home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
17 Mar 2024, 23:29 Fadbamsen Skadestuen ryger ud i online spil.
03 Mar 2024, 06:12 DeBuur Skadestuen Kan ikke vælge Liverpo...
23 Feb 2024, 20:56 ydersog Klubsøgnin... Manchester United
23 Feb 2024, 10:12 valverde4ever Pro Cyclin... Cycling Career - Kan d...
23 Feb 2024, 00:14 g00n Blogs Minimalistic 2020
19 Feb 2024, 14:02 rheya Omklædning... Home Grown spillere?
29 Jan 2024, 11:35 Mulle68 Nostalgi Patches CM 4
Antal Registrerede Brugere: 23282
  0 Brugere, 302 Gæster Online.

Indlæg: 1132681 over 31362 Emner
Nyeste Bruger: ArmaghRed92
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Football Manager 2015
| |-+  Kategori: Challenges
| | |-+  Carlo Ancelotti - Challenge
0 Brugere og 1 Gæst læser i øjeblikket dette emne.
Sider: [1] 2 3 ... 7 Udprint
Forfatter Emne: Carlo Ancelotti - Challenge  (Læst 41824 gange)
Le Sygnok
Blogmester
********

Offline Offline

 
Carlo Ancelotti - Challenge
« : 12 Maj 2015, 10:53 »

Carlo Ancelotti - Challenge





Om lige godt og vel en måned, så kan jeg endelig drage på en velfortjent sommerferie og her er planen at der skal ligge et godt FM save klar.
Jeg her de seneste dage tænkt over et save game, som jeg forstiller mig kan fange min interesse, hvor der er taget udgangspunkt i at spille i en liga, som jeg ikke rigtigt har spillet i før.

I stedet for blot at kigge på ligaer og hold, jeg synes har lydt lovende, så har jeg i stedet valg at kigge nærmere på den virkelige verdens trænere og søge inspiration herfra.
Inden jeg havde kigget på alt for mange trænere, så var der én jeg hurtigt fandt rigtig interessant - italienske Carlo Ancelotti.

Tilbage for 22 sæsonen siden, der blev den første Champions League finale spillet, hvor Marseille løb med sejren over AC Milan.
Siden da har dette naturligvis været den mest prestige fyldte titel der kunne opnås for klubhold, og de sidste 22 sæsoner har pokalen med de store øre da også været vidt omkring.
Men blot én enkelt træner har opnået at vinde titlen hele tre gange og netop denne herre er Carlo Ancelotti.


Jeg har kigget nærmere på Carlo Ancelotti’s karriere, og har derfra lavet en challenge, der indeholder fire trin og hvor der som minimum skulle være til otte sæsoner i FM, hvor jeg dog forstiller mig at for at fuldføre challenge vil det kræve en god håndfuld sæsoner oven i.

Igennem challengen kommer der nogle udfordringer som jeg mener bliver yderst besværlige at klare, men trods man skulle fejle undervejs, så vil det være muligt at fortsætte i challengen og forsøge at klare nogle af de øvrige mål.
Så altså selvom man skulle fejle undervejs, så vil det stadig være muligt at blive 1’er på listen over dem der har klaret sig bedst - men alt dette kommer jeg ind på lidt senere.



De fire trin

Trin 1) Oprykning med Reggiana
50 km fra Ancelottis fødeby Reggiolo blev hans karriere kickstartet, da han i sit første år som træner sikrede klubben Reggiana oprykning til landets bedste række, og dette bliver challenges første udfordring, hvor der startes op i Reggiana, der skal have en oprykning i hus i første sæson.

Siden Carlo Ancelotti sikrede klubben oprykning til Serie A tilbage i 1995/96 sæsonen, så er det desværre ikke gået helt så godt for klubben, der nu ligger placeret i Serie C/B rækken. Her er klubben seedet til at blive 5’er - en 4. plads skal der til for at sikre playoff.
Der er altså ikke tid til at bruge for mange kræfter på at forme holdet som man nu ønsker, eller bygge noget nyt op fra bunden. Derimod skal der skrues op for effektiviteten ligesom Ancelotti gjorde det i sin første sæson, hvor, hvis man vil klare challengens første trin, så skal oprykningen altså i hus i første hug.


Målsætning for trin 1:
- Oprykning med Reggiana fra C/B til Serie B

Tid: Én sæson

Ekstra info: Efter trin 1 er det tilladt at trække sig tilbage og overtage styringen i Parma med en ny manager, der skal bruges til trin 2 (skal gøres, hvis ens nuværende manager ikke kan få fat i jobbet efter én sæson med Reggiana).



Trin 2) Parma i europæisk fodbold + to nye italienske stjerner 4
Efter blot en fantom sæson med Reggiana, så var interessen for Ancelotti stor, og endnu engang rejste Ancelotti små 50 km væk fra fødebyen, denne gang i vestgående retning, da han blev ansat i Parma, der på dette tidspunkt rådede over kæmpe talenter som Gianluigi Buffon (18 år på daværende tidspunkt) og Fabio Cannavaro (23 år på daværende tidspunkt). Begge spillere havde på daværende tidspunkt deres landsholdsdebut til gode, men endte altså bekendt med at blive en af de aller største italienske profiler.

Men det var ikke kun Buffon og Cannavaro der var positivt ved Ancelottis tid i Parma.
I første sæson sikrede han klubben en 2. plads i ligaen, hvilket gav adgang til Champions League og året efter blev det til en 5. plads, hvor klubben sikrede sig adgang til Uefa Cuppen.

Disse præstationer sikrede Carlo Ancelotti efterfølgende trænersædet de næste to år i Juventus, men grundet Juventus nuværende situation i virkeligheden, så anser jeg det ikke som den helt store challenge at indbringe dem.
 
