home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
17 Mar 2024, 23:29 Fadbamsen Skadestuen ryger ud i online spil.
03 Mar 2024, 06:12 DeBuur Skadestuen Kan ikke vælge Liverpo...
23 Feb 2024, 20:56 ydersog Klubsøgnin... Manchester United
23 Feb 2024, 10:12 valverde4ever Pro Cyclin... Cycling Career - Kan d...
23 Feb 2024, 00:14 g00n Blogs Minimalistic 2020
19 Feb 2024, 14:02 rheya Omklædning... Home Grown spillere?
29 Jan 2024, 11:35 Mulle68 Nostalgi Patches CM 4
Antal Registrerede Brugere: 23282
  1 Bruger, 315 Gæster Online.

Indlæg: 1132681 over 31362 Emner
Nyeste Bruger: ArmaghRed92
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Football Manager 2015
| |-+  Kategori: Idéfabrikken
| | |-+  FmPresident - 1. del af draften overstået!
0 Brugere og 1 Gæst læser i øjeblikket dette emne.
Sider: [1] 2 3 4 Udprint
Forfatter Emne: FmPresident - 1. del af draften overstået!  (Læst 24532 gange)
Saviola
FmFreaks Crew
(Ejer)
*

Offline Offline


 
FmPresident - 1. del af draften overstået!
« : 04 Feb 2015, 22:33 »

Hej alle,

Vi har brug for jeres hjælp til at teste et nyt projekt og holdbarheden deraf. Normalt er det ret ligetil at forestille hvordan projekter vil forløbe og derfor er der ingen grund til at teste det før man går live, men dette projekt er ikke normalt.

Projektet kan læses nedenfor. Der er en introduktion og et sæt regler bagefter.

Men som sagt er dette blot en beta test, så det jeg er interesseret i er bunker af feedback og også en masse besvarelser (i første omgang drejer dette sig om 1. del af draften – så klub auktion, managers og navn/by – I kan læse mere om dette i reglerne).

Alle besvarelser og regneark skal sendes til enten Sunbao@FmFreaks.dk eller Saviola@FmFreaks.dk. Deadline er søndag kl 19.00 og planen er at jeg gennemarbejder de udvalgte besvarelser selvsamme aften, så der er mulighed for at gå gang med 2. del af draften straks derefter.

Alle spørgsmål og kommentarerer er mere end velkomne i denne tråd. Selvom I ikke vil deltage, så er jeg meget interesseret i at høre feedback. Feedback er nemlig en af hovedårsagerne til denne beta test og så selvfølgelig at se hvordan spillet reagerer med disse brugerdefinerede hold.

Her er linket til regnearket som skal bruges ved deltagelse i projektet

http://www.fmfreaks.dk/data/Diverse/Saviola/FmPresident.xlsx

MVH,
Saviola
« Seneste Redigering: 17 Feb 2015, 22:25 af Saviola » Logged

Saviola
FmFreaks Crew
(Ejer)
*

Offline Offline


 
Sv: Beta test af nyt ambitiøst projekt - testere/feedback efterspørges
« Svar #1: 04 Feb 2015, 22:34 »

Introduktion

En del af charmen ved Football Manager og årsagen til at der er så mange, som normalt ikke interesserer sig for computer-spil, der er hooked på Football Manager er tanken om at man er direkte ansvarlig for en klub og forhåbentligt kan gøre det bedre end den stodder som sidder i det varme sæde i virkeligheden. Der er også mange, som sæson efter sæson, involverer sig i diverse Fantasy Football Leagues rundt omkring, hvor man får XX fiktive dollars til at udvælge sine repræsentanter og de vil så få point alt afhængig af hvor godt de gør det.

Der er nok også nogle af jer der kan huske et projekt kørt her på FmFreaks sidste år som var administreret af den dengang kaldte FC Barcelona som gav jer, brugere, en mulighed for netop at udleve jeres Fantasy Football League drøm i Football Manager. Der er også en tråd her på FmFreaks hvor man kan få hjælp til ens næste klub i manager udfor givne kriterier: om det skal være en klub med godt ungdomsarbejde eller en topklub osv.

