home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
17 Mar 2024, 23:29 Fadbamsen Skadestuen ryger ud i online spil.
03 Mar 2024, 06:12 DeBuur Skadestuen Kan ikke vælge Liverpo...
23 Feb 2024, 20:56 ydersog Klubsøgnin... Manchester United
23 Feb 2024, 10:12 valverde4ever Pro Cyclin... Cycling Career - Kan d...
23 Feb 2024, 00:14 g00n Blogs Minimalistic 2020
19 Feb 2024, 14:02 rheya Omklædning... Home Grown spillere?
29 Jan 2024, 11:35 Mulle68 Nostalgi Patches CM 4
Antal Registrerede Brugere: 23285
  0 Brugere, 706 Gæster Online.

Indlæg: 1132681 over 31362 Emner
Nyeste Bruger: queenoflucknow
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Football Manager 2015
| |-+  Kategori: Challenges
| | |-+  The real SAF challenge - FM 15
0 Brugere og 1 Gæst læser i øjeblikket dette emne.
Sider: 1 ... 14 15 [16] 17 Udprint
Forfatter Emne: The real SAF challenge - FM 15  (Læst 84028 gange)
Bubbles
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: The real SAF challenge - FM 15
« Svar #225: 30 Maj 2015, 21:34 »

Haha Monaco har sat min gamle angriber Ambrose til salg for 47 mio. De købte ham for 200 mio, så bliver jeg næsten nød til at hente ham "hjem" igen   Grin
Logged

"My idea of sports science was to tackle the wall in the gym, nut the door and throw a few f**** about before going out to play!" Billy Bonds.

Sarl
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: The real SAF challenge - FM 15
« Svar #226: 31 Maj 2015, 21:10 »

En hurtig update fra Morton. Jeg er præcis halvejs gennem min første hele sæson i klubben, og selvom intet kommer let til mig med dette klubvalg, så ser det fornuftigt ud. Både Hibernian, Inverness og St. Johnstone er umiddelbart et niveau over mig, men ellers ser det fint ud. Jeg ligger i hvert fald på en fjerdeplads indtil videre. Og det endda med et pænt hul ned til femtepladsen.

Selv hvis jeg holder denne placering, bliver oprykningsslutspill et en hård nød at knække. Jeg - eller Hector Lloyd, som mit skotske alter ego hedder - er dog ret tilfreds med sæsonen indtil videre.

Logged

Isolation

Sarl
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: The real SAF challenge - FM 15
« Svar #227: 01 Jun 2015, 15:06 »

Jeg endte uden problemer på en ganske solid fjerdeplads. Der var langt til den direkte oprykning og langt til femtepladsen. Dermed stod den på playoff.



Her fik jeg besejret St. Johnstone efter to gange 1-1 og straffesparkskonkur rence. Derefter slog jeg Hibernian 4-2 hjemme og tabte 0-1 ude. Til sidst mødte jeg Dundee der blev slået 3-1 på udebane inden jeg rykkede op med 2-2 på hjemmebane.



Jeg spår dog ikke Morton mange chancer i Premiership, og valgte derfor at sige op. Så nu er det om at finde et job i en passende klub til tredje fase. St. Mirren, der er blevet købt af en finsk rigmand og er gået shopamok, må være drømmedestinationen . De har fx Diafra Sakho i deres angreb. Vi får se hvad der sker.



Logged

Isolation

Sarl
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: The real SAF challenge - FM 15
« Svar #228: 01 Jun 2015, 17:44 »



Godt et halvt år måtte jeg gå arbejdsløs, men i starten af januar fyrede Dundee Utd. deres træner. Jeg slog til og snuppede det ledige sæde. Klubben ligger netop nu nummer fem i Premiership og er del af et usædvanligt bredt midterfelt, hvor alle fra nummer fire til ni er omkring de 30 point. Det bliver noget af en udfordring, at hamle op med mægtige Celtic og pengedrengene fra St. Mirren, men med et krav om Europa league Kval og Liga Cup sejr fra bestyrelsen, er ambitionerne store fra start.
Logged

Isolation

Bubbles
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: The real SAF challenge - FM 15
« Svar #229: 01 Jun 2015, 18:06 »



Godt et halvt år måtte jeg gå arbejdsløs, men i starten af januar fyrede Dundee Utd. deres træner. Jeg slog til og snuppede det ledige sæde. Klubben ligger netop nu nummer fem i Premiership og er del af et usædvanligt bredt midterfelt, hvor alle fra nummer fire til ni er omkring de 30 point. Det bliver noget af en udfordring, at hamle op med mægtige Celtic og pengedrengene fra St. Mirren, men med et krav om Europa league Kval og Liga Cup sejr fra bestyrelsen, er ambitionerne store fra start.

