home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
I dag kl. 12:12:15 TindraTindra Blogs Chat GPT Gratis: En oö...
17 Mar 2024, 23:29 Fadbamsen Skadestuen ryger ud i online spil.
03 Mar 2024, 06:12 DeBuur Skadestuen Kan ikke vælge Liverpo...
23 Feb 2024, 20:56 ydersog Klubsøgnin... Manchester United
23 Feb 2024, 10:12 valverde4ever Pro Cyclin... Cycling Career - Kan d...
23 Feb 2024, 00:14 g00n Blogs Minimalistic 2020
19 Feb 2024, 14:02 rheya Omklædning... Home Grown spillere?
Antal Registrerede Brugere: 23281
  3 Brugere, 239 Gæster Online.

Indlæg: 1132682 over 31363 Emner
Nyeste Bruger: TindraTindra
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: FmFreaks.dk
| |-+  Konkurrencer
| | |-+  Blogkonkurrencer
| | | |-+  Kategori: Blogkonkurrencen 2015
| | | | |-+  Die Königsblauen - Tidligere Les Gones og Les Granotes
0 Brugere og 1 Gæst læser i øjeblikket dette emne.
Sider: [1] 2 3 Udprint
Forfatter Emne: Die Königsblauen - Tidligere Les Gones og Les Granotes  (Læst 19686 gange)
Boerre
Landsholdsspiller
******

Offline Offline

 
Die Königsblauen - Tidligere Les Gones og Les Granotes
« : 01 Apr 2015, 17:31 »


Hej og velkommen til min blog.
Nu er blogkonkurrencen endelig skudt i gang, noget jeg har ventet længe på. Jeg har indtil videre skrevet 16 updates, men ingen intro. Er ikke god til det med introer, så jeg vil egentlig skippe hurtigt forbi det.

Kan dog fortælle lidt om mit holdvalg. Jeg har valgt at starte med Levante fra den spanske liga. Valget faldt på dem fordi jeg godt kan lide at føre mindre klubber i den bedste rækker op af i tabellen. Har haft flere spil i England og Italien hvor jeg har gjort det, men af en eller anden grund har jeg aldrig gjort det i Spanien. Derfor faldt valget på Levante.

Jeg spiller ikke længere på spillet, så der kommer nok ikke mere end 16 updates, hvilket vil betyde at bloggen vil blive opdateret cirka hver anden dag. Jeg vil dog ikke udelukke at jeg vender tilbage til mit save, men regn ikke med det, da jeg har lige fortiden har travlt med andre spil. Omkring selve bloggen, så vil den blive skrevet fra mit synspunkt ud fra FM og nogle gange ud af et journalistisk synspunkt. Men nok om det, lad os komme i gang!
« Seneste Redigering: 27 Apr 2015, 17:45 af Boerre » Logged

Boerre
Landsholdsspiller
******

Offline Offline

 
Sv: Les Granotes
« Svar #1: 01 Apr 2015, 17:33 »

« Seneste Redigering: 29 Apr 2015, 17:23 af Boerre » Logged

SirToby
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Les Granotes
« Svar #2: 01 Apr 2015, 17:42 »

Jeg er med her. Havde et super spil med Levante, hvor jeg meget overraskende endte på 3. pladsen i de to første sæsoner, inden jeg så blev fyret i tredje. Håber, at du har formået at holde på Ruben Garcia - det formåede jeg ikke.

Thumbs Up
Logged

Boerre
Landsholdsspiller
******

Offline Offline

 
Les Granotes - Transfers
« Svar #3: 01 Apr 2015, 20:54 »


Transfers

Levante har en rigtig spændende trup i FM sammenhæng. Man har unge profiler som Ruben Garcia og Ivan, mens man har rutineret kræfter i form Pape Diop og Mohamed Sissoko. Dog er truppen meget gammel, en gennemsnit alder på 29 år skal nedsættes. Dette skulle gøres ved at hive unge op fra B-holdet og ved ageren på transfermarkedet.

Det første jeg gjorde var at sætte en række spillere til salg, den ene måske den største profil. Juventus, Liverpool, PSG og Valencia har Sissoko tidligere spillet for, men med to andre defensive midtbane spillere i truppen blev han sat til salg. Pape Diop og Simao blev fortrukket og det betød at Sissoko røg til Porto for 20 millioner. Med ham til Portugal fulgte Jordi Xumetra. Xumetre røg også for 20 millioner, men til Portos rival Benfica. For at være ærlig ved ikke hvad de skal med ham, han er alt for dårlig til Benfica og jeg var rigtig glad for de 20 millioner jeg fik for ham. Som erstatning til ham har vi hivet Jason og fra B-holdet. Han er dog rigtig venstrekant, men jeg regner med at omskole ham.

