home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
I går kl. 22:02:46 RasmusA12 Blogs Rejsen gennem Portugal
I går kl. 18:18:52 Beckham23 Omklædning... Sommer opdatering
03 Okt 2024, 19:41 Kenitho Challenges The real SAF Challenge
24 Sep 2024, 14:27 Broen13 Omklædning... Underlige ting
09 Sep 2024, 20:59 Bubbles Blogs #4 - FC Balzers & Liec...
02 Sep 2024, 15:06 cartoon Klubsøgnin... Manchester United
25 Aug 2024, 23:01 Nephilim Skadestuen FFP Fejl?
Antal Registrerede Brugere: 23430
  0 Brugere, 873 Gæster Online.

Indlæg: 1132898 over 31377 Emner
Nyeste Bruger: purvaaerocity
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andet
| |-+  Baren
| | |-+  Kategori: Redskabsrummet
| | | |-+  Køb af bærbar
0 Brugere og 15 Gæster læser i øjeblikket dette emne.
Sider: 1 ... 56 57 [58] 59 60 ... 95 Udprint
Forfatter Emne: Køb af bærbar  (Læst 149258 gange)
ptrN
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Køb af bærbar
« Svar #855: 22 Feb 2011, 12:21 »

Ja, det er sikkert spurgt mange gange, men jeg er stadig i tvivl om jeg skal have en Mac eller en bærbar. Jeg har omkring 8-9000 at gøre godt med og bærbaren skal kunne køre FM rimelig hurtigt. Den må samtidig godt have meget plads til musik og sådan Smiley
Jeg står selv og skal have en Mac nu her, så jeg stemmer helt sikkert på Mac'en! :-)
Logged

welbz is dat guy

DeBuur
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Køb af bærbar
« Svar #856: 22 Feb 2011, 12:59 »


det er svært at svare på idet dk datalager ikke oplyser hvad disse bærbare indeholder..hvilket gfx kort er der f.eks med ?
Logged

YNWA

DeBuur
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Ny FM-hurtig bærbar???
« Svar #857: 22 Feb 2011, 13:07 »

Hej alle

Jeg vil ud og investere i en ny bærbar, og det eneste krav jeg har til den, er at den skal kunne køre Football Manager lyn hurtigt.
Prisen på grisen kan være alt mellem 0 og 12.000 kr..
Nogen der har et forslag, eller i hvert fald kan fortælle mig hvad den skal have for at køre det super hurtigt?!

På forhånd tak Smiley

med en pris mellem 10 og 12.000 kr så kan du sagtens få en bærbar der gamer FM lyn hurtigt...

Jeg ville gå efter en hurtig Intel I5 cpu baseret pc med minimum 4gb ramm og så et gfx kort som f.eks 5650 eller bedre endnu 5850 så er du godt med.

http://www.wupti.com/Produkter/Computer-og-IT/Computere/218776/Acer-AS8943G.html

her er et eksempel men kig dig godt for på nettet du vil ofte finde samme maskine 1-2000 kr billigere ved at surfe rundt... men tænk nu godt over hvor du køber og om de har god kunde service.... det betyder meget.... er min erfaring !
Logged

YNWA

Bendtner_23
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Køb af bærbar
« Svar #858: 22 Feb 2011, 18:46 »

PtrN: Men jeg er stadig rimelig i tvivl, da jeg synes skærmen er rimelig lille på den Mac jeg har råd til Tunge

Debuur: Du virker til at have rimelig godt styr på det, hvilken bærbar ville du anbefale? Den må max koste 8000 kroner, men må gerne kunne køre FM med en rimelig fart Smiley
Logged

When I get sad, I stop being sad and be awesome instead

DeBuur
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Køb af bærbar
« Svar #859: 22 Feb 2011, 19:43 »

PtrN: Men jeg er stadig rimelig i tvivl, da jeg synes skærmen er rimelig lille på den Mac jeg har råd til Tunge

Debuur: Du virker til at have rimelig godt styr på det, hvilken bærbar ville du anbefale? Den må max koste 8000 kroner, men må gerne kunne køre FM med en rimelig fart Smiley

Til en bærbar så vil jeg kun anbefale Intel som leverandør af cpu kraft og skal den være super til FM så skal du gå efter en model med Intel I 5 cpu eller Intel I 7.... jeg har ikke gamet FM med en Intel I 3 cpu så derfor vil jeg ikke anbefale den til FM... men der må være nogen der har erfaring med denne her på sitet.

