home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
17 Mar 2024, 23:29 Fadbamsen Skadestuen ryger ud i online spil.
03 Mar 2024, 06:12 DeBuur Skadestuen Kan ikke vælge Liverpo...
23 Feb 2024, 20:56 ydersog Klubsøgnin... Manchester United
23 Feb 2024, 10:12 valverde4ever Pro Cyclin... Cycling Career - Kan d...
23 Feb 2024, 00:14 g00n Blogs Minimalistic 2020
19 Feb 2024, 14:02 rheya Omklædning... Home Grown spillere?
29 Jan 2024, 11:35 Mulle68 Nostalgi Patches CM 4
Antal Registrerede Brugere: 23281
  0 Brugere, 271 Gæster Online.

Indlæg: 1132681 over 31362 Emner
Nyeste Bruger: TindraTindra
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Football Manager 2015
| |-+  Kategori: Blogs
| | |-+  #33.(THE END)Alis Aquilae ~ On an eagle's wings
0 Brugere og 1 Gæst læser i øjeblikket dette emne.
Sider: [1] 2 3 ... 5 Udprint
Forfatter Emne: #33.(THE END)Alis Aquilae ~ On an eagle's wings  (Læst 44554 gange)
TripleX9
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
#33.(THE END)Alis Aquilae ~ On an eagle's wings
« : 20 Jan 2015, 12:43 »



Jeg har valgt at rykke mine indlæg fra Wester's Challenge over i denne blog. Derfor vil starten virke som en massiv tekst blog. Dog skulle det være muligt at kunne danne sig et nogenlunde overblik ved at se de nedenstående oversigter for titler, trup og transfers. Jeg håber i hvert fald, at det er muligt at komme igennem, for de forhåbentligt mange af jer, som gider følge denne blog, og endnu bedre måske komme med positiv og negativ kritik.

Challengen kort fortalt er, at blive nummer 1 på Coefficient-listen, som fra start føres af Real Madrid med +160.000, og dette skal gøres på så få sæsoner som muligt.

Udover selve challengen har jeg nu også sat mig nogle andre mål, der blandt andet er med til, at jeg tror og håber dette kan blive et langt save, måske mit længste nogensinde. Målsætninger og strategier kan skifte, lige så vel som jeg skifter taktik, når det pludseligt ikke kører længere. Football Manager er blevet lidt klogere, og derfor har Plug & Play kortere levetid end i andre versioner, så derfor må manageren jo agere, når resultaterne udebliver.

Langsigtede Mål +10 år

- Blive en legende i klubben
- Blive nummer 1 i hall of fame
- Nyt stadion og gerne med mit navn
- Blive førende leverandør til det engelske landshold

Kortsigtede Mål -10år

- Blive nummer et på CoefficientListen (5-6 sæsoner)
- Have det bedste af det bedste til ungdommen
- Mindst 50% skal være af egen avl og have engelsk                nationalitet
- S.A.F's rekorder SKAL overgåes (Der er kun et rødt hold i       England ~ YNWA)

Transferregler

Gældende efter 1. pladsen på CoefficientListen er nået
- 75% af alle indkøb skal være af engelsk nationalitet
- Spillere over 18 skal være til salg eller transferfrie


Med disse regler, og flere kan blive tilføjet, så håber jeg både motivationen og spændingen i savet forbliver intakt. Det er i hvert fald anderledes, end jeg plejer at spille, hvor jeg normalt har frie tøjler. Dermed håber jeg at The Eagles kan bære mig helt derop, hvor alle mine mål bliver nået.

God læselyst og velkommen til både de aktive og mere stille læsere Smiley

« Seneste Redigering: 20 Feb 2015, 13:52 af TripleX9 » Logged


TripleX9
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Tjaaaa
« Svar #1: 20 Jan 2015, 12:44 »

« Seneste Redigering: 20 Feb 2015, 13:52 af TripleX9 » Logged


TripleX9
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Tjaaaa
« Svar #2: 20 Jan 2015, 12:47 »



Her vil der blive opdateret hver gang klubben vinder et nyt trofæ. Jeg håber selvfølgelig det bliver til mange med tiden.


