home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
17 Mar 2024, 23:29 Fadbamsen Skadestuen ryger ud i online spil.
03 Mar 2024, 06:12 DeBuur Skadestuen Kan ikke vælge Liverpo...
23 Feb 2024, 20:56 ydersog Klubsøgnin... Manchester United
23 Feb 2024, 10:12 valverde4ever Pro Cyclin... Cycling Career - Kan d...
23 Feb 2024, 00:14 g00n Blogs Minimalistic 2020
19 Feb 2024, 14:02 rheya Omklædning... Home Grown spillere?
29 Jan 2024, 11:35 Mulle68 Nostalgi Patches CM 4
Antal Registrerede Brugere: 23288
  2 Brugere, 407 Gæster Online.

Indlæg: 1132681 over 31362 Emner
Nyeste Bruger: pedenmedroden
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Football Manager 2015
| |-+  Kategori: Træningsbanen
| | |-+  Det Taktiske Panel - FM15
0 Brugere og 2 Gæster læser i øjeblikket dette emne.
Sider: 1 [2] 3 4 Udprint
Forfatter Emne: Det Taktiske Panel - FM15  (Læst 26185 gange)
Wester
FmFreaks Crew
(Forummoderator)
*

Offline Offline


 
Sv: Det Taktiske Panel - FM15
« Svar #15: 14 Feb 2015, 16:15 »

Og med Duncan på toppen ville jeg satse mere på indlæg frem for at arbejde bolden ind i boksen med korte afleveringer.
Logged

Var der nogen der sagde nørd?

Årets bruger 2012, 2013, 2014
Årets blog 2014
Blogmester 2014, 2022

vijofrech
Odds-hjælper
*

Offline Offline


 
Sv: Det Taktiske Panel - FM15
« Svar #16: 14 Feb 2015, 16:15 »

Logged

Wester
FmFreaks Crew
(Forummoderator)
*

Offline Offline


 
Sv: Det Taktiske Panel - FM15
« Svar #17: 14 Feb 2015, 16:19 »


Du behøver ikke tage dine MRL frem som AMRL, det vigtige er at du sætter din angriber i support når han er alene på toppen. og så bruge de råd Boxx kommer med, så vil du få mere gang i din offensiv..
Logged

Var der nogen der sagde nørd?

Årets bruger 2012, 2013, 2014
Årets blog 2014
Blogmester 2014, 2022

vijofrech
Odds-hjælper
*

Offline Offline


 
Sv: Det Taktiske Panel - FM15
« Svar #18: 14 Feb 2015, 16:27 »

Du behøver ikke tage dine MRL frem som AMRL, det vigtige er at du sætter din angriber i support når han er alene på toppen. og så bruge de råd Boxx kommer med, så vil du få mere gang i din offensiv..
okay tak det vil jeg prøve Smiley
Logged

TobiasA
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline

 
Sv: Det Taktiske Panel - FM15
« Svar #19: 14 Feb 2015, 21:35 »

Har et lille problem med mine angribere. De levere nogle meget mærkelige præstationer. De kan i en kamp score 3-4 mål også gå 4-5 kampe uden at score. Hvordan får jeg dem til at være mere "consistent"?


Har prøvet at spille med "fløje" og synes at jeg score flere mål hvor de er IA end som fløje. Smiley
Bruger Fierro som min primære angriber men når han er træt eller skadet spiller Berardi deroppe og i værste tilfælde har jeg en regen som 3. angriber som jeg dog normalt bruger på kanten.
Ved ikke om man kan kalde det et luksusproblem da de andre spillere ofte træder til når mine angribere ikke scorer. Smiley
Logged

thomas1988
Gæst
 
Sv: Det Taktiske Panel - FM15
« Svar #20: 15 Feb 2015, 16:33 »

Skal man kopiere linket herinde i denne tråd samt beskrivelsen om taktikken?
Logged

Wester
FmFreaks Crew
(Forummoderator)
*

Offline Offline


 
Sv: Det Taktiske Panel - FM15
« Svar #21: 15 Feb 2015, 16:41 »

Har et lille problem med mine angribere. De levere nogle meget mærkelige præstationer. De kan i en kamp score 3-4 mål også gå 4-5 kampe uden at score. Hvordan får jeg dem til at være mere "consistent"?


