home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
17 Mar 2024, 23:29 Fadbamsen Skadestuen ryger ud i online spil.
03 Mar 2024, 06:12 DeBuur Skadestuen Kan ikke vælge Liverpo...
23 Feb 2024, 20:56 ydersog Klubsøgnin... Manchester United
23 Feb 2024, 10:12 valverde4ever Pro Cyclin... Cycling Career - Kan d...
23 Feb 2024, 00:14 g00n Blogs Minimalistic 2020
19 Feb 2024, 14:02 rheya Omklædning... Home Grown spillere?
29 Jan 2024, 11:35 Mulle68 Nostalgi Patches CM 4
Antal Registrerede Brugere: 23282
  1 Bruger, 403 Gæster Online.

Indlæg: 1132681 over 31362 Emner
Nyeste Bruger: ArmaghRed92
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Football Manager 2015
| |-+  Kategori: Omklædningsrummet
| | |-+  Etisk dilemma
0 Brugere og 1 Gæst læser i øjeblikket dette emne.
Sider: [1] 2 Udprint
Forfatter Emne: Etisk dilemma  (Læst 5058 gange)
PetterBlanco
Lilleputspiller
*

Offline Offline

 
Etisk dilemma
« : 13 Jan 2015, 18:18 »

Hej åndsfæller.

Jeg har ret godt gang i et spændende Milan game, hvor jeg er ca. halvvejs i anden sæson. I første sæson sluttede jeg på en lidt skuffende 5.plads, dette skyldes mestendels, at jeg har købt unge og spændende spillere der først skal peake nu her i anden og senere tredje sæson. Her snakker vi om spillere som forsvarskrumtappen Balanta, midtbaneopryderen Kranevitter, stortalentet Ødegaard m.fl.
Eftersom jeg sluttede udenfor de CL-givende pladser insisterede El Shaarawy på et skifte. Det fik han lov til. For 280 mio til PSG. Troede jeg. Det viste sig, at jeg kom til at sælge ham for 280 tusinde. Dette fandt jeg først ud af nogle kampe senere hen, hvor det var for sent at loade tilbage.
Mit spørgsmål er så, om jeg skal gå ind og styre PSG i et par dage og enten købe en billig milanspiller til mange penge, eller sende en spiller som f.eks. Lavezzi gratis til Milan, som om det havde været en byttehandel, hvis i kan følge mig.
Er det okay i følge folket, eller må jeg sluge den bitre pille ved det billige salg? (Som jo aldrig ville have forekommet i virkeligheden)
Logged

ArsenalFM
Lilleputspiller
*

Offline Offline

 
Sv: Etisk dilemma
« Svar #1: 13 Jan 2015, 18:38 »

Det er selvfølgelig ærgeligt, men i mine øjne må du bare op på hesten igen.

Grin lidt af det og spil videre  Grin
Logged

Gungner
Gæst
 
Sv: Etisk dilemma
« Svar #2: 13 Jan 2015, 18:48 »

Hahaha... undskyld, men det er sq lidt sjovt Opstemt

Ej, du skal bare bide det i dig og fortsætte. Det er ærgeligt, men sh*t happens. Du kan sikkert grine af det senere.
Logged

Sirstaal
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: Etisk dilemma
« Svar #3: 13 Jan 2015, 18:50 »

Selvfølgeligt skal du ikke gå ind og overtage PSG, fordi du har lavet en fejl. Altså hvad fanden...

Op på hesten, videre. Så laver du nok heller ikke den fejl igen!
Logged

”Den, der opgiver at blive bedre, ophører med at være god”.

PetterBlanco
Lilleputspiller
*

Offline Offline

 
Sv: Etisk dilemma
« Svar #4: 13 Jan 2015, 18:53 »

Det er top ærgeligt, da jeg selvfølgelig godt kunne bruge de penge. Føler også for at spille videre, men et eller andet sted synes jeg det er dybt latterligt, da det aldrig vil ske i virkeligheden..
Og ja, jeg er skam også allerede blevet gjort til grin af studiekammerater og kollegaer Skuffet
Logged

Sirstaal
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: Etisk dilemma
« Svar #5: 13 Jan 2015, 18:56 »

Nej. ingen managers i virkeligheden ville være så dum, sorry to say. Du kan da ikke gå ind og fyrer en anden manager, bare fordi du er pengegrisk og laver fejl.
Logged

”Den, der opgiver at blive bedre, ophører med at være god”.

