Hermed den forløbigt sidste update på min første talentgeneration med Juventus. Jeg har nu fået 5 intakes af youngsters, og det vil derfor være sidste gang, de bliver omtalt, da de fleste af dem ikke længere er talent, men nu har fået deres plads i min førsteholds trup.
I mit centrale forsvar, spiller
Francesco Sassi . Han er en fantastisk spiller, der sin unge alder til trods allerede er fast mand. Han er ikke Torino-dreng, men blev hentet i Atalanta som ganske ung i forbindelse med en byttehandel. Dette viste sig at være en god idé. Sassi er en spiller som jeg forventer mig meget af de næste mange år. Desuden er han en freak med, der med med sine 192 cm har en fremragende størrelse, og med sin fantastiske hurtighed er meget svær at slå. Han har i år fået sin debut på det italienske landshold.
I år er
Francesco Cerbone blevet udlånt til Udinese, som i deres forespørgsel på den talentfulde forsvarer garanterede mig, at han ville blive en vigtig del af derers førstehold. Derfor blev han udlånt til den konkurrerende klub, dog på den betingelse, at han ikke kunne spille imod netop Juventus. Cerbone har det sidste år gennemgået en rasende udvikling, og har for alvor åbnet mine øjne op for hans talent. Dette gjorde han blandt andet ved nogle fremragende optrædener for mit U20-hold. Jeg er spændt på at se, hvordan han klarer den på højrste niveau, og det er muligt, at han i fremtiden bliver
Sassis makker i centerforsvaret.
På venstre back har
Denis Basso i år trængt Giorgio Chiellini ud af min start XI. Basso er et fremragende talent, som kan bruges både på back- og wingpositionen. Denne alsidighed gør ham til et ekstrastort propect, og jeg regner derfor med, at han næste år får sin kontrakt forlænget, da han kommer til at spille en vigtig rolle for klubben. Han skal dog lære at spille med en større ro, før han bliver en rigitg god back. Han spiller fra tid til anden med hovedet under armen. Opnår han et større overblik, er jeg dog sikker på, at han kan blive en fantastisk back. Senest har Valencia udvist interesse for Denis.
På den defensive midtbane, ligger
Fabio Cangiano. Han har over sommeren udviklet sig fra at være et stort talent til at være en klassespiller. Han har op til denne sæson fortrængt Raúl Albiol fra start XI. Fabio Cangiano er egentlig central midtbanespiller, men grundet hans skills, er han ved at blive omskolet til DM´er, da han lettere vil kunne gå ind i min opstilling på den måde. Fabio blev hentet i Modena for en del år siden, og har derfor været i klubben længe. Om nogle år, regner jeg med at Fabio er en integreret del af mit hold. Han har stadig sin landsholdsdebut til gode, men det virker åbenlyst for alle, at hans kvaliteter inden længe vil sikrer ham denne ære.
På den centrale midtbane spiller
Antônio. Han er har nu spillet i klubben i to år, efter han blev hentet i Corinthians for £3,3 mio. og er efterhånden en vigtig del af klubben. Han skills taler for sig selv, og han er også en del af det brasilianske landshold. Antônio er ikke en spiller, man for alvor lægger mærke til. Han scorer fra tid til anden nogle fantastiske mål, men ellers er han mere den anonyme spiller, som lægger afleveringer fra midtbanen, og gør sine medspillere bedre. Således er han en vigtig brik for holdet. I sommer blev et bud på £30 mio. fra Barcelona afvist. En uhyre værdifuld spiller, som forhåbentlig kommer til at repræsentere Juventus de næste mange år.
Vincenzo Soda er reserve for både Cangiano og Antônio. han er Torino-dreng, og har spillet i klubben, siden han var 16 år gammel. Han har under sine udlån de sidste par år udviklet sig til en habil midtbanespiller, som kan træde ind, når holdets andre midtbanespillere ikke er til rådighed. Dog er det tvivlsomt, om han nogensinde bliver andet end reserve i Juventus. Dette synes dog at passe ham fint, og han gør altid sit bedste for holdet, når han bliver sat på banen. Soda er desværre ofte skadet, og derfor bliver han ofte sat tilbage, bedst som man tror, han på vej til at udvikle sig til en rigtig god spiller. Han har endnu ikke fået lov til at repræsentere Italien, men jeg regner med, at han ligeledes her bliver reserve på et tidspunkt.
