home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
17 Mar 2024, 23:29 Fadbamsen Skadestuen ryger ud i online spil.
03 Mar 2024, 06:12 DeBuur Skadestuen Kan ikke vælge Liverpo...
23 Feb 2024, 20:56 ydersog Klubsøgnin... Manchester United
23 Feb 2024, 10:12 valverde4ever Pro Cyclin... Cycling Career - Kan d...
23 Feb 2024, 00:14 g00n Blogs Minimalistic 2020
19 Feb 2024, 14:02 rheya Omklædning... Home Grown spillere?
29 Jan 2024, 11:35 Mulle68 Nostalgi Patches CM 4
Antal Registrerede Brugere: 23281
  0 Brugere, 221 Gæster Online.

Indlæg: 1132681 over 31362 Emner
Nyeste Bruger: TindraTindra
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Football Manager 2014
| |-+  Kategori: Blogs
| | |-+  #88 - La Lezama
0 Brugere og 1 Gæst læser i øjeblikket dette emne.
Sider: 1 ... 4 5 [6] 7 8 ... 14 Udprint
Forfatter Emne: #88 - La Lezama  (Læst 86881 gange)
Le Sygnok
Blogmester
********

Offline Offline

 
Sv: #13 - La Lezama
« Svar #75: 15 Jan 2015, 09:52 »

Nå men det jeg kunne være nysgerrig på er om nogen ved hvor mange point (1-20)/klassificering , man stiger ved opgradering af eks ungdomstræning/facilitetter eller rekruttering? Om det er variabelt eller om der er en fast sats. Måske lidt snyd, men alligevel interessant (imo). Pris kontra størrelse på opgradering?

For mig kunne det være motiverende at vide, hvor meget der skal spares sammen, for at få eks landets bedste rekruttering system mm.
Det kunne være rigtig interessant at kigge nærmere på.
Hvad jeg har erfaret, så er diverse opgraderinger faste. Her mener jeg stigningen ses på 2-3 - mener det er 2. Om der kan være prisforskel fra klub til klub ved jeg ikke, men jeg kunne måske godt prøve at sætte et par test op og give det et nærmere kig her i den kommende tid.
Logged

bromberg
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline

 
Sv: #13 - La Lezama
« Svar #76: 15 Jan 2015, 12:56 »

Det ville være rigtig cool:-).. Følger troligt med i tråden her:)
Logged

Le Sygnok
Blogmester
********

Offline Offline

 
#13 - La Lezama
« Svar #77: 15 Jan 2015, 13:24 »

#14 – Personlig træning og tutorer (guide)

Så kom vi gennem sidste update i går, som må siges at være lettere omfattende, hvis man virkelig skal ind i systemet. Dog hvis man kan se logikken i det, så er det nu meget nemmere at gå til opgaven, hvor man skal sætte træning til den individuelle spiller, og dertil også se om nogle af de ældre spillere skal være tutor for nogen af de yngre.

Træningsmetoden
Træningsdelen i FM har heldigvis aldrig været nemmere end den er nu. Førhen skulle man lave træningsskemaer, og bestemme hvor hårdt den enkelte spillere skulle træne i hvert kategori, og dette var noget af en kamp, hvis man ønskede at gøre det selv.
Dette er heldigvis blevet meget nemmere nu. Man kan nu vælge mellem, at træne dem til en speciel rolle på banen, og de så har fokus på de vigtigste egenskaber til den position, eller man kan give dem et træningsfokus, som fokuserer på en bestemt egenskab.


Trænings type og træningsintensitet
Jeg vælger personligt næsten altid bare at træne dem til en bestemt rolle. Dette får spilleren til at fokuserer på x antal egenskaber, som er de vigtigste til rollen, og på den måde får man den mest optimale træning til en spiller, som skal bruges til en speciel rolle. Dog kan der forekomme tilfælde, hvor en spiller har en for stor mangel i en enkel egenskab eller to. Det kunne f.eks. være en angriber, som har lidt lave egenskaber i afslutninger og koldblodighed, som f.eks. det er tilfældet med Muniain i klubben.  
Derudover sætter jeg også næsten altid deres træningsintensitet til ”hård”, hvilket jeg synes, jeg får en utrolig god udvikling ud af. Dog er der spillere, som melder sig utilfredse med arbejdsmængden, og herfra synes jeg med flere at det kan betale sig, at reducere deres træningsintensitet, så de bliver tilfredse med den, og de derfra så udvikler sig bedre end hvis de var utilfredse med en hårdere træning. Optimalt set, er det dog klart bedst at have et hold, hvor alle er tilfredse med den hårde træning, så man kan få dem udviklet hurtigst muligt.