I stedet vil der blive brugt yderligere to år i Parma, hvor der først og fremmest skal gentages Ancelotti’s liga bedrifter der sikrede Parma adgang til Champions League og Uefa Cuppen (nu Europa League).
Det sidste Ancelotti foretog sig i Parma var at kvalificere klubben til Uefa Cuppen. Her gik Parma hele vejen, og trods det var uden Ancelotti, så skal denne præstation også gentages undervejs i trin 2.
Og slutteligt var Ancelotti med til at udvikle to af Italiens største profiler i Parma (Buffon og Cannavaro) der begge senere hen rundede 100 landskampe i karrieren, og dette skal vi også forsøge at starte op her.

Nogen husker måske også, hvordan Ballon D'or noget sensationelt blev vundet af en forsvarsspillere i 2006. Dette var netop Fabio Cannavaro, som i starten af sin karriere blev hjulpet af Ancelotti, og dette skal også forsøges med en af de to spillere, som man selv er med til at skabe, og som forhåbentligt kan nå at runde 100 landskampe for landsholdet, og hvor prikken over i'et altså vil være at få Ballon D'or til en af disse to spillere.


Målsætning for trin 2:
- Kvalificer Parma til Champions League og Europa League - rækkefølge irrelevant.
(Kvalificerer man Parma til Champions League to gange vil det også tælle)
(Kvalifikation til Champions League gennem en Europa League titel vil ikke tælle. Skal ske gennem ligaen)

- Vind Europa League med Parma (må naturligvis også gerne være Champions League)

- Gennem savet skal to italienske spillere runde 100 landskampe. Spillerne skal have spillet i Parma (enten er i klubben fra start eller bliver hentet til) imens man selv er i klubben, men må ikke have debuteret på landsholdet før en selv og spilleren er trådt til i Parma. (Denne målsætning gennemføres naturligvis først senere hen i savet)

- Ballon D'or vindes undervejs i savet af en af de to italienske spillere, som man skal forsøge at få til at runde 100 landskampe. Der gives kun point for Ballon D'or titlen efter spilleren har rundet 100 landskampe. (Denne målsætning gennemføres naturligvis først senere hen i savet)


Tid: 4 sæsoner
(Er Parma rykket ned imens man har været i gang med Reggiana, så starter tiden på 4 sæsoner først, når man er rykket op med Parma i Serie A igen).

Ekstra info: Efter trin 2 er det tilladt at trække sig tilbage og overtage styringen i Milan med en ny manager, der skal bruges til trin 3 (skal gøres, hvis ens nuværende manager ikke kan få fat i jobbet efter maksimalt 4 sæsoner med Parma).



Trin 3) Milans storhedstid genskabes
Carlo Ancelotti’s helt store bedrift i hans karriere indtil videre findes tilbage i hans AC Milan tid, hvor han var i klubben fra 2001 til 2009.
Ved hans tilgang var klubben ikke ligefrem kørende på sine flotteste dage, men i løbet af bare få sæsoner fik Ancelotti sammensat et vanvittig stærkt mandskab (For at give en idé om styrken på dette mandskab, har jeg fundet følgende billede frem, der viser hvordan Milan kunne stille op i FIFA2006 uden ét eneste indkøb - Milan i 2006).

Det var dog imidlertidig ikke i de hjemlige turneringer, hvor klubben havde den helt store succes, da det blot blev til ét mesterskab og tre ligamedaljer i alt, samt én pokaltitel.
Men den helt store succes skulle man derimod finde i Champions League, hvor Ancelotti sammen med sit Milan mandskab var i hele tre Champions League finaler på bare fem sæsoner. Her vandt man to af disse finalerne, hvor den sidste blev tabt trods man var oppe 3-0 efter første halvleg.

Milans præstationer europæisk gik bestemt ikke ubemærket hen, hvor to af klubbens spillere i perioden 2001-2009 også vandt Ballon D’or to gange Andriy Shevchenko (2004) og Kaka (2007)


Målsætning for trin 3:
- Vind tre liga medaljer, hvor én af dem skal være guld

- Vind pokalturneringen

- Vind to Champions League titler

- Opnå en tredje Champions League finale

- Få en Milan spiller til at blive tildelt Ballon D’or


Tid: 5 sæsoner
(Rigtigt var Carlo Ancelotti otte sæsoner i Milan, og trods der nok er noget at tage fat på når man ankommer til klubben, så synes jeg otte sæsoner bliver alt for meget. I stedet har man fem sæsoner, som var hvad Milan brugte på at opnå tre CL finaler).



Trin 4) Bryd dominansen i England, Frankrig og Spanien
Efter Ancelottis tid i Milan, så har han været lidt af en eftertragtet herre i Europa, hvor han har været forbi Chelsea, PSG og senest nu befinder sig i Real Madrid, hvor han i alle tre klubber har sikret sig de nationale mesterskaber.

Og efter man selv (forhåbentlig) har fået Milan tilbage til sin storhedstid i sit save, så er man nok også selv blevet en eftertragtet herre rundt omkring i verden. Her skal man dog formentlig ikke forbi storklubber som Chelsea, PSG og Real Madrid, men i stedet har jeg valgt at sætte en noget større udfordring op, der betyder at man skal vinde mesterskabet i henholdsvis England, Frankrig og Spanien med et mandskab, der ikke har vundet ligaen siden savets start (2013/14 sæsonen).

Ancelotti’s Chelsea mandskab satte en yderligere fremragende milepæl, da man tilbage i 2009/10 sæsonen scorede 103 mål, hvilket var første gang i Premier Leagues historie, at et hold rundede 100 mål.

Og endelig vandt Carlo Ancelotti Champions League med Real Madrid i forrige sæson. Dette var hans tredje Champions League trofæ som træner, hvilket han altså er den eneste træner der har opnået.


