home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
17 Mar 2024, 23:29 Fadbamsen Skadestuen ryger ud i online spil.
03 Mar 2024, 06:12 DeBuur Skadestuen Kan ikke vælge Liverpo...
23 Feb 2024, 20:56 ydersog Klubsøgnin... Manchester United
23 Feb 2024, 10:12 valverde4ever Pro Cyclin... Cycling Career - Kan d...
23 Feb 2024, 00:14 g00n Blogs Minimalistic 2020
19 Feb 2024, 14:02 rheya Omklædning... Home Grown spillere?
29 Jan 2024, 11:35 Mulle68 Nostalgi Patches CM 4
Antal Registrerede Brugere: 23282
  0 Brugere, 410 Gæster Online.

Indlæg: 1132681 over 31362 Emner
Nyeste Bruger: ArmaghRed92
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: FmFreaks.dk
| |-+  Konkurrencer
| | |-+  Blogkonkurrencer
| | | |-+  Kategori: Blogkonkurrencen 2015
| | | | |-+  #74 - Verdens førende talentfabrik
0 Brugere og 2 Gæster læser i øjeblikket dette emne.
Sider: [1] 2 3 ... 11 Udprint
Forfatter Emne: #74 - Verdens førende talentfabrik  (Læst 53610 gange)
Le Sygnok
Blogmester
********

Offline Offline

 
#74 - Verdens førende talentfabrik
« : 01 Apr 2015, 08:37 »

#1 - De 30 største præstationer gennem 10'erne

FourFourTwo
01.12.2019

Eksperterne er blevet hørt, kandidaterne er blevet drøftet og argumenterne er blevet lagt på bordet - og nu er tiden kommet.
I anledning af det nyt årti, der er lige om hjørnet, så giver FourFourTwo et overblik over de 30 største præstationer inde for fodboldens verden gennem det sidste årti.



Vores kåring af de 30 største præstationer vil starte fra i morgen af, hvor 30. pladsen vil blive vist frem her på FourFourTwo.
Herfra vil vi med en artikel om dagen præsentere den næste præstation på vores liste, som vi mener har været de største gennem '10erne, indtil vi d. 31 december er klar til at præsentere den præstation, vi mener, har været den største af alle gennem '10erne.
« Seneste Redigering: 30 Apr 2015, 19:04 af Le Sygnok » Logged

Le Sygnok
Blogmester
********

Offline Offline

 
Sv: #1 - Verdens førende talentfabrik
« Svar #1: 01 Apr 2015, 11:34 »

#2 - Nummer 2

FourFourTwo
30.12.2019

På 2. pladsen over 10’ernes største præstationer, så har vi to herre der samlet takker ind på denne placering.

Jovist, så havde begge spillere fået deres helt store gennembrud inden dette årti, men hvor det ses med så mange andre spillere, at de gennem deres karriere kun har enkelte år, hvor de virkelig topper, så kan det ikke siges at være tilfældet med disse to herre, der i dag nu er 32 og 34 år.
De to spillere, der er snak om er naturligvis Lionel Messi og Cristiano Ronaldo.

Sammen har de præget fodboldverdenen med deres fremragende kunnen gennem hele dette år ti, hvor de tiltrods for at have rundet 30 års barrieren ikke lader til at være påvirket af dette på banen.
Aldrig har de to spillet sammen som holdkammerater, i stedet har de været i konkurrence mod hinanden siden 2008, hvor de for første gang kæmpede mod hinanden om Ballon D’or prisen.
Sammen skiftede de til at tage prisen fra hinanden gennem otte sæsoner i træk indtil Manchester City’s Sergio Agüero tog den prestigefyldte pris i 2016.

Sjældent har det heller været tilfældet at to spillere har haft så stor betydning for deres hold, som det var tilfældet med Messi og Ronaldo, som gennem deres karriere har sat rekorder på rekorder. Deres vigtighed for deres respektive mandskaber er i den grad også blevet demonstreret i perioden fra 2008 til 2015, hvor enten Lionel Messi eller Cristiano Ronaldo var med på det hold der vandt Champions League i fem ud af otte tilfælde.


Her på redaktionen har vi haft en længere debat om, hvem der skulle placeres over den anden på vores liste - ligesom det er blevet diskuteret utallige gange, hvem der har været den største af de to.
Men efter længere diskussioner måtte vi erkende, at vi ganske simpelt ikke kunne blive enige om, at sætte Messi eller Ronaldo højere end den anden på vores liste over de 30 største præstationer gennem 10’erne.
Sammen har de revolutioneret fodboldverden gennem deres karriere, og i stedet for at sætte dem op imod hinanden, som de er blevet gjort gennem hele deres karriere, så har vi altså i stedet valgt at give dem en fælles hyldest for det de sammen har givet til fodboldverdenen.


Med Messi og Ronaldo der sammen takker ind på 2. pladsen, så kom vi gennem 29 af de 30 præstationer, som vi her på FourFourTwo mener har været de største præstationer gennem ’10erne.
Og med disse 29 præstationer, så er der nu kun én enkel præstation, som vi mangler at kigge nærmere på, og det er den præstation, som vi her på FourFourTwo mener har været 10’ernes største.
Det ringer måske en klokke hos de fleste, når vi nævner et bestemt citat, som blev udtalt tilbage i starten 2014, ”Verdens førende talentfabrik”.
« Seneste Redigering: 06 Apr 2015, 10:31 af Le Sygnok » Logged

Le Sygnok
Blogmester
********

Offline Offline

 
Sv: #2 - Verdens førende talentfabrik
« Svar #2: 01 Apr 2015, 14:20 »

#3 - Verdens førende talentfabrik

FourFourTwo - Verdens førende talentfabrik
31.12.2019

Det er ikke blot på fodboldbanen, hvor vi bliver underholdt med fodboldspillet uge efter uge, måned efter måned og år efter år. Også uden for banen bliver man adskillige gange underholdt, når der i ny og næ dukker den ene komiske udtalelse op efter den anden. 10’erne har bestemt heller ikke været nogen undtagelse, hvor vi især er blevet underholdt af en Zlatan Ibrahimovic og den altid excentriske Mario Balotelli, der gavmildt er disket op med underholdning til os ude bag skærmen.

