home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
17 Mar 2024, 23:29 Fadbamsen Skadestuen ryger ud i online spil.
03 Mar 2024, 06:12 DeBuur Skadestuen Kan ikke vælge Liverpo...
23 Feb 2024, 20:56 ydersog Klubsøgnin... Manchester United
23 Feb 2024, 10:12 valverde4ever Pro Cyclin... Cycling Career - Kan d...
23 Feb 2024, 00:14 g00n Blogs Minimalistic 2020
19 Feb 2024, 14:02 rheya Omklædning... Home Grown spillere?
29 Jan 2024, 11:35 Mulle68 Nostalgi Patches CM 4
Antal Registrerede Brugere: 23280
  0 Brugere, 263 Gæster Online.

Indlæg: 1132681 over 31362 Emner
Nyeste Bruger: queenofsjaipur
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Football Manager 2015
| |-+  Kategori: Klubsøgning og -erfaring
| | |-+  St. Pauli
0 Brugere og 1 Gæst læser i øjeblikket dette emne.
Sider: [1] Udprint
Forfatter Emne: St. Pauli  (Læst 2305 gange)
Cesc
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
St. Pauli
« : 21 Maj 2015, 14:45 »


Jeg synes det er vildt at denne kultklub endnu ikke har en tråd om sig, så lad mig starte ud med at skrive lidt om dem! Til dem som ikke rigtig kender til historien omkring St. Pauli, og hvorfor de sågar har et værtshus i KBH opkaldt efter sig, har jeg valgt at sakse lidt fra Wikipedia:

"Det var i midt '80'erne at St. Paulis overgang fra traditionel klub til "Kult" klub begyndte. Klubben var også i stand til at vende dens plads på havnearealet i St. Pauli tæt på Hamburgs berømte Reeperbahn – centrum for byens natteliv og dets red-light district – til en fordel. Et alternativt fansceneri opstod ved venstreorienterede politikere samt arrangementet og feststemningen omkring klubbens kampe. Supportere tog kraniet og krydsede knogler til sig som et uofficielt symbol. Vigtigt var, at St. Pauli blev det første hold i Tyskland til officielt at forbyde nationalistiske højrefløjsaktivitet er og -udfoldelser på dets stadion i en æra, hvor fascistinspireret hooliganisme truede spillet på tværs af Europa. I 1981 havde holdet gennemsnitligt kun omkring 1.600 tilskuere, mens det i de sene 90'ere hyppigt solgte alt ud til de ca. 20.000 tilskuerpladser.

I de tidlige 90'ere startede medierne i Tyskland med at arbejde på "Kult"-billedet af klubben, dvs. ved at fokusere på den usle del af fansene i TV-udsendelser fra kampene. Medierne startede ligeledes også på den tid med at oprette øgenavne så som "Freibeuter der Liga" (Piraterne af Ligaen) og "das Freudenhaus der Liga" (Ligaens glædeshus, en tvetydighed for Ligaens bordel), der var vendinger som ikke blev brugt af klubbens ledsagere."


Det er en klub med en kæmpe fanbase, men desværre ikke noget videre godt fodboldhold. Det er vores opgave i Football Manager at sikre dem tilbage i Bundesligaen!

Personligt har jeg selv gang i et spil med dem, hvor jeg indtil videre har spillet én sæson. Jeg var hele tiden i tvivl om, hvordan det skulle gå, da mit kendskab til 2. Bundesliga er utrolig småt. Det gik dog bedre end nogensinde før! Ligaen blev vundet med den største pointhøst nogensinde i historien. Hertha Berlin sad på rekorden med 76 point, men mit superstærke hold sikrede sig 79 og fik dermed sikret sig direkte oprykning samt en plads i historiebøgerne!

Af spillere som man virkelig skal holde øje med i truppen vil jeg især nævne Ante Budimir fra Kroatien. En stærk spiller, der i virkeligheden har været en kæmpe skuffelse. I mit FM-spil var han dog en bomber med 15 sæsonscoringer og 11 assist i 25 startere. Udover ham vil jeg nævne holdets store profil i form af Marc Rzatkowski. Han kan spille alle pladser på midtbanen og har virkelig været i superform for mig. Han spillede alle 34 2. Bundesliga kampe og lavede 12 oplæg, hvilket gjorde ham til den bedste på assistlisten i ligaen - lige foran Budimir.

