home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
20 Nov 2024, 11:53 ydersog Klubsøgnin... Brighton & Hove Albion
19 Nov 2024, 11:24 Lars Pedersen Omklædning... Ang. Spcs
14 Nov 2024, 20:58 andersnomanni Blogs SAF Challenge
03 Nov 2024, 19:31 Brodtgaard Challenges The real SAF Challenge
24 Okt 2024, 21:05 Broen13 Blogs Rejsen gennem Portugal
24 Okt 2024, 17:05 Bubbles Blogs #2 - Et sidste save - ...
17 Okt 2024, 23:31 Svartowiz Omklædning... Sommer opdatering
Antal Registrerede Brugere: 23453
  0 Brugere, 1162 Gæster Online.

Indlæg: 1132947 over 31382 Emner
Nyeste Bruger: Seraphinang
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andet
| |-+  Baren
| | |-+  Kategori: Cykling
| | | |-+  Giro d' Italia 2015
0 Brugere og 11 Gæster læser i øjeblikket dette emne.
Sider: 1 [2] Udprint
Forfatter Emne: Giro d' Italia 2015  (Læst 27618 gange)
Fresse94
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Giro d' Italia 2015
« Svar #15: 21 Maj 2015, 18:22 »

Synes at Portes straf er 100% korrekt - ved at han ikke må modtage en konkurrents hjul, selvom det er flot gestus. Hvor meget tid havde Porte IKKE tabt, hvis han skulle vente på at enten kom en servicevogn fra SKY af, eller en af hans hjælperyttere til at give ham hans cykel/hjul? Og med den mand mindre til at trække tilbage til feltet, så havde han muligvis tabt endnu mere tid end det han gjorde, med den fart feltet kørte i.

Derudover er det sgu godt kørt af Contador igen dag at vinde tid på samtlige konkurrenter på sådan en lille stigning. Er helt vild med de bonussekunder, så der er noget at køre om - det skal sgu tilbage i touren.
Logged

Spezialized
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Giro d' Italia 2015
« Svar #16: 21 Maj 2015, 18:54 »

Synes at Portes straf er 100% korrekt - ved at han ikke må modtage en konkurrents hjul, selvom det er flot gestus. Hvor meget tid havde Porte IKKE tabt, hvis han skulle vente på at enten kom en servicevogn fra SKY af, eller en af hans hjælperyttere til at give ham hans cykel/hjul? Og med den mand mindre til at trække tilbage til feltet, så havde han muligvis tabt endnu mere tid end det han gjorde, med den fart feltet kørte i.

Derudover er det sgu godt kørt af Contador igen dag at vinde tid på samtlige konkurrenter på sådan en lille stigning. Er helt vild med de bonussekunder, så der er noget at køre om - det skal sgu tilbage i touren.

Han vidste det ikke sagde han, hvilket nok er 100 % korrekt da der stod en SKY-rytter 5 meter fra ham. Så svaret må være at han måske havde tabt få sekunder hvis han havde taget sin hjælpers hjul frem for Gerrans' hjul.
Så han havde ikke tabt de 2 min han blev straffet for.
Logged


KK2
Lilleputspiller
*

Offline Offline

 
Sv: Giro d' Italia 2015
« Svar #17: 21 Maj 2015, 21:07 »

Det var Simon Clarkes hjul han fik, og ikke Gerrans.
Logged

Spezialized
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Giro d' Italia 2015
« Svar #18: 21 Maj 2015, 21:30 »

Det var Simon Clarkes hjul han fik, og ikke Gerrans.

Naturligvis. Det ændrer dog ikke på argumentet Smiley
Logged


Fresse94
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Giro d' Italia 2015
« Svar #19: 21 Maj 2015, 22:18 »

Måske ikike. Men de havde nu stadigvæk været en mand mindre at trække hjem med - imod et hovedfelt som kørte ekstremt hurtigt.
Logged

Spezialized
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Giro d' Italia 2015
« Svar #20: 21 Maj 2015, 23:09 »

Måske ikike. Men de havde nu stadigvæk været en mand mindre at trække hjem med - imod et hovedfelt som kørte ekstremt hurtigt.