U-4-E
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Etisk dilemma
« Svar #6: 13 Jan 2015, 18:57 »

Brug en editor til at tilføje de 280 mio.
Logged

Sirstaal
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: Etisk dilemma
« Svar #7: 13 Jan 2015, 19:00 »

Brug en editor til at tilføje de 280 mio.

ej hov. fik jeg kun 40 mio. for sisto. troede jeg fik 40000 mia. går da lige ind og tilføjer dem til klubben gennem en editor?
Logged

”Den, der opgiver at blive bedre, ophører med at være god”.

Daniel Nordentoft
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Etisk dilemma
« Svar #8: 13 Jan 2015, 19:00 »

Nej. ingen managers i virkeligheden ville være så dum, sorry to say. Du kan da ikke gå ind og fyrer en anden manager, bare fordi du er pengegrisk og laver fejl.
Slap af, Batman. Det er et spil.




For at besvare dit spørgsmål, PetterBlanco, så mener jeg godt, at du kan gå ind og få gjort handlen mere realistisk, uden at det i min bog opfattes som snyd. Som du selv siger, ville sådan noget aldrig forekomme i virkeligheden.

Det eneste problem kan være, at du ødelægger noget for PSG og deres flow ved at fyre deres manager.

U-4-E nævner brug af editor, men sådan noget ville jeg ikke anbefale. Jeg har hørt, at der kan opstå mange crash dumps ved brug af sådan noget i et igangværende save.
Logged

Daniel Nordentoft
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Etisk dilemma
« Svar #9: 13 Jan 2015, 19:01 »

ej hov. fik jeg kun 40 mio. for sisto. troede jeg fik 40000 mia. går da lige ind og tilføjer dem til klubben gennem en editor?
Wow. Bare stop.
Logged

Sirstaal
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: Etisk dilemma
« Svar #10: 13 Jan 2015, 19:04 »

Jamen fordi han laver en tanketorsk og laver en KÆMPE FEJL, kan han da ikke bare lade det gå udover PSG. Det var da en tåbelig tilgang til spillet. en fejl er da en fejl og det er kun ham personligt der kan hæfte for den. Han har set et bud, han har accepteret et bud og senere godkendt handlen. Altså vi snakker et beløb han har set af FLERE omgange. Så må han sgu da lige tage læsebrillerne på fremadrettet.
Logged

”Den, der opgiver at blive bedre, ophører med at være god”.

Ariana Grande
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Etisk dilemma
« Svar #11: 13 Jan 2015, 19:05 »

Du er fandme for vild, Sirstaal Opstemt
Logged


Daniel Nordentoft
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Etisk dilemma
« Svar #12: 13 Jan 2015, 19:06 »

Det er jo ikke det, der er pointen.

PetterBlanco vil blot rette op på sin fejl for at opretholde realismen i spillet, og så fyrer du sådan en gang bræk af.
Logged

Sirstaal
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: Etisk dilemma
« Svar #13: 13 Jan 2015, 19:07 »

Pointen er at han har lavet en fejl. Den kan da ikke være længere end det. hvor svært kan det lige være at se om der står 280.000 eller 280 millioner?

Den eneste der brækker sig, er nok PSGs præsident, for han må sgu brække sig af grin over den gode handel.
Logged

”Den, der opgiver at blive bedre, ophører med at være god”.

PetterBlanco
Lilleputspiller
*

Offline Offline

 
Sv: Etisk dilemma
« Svar #14: 13 Jan 2015, 19:14 »

Sirstaal skal vi ik lige i første omgang holde kammertonen?
Selvfølgelig vil en manager aldrig være dum nok i virkeligheden til den handel, men bestyrelsen i en virkelig klub vil jo heller aldrig acceptere det. Mit problem består mest i, at jeg har brugt uendelig mange timer på det her spil og overvejer simpelthen at droppe spillet helt og derfor føler jeg, at jeg har spildt tiden lidt, nu hvor det ikke er fordi jeg er fyret jeg evt overvejer at droppe det her save. Jeg er jo udemærket klar over, at jeg er sygt nøb, men jeg var  skide fuld da det skete, eftersom jeg lige skulle have et par timers manager efter en våd aften.
alkohol er som regel undskyldning for de fleste bommerter Skuffet
Logged

Sider: [1] 2 Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010