TITLER TOTAL: 8

ANTAL SÆSONER: 6



PREMIER LEAGUE TITLER


1. 2016/2017

2. 2017/2018

3. 2018/2019



FA CUP TITLER


1. 2016/2017 Southampton 2-0

2. 2018/2019 Arsenal 5-1



CARLING CUP TITLER


1. 2014/2015 Liverpool -   8-2

2. 2018/2019 Arsenal 3-1(f)



CHAMPIONS LEAGUE TITLER


1. 2019/2020 REAL MADRID 3-1



KLUB VM TITLER

« Seneste Redigering: 20 Feb 2015, 13:25 af TripleX9 » Logged


TripleX9
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Tjaaaa
« Svar #3: 20 Jan 2015, 12:48 »

« Seneste Redigering: 16 Feb 2015, 18:30 af TripleX9 » Logged


TripleX9
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Tjaaaa
« Svar #4: 20 Jan 2015, 14:18 »



DE FØRSTE 10

(Flyttet fra challenge siden)

Så er de første 10 PRL-kampe overstået. Crystal Palace ligger på en 6.plads 2 point efter Man. City, som er på den 4. plads der er målsætningen i første sæon.

Værste nederlag: 5-1 tæv hos Man. City

Bedste sejr: 2-1 på Stamford Bridge

Indkøb: Balanta, Sisto & L. Romero.

Ud: Chamakh & Jedinak.

Der er kommet lidt mere styr på trænersituationen også, så vi min. har 4œ stjerne i hver kategori.

Spillet begynder at køre bedre og bedre, efter at de fleste spillere er ved at have fuldstændigt styr på taktikken. Har dog spillet et par dumme uafgjort efter, at vi har ført både med 2 & 3, og det er sgu ikke godt nok. Vi arbejder dog på sagen.

Indtil videre er sæsonen godkendt, og jeg tror stadig på målsætningen om CHL for Crystal Palace næste sæson. I Capital One er vi også stadigt med, og har Norwich i kvartfinalen.
« Seneste Redigering: 28 Jan 2015, 14:45 af TripleX9 » Logged


TripleX9
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Tjaaaa
« Svar #5: 20 Jan 2015, 14:21 »



MARCHING ON

(Flyttet fra challenge siden)


Så er vi nået til 1. Januar og klubben er på den godkendte 4.plads. Der er dog ikke langt op til yderligere avancement. Manchester United fører med 47 point for 18 kampe. Vi andre har spillet 19 kampe, hvor Tottenham ligger nummer 2 med 44 point. Derefter kommer City som nummer 3 med 42 point, lige som vi selv har. Der er lige nu 10 point ned til Everton på 5.pladsen. De mangler dog også en kamp mod netop Manchester United.

De største problemer, der i klubben lige nu er manglen på klubber, som gider byde på vores overskydende spillere. Jeg har adskillige spillere, som jeg sagtens kan undvære, men som jeg ikke kan komme af med. Derfor kommer der nok ingen tilgange til klubben i Januar, udover den efterhånden verdensberømte norske teenager.

Palace is marching on!




Kan da lige nævne at Sisto blev udvalgt som Golden Boy Smiley
« Seneste Redigering: 28 Jan 2015, 14:45 af TripleX9 » Logged


TripleX9
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Tjaaaa
« Svar #6: 20 Jan 2015, 14:24 »



FØRSTE NEDERLAG

(Flyttet fra challenge siden)


Det blev ikke til så meget spil i går, så er kun netop kommet ud af Januar. Det startede sgu lidt små sløjt i det nye år med nogen dumme point tab. Først en dum uafgjort i Leicester, Hvor Kasper "Plankeværk" Schmeichel var helt umuligt at passere. Derefter første nederlag i 20 kampe, mod bundholdet Swansea. Det var sgu nærmest en skandale at starte 2015 sådan. 1 sølle point mod ligaens nummer 18 og 20. Kan sgu da godt være at Crystal Palace også hører til nede i den region.