Men en helt bestemt udtalelse fandt sted tilbage i 2014, hvor en ny sæson stod for døren og en klub havde fået ny præsident. Klubben havde med præsidentvalget også fået skiftet godt ud i personalet og ligeledes havde man fået ny træner.
Jovist havde klubben opnået en utrolig imponerende 6. plads i den forgående sæson som oprykker, men med et helt nyt setup i klubben, hvor meget skulle bygges forfra, så var de fleste ude og dømme klubben blandt favoritterne til at rykke ned i den sæson, der var lige om hjørnet.

Dermed havde de fleste journalister, der var mødt op til pressemødet ved præsentationen af den nye præsident, deres nye personale og den nye træner nok forventet et par beskedne udtalelser, men sådan gik det som bekendt ikke.

Citatet ”Verdens førende talentfabrik” kom blandt andet fra dette pressemøde, og som inden for de første par timer var gået verden rundt, hvor de fleste rystede på hovedet over den lille klub, der efter blot en flot sæson i landets bedste række lod til at have fået storhedsvanvid.

Men hvor vi tilbage i 2014 kunne sidde og grine af den lille klub, der lå placeret uden for Europas grænser, så må man sige, at der måske alligevel nok var noget om snakken.
« Seneste Redigering: 06 Apr 2015, 10:32 af Le Sygnok » Logged

Le Sygnok
Blogmester
********

Offline Offline

 
Sv: #3 - Verdens førende talentfabrik
« Svar #3: 01 Apr 2015, 18:03 »

#4 - Pressemødet i 2014

Globo Esporte
03.01.2014

”- Sidste sæson sluttede for godt og vel en måned siden - alligevel er det først nu, at den nye bestyrelse, samt jeres personale og manager rigtig er kommet på plads i klubben, og med under to uger til første turneringskamp i den nye sæson kan det så ikke komme til at være et rigtig skrøbeligt hold vi kommer til at se, og som slet ikke er skruet ordentligt sammen?

”- Det kan næppe være nogen overraskelse, at vi op til denne sæson er kommet noget senere i gang end normalt med et præsidentvalg i klubben, der lå hvor det gjorde.
Herefter har det også taget lidt ekstra tid end forventet at få den rette træner og personale fundet, så selvfølgelig kunne det have været mere optimalt end situationen er nu, men ligefrem at kalde holdet for ’rigtig skrøbeligt’ vil jeg nu ikke.”



”- Der er uden tvivl mange fans derude, der er lykkelige at du blev valgt ind som præsident, hvor du lovede at klubben skulle blive konkurrencedygtige overfor storklubberne i Sydamerika, som gentagende gange har sendt store spillere til Europa, og som herfra økonomisk set har en stor fordel hjemme i ligaen.
Skeptikere har dog også haft sin tvivl omkring jeres rigtige strategi, og synes mere det lyder som en undskyldning for at klubben hellere vil have gang i den bedst mulige forretning, og så må det koste klubben rent resultatmæssigt.
Hvad siger du til den påstand?”


”- Jeg har hele tiden haft en bestemt vision med klubben, siden jeg stillede op til præsidentvalg i klubben. At fortolke dette om til, at klubben kun skulle fungere som en forretning, der ikke tænker på det sportslige er noget vås.
Jeg har hele tiden haft en vision med klubben. Denne vision har jeg delt med det nye bestyrelse, vores nye manager og det er fra i dag af, at vi skal bevæge os hen imod vores mål med klubben.”



”- Hvad er dette for en vision, som du har omkring klubben?”

”- At klubben skal blive verdens førende talentfabrik.”



FourFourTwo - Verdens førende talentfabrik
31.12.2019

”Verdens førende talentfabrik” - Dette var citatet der hurtigt florerede rundt på samtlige fodboldmedier kort efter det var blevet udtalt. Det var om noget en ambitiøs udtalelse fra en klub, der var dømt til at rykke ned fra landets bedste række i den kommende sæson, hvilket var hvorfor udtalelsen også endte på forsiden af diverse sportsmedier.
Også her på FourFourTwo var der fundet plads i en mindre rubrik på forsiden i februars (2014) udgave med følgende tekst:

Brasilianske Goiás EC: ”Vi vil være verdens førende talentfabrik”
« Seneste Redigering: 03 Apr 2015, 22:09 af Le Sygnok » Logged

Le Sygnok
Blogmester
********

Offline Offline

 
Sv: #4 - Verdens førende talentfabrik
« Svar #4: 02 Apr 2015, 09:46 »

#5 - Rammerne for savet

I går kom vi gennem de første par updates, hvor der må siges at være en god del fiktion indblandet, som altså er bygget op på det FM-save som jeg pt. har gang i med brasilianske Goiás EC.


Hvorfor Goiás?
Klubben er valgt på det grundlag, at jeg havde et af mine bedste FM-saves nogensinde tilbage i FM12, hvis ikke det bedste af alle savegames til dato, hvor jeg for første gang prøvede et save udenfor Europas grænser.
Savet spredte sig over syv sæsoner, hvor jeg i tre af dem var i Goiás, de to efterfølgende var jeg i Bilbao og i mine sidste to var jeg i Manchester United.
Det var gennem disse syv sæsoner, at jeg udviklede på min 4-1-2-2-1 taktik, som flere af jer måske har hørt om fra min FM14 blog om La Lezama akademiet, som Athletic Bilbao råder over.
Først da jeg var halvvejs færdig med min syvende sæson i savet erklærede jeg min 4-1-2-2-1 taktik komplet, og efter taktikken sikrede mig et CL trofæ med Manchester United i den syvende sæson, så vandt jeg også VM med Brasilien året efter.
Hvert eneste år gennem de syv sæsoner var det lykkedes mig at vinde minimum et trofæ i den klub jeg var i, og helt unikt var det især i de første tre sæsoner med Goiás, hvorfor det også er, at jeg har fået en mindre kærlighed til den lille brasilianske klub.