En anden ting, som kan få mig til at reducere træningsintensitete n ud over hvis de er utilfredse med træningen i en for lang periode, det er, hvis en spiller enten er gammel, eller han har været længe uden den mindste forbedring.

Med alderen så skyldes det, at jeg den hårde træning hurtigere sætter sig, og de dermed enten kan være trætte på kampdagen eller hurtigt blive det undervejs i kampen. Så er det bedre med den portion mindre træning, og de dermed kan yde mere på kampdagen.

Ser jeg spillere, som går en lang tid uden den mindste forbedring, så reducerer jeg også gerne deres træning, da det så tyder på at de har nået deres maksimale potentiale. Har spilleren det, så ser jeg ingen grund til at træne dem vanvittigt hårdt uge efter uge, så vil jeg hellere have dem med yderligere energi på kampdagene.


Træningen i Bilbao
I første omgang, så får alle stort set alle på A-holdet positionstræning, som er sat til hård træningsintensitet. Dog med enkelte undtagelser.

A-holdet



Kun Iraizoz, Gurgepi og Iraola har fået lov til at træne på medium intensitet (Borja Ekiza er en fejl på screenshotet).
Iraizoz og Gurgepi er begge +32, så dem ser jeg ingen grund til at træne for hårdt længere. Iraola er ligeledes 31 og med det løbepensum, der forventes af ham på kampdagene i min taktik, så vil jeg ikke træne ham for hårdt. Ligeledes skulle han også være på sit maksimale niveau, så ingen grund til at træne ham for hårdt. Alle spillerne skulle eftersigende også være tæt på deres maksimum potentiale ifølge mit stab.

De øvrige spillere vil jeg se om jeg kan få lidt mere ud af, hvis de bliver trænet hårdt. Der er nok et par stykker af dem dog, som hurtigt kunne komme ned på medium intensitet, da der lader til at være flere spillere i klubben, som er omkring deres maksimale niveau.

Sidst så er der også en enkelt spiller, som har fokus på en bestemt egenskab. Dette er Muniain, som trods er rigtig godt niveau allerede nu, han skal have fokus på at få egenskaber til en ordentlig goalgetter, så i første omgang handler det om afslutninger, som der er fokus på og senere skal der også fokus på koldblodighed.


U19 holdet
Med mine ungdomshold, så bruger jeg normalt meget samme taktik, som jeg gør med A-holdet. Spillerne bliver trænet i hård intensitet, og ligeledes står den oftest på træning i en bestemt rolle. Dog skal man holde lidt mere øje på sine u-hold.

Hold fokus på de vigtige egenskaber i spillernes unge alder
En spiller udvikler sig nemlig nemmest, når han er under 20 år. Altså hvis man ser et bestemt mangel hos en u-holds spiller, så er det om at få træningsfokus på dette med det samme, da spilleren fortsat vil kunne nå en utrolig udvikling i hans unge år.
Dette kunne f.eks. være, at man havde den ”perfekte angriber”, som mestrede alle de vigtige egenskaber undtagen koldblodighed, som han måske kun havde 4 i. Opdager man dette i en alder af 16 år, så er det slet ikke utænkeligt, at man kan nå at få udviklet egenskaber til omkring de 12-15 stykker inden han er blevet 20 år. Gør man det først efter han er blevet 20 år, så tvivler jeg på, at man nogensinde får den meget over 10.

Fysiske egenskaber hos ens unge spillere
Men det nok mest vigtige ting, som man ifølge mig skal holde øje med, det er de fysiske egenskaber. Det er nemlig sådan, at en spiller som er under 18 kan opleve en helt utrolig udvikling i sine fysiske egenskaber.
Altså opdager man f.eks. at man har en spiller under 18, som er utrolig langsom, så er det om at have træningsfokus på hurtigheden, da man i spillerens helt unge dage kan nå at give dem en utrolig udvikling i fysikken.

