home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
I dag kl. 12:12:15 TindraTindra Blogs Chat GPT Gratis: En oö...
17 Mar 2024, 23:29 Fadbamsen Skadestuen ryger ud i online spil.
03 Mar 2024, 06:12 DeBuur Skadestuen Kan ikke vælge Liverpo...
23 Feb 2024, 20:56 ydersog Klubsøgnin... Manchester United
23 Feb 2024, 10:12 valverde4ever Pro Cyclin... Cycling Career - Kan d...
23 Feb 2024, 00:14 g00n Blogs Minimalistic 2020
19 Feb 2024, 14:02 rheya Omklædning... Home Grown spillere?
Antal Registrerede Brugere: 23281
  0 Brugere, 234 Gæster Online.

Indlæg: 1132682 over 31363 Emner
Nyeste Bruger: TindraTindra
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: FmFreaks.dk
| |-+  Konkurrencer
| | |-+  Blogkonkurrencer
| | | |-+  Kategori: Blogkonkurrencen 2015
| | | | |-+  #74 - Verdens førende talentfabrik
0 Brugere og 1 Gæst læser i øjeblikket dette emne.
Sider: 1 [2] 3 4 ... 11 Udprint
Forfatter Emne: #74 - Verdens førende talentfabrik  (Læst 53549 gange)
Sarl
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: #13 - Verdens førende talentfabrik
« Svar #15: 04 Apr 2015, 19:16 »

En solid blog som sædvanligt.

... Og et ganske solidt talent, selvom der ved gud ikke er meget fysik på drengen.
Logged

Isolation

Bradley Beal
Gæst
 
Sv: #11 - Verdens førende talentfabrik
« Svar #16: 04 Apr 2015, 19:56 »

Som nævnt, så veksler jeg mellem både at jeg selv fortæller om processen i savet, men samtidig så bruger jeg også FourFourTwo i ny og næ til at fortælle om savet.

Jeg bruger her kursiv, når jeg så fortæller igennem FourFourTwo. Jovist står der også i toppen af updaten, hvis jeg fortæller gennem dem, men synes det var en meget fin måde også at illustrere det på ved at bruge kursiv når jeg skrev som FourFourTwo, og ellers bare normal skrift, når jeg selv fortæller om savet.

Hm, ja okay. Det virker forvirrende for mine gamle øjne, men hvis man går efter et yngre publikum, så forstår jeg godt! Held og lykke! crazy
Logged

Le Sygnok
Blogmester
********

Offline Offline

 
Sv: #13 - Verdens førende talentfabrik
« Svar #17: 04 Apr 2015, 22:11 »

En solid blog som sædvanligt.

... Og et ganske solidt talent, selvom der ved gud ikke er meget fysik på drengen.
Mange tak, Sarl. Det sætter jeg stor pris på at høre.

Haha. Og ja, fysisk vidunder er han bestemt ikke. Min scout vurderede ham dog som en af sin generations bedste, så det var ikke værst, men nej, han vinder næppe mange nærkampe på banen.

Hm, ja okay. Det virker forvirrende for mine gamle øjne, men hvis man går efter et yngre publikum, så forstår jeg godt! Held og lykke!
Jeg kan godt se, hvad du mener med at skriften ikke ligefrem er det bedste for øjnene. jeg synes dog det var en meget fin måde at skildre mellem updatesne på.
Gør det dog mere skade end godt for folk derude, så kan jeg da godt prøve at teste det uden.
Logged

Le Sygnok
Blogmester
********

Offline Offline

 
Sv: #13 - Verdens førende talentfabrik
« Svar #18: 05 Apr 2015, 11:13 »

#14 - Første liga nederlag

Globo Esporte

18.09.2014

Hele 20 runder skulle der spilles af landets bedste række i Brasilien, før Goiás skulle rende ind i deres første nederlag.
Klubben som ellers før sæsonstarten var dømt til at spille med i bunden af tabellen har i stedet vendt billedet på hovedet og har spillet med om top placeringerne siden sæsonstart. Men Goiás er bestemt ikke den eneste overraskelse i år i den brasilianske liga.



”- 20 spillerunder skulle der gå, før Goiás skulle ramme ind i sit første liganederlag i landets bedste række. Hvor stor en overraskelse kommer det for dig, at I skulle så langt ind i sæsonen før I tabte i ligaen?”

”Der er ingen tvivl om, at jeg er umådelig overrasket over, at vi kamp efter kamp har gået fra banen som ubesejret - især taget i betragtning, at de fleste dømte os til nedrykning inden sæsonen blev skudt i gang.
At vores første liganederlag så skulle ske på hjemmebanen, hvor vi ellers inden denne runde var ligaens stærkeste hjemmehold ærgrer mig utrolig meget, også når nederlaget sker imod ligaens 19 plads.”