Savets opbygning
Med årene må jeg indrømme, at har fået umådeligt svært ved at få gang i FM. Det skal meget gerne være noget nyt jeg kaster mig over, for at det rigtigt kan fange min interesse længere, og op til dette save havde jeg fået en tanke til hvordan jeg kunne opbygge et save på en måde, som jeg aldrig rigtig havde gjort før.

Normalt når jeg spiller FM, så er det oftest gerne, hvor jeg finder umådelig unge spillere, som jeg selv skaber for bunden og derfra får bygget en klub op, der på x antal år gerne skulle være klar til at køre et par CL titler hjem.
Når jeg gør det på denne måde, så bliver jeg normalt også utrolig glad for de spillere jeg selv udvikler fra bunden, og det er sket i flere saves, at mine spillere først forlader klubben når deres karriere er ved at slutte.

Men i stedet for at gøre det samme denne gang, hvor Goiás så skulle køres til toppen med et hold som der kun sker meget lidt rotation med, så vil jeg i stedet forsøge at skabe flest mulige talenter, som jeg i stedet for at holde på, vil skyde afsted til øvrige klubber - som gerne skal ske med stor profit, så jeg på den måde kan skabe en solid økonomi i klubben og udnytte det til at udvikle klubbens faciliteter og hente nye talenter for, som så igen bliver skudt afsted med stor fortjeneste.

Altså vil det ikke være et projekt som i min La Lezama blog, hvor alt kom gennem eget akademi, men i stedet handler det om at lave mest muligt profit på mit hold, og altså skyde mine bedste spillere afsted for højest mulige beløb, trods de virkelig skulle brillere i den givne periode for mig.


Forløbet i bloggen
Da bloggens mål er at skabe verdens førende talentfabrik - forstået på den måde, at jeg ønsker at få skabt en hel del spillere, som har fået deres gennembrud i klubben og derfra kan blive skudt videre til en større klub i verden - så er det klart at der her i bloggen vil være en rimelig fart på savet, hvis jeg vil nå noget der bare ligner målet, når konkurrencen her om 30 dage er forbi.

Planen er at køre bloggen, hvor der kommer flest updates ind når diverse turneringen er overstået, og der derfra vil komme et tilbageblik på dem, og hvor jeg så kan bruge lidt mere tid på at fortælle om transfervinduerne, hvor det er at bloggens mål skal gøres muligt.

Bloggen vil undervejs blive suppleret af både mine tanker omkring de situationer der måtte opstå, og ligeledes vil det også blive krydret med lidt fiktion, som det sås i starten af bloggen, hvor jeg bruger fodboldmagasinet ”FourFourTwo”, til at fortælle en historie om projektet fra start til slut.
Det skulle gerne blive skruet sådan sammen, at indlæggene fra FourFourTwo, der beretter om ”Verdens førende talentfabrik” skal kunne læses i den rækkefølge som de falder i, og det til slut i bloggen, så vil virke som en (meget lang) artikel om mine sæsoner med Goiás.

Udover jeg bruger FourFourTwo som storytelling, så bruger jeg også det brasilianske sportsmedie Globo Esporte til storytelling. Dette vil jeg primært bruge til at fortælle om pressemøder, undervejs i savet, som det fx sås i starten af update#4.


Antal updates
Jeg er lidt spændt på, hvor meget jeg egentlig kan nå på den her måned, da jeg gerne skal nå at fortælle om hele seks sæsoner, hvis jeg skal nå noget der bare ligner målet.
Ligeledes skal det jo også gerne være overkommeligt for jer læsere at følge med, så det er om lige at finde den rette balance.

Min plan er at holde mig på 10-15 updates pr sæson, hvor 15 virkelig er et maksimum. Oprindeligt tænkte jeg på 5-10 updates pr sæson, men jeg kan ganske simpelt ikke forstille mig, at jeg kan lave en hel sæson på blot 5 updates. Så dermed 10-15 pr sæson, hvor 10 dog klart er målet.
Første sæson vil dog nok lige være tættere på 15 updates, da vi allerede nu er fem updates inde uden der overhoved har taget hul på savegamet.

April måned tæller 30 dage. Det giver mig helt præcis fem dage i snit til at gennemgå en sæson, hvis jeg vil nå seks sæsoner på denne måned.
Jeg håber at kunne gøre det sådan, at der vil komme en ny sæson pr. femte dag, så bloggen bliver balanceret bedst muligt med updates.
Dermed, hvis jeg kan følge med, så bliver programmet for bloggen nogenlunde følgende:

1-5 April (Første sæson)
6-10 April (Anden sæson)
11-15 April (Tredje sæson)
16-20 April (Fjerde sæson)
21-25 April (Femte sæson)
26-30 April (Sjette sæson)


Jeg har ingen idé om jeg på nogen måde kan nå det her, men det er pt. målet for mit bidrag til dette års blogkonkurrence.
Jeg må indrømme selv, at jeg synes det lyder som noget af det mest ambitiøse, jeg længe har kastet mig ud i, men jeg ser det ikke som helt umuligt.
Jeg håber dog I har fundet læsebrillerne frem, for det er vidst ikke helt forbi, når jeg siger at der nok kommer til at være fart på herinde.
Logged

Le Sygnok
Blogmester
********

Offline Offline

 
Sv: #5 - Verdens førende talentfabrik
« Svar #5: 02 Apr 2015, 13:21 »

#6 - Fodbold i Brasilien

Inden vi kommer alt for godt i gang med savet, så vil jeg også lige kort fortælle om hvordan en sæson i Brasilien spilles, da det ikke helt er på samme måde, som det vi kender hjemme i Europa. Ikke at det er langt fra det vi kender, der er dog lige sparket en ekstra ligaturnering ind - Jeps, en hel ekstra liga på bare én sæson.


Ligaerne
Modsat en liga der for de fleste i Europa starter i juli/august, så starter man op i januar måned i Brasilien og sæsonen slutter så i december måned.

