home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
I dag kl. 01:20:51 Rajesh Blogs #5 - The Glory Hunter ...
I går kl. 20:08:19 RasmusA12 Blogs Rejsen gennem Portugal
06 Okt 2024, 18:18 Beckham23 Omklædning... Sommer opdatering
03 Okt 2024, 19:41 Kenitho Challenges The real SAF Challenge
24 Sep 2024, 14:27 Broen13 Omklædning... Underlige ting
09 Sep 2024, 20:59 Bubbles Blogs #4 - FC Balzers & Liec...
02 Sep 2024, 15:06 cartoon Klubsøgnin... Manchester United
Antal Registrerede Brugere: 23431
  0 Brugere, 1139 Gæster Online.

Indlæg: 1132902 over 31377 Emner
Nyeste Bruger: Rajesh
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andet
| |-+  Baren
| | |-+  Kategori: Redskabsrummet
| | | |-+  Køb af bærbar
0 Brugere og 16 Gæster læser i øjeblikket dette emne.
Sider: 1 ... 28 29 [30] 31 32 ... 95 Udprint
Forfatter Emne: Køb af bærbar  (Læst 149771 gange)
Gosser
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Køb af bærbar
« Svar #435: 04 Aug 2008, 14:54 »

Prøv at komme med nogle links, og jeg skal fortælle om der er sådan en fætter i.
Logged


Mac
Ynglingespiller
***

Offline Offline


 
Sv: Køb af bærbar
« Svar #436: 04 Aug 2008, 15:03 »

to-kernet processor?? Hvad er det lige og hvad skal jeg kigge efter for at finde ud af om det er i en computer??  Huh
Har kigget en smule rundt omkring, men synes ikke lige jeg har fundet noget der hedder netop det...  Peace

Det er det, der hedder en Dual Core processor, eller CPU om man vil.
Næsten alle nye computere der sælges i dag, har mindst Dual Core.
Logged


Jaixo
Ynglingespiller
***

Offline Offline

 
Sv: Køb af bærbar
« Svar #437: 04 Aug 2008, 15:04 »

Overvejer denne computer:

Zepto Znote 6324W

- Design bærbar
- Velegnet til krævende spil
- Støjsvag
- Intel Core2 Duo T8300 2.4 GHz
- Geforce GT8600M 512MB grafikkort
- 4GB DDR2 PC5300 RAM
- 320GB SATA 5400RPM harddisk
- 14,4" WXGA+ skærm
- Combo DVD-RW/CD-RW brænder
- Intel Pro A/G/N trådløs netkort
- Microsoft Windows Vista Home Premium 64bit

Pris: 6.799,-

Hvad synes I, er den udmærket?

Den er fremragende til prisen Smiley Det er jo helt fantastisk at se de prisfald der foregår i øjeblikket. Dén du har valgt er noget nær toppen af bærbare til under 20.000.

Til dit spg. om 64 bit vs 32 bit, så har Absalonsen ret i, at man skal have et 64-bit styresystem for at udnytte mere end 3GB ram. Før i tiden var det store problem ved 64-bit, at mange programmer og drivere skulle opdateres, for at virke korrekt.

Problemet er nu - stortset - elimineret. Jeg har kørt 64-bit i over et år, og selv i starten oplevede jeg ingen problemer.

Ved installation og download skal man dog liiige være opmærksom på, at det 64-bit versionen man installerer/downloader. Det er nemlig ikke altid sådan, at et program virker til både 32-bit og 64-bit.

to-kernet processor?? Hvad er det lige og hvad skal jeg kigge efter for at finde ud af om det er i en computer??  Huh
Har kigget en smule rundt omkring, men synes ikke lige jeg har fundet noget der hedder netop det...  Peace

Det er sjældent man finder processorer der ikke er to-kernet længere. Det er lidt svært at se på navnet, om det er en to-kernet eller ej, da hardwareproducenter ynder at bruge lettere indviklede navne.

De to mest kendte firmare, der udvikler processorer, er Intel og AMD. Så vidt jeg husker indgår betegnelsen Dual Core i Intels to-kernede processorer, mens AMD bruger betegnelsen X2.

Til din info kan jeg oplyse at hvis der står Quad-core i navnet, så er det en fire-kernet processor. Jo flere kerner jo hurtigere - ihvertfald i teorien. Det er nemlig ikke altid at programmerne kan udnytte alle kerner, og det kan derfor - en sjælden gang - gå hen og blive en belastning at have mere end 2 kerner.
Logged

ydersog
FmFreaks Crew
(Forummoderator)
*

Offline Offline


 
Sv: Køb af bærbar
« Svar #438: 04 Aug 2008, 15:07 »

Den er fremragende til prisen Smiley Det er jo helt fantastisk at se de prisfald der foregår i øjeblikket. Dén du har valgt er noget nær toppen af bærbare til under 20.000.

