home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
17 Mar 2024, 23:29 Fadbamsen Skadestuen ryger ud i online spil.
03 Mar 2024, 06:12 DeBuur Skadestuen Kan ikke vælge Liverpo...
23 Feb 2024, 20:56 ydersog Klubsøgnin... Manchester United
23 Feb 2024, 10:12 valverde4ever Pro Cyclin... Cycling Career - Kan d...
23 Feb 2024, 00:14 g00n Blogs Minimalistic 2020
19 Feb 2024, 14:02 rheya Omklædning... Home Grown spillere?
29 Jan 2024, 11:35 Mulle68 Nostalgi Patches CM 4
Antal Registrerede Brugere: 23287
  0 Brugere, 523 Gæster Online.

Indlæg: 1132681 over 31362 Emner
Nyeste Bruger: queenofmumbai
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Football Manager 2015
| |-+  Kategori: Blogs
| | |-+  [#26] Østens Mystik - NK Maribor
0 Brugere og 1 Gæst læser i øjeblikket dette emne.
Sider: 1 2 [3] 4 Udprint
Forfatter Emne: [#26] Østens Mystik - NK Maribor  (Læst 39331 gange)
Bendtner_23
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Østens Mystik [#15]
« Svar #30: 05 Mar 2015, 16:14 »

Det er simpelthen imponerende det du har gang i. Jeg er virkelig overrasket over de gode resultater i Europa.
Logged

When I get sad, I stop being sad and be awesome instead

Nodiem
Blogmester
********

Offline Offline

 
Østens Mystik [#16]
« Svar #31: 08 Mar 2015, 13:39 »





Dommens Time



Kampen mod Basel og det underkendte mål har været genstand til flere dage med mareridt - jeg befinder mig på et stadie hvor kampen med Galatasaray er blevet en stor byrde på mine skuldre, jeg føler at det er nødvendigt for at vinde de to kampe for at tilfredsstille klubben og spillerne omkring mig - det er dog ikke en hvilken som helst modstander jeg står overfor. Wesley Sneijder, Umut Bulut, Felipe Melo og stjernefrøet Bruma fra Portugal er blandt de spillere, et af mine største idoler indenfor fodboldens verden, nemlig, Cesare Prandelli har til rådighed.

Siden Prandelli overtog klubben den 9/6-2014, har han vundet ligaen én gang i 2015, samt en andenplads i 2014.
Den netop overståede sæson sluttede de på en 4. plads i en tæt liga med 5 point mellem de bedste seks hold. Galatasaray med Prandelli i spidsen vandt pokalen i 2014, samt supercuppen i 2014 og 2015. Prandelli har i sine 156 kampe for Galatasaray vundet 93, spillet 26 gange uafgjort og tabt 37 kampe.


1. kamp er i Istanbul, og vi stiller desværre ikke i stærkeste formation, da Hovhannes er skadet, men jeg føler alligevel at vi kan få en værdig kamp... hvor tog jeg fejl, der er knap spillet 3 minutter før Wesley Sneijder smadre bolden ind bag Artur i målet, fra ja velsagtens 35-40 meter, så kan de diskuteres om Artur stod for langt ude af målet, men et formidabelt spark ikke desto mindre.
Og derfra er der faktisk kun et hold på banen, Galatasaray holder nærmest opvisning i at belejre modstanderens banehalvdel, samt hvordan man udstiller et hold fodbold hold så det virkelig kan ses at de stammer fra et land der ikke er kendt internationalt for de store bedrifter indenfor fodbold.

Alligevel får vi dog en halv sejr foræret, i det 36. minut da Galatasarays målmand begår et kluntet straffespark mod Ghukas der for første gang i kampen er ind i deres straffesparks felt - og fra plettet gør han det til 1 - 1, et VITALT mål er scoret på udebane. Vi kan gå til pausen med en noget ufortjent 1 - 1, i pausen kan jeg ikke andet end at fortælle drengene at de skal knibe balderne sammen da det ikke bliver nemmere i 2. halvleg og at den "heksekedel" de har oplevet fra lægterne indtil nu kun vil intensiveres.

Jeg fik ret, og for første gang fik jeg en grim smag i munden af at få ret - en ting er at stå på siden og råbe og dirigere - men at stå som spiller på den græsplæne kan umuligt have været en god oplevelse i nuet !
Midt i anden halvleg sker det der ikke må ske - blot 19-årige Armen Gasparyan bukker under for presset og river Bruma ned i feltet - STRAFFE ! - det er ikke til at bære, Armen ligner en der er ved at bryde sammen i arrigskab og gestikulerer at han vil ud - på et splitsekund skal jeg taget valgt, tage ham ud og skåne ham for virkeligheden, eller lade ham stå til ansvar for hans handling - jeg nægter at tage ham ud.
Veteranen Selcuk Inan ligger bolden til rette og træder seks meget afmålte skridt væk fra bolden, stadion summer, dommeren fløjter og Selcuk læber mod bolden og sparker den hårdt mod det højrekryds! han rammer sammenføjningen!!!! bolden flyver ud over baglinien og vi lever stadig !
kampen ender 1 - 1 og vi er helt euforiske, i løbet af kampen havde Galatasaray 30 afslutninger mod vores 4!, med det vigtige udbane mål er det ikke slut endnu!