I slutningen af januar måned starter første turnering, hvilket er Statsmesterskaberne. 27 delstater findes der i Brasilien og disse 27 stater har hver deres Statsmesterskab.
Goiás kommer fra staten af samme navn, altså ”Goiás”, og hovedstaden er her ”Goiânia”. Goiás Statsmesterskabet består af 10 hold, som møder hinanden to gange.
Disse 18 opgør spilles i perioden 19. januar til 20. april, hvor der så efterfølgende er slutspil mellem ligaens fire øverste hold, der spiller om Statsmesterskabstro fæet.

I slutningen af maj starter den ”rigtige” liga så op. Her er vi placeret i landets bedste række, som i FM er kaldt for ”1. Divisionen” og som IRL hedder ”Brasilieirão”.
Ligaen strække sig fra slutningen af maj til starten af december.
Der er 20 hold i ligaen, hvor hvert hold spiller 38 kampe gennem sæsonen.

Nr. 1-4 i ligaen kvalificerer sig til Copa Libertadores - Sydamerikas CL.
Nr. 5 kvalificerer sig også til Copa Libertadores med mindre pokalvinderne ikke er kvalificeret selv, så går pladsen i stedet til dem.
Yderligere otte hold kvalificerer sig til Copa Sudamericana - Sydamerikas EL.
17-20 rykker ned i 2. Divisionen.


Regler for registrering af spillere
Det er tilladt at have registreret 5 udenlandske spillere i sin trup.


Regler for mit eget save
Primært ønsker jeg kun at hente brasilianske spillere til klubben, og som jeg herfra skal forsøge at få til at præstere solidt, så jeg kan sælge dem videre med størst mulig profit.
Primært ønsker jeg kun at sælge mine spillere til Europa, hvor jeg håber de kan få et solidt gennembrud, så Goiás på den måde kan blive anerkendt som verdens førende talentfabrik.
Altså vil jeg være meget skeptisk overfor at sælge mine profiler til store rivaler hjemme i Sydamerika, men selvfølgelig kan der være undtagelser.

Som nævnt, så er det primært også kun brasilianere jeg ønsker at handle. Dog vil jeg også scoute ude i både Syd- og Nordamerika.
Jeg må ikke hente spillere, der har nationalitet uden for disse kontinenter, og jeg vil være umådelig skeptisk med at handle spillere uden for Brasilien. Jeg drømmer dog alligevel om, at jeg lige kan finde den kommende Messi/James Rodriguez/Falcao/Luis Suarez og sælge en sådan spiller for et rekord beløb, der så efterfølgende tager Europa med storm.
Men det er nok lidt af en ønsketænkning.


Loadede lande:
Brasilien (1. + 2. Division - Spilbar), Argentina (1. Division - Spilbar), Chile (1. Division - Vis kun), Colombia (1. Division Vis kun), England (Premier League - vis kun), Frankrig (Ligue 1 - Vis kun),  Holland (Eredivisie - Vis kun), Italien (Serie A - vis kun), Mexico (1. Division - Vis kun), Peru (1. Division - Vis kun), Portugal (Premier League - vis kun), Rusland (1. Division - vis kun), Spanien (Liga BBVA - vis kun), Tyskland (1. Division - vis kun), Ukraine (1. Liga - Vis kun), Uruguay (1. Division - Vis kun)
Logged

Le Sygnok
Blogmester
********

Offline Offline

 
Sv: #6 - Verdens førende talentfabrik
« Svar #6: 02 Apr 2015, 18:57 »

#7 - Overblik over Goiás EC

Så er savet startet op, og jeg har selv fået gennemgået truppen og set første sæsons midler, og nu vil jeg så forsøge at give jer det bedst mulige overblik gennem denne update.

Klubbens balance kan jeg glæde mig over at være i plus, når dette er sagt, så er det også kun lige med nød og næppe, da den lyder på 705k. Dog lyder den projekterede saldo på 54,75M for denne sæson, og det må meget gerne vise sig at passe, for så ser det da ganske lovende ud.

Kan det lade sig gøre at få et overskud på små 55M for denne sæson, så kan en vis procentdel af dette passende blive skudt afsted for at forbedre klubbens faciliteter selvom det nu fra start ser ganske pænt ud.


Tre muligheder gav bestyrelsen mig at vælge imellem, som skulle være klubbens målsætning for denne sæson, det var følgende:




Her har jeg gået med den første mulighed ”Undgå nedrykning”, da jeg har meget svært ved at gennemskue niveauet i ligaen. Vi er seedet til at blive 17’er i ligaen, hvilket altså skulle være den bedste af nedrykkerne. Dette skal vi dog være bedre end - minimum end 16. plads skal i hus, hvilket jeg er overbevist om nok skal ske.


Truppen
Truppen fra start er jeg rigtig glad for. Der mangler lidt bredde til enkelte positioner - andre steder er vi vanvittigt overbemandet. Vi har blandt andet 9 midterforsvarer, hvor ikke engang nogen af dem er komfortable med at spille backs, men altså kun vil spille i midterforsvaret, hvis det står til dem.
Så altså, for lidt bredde nogen steder, andre steder alt for mange spillere, så jeg regner med der kommer til at ske lidt allerede i dette transfervindue.

Truppens spillere har et yderst fint udgangspunkt.
A-truppen består dog pt. af 30 spillere, hvilket er alt for meget til mig, trods vi skal spille mange kampe pr. sæson - optimalt set ser jeg gerne truppen på 22-25 spillere.
Men hele 18 ud af 30 spillere er maks 23 år, hvilket jo er et glimrende udgangspunkt, hvor jeg ønsker at sende unge spillere til Europa.

Truppens to bedste spillere vurderes af min assistent til at være vores forsvarsgeneral Amaral og holdets målmand Renan. En vurdering jeg er ganske enig i. Begge kan dog ikke kategoriseres som talenter med deres alder på henholdsvis 27 og 28, så næppe nogen der har kursen mod Europa.

Dog råder jeg som nævnt over hele 18 U23 spillere på førsteholdet, hvor jeg har to yderst interessante spillere - Vi snakker nok næppe nogen ny Ronaldinho/Neymar, men det er nu alligevel mere end jeg havde regnet med at råde over fra start i Goiás.