”- I er sammen med Vitoria ligaens helt store overraskelse i år. Der er blevet snakket en del om Goiás på det seneste, hvor det har vist sig, at I har mest boldbesiddelse i samtlige af jeres kampe, og ser man bort fra tre ud af jeres 20 ligakampe, så er I også holdet der skaber flest chancer i samtlige kampe. Overrasker det dig, at I har været så sublime?”

”- Helt uden tvivl. Jeg kunne se fra starten at vi havde et rigtig fint fundament i klubben, men at vi har slået flere af de største hold her hjemme i Brasilien overrasker mig helt bestemt. Men den brasilianske liga lader nu også til at have sine overraskelser i år.
Vitoria som ikke engang var regnet som et midterhold har hentet 34 ud af 36 mulige point i deres seneste 12 ligakampe.
Atletico Mineiro, som man har regnet som en af titelaspiranterne har ligget til nedrykning indtil for to runder siden.
Og ligeldes ser man også Gremio og Internacional ligge og rode rundt ved nedrykningsstregen, så der må siges at være flere store overraskelser i dette års liga.



Goiás' 1-2 nederlag hjemme til Atletico Paranaense var det første liganederlag i sæsonen og klubben indtager en 4. Plads i ligaen efter 20 spillerunder.
Logged

Le Sygnok
Blogmester
********

Offline Offline

 
Sv: #14 - Verdens førende talentfabrik
« Svar #19: 05 Apr 2015, 16:40 »

#15 - Mesterskabet sensationelt på vej til Goiás

Globo Esporte
19.10.2014

Goiás pligtsejrede hjemme i den brasilianske liga i denne weekend over nedrykningstruede Figueirense med 3-1, og samtidig så smed de to øvrige titelaspiranter point, da først Vitoria tabte ude til Corinthians med 1-2 og senere samme dag, så led Flamengo også et nederlag til ligaens 10. plads Palmeiras.


Goiás stod med mulighed for at ligge et større pres på de to øvrige titelkandidater, da man lørdag hjemme tog imod Figueirense, hvor ligaens 2.- og 3. plads, Vitoria og Flamengo, først spillede om søndagen.

Det så dog længe ud til at gå galt for Goiás, da man ikke kunne få bolden i målet, trods utallige chancer. Helt indtil det 74 minut stod kampen fortsat 1-1, men på fire gode minutter fik Goiás lukket kampen. Først via en scoring fra Matheus, der virkelig lader til at være kommet i gang for Goiás, og kort efter eksekverede Tiago Real sikkert et straffespark, og dermed sejrede Goiás 3-1.

Endnu bedre blev det for Goiás 24 timer senere, da både Vitoria og Flamego tabte henholdsvis 1-2 og 0-2. Samtidig så sejrede både Sao Paulo og Santos, og dermed lader de til at være tilbage i kampen om medaljerne.
 

10 måneder og 16 dage er det helt præcist siden, at Goiás kom med lidt af en udtalelse, hvor man nævnte visionen om at blive verdens førende talentfabrik. På dette tidspunkt kunne man kun trække på smilebåndene over sådan en udtalelse fra en klub der ellers var vurderet til at spille med i bunden af tabellen, men her lidt over 10 måneder efter, så kan man vel kun tage hatten af for Goiás engagement, hvor klubben leverer uge efter uge.

22 ud af 24 mulige point er det blevet til for Goiás i ligaens sidste otte kampe, og med weekendens øvrige resultater, så har Goiás nu hele syv point ned til nærmeste konkurrent, hvor der blot resterer 10 runder af ligaen.
« Seneste Redigering: 05 Apr 2015, 16:43 af Le Sygnok » Logged

Medina
Gæst
 
Sv: #15 - Verdens førende talentfabrik
« Svar #20: 05 Apr 2015, 19:21 »

Hehehe. Det er kun FMD folk som har givet dig en kommentar.
- Det er fordi dem på FMF ikke kan li dem fra FMD. Så du er virkelig kommet på udebane!
Jeg er ligeglad, jeg kan kun li nogen andre fra et andet site.
Logged

Marchang
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: #15 - Verdens førende talentfabrik
« Svar #21: 05 Apr 2015, 20:55 »

Stærkt gået. imponerende  Thumbs Up
Logged

Maradona good; Pelé better; George Best

Green and Gold..