Jeg kender mange som har købt bærbare med AMD cpu i deres bærbare.... alle med det samme problem...varme og dermed uhyggelig meget blæser larm fra den bærbare... I en stationær kan der bare monteres en god blæser så er det problem løst..sådan kan du ikke gøre med en bærbar.

Størrelsen på skærmen tja.... 15.6 " er ikke nok til undertegnede men en bærbar på 17" den vejer typisk 3,5 kg og det er sgu en hel del at slæbe rundt med.

Så er der grafik kortet - her skal du naturligvis gå efter det bedste til prisen noget af det vildeste der sidder i en bærbar er et 5850 kort... men med et 5650 kort er du godt med... jo flere dedikerede ram der er des bedre på den måde skal grafik kortet ikke bruge af system rammene og det er især vigtigt med FM 2011.

her kan du se en forenklet sammenligning af diverse grafikkort på markedet

http://www.videocardbenchmark.net/high_end_gpus.html

her kan du se en sammenligning af diverse cpu på markedet

higend cpu http://www.cpubenchmark.net/high_end_cpus.html

midrange cpu http://www.cpubenchmark.net/mid_range_cpus.html

Fidusen er så at finde en bærbar med det bedste kompromis mellem ydelse og pris... f.eks ville jeg nok gå efter en Intel I5 med et bedre grafikkort... end en model med Intel I7 men med et middelmådigt grafikkort.....

Der skal ikke være under 4 gb ramm gerne 6 eller 8 gb...... det kræver så at du har win 7 premium 64 bit version

Men jeg ville istedet købe en ordentlig stationær til spil også en billig bærbar til studie brug.... det vil altid være en bedre løsning.

jeg scanner lige diverse sites og kommer med nogle konkrete eksempler senere  Smiley

« Seneste Redigering: 22 Feb 2011, 19:46 af DeBuur » Logged

YNWA

-RVM-
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline

 
Sv: Køb af bærbar
« Svar #860: 22 Feb 2011, 19:50 »

Efter min computer gik ned her for et par uger siden har jeg gået og kigget på en ny. Har kigget med på Macbook Pro 13", nogen der har sådan en der kan anbefale den?
Den skal for det meste bruges til skolearbejde og internetsurfing da jeg som sådan ikke gamer så meget computer. Football manager er den eneste undtagelse, hvorfor den også meget gerne må kunne køre det. Kender ikke nogen der har Mac som spiller FM så hvor godt kører spillet på en Mac computer? Min opfattelse af Mac computere generelt er at man virkelig for noget for pengene. En lækker computer der holder i lang tid, samt er meget bruger venligt når man først for sat sig ind i det. Derudover synes jeg også at apple har nogle fede detaljer i deres computere, så som deres multi-touch og alle deres små hurtige genveje.
Vil meget gerne høre jeres mening med hensyn til Macbook Pro og om i evt. har nogle erfaringer med den. Det er jo mange penge at bruge på en computer så vil være sikker på at jeg for noget for dem Wink Som sagt skal den mest af alt bruges til skolearbejde og lidt FM ved siden af. Hvad siger i?
Logged

Jepved
Ynglingespiller
***

Offline Offline


 
Sv: Ny FM-hurtig bærbar???
« Svar #861: 22 Feb 2011, 20:19 »

med en pris mellem 10 og 12.000 kr så kan du sagtens få en bærbar der gamer FM lyn hurtigt...

Jeg ville gå efter en hurtig Intel I5 cpu baseret pc med minimum 4gb ramm og så et gfx kort som f.eks 5650 eller bedre endnu 5850 så er du godt med.

http://www.wupti.com/Produkter/Computer-og-IT/Computere/218776/Acer-AS8943G.html

her er et eksempel men kig dig godt for på nettet du vil ofte finde samme maskine 1-2000 kr billigere ved at surfe rundt... men tænk nu godt over hvor du køber og om de har god kunde service.... det betyder meget.... er min erfaring !

Jeg har personligt haft dårlig erfaring med Acer, der hurtigt bliver varme osv., ved ikke om det er helt hen i skoven?
Har du også leverandører du kan anbefale med henblik på god kundeservice osv?! Smiley
Logged

FORZA JUVE!

Bendtner_23
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Køb af bærbar
« Svar #862: 22 Feb 2011, 20:25 »

Til en bærbar så vil jeg kun anbefale Intel som leverandør af cpu kraft og skal den være super til FM så skal du gå efter en model med Intel I 5 cpu eller Intel I 7.... jeg har ikke gamet FM med en Intel I 3 cpu så derfor vil jeg ikke anbefale den til FM... men der må være nogen der har erfaring med denne her på sitet.