Jeg regner med at stille op i en flad 4-4-2 og det betød at flere spillere ikke passede ind. En af dem var Jose Morales som er indvendig angriber, derfor røg han også for 20 millioner. Med ham ud gik den teknisk stærke østriger Andres Ivanschitz. De røg henholdsvis til Olympiakos og Sporting Lisssbon. Jeg fik samlet 34 millioner for de to.

Alle de salg gav mig et fornuftigt budget. Små 60 millioner havde jeg at gøre godt med og de skulle bruges på ungdommen. Den første jeg hentede var en lovende ung spanier i form af Jesus Vallejo. Jeg matchede hans frikøbsklausul på 10 millioner og jeg var nu i besiddelse af en af FM største forsvarstalenter, også endda en spanier.

Den næste der kom ind af døren røg halvdelen af budgettet på. Jeg havde virkelig brug for en playmaker på holdet og jeg så mod Danmark for at finde ham. Nicolaj Thomsen blev hentet for 30 millioner. Måske et lidt dyrt indkøb, men har i tidligere saves haft rigtig gode erfaringer med ham og solgt ham for det fem dobbelte, så ser det som en god investering. Jeg var dog ikke færdig med at scoute i norden. John Hou Sæter blev hentet for otte millioner og skal agere backup på playmaker rollen. Sæter er kun 16 år men allerede god nok til førsteholdstruppen. Jeg regner med at skyde Thomsen afsted efter et par sæsoner, hvor han så er klar til at tage over.

Jeg manglede en backup til venstrekanten og havde rigtig svært ved at finde en. Ham valget faldt kan dog heller ikke naturligt spille positionen, faktisk slet ikke, så jeg er lidt ude i et projekt ved at omskole ham. Dog var prisen ikke særlig stor, 2,1 millioner, har jeg hentet Irakeren Humam Tariq for. Han har rigtig pæne stats for sin alder, så jeg satser på at han kan udvikle sig også skydes afsted eller tage over for Ruben Garcia som jeg nok ikke kan holde på i evigheder.

Det sidste indkøb var til angrebet hvor vi så rigtig tynde ud. Jeg har rigtig gode erfaringer med tjekkere i FM og kigger altid der imod når jeg skal finde nogle scoops. 10 millioner måtte jeg af med for U21-landsholdsspilleren Zdenek Linhardt. Linhardt kommer fra Ceske Budejovic hvor han i sidste sæson fik 29 kampe og scorede ni mål. Jeg regner ikke med at han kommer til at spille en rolle allerede på holdet, men tror på han får en stor fremtid på holdet.

Med disse transfer er vi klar til at sparke sæsonen i gang som starter rigtig svært ud. I første kampe møder vi Villereal, hvorefter vi tager til Bilbao. Herefter har vi Malaga og Barcelona. Ikke det letteste program..
« Seneste Redigering: 01 Apr 2015, 20:56 af Boerre » Logged

Cesc
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Les Granotes
« Svar #4: 02 Apr 2015, 16:34 »

Fornuftigt at hente Vallejo ind. Tror at han er den spiller, som jeg har hentet mest i FM15 - og han har gjort det fremragende hver eneste gang! 30 millioner er måske lidt meget for Thomsen, men fedt at du hiver en dansker ned i varmen. Den nuværende midtbanespiller af dansk afstamning i Spanien gør det jo mere end fremragende for Celta! Så lad os håbe på, at Thomsen kan gå samme vej! Generelt super lækre indkøb, hvor jeg dog ikke selv har de bedste erfaringer med Tariq. Det kender jeg dog mange som har, så mon ikke du også kan trylle noget ud af ham! Linhardt kender jeg ikke, men glæder mig til at høre om ham!

Glæder mig til den kommende opdatering. Jeg synes du skriver interessant og kan godt lide at du er Levante! De er bare et superspændende hold (ekstra spændende med de nye spillere du har hentet ind).

Håber du napper en sejr i Barcelona, men med de fire kampe du starter ud med, ser det utrolig svært ud med sejre! Held og lykke!

