home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
17 Mar 2024, 23:29 Fadbamsen Skadestuen ryger ud i online spil.
03 Mar 2024, 06:12 DeBuur Skadestuen Kan ikke vælge Liverpo...
23 Feb 2024, 20:56 ydersog Klubsøgnin... Manchester United
23 Feb 2024, 10:12 valverde4ever Pro Cyclin... Cycling Career - Kan d...
23 Feb 2024, 00:14 g00n Blogs Minimalistic 2020
19 Feb 2024, 14:02 rheya Omklædning... Home Grown spillere?
29 Jan 2024, 11:35 Mulle68 Nostalgi Patches CM 4
Antal Registrerede Brugere: 23280
  0 Brugere, 253 Gæster Online.

Indlæg: 1132681 over 31362 Emner
Nyeste Bruger: queenofsjaipur
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Football Manager 2015
| |-+  Kategori: Omklædningsrummet
| | |-+  Udvikle en Sund Økonomi
0 Brugere og 1 Gæst læser i øjeblikket dette emne.
Sider: [1] 2 Udprint
Forfatter Emne: Udvikle en Sund Økonomi  (Læst 7133 gange)
Gilly
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Udvikle en Sund Økonomi
« : 13 Feb 2015, 21:05 »

Hey,

Jeg er endelig fået gang i et save igen, som har fanget mig, og jeg er nu ved at nå Vinterpausen her i Tyskland. Men som skår i glæden, så halter økonomien ikke bare, den sejler - Og jeg har ikke den fjerneste ide om hvorfor.

De parametre jeg (Og jeg kan sagtens overse nogle, da jeg ikke er en ørn i FM) selv kan påvirke er alle i plus:
- Jeg har 7.130.000 i overskud (og det på trods af jeg har kørt transferbudgettet op på max)
- Jeg får månedligt 1.080.000 i transferafdrag, mod de 674.000 jeg betaler

Mit spørgsmål er nu; hvad pokker kan jeg gøre andet? November kastede følgende økonomiske resultat af sig:
Indtægt: 6,08 Millioner
Udgift: 42,67 Millioner (heraf 25,55 i lønninger)

Jeg får kun 5 % af transferindtægterne, og når flere af mine spillere har luftet ønske om at skifte, så bliver det svært at have et hold efter januar..
Logged

Nodiem
Blogmester
********

Offline Offline

 
Sv: Udvikle en Sund Økonomi
« Svar #1: 13 Feb 2015, 21:26 »

Link billeder fra økonomi siden, gør det lidt nemmere at vurdere Smiley
Logged

Stolt indehaver af Månedens Blog November 2014
Nuværende blog : Balkan Dreaming

Vinder af FMFreaks Ligaen 14/15.
Vinder af FMF udfordre dig 2015
Vinder af BLOG konkurrencen 2018

Gilly
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: Udvikle en Sund Økonomi
« Svar #2: 13 Feb 2015, 21:37 »

Nu ved jeg ikke hvor mange billeder du skal bruge, så du må sige hvis du mangler nogle specifikt Wink

Oversigt
Udgift
Indtægt
« Seneste Redigering: 13 Feb 2015, 21:39 af Gilly » Logged

Nodiem
Blogmester
********

Offline Offline

 
Sv: Udvikle en Sund Økonomi
« Svar #3: 13 Feb 2015, 21:48 »

Grunden til du taber så meget de 2 måneder er nok at du har spillet få eller ingen kampe af betydning til at skaffe indtægter - projekteret står du til at have tjent 80+ mio når sæsonen er slut så umiddelbart ser årsregnskabet fint ud, men kvartals/periode regnskabet er ikke flot..

hvis du er nervøs for ikke at kunne lave en top forretning ud af din klub, så trim lønbudgettet og sælg 25-50% af dine salgsemner hvor sæson Smiley
Logged

Stolt indehaver af Månedens Blog November 2014
Nuværende blog : Balkan Dreaming

Vinder af FMFreaks Ligaen 14/15.
Vinder af FMF udfordre dig 2015
Vinder af BLOG konkurrencen 2018

Gilly
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: Udvikle en Sund Økonomi
« Svar #4: 13 Feb 2015, 21:59 »

Så jeg kan forvente, at jeg ender med 80 millioner på kontoen til sommer? Også selvom jeg ingen ide har, hvor pengene skulle komme fra?