Men det havde næppe givet 2 min ekstra, trods alt. Wink
Logged


Fresse94
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Giro d' Italia 2015
« Svar #21: 21 Maj 2015, 23:15 »

Nok ikke. Men de er trods alt også nødt til at statuere et eksempel.
Logged

Spezialized
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Giro d' Italia 2015
« Svar #22: 21 Maj 2015, 23:29 »

Nok ikke. Men de er trods alt også nødt til at statuere et eksempel.

Jamen et eksempel på hvad?

Det ses flere 100 gange på en sæson at ryttere bliver tilgodeset trods klokkeklare regelbrud. Folk der krydser en jernbane, Contador der fjerner hjelmen, ryttere der falder for tidsgrænser som groupetto, men får lov til at blive 'for løbets skyld', ryttere der får flasker fra konkurrenters førebiler, eller pace.

Reglen om at ikke må modtage service fra konkurrenter, er lavet for at ryttere ikke må opnå en unfair fordel. Richie Porte havde ingen fordel ved at punktere, så hvis kommisærerne havde ignoreret det så havde ingen brokket sig.

Det er iøvrigt ironisk at Giroen brugte situationen til at markedsføre sig med, omkring cykelsporten værende en gentleman-sport, for så senere at straffe situationen.
Logged


Bradley Beal
Gæst
 
Sv: Giro d' Italia 2015
« Svar #23: 22 Maj 2015, 01:13 »

Det ses flere 100 gange på en sæson at ryttere bliver tilgodeset trods klokkeklare regelbrud. Folk der krydser en jernbane, Contador der fjerner hjelmen, ryttere der falder for tidsgrænser som groupetto, men får lov til at blive 'for løbets skyld', ryttere der får flasker fra konkurrenters førebiler, eller pace.

Du må gerne tage hjelmen af for at fixe en kasket eller andet. Jeg henviser til the Inner Ring. Det står i reglerne, at man skal diskvalificeres - men for mig at se, er det en regel, der skal læses som om, at hvis man bevidst fjerner hjelmen og kører videre uden den, så skal man ud - ikke blot for at rette en kasket. Uráns hjelm gik jo også i stykker - skal han ikke have lov til at skifte den fx?

Folk der krydser en jernbane bliver jo typisk også straffet - ikke lige i årets Paris-Roubaix, hvor det var for svært at sætte en grænse, men tidligere har man jo set folk smidt ud for at krydse jernbanen. Ligeledes uddeles der jo ofte bøder for at give sticky bottles osv... Meget af det straffes jo - bare ikke så voldsomt som i det her tilfælde. I Irland blev Reda - nummer 1 i An Post Ras - smidt ud for at holde fast i en bil. Så det straffes. Bare ikke konsekvent, og dét er det helt store problem.

Reglen om at ikke må modtage service fra konkurrenter, er lavet for at ryttere ikke må opnå en unfair fordel. Richie Porte havde ingen fordel ved at punktere, så hvis kommisærerne havde ignoreret det så havde ingen brokket sig.

Det er vel en unfair fordel, at han på den måde får hjælp fra et andet hold. Det er vel lige netop det her, som Porte har holdkammerater til. Hvad nu hvis det var sket i dag, hvor Contador sad isoleret set - skulle han så bare kunne få et hjul fra en eller anden fætter i frontgruppen og køre videre? Nu var det ikke helt situationen på den etape, men det kunne det have været.

Jeg synes faktisk, at Brian Cookson siger det lidt korrekt:

“I’ve seen the discussion on the internet. While it was a sporting gesture, it could be seen as an unfair gesture: The teams are nine riders, not 10. Would an Australian give his wheel to Fabio Aru or Contador? That’s why there are those kinds of rules, a team is a team.”

Hvis Clarke så gerne ville have hjulpet Porte, så kunne han have gjort som Matthews - taget del i føringerne, og så ladet hans holdkammerater gør det job, som de får deres løn for.

Når alt dette så er sagt.... en straf på 2 minutter er alt, alt for meget. Jeg synes, at reglen er på sin plads - men straffen bør ikke være så voldsom. Dengang Richie Porte brød reglerne på Alpe d'Huez og hentede mad til en sukkerkold Froome fik han og Froome en straf på 20 sekunder, og det var jo en ret væsentlig fordel der - det havde været mere passende med samme straf her, men måske bare en symbolsk bøde.

Det er iøvrigt ironisk at Giroen brugte situationen til at markedsføre sig med, omkring cykelsporten værende en gentleman-sport, for så senere at straffe situationen.