Første mand jeg fik øje på var en 19 årig med det ”meget” brasilianske navn Erik, som allerede nu har en værdi på 10M, og som jeg virkelig glæder mig til at følge. Vurderes til at kunne blive god spiller for de fleste hold i landets bedste række.
Endnu bedre ser det ud på den defensive midt, hvor vi råder over 21 Thiago Mendes, som skulle have potentialet til at blive en stjerne i den hjemlige liga. Det må meget gerne være sandt, for så har vi da første salgsobjekt klar her i truppen.

Så råder jeg også over en højreback og en central midt, som begge vurderes ligesom vores unge angriber - som altså burde kunne blive en god spiller for de fleste hold i ligaen i fremtiden.
Vores højreback Clayton Sales og vores centrale midt Murilo. Begge spillere som også ser rigtig interessante ud, og alt i alt en virkelig lovende start på truppen.

Ud af de 30 spillere i truppen, så er der dog hele otte spillere som vi har lejet. Tilsammen får de otte spillere 162k ud af de 701k, som vi har i lønafgift om ugen. Det er 162k jeg betaler løn til spillere, som jeg på ingen måde kan komme til at tjene penge på senere hen.
Så er der spillere, som kan tage over, så regner jeg med at opsige alle 8 spillere og i stedet hente nogle spillere, som jeg selv kan tjene nogle penge på senere hen.


Vurdering af Målmand og Forsvar

Vurdering af Midtbane og Angreb
« Seneste Redigering: 03 Apr 2015, 21:47 af Le Sygnok » Logged

Le Sygnok
Blogmester
********

Offline Offline

 
Sv: #7 - Verdens førende talentfabrik
« Svar #7: 03 Apr 2015, 11:13 »

#8 - Taktikken

Angående taktikken, så har der slet ikke været noget og rafle om her.
Det er utrolig nostalgisk for mig at lege med Goiás i FM igen, så selvfølgelig skulle det også være taktikken, som blev skabt i Goiás i FM12, og som jeg brugte syv sæsoner på at perfektionere gennem det samme save, som skulle på banen her til mit nye save med Goiás her i FM15.

Fulgte man med i min blog om La Lezama, så var det også denne taktik der kom i brug her fra anden sæson af, hvor den senest bragte os til Champions League kvartfinalen, hvor vi ikke var langt fra at have slået Bayern ud - så der skulle bestemt være mulighed for noget interessant med denne taktik.

Kigger man på mit FM12 save, hvor jeg var i henholdsvis Goiás, Bilbao og Manchester United og sluttede af med et VM med Brasilien, så var taktikken her med endnu større succes og sikrede mig følgende gennem de syv sæsoner:

2010/11 – Goiás – Vinder af Statsmesterskabet Goiás, Vinder af den brasilianske pokalturnering – Vinder af den brasilianske 2. Division.
2011/12 – Goiás – Vinder af den brasilianske 1. Division, Slået i Copa Libertadores semifinalen af Internacional samlet 2-4.
2012/13 – Goiás – Vinder af den brasilianske 1. Division, Vinder af Copa Libertadores – Slået i VM- Klubfinalen af Barcelona 0-1.
2013/14 – Athletic Bilbao – Vinder af den spanske pokalturnering
2014/15 – Athletic Bilbao – Vinder af Europa League. 2’er i liga BBVA.
2015/16– Manchester United – Vinder af Premier League, Slået i EL semifinalen af PSG i Europa League
2016/17 – Manchester United – Vinder af Premier League, vinder af Champions League
2018 – Brasilien – Vinder af VM

Ser man på disse præstationer, så kan man bemærke, at taktikken var med til at sikre mig en titel hver eneste sæson, hvor det især var vanvittige præstationer med Goiás, som stadig er det vildeste, jeg har oplevet i et FM save.


Taktikken

Formation
Roller


En ændring er fortaget fra min endelig version af taktikken fra FM12, og til min nye udgangspunkt i FM14. Dette er en lidt anderledes rolleopdeling hos de tre forreste.
Normalt hed den 2 IA på kanterne. En i angreb og en i support. Og på toppen lå en Trequartista i angreb. Dog ønskede jeg at han skulle trække ned i banen og det dermed var mine IA’s som var holdet mest offensive spillere, men dette var ikke altid lige til med de roller som var til rådighed.
Men i FM14 har vi nu F9’er, som nu skal erstatte min Trequartista fra FM12. Han skal trække ned i banen og ligger derfor i support, og dermed spiller begge mine IA’s nu i ”angreb”, hvilket var den indstilling som jeg ønskede tilbage i FM12.


Kigger vi på holdinstruktionerne, så er følgende i brug:

Mentalitet: Kontroller --- Holdform: Frit

•   Hold på boldenSom nævnt, så ønsker jeg høj boldbesiddelse, så ikke overraskende, at den er at finde her.
•   Kortere afleveringerIgen så hjælper de korte afleveringer på boldbesiddelsen. Ligeledes ønsker jeg som sagt også, at spille boldens langs jorden og det hjælper de korte afleveringer også med til.
•   Arbejd bolden ind i feltetIgen er det lidt med de to overstående krav, som jeg allerede har snakket om. Spil bolden langs jorden og boldbesiddelse bliver begge hjulpet af denne.
•   Spil bolden op fra forsvarDenne giver også meget god mening. Jeg ønsker med taktikken at vi spiller med tålmodighed, så ingen grund til at vi brager bolden fra forsvar til angreb.
•   Skub højere opSom sagt så ønsker jeg at spille med høj forsvarslinje og et konstant pres på modstandere. Derfor bruges denne instruktion, for at give modstanderne mindst muligt plads.
•   Skærm mere afFor at give modstanderen mindst muligt tid på bolden, så vi forhåbentlig kan vinde bolden tilbage hurtigst muligt.
•   Brug offside-fældeDa vi står yderst højt på banen, så er det kun en fordel at udnytte offsiden.
•   Lavere tempoDenne er en af de instruktioner, som jeg ser flest tage fejl af, når de ønsker at lave en taktik, som skal have meget boldbesiddelse. Skulle man forsøge at skabe Barcelona’s spillestil i FM, så ville det også være med ”lavere tempo instruktionen, hvis ikke ”Meget lavere tempo” instruktionen. Blot fordi denne er tilvalgt, så betyder det ikke, at ens angreb ikke pludselig laver tre førstegangsafleveri nger for at spille sig gennem modstanderens forsvar. Derimod så handler det især om det opbyggende spil, hvor ens hold gerne ligger bolden tilbage og fra side til side, og spiller utrolig tålmodigt. Jeg kunne godt se mig selv skifte hen til ”Meget lavere tempo”, men jeg vil lige se det an med tiden.


