home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
I dag kl. 22:02:46 RasmusA12 Blogs Rejsen gennem Portugal
I dag kl. 18:18:52 Beckham23 Omklædning... Sommer opdatering
03 Okt 2024, 19:41 Kenitho Challenges The real SAF Challenge
24 Sep 2024, 14:27 Broen13 Omklædning... Underlige ting
09 Sep 2024, 20:59 Bubbles Blogs #4 - FC Balzers & Liec...
02 Sep 2024, 15:06 cartoon Klubsøgnin... Manchester United
25 Aug 2024, 23:01 Nephilim Skadestuen FFP Fejl?
Antal Registrerede Brugere: 23430
  1 Bruger, 1084 Gæster Online.

Indlæg: 1132898 over 31377 Emner
Nyeste Bruger: purvaaerocity
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andet
| |-+  Baren
| | |-+  Kategori: Redskabsrummet
| | | |-+  Køb af bærbar
0 Brugere og 18 Gæster læser i øjeblikket dette emne.
Sider: 1 ... 59 60 [61] 62 63 ... 95 Udprint
Forfatter Emne: Køb af bærbar  (Læst 149232 gange)
Manager89
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline


 
Sv: Køb af bærbar
« Svar #900: 22 Apr 2011, 23:52 »

Hey guys Smiley

Håber i kan hjælpe mig med at finde en ny bærbar Smiley Siden min gamle bærbar gik i stykker for 3 måneder siden har jeg egentlig "manglet" en bærbar, men jeg har ikke lige fået taget mig sammen til, at undersøge det helt til bunds. Jeg har en travl hverdag og kommer tit til at glemme det. Men nok om det. Jeg har naturligvis nogle krav og de er som følger:

Prisen er op til 5000 kr. Den skal kunne køre spil som fm uden problemer. Den må gerne have et batteri med lang levetid. Jeg starter på multimediedesigner uddannelsen til August/Septemer, så den skal derfor også have massere af plads på harddisken til diverse programmer, og også massere af ram Smiley Jeg har ikke den store forstand på grafikkort, men den skal selvfølgelig køre diverse grafiske programmer der nu måtte komme i forbindelse med studiet. Og igen også kunne klare fm uden problemer. Skærmen har jeg heller ikke den store forstand på, men den skal vel være omkring 15-17 tommer mindst Smiley

Håber der sidder nogle venlige sjæle derude som kan hjælpe Smiley

Når du skal ind på multimediedesigner uddannelsen, skal du nok slippe lidt flere penge(Tror jeg). Du skal jo nok arbejde med tunge grafiske programmer, og så vil en 17" være et Must. Jeg arbejder selv med grafiske programmer, og det er dejligt med en stor skærm selvom den er stor og tung. Men et bud på en computer vil nok være en MAC PRO 17" men den koster bare kassen.
Logged

Crazy-Poul
Freelance Projekt
******

Offline Offline

 
Sv: Køb af bærbar
« Svar #901: 23 Apr 2011, 00:00 »

Når du skal ind på multimediedesigner uddannelsen, skal du nok slippe lidt flere penge(Tror jeg). Du skal jo nok arbejde med tunge grafiske programmer, og så vil en 17" være et Must. Jeg arbejder selv med grafiske programmer, og det er dejligt med en stor skærm selvom den er stor og tung. Men et bud på en computer vil nok være en MAC PRO 17" men den koster bare kassen.

Hvis det ikke kan lade sig gøre til 5000 må jeg jo se på det til den tid. Jeg er dog rimelig sikker på det ikke skal være en MAC. De er simpelthen for dyre Skuffet
Logged

Nyeste projekt fra min hånd

Din Vej 2019

Mit bidrag til årets blogkonkurrece
San Marino og de 12 supertalenter

Wulff
Ynglingespiller
***

Offline Offline


 
Valg af ny bærbar
« Svar #902: 28 Maj 2011, 13:16 »

Hey Freaks

  Min gamle bærbar, som jeg har haft i 2 år, er langsom, klodset og har en dårlig processor og et dårligt grafikkort. Jeg står i en situation hvor jeg skal på gymnasium efter sommerferien og min linje kræver en bærbar. Jeg har ikke lyst til at bruge min gamle da jeg synes den er alt for klodset til at have med i en taske, og at jeg er træt er at altid skulle køre mine spil på den laveste grafik.

  Derfor har jeg besluttet at jeg vil investere i en ny bærbar. Den skal kunne bruges til skolebrug og kunne køre spil som PCM og lign. Den skal heller ikke være for dyr, så jeg har sat et loft på 5500 kr.

  Jeg har allerede fundet 2 mulige køb, men er endnu ikke helt sikker, og vil derfor gerne have jeres meninger om dem.

De 2 bærbare er:

Hp Pavilion DV6-3133EO: http://www.expert.dk/da/Computer/baerbar/0886111070428.aspx

Asus A52DR-EX049V: http://www.expert.dk/da/Computer/baerbar/0884840794134.aspx

Jeg er dog åben for andre bud hvis i kender en anden god bærbar.