EDIT: Og dit banner er måske det flotteste jeg har set på FmFreaks! Thumbs Up
« Seneste Redigering: 02 Apr 2015, 16:36 af Cesc » Logged

Boerre
Landsholdsspiller
******

Offline Offline

 
19 kampe
« Svar #5: 02 Apr 2015, 17:16 »


19 kampe

Jeg har nu spillet halvdelen af sæsonen og det er egentlig gået meget godt. Vi var spået en 11. plads og vi har klaret det lidt bedre en forventet ved at ligge nummer syv. Desuden er vi også kun tre point fra en tredjeplads, så vi er stadig med i kampen og de europæiske pladser.

Sæsonen skulle som sagt åbnes mod Villereal. Som nævnt i første update ville jeg stille op i en 4-4-2. Jeg havde læst at en bruger her fra siden havde stor succes med at spille boldbesiddende fodbold med mentaliteten hold i skak, hvilket jeg valgte at prøve. Dette måtte siges at være en succes. Kampen blev vundet 1-0 men en boldbesiddelse på 57% i mit favør og en afleveringssucces på 93%.

Jeg kørte men denne taktik i de første otte kampe og havde ikke samme succes som i kampen mod Villereal. Efter den flotte åbner fik jeg kun et point i de næste fire kampe. Det var dog også mod hold som Barcelona og Bilbao. Herefter spillede jeg to gode kampe mod Rayo og Eiber, hvor jeg fik fire point og dominerede totalt. Tror sagtens mentaliteten hold i skak kan fungere hvis man vil have bolden meget og det er helt sikkert noget jeg skal teste med et storhold, men med Levante har jeg simpelhen ikke spillerene til at dominere når jeg møder lidt bedre hold. Derfor ændrede jeg taktikken efter et 3-1 nederlag til Real Madrid.

Herefter gik det meget bedre. Otte kampe kom vi op på som ubesejret inden vi løb ind i et nederlag mod Atletico. Her iblandt vandt vi en flot 4-0 sejr mod Espanyol og 2-1 over Sevilla. Stimen endte dog bræt mod de forsvarende mestre fra Atletico. 7-2 tabte vi i en mærkelig kamp. Ikke eneste åben chance havde de og alligevel scorede de syv gange. En tendens som jeg har oplevet i den seneste patch, sammen med man røde kort og straffespark. Apropos straffespark, så har vi lavet fem hvor vores målmand har reddet alle! Imponerende.

Vi kom dog hurtigt tilbage allerede ugen efter hvor vi vandt 1-0 over Deportivo. Den sidste kamp tabte vi dog til Elche på udebane. En rigtigt irriterende nederlag hvor vi dominerede totalt. Af spillere der har skilt sig ud, har den bedste været Rafael Martins. Jeg gav ikke så meget for ham i starten og han spillede de første fire kampe på bænken. Herefter brokkede han sig over manglende spilletid og da min anden angriber ikke havde imponeret gav jeg ham chancen og han har ikke set sig tilbage lige siden. Hele 10 mål har han scoret og det endda som dybdeliggende angriber. Han desuden gået fra 2,5 stjerne til 4! Noget af en udvikling. Udover Martins så har Thomsen og Ruben Garcia også spillet til et gennemsnit over syv. Thomsen har også fået debut på den danske landshold. Uche er også blevet sat af til Lindhardt, da han spillede elendigt. Desuden har han også kontrakt udløb, så tænkte jeg ligeså godt kunne integrere Lindhardt i startopstillingen.

I cuppen røg vi allerede ud i første runde. Vi skulle mod bysbørnene fra Valencia og efter 1-1 i første opgør spillede vi 3-3. Vi var ellers foran 3-1 men den defensiv approch som jeg gik over til gik ikke og vi røg ud på reglen om udebanemål. Jeg er dog tilfreds med at vi kan spille lige op med Valencia. Jeg kan også fryde mig med at vi ligger over dem i tabellen.

Næste update bliver en kort en som kommer til at gennemgå vintertransfervindu et hvor der er sket lidt.

Logged

Boerre
Landsholdsspiller
******

Offline Offline

 
Sv: Les Granotes
« Svar #6: 02 Apr 2015, 19:59 »

Jeg er med her. Havde et super spil med Levante, hvor jeg meget overraskende endte på 3. pladsen i de to første sæsoner, inden jeg så blev fyret i tredje. Håber, at du har formået at holde på Ruben Garcia - det formåede jeg ikke.