Har prøvet at spille med "fløje" og synes at jeg score flere mål hvor de er IA end som fløje. Smiley
Bruger Fierro som min primære angriber men når han er træt eller skadet spiller Berardi deroppe og i værste tilfælde har jeg en regen som 3. angriber som jeg dog normalt bruger på kanten.
Ved ikke om man kan kalde det et luksusproblem da de andre spillere ofte træder til når mine angribere ikke scorer. Smiley

Du har ikke en eneste rolle der løber på længdegraderne. Altså ingen der løber dybt.. Alle dine offensive spillere søger ind i "Smørhullet" altså det centrale rum mellem midtbane og angreb. Du har 5 ud af 5 mulige som alle er mellemrumsspillere. Det er jeg ret sikker på er problemet.. Du har brug for nogen der løber dybt! Det er jo som det danske landshold det der Smiley
Logged

Var der nogen der sagde nørd?

Årets bruger 2012, 2013, 2014
Årets blog 2014
Blogmester 2014, 2022

thomas1988
Gæst
 
Sv: Det Taktiske Panel - FM15
« Svar #22: 15 Feb 2015, 16:44 »

Hej Derude Smiley

jeg søger hjælp!

jeg er igang med 1 sæson med F.C.København.
og jeg har i sinde at lave noget i nærheden af ståle taktikken (4-4-2)


her er nogle af de ting jeg synes virker okay..

Boldbesiddelsen
og antal chancer skabt

men det der ikke virker rigtig for mig som jeg gerne vil have hjælp til er :

1. Defensiven føler jeg lever lidt sit eget liv
2. Dødbolde, dem har jeg slet ikke styr på
3. Rollerne på midtbanen, vil gerne skabe en god midtbane som kan styre centralt, men samtidig hjælpe i defensiven.
4. vil gerne være mere skarp oppe i angrebet.

Håber der er nogen derude der kan give nogle inputs

link til mit savegame:
https://www.sendspace.com/file/09gsl4
Logged

TobiasA
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline

 
Sv: Det Taktiske Panel - FM15
« Svar #23: 15 Feb 2015, 17:18 »

Du har ikke en eneste rolle der løber på længdegraderne. Altså ingen der løber dybt.. Alle dine offensive spillere søger ind i "Smørhullet" altså det centrale rum mellem midtbane og angreb. Du har 5 ud af 5 mulige som alle er mellemrumsspillere. Det er jeg ret sikker på er problemet.. Du har brug for nogen der løber dybt! Det er jo som det danske landshold det der Smiley

Hæhæ det fungerer meget godt ellers. Men for at sætte mine angribere mere i scene skal jeg så ændre en eller begge kanter til "fløje" eller ændre en af mine centrale midtbanespillere? Opstemt
Logged

Boxx
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Det Taktiske Panel - FM15
« Svar #24: 15 Feb 2015, 17:50 »

Hæhæ det fungerer meget godt ellers. Men for at sætte mine angribere mere i scene skal jeg så ændre en eller begge kanter til "fløje" eller ændre en af mine centrale midtbanespillere? Opstemt

Du kan lave dine indvendige angribere til angreb i stedet for support. Det næste er at du bør bytte om på dine roller til dine centrale midter, eventuelt give den ene en angrebs rolle og en anden felt-til felt Smiley Det ville jeg gøre
Logged

Jeg kan flyve.. i så lang tid det tager mig at ramme jorden fra jeg springer!

Boxx
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Det Taktiske Panel - FM15
« Svar #25: 15 Feb 2015, 18:33 »

@TobaisA

Hold på hatten, denne her tekst kan godt blive lidt lang! Dermed ikke sagt du har mange problemer, men du beder om meget Smiley

1. Din defensiv sejler
Det første jeg bemærker ved dit forsvar er dine instrukser, både til spillerne og til selve holdet. Du beder dit forsvar om at være meget mere aggressivt, samtidig med de skal markere tæt. Det problem jeg kunne forestille mig, er at en af dine forsvarsspillere (heriblandt dine backs), vælger at skyde frem og forsøge en hård tackling (glidende eller noget), og hvis dette ikke lykkedes har du ligepludselig et stort hul som modstanderen kan udnytte. Jeg ville overveje at fjerne din aggressive tilgang, og forsøge at holde dine spillere på benene. Dette kan gøres ved at fjerne instruksen 'Tackl Hårdere' fra hver spiller og 'Vær aggresivt involveret' fra holdet. Dette vil jeg gøre for at sikre at du ikke har en hovedløs tackling fra en forsvarsspiller som ikke lykkes og derefter har du en mindre mand at forsvare med. En anden årsag til jeg mener at dette ikke er nødvendigt, er at du har en central midtbanespiller (forsvar), som beskytter dit forsvar samtidig med din midtbane også hjælper til.