Tillykke med oprykningen og jobbet i Dundee Utd.

Jeg var i samme klub og havde en fantastisk tid der  Thumbs Up
Logged

"My idea of sports science was to tackle the wall in the gym, nut the door and throw a few f**** about before going out to play!" Billy Bonds.

Broen13
FmFreaks Crew
(Forummoderator)
*

Offline Offline


 
Sv: The real SAF challenge - FM 15
« Svar #230: 01 Jun 2015, 21:07 »

Så fik jeg endelig tid til at få gennemført transfervinduet, og det blev lidt hektisk med en del handler - dog primært til ungdomsrækkerne (mange regens).



Primære spillere til truppen er en 30-årig Theo Walcott der er kommet hjem på fri transfer, samt en alt for billig Aleksander Mitrovic, som Anderlecht bare MÅTTE af med! Det siger jeg ikke nej til. Han kvitterede med et mål efter 20 minutter i hans første kamp! Glæder mig!

Af væsentlige afgange er det primært Max Kruse der er væk, 31 år og interesse, så på trods af at han var topscorer sidste sæson måtte han væk. Det finansierede også en del køb, så det var fint med mig! Smiley

Som det kan ses har jeg været vidt omkring for at finde nogle fornuftige regens til billige penge, og jeg er ret sikker på at ikke alle bliver lige gode, men heldigvis kan de fleste lejes ud med profit, hvilket hjælper lidt. Nu er det så igang med den længe ventede sæson! Wink

God kamp til I øvrige managers! Peace
Logged

Så er jeg tilbage med en ny blog: Broen13 - FM24 - Journeyman

AudereEstFacere
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline


 
Sv: The real SAF challenge - FM 15
« Svar #231: 01 Jun 2015, 22:12 »

Så gik første hele sæson i Everton og det blev en fantastisk en. Vi er tilbage i toppen og som prikken over i'et endte vi højere end taberne fra Liverpool.. Det blev til en flot 6. plads i en svær sæson, hvor mange hold spillede solidt. Det var dog Shity, Chelski og r*vhullerne fra Arsenal som var klart stærkest og løb alle..


Jeg har op til den nye sæson hentet Dennis Praet i Utd, Fabinho i Atl. Madrid og Jonjo Shelvey i Swansea.. Vi er derfor nu klar til at angribe mod top 4 og de notoriske CL pladser.

Hearts Update: Hearts har desværre måtte slippe kontrollen og endte 2'er med 3 point op til Celtic. Hearts er dog igen favoritter til mesterskabet og håber alt godt for vest Edinburgh's gigant

Edit: Det gik lige op for mig at Borja var til salg i Barca og Bernard var på fri transfer, så de er nu begge hentet ind.. En offensiv med Barkley, Bernard, Deulofeu og Lukaku er bestemt ikke til at joke med-
« Seneste Redigering: 01 Jun 2015, 22:41 af AudereEstFacere » Logged

SPURS - BARCA - NORDSJÆLLAND

whapz
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: The real SAF challenge - FM 15
« Svar #232: 03 Jun 2015, 12:01 »

Tror jeg har misforstået springet mellem fase 2 og 3, jeg var ikke klar over, at det var "tilladt" at sige op efter fase 2.
Men anyway, jeg fortsætter i Alloa, hvor der snart vil komme endnu en update Smiley
Logged

Broen13
FmFreaks Crew
(Forummoderator)
*

Offline Offline


 
Sv: The real SAF challenge - FM 15
« Svar #233: 03 Jun 2015, 12:30 »

Tror jeg har misforstået springet mellem fase 2 og 3, jeg var ikke klar over, at det var "tilladt" at sige op efter fase 2.
Men anyway, jeg fortsætter i Alloa, hvor der snart vil komme endnu en update Smiley

Hehe.. Opstemt Noget af en udfordring du er på så! Wink
Logged

Så er jeg tilbage med en ny blog: Broen13 - FM24 - Journeyman

whapz
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: The real SAF challenge - FM 15
« Svar #234: 03 Jun 2015, 14:35 »

Anden sæson i den bedste række i Skotland er passeret for Alloa og Mickey Robinson. Da jeg overpræsterede første sæson, kom der kæmpe efterspørgsel på mine profiler, og jeg var nødt til at sælge ud på grund af diverse frikøbsklausuler. Det betød derfor, at truppen måtte forstærkes, hvilket kan være svært med et lønbudget, der mildest talt er en joke.