 Thumbs Up
Fedt du er med!
Fornuftigt at hente Vallejo ind. Tror at han er den spiller, som jeg har hentet mest i FM15 - og han har gjort det fremragende hver eneste gang! 30 millioner er måske lidt meget for Thomsen, men fedt at du hiver en dansker ned i varmen. Den nuværende midtbanespiller af dansk afstamning i Spanien gør det jo mere end fremragende for Celta! Så lad os håbe på, at Thomsen kan gå samme vej! Generelt super lækre indkøb, hvor jeg dog ikke selv har de bedste erfaringer med Tariq. Det kender jeg dog mange som har, så mon ikke du også kan trylle noget ud af ham! Linhardt kender jeg ikke, men glæder mig til at høre om ham!

Glæder mig til den kommende opdatering. Jeg synes du skriver interessant og kan godt lide at du er Levante! De er bare et superspændende hold (ekstra spændende med de nye spillere du har hentet ind).

Håber du napper en sejr i Barcelona, men med de fire kampe du starter ud med, ser det utrolig svært ud med sejre! Held og lykke!

EDIT: Og dit banner er måske det flotteste jeg har set på FmFreaks! Thumbs Up
Tak for kommentaren og de finde ord!

Desuden er jeg begyndt at spille videre på mit save, så jeg vll prøve at opdatere bloggen hver dag.
Logged

Boerre
Landsholdsspiller
******

Offline Offline

 
Sv: Les Granotes
« Svar #7: 03 Apr 2015, 12:41 »


Som sagt ville der komme en kort transferupdate, da der er sket lidt som jeg vil fortælle om.

Jeg har en masse kontrakter der udløber, specielt i midterfosvaret hvor både Loukas Vyntre og Issam El Adoua udløber. Derfor var jeg nød til at hente en ind. Endnu engang kiggede jeg i norden, hvor jeg faldt over en lille FM klassiker, i hvert i de tidligere udgaver. Stefen Strandberg blev hentet fra Rosenborg for otte millioner. Ingen penge for en spille af hans klasse og jeg regner med at straks glider ind i startopstillingen.

Ankomsten af nordmanden betød at vi havde seks midterforsvar, hvilket jeg synes var en for meget. Derfor valgte jeg at sælge rutineret David Navarro. Den 34-årige tidligere Valencia spiller brokkede sig over manglende spilletid og derfor røg han. 2,75 millioner gav Braga for ham og endnu en Levante spiller var nu at finde i Portugal. Braga var dog ikke færdige med at handle ind hos os. De hentede også David Barral. Barral havde kun et halvt år tilbage af sin kontrakt og fik derfor kun en sølle million for ham.

Den sidste spiller der forlod os var dog modvilligt. Pepelu som rendte rundt på vores ungdomshold blev købt fri af Aletico. Jeg tilbød ham ellers en bedre kontrakt med en højere frikøbsklausul men han valgte de spanske mestre og derfor skiftede den lovende midtbanespiller for 15 millioner kroner.

Jeg ville egentlig gerne hente flere spillere men jeg kunne ikke tilbyde dem løn og derfor var den eneste anden tilføjelse en spiller på fri som kommer til sommer. Vores første målmand, Diego Marino, er på leje og da han er dyr at købe fri måtte jeg ud og finde en erstatning. Valget faldt på Fernando Pacheco som kommer fra Real Madrid. Tror han er en fuld god erstatning, han har i hvert fald 3,5 gule stjerne og 4,5 sorte, så tror sagtens han kan tage over.

Med disse transfer går vi nu ind til slutningen af sæsonen, og kan forhåbentlig sikre os europæisk bold.
Logged

Boerre
Landsholdsspiller
******

Offline Offline

 
Sv: Les Granotes
« Svar #8: 03 Apr 2015, 20:48 »



Levante kvalificerer sig til Champions League
Bolden er færdig med at trille i Spanien. 38 runder er spillet i landets bedste række og vindere og tabere er fundet. Endnu engang blev det et parløb mellem de to giganter Real Madrid og Barcelona, hvor Barcelona træk sig sejrsrigt ud. Hele to runder før tid kunne Barcelona kalder sig mestre. Catalonierne sluttede på 99 point, hele ni foran rivalerne. Herefter var der et godt stykke ned til konkurrenterne. På tredje pladsen endte Athletic Bilbao, mens man på fjerde pladsen fandt året overraskelse Levante. Levante lå længe og rodede rundt i midten af tabellen men en stærkt slutspurt sendte dem op på den Champions League givende fjerdeplads. De sidste syv kampe blev alle vundet af frøerne. Man slog blandt andet Real Sociedad på udebane og Atletico Madrid på hjemmebane.