Le Sygnok
Blogmester
********

Offline Offline

 
Sv: #15 - Verdens førende talentfabrik
« Svar #22: 05 Apr 2015, 22:59 »

Stærkt gået. imponerende  Thumbs Up
Mange tak. Det hjælper altid på motivationen at høre fra folk, der læser med på den anden side.
Logged

Le Sygnok
Blogmester
********

Offline Offline

 
#15 - Verdens førende talentfabrik
« Svar #23: 05 Apr 2015, 23:00 »

#16 - Første sæson er overstået

Min første sæson er overstået og sikke en af slagsen.
Jeg var dog ved at lave det klassiske FM-jinx, da jeg postede efter 28 runder og viste frem hvor godt det gik, og på dette tidspunkt, så var jeg egentligt overbevist om mesterskabet var hjemme - men så…

I de efterfølgende fire kampe, der blev det til tre nederlag, hvor vi forinden blot havde indkasseret ét nederlag i 28 kampe. Og de skandaløse fire kampe blev efterfulgt af to uafgjorte.
Altså blev det til fem point i seks kampe, og så skulle man tænke vores forspring på syv point som minimum skulle være hentet.
Men vores to forfølgere, Flamengo og Vitoria, de var ligesom os ramt af det tætte kampprogram, så fortsat havde vi et forspring på fem point ned til nærmeste forfølger, som nu var blevet Sao Paulo - og da vi så slog netop Sao Paulo 2-0 hjemme i 35 spillerunde, så var mesterskabet næsten hjemme.
Mesterskabet blev definitivt sikret i 36 spillerunde, da vi vandt 1-0 over Sport Recife, og så kunne vi ikke længere hentes.





Vores fremragende præstationer kunne i den grad også ses på de individuelle priser, hvor jeg løb med årets manager.
Men hvad der glædede mig langt mere, det var at vores angrebskomet, Erik, først løb med prisen som årets talent i ligaen, men samtidig også vandt den yderst præstigefyldte pris som årets spiller i ligaen, som de to foregående år er blevet vundet af Ronaldinho (2013) og Neymar (2012) - et fint selskab for Erik at komme i må man sige.


Ud fra min første sæson med klubben, og samt mit Goiás save tilbage fra FM12, så må jeg jo nok bare konkludere, at forskellen på top og bund (hvis man lige ser bort fra 2-3 hold) bare ikke er som vi kender den fra ligaerne hjemme i Europa.
Tilbage i FM12, da jeg vandt ligaen med Goiás i min anden og tredje sæson, der så jeg det uden tvivl som min største præstation i FM nogensinde, men hvor jeg nu har gentaget denne præstation, så må jeg nok sige at det tager lidt af glansen fra den præstation - men ikke desto mindre er jeg umådelig stolt over at have præsteret det igen, og for selve projektet skyld, så skal det her nok blive en fantastisk start på det hele.


Nu har vi lige over fem ugers pause inden Statsmesterskabet bliver skudt i gang. Jeg skal et smut på transfermarkedet, hvor der som minimum skal erstattes et par lejede spillere, som vi har haft brug af i år, og ellers handler det om at få forstærket truppen bedst muligt, hvor vi om et halvt års tid skal i gang med at forsvare ligatitlen, og allerede inden da, så vil gruppespillet i Copa Libertadores være skudt i gang, hvor vi meget gerne skulle få gjort fin figur af os selv.
« Seneste Redigering: 09 Apr 2015, 10:32 af Le Sygnok » Logged

Le Sygnok
Blogmester
********

Offline Offline

 
#16 - Verdens førende talentfabrik
« Svar #24: 06 Apr 2015, 10:49 »

#17 - Starten på anden sæsons transfervindue

Den nye sæson står for døren, og med det kommende transfervindue, så står vi overfor lidt af en opgave, da hele syv spillere netop har forladt os på lejeaftaler.

Her har jeg dog ingen intentioner om, at der skal hentes syv nye spillere til truppen, i stedet er hele fire spillere fra reserveholdet blevet forfremmet til førsteholdet, som skulle have et rigtig fornuftigt potentiale, og som dermed kunne være fine at satse på som breddespillere.


Årets transferbudget fra bestyrelsen blev 50% af hele klubbens bankbalance, altså 34,3M af de (68,6M). Det var måske om noget ikke det mest vanvittige budget - især ikke når man tog i betragtning, at jeg som det første skulle have en ny venstreback og en IA til OMH positionen og derudover ønskede jeg også gerne en ny DLP til startopstillingen, og der manglede stadig breddespillere til kanterne og en backup til højrebacken.