Kigger vi på mine u-holdspillere, så har de fleste fået en bestemt rolle på banen som de træner, men der er enkelte, som er blevet sat til at lave styrke træning, da den ganske simpelt var alt for lav her.




Tutoring
Sidst, så er der jo også en ekstra måde at få det bedste und af ens unge spillere, og det er ved hjælp af tutoring.
Tutoring er umådelig effektiv når det kommer til at udvikle en ung spilleres skjulte egenskaber, målrettethed og foretrukne træk.
Det er nemlig sådan, at når man vælger en tutor for en spiller, så vil enten hans personlighed (skjulte egenskaber) samt motivationsevne eller hans foretrukne træk smitte af på den spiller, som han er tutor for.

Men hvorfor er det nu så effektivt? Man kan jo også bare sætte en spiller til at træne disse ting?
Det er såmænd rigtigt, men hvorfor tutoring er så meget mere effektivt, det er grundet at en spillers træningsfokus ikke ændres selvom en spiller hjælpes af en tutor. Ligeledes ændres tutorens træningsfokus sig heller ikke.
F.eks. ønsker man at lære en spiller et nyt foretrukne træk, så tager det mellem 57 til 80% af hans træningsfokus alt efter hvilket træningsintensitet, som han er sat til (Let, Middel, Hård). Herfra kan man måske hurtigt nok regne sig frem til, at når man så lærer en spiller et foretrukne træk på denne måde, så er det langt mere begrænset, hvor meget hans egenskaber vil øge sig. Men har man derimod en tutor, som er sat til at lære hans foretrukne træk videre til spillere som han hjælper, så vil begge spillere beholde 100% træningsfokus på selve deres træning omkring deres egenskaber og dermed er tutortræningen ”gratis” og koster intet for de to af spillerne.
Ligeledes hvis en spiller forsøger at lære et foretrukne træk til den spiller som han hjælper, så er det muligt at overføre flere foretrukne træk i perioden, hvorimod hvis man får sine trænere til at lære et foretrukne træk til en spiller, så er det maks ét af gangen.
Derudover så findes der også en række foretrukne træk, som en træner ikke kan lære til en spiller, men som kun kan læres af andre spillere via tutoring.

I går da vi snakkede spillerpersonlighed er, der sås det også, at en tutors professionalism kunne smitte af på de unge spillere, og dermed være med til at øge den spillers professionalism som tutoren hjælper. Når dette gøres, så vil den unge spiller altså kunne øge hans professionalism på rekordtid og dermed være villig til at træne langt hårdere og på den måde få en mere effektiv udvikling. Processen med øget professionalism er ligeledes er midlertidig, men derimod permanent. Altså kan en tutor være med til at starte en langt mere effektiv udvikling for en ung spiller, og det ”koster” vel og mærke ingenting for de to spilleres træningsfokus.

Krav for en tutor for at han kan vejlede en spiller
Der er dog hele seks krav for at kunne være tutor for en spiller.

1: Spilleren som skal fungere som tutor, han skal være fyldt 23 år.
2: Spilleren som er tutor, skal have højere holdstatus end den, som han hjælper.
3: Spilleren som tutoren hjælper må ikke have en holdstatus, som er højere end ”bruges i rotationsprincip”.
4: Tutoren skal som minimum være ”klodset” til den position på banen, som den han skal hjælpe selv spiller.
5: Tutoren skal have end et højere omdømme end den han hjælper.
6: Tutoren må ikke selv være i gang med at lære et foretrukne træk, hvis han skal være tutor for en spiller.


Når en tutor skal hjælpe en spiller
Der er flere ting, man bør tage højde for inden man kommer for godt i gang med at uddele tutor roller til højre og venstre.