Målsætning for trin 4:
- Vind mesterskabet i England, Frankrig og Spanien med et hold, der ikke har vundet mesterskabet siden savets start (2013/14 sæsonen). Rækkefølgen er irrelevant

- Vind mesterskabet i enten England, Frankrig og Spanien, hvor dit hold scorer minimum 100 mål

- Vind Champions League med klubben fra enten England, Frankrig eller Spanien


Tid: Ingen begrænsninger



Pointsystem
Jeg har spærret indlæg#2 her i tråden, hvilket bliver til topscorerlisten for challengen.
Og fra man har sit første point i challengen, så kan man indsende screenshot til mig, hvor efter man vil komme på topscorerlisten i indlæg#2.

Topscorerlisten bliver sorteret efter primære og sekundære point og det foregår på følgende måde:

Primære point opnås i de forskellige målsætninger jeg har opstillet til de fire trin. Hver målsætning giver ét point. Der gives kun ét point pr. målsætning og de kan kun gennemføres én gang udtagen følgende målsætninger, der kan gives point for to gange:

Trin 2:
- Gennem savet skal to italienske spillere runde 100 landskampe. Spillerne skal have spillet i Parma (enten er i klubben fra start eller bliver hentet til) imens man selv er i klubben, men må ikke have debuteret på landsholdet før en selv og spilleren er trådt til i Parma. (1 point pr. spiller. Maksimalt to spillere gives der point for).

Trin 3:
- Få en Milan spiller til at blive tildelt Ballon D’or (1 point pr. spiller. Maksimalt to spillere gives der point for).

 
Sekundære point Bliver taget i brug i tilfælde af at der er pointlighed ved de primære point, hvor det er bedst at have færrest sekundære point.
Pr. sæson man bruger bliver man tildelt ét sekundært point, og dermed kan det altså være en yderst stor fordel at bruge mindst muligt tid på challengen, hvor jeg især forstiller sidste trin kan have stor variation for folk, hvilket også er hvorfor der ikke er tidsbegrænsning på her.



Sidste praktisk info
- Der er frit valg på alle hylder, når det kommer til at lave sin manager. Jeg forslår dog man vælger "tidligere fodboldspiller på internationalt niveau", hvilket var hvad Ancelotti var, da han startede op som manager.

- Husk at det er tilladt at oprette ny manager når man skal tage over i Parma i trin 2 og Milan i trin 3 - dette skal gøres, hvis man ikke bliver tilbudt jobbet efter én sæson i Reggiana og maksimalt fire sæsoner i Parma.

- Det er kun tilladt at skifte videre før tid, hvis man har klaret alle målsætningerne for det trin man er i gang med.

- Det er ikke tilladt at være landstræner



Og det skulle ellers være det.
Har man spørgsmål, så skal man være mere end velkommen til at stille dem og jeg vil svare så hurtigt jeg kan. Jeg regner først med at starte rigtig op med challenge her om en måneds tid, men sidder der nogen derude der vil starte op før, så skal man være mere end velkommen, og jeg håber der er flere der vil lege med her i min challenge baseret på Carlo Ancelotti's trænerkarriere.



Regler for FmF udfordre dig..

•   De tre som topper listen ved deadline går videre til FmF udfordre dig slutspillet

•   Der spilles med den seneste officielle patch.

•   Challengen kan ikke gennemføres med FM Classic

•   Deadline for deltagelse i FmF udfordre dig er mandag den 31. august 2015 kl.23.59

•   Challenges er en gentleman sport. Så alt brug af editor, ingame editor, scouting programmer, save/reload, ekstra brug af editor osv. er ikke tilladt. Det giver sig selv.
« Seneste Redigering: 20 Jun 2015, 14:25 af Le Sygnok » Logged

Le Sygnok
Blogmester
********

Offline Offline

 
Sv: Carlo Ancelotti - Challenge
« Svar #1: 12 Maj 2015, 10:54 »

Topscorerliste



-
Logged

Le Sygnok
Blogmester
********

Offline Offline

 
Sv: Carlo Ancelotti - Challenge
« Svar #2: 04 Jun 2015, 13:47 »

Så er jeg selv kommet i gang med savet, hvor første sæson er overstået, hvor udfordringens første trin foregår i Reggiana, som skal have oprykningen i hus på første forsøg.

Vi delte førstepladsen de første to runder inden vi lagde os i spidsen alene frem til 8 runde.
Ascoli toppede efter 9 runde, men runden efter var vi tilbage i front, men så kom årets store overraskelse Savona, der var seedet til at blive 15, men som lagde sig i spidsen gennem 11 til 14 runde. Inden vi igen var tilbage i toppen, hvor Pisa dog i den grad havde meldt sig ind i kampen om de øverste placeringer.

Fornuftigt så det dog bestemt ud halvvejs gennem sæsonen, hvor vi lå i spidsen med 46 point, og hvor Savona var vores nærmeste forfølger med 40 point.

Noget overraskende var det at jeg havde forventet at Ascoli, Carrarese, Grosseto, L’Aquila og Pisa jeg skulle kæmpe med om oprykningspladserne, men her efter 19 runder var det kun Pisa der var tæt på os, og hvor det ellers var 15 seedede Savona og 13 seedede Lucchese Libertas der var vores nærmeste forfølgere.
En af de helt store overraskelse i den anden ende af tabellen var L'Aquila der var seedet 4'er, der lå helt nede på en 19 plads.

Gennem foråret fortsatte vores gode spil, hvor de dog lige brugte et par runder på at komme rigtig igang, men da vi i 30 spillerunde slog Savona, der fortsat var nærmeste forfølger stod vi med 8 point ned til 2. pladsen (Savona) og 10 point ned til 3. pladsen (Pisa), og herfra virkede 1. pladsen til at være hjemme, som ville sikre direkte oprykning til Serie B.

