home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
17 Mar 2024, 23:29 Fadbamsen Skadestuen ryger ud i online spil.
03 Mar 2024, 06:12 DeBuur Skadestuen Kan ikke vælge Liverpo...
23 Feb 2024, 20:56 ydersog Klubsøgnin... Manchester United
23 Feb 2024, 10:12 valverde4ever Pro Cyclin... Cycling Career - Kan d...
23 Feb 2024, 00:14 g00n Blogs Minimalistic 2020
19 Feb 2024, 14:02 rheya Omklædning... Home Grown spillere?
29 Jan 2024, 11:35 Mulle68 Nostalgi Patches CM 4
Antal Registrerede Brugere: 23280
  0 Brugere, 225 Gæster Online.

Indlæg: 1132681 over 31362 Emner
Nyeste Bruger: queenofsjaipur
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Football Manager 2015
| |-+  Kategori: Omklædningsrummet
| | |-+  Scouting stjerner
0 Brugere og 1 Gæst læser i øjeblikket dette emne.
Sider: [1] Udprint
Forfatter Emne: Scouting stjerner  (Læst 3788 gange)
Sutharam
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline


 
Scouting stjerner
« : 25 Feb 2015, 00:31 »

Hej jeg har oplevet at at min træner med 20/20 egenskaber i vurdering af egenskaber/potentiale, ændrer vurdering af mine spillere i løbet sæsonen. Eks. har jeg sisto som nu er 24 år. han er ikke blevet en dårligere fodboldspillere, men nu vurderes han kun til 2,5 stjerner hvorimod han havde 3,5 stjerner.

Dette har jeg oplevet med forskellige spiller at de falder og stiger med 0,5-1 stjerne i løbet sæsonen.

Er der nogen der har en forklaring på dette? er det fordi de ikke præstere i kampe/træning eller er det  bare en fejl?
Logged

Spardle
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Scouting stjerner
« Svar #1: 25 Feb 2015, 00:42 »

Ja, jeg har en forklaring på det.
Deres bedømmelser er ift. resten af klubben, så når dine spillere der hverken falder eller stiger i niveau, falder i vurdering, betyder det, at dit hold er blevet stærkere.
Når deres vurdering stiger, betyder det at dit hold er blevet svagere, det har både noget med bredden og topniveauet at gøre Peace

Ville jo heller ikke give mening, hvis deres bedømmelser lå fast efter hvilket niveau de skulle være bedømt til, så eks. Bendtner bare ville have 2 stjerner i en 2. divisionsklub Peace
Logged

Burnley, Aab,  FC Barcelona, Schalke 04,
Burnley will win the PrL trophy again, it's just a question about time.
Pretiumque Et Causa Laboris

Sutharam
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline


 
Sv: Scouting stjerner
« Svar #2: 25 Feb 2015, 00:53 »

Ja det giver god mening, men det er spillere med udviklingspotential e, så det er vel naturlig de stiger i vurderingen.

Jeg har eks. Mane som er venstrekant, som gik fra 3,5 til 3 på et år og på det år gik sisto fra 2,5 til 3,5 og et år efter er det tilbage på det gamle, altså mane på 3,5 og sisto på 2,5 igen. og mane er faldet i enkelte egenskaber og ikke rigtig blevet bedre, men til gengæld har Mane præsteret godt ved sæsonafslutning i modsætning til sisto.

Det jeg tænker på er om formen har noget at sige omkring deres vurdering.
Logged

Boerre
Landsholdsspiller
******

Offline Offline

 
Sv: Scouting stjerner
« Svar #3: 25 Feb 2015, 01:14 »

Ja det giver god mening, men det er spillere med udviklingspotential e, så det er vel naturlig de stiger i vurderingen.

Jeg har eks. Mane som er venstrekant, som gik fra 3,5 til 3 på et år og på det år gik sisto fra 2,5 til 3,5 og et år efter er det tilbage på det gamle, altså mane på 3,5 og sisto på 2,5 igen. og mane er faldet i enkelte egenskaber og ikke rigtig blevet bedre, men til gengæld har Mane præsteret godt ved sæsonafslutning i modsætning til sisto.

Det jeg tænker på er om formen har noget at sige omkring deres vurdering.
Det tror jeg den har. Har ihvertfald oplevet meget at deres stjerne ændre sig alt efter hvor godt de spiller.
Logged

Fresse94
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Scouting stjerner
« Svar #4: 25 Feb 2015, 10:01 »

Som Spardle nævner, så tror jeg også at en spillers potentiale både nu og i fremtiden, ændres grundet klubbens status. Klubbens reputation stiger jo i takt med jo højere du ligger i tabellen, hvorfor at en spillers vurdering alt andet lige falder, da klubben nu kan søge bedre spillere.
Logged

Donetsk
Ynglingespiller
***

Offline Offline

 
Sv: Scouting stjerner
« Svar #5: 25 Feb 2015, 15:20 »

Min opfattelse er i forhold til det niveau de spiller på nu. De nuværende evner og potentiale (stjernerne), vil justere sig løbende.
F.eks. hvis du har en lille lorte klub, så vil Sisto uden tvivl betyde 5 stjerner.
Det samme som med Ronaldo og Messi, som burde være 5 stjerner i Real og Barca.

