægge indlæg både tidligt og ved baglinien.
netop de to wingbacks er kernen i taktikken da de åbner en masse plads for de tre angribere, de tre angribere er meget afhængige af at wingbackerne får trukket deres mand til sig, og evt. benytter de to midtbane spillere som begge ligger og lurer udenfor feltet sammen med den falske 9'er.

Dette giver TeBe et overtal i de fleste omstillinger ligesom at de tit presser modstanderens 9 markspillere ned i feltet, hvilket giver samtlige andenbolde til TeBe og presset fortsætter.
På midtbanen er specielt Felt-til-Felt spillere en vigtig brik da holdet spiller uden den klassiske offensive midtbane, så sikre at han den falske 9'er altid har en spillestation enten bagud, eller til siden.


Opstilling har vist sig særdeles effektiv med 4-4-1-1, hvor de har scoret hvert 28. minut og indkasseret hvert 159. minut, også 4-5-1 hvor der er scoret hver 29. minut og indkasseret hvert 184. minut

Opstillingen har vist sig svagest mod 4-3-3 hvor der er scoret hver 45. minut og indkasseret hvert 63. minut

(Baseret på hhv. 13, 16 og 3 kampe.)

TeBe har også været stærke på dødbolde og har scoret 7 mål på hjørnespark - oftest på bolde i kanten af feltet.
samt 2 direkte på frispark og 6 ud af 6 straffespark.

TeBe har også ligaens anden højeste boldbesiddelse i snit på 52.56%, uden at holdet spiller specielt meget rundt i mellem sig, men meget på omstillinger, hvilket også viser sig i det fysiske spil hvor TeBe har indkasseret 47 gule kort i 25 ligakampe, 9 flere end nummer 2, samt 6 røde, et mere end nummer 2.

En lille taktisk gennemgang af holdet pt.

« Seneste Redigering: 19 Jun 2015, 10:12 af Nodiem » Logged

Stolt indehaver af Månedens Blog November 2014
Nuværende blog : Balkan Dreaming

Vinder af FMFreaks Ligaen 14/15.
Vinder af FMF udfordre dig 2015
Vinder af BLOG konkurrencen 2018

L.Wee
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: #5 TeBe Berlin - Ordnung muss sein!
« Svar #16: 18 Jun 2015, 21:59 »

Vild spændende taktik!

Den er jeg igang med at prøve Smiley
Logged

Nodiem
Blogmester
********

Offline Offline

 
Sv: #5 TeBe Berlin - Ordnung muss sein!
« Svar #17: 18 Jun 2015, 22:08 »

Vild spændende taktik!

Den er jeg igang med at prøve Smiley

Du må endeligt give feedback ! Smiley
Logged

Stolt indehaver af Månedens Blog November 2014
Nuværende blog : Balkan Dreaming

Vinder af FMFreaks Ligaen 14/15.
Vinder af FMF udfordre dig 2015
Vinder af BLOG konkurrencen 2018

L.Wee
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: #5 TeBe Berlin - Ordnung muss sein!
« Svar #18: 18 Jun 2015, 22:13 »

De første 3 kampe var katastrofal, ingen mål til mig overhovedet.
Det går bedre nu, masser af skud på mål.

Men bøvler men hvordan de skal gøre osv. Det er dog mega fedt at de laver tidlige indlæg og så helt tilbage til den bagerste stolpe  Peace
Logged

Nodiem
Blogmester
********

Offline Offline

 
Sv: #5 TeBe Berlin - Ordnung muss sein!
« Svar #19: 18 Jun 2015, 23:17 »

De første 3 kampe var katastrofal, ingen mål til mig overhovedet.
Det går bedre nu, masser af skud på mål.

Men bøvler men hvordan de skal gøre osv. Det er dog mega fedt at de laver tidlige indlæg og så helt tilbage til den bagerste stolpe  Peace

Jeg brugte utrolig meget tid på taktikken inden jeg forsatte fra 1. arbejdsdag (5 timer) og satte instruktioner for hold og de enkelte - men må sige jeg er MEGET tilfreds med mine resultater - og synes (som det vigtigste) at kampene er smukke at se på Smiley - men plan er at lave nogle videoklip fra de store kampe i bloggen Smiley
Logged

Stolt indehaver af Månedens Blog November 2014
Nuværende blog : Balkan Dreaming

Vinder af FMFreaks Ligaen 14/15.
Vinder af FMF udfordre dig 2015
Vinder af BLOG konkurrencen 2018

Coldice
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: #5 TeBe Berlin - Ordnung muss sein!
« Svar #20: 19 Jun 2015, 08:27 »

Bliver lige nød til at påpege en ting "...flet-til-flet spiller..." Haha funny
Logged

Hvis du er til blogs, kunne du jo læse min:

Without Security!