Du skal endvidere passe på at give dine forsvarsspillere for mange opgaver. Jeg plejer at begrænse dem til at markere tæt, mens jeg via spiller instrukser forsøger at få de andre spillere til at skærme af. Dette er for at forhindre at når min midtbane bliver snydt, at min forsvar forlader sin mand og støder frem for at efterlade et stort hul hvor bolden kan blive spillet i dybden. Jeg foretrækker et langskud, fremfor en dyb stikning til en fri mand. Denne dybe stikning fremkommer også af at du har dit hold til at skubbe dybere op. Her kunne det måske hjælpe ved at også at anvende en offside fælde, men også ved at anvende en sweeper målmand, der ligger længere fremme i feltet. Hvis du ikke har personellet til dette, så sats på offside.

som opsummering:
- mindsk din aggressivitet og dine forsvarsspilleres fremstød.
- Sørg for at forsvarsspillere ikke skal skærme offensive spillere af, samtidig med at markere en mand tæt
- forsøg at formindske modstanderens dybdeløb via offside og/eller sweeper målmand

2. Dødboldre
Offensivt, ved jeg ikke rigtig hvad du forsøger med dine dødbolde. Kigger man på dine indstillinger, har du kun givet 2 spillere besked på at gå med frem ved hjørnespark, og reelt set kun en til at angribe bolden. Derudover sparker du kort, hvilket ikke hjælper hvis du ønsker på at lave mål. Jeg har altid fundet det effektivt at sparke mod nærmeste stolpe, hvor din bedste hovedstødsspiller angriber bolden. Derudover have en mand til bagerste, en til at forstyrre målmanden, og flere af dine spillere der er gode med hovedet, til at komme med frem. jeg plejer desuden at holde mine backs tilbage, og havde en spiller der ligger udenfor feltet og kan samle bolde op, samtidig med en der bliver tilbage hvis det behøves. I det mindste giv dem andre roller end standard og tag flere med frem og spark ind i feltet hvis du ønsker at score.

Til defensive hjørnespark anvender du zonemarkering. hvis dette ikke fungere kan du eventuelt skifte til mand-mand, for at se om dette gør. Desuden bør du sætte dine dygtige headere på deres dygtige headere, og dine høje på deres høje, for at minimere deres chancer.

Udover dette er det ofte effektivt at træne offensive og defensive standardsituationer under kamptræning for holdet. Det plejer at hjælpe på spillernes forståelse i sådanne situationer.

3. Rollerne på midtbanen
Dine roller på midtbanen, kan sådan set godt fungere sammen, men jeg har lige et par småting. Det første er at du anvender Gael Bigirimana, som en forsvarende midtbanespiller, hvilket han bestemt ikke er. Byt rundt på Amartey og Bigi, eller sæt en mere defensiv orienteret midtbanespiller ind i den rolle.

Det jeg søger efter i en midtbane er balance. Så hvis jeg har en defensiv spiller, vil jeg gerne have en spiller der deltager i det offensive ved siden af. Dette gælder i alle tilfælde, også selvom jeg er silkeborg mod real madrid. En af mine midtbanemand skal tage del i den offensive, for det bedste resultat. Ikke sagt at man behøver dette, men jeg syntes det er noget du bør overveje. Bigirimana er en fin offensiv mand at have på midtbanen, og derfor mener jeg du bør overveje om han ikke skal anvende disse egenskaber. Givet du har en falsk 9'er oppe foran, som falder ned i rummet mellem din midtbane og angreb, skal du ikke have en spiller der også løber derop, for dette fylder bare rummet ud. Tænk her på om han skal lave dybdeløb fra midten (central midt i angreb), eller han skal blive lidt mere defensiv og fordele bolden rundt til medspillerne (dybdeliggende playmaker). Du har også den mulighed at gøre ham til energibundet på midtbanen, en rigtig felt-til-felt mand, hvor han både deltager defensivt men også kommer med offensivt, og foretager løb i dybden. Jeg tror en af disse 3 roller vil give dig en bedre balance på midtbanen, uden at ofre alt for meget stabilitet.