Returopgøret blev første gang jeg oplevede vores hjemmebane fuldstændig udsolgt, godt nok var der flere Galatasaray fans end der var vores egne da mange Armeniere følger tyrkisk fodbold, men det var stadig en forrygende følelse at se vores faciliteter være ved fuld kapacitet!
Kampen sættes i gang og mine spillere har fået af vide, hvis de nogensinde skal spille deres livs kamp skal det være i dag, dette kan være forskellen mellem at have en middelmådig karrierer i Østen/Asien og så at komme til fodbold Europa hvor pengene er store og kampene endnu større !

Vi lægger dog slet ikke godt ud, efter blot 4 minutters spil stor Blerim Dzemaili helt fri foran mål og kan nemt score til 0 - 1. Spillerne reagere godt på dette i min optik, i hvert fald går de nu all-in i samtlige nærkampe og tackling, hvilket da også kaster 5 gule kort af sig i 1. halvleg.
Spillet bølger frem og tilbage, begge hold kommer til gode muligheder dog ikke så mange som i 1. kamp og vi kan gå til pausen stadig med muligheden for at komme tilbage i opgøret.

Efter pausen tages Nenad ud, og Hovhannes kommer ind - han er tilbage på bænken efter en mindre ankelskade, desværre kan hverken gøre fra eller til i 2. halvleg hvor Galatasaray overtager mere og mere af spillet - kampen ender derfor 0 - 1!



Vi er ude af Europa for denne sæson.
På dagen er jeg meget skuffet over at det ikke lykkedes, jeg følte vi havde alle chancer vi skulle bruge - når jeg nu sidder og reflektere over det, er 1 - 2 samlet mod Galatasaray mere end godt nok, bare et lille eksempel er det estimeret at Sneijders grundløn er 25.5 mio om året - vi bruger samlet i hele klubben godt 5 mio.


Hvor Europa ikke blev den helt store succes har vi været intet mindre end enestående i ligaen hele denne halvsæson i 17 kampe er det bleve til 14 sejre og blot 3 remis. Vi har scoret mange mål, og holdet scoring mod os på et minimalt niveau - dette er også grunden til at der i flere specielt danske medier har været historier om at jeg skulle være ved at forlade klubben




Pokalen er der ved vinterpausen dog blot spillet Kvartfinale i, hvor vi over to kampe slog Shirak med sammenlagt 4 - 0 og derfor klar til semifinalen i den eneste disciplin jeg endnu ikke har vundet - Pokalen!.
Ligaen får ikke længere højeste prioritet da vi skal have den pokal hjem at stå.




Supercuppen kom igen i år hjem til os efter 4 - 0 over lokalrivalerne fra Banants, en kamp der manglede modspil fra Banants side og vi er blevet temmelig dominerende i Armenien - selvom jeg har afvist flere udenlandske klubber er tanken dog ikke helt fjern, men jeg vil aldrig flytte til en mindre klub end Pyunik - desuden er de hold der har henvendt sig været fra Polens 2. Div og Rumæniens 2. Div - ikke just min tid værdig.




Det er på tide at jeg får en måneds velfortjent ferie før vi starter op på træningen igen!





Logged

Stolt indehaver af Månedens Blog November 2014
Nuværende blog : Balkan Dreaming

Vinder af FMFreaks Ligaen 14/15.
Vinder af FMF udfordre dig 2015
Vinder af BLOG konkurrencen 2018

Nodiem
Blogmester
********

Offline Offline

 
Sv: Østens Mystik [#15]
« Svar #32: 08 Mar 2015, 13:40 »

Det er simpelthen imponerende det du har gang i. Jeg er virkelig overrasket over de gode resultater i Europa.

Tak tak - træerne vokser dog desværre ikke ind i himlen og det kostede i denne sæson at spillet ikke flød Smiley
Logged

Stolt indehaver af Månedens Blog November 2014
Nuværende blog : Balkan Dreaming

Vinder af FMFreaks Ligaen 14/15.
Vinder af FMF udfordre dig 2015
Vinder af BLOG konkurrencen 2018

Nodiem
Blogmester
********

Offline Offline

 
Østens Mystik [#17]
« Svar #33: 08 Mar 2015, 20:36 »



Et uventet tilbud




Da vinterpausen satte i gang var min klare overbevisning at jeg bestemt ikke skulle fra Armenien de næste to år, hvor min kontrakt tidligst ville blive ophøvet - samt de eneste tilbud jeg havde mødt var fra mindre Europæiske klubber som spillede i 2. division i deres respektive nationer, uden nogen af de fem store ligaer hvor iblandt.

Og vinterpausen er da også blot to dage fra at være overstået da jeg bliver ringet op af Samvel - jeg skal omgående møde op på hans kontor, der er en udsending der gerne vil snakke med mig angående et jobtilbud og at jeg praktisk talt allerede er købt fri hvis jeg vil af sted.


Jeg havde nu forventet at klubbens ejer havde kæmpet lidt mere for mig, efter det som jeg har præsteret i klubben - men jeg møder op i al hast på hans kontor iført mit træningstøj og der sidder en lille buttet mand
Det er tydeligt for mig at se at han kommer fra Sydeuropa, ja Balkan området, han præsentere sig og Samvel forlader kontoret.



"Hr. Andersen, jeg er kommet hele vejen herud fordi vi har leveret en bud på deres kontrakt for at få den ophævet hvis de da vil arbejde i vores klub - Vi er de sidste par år endt som nummer 2, men vi har brug for en mirakelmager som de, for at blive stærkere i ligaen, og præstere i Europa så vi kan vokse som klub.
Klubben ligger desværre på en 8. plads her ni kampe før sæsonen er slut - men vi har en forventning om at de kan præstere som minimum en 5. plads."