Som man måske bemærkede i sidste update, så råder vi kun over én reel kantspiller, så det er vidst i den grad blevet tid til at komme på transfermarkedet.
Vi har pt små 100k ledigt på lønbudgettet, og bruger ligeledes 162k på lejede spillere, som alle kan opsiges, så jeg håber bestemt der kan hentes noget på fri transfer eller noget ekstremt billigt. Jeg vender snarligst tilbage, hvor der (forhåbentlig) er sket lidt med truppen.
Logged

Le Sygnok
Blogmester
********

Offline Offline

 
Sv: #8 - Verdens førende talentfabrik
« Svar #8: 03 Apr 2015, 11:49 »

#9 - Første transfervindue

Første transfervindue blev et yderst beskedent et af slagsen. Mest af alt blev det fordi, at jeg ikke rigtigt kunne komme af med nogen af mine spillere, som ellers gerne skulle have givet luft på lønbudgettet og ligeledes kunne jeg heller ikke finde ordentlig erstatninger for mine lejede spillere, som jeg ellers gerne ville af med.


En spændende handel blev det dog til, da det lykkedes mig at få fat på en herre med hele 21 landskampe på CV’et.
Han er dog ikke brasilianer, men han var klart det bedste valg på fri transfer, som jeg kunne få fingrene i på nuværende tidspunkt. Herren har været forbi klubber som Olympiacos, Manchester City og Shakhtar.
Han fylder 30 til sommer, så han er næppe en jeg går ud og laver store penge på, men det er vel næppe heller guldgrupperne jeg finder på fri transfer i første sæson.
Men ikke desto mindre skal mexicanske Nery Castillo nok komme til at pynte på vores offensiv i den kommende sæson.

Så er det også blevet til en backup til de offensive kanter, så jeg nu råder over fire reelle spillere til de positioner og slutteligt blev det også til et ok talent, som er røget på vores U20 hold og som tager 2,5k om ugen, men skulle have et fint potentiale.

En spiller er solgt indtil videre, men yderligere tre ryger for samlet 570k, når den rumænske ligas transfervindue åbner her d. 27.

Så alt i alt et meget stille transfervindue, men jeg synes truppen ser ganske lovende ud til den kommende sæson.





Om en uge starter Statsmesterskaberne - en liga som vi simpelthen skal vinde og som samtidig er perfekt træning for vores hold imens vi lærer taktikken.
Ender vi med at blive verdens førende talentfabrik, så tør jeg slet ikke tænke på hvor meget vi ender med at smadre den her liga år efter år.
Tre ud af ti hold har kun ”grå” spillere, og niveauet er utrolig lavt hos stort set alle vores modstandere.
Kun Atletico Goianiense og Vila Nova lader til at have niveauet til at spille op med os, men vi skal vise os stærkere end dem.
« Seneste Redigering: 03 Apr 2015, 19:46 af Le Sygnok » Logged

Le Sygnok
Blogmester
********

Offline Offline

 
Sv: #9 - Verdens førende talentfabrik
« Svar #9: 03 Apr 2015, 15:28 »

#10 - Første del af sæsonen overstået

Statsmesterskabet er et overstået kapitel, og jeg kan allerede nu godt løfte sløret for, at samtlige overraskelser udeblev.

18 kampe blev spillet i ligaen, hvor vi efterfølgende spillede fire i slutspillet - semifinale ude og hjemme, samt finalekampe ude og hjemme.
Alt i alt 22 kampe, og her skal jeg hilse at sige, at det blev til intet mindre end 20 sejr og 2 uafgjorte.
De to uafgjorte kom lige efter hinanden i midten af ligaen. To kampe hvor vi til sammen havde 52 afslutninger på mål, men bolden ville simpelthen ikke ind - men udover dette, så må det siges at være gået ganske nydeligt i sæsonens første par måneder.

Tabel
Slutspil
Kampe


Så har vi også spillet os videre fra de to første runder i pokalturneringen, hvor vi begge gange har været oppe imod et hold fra næstbedste række.
Her i tredje runde gælder det så Brasiliense, der er placeret i 3. Divisionen, så mon ikke en billet til pokalturneringens 4. Runde er lige om hjørnet.

Pokalkampe


Gennem sæsonens første fire måneder, så er særligt to spillere trådt i karakter og virker i den grad til at være vores profiler, som skal være med til at sikre os en respektable placering i ligaen.

Desværre så er en af de to en spiller på lån, så jeg har nok kun glæde af ham til sæsonens udløb, og hvor jeg altså ikke kan tjene én eneste krone på ham. Dog overrasker det mig virkelig hvor godt han har præsteret, for så imponerende egenskaber synes jeg slet ikke han havde, men man kan ikke tage noget fra Tiago Real’s præstationer, hvor han har leveret 13 mål og 12 assist i sæsonens første 21(1) kampe, hvor det er blevet til et snit på 7,65 fra hans IA position.


Så kan jeg dog glæde mig over, at den anden store profil er en af klubbens egne.
Hans værdi mangler blot at stige én million til, og så er hans værdi tredoblet på bare lidt over fem måneder. Kan han fortsætte det her spil til når ligaen starter, så er jeg umådeligt spændt på at følge denne spiller, som bare er 19 år.
Jeg synes om noget, at jeg havde nogle spændende spillere fra start i Goiás, men at jeg ligefrem råder over en spiller fra start, som muligvis kan blive skudt afsted for et trecifret millionbeløb, hvis den her udvikling fortsætter - det havde jeg godt nok ikke forstillet mig.
Dermed er det svært at få armene ned over vores purunge angriber Erik, som ikke bare er holdets assistleader, men også holdets topscorer, hvor det er blevet til 15 mål og 14 assist i 21(2) kampe fra hans F9’er position.