Hen imod slutningen blev der smidt flere dumme point, men endeligt efter 37 spillerunde, da vi stod med et forspring med fem point ned til Pisa på 2. Pladsen, så var det en realitet - Reggiana var mestre af Serie C/B og var dermed rykket op i Serie B.

Stilling efter 38 runder

Sidst skulle der åbenbart også spilles et slutspil for de tre mestrehold af Serie C/A, Serie C/B og Serie C/C.
Her havde Alessandria vundet C/A med 75 point, vi havde vundet C/B med med 82 point og sidst havde Catanzaro vundet C/C med 68 point.

Dermed lod vi til at være stærkest af de tre mestrehold, og det var derfor næppe ikke helt ufortjent at vi også løb med den italienske C1 Super Cup.

Dermed blev første trin klaret, der altså lød på:
- Oprykning med Reggiana fra C/B til Serie B


Nu gælder andet trin så, hvor jeg skal en tur til Parma, hvor jeg skal være de næste fire sæsoner og her tror jeg for alvor det bliver lidt af en udfordring der venter med følgende målsætninger:

Målsætning for trin 2:
- Kvalificer Parma til Champions League og Europa League - rækkefølge irrelevant.
(Kvalificerer man Parma til Champions League to gange vil det også tælle)
(Kvalifikation til Champions League gennem en Europa League titel vil ikke tælle. Skal ske gennem ligaen)

- Vind Europa League med Parma (må naturligvis også gerne være Champions League)

- Gennem savet skal to italienske spillere runde 100 landskampe. Spillerne skal have spillet i Parma (enten er i klubben fra start eller bliver hentet til) imens man selv er i klubben, men må ikke have debuteret på landsholdet før en selv og spilleren er trådt til i Parma. (Denne målsætning gennemføres naturligvis først senere hen i savet)

- Ballon D'or vindes undervejs i savet af en af de to italienske spillere, som man skal forsøge at få til at runde 100 landskampe. Der gives kun point for Ballon D'or titlen efter spilleren har rundet 100 landskampe. (Denne målsætning gennemføres naturligvis først senere hen i savet)


Parma har gennem savets første sæson haft en rigtig fin en af slagsen, hvor det blev til en 10. plads.

En af de helt store overraskelser i Serie A var at Palermo rykkede ned, også Fiorentina lå til nedrykning helt indtil 37 spillerunde, men klarede sig altså over stregen.

Nu opsiger jeg så mit trænerjob i Reggiana og går så ind og overtager Parma, hvor jeg skal forsøge at gøre dem til EL vindere i løbet af fire sæsoner og hvor klubben også skal kvalificeres til CL undervejs.
Så skal jeg også forsøge at finde frem til nogen af de helt store italienske talenter, da jeg i løbet af savet skal have to italienske spillere til at runde 100 landskampe, men som på nuværende tidspunkt har deres debut til gode.

Og så har jeg allerede fundet frem til mit første transfermål med Parma. Netop nedrykkede Palermo ligger nemlig inde med en spiller der næppe er interesseret i at spille Serie B, og med klubben der netop er rykket ned, så har 21 årige Paulo Dybala blot en værdi på 24M. Jeg skal ikke sige om det er realistisk at få ham til Parma, men han kunne garanteret være en fin start mod en EL titel.
« Seneste Redigering: 04 Jun 2015, 13:50 af Le Sygnok » Logged

Le Sygnok
Blogmester
********

Offline Offline

 
Sv: Carlo Ancelotti - Challenge
« Svar #3: 05 Jun 2015, 10:10 »

Så er jeg kommet igang med Parma. Her vidste jeg godt der skulle ske lidt af en oprydning, men trods jeg var forberedt på et større arbejde, så skulle opgaven vise sig at være langt mere udfordrende end jeg troede i første omgang.

På førsteholdet var der alene kun fire spillere jeg havde lyst til at bruge i min faste start 11'er, hvor jeg ellers mente resten skulle forstærkes.
Bestyrelsen gav det et foreløbig budget på hele 119M, så jeg så god mulighed for at der kunne forstærkes gevaldigt.
Men så opdagede jeg at klubbens lønbudget var overskrevet med mere end en halv million (havde 4,8M til rådighed om ugen, hvor vi brugte næsten 5,4M). Dette forstod jeg ikke helt, da der ikke var nogen på førsteholdet der var sådan specielt godt betalt. Bedst var holdets målmand med 187.5k om ugen, så hvordan i alverden kunne holdet bruge 5.4M om ugen forstod jeg ikke helt.
Her var der dog svar at finde på holdets U20 hold, hvor vi lå inde med følgende spillertrup:



155 spillere lå U20 holdet inden med, som næsten alle have været udlejet i seneste sæson. Og selvom der kun var tre spillere der tjente +100k om ugen, så var det alligevel en voldsom del af vores lønbudget der blev skudt afsted på 155 spillere, hvor der næsten intet brugbart var i blandt.

Men her en måned senere efter jeg har taget over i Parma, så er der virkelig blevet ryddet pænt op, hvor jeg dog alligevel har langt igen. Men 36 spillere, hvor næsten alle de løntunge herre, som jeg ikke mente havde nogen fremtid i klubben, alle er sendt afsted.
Men trods 36 spillere er skudt afsted, så er det bestemt ikke fordi vi vælter os i penge nu, da der samlet set blot er solgt for 55M.

