home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
17 Mar 2024, 23:29 Fadbamsen Skadestuen ryger ud i online spil.
03 Mar 2024, 06:12 DeBuur Skadestuen Kan ikke vælge Liverpo...
23 Feb 2024, 20:56 ydersog Klubsøgnin... Manchester United
23 Feb 2024, 10:12 valverde4ever Pro Cyclin... Cycling Career - Kan d...
23 Feb 2024, 00:14 g00n Blogs Minimalistic 2020
19 Feb 2024, 14:02 rheya Omklædning... Home Grown spillere?
29 Jan 2024, 11:35 Mulle68 Nostalgi Patches CM 4
Antal Registrerede Brugere: 23284
  0 Brugere, 604 Gæster Online.

Indlæg: 1132681 over 31362 Emner
Nyeste Bruger: reportajme
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: FmFreaks.dk
| |-+  Kategori: Konkurrencer
| | |-+  Blogkonkurrencen 2015 - Info- og snakketråd
0 Brugere og 1 Gæst læser i øjeblikket dette emne.
Sider: 1 [2] 3 4 ... 6 Udprint
Forfatter Emne: Blogkonkurrencen 2015 - Info- og snakketråd  (Læst 38467 gange)
Peroni21
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: Blogkonkurrencen 2015 - Info- og snakketråd
« Svar #15: 13 Mar 2015, 21:13 »

Jeg synes personligt det er lidt ærgerligt. Dels fordi folk i nogen grad kun læser med om deres egne favorithold, men i endnu højere grad fordi det tvang flere til at være kreative med klubvalget. Det er så trættende at se på 120 blogs om Man Utd, Barca eller hvem der nu lige er oppe i tiden. Jeg er stor fan af mindre hold og anderledes ligaer.
Jeg må indrømme at jeg er ret uenig i din udtalelse :-) tror ikke at klubvalget er så afgørende for hvem der læser med  Peace
Logged

Månedens bruger: Februar 15'
Månedens tråd: Februar 15'

Nuværende konkurrence: Ingen aktive p.t.
Nuværende blog: Ingen aktive p.t.

Marchang
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Blogkonkurrencen 2015 - Info- og snakketråd
« Svar #16: 13 Mar 2015, 21:44 »

Jeg synes personligt det er lidt ærgerligt. Dels fordi folk i nogen grad kun læser med om deres egne favorithold, men i endnu højere grad fordi det tvang flere til at være kreative med klubvalget. Det er så trættende at se på 120 blogs om Man Utd, Barca eller hvem der nu lige er oppe i tiden. Jeg er stor fan af mindre hold og anderledes ligaer.

Jeg er helt enig med dig Nibali  Smiley
Logged

Maradona good; Pelé better; George Best

Green and Gold..

BelthazorDK
FmFreaks Crew
(Projekt)
*

Offline Offline


 
Sv: Blogkonkurrencen 2015 - Info- og snakketråd
« Svar #17: 14 Mar 2015, 00:02 »

Jeg vil derimod ligge mig op af Wester i den her, jeg syntes at valgende indtil videre siger noget andet end at folk bare vælger favorithold/de store, men det kan jeg jo sagtens sige, jeg er taget til Liechtenstein (dog aktiv i den Schweiske liga).
Logged

I've always been crazy and the trouble that it's put me through,
I've been busted for things that I did, and I didn't do,
I can't say I'm proud of all of the things that I've done,
But I can say I've never intentionally hurt anyone!

Svartovich
Gæst
 
Sv: Blogkonkurrencen 2015 - Info- og snakketråd
« Svar #18: 14 Mar 2015, 00:03 »

Jeg synes personligt det er lidt ærgerligt. Dels fordi folk i nogen grad kun læser med om deres egne favorithold, men i endnu højere grad fordi det tvang flere til at være kreative med klubvalget. Det er så trættende at se på 120 blogs om Man Utd, Barca eller hvem der nu lige er oppe i tiden. Jeg er stor fan af mindre hold og anderledes ligaer.