Brøndby IF <3

Nodiem
Blogmester
********

Offline Offline

 
Sv: #5 TeBe Berlin - Ordnung muss sein!
« Svar #21: 19 Jun 2015, 10:13 »

Bliver lige nød til at påpege en ting "...flet-til-flet spiller..." Haha funny


Ja, kender du ikke sådan en? de er vigtige på alle hold...

Ej tak - er glad for du spottede fejlen  Thumbs Up
Logged

Stolt indehaver af Månedens Blog November 2014
Nuværende blog : Balkan Dreaming

Vinder af FMFreaks Ligaen 14/15.
Vinder af FMF udfordre dig 2015
Vinder af BLOG konkurrencen 2018

Nodiem
Blogmester
********

Offline Offline

 
#6 TeBe Berlin - Ordnung muss sein!
« Svar #22: 19 Jun 2015, 11:45 »





2015/16 - Sæson afslutningen


51 kampe.. så mange ligakampe gik der før Andersens troppen inkasserede deres første nederlag i ligaen - og der er også tale om et af de helt store comebacks, TeBe er ved halvlegen foran 0 - 3 og sidder på hele kampen, men en taktisk ændring og to skader til TeBe ændrede over 45 minutter denne kamp til et nederlag på 4 - 3 ude mod RSV Waltersdorf, som i øvrigt sluttede på en 11. plads.

Men nederlaget betød ikke det store i længden da TeBe efter 32 kampe kan se tilbage på en sæson der endnu engang er gået over al forventning og klubben oplever sin 2. oprykning på to sæsoner!
26 sejre, 5 uafgjort og blot et enkelt nederlag, var med til at sende TeBe endnu et skridt op og med 83 point, 17 point mere end 2. pladsen fra FC Anker Wismar og en flot målscore på 88 - 22 er vidst ingen der kan være i tvivl om at det er fortjent om nogen meget overraskende.

Selvom det har været en holdindsats er der alligevel enkelte spiller som er værd at nævne der har været exceptionelt vigtige og stærke i denne sæson - 25-årige liga topscore Moris Fikic har med 26 mål i 28 kampe har stået for over 1/3 af målene scoret i ligaen i denne sæson, en utrolig bedrift af en amatørspiller uden kontrakt. Safa Sentürk kommer vi heller ikke uden om i denne sæson, med 17 mål og 12 oplæg i 30 kampe er det en publikums favorit der har været med til at bærer klubben frem!

Nævnes bør også de to primære wingbacks 24-årige Bene Brecht og årets profil i klubben 24-årige Fabian Fritsche der har stået for hhv 11 og 10 oplæg og har været kilde til konstant uro på modstanderens halvdel samt været med til at lukke ned for modstanderens spil! - Anerkendelse skal også falde til årets positive overraskelse 17-årige Luis Behrens, den unge angriber som er fra klubbens egen ungdom har i 10 kampe leveret 4 mål og 3 oplæg, specielt i Berliner-Pilsner-Pokalen har han været den helt store åbenbaring hvor 5 mål og 3 oplæg er faldet i 4 kampe!

Apropos Berliner-Pilsner-Pokalen er det for andet år i træk TeBe der løfter pokalen, klubben viste tydeligt at de var en klasse for sig, med 5 ud af 5 sejre og en målscore på 20 - 1, var der ikke meget af diskutere - Safa Sentürk og Sascha Kuche blev hhv. mest scorende (6) og mest oplæggende (4) spiller i turneringen, der giver adgang til DFB-Pokalen og klubben er derfor sikre minimum 1.300.000 næste år.


Økonomisk har det været en godkendt sæson for klubben, det gode spil har trukket flere tilskuere til sig, gennemsnittet for tilskuere er steget fra 497 (2014/15) til 1312 (2015/16) og det kan ses på bundlinjen hvor klubben kommer ud af sæsonen med et underskud på blot 198.606 DKK.
Samtidigt har oprykning før nye sponsorer med sig, og klubben hæver sponsor indtægterne fra 150.000 DKK til 330.000 DKK.


Til slut er vi nød til at hylde en spiller der desværre har valgt at trække sig tilbage, nemlig 39-årige angriber Michael Fuß, der har spillet 181 ligakampe for klubben, samt scoret 98 mål, begge er rekorder i klubben.
Fuß blev topscore i succes sæsonen 2014/2015 med 25 mål og har været en kulturbærer, han startede sin karriere i klubben da han i 2000 skrev sin første kontrakt, og kun afbrudt af 5 år i andre klubber har han nu spillet sin sidste kamp - han forsætter dog i klubben som Leder af ungdomsudviklingen !