Spillersalg 1/2
Spillersalg 2/2


Et bestemt transfermål havde jeg dog sat mig da jeg tog over i Parma, og om det var det mest taktiske træk tænker jeg nu stadig lidt over, men jeg kunne ikke lade være med at gå efter spillere da jeg så hans klub rykkede ned.
Paulo Dybala stod nemlig med en værdi på blot 24M i Palermo der netop var rykket ned, da jeg tog over i Parma, og da min scout mente han kunne hentes for 25-40M, så måtte jeg altså have ham.
Prisen endte dog op i 55M før Palermo ville slippe ham, og de penge kunne jeg måske godt have givet ud lidt bedre med så mange forstærkninger jeg ønskede i Parma. Det kunne dog forsvares lidt med at Paulo Dybala lignede den fødte F9'er til min taktik.

Men udover Dybala der blev hentet for et beløb, så er der næsten ellers kun handlet på fri transfer.
To spillere endte jeg dog at give lidt penge for.
Først var det Defrel der var delejet af os og Cesena. Her bød vi højest med 5M for ham, hvor han ligner en fin backup.
Så havde Juventus også sat Stefano Sturaro til salg for 8M, og det var glimrende givet ud for en spiller der kunne gå direkte ind i startopstillingen, og som havde et 4,5 stjernet potentiale.

Ellers er der bare hentet spillere på fri transfer, hvor vi har fået nogle rigtig interessante navne i blandt.
Det er blevet til forstærkninger som Fernando Belluschi, Zakaria Bakkali, Nicola Leali, Micah Richards og Sebastian Prediger, som jeg anser at være de mest interessante navne blandt de nye.


Gennem mine fire sæsoner i Parma, så er det også her hvor jeg skal forsøge at scoute to nye italienske stjerner der gennem savet skal opnå 100 landskampe hver især, og hvor målet også er at få en af dem til at vinde Ballon D'or.
Et sådan talent er jeg bestemt ikke faldet over indtil videre, men jeg har sendt to scouts afsted, da nu leder i Italien, hvor de forhåbentlig finder noget interessant.
På mit U20 hold fandt jeg et interessant navn. 19 årige Alberto Cerri skulle eftersigende have potentiale til at blive en ledende Serie A angriber. Han er dog slet ikke en type angriber som jeg normalt spiller med, men jeg har alligevel taget ham op på førsteholdet for at se om jeg kan udvikle på ham her gennem de kommende år.

Og så sidder jeg netop nu også og kigger nærmere på at få lavet truppens stab bedre, så når vi (forhåbentlig) begynder at få nogle af de store italienske talenter, så kan vi også udvikle dem fornuftigt.

Og når staben er gjort klar, så er jeg så småt klar til første sæson med Parma, hvor målet for nu er at opnå en fin midterplacering som holdet gjorde sidste år. Jeg har dog skiftet markant ud i truppen, så jeg er spændt på at se truppens niveau gennem de første måneder, hvor det hele nok ikke kører på skinner.
« Seneste Redigering: 05 Jun 2015, 10:13 af Le Sygnok » Logged

Le Sygnok
Blogmester
********

Offline Offline

 
Sv: Carlo Ancelotti - Challenge
« Svar #4: 05 Jun 2015, 13:56 »

Så er første transfervindue netop lukket i og jeg er ovenud tilfreds med det nye Parma hold, hvor jeg virkelig har fået skiftet godt ud, hvor hele 12 nye navne er at finde i førsteholdstruppen.

Siden sidst, hvor jeg viste de mest lovende indkøb frem, så er der kommet to yderligere til.

Først var det Roma der satte Federico Viviani til salg for blot 8M, hvilket var et alt for godt tilbud til at lade vær.

Men rigtig interessant blev det hele først da Real Madrid satte Jese til salg. Jeg havde tidligere forsøgt at leje ham, men trods at have fået af vide af min at han skulle være interesseret i dette, så var han det pludselig ikke længere, da han skulle sætte sit navn på kontrakten.
Her glemte jeg lidt om Jese, men Real Madrid kunne angiveligt ikke få ham udlejet og d. 8 august satte de ham til salg for bare 30M og under 24 timer senere, så var Jese nu permanent Parma spiller.
Den anden vej røg hurtigløberen Jonathan Biabiany for over det dobbelt af hvad Jese blev købt for, hvilket må siges at være yderst fornuftigt. Og med det salg, så endte vi faktisk også med at sælge for mere end vi havde købt for gennem dette tranfervindue.

Transfer ind
Transfer ud

Og med dette forstiller jeg mig min foretrukne start 11 kommer til at se følgende ud:

Foretrukne start 11'er




Gennem august måned blev det til tre kampe.
Først var der dømt pokalfiasko fra vores side, da vi efter straffesparkskonkur rence røg ud til Frosinone fra Serie B, trods vi var tæt på at være i stærkeste opstilling.

Fire dage efter galt det AC Milan i vores første liga kamp. Her frygtede jeg godt nok denne kamp med det niveau vi viste i pokalen og trods vi kom foran 2-0 i løbet af første halvleg, så var det alligevel et mirakel at vi ikke have tabt efter 90 minutter, hvor Milan virkelig have siddet på alt gennem hele kampen.
Men 2-2 stod der på måltavlen efter 90 minutter.

Men endelig i seneste kamp blev der så vist noget af det spil frem, som jeg tror, jeg kan forvente fra dette mandskab i løbet af sæsonen.
Først er det Dybala der sætter et frispark i kassen ude fra 30 meter. Efterfølgende er det vores midterforsvar der scorer efter lidt af et ping-pong mål til 2-0 og endeligt efter 83 minutter er det Belfodil der scorer til kampens resultat 3-0 over Modena.

Altså har det været tre kampe i meget forskelligt niveau fra vores side. Jeg håber vi kan fortsætte det gode spil som mod Modena, men jeg ved godt det nok kommer til at tage noget længere tid end dette at få spillet det nye hold ordenligt sammen.
Logged

Le Sygnok
Blogmester
********

Offline Offline

 
Sv: Carlo Ancelotti - Challenge
« Svar #5: 05 Jun 2015, 18:41 »

Første halvdel af første sæson er gået med Parma og her har vi gjort ganske fin figur af os selv.