Jeg sidder lidt og tænker, det er lidt en lottoseddel - Her i Armenien er jeg blevet et nævn, jeg har sat klubben på Europakortet om end lidt utydeligt men vi er der - at vælge en klub jeg kun svagt har hørt om, men ikke kender en eneste spiller fra?? ...


"De må undskylde hvis jeg ikke siger så meget, men det er en stor beslutning at skulle træffe specielt når de er to kampe inde i sæsonen og blot har ni tilbage. Vi kan ikke tilbyde den mere i løn end de får nu, men vi kan garantere dem, de bliver nemmere at få øje på fra de største klubber!"


"Jeg forstår deres bekymring, men vi har fuld tiltro til deres evner og det er også derfor vi mener de passer til vores profil som klub"


"Hvornår ville jeg skulle være på plads i klubben?"


"Billetten er lagt i deres navn i morgen, og de har første kamp om to dage - såfremt de takker ja



Jeg sidder og kigger i kontrakten, den ser solid ud - jeg får to år, med 550.000 DKK i løn, med garanti for en ny fornyelse hvis jeg kvalificere klubben til minimum Europa League gruppespillet inden de to år.

"Jeg takker ja - jeg er med flyet i morgen, Hvornår er min første kamp?"

"I overmorgen - det vil glæde FK Sarajevos bestyrelse at de kommer til Bosnien-Herzegovina, god dag"




Først da jeg sidder alene med den underskrevne kontrakt går det op for mig at jeg lige har vinket farvel til at jeg har opbygget i to og et halvt år, mit svendestykke - som  jeg er stolt af, men hvordan skal jeg fortælle mine spillere, min stab at jeg nu forlader dem, og så blot to dage før sæsonstarten ??

En ting er sikkert - hvis jeg bliver velsignet med et transferbudget skal Ghukas til Europa og jeg vil måske tage min stab med mig.
« Seneste Redigering: 08 Mar 2015, 20:43 af Nodiem » Logged

Stolt indehaver af Månedens Blog November 2014
Nuværende blog : Balkan Dreaming

Vinder af FMFreaks Ligaen 14/15.
Vinder af FMF udfordre dig 2015
Vinder af BLOG konkurrencen 2018

Nodiem
Blogmester
********

Offline Offline

 
Østens Mystik - Den bosnisk prøvelse[#18]
« Svar #34: 09 Mar 2015, 19:02 »






Kastet for løverne !




Ankomsten til Sarajevo var noget anderledes end jeg havde forventet. Mit håb på at være kendt blandt de lokale som den nye messias, havde jeg opbygget en fantasi, ja rettere en drøm om at skulle masse mig igennem menneskemængder, paparazzi og reportere. Virkeligheden var en helt anden, andre der kom ud i ankomsthallen blev omfavnet af familie og venner - jeg stod mutters alene, og følte at jeg måske havde truffet er forkert valg, indtil jeg fik øje på en mand iført en flot sort habbit samt mærke shades, som holdte et skilt med mit navn på - jeg smilte for mig selv over tanken om en privatchauffør - Desværre var han ikke kørende i en limousine, men jeg tænker mine stjernenøkker måske skal sættes lidt på standby.


Status i ligaen er dog at vi ligger nummer otte ud af seksten, og vi har et godt stykke til den europæiske 3. plads.
Det synes umuligt at kunne nå det, så jeg har for mig selv opsat et mål om den 5. plads der lader mig blive i klubben. Ligaen slutter om to måneder, og vi har blot ni kampe tilbage i ligaen, min første kamp kom dagen efter jeg var ankommet til Sarajevo og jeg måtte hente hjælp hos min nye assisterende træner Vitomir Paskalj.

Han satte stort set holdet for mig, da jeg endnu ikke havde set spillerne træne, eller trænet dem for den sags skyld. Kampen var mod et af de andre bundhold Mladost (VO), kampen endte 1 - 3 til os, og jeg fik lov at følge holdet for at få en ide om hvordan jeg skulle sætte holdet op til kampen mod ligaens nummer 2. Celik.


Op til kampen mod Celik havde vi syv dage til at implementere min form for fodbold, og jeg synes egentlig at spillerne lynhurtigt tog konceptet til sig, kampen endte desværre mod spil og chance med et 0 - 1 nederlag på Celiks eneste skud på mål i hele kampen, i en kamp hvor de blot havde fire afslutninger og vi havde 18.
Det var derfor et surt nederlag men vi kunne tage meget positivt med videre fra kampen til de næste.


De næste syv kampe får spillerne forståelsen helt ind under huden, vi bruger mange timer om dagen på at se gamle videoer fra Armenien og foran taktik tavler da jeg vil være sikker på at de forstår konceptet - at jeg ikke taler hverken serbisk, bosnisk eller kroatisk er et problem, da i modsætning til i Armenien, er det de færreste der taler engelsk.

Kampene forløber dog over al forventning og vi henter syv sejre ud af syv mulige - dog skal det nævnes at der IKKE var tophold på programmet og det derfor var et meget overkommeligt program.





Vi slutter sæsonen af på en flot og yderst overraskende 3. plads som giver os en billet til Europa League hvor vi forhåbentligt kan komme op i mod min gamle klub Pyunik hvis vi er heldige - som en lille bonus har ledelsen også godkendt min anmodning om at hente Ghukas til klubben og så har jeg fået ansat min trofaste træner Varazdat Avetisyan og det er ikke utænkeligt at jeg henter yderligere forstærkning i klubben det hele begyndte.




