home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
17 Mar 2024, 23:29 Fadbamsen Skadestuen ryger ud i online spil.
03 Mar 2024, 06:12 DeBuur Skadestuen Kan ikke vælge Liverpo...
23 Feb 2024, 20:56 ydersog Klubsøgnin... Manchester United
23 Feb 2024, 10:12 valverde4ever Pro Cyclin... Cycling Career - Kan d...
23 Feb 2024, 00:14 g00n Blogs Minimalistic 2020
19 Feb 2024, 14:02 rheya Omklædning... Home Grown spillere?
29 Jan 2024, 11:35 Mulle68 Nostalgi Patches CM 4
Antal Registrerede Brugere: 23282
  0 Brugere, 411 Gæster Online.

Indlæg: 1132681 over 31362 Emner
Nyeste Bruger: ArmaghRed92
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: FmFreaks.dk
| |-+  Konkurrencer
| | |-+  Blogkonkurrencer
| | | |-+  Kategori: Blogkonkurrencen 2015
| | | | |-+  #74 - Verdens førende talentfabrik
0 Brugere og 1 Gæst læser i øjeblikket dette emne.
Sider: 1 ... 9 10 [11] Udprint
Forfatter Emne: #74 - Verdens førende talentfabrik  (Læst 53609 gange)
Le Sygnok
Blogmester
********

Offline Offline

 
Sv: #72 - Verdens førende talentfabrik
« Svar #150: 30 Apr 2015, 14:20 »

Fik Dentinho fra Shaktar på fri transfer. Han scorede lige syv mål i min seneste kamp. Har desuden hentet Casemiro lige som du gjorde. Så har jeg hentet en argentinsk angriber - Carlos Lattanzio - der nu er wonderkid. Lucas Ocampos har jeg også hentet op til denne sæson for 55 mio. i River... Fuck det du får lige et screenshot af holdet.

Her!

Gilberto, Jean og Jefferson er de eneste fra start-11'eren, der var i klubben fra start.
Lækkert hold. Lattanzio siger mig ikke noget umiddelbart, men solid handel af Dentinho.
Ocampos var også vanvittig for Monaco i et save hvor jeg var Bordeaux.
Mammana fra River har jeg også selv haft kig på i flere omgange, han virker helt vild også. Jeg har dog aldrig kunne få ham ud af klubben for en rimelig pris.
Og er det Lourival fra Bahia du også har fået fingerene i? I så fald er det en af mine helt store favoritter fra mit eget save game.

Det ser vildt ud dit hold. Du skal nok også hurtigt få sat dig på fodboldtronen i Sydamerika.
Logged

Sarl
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: #72 - Verdens førende talentfabrik
« Svar #151: 30 Apr 2015, 14:39 »

Lækkert hold. Lattanzio siger mig ikke noget umiddelbart, men solid handel af Dentinho.
Ocampos var også vanvittig for Monaco i et save hvor jeg var Bordeaux.
Mammana fra River har jeg også selv haft kig på i flere omgange, han virker helt vild også. Jeg har dog aldrig kunne få ham ud af klubben for en rimelig pris.
Og er det Lourival fra Bahia du også har fået fingerene i? I så fald er det en af mine helt store favoritter fra mit eget save game.

Det ser vildt ud dit hold. Du skal nok også hurtigt få sat dig på fodboldtronen i Sydamerika.

Mammana havde en frikøbsklausul på 50 mio. Det fandt jeg fair nok. Ocampos kan blive rigtig god og scorer da også jævnligt. Han er dog ikke helt så dominerende, som jeg havde håbet. Lattanzio er rigtig god. Stadig lidt svingende, men scorer ofte og når han gør, så er det nogle ret flotte mål.

Lourival kom fra Bahia for 7,5 mio. ja. Han er en god indskifter, men får nok svært ved en startplads i min offensiv foreløbig.
Logged

Isolation

Le Sygnok
Blogmester
********

Offline Offline

 
Sv: #72 - Verdens førende talentfabrik
« Svar #152: 30 Apr 2015, 14:53 »

Mammana havde en frikøbsklausul på 50 mio. Det fandt jeg fair nok. Ocampos kan blive rigtig god og scorer da også jævnligt. Han er dog ikke helt så dominerende, som jeg havde håbet. Lattanzio er rigtig god. Stadig lidt svingende, men scorer ofte og når han gør, så er det nogle ret flotte mål.

Lourival kom fra Bahia for 7,5 mio. ja. Han er en god indskifter, men får nok svært ved en startplads i min offensiv foreløbig.
Det ser altså solidt ud. Lattanzio ligner at kunne blive en giftig 9'er. Hvordan ser din opstilling ud med roller?