Vi har slået de fleste midter/bund hold i ligaen, men ganske som forventet har vi det ikke helt nemt mod de store hold. Vi ramte dog en helt fantastisk uge, da vi først slog Inter 4-3 på deres bane - Inter som på dette tidspunkt var delt 1'er i tabellen og som fik annulleret deres 3-4 scoring i det 88 minut, hvor efter Bakkali gjorde det onde ved dem i det 91 minut. Vanvittig kamp.
Og få dage efter var det fortsat ikke værst at være Parma fan, da Fiorentina blev kørt over på vores bane med en 4-0 sejr.

Men trods at have taget mange point mod hold der er omkring vores niveau, og vi ligeledes har taget seks point imod Inter og Fiorentina, så går vi alligevel til pause med en 10. plads. Tabellen over os er dog umådelig tæt, hvor vi har færre point op til 3. pladsen end vi har ned til 11. pladsen.

Kampe gennem efteråret

Truppen jeg har fået samlet synes jeg virkelig gør det fornuftigt, men forsvaret er uden tvivl det første der skal forstærkes, da det på ingen måde har niveauet til hvis vi snart skal ud og spille europa bold snart - her tror jeg dog den offensive del af holdet godt kan være med.

Men første forstærkning er allerede på vej til forsvaret. Datoen nærmer sig nemlig d. 30 december, hvor der kan sikres fri transfer og her fik jeg øje på Newcastle's Davide Santon, der blot havde fået 3(4) kampe gennem efteråret. Han ligner dog bestemt en herre der kunne forstærke vores forsvar gevaldigt, så i stedet for at vente med at få ham til sommer gratis, så har vi netop betalt Newcastle 8.75M for ham, så vi har ham gennem forårssæsonen også.

Santon er dog ikke den eneste, der træder til op til det nye år. En af mine scouts havde nemlig også et rigtig interessant navn med på sin liste, da jeg kiggede hans anbefalinger igennem her i oktober.
Her rendte en 16 årig rundt i Ligue 2, som i følge min scout skulle have potentiale til at blive "en stjernefløj i serie A i fremtiden".
Det virker for mig lige vildt nok, hvis vi har skudt papegøje her, og har en kommende stjerne til det italienske landshold klar om nogle år, hvor vi har hentet ham i klubben med det dejlige franske navn 'La Berrichonne de Chateauroux'.
Navnet er Enrico Valentino og han er hentet til for bare 12M, så lever han op til hans potentiale, så er det her lidt af en signing.
Om han bliver den stjerne min scout tror har jeg dog fortsat min tvivl om, men han er uden tvivl mit første gode bud på en spiller der kunne ende ud med at runde 100 landskampe i løbet af savet. Dog er han også fransk i sin nationalitet, så jeg håber ikke franskmændene kommer italienerne i forekøbet in case han skulle blive en stjerne.
Logged

Le Sygnok
Blogmester
********

Offline Offline

 
Sv: Carlo Ancelotti - Challenge
« Svar #6: 07 Jun 2015, 12:18 »

Første sæson med Parma er spillet og det endte ud med en rigtig flot en af slagsens.

Ved vinterpausen snakkede jeg om bekymringen med mit forsvar, men jeg havde hentet Santon i Newcastle, som i den grad ville pynte på det, men Santon blev ikke den eneste forstærkning hen over vinteren.
Også Rugani blev sikret på fri transfer i Juventus, men da han havde skrevet under med os fandt jeg ud af, at jeg kunne betale 13M og han så ville tiltræde i klubben med det samme, hvilket jeg også fik gjort. Og så stod vi pludselig med et rigtig fint forsvar.

Fra første runde i det nye år der spillede vi os op på 9. pladsen, og her lå vi gennem hele forårssæsonen og rodede rundt mellem 6 til 9 pladsen i en vanvittig tæt tabel indtil vi i 37 spillerunde spillede os op på 5. pladsen i ligaen, og så var der lagt op til lidt af en gyser i 38 spillerunde.

For som minimum ville 5. pladsen give Europa. 6. pladsen kunne også give en Europa billet, men for at 6. pladsen skulle give en Europa billet, så ville det kræve at Roma ikke sluttede i top 3. Roma havde nemlig vundet pokalturneringen, og endte de i top 3, så ville europa billetten istedet gå til Udinese der tabte pokalfinale.

Men kunne vi blot sejre i sidste runde, så ville 5 pladsen være sikret, eller hvis blot Milan kunne overhale Roma, så ville vi også være sikret en plads i Europa. Og sørme om det ikke var netop Roma vi skulle spille mod i sidste runde, og dermed kunne et nederlag til dem få store konsekvenser for os.

Men vi kunne absolut intet stille op imod Roma i sidste spillerunde, hvor 39 årige Totti lige diskede op med et hattrick, og dermed ville 6. pladsen ikke længere give Europa, da den nu billet nu gik til Udinese.

De eneste der kunne overtage vores 5. plads var nu Sassuolo og de var hjemme imod Milan, hvor Sassuolo skulle sejre. Her gik de to hold til pause med 1-1, hvor Sassuolo blot var ét mål fra EL, som altså ville være på bekostning af os. Rigtig spændende blev det efter 63 minutter, da de Jong bliver udvist, men gennem hele kampen kommer Sassuolo kun til 9 afslutningen, og det hele ender 1-1, hvilket betyder at første sæson slutter af med en virkelig flot 5. plads til os.