Sommeren skal ikke så meget bruges på at handle stor ind, men jeg skal derimod have mig et overblik over klubbens spillere - både 1. holdet, reserverne, U18 og de yngre spillere - ligeledes skal klubbens faciliteter udforskes da jeg må indrømme ikke har set særlig meget da fokus har ligget på kampene.

Logged

Stolt indehaver af Månedens Blog November 2014
Nuværende blog : Balkan Dreaming

Vinder af FMFreaks Ligaen 14/15.
Vinder af FMF udfordre dig 2015
Vinder af BLOG konkurrencen 2018

Nodiem
Blogmester
********

Offline Offline

 
[#19] Østens Mystik - Sarajevo
« Svar #35: 12 Mar 2015, 11:22 »

Østens Mystik - Sarajevo


Indledning


På Balkanhalvøen finder vi landet Bosnien-Hercegovina, omsluttet af Kroation, Serbien og Montenegro.
Bosnien-Hercegovina er blandt de yngste lande i verden, efter det den 5. april 1992, blev erklæret en uafhængig stat fra Jugoslavien - Landet har omkring 4.700.000 indbyggere.

På fodbold siden er Bosnien-Hercegovina en højt rangeret nation, pr. dags dato ligger de nummer 24 på verdensranglisten, med bedste postion værende en 12. plads i 4. kvartal af 2015. Af profiler kan der nævnes Edin Dzeko, Miralem Pjanic og Muhames Besic.


Landet er præget af to store hold, Zeljeznicar der har vundet ligaen de sidste tre år, samt de mest vinde siden ligaen startede i 2003. Sarajevo som er kendt som den evige toer, som kan har vundet ligaen en gang i 2007, fem anden pladser det blevet til. Ligaen ligger nummer nummer 60 i Europa blot seks pladser over den danske 1. division, samt syv pladser over armeniens højere liga.
Ligaen indeholder 16 hold, der skal spille mod hinanden to gange, hvor de dårligste to rykker ned i 1. division



FK Sarajevo som har ansat mig, er set på faciliteter slet ikke på niveau med FC Pyunik, men med middelmådige Trænings- og ungdomsfaciliteter og en god veletableret ungdomstræning, er det slet ikke noget dårligt udgangspunkt - De er også indehavere af landets største stadion med plads til 34.630, selvom stadionet er fra 1946 er det stadig i ganske god stand.

Med mit valg at flytte til en klub tættere på central Europa er drømmen at jeg kan stable et slagkraftigt hold på benene vi kan kommer længere i Europa end jeg har været før



Velkommen til Bosnien-Hercegovina


Logged

Stolt indehaver af Månedens Blog November 2014
Nuværende blog : Balkan Dreaming

Vinder af FMFreaks Ligaen 14/15.
Vinder af FMF udfordre dig 2015
Vinder af BLOG konkurrencen 2018

Nodiem
Blogmester
********

Offline Offline

 
[#20] Østens Mystik - Sarajevo
« Svar #36: 12 Mar 2015, 12:01 »






Klubinfo



FK Sarajevo har valgt at ansætte den nu 26-årige Victor Andersen, som havde vidst stor kunnen i Armenien med FC Pyunik, som han fik til at overpræsterer op til flere gang i Europa League

Klubben hentede Andersen midt i sæsonen 16/17, da de var i krise på en 8. plads med ni kampe tilbage, Andersens job var at sikre en 5. plads men formåede at føre klubben til en 3. plads med otte sejre ud af ni mulige.
Kontrakten blev forlænget med to år, og målet er nu Europa League gruppespil indenfor to år.

FK Sarajevo ligger i den bosniske hovedstad Sarajevo, deres faciliteter er middelmådige med fokus på ungdomsarbejde, og de kæmper en evig kamp mod Zeljeznicar som pt. er det mest vindende hold i Bosnien-Hercegovina. Klubben kaldes "Horde Zla" af de lokale og betyder "Hordes of Evil"

Stadionet som Sarajevo ejer hedder  "Asim Ferhatovic Hase - Kosevo" og har en kapacitet på 34.630 udelukkende siddepladser, i god og flot stand. Dette er nok til at gøre det, til det største stadion i Bosnien-Hercegovina.

FK Sarajevo er fra sæsonstarten 2017/2018 vurderet til 37.000.000 DKK, og har en fornuftig økonomi der næsten går i 0. (projekteret)

Der er fra start et par spillere som der skal lægges mærke til nemlig
Marko Mihojevic
Admir Adrovic
Nemanja Andjusic
Ghukas Poghosyan
Raymond Khachatryan

Stammen på holdet kommer til at være disse spillere, hvoraf Ghukas og Raymond er hentet fra FC Pyunik.
Desuden vil der blive arbejdet hårdt på at få det maksimale ud af ungdomsafdelingen samt at sikre en positiv økonomi.





Det taktiske oplæg bliver ikke anderledes i FK Sarajevo til en start da det er det koncept og denne spillestil jeg elsker at spille.


« Seneste Redigering: 12 Mar 2015, 12:10 af Nodiem » Logged

Stolt indehaver af Månedens Blog November 2014
Nuværende blog : Balkan Dreaming

Vinder af FMFreaks Ligaen 14/15.
Vinder af FMF udfordre dig 2015
Vinder af BLOG konkurrencen 2018

Nodiem
Blogmester
********

Offline Offline

 
[#21] Østens Mystik - Sarajevo
« Svar #37: 14 Mar 2015, 23:02 »






Deja-vu



Over sommeren har jeg efterhånden fået et overblik over min nye klub FK Sarajevo, det er en blandet landhandel hvor vi i transfervinduet formentlig vil prøve at komme af med en 5-10 spillere fra 1. og reserveholdet og hente 3-6 spillere ind for at skabe noget bredde i truppen.