•   Tutoren bør have en positiv personlighed
Som udgangspunkt, så har jeg seks favorit personligheder, som jeg mener en tutor bør have, for at hjælpe en anden spiller. Disse er Model citizen, Model professional, Professional, Perfectionist, Resolut og Fairly Professional.
Man kan også kigge på spillernes ”Medie håndtering”. Har en spiller Evasive eller en Unflappable her, så kan han også anbefales som tutor, og det er der nemlig en helt speciel grund til.
Det er nemlig sådan, at hvis man har en spiller med en af de overstående titler, så kan man være sikker på, at ens spiller minimum har 15 Professionalism og denne egenskab kan en tutor som sagt ”overføre” til den han hjælper, og det vil som sagt hjælpe hans udvikling utrolig meget.
Er man i mangel på disse personligheder, så vil jeg ikke mene, at en Spirited, heller er et dumt tutor valg, da den giver en spiller en Professionalism på 11-17.

•   Personlighederne bør minde om hinanden
Når man udpeger en tutor, som skal hjælpe en spiller, så er det vigtigt at man lige tjekker op på, at deres personlighed ikke er i hver sin ende. Sætter man to spillere op sammen, som er dybt forskellige i deres personlighed, så vil der næppe komme gode ting ud af de 180 dage, som tutorprocessen tager.
Derimod er det sandsynligt, at spillerne bliver uvenner og arbejdet mellem de to spillere bliver droppet før tid, da intet godt kom ud af det.
Man får gerne et hint om dette, når man forsøger at sætte to spillere op sammen. Påstår spilleren i samtalen, at der næppe kommer noget godt ud af det, så er det gerne et tegn på, at deres personligheder er for langt fra hinanden. Her har man mulighed for at give spilleren ret og droppe det, og derefter forsøge at finde en anden tutor til ham med det samme. Man kan også vælge at være stædig og sige, at der nok skal komme noget godt ud af det. Vælger man dette, så er man dog blevet advaret om, at de to spiller måske ikke har det bedste forhold inden for de kommende 180 dage, og at de begge har spildt op imod et halvt år på at være godt trætte af hinanden.

•   Tutoren bør have en højere ”Målrettethed” end ham han hjælper
Sker det at tutoren har en lavere ”Målrettethed” end ham, som han hjælper, så vil spilleren, som der bliver hjulpet, pludselig opleve et utrolig dyk i sin ”Målrettethed” egenskab.
Jeg har selv oplevet, at en ungdomsspiller’s ”Målrettethed” faldt med 3 på under 30 dage. Altså er det lige om at holde godt øje her, da det ellers kan gå galt her. Er der dog kun snak om tutoren har 1 til 2 lavere i ”Målrettethed” så vil jeg mene, at det i nogen tilfælde godt kan betale sig alligevel.
Dog virker det også den anden vej rundt, så hvis ens tutor f.eks. har 16 målrettethed og ham som han hjælper har 10 målrettethed, så kan man godt regne med, at spilleren som der bliver hjulpet vil have 16 i målrettethed, når tutorperioden er færdig – hvis spillerne vel og mærke har kunne lide at arbejde sammen.

•   De største talenter skal have første prioritet
Udviklingsboostet som kan hentes gennem turoring kan være utrolig stor. Derfor handler det naturligvis om, at ens største talenter, får første prioritering på de spillere i klubben, som er de bedste tutorer.
En tutor kan maks hjælpe én spiller ad gangen og det giver ham altså to spillere pr. år. Dette er ikke ret meget, og derfor bør man grundigt overveje, hvem man bruger sin tutorer på.


Tutor på to forskellige måder
Via tutoring, så er det to valgmuligheder. De lyder på følgende:



Kigger vi først på mulighed nummer 2, der lyder på "Som en af de ældre spillere i truppen tror jeg det ville være godt, hvis du kunne oplære 'givne spiller' udenfor banen" - så er der her snak om tutorens skjulte egenskaber, som kan smitte af på den spiller, som han vejleder.
Det er her hvor forrige update omkring spillerpersonlighed er kommer ind i billedet og er yderst interessant, hvor man kan finde ud af, hvem der er egnede til denne opgave.