Derfor gik jeg på jagt efter billge, statsstærke spillere. Følgende spillere blev dermed hentet:

Reda Johnson på fri transfer - tidligere Coventry
Jordan Graham på fri transfer - tidligere Wolverhampton
Simon Church på fri transfer - tidligere Notts Co.
Nicky Bailey på fri transfer - tidligere Milwall
Aleksandar Tonev på fri transfer - tidligere Aston Villa
Yassine El Ghannasy på fri transfer - tidligere Kairat

Disse forstærkninger gjorde en forskel helt fra start, hvor i sær Simon Church skilte sig ud med over 20 sæsontræffere og klubbens topscorer. Yassine El Ghannasy har med en enkelt A-landskamp for Belgien det jeg anser som bedst potentiale, men på grund af skader kan han ikke helt finde formen. Dette har både Jordan Graham og Aleksandar Tonev udnyttet til fulde på kanterne med både mål og assists.

Sæsonen blev, trods forstærkninger, stadig meget svær. Celtic, Aberdeen og St. Mirren er yderst svære konkurrenter, som jeg har kæmpet med hele sæsonen. Inden slutspillet lå jeg nummer 4, hvor Celtic lå 9 point i front og jeg havde henholdsvis 1 og 2 point op til St. Mirren og Aberdeen. I slutspillet skiller Jordan Graham sig ud og laver 5 mål på de 5 play off kampe, hvilket får mig op som 3'er og kvalificerer os derfor til Europa League.

Næste sæson bliver igen spændende, der skal både holdes på profilerne og handles ind over hele linjen. På grund af de fortsat meget lave løbmønter, begrænser det mig stadig meget.

Jeg håber på en god kommende sæson og forhåbentligt klubbens første mesterskab Smiley
Logged

Sarl
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: The real SAF challenge - FM 15
« Svar #235: 04 Jun 2015, 16:10 »

Jeg har travlt med eksamen, men får spillet lidt manager alligevel. Forvent dog ikke de mest detaljerede opdateringer fra min side af i disse dage.

Har overstået min første (halve) sæson i Dundee Utd., og den forløb glimrende. Jeg endte således som nummer to og vandt desuden Liga Cuppen. Ikke nogen dum start i klubben.



Næste sæson går jeg efter at hente vigtige koefficentpoint i Europa League samt efter at vinde mit første mesterskab. Det bliver svært, men ikke umuligt. Ville gerne vise min trup, men det skal gøres ordentligt, og det orker jeg ikke lige nu.
Logged

Isolation

Bubbles
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: The real SAF challenge - FM 15
« Svar #236: 08 Jun 2015, 09:43 »

Her er en lille update fra Sunderland d. 1/1 2024

På transfer fronten er der ikke sket meget siden sidst. Der er hentet lidt regens til fremtiden ellers intet. Er dog i færd med at hente et par spillere der skal erstatte en Marshall (højre back) og Bale begge grundet alderen.

PL

Efter triumfen sidste år har vi været holdet alle vil slå, så der har ikke rigtig været nogen lette kampe. Holdet har samtidig været plaget af skader og en masse straffespark der er blevet dømt imod os  Sur Det betyder at vi ved årsskiftet ligger på en skuffende 6. plads! Der er 7 point op til CL pladserne og 10 point op til føreholdet Chelsea.

Cup turneringer

Community Shield blev tabt på straffe til Man. City.
FA cuppen skal vi møde Liverpool hjemme på Stadium of Light i 3. runde
Capital One cuppen byder på en semifinalen mod upåagtede Wycombe fra League 1

CL

Vi var blevet rykket et seedningslag op, så klubben befinder sig nu i 3. seedningslag  Thumbs Up
Puljen kom til at hedde Bayern, Athletico Madrid og FCK.
Kampene mod Bayern var meget lige 1-1 hjemme og en 0-1 sejr på udebane! Madrid blev besejret i begge kampe med 3-0 og 1-2. FCK fik scoret et point i mod os på hjemmebane i en hæsblæsende kamp der endte 3-3. Hjemmekampe var en sten sikker 4-0 sejr!
Det betød at vi med nød og næppe snuppe førstepladsen i sidste kamp mod Bayern.
1/8 dels finalen har vi trukket min gamle klub Dundee United. Det bliver et vemodigt gensyn med The Terrors!!

Grundet de svingede resultater i PL har jeg sat et systemskifte i værk der betyder at fløjene i nogle kampe bliver skubbet op som angribere, så der er et alternativ hvis resultaterne fortsat fejler.

Er der nogen af jer der er i fase 4, som mangler at få skrevet trofæer ind på side 1 ?

Sæsonen er nu overstået og det lykkedes mig at spille holdet op på 4. pladsen og derved sikre endnu 1 år med CL bold i Sunderland. Vi kom aldrig rigtig tæt på de 3 øverste (Chelsea, City og United). Ambrose viste at han har været savnet med 14 scoringer i 16 kampe i PL  Smiley

Det blev til et tidligt exit i FA cuppen til Man Utd. og CO cuppen blev vundet over Arsenal i en meget lige kamp.