Det første jeg derfor gjorde var naturligvis at gå på jagt efter spillere der havde fri transfer, og se om jeg derfra kunne gøre mig nogle gratis erhvervelser og som alligevel sagtens kunne forbedre holdet.

Her er det dog ikke helt som Europa, hvor næsten alle spillere har kontraktudløb 30 juni. I stedet kan kontrakter både løbe i ud slutningen af maj, juni, november og december, så det var bestemt ikke helt lige til, som det ellers er i Europa.

Men et par enkelte interessante spillere fandt jeg dog undervejs i min søgning. De havde dog første kontraktudløb i maj og juni, så de kunne ikke erhverves på fri transfer - i hvert fald ikke hvis jeg ville have dem nu, hvilket var, hvad jeg ønskede, men de kunne dog erhverves for umådelig billige penge.


Men trods vi havde leveret Sydamerikas helt store fodbold overraskelse i år med vores mesterskab, så var efterspørgslen på vores spillere umådelig lille efter sæsonafslutningen i december - nok nærmest ikke eksisterende.
Jeg havde ellers bemærket, at der stod eftertrækket ud fra en række af vores spillere, men ingen bud kom - hvilket nu heller ikke gjorde mig det store.

Men netop som december måned var ved at nå sin ende, så ramte første bud ind på en af vores spillere, og så gik den store budkrig ellers i gang på ham, hvor hele seks klubber var inde og byde på ham i løbet af 48 timer.

Spilleren var for under 12 måneder siden kommet til klubben på fri transfer, men ikke nok med at denne spiller skulle ændre tilgangen til hele mit transfervindue i denne sæson, så var det også salget af ham der inden længe skulle sikre mig en af Brasiliens største talenter.
Logged

Le Sygnok
Blogmester
********

Offline Offline

 
Sv: #17 - Verdens førende talentfabrik
« Svar #25: 06 Apr 2015, 17:51 »

#18 - Goiás første rekordsalg

Fire spillere var blevet hentet gennem min første sæson med Goiás.
Her var det i første omgang Nery Castillo jeg glædede mig over, men da han fejlede fandt jeg en ny yderst billig erstatning i Matheus, som i den grad viste sig værdig til vores venstrekant.
Men hvor Castillo trådte til klubben i januar 2014, så gjorde 18 årige Pedro Leao det også, som var købt ind til fremtiden, men sidst var en spiller ved navn Italo Melo på 20 år også kommet til.


Italo Melo var indkøbt som fjerde valg til kanten, men da jeg aldrig rigtig fik gang i min FP på den centrale midt gennem den første halvdel af sæsonen, så startede jeg ud med at teste Melo som FP på min centrale midt, og det skulle vise sig at være et yderst smart valg.
Melo var efter 10 runder i Brasileirão den spiller med det højeste gennemsnit, og havde i sine ni kampe disket op med 4 mål.

Det endte med at blive til 11 mål og 7 assist for Melo i ligaen, samt en rating som ligaens tredjebedste, hvor der blot var 0,01 op til andenpladsen, og da de 38 runder var færdigspillet stod 21 årige Melo med en værdi på 40M, og som vi havde erhvervet os på fri transfer for bare 11 måneder siden.


I slutningen af december bød kroatiske Dinamo så 45M lige ud. Det bud forsøgte jeg at få presset op, og det udløste derfra lidt af en budkrig på unge Melo.
I kampen om hans underskrift var Dinamo, rumænske Astra, Cordoba, Rennies og Fiorentina.
Også brasilianske Internacional og Corinthians forsøgte med bud på ham, men blev afvist, da jeg som udgangspunkt ikke vil sælge til mine konkurrenter.

Det endte med at blive Cordoba, der havde haft en fantastisk efterårssæson og lå 6’er i Liga BBVA, der løb med Italo Melo’s underskrift for 65M, hvilket var det dyreste salg i Goiás historie.
Jeg forsøgte også at få procenter af et evt videresalg, men det havde gået for meget ud over den salgspris som jeg fik for ham.


Dermed lå der nu 133M i klubkassen, hvor jeg havde godt 60M at handle for.
Hans erstatning blev hentet for bare sølle 3M i Atletico Mineiro. Guilherme stod med kontraktudløb til maj, og kunne dermed hentes for en slik. Et yderst solidt købsmandsskab, hvis man spørger mig, selvom jeg uden tvivl ville komme til at savne Melo.

Endnu et scoop gjorde vi, da vi hentede en brasilianer hjem fra Israel. Her stod Lucas Sasha også med kontraktudløb til juni, og dermed kunne han erhverves for bare 870k.

