home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
I dag kl. 12:12:15 TindraTindra Blogs Chat GPT Gratis: En oö...
17 Mar 2024, 23:29 Fadbamsen Skadestuen ryger ud i online spil.
03 Mar 2024, 06:12 DeBuur Skadestuen Kan ikke vælge Liverpo...
23 Feb 2024, 20:56 ydersog Klubsøgnin... Manchester United
23 Feb 2024, 10:12 valverde4ever Pro Cyclin... Cycling Career - Kan d...
23 Feb 2024, 00:14 g00n Blogs Minimalistic 2020
19 Feb 2024, 14:02 rheya Omklædning... Home Grown spillere?
Antal Registrerede Brugere: 23281
  2 Brugere, 241 Gæster Online.

Indlæg: 1132682 over 31363 Emner
Nyeste Bruger: TindraTindra
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Football Manager 2015
| |-+  Kategori: Blogs
| | |-+  Trekanten Del 4
0 Brugere og 1 Gæst læser i øjeblikket dette emne.
Sider: [1] Udprint
Forfatter Emne: Trekanten Del 4  (Læst 3487 gange)
jskovc
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Trekanten Del 4
« : 15 Feb 2015, 21:37 »



Trekanten - Del 1 - Rutebilen



En død mand, et hul i jorden, en rutebil og en gammel mand med kridt på sine hænder...


Hvad i alverden har disse ting med fodbold at gøre? Ikke meget troede jeg... I hvert fald ikke før jeg havde været forbi den centrale del, af det fodboldgale land England. Jeg befinder mig i et ingenmandsland. En trofæernes svar på Bermudatrekanten. Stedet hvor alt og alle der så meget som lugter af succes, aldrig forlader med samme glans og elegance som det tog med hertil. Vi befinder os i en trekant mellem de stolte fodboldbyer, Sheffield, Derby og Nottingham, der i fællesskab, med al den succes de besidder og har besiddet, omkranser dette ingenmandsland. Stedet kaldes af navn for Ilkeston, ikke just en by der giver minus i skoleelevernes karrakterbøger, for manglende kendskab til deres beliggenhed. Faktisk er stedet så marginalt, at det kun er det mest lokal-kyndige der nænner at sige byens navn, med en hvis form for stolthed i stemmen. Der er kort og godt tale om et ægte hul i jorden!

Til trods for alt dette, er jeg netop steget ud af den hvide rutebil 9054, der har sin færden mellem Sheffield og Nottingham, men til trods for dette kun kunne mønstre et publikum på fire passagerer foruden mig selv. På vejen fra Nottingham, har jeg forsøgt at trække lidt viden ud af chaufføren, dog uden det helt store held. Han fik dog kastet et enkelt guldkorn af sig: "Der var engang en togstation der! Men det er der ikke længere" sagde han vemodigt "Der var simpelthen ikke nok der skulle af og på....... Men så er der jo flere med bussen!". Det var ikke just lovende ord for den by, jeg muligvis snart skulle indtage. Men her stod jeg altså! I bagende varme midt i Juni, på hvad der efter chaufførens udsagn skulle være centrum af Ilkeston, men lige så vel kunne have været en scene fra en forladt nordkoreansk landsby.
« Seneste Redigering: 17 Feb 2015, 10:50 af jskovc » Logged

"Du kan jo ikke stå og blaffe på landevejen uden en rygsæk og en studenterhue"
-Citat Jørgen Leth

jskovc
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: Trekanten
« Svar #1: 15 Feb 2015, 21:38 »



Intro



Hvis jeg skal nævne en ting i FM sammenhæng, med sølle seks bogstaver, der altid har været mere mytisk end noget andet, så er det bogstaverne A-D-E-F-G-U, eller i deres mere korrekte sammensætning DAFUGE! Denne challenge kendt under dens rette navn "Dafuges Challenge", er det mest mytiske og ærefulde der overhovedet kan opnås som FM-gamer. Desværre har jeg indtil dato ikke kunnet skrive den bedrift på mit CV, men det skal der laves om på nu! Målet med denne blog, er at gennemføre Dafuges Challenge i dens fulde form. Valget af hold er faldet på Inkeston FC, som jeg efter bedste formåen vil tage hele vejen mod stjernerne.

