home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
I dag kl. 12:12:15 TindraTindra Blogs Chat GPT Gratis: En oö...
17 Mar 2024, 23:29 Fadbamsen Skadestuen ryger ud i online spil.
03 Mar 2024, 06:12 DeBuur Skadestuen Kan ikke vælge Liverpo...
23 Feb 2024, 20:56 ydersog Klubsøgnin... Manchester United
23 Feb 2024, 10:12 valverde4ever Pro Cyclin... Cycling Career - Kan d...
23 Feb 2024, 00:14 g00n Blogs Minimalistic 2020
19 Feb 2024, 14:02 rheya Omklædning... Home Grown spillere?
Antal Registrerede Brugere: 23281
  1 Bruger, 223 Gæster Online.

Indlæg: 1132682 over 31363 Emner
Nyeste Bruger: TindraTindra
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Football Manager 2015
| |-+  Kategori: Træningsbanen
| | |-+  Gung-Ho møder Ancelotti 442
0 Brugere og 1 Gæst læser i øjeblikket dette emne.
Sider: [1] 2 Udprint
Forfatter Emne: Gung-Ho møder Ancelotti 442  (Læst 15535 gange)
Wester
FmFreaks Crew
(Forummoderator)
*

Offline Offline


 
Gung-Ho møder Ancelotti 442
« : 23 Maj 2015, 11:41 »

Gung-Ho møder Ancelotti 442


Indledning

Jeg har i flere FM-sæsoner brugt min Gung-Ho taktik, som jeg har været ganske tilfreds med. Mest fordi den gav de resultater jeg gik efter og jeg selv har lavet taktikken fra bunden. Egentlig er jeg mest fan af 4-4-2 formationen, nok fordi jeg har fulgt United siden min spæde ungdom og det var SAF’s fortrukne i mange år.

Jeg har dog haft store problemer med at få 4-4-2 til at virke og som Gung-Ho taktikken også afslører, så tænker jeg ret statisk og symmetrisk. Hvilket måske er grunden til 4-4-2 sjældent fungere for mig. Jeg har dog været ude og søge lidt inspiration, da jeg gik i gang med at lave en brugbar 4-4-2 og jeg faldt over en tråd på passion4fm som er lavet af brugeren dahubba93, hvor han griber fat i Ancelotti’s 4-4-2, som den tager sig ud i Real Madrid.

I første omgang testede jeg den som den stod og den fungerede ganske fint. Jeg er dog ikke glad for at spille andre folk taktikker som de står. Jeg føler lidt det er snyd. Derudover syntes jeg den havde nogle svagheder og samtidig var det ikke helt den måde jeg ville spille på. Så jeg tog de elementer fra Gung-Ho, som jeg syntes fungere bedst og lod mig mest inspirere af formationen fra Ancelotti taktikken dog med et twist.
Logged

Var der nogen der sagde nørd?

Årets bruger 2012, 2013, 2014
Årets blog 2014
Blogmester 2014, 2022

Wester
FmFreaks Crew
(Forummoderator)
*

Offline Offline


 
Sv: Gung-Ho møder Ancelotti 442
« Svar #1: 23 Maj 2015, 12:08 »

Gung-Ho møder Ancelotti 442


Formationen

Som jeg beskriver i Gung-Ho tråden, så var det oprindelig målet at skabe en taktik henover en asymmetrisk formation. Det projekt faldt hurtigt til jorden og kom aldrig til at fungere. Det er dog lykkes nu med kombinationen mellem de to taktikker og det giver en dejligt levende angrebsspil, som er ikke er så statisk som i Gung-Ho og det er uden tvivl taktikkens største styrke.

Gung-Ho taktikken er en 4-1-2-3 DM Wide, hvor Ancelotti taktikken er en let skrævvredet 4-4-2, hvor MR er rykket op som AMR og de to angribere er spiller STC og STCL.



Begge formationer har deres klare styrker og fordele og jeg har forsøgt at bevarer styrkerne ved at lave en ny formation. Jeg har selvfølgelig taget de fleste elementer fra 4-4-2 formationen, da det er en 4-4-2 taktik jeg vil lave. Jeg oplever dog, at rummet mellem midtbane og forsvar tit er sårbar, når man spiller uden en DMC. Så jeg har rykket den ene MC ned som DMC som jeg også bruger i Gung-Ho. Så formationen nu ser således ud:


Logged

Var der nogen der sagde nørd?