N.B. Alle TeBe fans kan med glæde tune ind på de kommende EM kampe, hvor 3 tidligere TeBe spillere er at finde - Jerome Boateng for Tyskland, Muhamed Besic for Bosnien oog Besart Berish fra Albanien ! GOD SOMMER



« Seneste Redigering: 22 Jun 2015, 15:21 af Nodiem » Logged

Stolt indehaver af Månedens Blog November 2014
Nuværende blog : Balkan Dreaming

Vinder af FMFreaks Ligaen 14/15.
Vinder af FMF udfordre dig 2015
Vinder af BLOG konkurrencen 2018

L.Wee
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: #6 TeBe Berlin - Ordnung muss sein!
« Svar #23: 19 Jun 2015, 12:50 »

Imponerende at du klarer dig så godt!  Cool

Hvad liga/række skal du spille i næste sæson så?
Logged

Nodiem
Blogmester
********

Offline Offline

 
Sv: #6 TeBe Berlin - Ordnung muss sein!
« Svar #24: 19 Jun 2015, 12:57 »

Imponerende at du klarer dig så godt!  Cool

Hvad liga/række skal du spille i næste sæson så?

Tak tak - jeg er også selv meget overrasket Smiley

Jamen jeg er i Tyske Regionale Division Nordøst - Niveau 4, så 3. liga er næste trin Smiley
Logged

Stolt indehaver af Månedens Blog November 2014
Nuværende blog : Balkan Dreaming

Vinder af FMFreaks Ligaen 14/15.
Vinder af FMF udfordre dig 2015
Vinder af BLOG konkurrencen 2018

Coldice
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: #5 TeBe Berlin - Ordnung muss sein!
« Svar #25: 19 Jun 2015, 17:06 »

Ja, kender du ikke sådan en? de er vigtige på alle hold...

Ej tak - er glad for du spottede fejlen  Thumbs Up

Jeg er sikker på man ser mange flere "flet-til-flet-"spillere i fremtiden.

Det var simpelthen for sjovt til at lade være med at kommentere.  funny

Spændende blog, selvom jeg ikke er vild med dit layoutet, men det er jo en smagssag fra person til person. Wink
Logged

Hvis du er til blogs, kunne du jo læse min:

Without Security!



Brøndby IF <3

Nodiem
Blogmester
********

Offline Offline

 
Sv: #5 TeBe Berlin - Ordnung muss sein!
« Svar #26: 20 Jun 2015, 13:03 »

Jeg er sikker på man ser mange flere "flet-til-flet-"spillere i fremtiden.

Det var simpelthen for sjovt til at lade være med at kommentere.  funny

Spændende blog, selvom jeg ikke er vild med dit layoutet, men det er jo en smagssag fra person til person. Wink

Hvad synes du opsætningen mangler eller hvad der ikke virker for dig ? (:
Logged

Stolt indehaver af Månedens Blog November 2014
Nuværende blog : Balkan Dreaming

Vinder af FMFreaks Ligaen 14/15.
Vinder af FMF udfordre dig 2015
Vinder af BLOG konkurrencen 2018

Coldice
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: #5 TeBe Berlin - Ordnung muss sein!
« Svar #27: 20 Jun 2015, 14:24 »

Hvad synes du opsætningen mangler eller hvad der ikke virker for dig ? (:

Det hele er lidt for stort.
Logged

Hvis du er til blogs, kunne du jo læse min:

Without Security!



Brøndby IF <3

Nodiem
Blogmester
********

Offline Offline

 
Sv: #5 TeBe Berlin - Ordnung muss sein!
« Svar #28: 20 Jun 2015, 15:58 »

Det hele er lidt for stort.

det kan der jo heldigvis gøres noget ved ! Smiley - jeg skal overveje at downsize en smule :b
-Tak for feedback Smiley
Logged

Stolt indehaver af Månedens Blog November 2014
Nuværende blog : Balkan Dreaming

Vinder af FMFreaks Ligaen 14/15.
Vinder af FMF udfordre dig 2015
Vinder af BLOG konkurrencen 2018

Peroni21
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: #6 TeBe Berlin - Ordnung muss sein!
« Svar #29: 20 Jun 2015, 17:01 »

Spændende taktik og flotte resultater! Og dejlig læsning

Jeg er fan
Logged

Månedens bruger: Februar 15'
Månedens tråd: Februar 15'

Nuværende konkurrence: Ingen aktive p.t.
Nuværende blog: Ingen aktive p.t.

Sider: 1 [2] 3 Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010