Tak på forhånd.
Logged

Når den intellektuelle sol står lavt, kaster selv dværge lange skygger.

Swizz CataR
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Køb af bærbar
« Svar #903: 28 Maj 2011, 13:48 »

Jeg ville vælge en anden computer Smiley Min erfaring siger mig, at ønsker du en kraftfuld bærbar til billige penge, så er Asus et af de bedste mærker. De er samtidig det mærke med mindst antal reparationer indenfor de første 2 år Smiley

Jeg har forsøgt at anvende en liste tidligere givet af DeBuur (http://www.videocardbenchmark.net/high_end_gpus.html), hvor grafikkortet i den Asus du har fundet, ligger stort set helt i bunden, mens det i HP'en er noget bedre (Ca. dobbelt så god rating).

Processoren ved jeg ikke så meget om, men jeg ville personligt vælge en Intel til hver en tid - dog kan jeg ikke begrunde det.
Jeg har hurtigt fundet denne Asus. Den er under dit loft, den er bedre vil jeg mene, men jeg vil på ingen måde garantere, at der ikke findes en der er endnu bedre - dette er bare hurtigt fundet hos www.edbpriser.dk

Link: http://www.edbpriser.dk/Product/Details.aspx?pid=4955233
Logged

DTU - bliv kendt for rent faktisk at kunne noget!

Gabe
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline


 
Sv: Køb af bærbar
« Svar #904: 28 Maj 2011, 15:09 »

Jeg købte nedenstående sidste efterår og må indrømme, at det hidtil har været et af mine bedste computerindkøb jeg har gjort til dato. Den kan jeg helt sikkert kun anbefale! Der er ikke det, som den ikke kan køre dejligt flydende på de højeste specifikationer og har endnu ikke oplevet at have nogen som helst problemer med den.

http://www.edbpriser.dk/Product/Details.aspx?q=acer+aspire+5820TG&sp=all&pid=4312725
Logged

makkerskilap
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Køb af bærbar
« Svar #905: 01 Jun 2011, 16:01 »

Er jeg den eneste der mener at man sagtens kan få en fin bærbar til omkring 3, måske 3,5,
til 2 piger der skal bruge det til facebook, internet, msn, skolebrug. Ingen spil.

? Smiley

De har set en acer til 5000, og den er go,
omkring dobbelt så god som min, men det er jo slet ikke nødvendigt?
Logged

It's all, part of the plan.

DeBuur
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Køb af bærbar
« Svar #906: 01 Jun 2011, 16:36 »

Er jeg den eneste der mener at man sagtens kan få en fin bærbar til omkring 3, måske 3,5,
til 2 piger der skal bruge det til facebook, internet, msn, skolebrug. Ingen spil.

? Smiley

De har set en acer til 5000, og den er go,
omkring dobbelt så god som min, men det er jo slet ikke nødvendigt?

Det kan sagtens lade sig gøre  Smiley

http://www.wupti.com/Produkter/Computer-og-IT/Computere/352198/Lenovo-IdeaPad-B560-156-sort.html

http://www.wupti.com/Produkter/Computer-og-IT/Computere/374755/HP-G61040EO.html 4300 kr

http://www.wupti.com/Produkter/Computer-og-IT/Computere/376348/Acer-AS5820T383G32-156.html  4500kr
Logged

YNWA

makkerskilap
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Køb af bærbar
« Svar #907: 01 Jun 2011, 16:51 »

Jeg tænkte mere noget i retningen af 2 de har i bilka avisen. Der de har vist mig det.

HP'en frem for Acer..

http://viewer.zmags.com/publication/dc63c37d#/dc63c37d/45
Logged

It's all, part of the plan.

DeBuur
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Køb af bærbar
« Svar #908: 01 Jun 2011, 17:22 »

Jeg vil stærkt fraråde at de køber en bærbar med AMD cpu...de bliver alt for varme.

Vælg en bærbar med Intel I3 eller I5 cpu og min 4 gb ram - det er meget bedre om det er Acer eller Hp gør kvalitets mæssigt ikke det store - Asus har et til gengæld et bedre ry men koster så også lidt mere.

Jeg anbefaler altid at tegne en forsikring til en bærbar - kan oftest fås via ens eget forsikringsselskab for billige penge.

Logged

YNWA

makkerskilap
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Køb af bærbar
« Svar #909: 01 Jun 2011, 17:25 »

Men når nu det er til 2 teenage piger, den ene skal på efterskole, den anden gå på sosu, og de skal ikke bruge den til spil, hvor stor rolle spiller det med varmen så? de har ikke brug for mere end det den HP har, selv om. Det mere det at spare de penge aceren koster når det hp'en har er nok? set bort fra det med amd..
Logged

It's all, part of the plan.