I den modsatte ende af tabellen finder vi Eibar, Espanyol og Getafe. Eibar rykker ikke overraskende ned, mens det er lidt mere overraskende at Getafe og Espanyol må ned, da de længe har været en del af Liga BBVA.

På topscorer listen finder vi ikke overraskende Messi og Cristiano Ronaldo øverst. Messi scorede hele 47 mål, hvilket var ni mere end Ronaldo. Topscoren for Levante blev Rafael Martins med 23 mål. Martins kan dog trøste sig med at være den mest træfsikre spiller i Spanien, da han ramte på hele 71% af sine afslutninger. Assist kongen var Garath Bale som lavede hele 21, hvilket var syv mere end anden pladsen. For Levante havde man tre med syv assist, heriblandt Nicolaj Thomsen, som spillede en flot debut sæson.

Spilleren med det højeste gennemsnit var selvfølgelig Messi, mens det hos Levante var Rafael Martins. Efter ham kom Ruben Garcia og Nicolaj Thomsen. I den modsatte ende har vi Stefan Strandberg som har vist sig at være lidt af et bust. Han mistede også pladsen til den unge Jesus Vallejo i løbet af sæsonen, selvom han kom ind igen i slutningen af sæsonen og gjorde det lidt bedre.

Sevilla missede i sidste runde Champions League, hvilket kostede Emery jobbet. En anden træner der har måtte lade hovedet er Diego Simeone. Valencia fyrede i løbet af sæsonens også deres manager, hvilket lige lidt hjalp da de endte på en 11 plads.

Copa Del Rey blev også en kamp mellem Real Madrid og Barcelona. Real Madrid vandt finalen 2-0 på mål Bale og Hernandez. De spanske hold havde også succes i Europa, hvor finalen i Champions var en gentagelse af sidste års med de to Madrid hold. Her vandt Real Madrid.

Med en masse kontrakt udløb og udsigten til Champions League kvalifikation skal Levante ud og forstærke truppen. Rygterne siger at klubben har fået stillet 50 millioner til rådighed, så den danske træner skal ud og endnu engang finde sin snedighed frem og hente billigere spiller.

Logged

Boerre
Landsholdsspiller
******

Offline Offline

 
Sv: Les Granotes
« Svar #9: 04 Apr 2015, 11:55 »


Trupgennemgang

Endnu et transfervindue er overstået og for at få et overblik bringer jeg en gennemgang af Levantes trup. Flere spillere røg ud på fritransfers og med Champions League kvalifikation var der lagt op til transfers i klubben fra Valencia. Vi starter med posten i buret.

Målmand:
Sidste år var man i besiddelse af en af ligaens bedre keeper. Diego Marino var et bæst på straffespark og stod overalt også en glimrende sæson. Han var dog på leje fra Valladolid og med den gode sæson ville de ikke sælge til en fornuftig pris, derfor var jeg tvunget til at finde en erstatning. Jeg sikrede mig som sagt en erstatning i vinters i form af Fernando Pacheco. Pacheco kommer fra Castilla hvor han havde 10 clean sheets. Som backup har man igen i år Jesus, mens tredjevalget er Javi Jimenez som var udlejet sidste år. I alt i alt står jeg nok lidt svækket på denne position da Pachecho nuværende niveau ikke er ligeså højt, dog besidder han større potentiale.

Forsvar:
Lad os starte med back positionerne. Juanfran gik på pension så en ny backup skulle hentes. Endnu engang har man været på rov hos Castilla hvor man hentede Javi Noblejas for sølle en million. Tono forventes endnu engang at være starter, det er dog en position hvor jeg i fremtiden skal kigge efter en bedre spiller. På højre backen er status quo. Den talentfulde Ivan spillede alle kampe han var klar, mens Pedro Lopez bringer noget rutine som backup. Ivan har lige fået forlænget kontrakten med klubben, så han nu er at finde på Estadi Ciutat de Valencia til 2019.