Det er en kombination af de oventående elementer som er udgangpunktet for et svært ambitiøst projekt her på FmFreaks: FmPresident League.

Grundideen er at du, brugeren, får mulighed for at opbygge en klub fra bunden af og med et budget på £1 milliard pund skal vælge hvordan disse skal fordeles. Om du vil vælge at have stort fokus på ungdomsarbejde som Southampton, eller hellere have en sugar daddy som kan kaste sig rundt med penge som Manchester City osv.  Der er selvfølgelig ikke råd til det hele og det hele koster selvfølgelig forskellige beløb, så foreground sugar daddy (som Man City har) koster kassen mens fokus på ungdomsarbejde er billigere men afkasten kommer først meget senere. Så det hele handler om din egen ide om hvordan du får success og hvor forskelligt denne er kontra de andre deltagende brugere.  Ideen er så at du skal kæmpe imod andre brugere i en engelsk Premier League med 20 brugerdefinerede hold.

Lyder det komplekst? Det er fordi at det er det skam også, men hvis du har mod på at være med i en af de mest nørdede konkurrencer set nogensinde på den danske FM-scene og også lyst til at sætte dig ind i den mere-end-normalt tekniske fremgangsmåde, så hop over i tråden og læs grundigt instrukserne omkring dette projekt og meld dig gerne til!
Logged

Saviola
FmFreaks Crew
(Ejer)
*

Offline Offline


 
Sv: Beta test af nyt ambitiøst projekt - testere/feedback efterspørges
« Svar #2: 04 Feb 2015, 22:35 »

REGLER

FmPresident League er en mulighed for at tilfredsstille det mest nørdede gen af jer derude. I bund og grund får du kastet en milliard pund i hovedet og disse skal du fordele rundt på de forskellige elementer som konstituerer en moderne fodboldklub nu til dags. Mere om de specifikke elementer senere.
Når du og de 19 andre deltagere har valgt hvordan klubberne skal se ud, så vil jeg kreere disse i databasen og starte spillet op.
Jeg vil så løbende opdatere om hvordan det går de enkelte klubber med resultater osv og hvad I ellers gerne kunne tænke jer at høre. Hvordan disse opdateringer skal foreløbe er meget op til jer.
Men blot fordi at jeres klub er blevet oprettet og kørende i spillet, så stopper jeres indflydelse ikke der. Hver transfer vindue får I mulighed for at købe nye spillere til jeres klub – enten fra hinanden (hvor I selvfølgelig skal være enig om pris osv) før handlen sker, eller fra andre klubber, hvor priserne er skrevet i en liste jeg uploader før hvert transfer vindue. Rent praktisk vil disse handler blive foretaget via in-game editoren. Hvilke andre ting der skal være muligt når først spillet er undervejs, skal diskuteres yderligere – måske kan I fyre manageren, forlænge kontrakten med jeres nøglespillere osv.

Nu til det mere praktiske om hvordan det vil fungere.
De enkelte deltagere får deres egen kopi af spillets regneark som indeholder al relevant information omkring de grundelementer der skal vælges.

Før spillet kan oprettes i spillet, er der to stadier som brugeren skal igennem, begge foregår i spillets regneark.