Nå helt galt er det dog ikke gået i Januar. Vi sluttede godt af mod Hull først og derefter vandt vi slaget om 2.pladsen i ligaen. 3-0 blev det til hjemme mod Manchester City, og dermed er Crystal Palace på 2.pladsen i Premier League. Manchester United er vist fløjet, så tør ikke håbe på andet en sølvmedaljer i bedste fald.

I januar har vi også spillet FA og Capitol One cup. De to semifinaler i Capital One Cup var intet problem for mine reserver som slog Bournemouth samlet 8-1. Så vi har sikret os en plads på Wembley allerede i første sæson. Det er en finale mod Liverpool, som vi slog i December.

FA-cuppen bød på et møde med et af Sheffield holdene, og der var ingen slinger i valsen med en 3-0 sejr.

Så en godkendt januar måned, hvor det startede skidt med pointtab mod de små, og skader til de 3 spillere, som jeg bruger på DM-pladsen, men reserverne er trådt til.

Januar bød heller ikke på nogen transfers, da klubkassen er mere eller mindre tom, og vi fik ikke solgt nogen spillere.


« Seneste Redigering: 28 Jan 2015, 14:45 af TripleX9 » Logged


TripleX9
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Tjaaaa
« Svar #7: 20 Jan 2015, 14:26 »



THE EAGLES I CHAMPIONS LEAGUE

(Flyttet fra challenge siden)



Første sæson er overstået med Crystal Palace. Klubben fik sin bedste placering nogensinde i Premier League. Det blev til en meget meget flot 2.plads, foran Manchester City og Tottenham. Manchester United var i en klasse for sig selv denne sæson, og satte ny pointrekord med hele 98 point. Vi var et af de få eller måske eneste hold, der ikke tabte til United i løbet af sæsonen, da vi fik 0-0 hjemme, og vandt med 2-1 på Old Trafford.

Mit først besøg på Wembley blev også til en triumf. Modstanderen hed Liverpool, og efter 10 minutter stod der 2-2, efter vi havde ført med 2-0. Det var en sindsyg start på en sindsyg kamp. Vi vandt kampen fuldt fortjent med hele 8-2 med hattrick af både Bannan & Campbell. Europabilletten var dermed sikret, og ikke mindst et trofæ til klubben. Det var dog som om at efter denne triumf, så var folk mætte eller trætte, for resten af sæsonen blev en gang blandede bolcher, hvor vi tabte og vandt på skift, men heldigvis slog vi de rigtige klubber.

Økonomien er ved at være nogenlunde i klubben, da sidste sæson gav et overskud på knap 200 mill.kr. Dermed kunne klubben betale sin gæld ud, og igen forhøje min del af transfers til "hele" 45% efter det havde været nede på 30%. Det er jo helt fantastisk, og sikrer at jeg virkeligt kan forme klubben eller not. Jeg frygter et meget kedeligt transfervindue med et budget på 0 kr. og kun 45 % af eventuelle salg.

Men fuck det, for The Eagles skal spille Champions League allerede nu, så det hele skal nok lykkes Smiley



« Seneste Redigering: 28 Jan 2015, 14:45 af TripleX9 » Logged


TripleX9
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Tjaaaa
« Svar #8: 20 Jan 2015, 14:41 »



OPSTART & MÅLSÆTNINGER FOR SÆSON 2

(Flyttet fra challenge siden)



Ganske som forventet blev det et hårdt transfervindue. To spillere havde jeg udset mig, men vidste også godt at det ville blive svært at skaffe kapital i tide. Lejesvenden Zaha var jo en af vores bedste i den overståede sæson. I lejekontrakten var det aftalt at vi kunne købe ham for 70 millioner kroner. For mig var det en spotpris, når han havde vist de takter, som havde gennem hele sæsonen. Desværre var det umuligt for mig at skaffe 70 mill inden han skulle retur til United, og derfor smuttede han istedet til Paris for 175 mill.