Kigger vi derimod på den første mulighed "Som en af de ældre spillere i truppen vil jeg gerne have, at du oplære 'givne spiller', da jeg mener, at du kan hjælpe ham med at blive bedre." I dette tilfælde, så ikke nok med at tutorens skjulte egenskaber kan smitte af på den han vejleder, så kan tutorens foretrukne træk ligeledes også gøre dette.
Fra mit eksempel her, så er det Ander Herrera’s foretrukne træk, som altså kan tillæres en ung spiller via tutoring. Ønsker jeg at en anden spiller skal lære de samme foretrukne træk som ham, så er det den øverste mulighed, jeg skal vælge.

Ander Herrera's foretrukne træk


Hvis jeg f.eks. havde valgt at spille med en trequartista i angrebet, eller en OMC, som lå bag en angriber, der var alene på toppen, så havde jeg synes disse egenskaber var perfekt at overføre til en sådan spiller.
Dog kan jeg ikke rigtig bruge dem i den her taktik, synes jeg, så jeg skal næppe bruge den øverste funktion fra Ander Herrera.

Nu ved jeg jo f.eks. at Ander Herrera har personligheden ”Resolute” (Resolut). Via spillerpersonlighed s guiden i sidste update, så ved jeg nu også, at det betyder en professionalism på 15-20. Altså hvis jeg ønsker en bedre udvikling hos en af mine spillere, så er Ander Herrera altså en glimrende tutor.
Og som jeg nævnte før, så påvirker det hverken tutorens eller spilleren der bliver hjulpet træningsfokus.


Spillere som jeg har udpeget som tutor

Mikel Balenziaga ”Model professional” tutor for Markel Etxeberria ”Balanced”
Benat ”Spirited” tutor for Iker Undaberrena ”Fairly ambitious”
Borja Ekiza ”Fairly professional” tutor for Aymeric Laporte ”Fairly ambitious”

Alle sammen er valgt med mulighed nummer to, så det er med fokus på de skjulte egenskaber.
Jeg forsøgte også at få Ander Herrera til at være tutor for Unai Lopez, men Herrera mente det var en dårlig idé, og det blev derfor droppet.


Spillere i træningsfokus
Som noget specielt i bloggen, så har jeg valgt, at vi gennem året har nogle spillere i klubben, vis træning vi skal følge fra tæt hold, så vi kan se hvordan det helt præcist går deres udvikling.
Spillerne som vi skal følge gennem den kommende sæson er disse fem:

Aymeric Laporte
Markel Etxebarria
Enric Saborit
Iker Undabarrena
Iker Muniain

Der vil gennem sæsonen komme tre ”spillere i træningsfokus” updates. De vil falde 1. Oktober. 1. Januar og 1. April.


Så fik vi gennemgået den sidste dybdegående update for nu, hvor målet har været at skabe de mest effektive rammer for dette save, så jeg dermed burde kunne få det bedste ud af klubben og dets spillere.
Det sidste skal nu blot på plads her i sæsonens opstart, og dermed skulle vi snarligst være klar til at tage hul på ligaen.
Logged

QuesT
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline

 
Sv: #14 - La Lezama
« Svar #78: 15 Jan 2015, 13:49 »

Den update jeg har ventet på LS.

Men havde heldigvis valgt rigtigt ud fra min hukommelse, men er jo ikke altid den er helt god.

Endnu engang en dejlig blog, dejlig læsning at få genopfrisket.
Logged

Le Sygnok
Blogmester
********

Offline Offline

 
Sv: #14 - La Lezama
« Svar #79: 15 Jan 2015, 16:19 »

Den update jeg har ventet på LS.
Men havde heldigvis valgt rigtigt ud fra min hukommelse, men er jo ikke altid den er helt god.
Endnu engang en dejlig blog, dejlig læsning at få genopfrisket.
Det var da meget godt du ramte rigtigt så - så er der jo ingen skade sket.
Og tak endnu engang.
Logged

Vive
Lilleputspiller
*

Offline Offline


 
Sv: #8 - La Lezama
« Svar #80: 15 Jan 2015, 16:22 »

Har det noget betydning hvilket land ens klub ligger ,i for at få de bedste regens?
Selve landet størrelse, antal indbyggere,  eller andre ting som spiller en rolle.
Synes nemlig for det meste at de bedste af mine regens kommer fra sydamerika. Nærmere betegnet Brasilien og Argentina..