Først skridt og de første ting der skal vælges er 3 ting:
1)   Du skal afsætte X antal millioner til deltagelse i en klubauktion. Dette beløb skal indsættes under ”Overview” og ”Club Auction Bid Details”. Da alle de nye klubber vil være baseret på de eksisterende Premier League klubber og for at få delt disse ud blandt jer, skal der afholdes en auktion. Den af jer som byder mest vil få tildelt klubben med det bedste ry. For yderligere detaljer, se ”Club Auction”-fanebladet. Her er det vigtigt at gøre jer opmærksom på rækken kaldet ”Min-Bid”. For at komme i betragtning til diverse klubber, skal I mindst byde det beløb der står i det felt. Det kan derfor godt lyde som en dyr affære hvis man skal have fat i top spot (club no: 20), men ud over et fantastisk ry, får du fx også 400.000 ekstra til lønbudgettet og i alt £160m ekstra til budget (100m fra balance + 60m til transfer budget) hvis du får klub nr. 20. Det er lidt pudsigt at top spot ikke også garanterer en plads i Champions League, men da I nok godt kan lure hvilken klub der er bag club no. 20 så er det sådan det nu engang er. Men fx ved klub 16-19 får man også plads i Champions League.
a.   Det er værd at bemærke at al gæld, transfer klausuler, samarbejdsklubber, rekorder, tidligere trofæer, taktiske præferencer og spillere bliver fjernet fra klubben og derfor ikke med i købet.
b.   Dog får man det eksisterende personale, trøjer og sponsorkontrakter med i købet.
c.   Så umiddelbart giver det stor fordel at få en af de store klubber, men den store gulerod for de dårlige hold er at ved at få klub nr. 1 så får man også første valg i draften, når det kommer til at vælge manager og spillere. Så det er første større konfliktfyldt beslutning der skal tages
d.   Hvis alle byder over 100m i klubauktionen, så er det stadigvæk således at hvis højst bydende har budt 130m, så vil vedkommende få klub nr. 20 og 2. højstbydende vil få klub nr. 19 osv. Så der bliver altså ikke 20 identiske klubber uanset hvordan buddene fordeler sig.
2)   Den anden ting man skal vælge er hvem der skal være ansvarlig for klubben på daglig basis, så hvilken manager der skal tilknyttes. Fremgangsmåden er her et draftsystem, hvor 1. valg er den med det dårligste hold. Da man ikke kender sin draftposition før valget af manager skal man derfor vælge hele 20 managers. Man kan se de tilgængelige managers i "Managers"-fanebladet. Du skal indsætte dine 20 valg i ”Draft Order”-fanebladet under ”Draft Round 1: Manager delen. Nok nemmest at copy paste de enkelte managers fra ”Managers”-fanebladet.
a.   Vigtigheden af hvilken managers skal ikke kun ses i lyset af at det nok er en fordel at have Jose Mourinho ansvarlig for ens klub fremfor fx Peter Lydesen fra Danmarksserien. Men også at de enkelte manager foretrækker forskellige taktikker og dette vil være vigtigt for jer at vide før I vælger hvilke spillere I vil have. Derfor, under ”Managers” kan I se de enkelte managers ”Preferred Formation” og for at få mere specifikke detaljer omkring de enkelte taktikker, så kan I under ”Tactics” se hvordan taktikkerne ser ud, både formationsmæssigt, men også hvilke spilletyper der er brug for.
b.   I venstre del af ”Draft Order”-delen under ”Allocation Key” skal du også indsætte hvad det maksimale er du vil bruge på en manager i form af transfer fee og wage allocation. Det giver ikke så meget mening når det kun er en manager, du skal vælge, men senere hen bliver det lidt mere komplekst og relevant. Her skal du så bare være opmærksom på at både wage og transfer fee allocation skal være højere end den dyreste manager, som du vælger under ”Draft Picks”.
c.   Fordelen ved at lave draften på denne måde er at den kommer til at tage markant kortere tid, dog kræver det så at deltagerne laver en fuldkommen liste over alternativer, så hvis deres 1. valg er taget, så vil deres næste mulige valg blive taget af dem osv.
3)   Den sidste ting er ren formalitet. I ”Overview”-fanebladet skal du udfylde ”Basic Details”-sektionen, så du skal navngive klubben og også vælge hvilken by, klubben skal være fra.
a.   Jo mere attraktiv by, jo dyrere er det at være fra den klub. Men det gør også at spillere hellere vil til din klub, så måske værd at være fra en større by end en lille lorteby. Men igen, det er din beslutning.
b.   Angående navne, så skal alle navne godkendes af mig og derfor vil kun seriøse navne blive godkendt.