Logged

Sutharam
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline


 
Sv: Scouting stjerner
« Svar #6: 26 Feb 2015, 11:08 »

Sådan har det jo altid været at en spiller med 4 stjerne i en mellem klub får mindre i en top klub.

Det der er underligt igen er at en spiller som ødegaard på 20 år var scoutet som 4,5, men efter han blev købt vurderede min assistent ham til 4 stjerner og efter 2 uger steg hans vurdering til 4,5 stjerner samtidig med en af mine bedste midtbanespiller røg fra 3,5 til 2,5 stjerne.

Som nogen er jeg har sagt, så tror jeg præstationerne i træning og kampe spiller en lille rolle
Logged

Sutharam
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline


 
Sv: Scouting stjerner
« Svar #7: 18 Mar 2015, 19:25 »

Nu er den helt galt.

nu kommer der et eksempel ud af mange. mine scouts vurderede en ny indkøb (28 år) til 2,5 stjerner. han spiller godt og mine træner vurderede ham også til 2,5 stjerne. efter 3-4 måneder har han spillet rigtig godt (7,75 gns) og han vurdering stiger til 4 stjerner.

Sådan ændrer det hele tiden på mine spiller. det ene øjeblik har de potentiale til kun 3 stjerner og halvt år efter er deres nuværende vurdering 4 stjerner.

Jeg kan jo ikke rigtig stole på mine træners vurdering af potentiale, selvom de har top egenskaber i vurdering i spiller.
Logged

Gungner
Gæst
 
Sv: Scouting stjerner
« Svar #8: 19 Mar 2015, 01:39 »

Det handler også om at hvis andre spillere i klubben på samme position bliver bedre, men den ene spiller ikke gør, så falder hans vurdering i forhold til de andre. En spillers vurdering er altid i forhold til klubbens andre spillere, størrelse og styrke.
Logged

T.Iglemose
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: Scouting stjerner
« Svar #9: 21 Mar 2015, 12:14 »

Nu er den helt galt.

nu kommer der et eksempel ud af mange. mine scouts vurderede en ny indkøb (28 år) til 2,5 stjerner. han spiller godt og mine træner vurderede ham også til 2,5 stjerne. efter 3-4 måneder har han spillet rigtig godt (7,75 gns) og han vurdering stiger til 4 stjerner.

Sådan ændrer det hele tiden på mine spiller. det ene øjeblik har de potentiale til kun 3 stjerner og halvt år efter er deres nuværende vurdering 4 stjerner.

Jeg kan jo ikke rigtig stole på mine træners vurdering af potentiale, selvom de har top egenskaber i vurdering i spiller.
Oplever det samme som du og finder det frustrerende! Købte f.eks. Halilovic til QPR, som har Ødegaard, Tielemans, Zivkovic osv og han var kun 2,5 stjerner. Omskolede ham til venstre wing og i kraft af Zivkovic' skade spillede han en del + han jo kan dække flere pladser. Han gjorde det fremragende med især mål og fine karakterer og nu er han også 4 stjerner. Har naturligvis 20/20 coach og synes denne utrolige usikkerhed ødelægger for meget  og ja, det er kun et spil og måske realistisk, men du risikerer også at brænde nallerne økonomisk på at købe de sindsygt dyre talenter for så at se de kun er 2½ stjernet! ticked off
Logged

Svartovich
Gæst
 
Sv: Scouting stjerner
« Svar #10: 21 Mar 2015, 12:27 »

Men er det ikke også sådan i virkeligheden? Selv de bedste klubber med de bedste scouts laver jo også kæmpe fejlkøb ind imellem. Smiley
Logged

T.Iglemose
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: Scouting stjerner
« Svar #11: 24 Mar 2015, 17:46 »

Men er det ikke også sådan i virkeligheden? Selv de bedste klubber med de bedste scouts laver jo også kæmpe fejlkøb ind imellem. Smiley
Jo, men det huer mig ikke at det skal være "så realistisk" - så er det jo i princippet underordnet om du har en 1/1 scout eller en 20/20 scout. Hvis det blot gjaldt en halv til en hel stjerne, så var det da til at forstå, men op til 2½ stjerne har jeg oplevet med Fede fra Valencia - det synes jeg måske er ret vildt at gå fra 1½ stjerne til 4 stjerner!
Logged

Sider: [1] Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010