Derefter gik jagten ind på Carlos Fierro, som skulle være manden med målene for mit Crystal Palace hold i mange år fremover. Der var efter hånden begyndt at komme lidt penge i kassen ved nogle salg, men ikke helt nok til de 85 mill. kontant, som hans klub krævede. Jeg kunne jo ikke sælge et halvt hold bare for at få fat i Carlos, så jeg begyndte med div. klausuler, og var over 150 mill.  på et tidspunkt, men de var slet ikke interesseret. De solgte ham i stedet til Everton for 85 mill. De må jo have skulle bruge penge lige nu og her.

Det ender nok med at jeg lejer et par gode spillere, og måske køber lidt talenter i stedet for. John Gudetti er ankommet til klubben på en fri transfer som den første nye mand. Medmindre bestyrelsen kommer med et eller andet vildt, så ender det nok med at blive et lige så trist og kedeligt vindue, som jeg havde frygtet. Et vindue der har trimmet truppen, hvor overskydende spillere har forladt klubben, men også et vindue hvor vi ikke rigtigt er blevet hverken svækket eller forstærket indtil nu. Der er dog stadigt lidt tid.

Mål for sæsonen 15/16


Nej forventer ingen 2. plads igen. Jeg tror vi får det lidt vanskeligere, end vi har haft i den sidste sæson. Ikke så meget fordi, vi er blevet svagere, men mere fordi at jeg vil satse 100% på de bedste spillere når vi spiller Champions League, og det kan godt give lidt pointtab i ligaen er jeg bange for.

Alt kan dog ske, for har samme målsætning som sidste år, at vi skal kvalificere os til Champions League. Det kan jo så blive gennem ligaen, eller ved at vinde CHL i år (som jeg dog slet ikke tror på overhovedet). Målsætning for CHL i år må være at komme videre fra gruppespillet, og derfra kan alt ske. På nuværende tidspunkt synes jeg dog ikke holdet er stærkt nok mod de helt store, eller jeg skulle måske nærmere sige stabile nok mod de helt store, for vi har jo gode resultater mod dem også.

Konklusion

- Mindst nummer 4 i Premier League
- Som minimum videre fra gruppespillet i Champions League
- Nationale Cups giver mulighed for at give kamptræning til 2.kæden - så må vi se hvad det rækker til.
- Forstærke økonomien så meget at jeg igen får 100% af transfers til at handle for.
- Gøre ungdomsrekruttering & ungdomsfaciliteter bedre
« Seneste Redigering: 28 Jan 2015, 14:46 af TripleX9 » Logged


TripleX9
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Tjaaaa
« Svar #9: 20 Jan 2015, 14:43 »



TÆT I TOPPEN

(Flyttet fra challenge siden)


Det nærmer sig igen December og jueltiden. Heldigvis er det da kun i mit save og ikke i den rigtige verden, for tvivler da på mange af os kan klare det allerede igen Smiley ....  10 kampe har vi spillet af den nye sæson, og vi ligger "kun" nummer 6. Det er dog ikke så katastrofalt, da vi kun har tabt en enkelt kamp. Det fortæller nærmere at det er ret tæt i toppen og at kun 5 point skiller nummer 1 og nummer 7 lige nu.

Vi har sådan set spillet godt nok, og min kanter er igen flyvende. Dog kniber det lidt mere for mine angribere at leve op til sidste sæsons scoringsniveau. Svenske John G, spiller faktisk udmærket i kampene, men han er satme ikke alt for træfsikker endnu. Det samme gælder for lejesvenden Babacar, som heller ikke bare er eksploderet i en målrus, men jeg håber dog at begge spiller kommer ordentligt i gang, når de har fundet sig bedre til rette i klubben. Sidste mand på toppen er Campbell som endnu ikke har fundet sidste sæsons form, der er dog den naturlige forklaring, at han mere eller mindre har været skadet non-stop siden sæsonstarten. Generelt har vi været hårdt ramt af skader over hele linjen. Det skulle gerne blive bedre nu her, ellers skal jeg ud at handle kraftigt ind i Januar.