Det kan godt være du har det sådan, men jeg tror de fleste er ligeglade med deres favoritklubber. Jeg er kæmpe Arsenal fan, men jeg vil f.eks. som udgangspunkt hellere læse en blog om AC Horsens, da den del af FM interesserer mig mere. Og til syvende og sidst får man læsere af at skrive godt. Hvis man skriver om Barcelona og har grimt layout, og dårlig tekst, kan jeg garantere at man ikke får ret mange faste læsere. Hvis man tilgengæld er Shrewsbury fra League 2, og skriver helt fantastisk vil folk jo læse med uanset hvad. Især hvis bloggen ved første øjekast ser indbydende ud.

Jeg er virkelig glad for at reglen om ingen CL hold er væk, da det giver meget mere frihed, og forskelligehed i de forskellige blogs.
Logged

Nibali
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Blogkonkurrencen 2015 - Info- og snakketråd
« Svar #19: 14 Mar 2015, 08:51 »

Det er jo ikke flertallet der vælger de store hold.. Se på listen.. På den her måde får vi alle aspekter ved FM med..

Siden Cesc gjorde opmærksom på regelændring, har vi fået Bayern München og PSG med. At der er nødt til at blive spurgt, om reglen er ændret eller ej, kan vel meget vel være en forklaring på hvorfor folk so far har valgt mindre hold. Det ligger i blogkonkurrencens DNA, og folk nærlæser næppe reglerne længere.

Det kan godt være du har det sådan, men jeg tror de fleste er ligeglade med deres favoritklubber. Jeg er kæmpe Arsenal fan, men jeg vil f.eks. som udgangspunkt hellere læse en blog om AC Horsens, da den del af FM interesserer mig mere. Og til syvende og sidst får man læsere af at skrive godt. Hvis man skriver om Barcelona og har grimt layout, og dårlig tekst, kan jeg garantere at man ikke får ret mange faste læsere. Hvis man tilgengæld er Shrewsbury fra League 2, og skriver helt fantastisk vil folk jo læse med uanset hvad. Især hvis bloggen ved første øjekast ser indbydende ud.

Jeg er virkelig glad for at reglen om ingen CL hold er væk, da det giver meget mere frihed, og forskelligehed i de forskellige blogs.

Det er også fint nok. I den perfekte verden er jeg også enig med dig. Men det er altså også en stemmekonkurrence, hvor den mest populære deltager vinder. Og ved du hvad de værste ved demokrati er? Alle får én stemme. Det vil sige, at ham der har været forbi FMF tre gange i løbet af konkurrencen og kun lige klikket sig ind på bloggen om Barca, fordi det er hans favoritklub, har lige så meget indflydelse som dig, der har taget dig tid til at læse alle blogs.

Nå, men det var egentlig slet ikke min pointe.
Logged

DYDERNE
- MIN FORTÆLLING OM HSV's KAMP MOD TOPPEN

Wester
FmFreaks Crew
(Forummoderator)
*

Offline Offline


 
Sv: Blogkonkurrencen 2015 - Info- og snakketråd
« Svar #20: 14 Mar 2015, 09:26 »

Nu har jeg af gode grunde ikke adgang til stemmerne men da jeg sad i crew på FMD, så var det ikke dem som kun kom forbi siden 2-3 gang på en måned der stemte. 95 % af alle stemmer var fra faste brugere. Og jeg køber simpelthen ikke den med at folk stemmer på klubvalg, jeg tror rent faktisk det er svære at imponere med et storhold. Det er uheldigt at skyde folk i skoen, at de ikke stemmer på kvalitet. Gode dyder som historie, flow og layout vil selvfølgelig blive belønnet fremfor holdvalg.
Logged

Var der nogen der sagde nørd?

Årets bruger 2012, 2013, 2014
Årets blog 2014
Blogmester 2014, 2022

Cristiano Doni
Ynglingespiller
***

Offline Offline

 
Sv: Blogkonkurrencen 2015 - Info- og snakketråd
« Svar #21: 14 Mar 2015, 10:29 »