På min venstrefløj spiller en spiller, som de fleste sikkert kender.
Cristian Benavente. Han er et kæmpe talent, og blev som 18-årig hentet i Real Madrid for £2,2 mio. Han spiller fremragende, trods sin unge alder. Dog bliver han nemt skadet længe ad gangen, og dette så ofte, at jeg fra tid til anden fortryder, at jeg sagde nej til et bud på £18,8 mio. fra Barcelona. Således har han i hans to sæsoner for klubben i alt været skadet 11 måneder. En spiller, som naturligvis har repræsenteret sit land ved flere lejligheder, og en spiller, som med lidt god vilje bliver i klubben længe - i hvert fald til det næste store bud på ham kommer.
I angrebet spiller
Gilberto Fanelli. Uden tvivl klubbens største stjerne, som i årevis nød godt af at blive oplært af Alessandro Del Piero. Og på samme måde som han var det, er Gilberto nu i en alder af 21 år allerede blevet en klublegende. Han er Mr. Juventus. I en alder af 20 år, efter to års lejeophold hos hhv. Rimini og Ternana, spillede han sin første fulde sæson for Juventus. Her slog han Luca Tonis rekord for flest scoringer. Og året efetr slog han såmænd sin egen fra året før med 51 scoringer. Han er godt på vej til at blive klubbens mest scorende spiller. Gilberto Fanelli er desuden den yngste spiller til nogensinde at repæsentere "Gli Azzurri", i en alder af bare 20 år. Gilberto går endnu en stor sæson i møde i Juventus. En klub, som han, hvis det står til mig, kommer til at spille for resten af sin karierre.
Den anden plads i angrebet tilhører
Yuriy Fedorchenko. Yuriy blev i sidste sæsons vintervindue hentet i Shakhtar, og han grundet sin nationalitet og sit store talent sammenlignet med Andriy Shevchenko. Han er stadig ikke helt spillet ind i min opstilling og mit system, men når det sker, håber jeg, han bliver det samme for Juventus, som Shevchenko var for AC Milan. Yuriy har repræsenteret Ukraine, og scoret en del mål, i forhold til antallet af kampe.
De største talenter, som ikke pt. er på førsteholdet, er udlejet til andre klubber rundt omkring i verden. I blandt disse kan nævnes:
Eivind Larsen. En ung nordmand, som blev kraftigt anbefalet af en af mine scouts. Dette resulterede i, at den unge back kom på kontrakt fra denne sommer. Han er blevet udlejet til Vålerenga, en feeder club, i håb om, at hans talent bliver udviklet her igennem førsteholdsfodbold.
Andreas Hock. En ung angriber som ligeledes efter anbefaling af mine scouts blev hentet fra Hoffenheim, hvor han fristede en tilværelse på reserveholdet. Han takkede naturligvis ja til mit tilbud, og kan nu kalde sig selv Juventus-spiller, selvom det stadig kun er på Primavera-holdet.
Julio Fernández blev i sommer hentet i Valencia, da også han blev anbefalet af scouts. Dette har medført, at han blev købt fri, og derfor nu spiller i Juventus. Det lykkedes at finde et hold, som var villigt til at låne ham sæsonen ud, og han repræsenterer derfor i øjeblikket Málaga. Han har senest deltaget i Spaniens forsøg på at vinde OL, her tabte de dog i finalen.
Jeg undskylder på forhånd for mulige fejl-links, og andre fejl.
Ligeledes takker jeg på forhånd personer, som gider at læse hele dette indlæg igennem.
Hele svineriet er sakset direkte fra FMD. Men det er naturligvis mig, der har skrevet det derinde. Det er ganske vist ikke med SS af holdet, men går jo tydeligvis mere på talenterne. Dog giver det stadigvæk et indblik i holdet, da mange af der er aktuelle på START XI. Håber, I kan se igennem fingre med det.