4. Skarphed oppe foran.
Skarphed oppe foran kan være svær at fremstille taktisk. Hvis dine angribere ikke har gode tal i koldblodighed, kan dette være et problem. Rent ud sagt, hvis du producerer chancer nok, skal målene nok komme. Det der kan hjælpe på vej, er at eksperimentere med roller i dit angreb. Se om du kan finde en kombination af roller, der hjælper dig bedre. Cornelius gør det dog ganske fint, må man sige, selvom jeg mener han er en bedre Targetman.

En anden mulighed er at træne dine spillere op i at placere afslutningen, hvis de ikke gør det allerede. Dette tager lidt tid, men det kan forbedre deres afslutninger, givet de nu ikke bare losser til den og håber på det bedste.

generelt

Dette var en længere omgang, men husk flere ting! Det er ikke en blueprint, så du skal gøre alt, men det er en inspiration til hvad du muligvis kan gøre. Overvej tingene.
Noget andet er, at jeg vil fokusere på et område før jeg arbejder med et andet. Start eventuelt med forsvaret og arbejd dig fremad.
Håber disse ting kan give dig ting til overvejelse og god arbejdslyst fremad rettet!
Logged

Jeg kan flyve.. i så lang tid det tager mig at ramme jorden fra jeg springer!

Dennislauridsen
Landsholdsspiller
******

Offline Offline

 
Sv: Det Taktiske Panel - FM15
« Svar #26: 18 Feb 2015, 17:56 »

Hej.

Jeg har valgt at ændre min taktik med Monaco. Taktikken er en 4-4-2 smal diamant. jeg kunne rigtig godt tænke mig at mine midtbane folk til at præstere bedre end de gør.

DM - Boldvindene(s) Kongdobia
MC - Central (s) Lucas Romero
MC - Central (s) Pogba
AM - Off (a) Tariq

Min AM spiller faktisk rigtig godt, men de andre spillere spiller til lige under 7.

Så ville endeligt hører om der var nogle der havde nogle ændringer, og måske nogle holdindstruktioner som ville fit ind sammen med spillerne.

Håber nogle kan hjælpe Smiley
Logged

H A L A   M A D R I D!

Hertzberg
Juniorspiller
**

Offline Offline

 
Sv: Det Taktiske Panel - FM15
« Svar #27: 18 Feb 2015, 23:05 »

Hejsa gutter, jeg spiller med en Indvendig angriber venstre, og i venstre side midt på banen har jeg en Fremskudt playmaker i angreb. Mit spørgsmål er, vil det være bedre at lave ham til en dybdeliggende playmaker, eller søger han ikke de samme rum som min IA?

Og når mine roller på midtbanen så er Dybdeliggende playmaker(s) felt til felt(s), samt en DM der er defensiv midtbane spiller(D), hvad vil i anbefale min DM får af instruktioner så?

Håber på hurtigt svar, og på forhånd tak Smiley
« Seneste Redigering: 18 Feb 2015, 23:19 af Hertzberg » Logged

Dennislauridsen
Landsholdsspiller
******

Offline Offline

 
Sv: Det Taktiske Panel - FM15
« Svar #28: 18 Feb 2015, 23:36 »

Hejsa gutter, jeg spiller med en Indvendig angriber venstre, og i venstre side midt på banen har jeg en Fremskudt playmaker i angreb. Mit spørgsmål er, vil det være bedre at lave ham til en dybdeliggende playmaker, eller søger han ikke de samme rum som min IA?

Og når mine roller på midtbanen så er Dybdeliggende playmaker(s) felt til felt(s), samt en DM der er defensiv midtbane spiller(D), hvad vil i anbefale min DM får af instruktioner så?

Håber på hurtigt svar, og på forhånd tak Smiley

Forstår ikke helt hvad du mener?
Din venstre side midt? spiller han MC eller OMC?

vil måske bruge en flydende playmaker i stedet for DP, også din DM måske hatchback
Logged

H A L A   M A D R I D!

Hertzberg
Juniorspiller
**

Offline Offline

 
Sv: Det Taktiske Panel - FM15
« Svar #29: 18 Feb 2015, 23:42 »

Forstår ikke helt hvad du mener?
Din venstre side midt? spiller han MC eller OMC?

vil måske bruge en flydende playmaker i stedet for DP, også din DM måske hatchback


Altså min AML er IA. Og min ene MCV, spillede Fremskudt playmaker. Men har prøvet at ændre ham til Dybdeliggende playmaker, da jeg har fornemmelsen af han søger samme rum som min IA, men er lidt i tvivl.
Logged

Sider: 1 [2] 3 4 Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010