Om lige under en uge, så går det rigtigt løs med sæsonen, da der skal tages hul på den bedste række i Brasilien. Her er vi seedet til at rykke ned, men da vi kommer som ubesejret fra vores sidste 26 kampe i streg, så er jeg umådelig spændt på at teste vores niveau i ligaen.


Hvor mange updates der vil blive bragt undervejs i ligaen ved jeg ikke endnu, men som minimum vil jeg nok bringe en halvvejs gennem sæsonen, og hvis der skulle ske en stor spænding undervejs, så vil dette naturligvis også blive bragt i fokus. Dog vil jeg fortsat have tanke på, at der skal nås en hel del sæsoner på denne måned hvor konkurrencen står på, så der sættes kurs mod snarligst at have sæson 2 på trapperne.
« Seneste Redigering: 03 Apr 2015, 19:47 af Le Sygnok » Logged

Le Sygnok
Blogmester
********

Offline Offline

 
Sv: #10 - Verdens førende talentfabrik
« Svar #10: 03 Apr 2015, 21:02 »

#11 - Goiás’ guldhandel

FourFourTwo - Verdens førende talentfabrik
31.12.2019

Goiás' vision om at blive verdens førende talentfabrik var naturligvis ikke noget, der skete natten over fra 2014’s første fløjt. Adskillige scenarier skulle først udspille sig før et sådan tilfælde kunne visualiseres for så lille en klub, som var tilfældet for dem tilbage i 2014.

Man kan alligevel mene det første tegn på denne vision allerede sås tilbage i januar 2014, hvor det lykkedes at Goiás hente den mexicanske landsholdsspiller Nery Castillo, som mange anså som at kunne blive klubbens helt store profil og som kunne være med til at lokke unge spillere til klubben.
Castillo blev dog aldrig det scoop, som man ellers kunne have forstillet sig, og i stedet fik Goiás erhvervet sig noget der lignede endnu et røverkøb, da man i sommeren 2014 landende den 25 årige brasilianske midtbanespiller Matheus, der blev hentet i sydkoreanske Daegu for bare 375k, og som var Goiás fjerde og sidste indkøb i 2014.

Det lykkedes altså Goiás for anden gang i sæsonen, at lave en handel der i den grad så fantastisk ud for klubbens daværende niveau - modsat Castillo, så må det dog siges, at Matheus i den grad slog igennem på holdet og skulle have stor betydning for holdet videre udvikling i starten på deres projekt.


Men hvad de færreste nok havde forstillet sig på daværende tidspunkt, det var, at Goiás havde fortaget sig en ægte guldhandel gennem første sæson, men hverken var Castillo eller Matheus, men derimod en af de to øvrige handler, der ikke havde fået den store omtale ved sin tilgang til klubben.
Spilleren skulle dog i den grad vise sig at være det helt store startskud for klubbens vision om at blive verdens førende talentfabrik, da denne handel skulle åbne op for en øvrig handel året efter, som ville sikre Goiás en af Brasiliens absolut største talenter på daværende tidspunkt.
« Seneste Redigering: 06 Apr 2015, 10:32 af Le Sygnok » Logged

Bradley Beal
Gæst
 
Sv: #11 - Verdens førende talentfabrik
« Svar #11: 03 Apr 2015, 21:37 »

Hvorfor kursiv?
Logged

Le Sygnok
Blogmester
********

Offline Offline

 
Sv: #11 - Verdens førende talentfabrik
« Svar #12: 03 Apr 2015, 21:51 »

Hvorfor kursiv?
Som nævnt, så veksler jeg mellem både at jeg selv fortæller om processen i savet, men samtidig så bruger jeg også FourFourTwo i ny og næ til at fortælle om savet.

Jeg bruger her kursiv, når jeg så fortæller igennem FourFourTwo. Jovist står der også i toppen af updaten, hvis jeg fortæller gennem dem, men synes det var en meget fin måde også at illustrere det på ved at bruge kursiv når jeg skrev som FourFourTwo, og ellers bare normal skrift, når jeg selv fortæller om savet.
Logged

Le Sygnok
Blogmester
********

Offline Offline

 
Sv: #11 - Verdens førende talentfabrik
« Svar #13: 04 Apr 2015, 09:57 »

#12 - Niveauet i Brasileião

10 runder er gået af ligaen - og det må siges at gå over alt forventning. Faktisk så godt, at vi fortsat efter 10 kampe er ubesejret og indtager en vanvittig imponerende 3. plads i ligaen.


Til nærmest alle de ligakampe vi er gået ind til, der går vi ind som underdogs, men scenariet er det samme gang på gang - vi dominerer hver gang kampen.
Jeg forstår det ikke helt hvorfor, for truppen er jo seedet til at rykke ned.
Men samtidig kan jeg kun nikke genkendende til scenariet fra da jeg var Goiás tilbage i FM12.
Her var historien dengang, at jeg som oprykker vandt ligaen - hvilket jeg stadig anser som en af mine største bedrifter i FM.

Jeg siger ikke, at vi er mestre igen når denne sæson er slut, men med det jeg har set gennem ligaens første 10 kampe, så kan jeg ikke se, hvorfor vi ikke skulle kunne spille med om topplaceringerne allerede i år.

Jeg har herfra forsøgt at finde ud hvad vores præstationer skyldes. Er vores trup ekstremt fejlvurderet? Er min 4-1-2-2-1 taktik bare vanvittig i Brasilien, eller er det ganske simpelt 4-2-2-2 taktikken, som nærmest alle de øvrige hold i Brasilien praktiserer, som ganske simpelt bare er en elendig taktik?