Jeg står dog med det problem, at pengene lige pt. vælter ud, og det kan også tydeligt ses på vores transferbudget op til den kommende sæson, hvor jeg har fået 68.5M at lege med modsat sidste sæsons 119M.

Men ikke desto mindre var vi gennem denne sæson blot 7 point for CL deltagelse, og sætter vi vores 65 point ind i forrige sæson, så havde vi blot været 2 point fra CL deltagelse, hvilket virkelig kunne booste økonomien.
Dermed er min nuværende plan kun at bruge kræfter på at kvalificere os til EL gruppespillet i den kommende sæson, men herfra vil b-kæden så tage over, hvor vi så kan lave nogen fine penge på EL gruppespillet, men fokus vil altså være på at få os i CL gennem den kommende sæson.
Kan det lykkedes, så har jeg efter to sæsoner allerede kvalificeret klubben til EL og CL, hvilket er en af trin 2 udfordringer og så har jeg efterfølgende to sæsoner til at vinde EL.
Det bliver svært, men jeg tror bestemt på det kan lade sig gøre.

Nu starter et yderst interessant transfervindue, hvor der nøjes skal overvejes hvad vi kaster vores begrænsede midler efter, og der er en hel del jeg gerne vil have forstærket i truppen.
Logged

Le Sygnok
Blogmester
********

Offline Offline

 
Sv: Carlo Ancelotti - Challenge
« Svar #7: 08 Jun 2015, 10:15 »

Datoen hedder 1. august og trods der fortsat er en måned tilbage af transfervindue, så forstiller jeg mig at vi er færdige.
Det er gået over alt forventning i forhold til hvad jeg havde forventet med de midler jeg havde vs. det jeg ønskede at forstærke.
Og det hele sluttede så ellers af med en kæmpe transferskuffelse af de helt store.


Fire forstærkninger var allerede klar inden transfervinduet var åbnet.
Her var der først og fremmest snak om Jhon Arango, som vi sikrede os tilbage i marts for bare 2,4M og som skulle have potentiale til at blive en stjerne i fremtiden.

Tre forstærkninger blev yderligere sikret i løbet af juni måned, hvor de alle tre var sat til salg.
Først var der snak om Federico Bernardeschi, der blot kostede os 7,25M i Fiorentina og som virkelig lignede at kunne forstærke bredden på kanterne.

Også på midtbanen fik vi forstærket truppens bredde yderligere, da Danilo Cataldi var sat til salg af Lazio for 9.5M, og ligesom Bernardeschi lå Cataldi også inde med et fint potentiale.

Sidst fik vi også lavet lidt af en slags byttehandel i mine øjne. Fernando Belluschi var godt nok vores bedste mand i sidste sæson og endte som vores eneste spiller også på årets hold, men med sine 32 år var hans bedste dage nok snart talte og ligeledes stod hans blot med et år tilbage af sin kontrakt. Alligevel fik vi scoret hele 30M for ham, hvilket jeg var yderst tilfreds med for en spiller på 32, der kunne hentet gratis om et år.

Og som erstatning havde Monaco overskud af Bernardo Silva, som derfor kunne hentes for sølle 12M. Han ligner godt nok lidt mere i mine øjne en IA til min taktik, men jeg tror godt han også kan blive en glimrende FPM på holdet, og ikke desto mindre ligner han et glimrende salgsobjekt, hvis han ikke skulle passe ind.

Så ønskede jeg også en fast ny makker til Rugani i midterforsvaret, og her blev Jairo hentet for bare 7,25M i Atletico Mineiro, men for pokker hvor skulle jeg komme til at fortryde denne handel kort tid efter.

Inden den store transfer skuffelse indtræf, så blev det også til to spillere på fri transfer. Først var det den tidligere FM wonderkid Khouma Babacar, der blev sikret gratis.
Og så blev lillebror Hazard også hentet til. Jeg var virkelig i tvivl om han skulle hentes til, da han ikke engang ville være tiltænkt en plads i startopstillingen, men igen var han et for godt salgsobjekt til at lade vær, og noget kvalitetsbredde på holdet gjorde mig nu heller ikke spor.

Men Hazard skulle alligevel ende med at få plads i min foretrukne start 11’er.
Gennem sommeren var uttallige topklubber ude efter min offensive trio (Bakkali, Jese og Dybala), men her havde jeg ingen planer om at sælge. Trods jeg afviste virkelig mange bud, så blev mine tre offensive profiler nogenlunde tilfredse.
Men så kom Juventus til sidst på banen med et bud på 140M for Jese, hvor dog kun en brøkdel ville være nu og resten over nogle klausuler. Her forlangte jeg 170M, som skulle betales med det samme - og det gjorde Juventus sørme.
Ingen tvivl om Jese var en klassespiller, men 170M for en spiller der blev hentet for 30M for 12 måneder siden, og som “blot" havde lavet 10 mål i 36 kampe. Det var ikke til at sige nej til.


Og så til den helt store transferskuffelse. For med salget af Jese var vores transfervindue fuldstændig vendt på hoved. Gennem hele transfervinduet havde jeg sparret og sparret og virkelig kun køb billigt, men med salget af Jese havde vi nu pludselig solgt for 239M samlet imens vi blot havde handlet for 47.5M.

Og så var der pludselig sat lidt af en spiller til salg, som vi nu have budget til.
Balanta var for et år hentet for 50M til Atletico Madrid, men her var det blot blevet til 4 kampe og et snit på 6,65, og så Madrid klubbens tålmodighed med Balanta åbenbart brugt her.
42M kunne Balanta erhverves for, og her slog vi naturligvis til med det samme. I løbet af ingen tid var Balanta enige med os om en 5 årig kontrakt, og de fleste var nok på vej ned i shoppen for at få en Parma trøje med Balanta på ryggen.
Men fandeme ikke om der er en regel i Italien der gør at maks to Ikke-EU spillere må tiltræde pr. sæson. Jeg forsøgte igen at hente Balanta, hvor transferen først ville gå igennem om et år, men det ønskede At. Madrid på ingen måde.
Så meget for at hente Arango og Jairo i Sydamerika..