Årets bruger 2012, 2013, 2014
Årets blog 2014
Blogmester 2014, 2022

Wester
FmFreaks Crew
(Forummoderator)
*

Offline Offline


 
Sv: Gung-Ho møder Ancelotti 442
« Svar #2: 23 Maj 2015, 16:42 »

Gung-Ho møder Ancelotti 442


Spillestil



Således ser Ancelotti taktikkens indstillinger ud og de er ikke langt fra de indstillinger jeg bruger i Gung-Ho taktikken. Jeg ønsker dog ikke at holde så meget på boldbesiddelsen og har ikke gode oplevelser med at gå til stålet, syntes det giver mange unødvendige kort og hvis det mislykkes, så kommer mine spillere ud af position.

Jeg har normalt været glad for den fleksible/balanceret form men syntes ikke det fungere skide godt i FM15. Det er igen hullet mellem forsvar og midtbane der sejler for mig med den form. Derudover ønsker jeg en mere offensiv tilgang især på hjemmebane. Jeg er glad for den flydende tilgang og er også grunden til jeg ikke behøver mere kreativ frihed og fri bevægelse, da det i forvejen er ret højt i den flydende tilgang.

På den måde har jeg også indstillingerne til rådighed, hvis jeg skal jagte et resultat. Så kan jeg give det hele et gear mere med højere tempo, stå endnu højere, presse endnu mere og spille med mere kreativitet for at bryde igennem en beton defensiv. Så jeg har valgt følgende indstillinger, hvor der er plads til at sætte et ekstra gear:



Mere grundig beskrivelse af nogle af disse indstillinger og valget herfor finder du her:

En flydende offensiv tilgang

Holdinstruktionerne
Logged

Var der nogen der sagde nørd?

Årets bruger 2012, 2013, 2014
Årets blog 2014
Blogmester 2014, 2022

z4ndb3rg
Lilleputspiller
*

Offline Offline

 
Sv: Gung-Ho møder Ancelotti 442
« Svar #3: 31 Maj 2015, 15:30 »

Spændende! Glæder mig til at se om du kan få den til at lykkedes på samme måde som Gung-Ho, som jeg selv har haft stor succes med  Thumbs Up
Logged

Wester
FmFreaks Crew
(Forummoderator)
*

Offline Offline


 
Sv: Gung-Ho møder Ancelotti 442
« Svar #4: 31 Maj 2015, 15:59 »

Rollerne

Spillerrollerne i defensiven er meget ens i de to taktikker, jeg ønsker dog ikke backs, der er i offensiv indstilling men som mere tilpasser sig holdet mentalitet, derudover er jeg pjattet med SWP Keeper rollen men ellers er tankerne bag meget ens. Det sprængende punkt er dog balancespilleren, som er en MC i DLPd i Ancelotti taktikken men som tidligere nævnt er en DMC i min. Jeg har heller ikke valgt en DLP men en klassisk Defensiv midtbanespiller. Grunden herfor finder du her: Vandbærer, Skraldemand og Dumt Svin – Jeg har dog valgt, at holde hans indstillinger standard. Resten af defensiven beskriver jeg her: Den defensive enhed men igen holdes rollerne standard. Backs skal dog løbe bredt når jeg har bolden.

Den offensive del er dog ny i forhold til Gung-Ho og beskrives bedst i Ancelotti 442 tråden. Det passer dog ikke helt overens alligevel, for jeg har valgt at ændre lidt på et par roller. Groft sagt så har jeg rykket IF fra Gung-Ho taktikken op som STCL og DLPs ud i venstre side som Wide Playmaker i support (WPLs).

WPLs trækker ind i hullet og løfter rollen som DLPs gør i Gung-Ho taktikken. Han har fået selskab af en Roaming Playmaker. De to bevæger sig meget frit i rummet mellem midtbane og angreb. Det som jeg beskriver som ”Smørhullet”. De offensive løb er derfor ændret en del. For jeg har ikke længere en MCo, så der kommer ikke de samme offensive løb fra den centrale midtbane. Grunden til dette er, at der allerede er fyldt op på angrebspositionerne med de to angribere samt en IFa på AMR positionen.