Jeg kender mange som har købt bærbare med AMD cpu i deres bærbare.... alle med det samme problem...varme og dermed uhyggelig meget blæser larm fra den bærbare... I en stationær kan der bare monteres en god blæser så er det problem løst..sådan kan du ikke gøre med en bærbar.

Størrelsen på skærmen tja.... 15.6 " er ikke nok til undertegnede men en bærbar på 17" den vejer typisk 3,5 kg og det er sgu en hel del at slæbe rundt med.

Så er der grafik kortet - her skal du naturligvis gå efter det bedste til prisen noget af det vildeste der sidder i en bærbar er et 5850 kort... men med et 5650 kort er du godt med... jo flere dedikerede ram der er des bedre på den måde skal grafik kortet ikke bruge af system rammene og det er især vigtigt med FM 2011.

her kan du se en forenklet sammenligning af diverse grafikkort på markedet

http://www.videocardbenchmark.net/high_end_gpus.html

her kan du se en sammenligning af diverse cpu på markedet

higend cpu http://www.cpubenchmark.net/high_end_cpus.html

midrange cpu http://www.cpubenchmark.net/mid_range_cpus.html

Fidusen er så at finde en bærbar med det bedste kompromis mellem ydelse og pris... f.eks ville jeg nok gå efter en Intel I5 med et bedre grafikkort... end en model med Intel I7 men med et middelmådigt grafikkort.....

Der skal ikke være under 4 gb ramm gerne 6 eller 8 gb...... det kræver så at du har win 7 premium 64 bit version

Men jeg ville istedet købe en ordentlig stationær til spil også en billig bærbar til studie brug.... det vil altid være en bedre løsning.

jeg scanner lige diverse sites og kommer med nogle konkrete eksempler senere  Smiley


Rigtig mange tak for det lange svar. Jeg har ikke rigtig styr på det med computere, så jeg ved ikke hvad det bedste grafikkort hedder and so on. Men jeg glæder mig til at se hvad du finder Smiley
Logged

When I get sad, I stop being sad and be awesome instead

Bendtner_23
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Køb af bærbar
« Svar #863: 22 Feb 2011, 20:26 »

Efter min computer gik ned her for et par uger siden har jeg gået og kigget på en ny. Har kigget med på Macbook Pro 13", nogen der har sådan en der kan anbefale den?
Den skal for det meste bruges til skolearbejde og internetsurfing da jeg som sådan ikke gamer så meget computer. Football manager er den eneste undtagelse, hvorfor den også meget gerne må kunne køre det. Kender ikke nogen der har Mac som spiller FM så hvor godt kører spillet på en Mac computer? Min opfattelse af Mac computere generelt er at man virkelig for noget for pengene. En lækker computer der holder i lang tid, samt er meget bruger venligt når man først for sat sig ind i det. Derudover synes jeg også at apple har nogle fede detaljer i deres computere, så som deres multi-touch og alle deres små hurtige genveje.
Vil meget gerne høre jeres mening med hensyn til Macbook Pro og om i evt. har nogle erfaringer med den. Det er jo mange penge at bruge på en computer så vil være sikker på at jeg for noget for dem Wink Som sagt skal den mest af alt bruges til skolearbejde og lidt FM ved siden af. Hvad siger i?
Tror du får mere svar i Mac-tråden, som også er i baren Smiley
Logged

When I get sad, I stop being sad and be awesome instead

Anden_ark
Ynglingespiller
***

Offline Offline

 
Sv: Køb af bærbar
« Svar #864: 22 Feb 2011, 20:43 »

Efter min computer gik ned her for et par uger siden har jeg gået og kigget på en ny. Har kigget med på Macbook Pro 13", nogen der har sådan en der kan anbefale den?
Den skal for det meste bruges til skolearbejde og internetsurfing da jeg som sådan ikke gamer så meget computer. Football manager er den eneste undtagelse, hvorfor den også meget gerne må kunne køre det. Kender ikke nogen der har Mac som spiller FM så hvor godt kører spillet på en Mac computer? Min opfattelse af Mac computere generelt er at man virkelig for noget for pengene. En lækker computer der holder i lang tid, samt er meget bruger venligt når man først for sat sig ind i det. Derudover synes jeg også at apple har nogle fede detaljer i deres computere, så som deres multi-touch og alle deres små hurtige genveje.
Vil meget gerne høre jeres mening med hensyn til Macbook Pro og om i evt. har nogle erfaringer med den. Det er jo mange penge at bruge på en computer så vil være sikker på at jeg for noget for dem Wink Som sagt skal den mest af alt bruges til skolearbejde og lidt FM ved siden af. Hvad siger i?
Jeg har selv en Macbook Pro, dog en kende større, men har en kammerat som ejer den model du omtaler. Generelt er MAC bare en super-PC og ham og jeg har endnu ikke oplevet problemer med Apple produktet. Du betaler selvfølgelig for designet. men har aldrig haft en computer hvor at det ikke var nødvendigt at formatere sin computer, før jeg fik min Mac. Kan helt klart anbefalde det vidunder af en bærbar.
Har du noget du gerne vil vide angåande macbook pro, så spørg endelig. Thumbs Up
Logged