En venstreback kom også til. Her var det dog ikke muligt at lave et scoop i den prisklasse. Jeg var dog umådelig tilfreds alligevel, da jeg fik sikret mig Bahia’s unge Para for 24M, hvilket var Goiás' dyreste køb til dato.


Efter disse indkøb var det næsten kun backupspillere, jeg stod og manglede. Der var dog også lige en OMH der skulle erstattes på holdet efter Tiago Real var vendt hjem til Palmeiras, da hans lejeaftale var løbet ud.
Vi havde fortsat 25M at lege med, samt et lønbudget der sagtens kunne justeres til et noget større transferbudget.
Og et større transferbudget skulle der inden længe blive brug for, da der kort efter handlen af Para skulle sættes ny transferrekord i Goiás.
« Seneste Redigering: 06 Apr 2015, 17:55 af Le Sygnok » Logged

AudereEstFacere
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline


 
Sv: #18 - Verdens førende talentfabrik
« Svar #26: 06 Apr 2015, 17:59 »

Para virker godt nok som en meget lovende spiller. Solidt køb, på trods af beløbet.
Logged

SPURS - BARCA - NORDSJÆLLAND

Le Sygnok
Blogmester
********

Offline Offline

 
Sv: #18 - Verdens førende talentfabrik
« Svar #27: 06 Apr 2015, 22:12 »

Para virker godt nok som en meget lovende spiller. Solidt køb, på trods af beløbet.
Ja, jeg var også lidt skuffet over at jeg var nødt til at give så meget, som det var tilfældet, for en ordentlig venstreback.

Men det var virkelig svært at finde noget ordentligt. Det var gerne sådan at de enten havde for store mangler i enkelte vigtige egenskaber, der var også flere med noget der lignede et solidt potentiale, men så var deres nuværende niveau for lavt, så var der flere jeg kunne have fået en 10-15M billigere end Para, som var på hans niveau, men så var det ældre og som vidst var tæt på deres fulde potentiale.

Og sidst var der så Para, som virkelig har overall gode egenskaber og plus hans målrettethed sagtens kan blive god på ingen tid med den rette tutor. Hans PA vurdering var dertil også på 4 stjerner, hvor han lige nu kun var vurderet til 2,5.
Alt i alt et indkøb jeg tror bliver rigtig godt, selvom det naturligvis var en god sjat penge jeg måtte af med.
Logged

Le Sygnok
Blogmester
********

Offline Offline

 
Sv: #18 - Verdens førende talentfabrik
« Svar #28: 07 Apr 2015, 10:59 »

#19 - Goiás henter brasiliansk stortalent

FourFourTwo - Verdens førende talentfabrik
31.12.2019

I januar 2015 kunne fodboldverden se hvordan Goiás igen fortsætte med at sigte mod målet om at blive verdens førende talentfabrik.
Et chokerende mesterskab var kommet i hus en måned forinden, og de første forstærkninger var begyndt at træde til.
Men rigtig interessant blev Goiás’ transfervindue i januar 2015 først, da man skød Italo Melo afsted for et rekord beløb til Spanien.

Klubben stod fortsat og manglede en erstatning for Tiago Real, der sidste år var lejet Palmeiras, og med salget af Melo, så stod Goiás nu yderst solidt økonomisk til at finde en erstatning for Real.


Erstatningen blev fundet hjemme i Brasilien, hvor en af landets største talenter var utilfreds med tilværelsen i sin klub Fluminense. Bedre blev spillerens tilfredshed i Fluminense bestemt ikke, da der kom rygter i pressen om, at klubben havde afvist et bud fra Goiás. Dette fik den unge spiller op i det røde felt, der straks gik til manageren og forlangte et skifte - her gav Fluminense’s træner sig og så kom Fluminense og Goiás til forhandlingsbordet.


En pris på hele 52.5M blev de to klubber enige om, og det var sådan det gik til, at Goiás med hjælp fra en fri transfer et år forinden kunne sikre sig en af Brasiliens største talenter ved navn Kenedy
Logged

Broen13
FmFreaks Crew
(Forummoderator)
*

Offline Offline


 
Sv: #19 - Verdens førende talentfabrik
« Svar #29: 07 Apr 2015, 12:12 »

Vildt køb! Det er jo sygt at en af de mere eftertragtede spillere fra den brasilianske liga, ikke tager til Europa! Smiley Stor cadeau til dit Goias for dette! Og fed blog - i god takt med forventningerne fra din blog om Athletic Bilbao!  Thumbs Up
Logged

Så er jeg tilbage med en ny blog: Broen13 - FM24 - Journeyman

Sider: 1 [2] 3 4 ... 11 Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010