CL er der en smule mere at berette om.

Første kamp var modtanderen nok en gang Fenerbache, som igen igen blev sikkert slået ud  Smiley

Næste modstander var Bayern, der efter 2 tætte kampe (2-2 og 4-2) blev sendt ud.

I semifinalen ventede Arsenal. En af de klubber jeg kæmpede om 4. pladsen med. Første kamp dræbte Ramon Azeez spændningen med et hattrick af en anden verden på 7 minutter. Kampen endte hele 6-1 i vores favør så retur kampen var en formsmag!

Finalen stod på endnu et engelsk opgør mod City!
Det blev en kamp hvor hverken vi eller City spillede godt, alligevel havde vi fået bragt os i front 1-0 på mål af Azeez Thumbs Up Desværre fik Berardi udlignet for City, så den skulle altså afgøres i ekstra spilletid og evt. Straffe. City pressede os i bund i begge halvlege men Colombi stod fantastisk og lukkede fuldstændig af  Smiley Straffesparkene blev afgjort ved at City brændte en mere ind os! Så d. 25 maj 2024 kunne Sunderland for første gang løfte pokalen med de store øre Grin

Azeez blev efter triumfen kåret til turnerings bedste spiller og han var klart også årets spiller i klubben med hele 80% af stemmerne!

Balancen er nu oppe på 1,4 mia. og er netop blevet stillet hele 700 mio. til rådighed. Jeg er dog en rimelig nærig manager, så der skal ikke forventes at der bliver kastet om mig med penge.
Bestyrelsen har besluttet at stadion skal udvides, så der kommer 16.000 flere siddepladser på Stadium of Light.

Dundee United fortsætter deres succes i Skotland. De har nu vundet 8 år i streg! Der er en del spillere fra min tid i klubben, så David Moyes har formået at holde på de fleste samt få styrket på de nødvendige positioner.

EDIT - savet er sat på pause for en stund.
« Seneste Redigering: 09 Jun 2015, 22:18 af Bubbles » Logged

"My idea of sports science was to tackle the wall in the gym, nut the door and throw a few f**** about before going out to play!" Billy Bonds.

Broen13
FmFreaks Crew
(Forummoderator)
*

Offline Offline


 
Sv: The real SAF challenge - FM 15
« Svar #237: 12 Jun 2015, 21:45 »

Tid til en lille opdatering fra Southampton..

første hele sæson er overstået, og det er gået som spået - en syvende plads blev det til og et enkelt mål for lidt til at spille Europa League (skulle have minimum 1 point i sidste kamp, men tabte 1-0).. Jeg er sgu ikke helt tilfreds, men nu er det silly season og der skal handles.. .. MEGET!!

Hearts har skiftet træner i løbet af året, og det ser ud til at være mod det bedre, da man kun endte et point efter Celtic i år, så det er ved at gå den rigtige vej igen.

Fortsættelse følger..
Logged

Så er jeg tilbage med en ny blog: Broen13 - FM24 - Journeyman

Broen13
FmFreaks Crew
(Forummoderator)
*

Offline Offline


 
Sv: The real SAF challenge - FM 15
« Svar #238: 13 Jun 2015, 00:19 »

Skotland taber semifinalen ved EM, Strachan siger op, og jeg er derfor nu ny skotsk landstræner! Smiley
Logged

Så er jeg tilbage med en ny blog: Broen13 - FM24 - Journeyman

Broen13
FmFreaks Crew
(Forummoderator)
*

Offline Offline


 
Sv: The real SAF challenge - FM 15
« Svar #239: 20 Jun 2015, 11:38 »

Så blev næste sæson spillet, og indtil de sidste otte kampe var det mere end godkendt. Tabte godt nok finalen i Capital One Cup på straffe til Chelsea og røg ud i FA cuppen til Liverpool, men lå to'er efter Chelsea indtil da.. Derefter spillede vi en masse uafgjorte kampe mod tvivlsomme hold, og endte desværre som femmer..

Mit bedste indkøb indtil videre har været Robert (Regen) fra Fluminense for knap 4 mio. kr. Han har slået rekorden for assists i Premier League - bedre end Hazard med 19 - endte med 22 assists.

Til den kommende sæson skal der investeres i en målmand da Forster er ved at være af ældre dato, og så skal der findes en forsvarsgeneral, da Banggaard ikke er helt god nok - trods fornuftige præstationer.

Hearts blev endnu engang to'er - tre point efter Celtic.
Logged

Så er jeg tilbage med en ny blog: Broen13 - FM24 - Journeyman

Sider: 1 ... 14 15 [16] 17 Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010