Planen med at skifte så meget ud på holdet, er for at opfylde klubbens mål om at vinde ligaen så vi kan forsøge at kvalificere os til Champions League næste sæson, samtidigt med at vi skal forsøge at komme i Europa League gruppespillet i år.


I første runde i Europa League kvalifikationen trak Bregalnica fra Makedonien hvor vi på udebane lagde ud med en overbevisende 0 - 2 sejr, i en kamp hvor næsten alle 90 minutter foregik på vores præmisser. Set i forhold til min tid i Armenien er det rart ikke at skulle bruge to hele dage ekstra på transport, og jeg er derfor fortrøstningsfuld omkring vores kvalifikation til gruppespillet.

Returopgøret blev den en meget nervepirrende affærer hvor Bregalnica fra det 20. minut kom på 0 - 1 i en kamp hvor de var yderst farlige på omstillinger, og selvom vi er på hjemmebane samt kontrollere det meste af kampen er det først da dommeren fløjter af at jeg falder til ro - jeg er bestemt ikke tilfreds med vores sløsede spil i begge ender.





I 2. runde trækker vi Aktobe fra Kasakhstan, første kamp er på udebane ender 1 - 0 til Aktobe på det eneste forsøg de har mellem stængerne og igen må holdet gå fra kampen med en skideballe i bagagen.
returopgøret en uge senere kan det tydelig ses at jeg har været meget bestemt overfor spillerne og fortalt dem at hvis de forventer at blive på holdet skal de satme til at vise hvad de duer til - Holdet spiller da også kampen som en velsmurt maskine med en skudstatistik der siger 36 - 3, desværre vinder vi kun med 2 - 0, hvilket er nok til komme videre dog er det stadig alt for dårligt udnyttet foran mål, begge mål scoret af stortalentet Marko Mihojevic.






Jeg var egentlig fortrøstningsfuld overfor de resterende kampe i Europa League indtil vi så hvilken modstander der ventede os i 3. runde - Steaua, en gigant i Europa League sammenhæng - jeg får dog en god mavefornemmelse da vi på udebane taber en utrolig lige kamp blot 3 - 2, efter at have været foran 1 - 2 indtil det 78. minut. Vi skal altså blot holde nullet hjemme og lave et enkelt mål før vi trækker det længste strå.

Kampen hjemme går dog langt fra som jeg havde forestillet mig, ja, faktisk tror jeg ikke der var nogen der kunne forudse den bedste kamp noget hold har spillet under mig. På hjemmebane foran 11.807 ekstatiske fans river vi Steaua fra hinanden - efter 19 minutter er det Nemanja Andjusic der kommer på kanten af feltet efter et hjørnespark og sender en flot helflugter op i nettaget og et jubelbrøl spreder sig på stadionet ! 1 - 0, resten af halvlegen er en belejring af Steaua's banehalvdel og de kommer ikke frem til noget.
Efter pausen kommer Steaua længere frem på banen, hvilket giver meget mere plads mellem deres kæder, og i det 50. minut modtager Admir Adrovic bolden med rykken mod mål fra Ghukas, hvorefter han vender rundt og lægger den ud i det lange hjørne 2 - 0 !!! Bænken hos Steaua begynder nu at rører på sig, det er tydeligt at se de kan se det hele smuldre mellem fingrene på dem.

20 minutter senere er Ghukas igen på banen og slår en flot diagonal bold til unge Gavião som efter en flot brysttæmning dribler ind i mellem venstrebacken og centerforsvareren og smækker bolden ind bag Steaua's målmand som slår ud med armene, han ser mildest talt opgivende ud da den står 3 - 0.
Ghukas kommer ud og ind kommer Marko Rog, som lige når at se Steaua komme på 3 - 1 i det 72. minut, Rog er dog ikke tilfreds med stillingen og to minutter før tid sender han et skud afsted fra små 30 meter som på en eller anden måde snyder Steaua målmanden og med stillingen 4 - 1 stopper Steaua med at spille fodbold for at vinde, de trækker sig tilbage foran målet og spiller lange bolde fra, det lykkes dog alligevel Raymond at score til 5 - 1 efter et hjørne i det 90. minut, som også bliver kampens resultat og vi derfor kun ét skridt væk fra gruppe spillet, nu venter Maribor i de sidste to kampe !




Da vi møder Maribor er det dog tydeligt at vi stadig mangler 2-3 niveauer før vi kam matche de bedste hold på Balkanhalvøen, selvom vi hjemme har flest chancer og mest spil er det ikke uretfærdigt at Maribor vinder 1 - 3, de var langt mere kyniske på de chancer de fik, samt deres målmand var et sandt bolværk - Desværre havde resultatet nok været meget anderledes hvis ikke min første målmand 34-årige Chilenske landsholdskeeper Luis Marín var skadet med dobbeltsidet brok og derfor er nødsaget til at bruge blot 18-årige Christian Plojovic!