Historien om 4-2-2-2 taktikken, som nærmest alle de øvrige hold praktiserer i Brasilien kan jeg også genkende tilbage fra mit FM12 save med Goias.
Et eksempel var tilbage i min tredje sæson med Goiás, og for andet år i træk spillede vi med om mesterskabet og i 37 runde lå mesterskabet til os, hvor Santos var vores eneste konkurrent til mesterskabet, og dem skulle vi møde i næstsidste spillerunde.
Santos skulle vinde kampen på vores bane, for selv at kunne afgøre mesterskabet i sidste runde, og jeg forventede derfor de ville komme stormende, men det kunne ikke siges at være tilfældet.
I stedet stillede man op i den defensive 4-2-2-2 (2xDM, 2xCM og 2xST), og det lykkedes aldrig Santos at lukke vores forsvar op i kampen, og dermed endte vi med at løbe med mesterskabet for andet år i træk uden den store spænding i forhold til hvad jeg havde troet.


Men om det er min taktik der totalt overmestre den taktik de fleste i ligaen praktiserer, eller om vores trup bare er komplet fejlvurderet, det ønskede jeg at undersøge her efter 10 spillerunder, og derfor fik jeg kigget grundigt igennem ligaens 20 hold, og forsøgt at inddele dem i følgende ”grupper” alt efter deres niveau.

Ved siden af klubbens navn fremgår et tal i parentes, hvilket er hvad klubben er seedet til at blive. Fx er vi seedet til at blive 17, så ved os vil der stå Goiás (17).

Selvfølgelig vil niveauet hos ligaens hold variere som spillet fortsætter ud i fremtiden, men jeg tænker det er fint, at vi får styr på hvilke hold der ligaens stærkeste hold, og hvem der halter efter, men lad os se hvad jeg har analyseret mig frem til.


Titelkandidaterne
Cruzeiro (2)
Atletico Mineiro (3)

Sao Paulo (5)
Corinthians (1)
Internacional (6)
Fluminense (4)


Niveauet mellem disse seks mandskaber er utrolig lige, og i min bog burde de alle kunne løbe med mesterskabet. Cruzeiro og Atletico Mineiro, som jeg har isoleret i toppen, er dog placeret her, da jeg mener de lige har de ekstra profiler og det bredere trup, der burde stille dem bedre.


Outsiderne til Copa Libertadores pladserne
Santos (9)
Gremio (7)
Flamengo (8)


Faldet fra titelkandidaterne ned til disse tre mandskaber er bestemt ikke stort, men alligevel kan det ses. Ligeledes er disse også sorteret fra stærkest mandskab først og ned til svageste. Der er dog en umådelig lille forskel på de tre hold efter min vurdering.


Ligaens midterhold
Botafogo (11)
Palmeiras (10)
Vitoria (14)
Atletico Paranaense (12)
Bahia (15)
Goiás (17)
Coritiba (13)
Sport Recife (16)


Her finder vi så en større samling af ligaens mandskaber. Niveauforskellen er igen ikke umenneskelig stor fra de tre outsidere og ned til det jeg vil kategorisere som ligaens midterhold, hvor vi også befinder os.
Forskellen mellem top her (Botafogo) og bund (Sport Recife) er igen umådelig lille, og jeg har dermed meget svært ved at bedømme hvor vi helt præcist er placeret i dette midterfelt, og dermed skal der altså umådelig lidt til før vores trup på papiret burde være i kategori med dem, som jeg kalder for ”Outsidere til CL pladserne”.


Bundholdene
Criciuma (18)
Figueirense (19)
Chapcoense (20)


Slutteligt har vi disse tre hold. De er ikke sådan vanvittigt meget efter de hold jeg har kategoriseret før dem, men alligevel vil jeg nu gerne sætte mine penge på, at disse tre hold rykker ned.


Ligaen er altså utrolig balanceret nu hvor jeg har givet det tiden og virkelig kigget igennem.
Naturligvis er der bestemt hold der er bedre stillet til et mesterskab her fra første sæson af, men der er godt nok ikke en niveau forskel, som man ellers kender det fra de store ligaer i Europa.


Det er dermed nok en blanding af, at springet til toppen måske ikke er så stort, som man ellers kunne forstille sig, og jeg så nok også er taktisk overlegen mod de fleste af ligaens mandskaber.
Kan vi dermed fortsætte det flotte spil, så øjner jeg bestemt en mulig placering i top 5 allerede i første sæson, men vi skal stadig huske på, at vi står med et umådelig tæt program, hvor der fortsat skal spille 28 ligakampe på bare 4 måneder, så meget kan fortsat nå at gå galt.

Ikke desto mindre så glæder det mig at kigge på vores præstationer indtil videre, hvor vi efter 10 runder er det eneste ubesejrede hold i ligaen.
« Seneste Redigering: 04 Apr 2015, 10:17 af Le Sygnok » Logged

Le Sygnok
Blogmester
********

Offline Offline

 
Sv: #12 - Verdens førende talentfabrik
« Svar #14: 04 Apr 2015, 19:02 »

#13 - En overraskelse på ungdomsfronten

Vi har så småt taget hul på september måned, og dermed er der nu kun tre måneder tilbage af første sæson.

I midten af september der er det også her, hvor der kommer regens i Brasilien, men med mine faciliteter, som bestemt ikke er i nærheden af at være topklasse, så havde jeg bestemt ikke set frem til noget specielt, men i stedet havde jeg forventet at der skulle gå en hel del år, før jeg ville have mulighed for at få noget brugbart her igennem.

Om det angiveligt så bare er sådan, at der skal mindre til at få gode regens i Brasilien skal jeg ikke kunne sige endnu, men jeg skal love for at jeg havde svært ved at tro mine egne øjne, da jeg så hvad der kom igennem mit første youth intake med
Jovist var det kun én ud af de 16 regens jeg rigtigt var interesseret i at skrive med, men jeg skal da så også love for, at det var lidt af et talent.

Der er naturligvis blevet tilbudt en kontrakt til ham med det samme, og det er mig en utrolig glæde at kunne byde velkommen til den bare 15 årige Santos.

Desværre har jeg åbenbart glemt et screenshot af ham fra starten af, så I får et hvor vi lige er otte måneder længere fremme i savet.
Logged

Sider: [1] 2 3 ... 11 Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010