To forskellige organisationer. Det var ikke Giro d'Italia, der uddelte straffen. Men ja - det virkede lidt komisk Smiley
Logged

SC30
Landsholdsspiller
******

Offline Offline

 
Sv: Giro d' Italia 2015
« Svar #24: 23 Maj 2015, 15:33 »

Richie Porte kommer aldrig til at vinde en GT. Virker til at han har en enormt svag pyske og kombineret med hans tvivlsomme holdbarhed, taber han nok i dag mindst 5 minutter til en mand som Urán. Det må betyde, at Konig er kaptajn nu - Porte kommer sandsynligvis til at jagte en etapesejr og ellers forberede sig til at hjælpe Froome til Tour de France. Det her minder lidt, som Rolf også sagde i går, om Wiggins' 2013 Giro og Froomes 2014 Tour. Man kan forberede sig nok så meget.......

Spændende etape bliver det. Urán er lige sendt ud og han er min favorit til i dag. Måske kan han endda tage trøjen fra Aru? Contador ender nok med at tage den, men Urán kunne sagtens ligge indenfor et minut efter etapen er slut, hvilket ville være vigtigt for spændingen. Ellers er jeg spændt på at se Landa - håber ikke at han taber for meget i dag. Samme kan siges om Aru, men jeg frygter lidt at en mand som Landa sagtens kunne tabe 4 minutter. Burde også være en god chance for at gøre sig lidt tilbage for Izaguirre. Håber også, at Amador leverer en god indsats i dag, han kunne sagtens ende med en top-10 placering.

EDIT: Ok, Konig har åbenbart tabt omkring 1.30 (Porte næsten 2 minutter ved første tjek), så noget kunne tyde på, at vinden måske har ændret sig. Så måske skulle jeg ikke have afskrevet Porte allerede
« Seneste Redigering: 23 Maj 2015, 15:35 af SC30 » Logged

SC30
Landsholdsspiller
******

Offline Offline

 
Sv: Giro d' Italia 2015
« Svar #25: 23 Maj 2015, 15:53 »

Ok, glem hele mit indlæg. Urán er 13 sekunder EFTER Porte nu...
Logged

Naustratze
Gæst
 
Sv: Giro d' Italia 2015
« Svar #26: 23 Maj 2015, 17:10 »

Så kan Contador køre defensivt resten af løbet og forhåbentlig spare sig til TDF, så vi kan få alle de fire store med på topniveau der. Så må spændingen jo være omkring de sekundære placeringer i Giroen.
Udover det så var det fantastisk at se Van den Broeck med en så god enkeltstart, håber at han holder sig i top 5, og måske endda kan komme i top 3!
Logged

SC30
Landsholdsspiller
******

Offline Offline

 
Sv: Giro d' Italia 2015
« Svar #27: 23 Maj 2015, 17:18 »

Så kan Contador køre defensivt resten af løbet og forhåbentlig spare sig til TDF, så vi kan få alle de fire store med på topniveau der. Så må spændingen jo være omkring de sekundære placeringer i Giroen.
Udover det så var det fantastisk at se Van den Broeck med en så god enkeltstart, håber at han holder sig i top 5, og måske endda kan komme i top 3!

Ja, Contador virker til at sidde trykt på trøjen nu. Men de sekundære placeringer er nu heller ikke så kedelige at følge for folk, som rigtigt følger med i cykling. Håber dog at Landa og Aru sætter tingene lidt på spidsen alligevel, om end ikke andet så for spændingen og respektens skyld.. de virker i hvert fald som de eneste som kan true Contador i bjergene.
Logged

Naustratze
Gæst
 
Sv: Giro d' Italia 2015
« Svar #28: 24 Maj 2015, 17:02 »

Nå, det var et kort håb med Van den Broeck, en sjældent off-day fra hans side. Ser ikke ud til, at Contador kan rystes, og slet ikke af Aru, så det var spændingen for i år. Der skal uheld til nu, hvis der skal mere spænding til.
Logged

KyleBrotzman
Gæst
 
Sv: Giro d' Italia 2015
« Svar #29: 30 Maj 2015, 21:27 »

Da Landa kørte fra Contador klukkede jeg.
Da Aru kørte fra Contador måbede jeg.
Da Hesjedal kørte fra Contador skrev til "hvad fanden?" til min ven, Bradley Beal.
Logged

Sider: 1 [2] Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010