Det er da også derfor at vi i returopgøret er nødsaget til at stille med et svækket hold, som ikke er Europa League værdigt, med blot 5 stamspillere på holdet er der blevet til en masse unge spillere samt periferi spillere - ikke desto mindre spiller vi næsten lige op med den og taber kun kampen 3 - 2, hvilket vi egentlig kan være tilfreds med, specielt Raymond der bliver kampens spiller med et mål og et oplæg kan bestemt være sin indsats bekendt. Han ligner snart den unge spillere jeg havde under mine vinger i Pyunik.





Desværre betyder det at vi er ude af Europa runden før gruppespillet med samlet 6 - 3, hvilket dog giver os mulighed for at fokusere på ligaen - bestyrelsen har godkendt vores sæson i Europa, den har været tilfredsstillende men næste år skal der være et gruppespil enten CL eller EL.



I den hjemmelige liga går alt dog forrygende, vi har spillet rigtig mange gode kampe, hvor vi har været klart bedst hvilket også afspejles i resultaterne.



Det er da også tydeligt hvornår Luis bliver skadet, da det giver en del utryghed nede bagi og vi lukker betydeligt flere mål ind, men det er også et stort pres at ligge på min blot 18-årige reserve keeper.

På trods af dette fører vi ligaen i flot stil, og hvis ellers vi kan komme helskinnet igennem til vinterpausen uden alt for mange skader og karantæner er jeg sikker på at en 1-2 plads er indenfor rækkevidde. 
Pokalen var dog en svipser, som må revancheres næste sæson.





Status efter en tredjedel af sæsonen er en 1. plads hvilket ikke kunne være meget bedre og vi ser meget stærke ud i år - det skal ses i lyset af at der er blevet solgt 12 spillere fra klubben og yderligere otte lejet ud, og blot hentet fire spillere ind - de fire spillere er Ghukas, Raymond, yderligere er kommet

31-årige Nuno Pinto hentet på fri transfer i Tavria, Ukraine han dækker vores venstreback plads og gør det med stor autoritet og megen erfaring

samt 21-årige Adis Ajkic på fri transfer hos FC Admira Wacker, Østrig, han husere på begge kanter og bliver hovedsageligt brugt som fyldspiller, eller aflastningsspiller.

De mange salg har gjort at klubben hver måned tjener godt  600.000 DKK og der er projekteret et plus på 23.000.000 DKK ved sæsonens udgang - derudover er klubben ved at undersøge mulighederne for at udbygge faciliteterne for både sponsorer, ungdomsspillere og seniorer.

« Seneste Redigering: 15 Mar 2015, 08:58 af Nodiem » Logged

Stolt indehaver af Månedens Blog November 2014
Nuværende blog : Balkan Dreaming

Vinder af FMFreaks Ligaen 14/15.
Vinder af FMF udfordre dig 2015
Vinder af BLOG konkurrencen 2018

Nodiem
Blogmester
********

Offline Offline

 
[#22] Østens Mystik - Sarajevo
« Svar #38: 15 Mar 2015, 11:15 »






Præstationsangst




Kampen mod Maribor lå mig meget på sinde ugerne efter - hvordan var det mon gået hvis ikke Luis havde været skadet?, jeg ville ikke give Christian skylden alene, men meget af ansvaret lå på hans skuldre og måske var han bare for ung til at have det ansvar? Udadtil virkede han ikke tynget af de seks mål han lod passere og det er måske sundt nok - han stod jo også i de efterfølgende ligakampe og lukkede kun i snit et mål ind per kamp inden Luis igen var klar.


Vi var i den første tredjedel af sæsonen meget stærke og skrabede mange point sammen, alligevel er det som om spillerne ikke rigtig er klar til at skulle have favoritmærkatet på deres skuldre - i hvert fald er det meget svingende i kampene om spilerne yder hvad der forventes af dem eller om de bliver passive. Specielt mod titeludfordrerne Velez Mostar og Zeljeznicar har spillet virket nervøse når de er gået på banen. Dette har været svært at arbejde med da spillerne ikke til hverdag viser usikkerhed hvilket da også kan ses på resultaterne, hvor vi score en masse mål, uden dog at kunne lukke tæt nede bagi.





At truppen er tynd er nok også mest min egen fejl da jeg ikke var i stand til at lukke de handler jeg skulle i sommeren og derfor er kvaliteten i forsvaret meget svingende, A-kæden består af meget dygtige og rutinerede kræfter hvor B og C-kæderne mest består af ungdomsspillere der aldrig skulle være i klubben. formentlig kan vi hente to-tre spiller hen over vinteren som kan overtage i B-kæden så vi kan sikre at klubben ikke kommer i problemer til sidst i sæsonen.

status er dog at vi stadig ligger forrest i ligaen og selv kan afgøre om det hedder Champions League eller Europa League næste sæson.





Det er også på tide at fremhæve nogle af de spillere som virkelig har ydet godt indtil nu i denne sæson.
Marko Mihojevic har spillet alle 19 kampe i ligaen dertil har han scoret intet mindre end 17 mål, og lavet 10 oplæg slet ikke dårligt af en defensiv midtbane/central midtbane spiller.

Admir Adrovic har i 17 kampe kvitteret med 14 mål og 8 oplæg, i sin position som falsk 9'er driver han gæk med modstanderens forsvar og finder de huller vi andre ikke kan se.

Til sidste har vi Dino Coric som i sine 16 kampe er blevet kampens spiller 6 gange, kvitteret med 2 mål, 3 oplæg og 143 vigtige afleveringer - nummer 2 i ligaen på den liste er Raymond Khachartyan med 53. Dino har på sin højreback  givet stabilitet til det meste af højresiden hvor hans overlap giver megen plads til Admir.