Har søgt lidt rund nu og fandt ud af dette, som må sige at have betydning for hvilket land man er i, ifh hvor mange gode regens der kommer

Logged

¤ LFC ¤
#YNWA

Le Sygnok
Blogmester
********

Offline Offline

 
Sv: #8 - La Lezama
« Svar #81: 15 Jan 2015, 17:39 »

Har søgt lidt rund nu og fandt ud af dette, som må sige at have betydning for hvilket land man er i, ifh hvor mange gode regens der kommer.
Helt klart. Jeg har også godt selv set listen over disse tal før, men jeg har ikke set noget der forklarer hvad tallet bestemmes ud fra.
Du spurgte sidst om det havde noget med landets størrelse og antal indbyggere at gøre, hvor jeg svarede nej - i og med lande som Canada, Kina, USA ville være langt bedre på listen.
Dermed kan jeg kun gætte på det samme som sidst, at tallet bliver bestemt efter landets, samt ligaens, "reputation", for at opbevare en nogenlunde realisme gennem spillet, hvis man altså skulle komme langt ud i sit save.

Dog er det faktisk meget sjovt, at du nævnte Brasilien og Argentina som lande der især spytter talenter ud på stribe (hvilket jeg er helt enig i), men de skulle angiveligt har været et større nerf her i FM15.
Brasilien er gået fra 185 til 163 og Argentina er gået fra 159 til 140.

Tallet siger altså helt klart noget om kvaliteten på de regens som hvert land får, men som nævnt kan jeg ikke se hvad tallet er bestemt ud fra, og jeg kan heller ikke se nogen måde hvorpå jeg skulle kunne teste det.
Logged

Adzke
Landsholdsspiller
******

Offline Offline

 
Sv: #8 - La Lezama
« Svar #82: 15 Jan 2015, 17:44 »

Helt klart. Jeg har også godt selv set listen over disse tal før, men jeg har ikke set noget der forklarer hvad tallet bestemmes ud fra.
Du spurgte sidst om det havde noget med landets størrelse og antal indbyggere at gøre, hvor jeg svarede nej - i og med lande som Canada, Kina, USA ville være langt bedre på listen.
Dermed kan jeg kun gætte på det samme som sidst, at tallet bliver bestemt efter landets, samt ligaens, "reputation", for at opbevare en nogenlunde realisme gennem spillet, hvis man altså skulle komme langt ud i sit save.

Dog er det faktisk meget sjovt, at du nævnte Brasilien og Argentina som lande der især spytter talenter ud på stribe (hvilket jeg er helt enig i), men de skulle angiveligt har været et større nerf her i FM15.
Brasilien er gået fra 185 til 163 og Argentina er gået fra 159 til 140.

Tallet siger altså helt klart noget om kvaliteten på de regens som hvert land får, men som nævnt kan jeg ikke se hvad tallet er bestemt ud fra, og jeg kan heller ikke se nogen måde hvorpå jeg skulle kunne teste det.

Der er en tråd et eller andet sted inde på SI's forum, hvor der er sat spørgsmålstegn ved nogle af de der ratings, fordi store lande uden fodboldtradition har ret høje tal. Indbyggertal osv. spiller ind. Et land kan godt have en høj rating, hvis de ''skal'' have en statistisk høj chance for at producere et stort talent. Måske især hvis det er et land, der ikke er spilbart, tænker jeg.
Logged

Le Sygnok
Blogmester
********

Offline Offline

 
Sv: #8 - La Lezama
« Svar #83: 15 Jan 2015, 17:59 »

Der er en tråd et eller andet sted inde på SI's forum, hvor der er sat spørgsmålstegn ved nogle af de der ratings, fordi store lande uden fodboldtradition har ret høje tal.
Ja, jeg studsede godt lige over det, da jeg så lande som Iran, Iraq og Jordan er i top 25 på listen.