Skulle der på nuværende tidspunkt sidde en enkelt eller to, der ikke kender til denne helt mytiske challenge, så handler den i korte træk om, at man efter første sæson i spillet, overtager et hold der er nyoprykket til North/South Vanarama i det engelske ligasystem. Herefter skal man føre holdet hele vejen til Premier League, og herefter videre ud og vinde Champions League, og ikke et sekund før det er sket, er challengen gennemført. Det er naturligvis ikke tilladt med nogen form for snyd, hvorfor live-editoren er valgt fra, det er ikke tilladt at skifte hold under vejs, medmindre man bliver fyret, skulle det ske, skal man enten overtage en nyoprykket klub i den North/South, eller simulere frem til sæsonafslutningen og starte på ny med et nyoprykket hold. Som om det ikke skulle være svært nok, er det under vejs i spillet, ikke tilladt at spejdere spillere selv, alle køb af spillere skal ske gennem dine spejdere. Dette er ud fra tesen om at man heller ikke i den virkelige verden, har et filter hvor man bare kan scoute ud fra evner osv, samtidigt skal alle evner under spillet naturligvis være maskerede, så man arbejder ud fra spejderens ord. Dog vil jeg lige tilføje at jeg altid har været af den opfattelse, at man kan begynde at bede spejderne om rapporter af spillere fra den samme liga, fordi dette også ville være realistisk i den virkelige verden. Så kort og godt, bliver det en fandens hård omgang, som jeg afgjort ikke vil kalde som gennemført på forhånd!

Nedenfor vil jeg lave et lille overblik over de løbende sæsoner, samt en liste over de forskellige updates for overskuelighedens skyld.

Velkommen til Trekanten!!!

Sæsoner

15/16: PT 0 kampe spillet

Updates

Del 1 - Rutebilen   Del 2 - En død mand   Del 3 - Kridt og kegler   Del 4 - Hvem er jeg?
« Seneste Redigering: 17 Feb 2015, 10:54 af jskovc » Logged

"Du kan jo ikke stå og blaffe på landevejen uden en rygsæk og en studenterhue"
-Citat Jørgen Leth

jskovc
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: Trekanten Del 2
« Svar #2: 15 Feb 2015, 22:13 »



Trekanten - Del 2 - En død mand



Sorgen i den lille by, der mest af alt er et stort hul i jorden, var til at få øje på. Til trods for det ringe udbud af beboede huse, vejede flagene kun på halv kraft i hver en flagstang jeg stødte på på min vej væk fra busstoppestedet. Det var tydeligvis en by i sorg over den afsked den havde måttet tage, med dens senest bortfløjne beboer, der så kort forinden havde ført byen til en flig af stolthed. For få uger siden, mere nøjagtigt den 3. juni 2014, havde den karismatiske unge træner "Mark Inkes" opgivet kampen mod døden, efter en voldsom trafikulykke. Dette var en ondsindet kniv i hjertet på byen, der ellers var i gang med at fejre Inkes svendestykke, i form af hans oprykning med Inkeston FCs oprykning til landets 6. bedste fodboldrække.

Da jeg træder ind på vejen hvorpå stadionet ligger, får jeg endnu en øjenåbner for hvor tragisk en begivenhed der er foregået, i den døde by. For foden af en høj sortmalet lygtepæl, ligger der bunkevis af blomster, så mange at det er nært ved ufatteligt hvis de kun skulle være lagt af borgere i den lille by. Foruden blomster og kranse, ligger der et utal af breve og tilkendegivelser målrettet mod den unge Inkes. Det er i den grad tydeligt, at byen har givet slip på en af "the good guys". Det er lederen der skulle have ført dem til en form for fodbold-stolthed der har forladt dem, og oven i købet helt uden han har ønsket det. Midt i at jeg betragter et af kortene med et billede af Inkes, hører jeg en ru stemme råbe lidt længere nede af vejen. Det er uden tvivl mig han forsøger at få kontakt med, så jeg rækker en vinkende hånd i vejret for at signalere til manden, at hans budskab er sevet ind. Da jeg kommer i taleafstand med den grånende ældre herre udbryder han: "Du må være George", hvortil jeg svarer "Jamen hvis du ved at jeg er George, så må du være Harrold". Han nikker bekræftende og supplerer "Jeg ville gerne give dig hånden! Men vi er ved at kridte banen op...." hvorpå han viser sine håndflader som bevis.

Jeg troede bare dagen skulle indbringe en underskrevet kontrakt, men allerede nu har jeg fået, En død mand, et hul i jorden, en rutebil og en gammel mand med kridt på hænderne som starten på den historie.
« Seneste Redigering: 17 Feb 2015, 14:57 af jskovc » Logged

"Du kan jo ikke stå og blaffe på landevejen uden en rygsæk og en studenterhue"
-Citat Jørgen Leth

jskovc
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: Trekanten Del 3
« Svar #3: 17 Feb 2015, 01:06 »