Men jeg har dog en del spillere der ikke røg i sommers, som forhåbentlig kan ryge nu. Det bør kunne sænke udgifterne lidt da..
Logged

Nodiem
Blogmester
********

Offline Offline

 
Sv: Udvikle en Sund Økonomi
« Svar #5: 13 Feb 2015, 22:05 »

Så jeg kan forvente, at jeg ender med 80 millioner på kontoen til sommer? Også selvom jeg ingen ide har, hvor pengene skulle komme fra?

Men jeg har dog en del spillere der ikke røg i sommers, som forhåbentlig kan ryge nu. Det bør kunne sænke udgifterne lidt da..

Mange penge kommer i tyskland fra TV, entre og præmiepenge, så hvis du klarer dig som forventet skulle der stå 80 mio i plus på kontoen, hvis du går ind i "projekteret" er det et estimat - dette ændre sig hvis du giver nye dyrere kontrakt eller køber/sælger spillere Smiley
Logged

Stolt indehaver af Månedens Blog November 2014
Nuværende blog : Balkan Dreaming

Vinder af FMFreaks Ligaen 14/15.
Vinder af FMF udfordre dig 2015
Vinder af BLOG konkurrencen 2018

Gilly
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: Udvikle en Sund Økonomi
« Svar #6: 13 Feb 2015, 22:16 »

Mange penge kommer i tyskland fra TV, entre og præmiepenge, så hvis du klarer dig som forventet skulle der stå 80 mio i plus på kontoen, hvis du går ind i "projekteret" er det et estimat - dette ændre sig hvis du giver nye dyrere kontrakt eller køber/sælger spillere Smiley
Ikke super betryggende, når jeg har lavet samme nummer som i 08/09 med at bliver Herbstmeister.. Men så må vi se hvor langt jeg kan drive den i foråret.

Jeg siger i hvert fald tak for hjælpen, med at få lidt styr på den økonomiske del Smiley
Logged

Dehli
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Udvikle en Sund Økonomi
« Svar #7: 13 Feb 2015, 23:34 »

Hvis du føler at du skal have endnu flere indtægter for at skabe en sund økonomi, så arranger turneer til forskellige lande.
Gå typisk efter store nationer, som Brasilien, USA og kina, på den måde øger du klubbens profil i landet, og dermed merchandices indtægterne, er rigtig effektivt som mindre klub Smiley
Fik i 14'eren Brøndbys merchandies op i over 300 mil om året.
Logged

BIF siden 2003 - Af ren og skær fornuft
Barcelona siden 2004 - Helt naturligt

Min Blog - Parma Drama

Gilly
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: Udvikle en Sund Økonomi
« Svar #8: 15 Feb 2015, 14:38 »

Okay, Som billede længere oppe viser, så mente bestyrelsen at jeg pr. 18. December ville slutte sæsonen med 81,4 Millioner i lommen. Nu - Præcis 2 måneder senere - er min projekteret saldo faldet til 25,31 Millioner; Vel og mærke uden jeg har foretaget noget dårligere end sidst.

Jeg er gået fra 7 Millioner til 24 på lønkontoen, hvor 2 er røget ud, og én er kommet ind transferfrit. Jeg er gået fra at ligge 2'er i Vinterpausen til at være 1'er her efter 21 kampe - Det på trods af en seedning som nr. 8, og et bestyrelsesønske om at opnå "En Respektabel Placering".