To midterforsvar stod til kontrakt udløb og derfor var jeg nødsaget til mindst at hente en, så jeg var i besiddelse af fire midterfosvar. Da de tre jeg havde alle var højrebenet gik jeg efter en venstrebenet. Her var jeg på rov hos nedrykkerne Espanyol hvor jeg hentede Hector Moreno for 25 millioner. Moreno forventes at gå direkte ind i midterforsvaret, hvor han skal danne par med den nye anfører Ivan Ramis. Strandberg som har vist skuffende spil forventes at blive fjerdevalget, mens Jesus Vallejo blive første backup.

Midtbane:
Midtbanen var nok der jeg stod stærkest sidst år. På den defensivplads roterede jeg meget mellem Pape Diop og Simao som begge gjorde det godt. På playmaker rolleren var Nicolaj Thomsen en af mine bedste, mens unge John Hou Sæter viste glimt på sit talent som backup. En anden af sæsonen store spillere var venstrekanten Ruben Garcia. Men en frikøbsklausul på 70 millioner viste jeg han ville blive svært at holde på. Inter og AC Milan bød begge hans klausul og jeg måtte sige farvel til klubbens største talent. Humam Tariq er ikke klar til at starte inde, så jeg måtte ud og investere i en stjerne til at tage over. Endnu engang kiggede jeg mod Madrid, hvor jeg fandt russeren Denis Cheryshev. 35 millioner måtte jeg af med for den russiske landsholdsspiller. En næsten ligeså god erstatning for det halve. På den modsatte kant har vi Nabil El Zhar som går ind i et kontrakt år. Han startede sidste sæson på bænken men fik sig kæmpet ind i startopstillingen og spillede glimrende. Som backup har vi Levante drengen Jason.

Angreb:
I angrebet var vi i besiddelse af en af La Ligas største solstråle historier. Rafael Martins var en stordel af vores flotte sæson med 23 basser. I år regner jeg med at rykker ham fra dybdeliggende angriber til fremskudt angriber. Her skal han danne frontpar med et ny indkøb. Adrian er hentet fra Porto for sølle 6,75 millioner. Den tidligere Atletico Madrid savnede spilletid og var derfor sat til salg. Lidt af et scoop hvis du spørge mig. Som backup har vi sidste sæsons indkøb Linhardt som er blevet sat lidt tilbage af skader. Han havde dog en fin sæson med seks mål og syv oplæg og han skal nok også få massere af spilletid. Victor Casadesus og Roger er de to andre angribere og jeg forventer ikke meget spilletid til dem.

Med denne trup skal jeg prøve at overgå sidste sæsons flotte præstation. Sæsonen bliver åbnet mod Real Madrid, hvorefter vi skal ud i den vigtige Champions League kvalifikation mod Ajax.

« Seneste Redigering: 04 Apr 2015, 11:57 af Boerre » Logged

Boerre
Landsholdsspiller
******

Offline Offline

 
Sv: Les Granotes
« Svar #10: 04 Apr 2015, 20:11 »



Champions League, Levante – Ajax
Levante havde med en historisk flot fjerde plads for første gang muligheden for at spille sig i det forjættede land Champions League. Her skulle man op imod Ajax som var endt nummer to i den hollandske Æresdivision.

Levante var uden Nicolaj Thomsen, så unge John Hou Sæter var at finde i startopstillingen. Levante stillede op i sin vante 4-4-2, mens Ajax stillede op i en defensiv 4-5-1. Det var til at se at Levante var på hjemmebanen da de startede kampen bedst og lagde et pres på gæsterne. Dette pres udmøntede sig også i en scoring efter 23 minutter, hvor anfører Ivan Ramis på et smukt frispark fra 25 meter satte bolden oppe i det ene målhjørne.

Presset var dog ikke over, og efter 33 minutter udbyggede frøerne føringen. Nyindkøbt Adrian afdribelede en mand, hvorefter han spillede kanten El Zhar fri som med en resolut afslutning ude fra kanten af felten satte bolden helt ude ved stolpen, hvilket efterlod Ajax keeperen chanceløs. Ajax kom dog tilbage i kampen i første halvlegs overtid. Efter et hjørnespark blev clearet byggede Ajax flot op og det endte ud i et indlæg far Pione Sisto som lagde den i hovedet på Elkerson.

Levante lagde efter pausen ligeså godt ud med sine 25.000 fans i ryggen. Flere gode chancer blev skabt, men en storspillede Cillesen holdte Ajax inde i kampen. I det 71 minut gik det dog ikke længere for gæsterne. Endnu engang var Adrian på spil, hvor han med flotte driblinger fandt sidste sæson topscorer Rafael Martins som endnu engang viste målnæsen frem. Bedre skulle det også blive for Levante fem minutter senere da man udbyggede til 4-1. Storspillende Adrian var helt fri efter flot et-to spil med angrebskollegaen og her missede han ikke.