Jeg stod for år tilbage for konkurrencen her på siden, da blogscenen var på et højere aktivitetsniveau end på nuværende tidspunkt. Dengang var det netop for at gøre blogkonkurrencen til noget specielt, at reglen var til. Folk skulle være kreative i deres holdvalg, hvilket ofte var til deres egen fordel. Hvem gider at læse en blog med Barcelona eller PSG, som tager the treble i første sæson og som der allerede har været flere blogs omkring? Det er sjovere at læse blogs, hvor man stiger i graderne enten ved at skifte hold eller ved at føre en mindre klub op blandt giganterne. Dengang var der selvfølgelig også en større strøm af brugere forbi, hvor en blog om favoritklubben var et kig værd, mens bloggen om det kroatiske 2.divisionshold ikke ligefrem var det, som den forbipasserende fik øjnene på. Derudover var det dengang langt fra kun de "faste" brugere, som stemte, men en bred vifte af brugere.
Logged

Wester
FmFreaks Crew
(Forummoderator)
*

Offline Offline


 
Sv: Blogkonkurrencen 2015 - Info- og snakketråd
« Svar #22: 14 Mar 2015, 10:36 »

Hvem gider at læse en blog med Barcelona eller PSG, som tager the treble i første sæson og som der allerede har været flere blogs omkring?

Ja men det argument er i hvert fald modsatrettede i forhold til tesen om at folk stemmer på storhold. Så der er tydeligvis delte meninger. Det vigtigste er vel bloggens kvalitet uanset holdvalg. Så stemmer man jo på det man fortrækker og hvis det er en LLM eller CHL hold så er det jo sådan. Jeg tror som sagt på at folk stemmer ud fra kvalitet hvor bloggen har en god historie/setup, med et godt layout og flydende sprog uanset hvilket hold..
Logged

Var der nogen der sagde nørd?

Årets bruger 2012, 2013, 2014
Årets blog 2014
Blogmester 2014, 2022

Herlev
Challenge Mester 2016
********

Offline Offline


 
Sv: Blogkonkurrencen 2015 - Info- og snakketråd
« Svar #23: 14 Mar 2015, 10:39 »

Jeg synes generelt det er en ligegyldig debat, som alle kan se på tilmedingerne, så er de mindre hold pt overrepræsenteret.

Personligt håber jeg på at jeg kan få lavet en masse forarbejde på en blog her i marts, ellers tror jeg ikke jeg stiller op, da feltet ellers er alt for stærkt Smiley

God vind til alle der vælger at deltage, jeg håber dem der vælger ikke at deltage bidrager med en masse god energi - den danske FM scene kunne godt bruge et løft i forhold til FM relateret materiale.
Logged

The mighty Blues from London CHELSEA!!

Obi Mikel - En af de største!

Cristiano Doni
Ynglingespiller
***

Offline Offline

 
Sv: Blogkonkurrencen 2015 - Info- og snakketråd
« Svar #24: 14 Mar 2015, 10:46 »

Ja men det argument er i hvert fald modsatrettede i forhold til tesen om at folk stemmer på storhold. Så der er tydeligvis delte meninger. Det vigtigste er vel bloggens kvalitet uanset holdvalg. Så stemmer man jo på det man fortrækker og hvis det er en LLM eller CHL hold så er det jo sådan. Jeg tror som sagt på at folk stemmer ud fra kvalitet hvor bloggen har en god historie/setup, med et godt layout og flydende sprog uanset hvilket hold..
Jeg er enig med dig. Men oplevelse de par år, hvor jeg stod for blogkonkurrencen var desværre ikke helt enig. Det er ikke på et niveau, hvor det havde indflydelse på resultatet. Men der var stemmer på hold og blogs, som efter min mening ikke var på et niveau, hvor de var blandt pointtagerne. Her er min tese så, at det enten er vennetjenester eller pga. holdet.

At der så fortsat er mange mindre hold kan som tidligere nævnt være på baggrund af brugerne er vant til reglen er tilstede.
Logged

Cesc
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Blogkonkurrencen 2015 - Info- og snakketråd
« Svar #25: 14 Mar 2015, 11:10 »

Jeg har selv valgt PSG, da jeg længe har ønsket et spil med dem. Jeg ser dette som en oplagt mulighed, og en fed fortælling om, hvordan jeg forhåbentlig får sikret et europæisk trofæ til klubbens ret tomme trofæskab.