To målsætninger er allerede kommet i hus. Jeg har nemlig fået lov til at få 100% af mine salg til indkøb. Bestyrelsen har faktisk endda tildelt mig 160 mill. kroner til at købe ind for. Jo jo, de flotter sig sgu nu. Smiley

Bestyrelsen har også godkendt at vi opgraderer ungdomsfacilitetern e, og så er de sgu også gået med til at opgradere 1. holdets faciliteter.

I Champions League trak vi Atletico Madrid, Dortmund & Spartak Moskva. En på papiret lidt svær gruppe, men ikke desto mindre, så ligger vi suverænt nummer 1 med maksimum point efter 4 kampe. Vi mangler stadigt Dortmund ude & Atletico hjemme.

I Carling Cuppen er vi også i videre. Vi er i kvartfinalen efter at have gennempryglet Tottenham 8-3 på White Heart Lane.

Så indtil videre er det gået helt fint, og jeg er fortrøstningsfuld. Hvis vi får en god december måned, så er jeg sikker på vi er i top 3 inden udgangen af året. Det kræver dog at vi kan holde føringer. De sidste par kampe har vi smidt føringer til sidst mod Chelsea og Everton. Vi scorer masser af mål, vi slog blandt andet ligerekorden ved at spille 5-5 med Everton, men det er sgu ikke godt nok at få et point i de kampe, hvor vi styrer langt det meste af de 90 minutter.
« Seneste Redigering: 28 Jan 2015, 14:46 af TripleX9 » Logged


TripleX9
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Tjaaaa
« Svar #10: 20 Jan 2015, 14:45 »



JANUAR 2016

(Flyttet fra challenge siden)


Vi skriver nu første Januar 2016, og det er derfor tid til at se, hvordan det er gået Crystal Palace med mig ved roret.

TRANSFERS
Tre spillere ankom i sommers til klubben på fri transfer. Det er markant for klubben på dette tidspunkt, at kunne få fat i spillere med en tilfredsstillende kvalitet uden at skulle punge ud med flere hundrede millioner. John Guidetti kom fra Manchester City, Danny Wilson fra skotske Hearts og sidst men ikke mindst Urby Emanuelson fra Italienske Roma.

Guidetti blev løsningen efter at jeg måtte kigge langt efter Fierro, der som tidligere nævnt tog til Everton. Det var lidt af et sats, men han bliver bedre og bedre, så jeg er meget tilfreds. Danny Wilson Og Urby skulle forstærke
forsvaret. Samtidigt kan Urby også være backup til venstre kanten i tilfælde af for mange skader.

Tre apillere er også ankommet på lejekontrakter Babacar, Valencia & Zouma. Babacar tiltænkt som backup til Campbell og Guidetti i angrebet. Valencia og Zouma er tiltænkt roller i stærkeste opstilling. Jeg forventer meget af begge spillere.

Til slut er danske Phillip Billing købt i Huddersfield. Den 18-årige knægt er dog straks genlejet ud til klubben for hele sæsonen. Billing skal være en af fremtidens folk på den defensive midtbane i vores jagt på at blive verdens bedste klubhold.

På salgsiden har flere gode spillere forladt klubben. De blev solgt af to grunde. I starten var det jo for at skabe kapital nok til at hente Zaha & Fierro, men da ingen af delene lykkedes, så har salgene ene og alene hjulpet til at klubbens økonomi nu ser ganske fin ud, og klubben er i perioden blevet gældsfri.

SÆSONEN
Igen i denne sæson er Crystal Palace med helt fremme. Vi burde faktisk have kaldt os Herbstmeister lige nu, hvis det ikke var fordi, at vi var i England og pga. af den svage indstilling i den sidste kamp mod Tottenham. Desværre startede vi perioden med et nederlag hjemme og vi sluttede også med et nederlag hjemme til henholdsvis Liverpool & Tottenham. Det gør at vi holder nytår på 2. pladsen i Premier League 3 point efter Chelsea.