-RVM-
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline

 
Sv: Køb af bærbar
« Svar #865: 22 Feb 2011, 20:51 »

Nu ved jeg ikke hvad du bruger din computer til men kunne egentlig godt tænke mig og høre om de er velegnede til at tage noter på i skolen osv, altså om den har et specifikt note program, om den er let at arbejde i word, excel osv.. udfra hvad jeg har læst synes jeg heller ikke at det virker som om at den er besværlig at have med rundt. Den skulle veje meget lidt og have et batteri der holder utroligt længe hvilket klart er en fordel ikke mindst i skolen, men også i bussen, toget.. Derudover kunne det også være rart med en computer der holder længere end en 1 1/2 time uden strøm til spil osv når man rejser langt, som min gamle bærbare kun kunne holde.. Men alt i alt virker det som en super computer og regner da også med at det bliver den jeg køber Smiley
Logged

Anden_ark
Ynglingespiller
***

Offline Offline

 
Sv: Køb af bærbar
« Svar #866: 22 Feb 2011, 21:01 »

Nu ved jeg ikke hvad du bruger din computer til men kunne egentlig godt tænke mig og høre om de er velegnede til at tage noter på i skolen osv, altså om den har et specifikt note program, om den er let at arbejde i word, excel osv.. udfra hvad jeg har læst synes jeg heller ikke at det virker som om at den er besværlig at have med rundt. Den skulle veje meget lidt og have et batteri der holder utroligt længe hvilket klart er en fordel ikke mindst i skolen, men også i bussen, toget.. Derudover kunne det også være rart med en computer der holder længere end en 1 1/2 time uden strøm til spil osv når man rejser langt, som min gamle bærbare kun kunne holde.. Men alt i alt virker det som en super computer og regner da også med at det bliver den jeg køber Smiley

Nu går jeg ikke i skole længere, men da jeg gjorde brugte jeg både iWork og Office på min Mac. I apples udgave kan du lave de meste lækre opsætninger af alt fra en almindelig skole stil, til et magasin, som ser så professionelt ud at man ikke ville kunne se det er lavet af en amatør. Fik så meget ros af mine lærer på handelsskolen netop pga. den lækre opsætning. Office har jo et program beregnet til noter, så der kan du jo bruge det.
Logged


DeBuur
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Køb af bærbar
« Svar #867: 22 Feb 2011, 21:49 »

Rigtig mange tak for det lange svar. Jeg har ikke rigtig styr på det med computere, så jeg ved ikke hvad det bedste grafikkort hedder and so on. Men jeg glæder mig til at se hvad du finder Smiley


Jeg har ingen erfaringer med Sony bærbare så om de holder bedre end andre vil jeg ikke udtale mig om:

http://www.wupti.com/Produkter/Computer-og-IT/Computere/357511/Sony-VPCEB4Z1EBQ-Sort.html

alternativ:

http://www.wupti.com/Produkter/Computer-og-IT/Computere/218801/Acer-AS7745G-173.html

Flere skriver om acer som et lavpris produkt.... personæigt har jeg gode erfaringer med acer bærbare... men usædvanlig dårlige erfaringer med Pakard Bell, Dell og Zepto

Har også prøvet HP med gode erfaringer....

Min erfaring er at bærbare går istkker efter 3-4 år hvis de slæbes frem hver dag uanset mærke.

Denne model er personligt min favorit ikke mindst fordi den ved almindelig brug har fin batteri tid.

http://www.wupti.com/Produkter/Computer-og-IT/Computere/276062/Acer-TimelineX-5820TG-156.html
Logged

YNWA

DeBuur
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Køb af bærbar
« Svar #868: 22 Feb 2011, 21:52 »

 Opstemt denne ville jeg selv vælge hvis jeg skulle smide 8000 stærke i en bærbar

http://www.komplett.dk/k/ki.aspx?sku=614883#extra
Logged

YNWA

DeBuur
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Køb af bærbar
« Svar #869: 22 Feb 2011, 21:55 »

Logged

YNWA

Sider: 1 ... 56 57 [58] 59 60 ... 95 Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010