Ajax gav dog ikke op og tre minutter før tid bragte de håb ind i returopgøret, da Zivkovic kom højst på et indlæg. Endnu engang var det Sisto i oplæggerens rolle. Kampen sluttede 4-2 og Levante havde et godt udgangspunkt til returopgøret, men det var langt fra ovre for hollænderne.

Ajax – Levante
Nicolaj Thomsen var tilbage i startopstillingen, mens Ajax var nød til at satse offensivt, hvilket også kunne ses på deres opstillingen, hvor de stillede med to angriber.

Selvom det var Ajax der skulle frem var det ikke til at se på kampen. Kampen mindede meget om den første med spansk dominans. Levante spillede godt, og igen var det Adrian der var den mest iøjnefaldende spiller. Cillesen stod dog en stor kamp igen. I det 20 minut havde Levante en dobbelt åben chance, men Rafael Martins kunne i begge omgange ikke passere den hollandske landsholdkeeper. Ajax havde ikke en eneste nævneværdig chance i første halvleg og da gæsterne ikke kunne spille sig igennem et stærkt spillende Ajax forsvar var stillingen ved pausen 0-0. Nu skulle Levante bare holde 45 minutter og man var i Champions League.

Anden halvleg forsatte igen med Levante i teten. Man kunne dog ikke udnytte overtaget og Ajax var de første på tavlen. Diego Tardelli scorede efter en flot stikning fra Elkerson og Ajax var nu kun et mål fra at gå videre på reglen om udebanemål. Levante stillede sig dog ikke ned og kom frem til et par åbne chancer, men hverken Adrian eller Rafael Martins kunne udnytte disse. I stedet var det Ajax som var skarp.

I det 89 minut skød Elkseron fra 40 meter af og kanoniserede bolden på overliggerende på et skud som var blevet årets mål hvis den gik ind. Det gjorde den dog ikke og Levante var nu næsten i Champions League. Skæbnen ville det dog anderles og i kampens overtid scorede Elkerson på et skud uden for kanten af feltet og Ajax var nu videre på reglen om udebane mål, selvom de var blevet udspillet i begge opgør.

En hård skæbne for spanierne som nu må nøjes med Europa League. Her er man endt i gruppe med Napoli, Werder Bremen og Dinamo Bucharest.
Logged

Boerre
Landsholdsspiller
******

Offline Offline

 
Sv: Les Granotes
« Svar #11: 05 Apr 2015, 12:52 »


Lillebror mod storebror. Der var lagt op til spænding i La Liga, da de to Valencia klubber tørnede sammen. Begge hold gik ind til kampen med selvtillid. Hjemmeholdet Levante havde ikke tabt i fem kampe, mens Valencia havde fået en fornuftig start på sæsonen og lå før kampen nummer fire(Levante lå nummer seks).

Levante var ramt af skader, mens Valencia kunne stille med alle mand. Strandberg måtte spille venstreback, mens Pape Diop var at finde på kanten. Det betød også et mere defensivt udgangspunkt fra Levante. Det var dog også Valencia der startede bedst. Allerede efter to minutter kom de frem til første chance. Natxo Monreal lagde et godt indæg ind hvor Negredo kom højst. Pacehco var dog på plads og reddede bolden.

Fire minutter senere var der drama i den anden ende. Rafael Martins driblede rundt i kanten af feltet og da Mustafi gled ind i ham faldt han let. Dommeren fløjtede på noget der lignede film, et tvivlsomt straffe. Adrian skulle stå distancen fra pletten og her svigtede han ikke. 1-0 til Levante.

Føringen holdt dog ikke længe. Efter et kvarter angreb Valencia fra modsatte kant. Hugo Mallo rykkede godt ned af kanten og lagde et solidt indæg ind i hovedet på Negredo. Denne gang var Pacheco chanceløs og han kunne se netmaskerne blafre. 1-1.

Herefter bølgede kampen frem og tilbage og der var flere gode muligheder i begge ender. Meget af Levante spil kom igennem nyindkøbte Denis Cherychev, som spillede en stor kamp. Det var også igennem ham at det næste mål blev skabt. Chereychev driblede med bolden langs venstrekanten og forsøgte at lægge den ind. Det gik dog ikke i første omgang da bolden blev blokeret, men i anden forsøg fik han den inde over. Her inde fandt han Levante profilen Rafael Martins som første gang flugtede til bolden. Endnu engang var Levante i front og de kunne gå til pausen med en 2-1 føring.