Og solidt pris for Lourival (og ligeledes med Mammana). Jeg endte med at skyde Lourival afsted for små 300M.
Logged

Sarl
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: #72 - Verdens førende talentfabrik
« Svar #153: 30 Apr 2015, 15:05 »

Det ser altså solidt ud. Lattanzio ligner at kunne blive en giftig 9'er. Hvordan ser din opstilling ud med roller?

Og solidt pris for Lourival (og ligeledes med Mammana). Jeg endte med at skyde Lourival afsted for små 300M.

Lattanzio er også tiltænkt rollen som (falsk) nier. Lige nu imponerer Dentinho virkelig bare på pladsen. Så de skiftes lidt. Spiller Lattanzio, ryger Dentinho ud som høje IA.

Formation
Holdinstrukser

Mentaliteten er "offensiv" og formen "fleksibel".

Kan jeg skyde Louvrial af for det halve, så er jeg tilfreds.
Logged

Isolation

Le Sygnok
Blogmester
********

Offline Offline

 
Sv: #72 - Verdens førende talentfabrik
« Svar #154: 30 Apr 2015, 15:35 »

Lattanzio er også tiltænkt rollen som (falsk) nier. Lige nu imponerer Dentinho virkelig bare på pladsen. Så de skiftes lidt. Spiller Lattanzio, ryger Dentinho ud som høje IA.

Formation
Holdinstrukser

Mentaliteten er "offensiv" og formen "fleksibel".

Kan jeg skyde Louvrial af for det halve, så er jeg tilfreds.

Lyder ganske fornuftigt. Vi kører mere eller mindre identiske opstillinger. Får du en solid FP på et tidspunkt, så prøv at test ham som flydende i stedet for fremskudt. Min begyndte at præsterer en del bedre i den rolle, men det kræver vidst man har lidt af en spiller for det kan lade sig gøre tror jeg.
Logged

Le Sygnok
Blogmester
********

Offline Offline

 
Sv: #72 - Verdens førende talentfabrik
« Svar #155: 30 Apr 2015, 17:55 »

#73 - Mesterlige Goiás

FourFourTwo - Verdens førende talentfabrik
31.12.2019

Det var for lige over et år siden, at Goiás meldte ud at ti førsteholdsspillere ville forlade truppen for den samlede rekordsum af 1,43 milliarder.
Gennem de sidste fem sæsoner var det set, hvordan Goiás år efter år solgte ud af sine profiler, men gang på gang voksede med opgaven og blev et bedre og bedre hold.
Men op til seneste sæson blev der sat stort spørgsmålstegn ved hvorvidt Goiás havde evnerne til at spille med i toppen af Sydamerika, da man efter transfervinduet i starten af 2019 stod med et utrolig ungt hold.
Men hvor man skulle tro at Goiás med salg af profiler som Ospina, Marquinhos, Marcelo, Zuculini, Casemiro og Lourival havde givet afkald på sin dominans i Sydamerika, så valgte klubben fra staten Goiás igen at modbevise sine kritikkere.


Klubben lagde vanligt ud med at tage Statsmesterskabet i overbevisende stil, hvor ingen af de øvrige klubber fra staten kunne spille op med Goiás.

Gennem 2019 sæsonen spillede Goiás også 13 kampe i Copa Libertadores. Her gik man hele vejen i turneringen, hvor det blev til 12 sejre og ét nederlag. Det lignede dog kort et exit i semifinalen, da klubbens eneste nederlag fandt sted i semifinalernes første opgør, men Goiás fik i returkampen vendt 0-2 nederlaget til en samlet 4-2 sejr.
Tilbage stod kun Gremio mellem Goiás og deres fjerde Copa Libertadores titel i streg. Her var der ikke meget at stille op for Gremio der samlet blev slået 5-1 i fianlen.




Så var der nærmest flashback til Recopa Sudamericana fra 2017, hvor Goiás smadrede Banfield samlet 11-0 i finalen. Her i 2019 havde Goiás nær genpræsteret det resultat, da man samlet slog Boca Juniors 9-1 efter 5-0 i Argentina og 4-1 i Brasilien.