Når du har klaret disse to ting, så skal du sende regnearket tilbage til mig og jeg vil hurtigst muligt vende tilbage til de enkelte deltagere, hvor fordelingen af klubber og managerne vil være på plads.

Næste skridt er dér hvor de helt store beslutninger skal foretages og igen skal det hele foretages i regnearket.

1)   I ”Overview”-fanebladet, kan du se dit opdaterede ”Total Budget” oppe i toppen. ”Transfer Budget” er simpelthen hvad du har tilbage til spiller-draften.
2)   Ydermere også værd at nævne at du kun generelt skal bruge de grønne og gule celler, hvorimod de røde celler indeholder formularer og for det meste beregner hvor meget dine valg vil koste dig.
3)   Fremgangsmåden om hvordan du udfylder ”Overview” og resten på er egentligt lidt op til dig, men vil gå igennem de forskellige sektioner her:
4)   ”Stadium Details”. Her skal du vælge et navn på dit stadion (igen kun seriøse navne) og hvor stort dette skal være, udvidelseskapacitet og hvor mange mennesker der i snit, som minimum og maksimalt der kommer til dine kampe. Derudover også om der skal være varme i banen.
a.   Umiddelbart hvis Average Attendance er over Capacity og hvis Expanded Capacity er over Capacity, så er der grobund for en udvidelse af stadionet senere hen.
b.   Alle stadions vil blive sat til at være ejet af klubben.
5)   ”Facilities Details”. Dette er ret lige til. Her skal du vælge kvaliteten af de faciliteter og ungdomsrekruttering, som klubben besidder.
6)   ”Finances Details”. Her skal du vælge det ugentlige lønbudget (dette er vigtigt i forhold til spillerdraft) og så også om klubben har en sugar daddy eller ej. Resten, såsom balance og transfer budget afhænger af alle dine andre valg.
7)   ”Manager Details”. Her vil dit valg fra tidligere blive vist og kan derfor ikke blive ændret.
8)   ”Club Auction Bid Details”. Dette viser igen hvad du tidligere valgte af beløb.
9)   Du har sikkert også noteret dig at der er en ”Debt”-sektion. Dette er hvis du ender med at bruge flere penge end som dit budget foreskriver. Det kan være tillokkende men vær opmærksom på at denne gæld bliver en del af spillet og ganget med 10. Derfor hvis du bruger 10 millioner for meget, så vil klubben have en gæld på 100m i spillet. Derfor skal dette overvejes kraftigt før det bliver benyttet.

”Players”-, ”Managers”-, ”Club Auction”- og ”Tactics”-fanebladene er blot for reference og værktøjer til at hjælpe dig foretage de relevante beslutninger.

For at udvælgelsen af ens spillertrup ikke bare bliver et spørgsmål om hvem du bedst kan lide uden nogen overvejeler om andre elementer end hvor god du synes spilleren er, så er det blevet oprettet et mere dybdegående system, hvor spillerene som du kan få afhænger af de andre beslutninger du har foretaget dig.
Med andre ord: du skal tage højde for dit transfer og løn budget og hvor dyre spillerne er, både at købe men også hvor meget de kræver i løn.
Til dette formål bliver ”Draft Order”-fanebladet brugt. Det var også her at du tidligere lavede en liste over hvilke manager du gerne så i klubben.