Det som fungerer så meget bedre i denne taktik end i Gung-Ho, det længegraderne, hvor jeg ofte manglede løb forbi min enlige angriber. IF og MCo var farlige men slet ikke sammenlignet med STCL, som er et monster i denne nye taktik men ideen er den samme. Den centrale angriber trækker ned og tager opmærksomheden og sender den dybt til STCL og til IFa. I Gung-Ho har jeg en Falsk 9er men jeg har brug for en spiller der holder sig mere centralt, som ikke dribler så meget og som kan spille med ryggen mod forsvaret. Derfor er det den dybe angriber i support, der er valgt.

På AMR positionen har jeg som sagt valgt en IFa, da jeg har brug for løb i dybden og det får jeg med denne rolle. Han kan dog også krydse ind bag angriberne og sende dybe bolde som regel til STCL.


Logged

Var der nogen der sagde nørd?

Årets bruger 2012, 2013, 2014
Årets blog 2014
Blogmester 2014, 2022

darkalf
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Gung-Ho møder Ancelotti 442
« Svar #5: 31 Maj 2015, 16:24 »

Følger spændt med her da jeg godt kunne bruge lidt ny inspiration til den 4-4-2 jeg prøver at få til og fungere.
Logged


pati924
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: Gung-Ho møder Ancelotti 442
« Svar #6: 31 Maj 2015, 18:25 »

Det er skræmmende hvor meget den ligner min taktik jeg pt. bruger i OB..
Men har også haft samme forståelse af fodbolden som du har haft.

Logged

szukizek
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: Gung-Ho møder Ancelotti 442
« Svar #7: 04 Jun 2015, 00:55 »

spændene :-)

hvad med possession kan holdet godt holde på bolden når det er nødvendigt eller er det bare angrib for fuld udblæsning ?? midtbanen ser lidt tynd ud  idet din IF er offensiv så bliver det defensive arbejde mindre på højreside, hvordan har du kompenseret for det??
Logged


Wester
FmFreaks Crew
(Forummoderator)
*

Offline Offline


 
Sv: Gung-Ho møder Ancelotti 442
« Svar #8: 04 Jun 2015, 07:35 »

spændene :-)

hvad med possession kan holdet godt holde på bolden når det er nødvendigt eller er det bare angrib for fuld udblæsning ?? midtbanen ser lidt tynd ud  idet din IF er offensiv så bliver det defensive arbejde mindre på højreside, hvordan har du kompenseret for det??

Jeg spiller aldrig med holde på bolden, det keder mig voldsomt med den tilgang og derfor er det hårdt at være United fan med LVG som manager  Skuffet

Det er intet problem på hjemmebane og mod de mindre hold på udebane med en IF men mod store hold ude skifter jeg ofte til en wing support
Logged

Var der nogen der sagde nørd?

Årets bruger 2012, 2013, 2014
Årets blog 2014
Blogmester 2014, 2022

szukizek
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: Gung-Ho møder Ancelotti 442
« Svar #9: 04 Jun 2015, 14:55 »

Jeg spiller aldrig med holde på bolden, det keder mig voldsomt med den tilgang og derfor er det hårdt at være United fan med LVG som manager  Skuffet

Det er intet problem på hjemmebane og mod de mindre hold på udebane med en IF men mod store hold ude skifter jeg ofte til en wing support

Haha ja det kan også blive for meget af det gode, tænker bare at nogle gange er det godt hvis holdet kan holde fast i bolden og sænke tempoet lidt :-)

hvordan virker det på spillet at ændre det IF til wing ??
Logged


Vashtar
Ynglingespiller
***

Offline Offline

 
Sv: Gung-Ho møder Ancelotti 442
« Svar #10: 09 Jun 2015, 20:32 »

Jeg vil gerne teste taktikken, da den virker spændende!

men, jeg kan ikke rigtigt finde et link eller lignende? Smiley
Logged

Wester
FmFreaks Crew
(Forummoderator)
*

Offline Offline


 
Sv: Gung-Ho møder Ancelotti 442
« Svar #11: 09 Jun 2015, 20:37 »

Jeg vil gerne teste taktikken, da den virker spændende!

men, jeg kan ikke rigtigt finde et link eller lignende? Smiley

http://www.filedropper.com/ghancelottiac3d9ff8-4c0b-4bd3-8f61-8643d76984c8
Logged

Var der nogen der sagde nørd?