Anden halvleg var mere stille og rolig.  Et par gule kort og skader afbryd rytmen i kampen og derfor var det ikke overraskende at det næste mål kom efter en dødbold. Adrian blev væltet af Otamendi i feltet og endnu engang fløjtede dommeren for straffespark. Denne gang var det også tvivl om kendelsen. Tvivl var der ikke om hvor bolden skulle sparkes, da Adrian satte den i samme side som sidst. 3-1. Dette blev også slutresultatet og lillebror havde endnu engang drillet storebror.

Logged

Boerre
Landsholdsspiller
******

Offline Offline

 
Sv: Les Granotes
« Svar #12: 05 Apr 2015, 19:21 »

Logged

Boerre
Landsholdsspiller
******

Offline Offline

 
Sv: Les Granotes
« Svar #13: 06 Apr 2015, 13:23 »

Europa League gruppespil
Jeg må indrømmer at jeg var meget skuffet efter at ryge ud til Ajax i ovetiden og misse Champions League. Europa League er ikke det samme, specielt med pengene som klubben kunne bruge. Jeg ville dog alligevel prøve at gøre en god figur, og jeg troede på at vi kunne gå videre fra gruppen med Napoli, Werder Bremen og Dinamo Bucharest. Napoli ville nok sætte sig på førstepladsen, mens jeg skulle kæmpe med Werder Bremen om andenpladsen. Derfor var den første kamp også vigtig, da vi mødte Bremen på hjemmebane.

Det startede rigtig godt og allerede efter 23 minutter kunne vi se os foran 3-0. Nicolaj Thomsen åbnede ballet inden Adrian scorede to mål på to minutter. Kampen sluttede 4-2. Nabil El Zhar stod for de sidse mål for os, mens David Selke scorede de to for Bremen.

Næste kamp var nok den sværeste, udebane mod Napoli. Vi havde ikke rigtig en chance i kampen, det var tydeligt at se at Napoli er et bedre hold. Vi tabte 3-1, Adrian stod for vores mål. De næste to kampe var mod Dinamo Bucharest, to kampe som gerne skulle give seks point hvis vi ville videre.

Vi startede på udebane og vi startede godt. Adrian var skadet så Linhardt havde fået chancen og den greb han efter et kvarter da han sikkert scorede til 1-0. Føringen blev udbygget 20 minutter senere, da favoritten Rafael Martins scorede til 2-0. Det gik dog helt galt i anden halvleg, selvom vi dominerede hele kampen kom Bucharest tilbage på to langskudsmål og vi måtte se os snydt ved uafgjort. Vi lå dog stadig nummer to i gruppen og med en sejr på hjemmebane var vi næsten videre.

Der var dog heller ingen slinger i valsen. Bucharest blev slået 3-0 og det så godt ud. Nu skulle vi bare undgå at tabe til Bremen og vi var videre. På en kamp hvor alle mål blev scoret i første halvleg vandt vi 3-1. Rafael Martins stod for to mens angrebskollegaen Adrian stod for det anden. Vi var nu videre fra Europa League med en kamp tilbage. Vi havde endda mulighed for at snupper førstepladsen hvis vi kunne slå Napoli på hjemmebane. Det formåede vi dog ikke. Vi fik 3-3 på et mål i det 94 minut i en kamp hvor vi igen blev udspillet og var heldige med den uafgjorte.

Alt i alt er jeg meget tilfreds med det vi har præsteret i Europa so far. Jeg forventer dog ikke at vi kommer meget videre i turnering og vil hellere fokusere på ligaen og se om vi ikke kan prøve kræfter med Champions League igen, da det trods alt det er der hvor pengene er.
Logged

Magn
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Les Granotes
« Svar #14: 06 Apr 2015, 14:29 »

Dejlig letlæselig blog du har gang i. Simpelt bygget op med fine afsnit. Desuden er det også et meget spændende holdvalg, selvom jeg aldrig har været den store fan af Levante. Wink
Logged

Vil du have tilføjet en kamp til oddssektionen? Så send en PM til mig, og jeg skal se, hvad jeg kan gøre.

Sider: [1] 2 3 Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010