Der kan vælges op til 30 spillere i draften. Om du vil have en trup på mindre end de 30 er helt op til dig. Det er vigtigt at pointere at når du først har udfyldt ”Draft Order”-fanebladet, så er der ingen vej tilbage, da hele draften vil blive baseret på disse valg, du foretager dig nu.
Draft orderen er ligesom ved managers. Ejeren af klub nr. 1 får 1. valg i 1. runde, men har så sidste valg i runde 2 osv.
Det første skridt bør være at du finder ud af hvor meget af dine budgetter, du vil bruge på de enkelte runder. For at gøre det mere overskueligt, så skal du for hver runde vælge hvilken position du vil have en spiller til (derfor ikke et særlig dynamisk system, men gjort for at gøre processen markant hurtigere end at have en manual draft). Her er det vigtigt at du kigger på den foretrukne taktik, som din manager har, da det nok er at foretrække at have spillere som passer ind der.
Næste skridt er så at lave en liste af spillere for hver runde. Og vigtigt at du fylder alle 20 rækker ud for hver runde, selvom at du måske har 1. valg i runde 5. Grunden til dette er, at du skal være opmærksom på at dit 1. valg i runde 5 måske allerede er blevet valgt. Hvis alle dine 20 valg i en runde er blevet valgt, så er planen umiddelbart at jeg vil vende tilbage til dig og bede dig om en ny liste (tvivler egentligt lidt på at det sker, når man tænker på at der er over 5500 spillere med).
So far so good. Nu vil jeg prøve at forklare hvordan budgetterne fungerer og det er her, det bliver ret kompliceret.
Bedste måde er med et eksempel med fiktive tal.
Hvis man har allokeret 200k til 1. runde og 100k til 2. runde og lavet en følgende pickorder: 2. runde: SC, 3. runde: CM og speciferet draft order som følgende:
SC (parentes værdierne er løn)
1. Torres (180k), 2. Carroll (70k), 3. Leandro Damiao (20k)
CM:
1. Fabregas (90k), 2. Sneijder (180k), 3. Pjanic (30k).
Lad os sige at du kan få begge dine 1. valg (ikke valgt af andre): Torres og Fabregas og da Torres' løn er under de 200, så kan du få ham og du kan også få Fabregas i 2. runde da hans løn sammenlagt med Torres' er under den totale allokering for de to runder (deres samlet løn er 270 og du har allokeret 300).
Et andet eksempel: Du får stadigvæk Torres men desværre er Fabregas taget. Normalt vil man så få Snejider men hans løn vil gøre at forbruget for de 2 runder er på 360 som er over max og derfor vil du ikke kunne få Snejider men Pjanic istedet.

Håber at det gav mening.

Når du vælger spillere er her også et par sporadiske tanker som du kan overveje om det har relevans for dig:
a)   Husk at der stadigvæk er homegrown regler der skal overholdes i Premier League og Europa.
b)   Alle spillere, som i virkeligheden spiller i Premier Leauge, der ikke bliver taget i draften bliver frigivet fra deres klub og vil være på fri transfer.
c)   Du skal ikke tænke på arbejdstilladelser, da alle lande vil være betragtet som værende EU-lande.
d)   Kolonnen ”Current Ability (1-5)” og ”Potential Ability (1-5)” skal ses som en vurdering af en talentspejder af spillerens nuværende og fremtidige evner og jo højere tal, jo bedre spiller. Dette kan være relevant at kigge på hvis du er interesseret i nogle ukendte talenter på listen.

Når du har færdiggjort ”draft order”-fanebladet, så skal regnearket sendes tilbage til mig og jeg vil lave en live draft hurtigt muligt.

Alle de penge som du ikke bruger af dit transfer budget vil ryge ind i din bank balance og kan bruges senere i spillet.

Det var en gennemgang af det arbejde, som påkræves af dig for at kunne deltage. Hvis det lyder spændende, så tilmeld dig ved at skrive i den her tråd. Hvis du har spørgsmål, så må du også stille dem her.
Logged

Saviola
FmFreaks Crew
(Ejer)
*

Offline Offline


 
Sv: Beta test af nyt ambitiøst projekt - testere/feedback efterspørges
« Svar #3: 04 Feb 2015, 22:36 »

Det var en helvedes masse tekst, men hvis I ikke er skræmt af kompleksiteten af det, så kunne det være super fedt hvis du gad deltage i beta testen. Gentager lige mig selv til hvordan det skal foregår:

Alle besvarelser og regneark skal sendes til enten Sunbao@FmFreaks.dk eller Saviola@FmFreaks.dk med 1. del af draften i regnearket er udfyldt. Deadline er søndag kl 19.00 og planen er at jeg gennemarbejder de udvalgte besvarelser selvsamme aften, så der er mulighed for at gå gang med 2. del af draften straks derefter.