I Champions League gik vi videre uden de store problemer. Kun Dortmund tog point fra os, da vi spillede uafgjort på Signal Iduna Park. Næste runde venter franske Toulouse. Dette burde være en overkommelig opgave, og vi kunne sagtens have trukket meget værre modstandere.

Vi er videre i begge cupturneringer og indtil videre kunne det ligne en gentagelse af sidste års finale i Carling Cuppen, nemlig Liverpool og Crystal Palace.

SPILLERE

Klubbens store profil har igen været Pione Sisto. Pione blev for andet år i træk udnævnt til Golden Boy samt også Årets Afrikanske spiller. Han har været fænomenal på venstrekanten som indvendig angriber. Det sammen har hans makker Jason Puncheon, som endda har scoret flere mål end Pione. 10 og 12 mål er det blevet til.

Lejesvendene Babacar og Valencia er på vej retur til deres egne klubber, da jeg ikke synes de har slået til, og derfor satser på at hente nye forstærkninger her i januar.

Målsætninger for resten af året.

- Vinde Premier League
- Semifinale i Champions League
- Vinde enten FA eller Capitol One Cup
- Gøre truppen endnu mere klar med unge spillere til de næste 5-7 års bjergbestigning mod toppen af Europa.

« Seneste Redigering: 28 Jan 2015, 14:46 af TripleX9 » Logged


TripleX9
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Tjaaaa
« Svar #11: 20 Jan 2015, 14:47 »



ENDNU EN TOPPLACERING

(Flyttet fra challenge siden)


2. sæson er netop gået på hæld for Crystal Palace. Det blev en både og sæson. Vi fik vist farverne frem i Europa og på de nationale stadions, og vi gjorde det flot, men alligevel sidder man med den der lige ved og næsten følelse.

HJEMLIGE CUPS

I Capital One Cuppen nåede vi igen frem til finalen, og kunne blive et af de få hold, der havde vundet flere år i træk. Lige som sidste år hed modstanderen Liverpool FC. På trods af en 2-0 føring ved pausen, så formåede vi ikke at holde stand. Det blev 2-2 inden sidste slutføjt, og dermed måtte vi ud i en kedelig forlænget spilletid som endte 0-0. Efter skiftende føringer under staffesparkskonkurr encen så trak Liverpool det længste strå, da vi brændte vores 7. spark. Dermed fik Liverpool FC revanche for deres nederlag sidste år.
I FA Cuppen mødte vi denne sæsons mest suveræne hold, Chelsea. Vi var chanceløse og fik et fortjent nederlag i semifinalen på 4-1.

CHAMPIONS LEAGUE

Vi opnåede vores målsætning om en Semifinale plads. På vores vej dertil slog vi hold som Atletico Madrid, Dortmund, Spartak Moskva, Toulouse og Napoli. Nu ventede Manchester City i semifinalen. Det blev to meget tætte kampe, og desværre scorede City til 2-1 i Manchester i de døende minutter af første kamp. Det skulle vise sig at blive den afgørende scoring, da vi trods massivt overtal i chancer i begge kampe, kun formåede at score det ene mål i begge kampe. Desværre blev det exit her.

Dog skal man ikke konkludere det som en skuffelse, vi var bare så tæt på. Havde vi ikke være så heldige i lodtrækningerne som vi var i 1/8 dels- & Kvartfinalen, så var vi slet ikke kommet så langt er jeg sikker på. For mod store hold, der har vi bestemt ikke været synderligt stærke i år. Der har været enkelt toppræstationer, men udover det har vi fået lussinger.

LIGAEN

Netop lussinger er det blevet til flere gange mod de lidt bedre hold i Premier League. Vi har ikke rigtigt kunne overvinde dem. Det har været tæt på nogle gange, og vi har da også været direkte uheldige i nogen af kampene, men når alt kommer til alt, så er det jo 3 point det drejer sig om, og det har vi bare ikke fået. Siden nytår har størstedelen af vores nederlag været til større hold:

-Manchester City
-Manchester United
-Liverpool
-Chelsea
-Arsenal
-Tottenham


Det har bestemt også været medvirkende til, at det et stykke tid faktisk så ud til, at vi kunne sige bye bye til Champions League næste år. Derfor var det også rigtigt hårdt at misse den CHL-finale. Med god fight og den smule held, der skal til, så lykkedes det os igen at kvalificere os til Champions League. Det blev til en 3. plads. 1 point efter Tottenham, der blev nummer 2. Vi var 8 point efter Chelsea som tog mesterskabet til London.