Efter afslutningen på Copa Libertadores og Recopa Sudamericana, så havde Goiás også lagt sig pænt til i ligaen, hvilket fik klubben til at stille med flere profiler i pokalturneringen end man plejede.
Der var ingen tvivl om Goiás var kæmpe favoritter til hver kamp man gik ind til, men gentagende gange blev det set at trods man gerne havde +25 skud gennem hver kamp modsat sin modstander der gerne lå på højest 5, så var det alligevel ofte smalle sejre der kom i hus.
Men når Goiás først ville, så var der ingen der kunne følge med dem. Dette blev meget pænt demonstreret i kvartfinalen af pokalturneringens første opgør, hvor Goiás var gået til pausen mod Corinthians med et 0-0 resultat. Dette passede vidst ikke Goiás helt, der dermed gik ud og sejrede 7-0 i anden halvleg.
Ingen kunne heller spille op med Goiás i pokalen, der vandt semifinalen samlet 5-2, hvorefter man i finalen sejrede over Gremio der også var blevet slået i Copa Libertadores finalen. Denne gang var sejrs resultatet 5-1 skiftet ud med en samlet 5-2 sejr.




Heller ikke i ligaen kunne nogen spille op med Goiás.
De to foregående sæsoner havde man vundet ligaen med 17 og 27 point. I seneste sæson blev det dog ”kun” til et forspring på 11 point, trods man havde samlet flere point end man havde, da man vandt ligaen med 17 point.
Her fortjente Santos dog også ros for deres sæson, hvor man samlede imponerende 81 point, men som altså fortsat var 11 point fra at blive mestre med den præstation.




Goiás seneste kamp blev spillet her for ti dage siden, da man skulle op imod PSG i Klub-VM finalen, som Goiás var noget heldige med at slå for fire år siden.
Men rollerne var byttet gennem denne finale, hvor det var Goiás der var i kontrol.
Franskmændene gik dog til pause med en 1-0 føring, som David Luiz havde sat ind på et straffespark lige inden pausen, men i anden halvleg skruede Goiás op for effektiviteten, og sikrede sig dermed sin tredje Klub-VM titel på bare fire år med sin 3-1 sejr over PSG, hvor Paulao blev kampens store oplevelse med to mål og ét assist.


Logged

Le Sygnok
Blogmester
********

Offline Offline

 
Sv: #73 - Verdens førende talentfabrik
« Svar #156: 30 Apr 2015, 19:03 »

#74 - The end

FourFourTwo - Verdens førende talentfabrik
31.12.2019

Det har aldrig været kedeligt at følge Goiás gennem sine transfervinduer, hvor der som regel gerne er en større aktivitet. Flere sydamerikanske unge profiler forlader gerne klubben for at forsøge sig i Europa og samtidig har klubben en umådelig god evne til at udpege de næste store talenter, som klubben går i gang med at udvikle.

Dette har gennem de seneste seks sæsoner været med til at skabe en helt fantastisk cyklus for klubben, der ved hjælp af præmiepenge og spillersalg nu har vanvittige 2,774.477.036 milliarder på kistebunden.

Trods transfervinduet i morgen åbner i Europa, så er der fortsat ikke blevet meldt den helt store aktivitet ud fra Goiás' side udover at en af klubbens egen skabte spillere forlader klubben.
Santos der nærmest gik direkte fra klubbens U17 hold til klubbens førstehold var kun små fire måneder på klubbens U19 hold, men har siden da været fast del af førsteholdet, og har gennemgået en fænomenal udvikling. Dette har fået Barcelona til at åbne op for pengetanken, hvor Santos er blevet købt fri af Goiás for 385M, og med dette salg, så har Goiás nu overhalet Lyon på listen over verdens rigeste klubber, og kan nu kalde sig for verdens 14. rigeste fodbold klub.

At Goiás ligger hvor de gør på denne liste skyldes altså ingen rigmænd, der har tilført diverse kapitalindsprøjtnin ger i klubben, men er alene blot et fænomenalt talentarbejde af Goiás, der knapt kunne præstere et overskud for seks år tilbage.
En sådan præstation har vi her på FourFourTwo været enige om har været den bedste præstation gennem 10’erne. Klubben der intet var regnet for tilbage i 2014, men som siden da har taget verden med storm.
I alt er det blevet til 23 titler for Goiás de sidste seks sæsoner, og her er det følgende titel der er kommet til Goiás pokalskab:

6x Statsmesterskabet
5x Brasileirão (ligaen)
4x Copa Libertadores
3x Recopa Sudamericana
3x Klub-VM
2x Copa do Brasil


Som en afslutning om vores beretning om Goiás, der bestemt nu kan kalde sig en af verdens førende talentfabrikker, så har vi lavet vores bedste start 11’er af samtlige af de Goiás spillere, der har været i klubben gennem de sidste seks sæsoner, og har bragt klubben til hvor man er den dag i dag.