Jeg håber virkelig, at folk kan se ud over deres favorithold. Jeg vil hade at folk stemmer på min blog pga. jeg har valgt PSG. Foretrækker klart mest, at mine stemmer kommer fordi jeg forhåbentlig laver en god og spændende blog. Nu er jeg ikke ret aktiv herinde mere, så kender ikke til de forskellige brugeres alder og modenhed, men håber folk er gamle nok til at se igennem fingre med hvilket hold bloggen omhandler.

Det kan naturligvis have indflydelse, men tror først det er når klubber som Manchester United, Liverpool, Arsenal, Chelsea, Barcelona og Real Madrid bliver valgt. De andre storhold har simpelthen ikke nok fans på siden til at det vil gøre den store forskel.

Kvaliteten af bloggen håber jeg kommer til at være det altoverskyggende.
Logged

Nodiem
Blogmester
********

Offline Offline

 
Sv: Blogkonkurrencen 2015 - Info- og snakketråd
« Svar #26: 14 Mar 2015, 12:27 »

Lidt OT - måske der var stemning for at lave en "versus-turnering" med eksporterede hold mellem de forskellige BLOG skribenter bagefter?

Og jo nogen hold kommer måske lidt til kort men sådan bare for at lave noget anderledes?
Logged

Stolt indehaver af Månedens Blog November 2014
Nuværende blog : Balkan Dreaming

Vinder af FMFreaks Ligaen 14/15.
Vinder af FMF udfordre dig 2015
Vinder af BLOG konkurrencen 2018

Le Sygnok
Blogmester
********

Offline Offline

 
Sv: Blogkonkurrencen 2015 - Info- og snakketråd
« Svar #27: 14 Mar 2015, 12:37 »

Jeg synes godt nok også det lyder lidt specielt, at folk kun skulle følge med og stemme på deres favorit hold.

Hvad det lyder til på folk so far herinde, så virker det da mere til at folk hellere vil følge blogs med mindre hold fremfor de store.
Jeg tænker da også umiddelbart, at det må være svære at fange folk med et storhold. Som læser ved man jo godt hvad der forventes af holdet, og hvilke titler der skal hjem, hvis man ikke skal skuffe. Alle kender jo også til spillets største talenter, som man nemt kan hente til de største klubber i verden, og dermed bliver det jo bare nemt et save med præstationer og spillere, som alle har set før. Skal man dermed virkelig fange folks interesse med et storhold, så må man jo antage at der faktisk skal leveres det ekstra.

At hvis der så er "bevis" for, at folk har stemt på blogs med storhold, men som rent skrive messigt ikke har været blandt toppen, så tror jeg altså grunden her findes i folk stemmer på deres venner. Jeg har da i hvert fald virkelig svært ved at se brugere, der ikke bruger den store tid herinde skulle bruge tiden på at stemme i en konkurrence, og især med det grundlag "Hey! Min yndlingsspiller Messi er med i den her blog om Barcelona, de skal helt sikkert have min stemme".
Logged

Grün
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Blogkonkurrencen 2015 - Info- og snakketråd
« Svar #28: 14 Mar 2015, 12:57 »

Det skal jo også tilføjes, at der er andre hold som spiller ChL, som ikke er storhold, men som simpelthen bare har været udelukket i blog konkurrencer før i tiden. Nogle af franske hold som ikke er PSG fx.
« Seneste Redigering: 14 Mar 2015, 13:00 af Grün » Logged

Cesc
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Blogkonkurrencen 2015 - Info- og snakketråd
« Svar #29: 14 Mar 2015, 13:15 »

Det skal jo også tilføjes, at der er andre hold som spiller ChL, som ikke er storhold, men som simpelthen bare har været udelukket i blog konkurrencer før i tiden. Nogle af franske hold som ikke er PSG fx.

Helt enig.

Vil fx være glad for at læse en blog om Shakhtar, Basel, Zenit, Leverkusen, Ajax, Monaco, Porto og sådanne mandskaber. De lidt anderledes hold, som de fleste ikke rigtig spiller med eller skriver om!

Jeg synes ikke det gør noget, at den regel er fjernet. Det gør det bare federe!
« Seneste Redigering: 14 Mar 2015, 13:19 af Cesc » Logged

Sider: 1 [2] 3 4 ... 6 Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010