DeBuur
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Køb af bærbar
« Svar #910: 01 Jun 2011, 17:56 »

Men når nu det er til 2 teenage piger, den ene skal på efterskole, den anden gå på sosu, og de skal ikke bruge den til spil, hvor stor rolle spiller det med varmen så? de har ikke brug for mere end det den HP har, selv om. Det mere det at spare de penge aceren koster når det hp'en har er nok? set bort fra det med amd..

En hel del idet en varm cpu betyder at blæseren kører konstant og lyder som en støvsuger

her er et alternativ til Bilka modellerne:

http://www.komplett.dk/k/ki.aspx?sku=620376#extra 3600 kr med en rimelig Intel cpu som helt klart dækker det behov du beskriver

alternativ til under 3500 kr

http://www.wupti.com/Produkter/Computer-og-IT/Computere/406814/SAMSUNG-R540JA05.html%22
Logged

YNWA

makkerskilap
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Køb af bærbar
« Svar #911: 01 Jun 2011, 20:25 »

Ja ved jeg godt, gør min egen, og det er pisse irriterende..
Logged

It's all, part of the plan.

kanok
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline


 
Sv: Køb af bærbar
« Svar #912: 01 Jun 2011, 23:47 »

Jeg er den (u)heldige ejer af en HP med en AMD Athlon Dual Core processer. Jeg forbander det skidt hver dag! Køb aldrig nogensinde en pc med en AMD-processor. Den varmer så meget min kører med kølemåtte under for ikke at slukke og fryser samt crash dumper lige når den selv vil (og det er efterhånden tit).

Derfor søger jeg også en bærbar jeg kan have med på gymnasie næste år. Den skal primært bruges både som skolecomputer og hjemmecomputer.
Derfor har jeg følgende krav:
Kraftig Intel-processor
Min. 1 gb grafik
Min. 4 gb ram
Min. 500 gb harddisk
15,6" (eller der omkring) skærm

Desuden har jeg lige et spørgsmål. Hvilken Intel processor skal man gå efter? i3, i5 eller i7 og er der nogen forskel? Smiley

Har selv kigget på en Sony Vaio eller en ny HP Pavilion dv6-6061eo, men vil gerne lige høre jeres meninger om dem. Mit budget ligger på omkring 5k, men ser alt fornuftigt ud vil jeg gerne lægge lidt mere for kvalitetens skyld. Smiley
« Seneste Redigering: 01 Jun 2011, 23:50 af kanok » Logged

Chicharito
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Køb af bærbar
« Svar #913: 04 Jun 2011, 18:18 »

Jeg må også sige at jeg er ved at være godt træt af min HP Pavilion dv5 med AMD Athlon X2 processor (4 GB RAM). Den bliver simpelthen meget varm og derfor kan den finde på at slukke når som helst. Jeg har derfor tænkt mig at investere i en ny bærbar inden jeg starter på uni til august.
I den forbindelse søger jeg lidt hjælp da jeg ikke selv er vanvittigt computer-kyndig. Bærbaren skal både bruges til skole- og hjemmebrug. Dermed sagt at den også skal kunne køre spil, absolut primært Football Manager. Jeg har i lang tid været møg træt af min nuværende maskine som kun har en ½ stjerne i rating og derfor kører ret langsomt i FM. Derfor ville det være dejligt hvis den nye kunne køre det hurtigt. Hvad der skal til for at den kan det, ved jeg ikke, men jeg går ud fra at det er mange RAM + et godt grafikkort.
Jeg har selv fundet denne Packard Bell Easynote TS11-HR, som jeg umiddelbart tror kunne være et godt bud. En computerkyndig som kan sige lidt om den og dens kvaliteter i forhold til det, jeg skal bruge den til? Smiley
Logged

Philips
Gæst
 
Sv: Køb af bærbar
« Svar #914: 04 Jun 2011, 18:34 »

Jeg er den (u)heldige ejer af en HP med en AMD Athlon Dual Core processer. Jeg forbander det skidt hver dag! Køb aldrig nogensinde en pc med en AMD-processor. Den varmer så meget min kører med kølemåtte under for ikke at slukke og fryser samt crash dumper lige når den selv vil (og det er efterhånden tit).

Derfor søger jeg også en bærbar jeg kan have med på gymnasie næste år. Den skal primært bruges både som skolecomputer og hjemmecomputer.
Derfor har jeg følgende krav:
Kraftig Intel-processor
Min. 1 gb grafik
Min. 4 gb ram
Min. 500 gb harddisk
15,6" (eller der omkring) skærm

Desuden har jeg lige et spørgsmål. Hvilken Intel processor skal man gå efter? i3, i5 eller i7 og er der nogen forskel? Smiley

Har selv kigget på en Sony Vaio eller en ny HP Pavilion dv6-6061eo, men vil gerne lige høre jeres meninger om dem. Mit budget ligger på omkring 5k, men ser alt fornuftigt ud vil jeg gerne lægge lidt mere for kvalitetens skyld. Smiley
Jeg har selv en sony vaio og elsker den  Smiley jeg ved dog ikke en skid om computere
Logged

Sider: 1 ... 59 60 [61] 62 63 ... 95 Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010