Indbyggertal osv. spiller ind. Et land kan godt have en høj rating, hvis de ''skal'' have en statistisk høj chance for at producere et stort talent. Måske især hvis det er et land, der ikke er spilbart, tænker jeg.
Jeg kan godt gå med til at det spiller ind, men det må spille en yderst lille rolle i så fald. Men ja, det andet, synes jeg, er svært at blive klog på - Hvad det kræver at skabe flere gode regens på en gang, og hvad landet rating siger om antal gode regens skabt pr år.
« Seneste Redigering: 15 Jan 2015, 18:03 af Le Sygnok » Logged

Le Sygnok
Blogmester
********

Offline Offline

 
#14 - La Lezama
« Svar #84: 16 Jan 2015, 10:15 »

#15 – Ønskelisten

Dette projekt handler selvfølgelig om at komme længst med mine egne regens. Alligevel vil jeg dog ikke afvise at købe spillere udefra. Det kommer dog næppe på tale i første sæson. Der er i hvert fald intet som har tiltalt mig her i sommerens transfervindue. Jeg har dog søgt lidt rundt efter nogle baskere. Decideret helt unge talenter er jeg ikke faldet over, men derimod er der nogle herre rundt omkring, som jeg virkelig gerne så i klubben, og som jeg er sikker på også kunne give en hjælpende hånd med til mine kommende spillere gennem mit Youth Intake.

Jeg har lavet en lille top 5 over mine favorit spillere, som jeg har fundet ude i andre klubber.

5 – Xabi Alonso.

Xabi Alonso fylder 32 i november måned, og har kontrakt udløb med Madrid til sommer. Skulle det ske, at Madrid ikke forlænger med ham, og man dermed kan sikre en kontrakt med ham fra 30. December, så tvivler jeg fortsat på at han overhoved vil snakke kontrakt med Bilbao, og vil han endelig det, så har vi næppe penge til det.

Dog har jeg lidt en drøm om, at ingen får skrevet kontrakt med ham, og han dermed om et lille års tid er uden klub. Sker dette, så føler jeg mig overbevidst om, at han sagtens kunne være interesseret i et skifte til rimelige penge.

Han har en personlighed på Determined (Beslutsom), som ville være fin at føre videre til nogle unge spillere, og ligeledes kunne jeg sagtens se ham som en genial spiller de kommende sæson i min taktik som enten DM (Ankermand) eller CM (DLP).

Sandsynlighed for at se i Bilbao trøjen: Meget lille.


4 – Inigo Martinez

Han kunne vel nok egentlig godt have stået højere på ønskelisten, da jeg virkelig gerne ser ham her i klubben. Dog er midterforsvaret ikke det sted hvor jeg har helt så markante mangler, så derfor ligger han nede på 4. pladsen.

Han mangler måske en lille smule højde, og nok endnu vigtigere lidt mere hurtighed for at være optimal til min taktik, men lige det med hurtigheden er et generelt problem jeg har, så intet nyt der. Han skulle dog havde et potentiale til en del mere, så det burde være muligt at opgradere.

Han spiller dog i rival klubben, og har samtidig en personlighed som hedder Fairly Loyal (Relativ Loyal), så det bliver måske ikke sådan ligetil at få ham fri.
Hans kontrakt løber helt til 2017, men han spiller lige nu til en løn der hedder blot 57,5k om ugen, og skulle han være interesseret i et raise, så vil jeg stå klar med det samme.
Det at have Laporte og Martinez sammen som et helt ungt midterforsvar der kunne holde 10 år sammen ville være helt fantastisk.

Sandsynlighed for at se i Bilbao trøjen: Nogenlunde realistisk.


3 – Stephane Ruffier

Målmandsposten er en af de steder, hvor jeg er mest bekymret. Min nuværende målmand er fin, men han bliver 33 år i starten af næste år, og selvom jeg har en nydelig 18 årig, så har mit stab ikke vanvittig meget til overs for hans PA.
Derfor lader det til at jeg er voldsomt afhængig af at et godt målmands talent kommer snarest muligt – eller det var i hvert fald, hvad jeg troede.

For i en fransk midterklub – nærmere betegnet Saint Etienne, der render en fransk målmand rundt, som har basiske rødder.
Han er 26 år, og ligner en som er skabt til at være sweeper målmand, som jeg rigtig gerne vil have til min målmandspost. Ligeledes ligger han inde med en personlighed, der hedder Resolute (Resolut), som ville være fin af kunne overføre til kommende unge målmand i Bilbao.