Årets bruger 2012, 2013, 2014
Årets blog 2014
Blogmester 2014, 2022

Cojones
Ynglingespiller
***

Offline Offline


 
Sv: Gung-Ho møder Ancelotti 442
« Svar #12: 10 Jun 2015, 14:45 »

Hvad for en af taktikkerne ville du vurdere er bedst så?
Logged

" Når Daniel Agger har spillet 10 kampe på Brøndby´s 1.hold, har folk glemt alt om Andreas Jakobsson "

Tom Køhlert 2004

Cojones
Ynglingespiller
***

Offline Offline


 
Sv: Gung-Ho møder Ancelotti 442
« Svar #13: 15 Jun 2015, 18:28 »

Rollerne

Spillerrollerne i defensiven er meget ens i de to taktikker, jeg ønsker dog ikke backs, der er i offensiv indstilling men som mere tilpasser sig holdet mentalitet, derudover er jeg pjattet med SWP Keeper rollen men ellers er tankerne bag meget ens. Det sprængende punkt er dog balancespilleren, som er en MC i DLPd i Ancelotti taktikken men som tidligere nævnt er en DMC i min. Jeg har heller ikke valgt en DLP men en klassisk Defensiv midtbanespiller. Grunden herfor finder du her: Vandbærer, Skraldemand og Dumt Svin – Jeg har dog valgt, at holde hans indstillinger standard. Resten af defensiven beskriver jeg her: Den defensive enhed men igen holdes rollerne standard. Backs skal dog løbe bredt når jeg har bolden.

Har du nogle spiller instruktioner til de nye roller der er dukket op i denne formation?

Den offensive del er dog ny i forhold til Gung-Ho og beskrives bedst i Ancelotti 442 tråden. Det passer dog ikke helt overens alligevel, for jeg har valgt at ændre lidt på et par roller. Groft sagt så har jeg rykket IF fra Gung-Ho taktikken op som STCL og DLPs ud i venstre side som Wide Playmaker i support (WPLs).

WPLs trækker ind i hullet og løfter rollen som DLPs gør i Gung-Ho taktikken. Han har fået selskab af en Roaming Playmaker. De to bevæger sig meget frit i rummet mellem midtbane og angreb. Det som jeg beskriver som ”Smørhullet”. De offensive løb er derfor ændret en del. For jeg har ikke længere en MCo, så der kommer ikke de samme offensive løb fra den centrale midtbane. Grunden til dette er, at der allerede er fyldt op på angrebspositionerne med de to angribere samt en IFa på AMR positionen.

Det som fungerer så meget bedre i denne taktik end i Gung-Ho, det længegraderne, hvor jeg ofte manglede løb forbi min enlige angriber. IF og MCo var farlige men slet ikke sammenlignet med STCL, som er et monster i denne nye taktik men ideen er den samme. Den centrale angriber trækker ned og tager opmærksomheden og sender den dybt til STCL og til IFa. I Gung-Ho har jeg en Falsk 9er men jeg har brug for en spiller der holder sig mere centralt, som ikke dribler så meget og som kan spille med ryggen mod forsvaret. Derfor er det den dybe angriber i support, der er valgt.

På AMR positionen har jeg som sagt valgt en IFa, da jeg har brug for løb i dybden og det får jeg med denne rolle. Han kan dog også krydse ind bag angriberne og sende dybe bolde som regel til STCL.



Logged

" Når Daniel Agger har spillet 10 kampe på Brøndby´s 1.hold, har folk glemt alt om Andreas Jakobsson "

Tom Køhlert 2004

Cojones
Ynglingespiller
***

Offline Offline


 
Sv: Gung-Ho møder Ancelotti 442
« Svar #14: 15 Jun 2015, 18:30 »

Hov! lavede en fejl i ovenstående indlæg. Der sku stå:

Har du nogle spiller instruktioner til de nye roller der er dukket op i denne formation?
Logged

" Når Daniel Agger har spillet 10 kampe på Brøndby´s 1.hold, har folk glemt alt om Andreas Jakobsson "

Tom Køhlert 2004

Sider: [1] 2 Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010