I ligaen blev målsætningerne også opnået, da jeg på forhånd havde sagt top 4. Vi slog også vores pointantal fra sidste år med 2 point. Det blev dog til en plads længere nede end vores flotte 2. plads fra sidste sæson.

FREMTIDEN

Med opgradering af faciliteter både for ungdommen og for seniorerne, så mener jeg vi er godt på vej. Der er også blevet kigget nærmere på de forskellige ansattes evner i forhold til vore ønsker med klubben. Derfor har der også været en del udskiftning på mange pladser i staben, så der også her er blevet optimeret.

I takt med klubbens flotte resultater, så er økonomien også væsentligt forbedret. Samtidigt er der også indgået aftale med en japansk klub om samarbejde, for at sælge brandet CP i østen.

Allerede i Januar tog vi også næste skridt mod at forstærke og fremtidssikre holdet. Der blev indkøbt nogle forhåbentligt kommende stjerner, Luka Jovic, Antonio Vutov & Hirving Lozano. Derfor vil der i løbet af sommeren formentligt også blive solgt nogen af de lidt aldrende spillere, som enten har gjort det halvskidt, har været meget skadet eller som bare er ved at få for lidt kampe.

PROFIL

På trods af mine to kanters fremragende sæson, Sisto & Puncheon, så har jeg alligevel valgt at denne sæsons profil er Martin Ødegaard. At en spiller på 17 år kan sætte sit præg på den måde i så ung en alder er fantastisk. Energisk, målfarlig og giver aldrig op, virker til at være de helt rigtige ord at sætte på knægten. 12 mål i 28 kampe denne sæson som central midtbanespiller giver forhåbninger om en store fremtid for Martin i klubben.

KONKLUSION
- Vi opfyldte min egne forventninger
- Truppen bliver udviklet og gjort endnu stærkere år for år
- Økonomien er i vækst
- Har med mit QPR-save fået bevist overfor mig selv, at jeg ikke bare var/er svine-/snydeheldig med Crystal Palace.
- Har ikke en mirakeltaktik, men har en god taktik, der også kan få mindre hold med op hvor det er sjovt.
- De få rette indkøb kan sætte skub i en hel klubs udvikling.




« Seneste Redigering: 28 Jan 2015, 14:46 af TripleX9 » Logged


TripleX9
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Tjaaaa
« Svar #12: 20 Jan 2015, 14:50 »



TAKTISK ÆNDRING & HERBSTMEISTER

(Flyttet fra challenge siden)


Jeg er i fuld gang med 3. sæson i Crystal Palace. Denne sæson kan vi rent faktisk kalde os Herbstmeister! Vi fører ligaen med 5 point ned til Chelsea & Arsenal. Det startede nu egentligt ikke alt for godt. 3 nederlag indenfor de første par uger, og en taktik, som jeg ikke længere synes gav det flotte spil og de dejlige resultater, gjorde at jeg måtte tænke i andre baner. Jeg var direkte træt af, at det kneb gevaldigt mod de store hold som City, United og Chelsea. De havde det sgu lidt for nemt mod mig.

Taktikændring
Derfor måtte jeg i gang med at sætte holdet lidt anderledes op, uden dog at splitte det helt ad. Vi skulle forsvare os bedre uden at miste målfarligheden. Hvordan fanden gør man så det? Efter at have kigget mine kampe igennem, var mønstret tydeligt, nemligt at det tomrum mellem mine backs og mine offensive fløje kostede os mange mål. Tit var det i det tomrum, hvor modstanderne startede deres målgivende angreb. En hel fri spiller i fuld fart, og så var mit centerforsvar splittet og modstandernes angribere kunne let spilles og sætte den sikkert i kassen.