Jeg tjener stort set intet i Entreindtægter, Kampindtægter og slet intet i TV-Penge. Og mine lønninger ligger så lavt som omstændighederne tillader, da jeg trods alt er blevet et tophold. Det er lidt demotiverende at jeg intet kan gøre selv, og bare kan se penge fosse ud af kassen? Er der slet ikke noget man økonomiske kan gøre ved det (Udover at sælge bærende profiler) ?
Logged

Spardle
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Udvikle en Sund Økonomi
« Svar #9: 15 Feb 2015, 14:59 »

Glæd dig til ChL det er penge i kassen Wink
Derudover tror jeg, at du skal forvente at se TV pengene til slut i sæsonen (Har ingen viden om Tyskland)
Logged

Burnley, Aab,  FC Barcelona, Schalke 04,
Burnley will win the PrL trophy again, it's just a question about time.
Pretiumque Et Causa Laboris

Gilly
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: Udvikle en Sund Økonomi
« Svar #10: 16 Feb 2015, 11:04 »

Så vidt jeg kan se, tikker der godt 300.000.000 ind, hvis jeg kan holde mig i Champions League-Pladserne (Top 4), ved sæsonafslutning. Det bør i det mindste give holdet + på kontoen igen. Nyt spørgsmål: Er præmiepenge i Bundesligaen det samme som TV-Penge? - Og hvis nej, findes der så et sted, hvor jeg kan se hvor meget jeg ca. vil få i TV-Penge?

Og så er jeg vist ved at indse at Bundesligaen giver dig mange penge mellem sæsonerne, som så skal holde hele den kommende sæson Wink
Logged

Boxx
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Udvikle en Sund Økonomi
« Svar #11: 16 Feb 2015, 11:23 »

I Bundesligaen er præmiepengene højere end f.eks premier league, hvilket skyldes at klubberne i premier league har en mere lukrativ TV-aftale.  Hvad man får i TV-penge i bundesligaen, ved jeg faktisk ikke, og hvor man kan se det bør være inde under ligaen et sted. Jeg ved bare at der er langt flere præmie penge i tysk fodbold end i andre ligaen.

Så som svar: TV-penge og præmiepenge er ikke det samme
Logged

Jeg kan flyve.. i så lang tid det tager mig at ramme jorden fra jeg springer!

Spardle
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Udvikle en Sund Økonomi
« Svar #12: 16 Feb 2015, 14:03 »

Bundesligaen er den klart mest professionelle liga, hvad der gælder reklamer, det er den korte forklaring på hvorfor der er så mange præmiepenge i bundesligaen.
De har fx. 2 grupper, der kordinere hvordan man får reklamerne mest tydelige, hvor alle hold er under enten den ene eller anden gruppe, på nær Bayern Munchen, da de har så mange flere penge, og kan rykke meget bedre aftaler hjem igennem seperate reklamer og sponsorer Peace
Logged

Burnley, Aab,  FC Barcelona, Schalke 04,
Burnley will win the PrL trophy again, it's just a question about time.
Pretiumque Et Causa Laboris

Nodiem
Blogmester
********

Offline Offline

 
Sv: Udvikle en Sund Økonomi
« Svar #13: 16 Feb 2015, 14:15 »

Også derfor det er sjovt og interessant at spille med tyske hold fra de laveste rækker da det er økonomisk muligt
« Seneste Redigering: 16 Feb 2015, 14:23 af Nodiem » Logged

Stolt indehaver af Månedens Blog November 2014
Nuværende blog : Balkan Dreaming

Vinder af FMFreaks Ligaen 14/15.
Vinder af FMF udfordre dig 2015
Vinder af BLOG konkurrencen 2018

lortengert
Ynglingespiller
***

Offline Offline

 
Sv: Udvikle en Sund Økonomi
« Svar #14: 16 Feb 2015, 15:13 »

Du må lige skrive hvordan dit budget kommer igang igen Wink - vil gerne høre om du får vendt skuden Wink
Logged

Sider: [1] 2 Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010