David Ospina (Juventus): Af de elleve spillere på holdet, så er den med færrest kampe målmanden David Ospina. Ospina var kun i Goiás i små fem måneder, hvor hans konkurrent om at være den bedste målmand er den nuværende førstemålmand i klubben, Cleiton.
Pladsen endte dog med at gå til Ospina der var helt suveræn i klubben og viste sig alt for god til Sydamerika, hvor det blev til 28 clean sheets i de 39 kampe han spillede for klubben.
Ospina er nu fast målmand i Juventus, hvor han dog deler noget af sin spilletid med det store italienske målmandstalent Luca Bonetti.

Romario (Villarreal): For et år siden rejste Romario mod Spanien, hvor han havde skiftet Goiás ud med Villarreal. Her spillede han samtlige 21 af de resterende ligakampe af sæsonen, hvor det blev til ét mål og syv assist.
Det resulterede også i en plads på det brasilianske landshold i opvarmningskampene op til Copa America, men trods fine præstationer for Brasilien blev Romario vejet for let til landsholdet.
Det har om noget taget hårdt på Romario der herfra har haft et svært halvår i Villarreal, hvor præstationerne i den grad var svingende, men hvor det alligevel er blevet til to mål og fire assist for den 26 årige højreback i 11 ligakampe, men som nu har siddet ude siden midten af oktober med skader.

Marquinhos (Manchester United): En af de spillere, der heller ikke nåede det længste ophold i Goiás var Marquinhos. Hans karriere var gået helt i stå i PSG, hvor han ikke havde fået én eneste førsteholdsoptræden gennem hele efterårssæsonen i 2017. Her lod Marquinhos' karriere til at være gået i stå, men på rekordtid fik Goiás ham tilbage på rette spor.
Efter bare én sæson i Brasilien røg han tilbage til Europa, hvor han i sin første sæson for Manchester United var med til at gøre dem engelske mestre for første gang i fem år.

Paulinho (Goiás): Der var flere der kunne være blevet makker med Marquinhos på det bedste Goiás hold, da truppen lige nu står med flere sydamerikanske kæmpe talenter til midterforsvaret. Både Saenz (19 år) er fast mand på det colombianske landshold, Quezada (20 år) fast mand på Peru’s landshold og sidst har man Paulinho (20 år).
Særligt seneste sæson har Paulinho præsteret helt fantastisk, hvilket har resulteret i, at han har skubbet Doria ud af landsholdsvarmen, og dermed er det nu unge Paulinho der danner makkerpar med Marquinhos i brasilianske midterforsvar. Men Paulinho kan have spillet sin sidste kamp for Goiás eftersom Chelsea har udvist massiv interesse for den unge landsholdspiller.

Guilherme Arana (Goiás): Paulinho er ikke den eneste Goiás forsvarsspiller der har haft en fantastisk sæson her i 2019. Også Arana der kom til Goiás fra Santos for et år siden har gjort så stort et indtryk på den brasilianske landsholdstræner, at han fik debut i seneste landskamp mod Argentina.
Og grundet Marcelo (som Goiás også var skyld i kom tilbage på det brasilianske landshold) som nu har sagt stop på landsholdet, så vurderes det af Arana nu skal være fast mand på landsholdets venstreback. Og dermed vil den brasilianske firebackkæde nu bestå af tre ud af fire spillere, der har haft spilletid i Goiás, hvor den sidste er Barcelona’s Rafael på højreback, der har fortid i Manchester United.

Bruno Zuculini (Villarreal): Tilbage i 2017 købte Goiás Zuculini for bare 14M. I dag render han rundt i Villarreal, hvor han er vurderet til 235M. Zuculini har siden har forlod Goiás haft stor andel i Villarreal’s store succes, hvor man senest toppede ligaen for bare seks uger siden.
Zucilini’s præstationer er heller ikke gået ubemærket forbi den argentinske landstræner, der har givet Zuculini ti landskæmpe siden hans skifte til Villarreal for et år siden.

Casemiro (Roma): En spiller der meget muligt har fortrudt sit skifte fra Goiás kunne vel være en spiller som Casemiro. Ikke fordi han gør det dårligt i Roma, da han gennem 37 ligakampe står noteret for 16 assist, men derimod er Roma det sidste år begyndt at ligne et hold i forfald.
Holdet var en CL aspirant da Casemiro skiftede, men holdet endte på en utrolig skuffende 11. plads i ligaen, og med holdets nye træner op til den nye sæson ser det ikke bedre ud, hvor holdet er gået til vinterpause på en 10. plads.
Ikke desto mindre fortjener Casemiro plads på holdet blandt de bedste Goiás spillere. Spilleren der aldrig slog igennem i Europa ved sit første besøg vendte i stedet hjem til Brasilien, hvor han gennem to sæsoner spillede 114 kampe for Goiás og lavede 49 assist, og med hans nuværende 16 assist i 37 kampe for Roma kan det heller ikke siges at være helt skidt, men han ville måske nok ønske at han var havnet i en mere succesfuld klub.