Alle spørgsmål og kommentarerer er mere end velkomne i denne tråd. Selvom I ikke vil deltage, så er jeg meget interesseret i at høre feedback. Feedback er nemlig en af hovedårsagerne til denne beta test og så selvfølgelig at se hvordan spillet reagerer med disse brugerdefinerede hold.

Her er linket til regnearket som skal bruges ved deltagelse i projektet

http://www.fmfreaks.dk/data/Diverse/Saviola/FmPresident.xlsx

MVH,
Saviola
Logged

Sunbao
FmFreaks Crew
(Ejer)
*

Offline Offline


 
Sv: Beta test af nyt ambitiøst projekt - testere/feedback efterspørges
« Svar #4: 05 Feb 2015, 19:46 »

Yderst spændene projekt, som jeg er sikker på vores brugere vil glæde sig til at deltage i.
Logged

Nodiem
Blogmester
********

Offline Offline

 
Sv: Beta test af nyt ambitiøst projekt - testere/feedback efterspørges
« Svar #5: 05 Feb 2015, 20:16 »

Jeg synes det lyder spændende, kompliceret og nørdet - planlægger at se på det i morgen eftermiddag/aften (:
Logged

Stolt indehaver af Månedens Blog November 2014
Nuværende blog : Balkan Dreaming

Vinder af FMFreaks Ligaen 14/15.
Vinder af FMF udfordre dig 2015
Vinder af BLOG konkurrencen 2018

Coldice
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: Beta test af nyt ambitiøst projekt - testere/feedback efterspørges
« Svar #6: 05 Feb 2015, 22:13 »

Ved ikke om jeg har tid, men lyder super fedt. Opstemt
Håber jeg når det i weekenden.
Logged

Hvis du er til blogs, kunne du jo læse min:

Without Security!



Brøndby IF <3

Barfoed91
Gæst
 
Sv: Beta test af nyt ambitiøst projekt - testere/feedback efterspørges
« Svar #7: 05 Feb 2015, 22:25 »

Som de to andre kommentarer synes jeg også, at det lyder vildt fedt!
Ville ØNSKE, at jeg havde tiden til det, men da det allerede kniber med tiden til mit eget projekt, må jeg desværre melde fra i denne omgang Skuffet

Jeg glæder mig dog til at følge det her projekt som passiv ikke-deltager!
Logged

Boxx
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Beta test af nyt ambitiøst projekt - testere/feedback efterspørges
« Svar #8: 06 Feb 2015, 07:41 »

Jeg har lidt tid, til at forsøge at sætte mig ind i det, så jeg har downloadet regnearket, og vil kigge på det i løbet af i dag .) Men det lyder som et lækkert, lækkert lækkert projekt!!
Logged

Jeg kan flyve.. i så lang tid det tager mig at ramme jorden fra jeg springer!

Saviola
FmFreaks Crew
(Ejer)
*

Offline Offline


 
Sv: Beta test af nyt ambitiøst projekt - testere/feedback efterspørges
« Svar #9: 06 Feb 2015, 10:10 »

Mange tak for de positive tilbagemeldinger! Håber at I får mulighed for at deltage! Og hvis I støder på problemer, så må I endelig sige til!
Logged

Boxx
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Beta test af nyt ambitiøst projekt - testere/feedback efterspørges
« Svar #10: 06 Feb 2015, 13:58 »

Burde det ikke være et blankt excel ark, man henter hvor du bare har indtastet formler? Her er der allerede valgt manager osv
Logged

Jeg kan flyve.. i så lang tid det tager mig at ramme jorden fra jeg springer!