Logged

Snowflake
Ynglingespiller
***

Offline Offline


 
Sv: Carlo Ancelotti - Challenge
« Svar #8: 08 Jun 2015, 14:49 »

Ser spændende ud LS! Virkelig nogle imponerende handler...

Cerri er blevet ganske ok i mit spil:
Logged

Le Sygnok
Blogmester
********

Offline Offline

 
Sv: Carlo Ancelotti - Challenge
« Svar #9: 08 Jun 2015, 16:56 »

Ser spændende ud LS! Virkelig nogle imponerende handler...

Det er virkelig også gået over alt forventning. Jeg er dog voldsomt ærgerlig over Balanta.
Et midterforsvar med Balanta og Rugani, og samtidig en offensiv duo med Jese(nu Thorgan Hazard), Bakkali og Dybala. Det lyder som et potentielt EL vindende hold i min bog.

Cerri er blevet ganske ok i mit spil:
Og han ser godt nok lovende ud.
Han ligger på mit førstehold, hvor han er tilgængelig for U20, men jeg bruger ham ikke det store, da han ikke passer i min taktik. Men jeg forsøger at udvikle ham bedst muligt og kan han få et niveau som han har i dit save, så er det da bestemt ikke udelukket at han kan runde de 100 landskampe gennem karrieren.
Logged

Snowflake
Ynglingespiller
***

Offline Offline


 
Sv: Carlo Ancelotti - Challenge
« Svar #10: 09 Jun 2015, 08:51 »

Balanta er rigtig ærgerlig, men er sikker på du finder et par andre talenter. Cerri bliver brugt for Falsk 9'er, og gør det ganske fint Smiley
Logged

Le Sygnok
Blogmester
********

Offline Offline

 
Sv: Carlo Ancelotti - Challenge
« Svar #11: 09 Jun 2015, 09:14 »

Transfervinduet er lukket, og det endte ikke med at ske noget gennem august måned, hvilket altså betyder at det blev et transfervindue, hvor vi solgte for næsten 200M mere end vi brugte. Ikke lige hvad jeg havde forventet, men det overskud vil jeg nu gemme til de kommende to sæsoner, hvor jeg forhåbentlig snart kan få fat i endnu bedre spillere end på nuværende tidspunkt.

Til min store overraskelse, så skulle vi heller ikke spille EL kval, men var derimod med i gruppespillet med vores 5. plads i ligaen fra forrige sæson, og dermed var mit mål for Europa allerede nået for denne sæson.

Planen lyder nemlig at b-kæden tager sig af EL og pokalen i år, og imens så skal a-kæden forsøge at spille os i Champions League i år via en top 3 placering i ligaen.
Skal vi i top 3, så vil det naturligvis kræve at vi enten spiller over niveau, eller en god håndfuld af vores modstandere i ligaen spiller under niveau, for vi har naturligvis ikke et mandskab der er blandt de bedste tre i Italien.
Men ikke desto mindre var vi kun 7 point fra top 3 sidste år, og jeg tror bestemt på vi kan hente minimum syv point flere end sidste sæson.

Det hele startede dog ikke helt som håbet, da vi tabte åbningskampen i Serie A til Lazio på hjemmebanen med 1-2. Det kan vi dog i den grad takke Sturaro for, da vi indtil hans udvisning i det 36 minut havde været i fuld kontrol. Men det kan faktisk også ses, at vi fortsatte med at være det mest chanceskabende hold, trods vi spillede 10 imod 11 i resten af kampens små 60 minutter, hvor Lazio egentlig blot ramte 3 gode minutter der var nok for dem til at afgøre kampen.
Så naturligvis en kæmpe skuffelse, hvor Sturaro også spillede sig nærmere b-kæden, men alligevel må jeg også erkende at det tyder umådelig godt for den kommende sæson, når vi kan spille sådan 10 mod 11 i 60 minutter.
Logged

Le Sygnok
Blogmester
********

Offline Offline

 
Sv: Carlo Ancelotti - Challenge
« Svar #12: 09 Jun 2015, 10:49 »

Balanta er rigtig ærgerlig, men er sikker på du finder et par andre talenter. Cerri bliver brugt for Falsk 9'er, og gør det ganske fint Smiley
Ja, ham Jairo jeg har hentet skulle også være rigtig interessant, men han er bestemt ingen Balanta.

Lyder spændende med Cerri. Det kan være han skal have lidt mere fast spilletid på førsteholdet i løbet af denne sæson.
Logged

BlaZZo
FmFreaks' Venner
*

Offline Offline

 
Sv: Carlo Ancelotti - Challenge
« Svar #13: 09 Jun 2015, 16:11 »

Hey Le  sygnok

Jeg finder din historie og sprog meget spændende, at man selv får lyst til fm. Jeg vil høre om man kunne få et ss af holdets instruktioner. Altså om du spiller direkte, korte afleveringer osv.

Spændende at følge dit Parma hold Smiley
Logged

Chelsea FC - Champions League vinder 2011/12.
Velkommen til Hazard.


QuesT
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline

 
Sv: Carlo Ancelotti - Challenge
« Svar #14: 10 Jun 2015, 11:29 »

Hej LS.

Godt arbejde med Parma.

Blev Balanta så solgt til anden side, eller har du stadigvæk mulighed for at hente ham?

Har selv oplevet samme problem i mit Juve save. Det lukker lidt for nogle fede og billige handler.
Logged

Sider: [1] 2 3 ... 7 Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010