Santos (FC Barcelona): Det er de færreste spillere i en alder af bare 20 år, der kan prale med 302 førsteholdsoptræden de for klubhold, været holdkaptajn og har 21 klubtitler på CV’et, hvor det samtidig er blevet til 8 landskampe. Det er ikke desto mindre, hvad Santos har opnået for Goiás og hvor han nu drager mod FC Barcelona, der har købt den unge Goiás vidunderdreng for 385M, hvor han er det nye håb for catalanerne, at man får en central midtbane profil i samme klasse som man tidligere havde Xavi og Ineista.

Kenedy (Real Madrid): En af de helt afgørende faktorer for Goiás udvikling var Kenedy. Alene fik spilleren Ballon D’or, der virkelig fik anerkendt klubben som en af verdens førende talentfabrikker efter han i 2017 sæsonen scorede 101 mål i 71 kampe.
Kenedy har siden den sæson skiftet tilværelsen ud med Real Madrid, hvor det er blevet til 31 mål i 55 kampe, hvor han skiftes til at sætte målene i kassen med Cristiano Ronaldo og Gareth Bale.
Også på landsholdet brillerer Kenedy, hvor han gennem sine 12 optrædende for landsholdet har disket op med 9 mål. Desværre har landstræner Abel Braga skulle se langt efter sin guldfugl gennem efterårets kampe, hvor Kenedy har døjet med flere småskader der har fraholdt ham fra de fleste landskampe siden Copa America.

Lourival (Dortmund): Men hvor Kenedy har været uheldig med mindre skader, så er det ikke i nærheden af Lourivals uheld.
Lourival kom til Dortmund for 280M tilbage i januar 2019 og i resten af 2018/19 sæsonen spillede Lourival 16 ligakampe, hvor det blev til 17 ligamål for Dortmund, og hvor han også spillede sig ind i varmen hos landstræner Abel Braga med to mål i hans første tre landskampe. Men i opvarmningsdagene til Copa America, der brækkede Lourival sin ankel der holdte ham ude de efterfølgende tre måneder, og siden han vendte tilbage i midten af september har han slet ikke kunne finde målnæsen frem igen, hvor det blot er blevet til to mål.

Ezequiel Ponce (FC Porto): Tilbage i juli 2017 solgte Goiás Ponce til Porto for 342.5M, hvilket på dette tidspunkt var det næstdyreste salg i Sydamerikas historie - siden hen overgået af Santos (385M) og Kenedy (550M).
Ponce har siden da spillet 92 kampe for Porto, hvor det er blevet til 68 mål. Mindre imponerende har det ikke været på landsholdet, hvor Ponce nu er oppe på 17 mål i 29 kampe, og Goiás drømmer nok fortsat om, at en af verdens aller største klubber køber Ponce fri af Porto, da der så vil vente Goiás 30% af det beløb.


Og med dette, så er vores sidste ord skrevet om Goiás i vores beretning om verdens førende talentfabrik, som vi her på FourFourTwo mener har været den største præstation gennem 10’erne.
« Seneste Redigering: 30 Apr 2015, 23:17 af Le Sygnok » Logged

Crazy-Poul
Freelance Projekt
******

Offline Offline

 
Sv: #74 - Verdens førende talentfabrik
« Svar #157: 30 Apr 2015, 19:36 »

Fantastiske resultater du har opnået med den brasilianske klub, både økonomisk og resultatmæssigt. Kæmpe thumbs up Thumbs Up
Logged

Nyeste projekt fra min hånd

Din Vej 2019

Mit bidrag til årets blogkonkurrece
San Marino og de 12 supertalenter

SirToby
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: #74 - Verdens førende talentfabrik
« Svar #158: 30 Apr 2015, 19:44 »

Gennemført og fantastisk blog. Kanon godt arbejde.
Logged

Wester
FmFreaks Crew
(Forummoderator)
*

Offline Offline


 
Sv: #74 - Verdens førende talentfabrik
« Svar #159: 30 Apr 2015, 19:53 »

Endnu et flot produkt fra dine hænder. Ufatteligt så meget du kan sende afsted når du først starter
Logged

Var der nogen der sagde nørd?

Årets bruger 2012, 2013, 2014
Årets blog 2014
Blogmester 2014, 2022

Sider: 1 ... 9 10 [11] Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010