St. Pauli har lejet tre spillere fra start af i spillet. Her er der tale om Lasse Sobiech, Julian Koch og Waldemar Soboto. Alle tre har været bærende kræfter for mig trods deres unge alder. Især Soboto og Koch har imponeret mig, men jeg har desværre ikke midlerne til at beholde dem i Bundesligaen, som det ser ud nu.

Jeg valgte i det første transfervindue at sikre mig Marco Ramkilde og John Hou Sæter for en samlet pris på 180.000. De to har jeg desværre ikke kunne bruge i første sæson, da de ikke opfylder kravet omkring at være over 17 år ved sæsonens start. Det kunne mit sidste indkøb dog, hvilket jeg har været utrolig glad for. Jesus Vallejo blev nemlig hentet til for 10 millioner, og den nu 18-årige midterforsvare har været outstanding for mig. Han er desuden blevet klubbens yngste spiller og klubbens yngste målscorer - så det er også bare sejt!

Jeg valgte at sælge John Verhoek til Groningen for 8,5 millioner + 50% af det kommende salg. Han er egentlig en god angriber, men klubben er lidt presset økonomisk. Fansene var dog utrolig glade for salget, så set i det lys, kan det anbefales at sende ham videre i systemet.

Indtil videre er jeg utrolig underholdt af mit spil, og jeg vil helt sikkert anbefale andre at tage samme forsøg med St. Pauli. Det er en interessant klub rent historisk og udover det, så er det en udfordring at etablere sig med dem i Bundesligaen. Truppen er overraskende god, og der er virkelig mange spillere af høj kvalitet. Jeg synes generelt truppen er lidt gammel, så en foryngelseskur er også en del af udfordringen. Talentmassen i klubben er nemlig knap nok tilstede, så man skal selv ud og scoute for at finde de næste stjerner. Personligt kigger jeg meget mod Danmark, og jeg håber at kunne tilføje et par Superliga-spillere til klubben. En tidligere spiller fra Suppen ved navn Pierre Bengtsson er jeg ved at hente til for 3,5 millioner.

Håber I er blevet inspireret og muligvis vil deltage aktivt i tråden! Det kunne være sjovt, hvis flere hoppede med på vognen og spillede med denne fantastiske klub.

Skriv gerne, hvis I har spørgsmål eller andet til spillet med dem!
Logged

JoelAmossen9
Lilleputspiller
*

Offline Offline

 
Sv: St. Pauli
« Svar #1: 30 Maj 2015, 18:51 »

Jeg går igang med et save med St. Pauli her om lidt, er selv fascineret af deres historie, og som du selv nævner, deres fanbase og kultur. Vil løbende opdatere hvordan det går! Smiley
Logged

SvennoRivaldo
Lilleputspiller
*

Offline Offline

 
Sv: St. Pauli
« Svar #2: 30 Maj 2015, 19:30 »

St. Pauli er en super interessant klub i FM!

Jeg havde selv gang i et spil med dem for nylig. Oprykningen blev sikret i suveræn stil, og op til sæsonen var det eneste nævneværdige salg Christopher Nöthe til Kaiserlautern for 8-9 mio - derudover ophævede jeg lejekontrakterne med Lasse Sobiech og Waldemar Soboto. Ind fik jeg Stefan Strandberg (4 mio.), Rasmus Falk (8 mio) og Khouma Babacar (leje kontrakt i januar). Strandberg var en super solid stopper i forsvaret, og Babacar revn ligaen fuldstændig over med 16 mål i 14 kampe og et snit på 7.77.

Op til anden sæson havde jeg gerne set at kunne veksle lejeaftalerne med Babacar og Koch ud med et permanent ophold, men det var desværre ikke muligt. Transfers op til anden sæson og Bundesliga bold var; Kranevitter, Zivkovic, Dzyuba, Burdisso og Carlos. Jeg havde gerne set nogle danskere på holdet, men generelt synes jeg ikke jeg kunne finde nogle hvor kvaliteten matchede prisen.
Logged

Sider: [1] Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010