Trekanten - Del 3 - Kridt og kegler



Kridt og kegler var hvad der mødte mine øjne! Kridt og kegler i lange lange baner, så lange at de kunne have suppleret enhver fodboldklub, med respekt for det gode gamle træningshåndværk. Det absurde var ikke synet af disse nødvendige remedier, det absurde lå i at manden der tog imod mig ved vejen, er Inkeston FC's bestyrelsesformand, og at hans skrivebord tilsyneladende ikke kunne finde anden plads i det lille klubhus, end i rummet et lille fugtigt rum proppet med kridt og kegler. Manden jeg sidder overfor, "Harrold Hughes", er en lille halvskaldet mand, der gråner på de få hår der er tilbage på hans runde hoved. Hans stemme er meget ru, tydeligt præget af tidens tand, og på hans lemmer bærer han stolt en rød træningsdragt, med logoet fra hans hjertebarn på brystet. "Vi kan vel lige så godt gå direkte til sagen" hvæser Harrold umiddelbart. "Vi fik jo tingene på plads i telefonen, så jeg har lavet papirerne klar" siger han og bladrer direkte til sidste side, på et par sammenhæftede A4 sider. Han rækker en kuglepen frem, mens han peger på en linje neders på siden, med mit navn under. Jeg skriver under på linjen, og inden blækket fra pennen når at tørre, rækker han sin hånd frem, og tager fat i min mens han ser mig dybt i øjnene. "Det bliver ikke let for dig i starten det her" halvvejs råber han, "Det her er ikke den ungdomsfodbold du kommer fra nede i Nottingham! Folk her har ikke glemt Mark Inkes, og du skal præstere ud over det sædvanlige for at vinde tillid hos folk her i byen!" siger han med en meget alvorlig mine der rynker hans pande. "Jeg kommer ikke til at skuffe dig!" siger jeg helt uden tøven!
Logged

"Du kan jo ikke stå og blaffe på landevejen uden en rygsæk og en studenterhue"
-Citat Jørgen Leth

jskovc
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: Trekanten Del 4
« Svar #4: 17 Feb 2015, 10:50 »



Trekanten - Del 4 - Hvem er jeg?



Og sådan gik det til, at jeg fra den ene dag til den anden, stod med mit første rigtige job som manager. Men hvem er jeg egentligt? Mit navn er "George Hickings", førstefødte af den stolte gamle landmand "Peter Hickings" og hans kone, og dermed min mor "Clara", fra det gamle familielandbrug Hickingston, lige nord for Nottingham. Men jeg er ikke som de andre! Jeg er en slags familiens sorte får! Revnen i glasset. Gennem seks generationer, har det været kutymen at den førstefødte søn, er blevet kørt i stilling til at overtage den fædrende gård. Men til min kære faders store fortrydelse, er stimen blevet brudt. Jeg fik nok af køer der skulle malkes, halm der skulle høstes, og tyre der skulle tappes.

Jeg ville opleve noget andet, en oplevelseslyst i mig skulle stilles, noget den begyndte at blive, allerede da jeg startede med at spille hjemme i den lokale fodboldklub. Faktisk var jeg et ganske udemærket talent da jeg spillede, men pludseligt en dag var det slut, som et lyn fra en klar himmel. Det var korsbåndet den var gal med! Håbet i mig var skrøbeligt, og da jeg så lægen med den alvorlige mine, komme modmig med resultater, vidste jeg at det var sket! 34% fodboldinvalid.

22 år gammel, og alt håb så ud til at være slukket. Men jeg nægtede fanderme at give op! Fodbolden var det kald jeg havde fået fra oven, og hvis det ikke skulle være på banen, så måtte det være uden for stregerne. Derfor begyndte jeg at tage det hele helt fra bunden. Små simple trænerkurser så jeg kunne træne ungdomshold. Det resulterede i at jeg fik et job som hjælpetræner i Nottingham, hvor jeg også selv havde spillet, og før jeg nåede at se mig om, stod jeg som manager for deres ungdomshold. Men det var ikke det jeg ville! Jeg ville vinde titler! Så derfor står jeg altså her nu, midt i et hul i jorden, medmin første manager-kontrakt i hånden nogensinde.
Logged

"Du kan jo ikke stå og blaffe på landevejen uden en rygsæk og en studenterhue"
-Citat Jørgen Leth

Esmark11
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Trekanten Del 4
« Svar #5: 17 Feb 2015, 11:42 »

Godt skrevet og god anvendelse af billeder. Synes din blog fungerer rigtig godt
Logged

jskovc
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: Trekanten Del 4
« Svar #6: 17 Feb 2015, 14:28 »

Jeg takker mange gange for de labre ord Esmark  Peace
Logged

"Du kan jo ikke stå og blaffe på landevejen uden en rygsæk og en studenterhue"
-Citat Jørgen Leth

jskovc
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: Trekanten Del 4
« Svar #7: 21 Feb 2015, 16:16 »

Blev fyret relativt kort inde i sæsonen, så er startet op med et andet hold ud fra samme udgangspunkt, hvilket dog ikke giver mening at køre bloggen videre..
Logged

"Du kan jo ikke stå og blaffe på landevejen uden en rygsæk og en studenterhue"
-Citat Jørgen Leth

Sider: [1] Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010