Til dit spg. om 64 bit vs 32 bit, så har Absalonsen ret i, at man skal have et 64-bit styresystem for at udnytte mere end 3GB ram. Før i tiden var det store problem ved 64-bit, at mange programmer og drivere skulle opdateres, for at virke korrekt.

Problemet er nu - stortset - elimineret. Jeg har kørt 64-bit i over et år, og selv i starten oplevede jeg ingen problemer.

Ved installation og download skal man dog liiige være opmærksom på, at det 64-bit versionen man installerer/downloader. Det er nemlig ikke altid sådan, at et program virker til både 32-bit og 64-bit.


Dét, min ven, er et dejligt, brugbart svar Smiley Du har fjernet min tvivl angående 64bit, så jeg vil gøre meget for at få fingrene i denne pc Smiley tak for svaret Thumbs Up
Logged

JKJ
Gæst
 
Sv: Køb af bærbar
« Svar #439: 04 Aug 2008, 16:52 »

Tak for svarerne, så blev jeg igen lidt klogere når det angår computere Wink

Men mon ikke snart jeg vil gå lidt mere i dybtet og få købt mig en ny computer inden uge 42 hvor FM09 jo nok kommer på gaden...
Logged

Rax
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline


 
Sv: Køb af bærbar
« Svar #440: 04 Aug 2008, 17:07 »

Overvejer at købe en bærbar.. Så vil lige høre hvad i kan anbefale?? den må højst koste 8000, og skal have mange ram og et godt grafikkort! Så den kan trække nogle af de krævende spil, i ær Cycling Manger Wink

På forhånd tak
Logged

Dimma
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Køb af bærbar
« Svar #441: 04 Aug 2008, 17:21 »

Zepto kan varmt anbefales fra min side Smiley
Logged


Rax
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline


 
Sv: Køb af bærbar
« Svar #442: 04 Aug 2008, 17:31 »

Okay Smiley

Kender du en bestemt en, der bare er god? Opstemt Link?
Logged

søgaard
Gæst
 
Sv: Køb af bærbar
« Svar #443: 04 Aug 2008, 17:38 »

Du kan gå ind på Zepto's hjemmeside (www.zepto.dk) hvor du så selv kan lave din bærbare, som du vil have den, så den opfylder dine krav, og du ikke får en masse skrammel med oveni, som du ikke har noget at bruge til.
Logged

Rax
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline


 
Sv: Køb af bærbar
« Svar #444: 04 Aug 2008, 18:32 »

Er den her god??
http://www.zepto.dk/Shop/Notebook.aspx?notebookid=1135

Kan ikke helt finde ud af hvor man gør det der med at lave sin egen, men synes nu denne ser god nok ud Smiley

Logged

Dimma
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Køb af bærbar
« Svar #445: 04 Aug 2008, 18:46 »

Tryk på tilpas, så kommer du videre til det sted hvor du kan konfiguere den. Kast dig ud i det, bare prøv dig frem derinde, det koster jo ingenting Wink
Logged


vuson
Landsholdsspiller
******

Offline Offline

 
Sv: Køb af bærbar
« Svar #446: 05 Aug 2008, 00:34 »

http://www.expert.dk/default.asp?state=product_detail&pageid=2193&productid=31827&categoryid={4A230393-C40F-447C-934D-FC58BFDB91E2}&nodeid=

Kan den her bærbar køre pcm 08 i flotteste grafik.
Jeg vil gerne kunne ha både FM09, når det nu engang kommer og PCM08 installeret på samme tid. Er der nok plads til det. En af minne brors venner siger at den er god, men at den ikke har så stor en harddisk. Hva siger I til bærbaren?
Logged

Beee
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: Køb af bærbar
« Svar #447: 05 Aug 2008, 00:37 »

Zepto er så småt begyndt at udskifte deres modeller..
hvis du vil ha en Zepto bærbar, og det ikke haster, vil jeg foreslå du venter lidt..
Du får bedre grafik kort..
softwaren og hardwaren kommer til at bruge mindre strøm. på de nye modeller (ikke overdrevet mindre self)
de har fået smidt et par nye ind allerede, så der udgår vist snart et par stykker også..

jeg afbestilte selv min bærbar derinde fra pga. det..
Logged

motZ
Gæst
 
Sv: Køb af bærbar
« Svar #448: 05 Aug 2008, 00:38 »

Vil fraråde dig at købe Acer da jeg ikke har hørt godt om dem.
Logged

vuson
Landsholdsspiller
******

Offline Offline

 
Sv: Køb af bærbar
« Svar #449: 05 Aug 2008, 00:41 »

OK. kan i eventuelt komme med foreslagf til en bærbar som opfylder mine kriterier som jeg skrev før. Bærbaren må højst kste 7.000 kr. og så skal det helst være en hp!
Bring It On!
Logged

Sider: 1 ... 28 29 [30] 31 32 ... 95 Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010