Ariana Grande
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Beta test af nyt ambitiøst projekt - testere/feedback efterspørges
« Svar #11: 06 Feb 2015, 14:27 »

1. Hvad betyder seriøse navne hvad angår klubnavne? Det er godt nok et vidt begreb hvad man ser som seriøst.

2. Forstår ikke helt det med Wage og transfer allocation. Skal jeg blot skrive et tal i det øverste grønne felt for begge dele og det er det hele? (et tal som selvfølgeligt er større end den dyreste spiller på min draftliste)
Logged


Boxx
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Beta test af nyt ambitiøst projekt - testere/feedback efterspørges
« Svar #12: 06 Feb 2015, 14:58 »

1. Hvad betyder seriøse navne hvad angår klubnavne? Det er godt nok et vidt begreb hvad man ser som seriøst.

2. Forstår ikke helt det med Wage og transfer allocation. Skal jeg blot skrive et tal i det øverste grønne felt for begge dele og det er det hele? (et tal som selvfølgeligt er større end den dyreste spiller på min draftliste)

Vil lige fortælle hvordan jeg har gjort det forhåbentlig kan det hjælpe)

1. Her tænker jeg ikke man skal kalde sit hold, the narcotics users eller noget i den stil. Jeg valgte til denne beta at kalde holdet for Newsport Athletic.. tror det er noget i den bane han forventer. Jeg tænkte at, hvad kunne et fodbold hedde i virkeligheden, og så kaldte jeg dem det.

2. Jeg var også lidt lost her i starten, men jeg tænker det er allokering af ressourcer i forhold til din manager. Man skal skrive 2 tal, så du beskriver hvad du maksimalt vil give i løn, og hvad du maksimalt vil betale for en manager. I min situation skrev jeg 80.000 og 22.000.000, fordi jeg så har lidt råderum under disse budgetter til at finde en dygtig manager. Det er de grænser for hvor meget jeg vil bruge på at finde en manager. MIn manager skal derfor opfylde begge disse krav. Jeg tænkte på det som transferforhandling er i FM. Først aftaler man en pris (22.000.000) og derefter en løn (80.000), i dette tilfælde er det dog grænser.

Over til dig Saviola!

Når man åbner regner arket er der allerede valgt nogle ting i faciliteter mv. Jeg tænker her det ikke bør være sådan, givet det er misvisende for budgettet. Ved godt det ikke spiller den store rolle, men for nemhedens skyld, ville det være rart hvis alle de celler i excel, man skal skrive/vælge noget i var blanke, blot for at sikre at nogen ikke bliver forvirret.

En anden ting er, at du ikke har medtaget mange manare, som for eksempel har du ikke ret mange af de managere der sidder i tyske, franske og italienske klubber. Ikke fordi du ikke har nok, men det at vælge udelukkende ud fra hvilket system de kører er ikke noget særlig godt grundlag. Som du kan se af min excel fil, så har jeg valgt lidt rundt omkring, men det er mere fordi jeg valgte ud fra hvem jeg godt kan lide som manager, og deres spillestil. Om det er en fejl fra min side, ved jeg så ikke.

Til sidst, kommer vi til at have en indflydelse på taktikken? Jeg vil gerne fifle med roller, så jeg ikke er fastlagt i de roller du har fremlagt i din taktik, også jeg muligvis for større frihed under draften, til at vælge forskellige typer af spillere.

Det var alt i første omgang!
Logged

Jeg kan flyve.. i så lang tid det tager mig at ramme jorden fra jeg springer!

Sunbao
FmFreaks Crew
(Ejer)
*

Offline Offline


 
Sv: Beta test af nyt ambitiøst projekt - testere/feedback efterspørges
« Svar #13: 07 Feb 2015, 12:36 »

Kom så folkens &#128515;
Logged

kyhn
Ynglingespiller
***

Offline Offline


 
Sv: Beta test af nyt ambitiøst projekt - testere/feedback efterspørges
« Svar #14: 08 Feb 2015, 15:24 »

Hvor mange er tilmeldt ind til vider...? Det ser godt nok lidt avanceret ud håber at jeg kan finde ud af det, for er meget interesseret.?.
Logged

Odense Boldklub - Arsenal

Sider: [1] 2 3 4 Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010