Logged

Stolt indehaver af Månedens Blog November 2014
Nuværende blog : Balkan Dreaming

Vinder af FMFreaks Ligaen 14/15.
Vinder af FMF udfordre dig 2015
Vinder af BLOG konkurrencen 2018

Nodiem
Blogmester
********

Offline Offline

 
[#23] Østens Mystik - Sarajevo
« Svar #39: 19 Mar 2015, 15:36 »






Hugget i marmor


Da vinterpausen satte ind havde vi ikke et forspring stort nok til at kunne udnævne os selv som favoritter, vi havde tabt seks point til de to nærmeste efterfølgere og der skulle virkelig arbejdes hårdt over vinteren hvis vi skulle nå den 1. plads som alle i og omkring klubben drømte om, en titel klubben ikke har vundet siden 06-07 sæsonen.

De første kampe er heldigvis mod de lavere klubber i ligaen og vi lægger derfor fra land med et masse vigtige sejre og score ufattelig mange mål, selvom vores topscore er blevet solgt over vinteren til manges undren og en masse ekstren hysteri er vi stærkere end da vinterpausen startede.

Flere af de unge spillere træder i karakter og viser at de er meget talentfulde fodboldspillere!
vi går derfor igennem syv kampe i træk med sejr, hvoraf vi holder clean sheet i seks af dem, først da vi møder ligaens stærkeste hold Zeljeznicar går det galt og vi må nødes med et nederlag på 2 - 3 hjemme, og der er intet værre end at tabe til sine ærkerivaler !

Kampen efter sikre vi os dog titlen i en flot 2 - 0 hjemmesejr over Drina, og vi kan endelig fejre guldet er kommet hjem til FK Sarajevo med to kampe endnu, og vi kan selv bestemme hvor sølvet skal hen




Og vi er derfor nu kvalificeret til kvalrunderne i Champions League i den kommen sæson, hvor vi i sommeren skal gå efter at holde så mange spillere som muligt i klubben, specielt Marko, Ghukas og Raymond er eftertragtet i store dele af Europas niveau to og tre klubber.



Vi har i sæsonen været enestående foran mål, med et scorings snit op over 3.0 per kamp, og lukket færre end 1.0 mål ind er set over hele sæsonen en præstation uden lige og jeg føler jeg har fået så meget som muligt ud af det materiale jeg har til rådighed.


Al denne personlige succes kommer dog ikke uden en pris - da sæsonen endelig var meldt færdig tikkede de første telefonopkald ind fra klubpræsidenter fra blandt andet den tyske bundesliga, hvor begge nedrykkere ville have mig til samtale, det samme skete med to tyrkiske klubber som normalt ligger lige uden for Europa.
Jeg har dog den holdning at jeg kun skifter til klubber som spiller i Europa, da det er hvad jeg mangler at opnå som træner, da jeg har vundet mange nationale titler.

Men da der pludselig kom et opkald fra min dæmon fra tidligere i sæsonen, blev jeg interesseret - jeg blev inviteret til et møde med klubbens præsident omkring en evt fremtid i klubben - dette faldt dog ikke i god jord i Sarajevo hvor både fans og bestyrelse var vrede over min beslutning om at mødes med en anden klub.
Min respons var dog at min karriere betyder alt for mig, og at jeg altid vil være loyal over for den klub jeg er i, men ligesom med spillerne må jeg tænke på min karriere og kommer der aktuelle forhandlinger bliver de de første der får det af vide.


Jeg tog derfor til Slovenien hvor jeg mødtes med NK Maribors præsident og fik forelagt et tilbud - min løn ville ligge på 1.300.000 DKK per år, via en to årig kontrakt. Klubben ville stille et 92.590.000 DKK stort transferbudget til rådighed, samt at jeg ville kunne bruge 50.400.000 DKK på spillerlønninger.
Det var alt i alt er rigtig pænt tilbud fra de Slovenske mestre i årene mellem 2011 - 2018
På tre betingelser ville jeg tage imod tilbuddet:
1. Ghukas, Raymond og Marko skulle med fra Sarajevo
2. Varazdat Avetisyan skulle med fra Sarajevo staben
3. Klubbens Sportschef skulle godkendes af undertegnede.

Efter tre dage kom der besked fra Slovenien - Aftalen kunne underskrive alle tre betingelser var godkendt af bestyrelsen og jeg ville blive hentet om fem dage og indkvarteret i den nye lejligheden klubben havde skaffet mig i Maribor by, en lækker 5-værelses nede ved floden der løber igennem byen blot 500 meter fra Stadionet.


Der er nu taget afsked med spillerne og staben i Sarajevo og et nyt kapitel kan begynde !





Logged

Stolt indehaver af Månedens Blog November 2014
Nuværende blog : Balkan Dreaming

Vinder af FMFreaks Ligaen 14/15.
Vinder af FMF udfordre dig 2015
Vinder af BLOG konkurrencen 2018

PyRm8
Lilleputspiller
*

Offline Offline

 
Sv: [#23] Østens Mystik - Sarajevo
« Svar #40: 19 Mar 2015, 19:37 »

Synes det er en rigtig god blog du har gang i her! Den har en opsætning som tiltaler mig og så synes jeg det er nogle spændende ting du har gang i ! :-)
Logged

Nodiem
Blogmester
********

Offline Offline

 
[#24] Østens Mystik - NK Maribor
« Svar #41: 22 Mar 2015, 11:13 »

Østens Mystik - NK Maribor


Indledning


Jeg forlader balkanhalvøen for denne omgang, men flytter blot 471 km mod nordvest til Maribor, Slovenien. Slovenien er et forholdsvis lille land, omsluttet af Kroatien, Italien, Østrig og Ungarn - landet er ikke blot småt af størrelse, der bor kun 2.052.000 indbyggere i landet.