Derfor har jeg rykket mine kanter ned som brede midtbanespillere samtidigt med at backs er lavet om til komplette wingbacks. Jamen skaber det så ikke hul bag mine backs istedet? Umiddelbart jo, men der er mine centerforsvarer eller min halfback, som den defensive midt er blevet lavet om til, ufatteligt gode til at ryde op, hvis afleveringen skulle komme.

Ved at rykke spillere tilbage, så har vi mistet lidt af den pondus, jeg godt kan lide oppe foran. Det har jeg prøvet at rode bod på, ved nu for første gang i år, at spille med to angribere. Begge er sat som falske 9'er. Om det bliver ved med at være lige den rolle, og for dem begge to, det ved jeg ikke endnu, det må resultaterne efter sæsonen bestemme.

Det koster dog en mand på midtbanen, at spille med 2 angribere, så derfor har vi nu kun en central midtbane i stedet for 2. Rollen er også ny på holdet nemlig felt til felt. Der skal simpelthen knokles igennem på denne plads. Selvom hverken Martin Ødegaard eller Tielemans er rutinerede endnu, eller for den sags skyld pragteksemplarer som felt til felt spillere, så gør de det fandens godt. Sammen med O'keefe kæmper de røven ud af bukserne for at gøre sig selv til den foretrukne her.

Den nye taktik, og en anden tilgang til teamtalks under kampene, har faktisk gjort at vi indtil videre ikke har tabt nogen kampe siden vi skiftede taktik. Det er jo helt sikkert en stor grund til at vi ligger på førstepladsen, og at vi kom meget sikkert videre fra Champions League gruppen. Igen i år vandt vi 5 kampe, og spillede en enkelt uafgjort. PSV venter i næste runde, når vi kommer lidt længere hen i det nye år.

Profiler og nye stjerner

På trods af at Pione Sisto blev skadet i 4 mdr. lige inden sæsonstart, så er han stadigt den spiller, der har trukket de største overskrifter. Han blev for 3. gang i træk kåret til Europas Golden Boy. Ene og alene på hans præstationer i den gamle sæson sikrede han sig igen trofæet.

Der er dog kommet nye gode spillere til. På forhånd havde vi sikret os 3 gode forstærkninger på fri transfer Tagliafico, Tielemans & Rugani. Alle 3 spillere er mere eller mindre ved at have tilspillet sig en plads i start 11'eren, så jeg er rigtigt godt tilfreds.

Den unge Scott Walden har også fået chancen i nogen kampe. Scott blev hentet af vores leder af ungdomsafdelingen, og jeg regnede ikke rigtigt med at Scott ville komme i betragtning til førsteholdet før tidligst om et år. Men da vi nu spiller med 2 angribere, så manglede jeg en backup, og Scott har gjort det rigtigt fornuftigt.

Målsætning
- Vinde Premier League
- Fortsætte med at fremtidssikre holdet, spiller af egen avl er stadigt en mangelvare i klubben.
- Semifinale i Champions League.
- Fortsætte udviklingen, hvor økonomien også er i fokus.



« Seneste Redigering: 28 Jan 2015, 14:46 af TripleX9 » Logged


TripleX9
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Alis Aquilae ~ On an eagle's wings (under klargøring)
« Svar #13: 21 Jan 2015, 13:51 »

Så burde det hele nu være opdateret. Oversigterne findes jo her på side 1, og vil selvfølgelig blive opdateret løbende, når der sker ændringer.

God fornøjelse og sig nu endeligt til, hvis der er noget I ønsker. Jeg retter det helt sikkert, hvis mine tekniske evner ellers formår det, og at jeg er er enig i din vurdering Wink
Logged


Grün
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Alis Aquilae ~ On an eagle's wings
« Svar #14: 21 Jan 2015, 22:44 »

Altid spændende med dine blogs TripleX, ser frem til at læse mere!
Logged

Sider: [1] 2 3 ... 5 Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010