Mængden af indbygger ses også tydeligt på størrelserne af landet stadions der i forhold til klubbernes størrelser er forholdsvis små, landet største og national arenaen Sportni Park Stozice har blot en kapacitet til 16.038 tilskuere.

Landet har en meget ung fodbold historie, eftersom de først sluttede sig til UEFA og FIFA i 1992 efter Jugoslaviens fald.

Landet største stjerner spiller i Italien hvor Samir Handanovic og Luka Krajnc er blandt de største, og begge spiller for Inter.
Slovenien har intet vundet som nation, med undtagelse af U/19 Europamesterskabern e i 2015 - en gylden generation som pt. begår sig på landsholdet der ligger som nummer 28 på verdensranglisten Maj 2018 - bedste placering er en 15. plads i Juli 2016.


I Ligaen er der fire klubber som kæmper om metallet, men kun en klub der spiller med om guldet - NK Maribor er en magtfaktor i Slovensk fodbold og har vundet ligaen 16 gange, pokalen 10 og 6 supercupper - de sidste otte år er det blevet til guld. De tre andre klubber er Domzale, Olimpija og Koper. som kæmper om sølvtøjet.
Kampen mod Olimpija bliver specielle da de er vores ærkerivaler og derbyet kaldet "Eternal Derby" bringer altid gode kampe.



Min nye klub NK Maribor er i en liga for sig i Slovenien, med en værdig på godt 192.000.000 DK er de mere end 150.000.000 DKK mere værd end Koper er den anden mest værdifulde.
Klubbens faciliteter er fremragende på både senior og ungdomsafdelingen hvor de arbejder ned til U9, klubben har gode sponsorfaciliteter samt et velplejet stadion "Ljudski vrt" fra 1952 med plads til 12.994 tilskuere.
Klubben har et af det største ungdomsakademier i verden og tilbyder skolegang i særklasse og det er krav at du er god i skolen for at blive på akademiet.



Velkommen til Slovenien


Logged

Stolt indehaver af Månedens Blog November 2014
Nuværende blog : Balkan Dreaming

Vinder af FMFreaks Ligaen 14/15.
Vinder af FMF udfordre dig 2015
Vinder af BLOG konkurrencen 2018

Nodiem
Blogmester
********

Offline Offline

 
[#25] Østens Mystik - NK Maribor
« Svar #42: 22 Mar 2015, 12:07 »






Klubinfo



NK Maribor har ansætte den 27-årige Victor Andersen, der har vidst sig som et at de bedre alternetiver uden for centraleuropas ligaer, en ung dansk manager som startede i Armenien og siden så til Bosnien alle steder med stor succes i den hjemmelige liga.


NK Maribor ligger i den Slovenske by Maribor, de er de ubestridte konger at slovensk fodbold og er en fast deltager i Europa uden dog at have vundet noget. Andersen valgte at tage tre spillere sig fra Sarajevo, hvoraf to af dem har fulgt ham siden Pyunik i Armenien.


1. holds truppen er stor 30 spillere, som alle er med til at give Andersen en meget bred trup - som også kan gøre sig bemærket i Europa.
De spillere der udgør stammen og fremtiden i truppen er
Abdullah Al-Enazi
Guillermo Arnau
Marcos Tavares
Martin Kramaric
Matej Palcic






Det taktiske oplæg bliver ikke anderledes end det der blev spillet i Pyunik FC og FK Sarajevo da det er det koncept og denne spillestil Andersen benytter sig af om som har bragt ham og hans klubber megen succes.

Klubben drømmer om at forbedre sit akademi samt at få et europæisk trofæ inden for de næste 5 år.
en udfordring Andersen bestemt er manden til at fuldfører.


Logged

Stolt indehaver af Månedens Blog November 2014
Nuværende blog : Balkan Dreaming

Vinder af FMFreaks Ligaen 14/15.
Vinder af FMF udfordre dig 2015
Vinder af BLOG konkurrencen 2018

Nodiem
Blogmester
********

Offline Offline

 
Sv: [#23] Østens Mystik - Sarajevo
« Svar #43: 23 Mar 2015, 17:27 »

Synes det er en rigtig god blog du har gang i her! Den har en opsætning som tiltaler mig og så synes jeg det er nogle spændende ting du har gang i ! :-)

Er glad for du kan lide den, og følger med !

Alle forslag til forbedringer tages imod med kyshånd !  Thumbs Up
Logged

Stolt indehaver af Månedens Blog November 2014
Nuværende blog : Balkan Dreaming

Vinder af FMFreaks Ligaen 14/15.
Vinder af FMF udfordre dig 2015
Vinder af BLOG konkurrencen 2018

turbo
Juniorspiller
**

Offline Offline

 
Sv: [#25] Østens Mystik - NK Maribor
« Svar #44: 24 Mar 2015, 05:58 »

Den fedeste blog ever, nok pga du begiver dig rundt i de østeuropæiske ligaer, hvor der er ufattelig meget skjult talent😉. Er selv noget til år 2023 med Plymouth, hvoraf de sidste 5 sæsoner har været i Premier League, og har nemlig Palcic, som styrer højrefløjen totalt 😜
Logged

Sider: 1 2 [3] 4 Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010