Allerede nu siges det fra rapporten på ham, at han vil have interesse i et skifte. Dog ligger jeg ikke inde med 60-80M, som det forventes at Saint Etienne vil have for ham.
Jeg kunne dog godt se, at jeg gik efter ham til næste sommer transfervindue. Jeg skal også meget gerne undgå, at andre klubber kommer til og snupper ham.

Sandsynlighed for at se i Bilbao trøjen: Ganske sandsynlig.


2 – Cesar Azpilicueta

På højreback er en af de steder, hvor jeg også er meget bekymret. Lige pt. er vores faste mand den aldrende Iraola, som netop er fyldt 31. Dette lyder måske ikke så galt igen, men med det løbepensum som mine wingbacks skal levere, så tvivler jeg på hvor mange sæsoner Iraola holder.
På u-holdet har jeg dog en nogenlunde lovende Etxebarria, som skulle have et fint potentiale. Han bliver dog 19 år allerede her til februar, og han ligner bestemt ikke en, som har et niveau der snart er klar til BBVA’en. Dermed kan jeg blive fanget med en Iraola, som ikke har formen til at følge med længere og en Etxebarria, som slet ikke er klar.

Dog har jeg et spinkelt håb om, at Chelsea begår en markant brøler, og ikke bruger Azpilizueta som fast mand.
Han er som skabt til at være wingback i mit system, og det at vide, at der render en så god baskisk wingback rundt i England gør næsten ondt. Ligeledes har han en proffessional (professionel) personlighed. Noget som ikke ville gøre noget, at få med i min trup.

Jeg vil derfor nok gøre alt for at sikre mig ham, men det kræver desværre nok i første omgang, at Chelsea fucker det big time op med ham.

Sandsynlighed for at se i Bilbao trøjen: Utrolig lille.


1 – Ruben Pardo

Jeg har aldrig hørt om ham her før, men slap nu af et talent.

Det er absolut ikke på den centrale midt, hvor vi ligefrem står svagt, men jeg må altså ege ham her. Hold nu op en spændende spiller. At have ham og Ander Herrera, som mine to yderste centrale midt. Det ville være så ondt.

Pardo får fire stjerner hans rapport, og skulle have potentiale til at blive bedre end Herrera. Hans PA bliver beskrevet som en stjerne-Liga BBVA-central midtbanespiller.
Desværre siges det, at han ingen interesse har for at skifte. Dog har han en personlighed, der hedder Fairly Ambitious (Relativ ambitiøs), så gør vi det først bedre end Sociedad, så er det ikke umuligt, at han kunne være interesseret i et skifte. Siger han først god for dette, så skal han ikke være i tvivl om, at vi i Bilbao står klar.

Sandsynlighed for at se i Bilbao trøjen: Nogenlunde realistisk.


Jeg har med vilje udenladt Antoine Griezmann. Han har basker som sekundær nationalitet i FM, men har altid hørt, at han ikke er ægte basker. Jeg prøvede dog lige at søge på det, men fandt følgende artikel:

http://www.insidespanishfootball.com/76934/real-sociedads-griezmann-denies-negotiations-with-athletic-bilbao

Altså har han opholdt sig længe nok i Baskerlandet til, at han ikke vil bryde klubben ”basque-players-only”. Jeg ved dog ikke rigtig, hvad jeg synes om det. Altså reglen vil ikke gælde for andre spillere i FM, da de ikke begynder at få baskisk pas, så længe de spiller i Baskerlandet. Så selvom jeg virkelig gerne ville hente Griezmann, så ser jeg det ikke som at være helt fair.
Logged

Le Sygnok
Blogmester
********

Offline Offline

 
#15 - La Lezama
« Svar #85: 16 Jan 2015, 14:49 »

#16 – En lille opsummering inden første sæson skydes i gang

Sæsonstarten er lige om hjørnet, da vi om præcis syv dage møder Valladolid på udebanen. Vores sidste træningskamp i denne omgang er spillet - en kamp, hvor vi spillede imod Genoa i Italien, som må siges at være vores første rigtige test i denne sæson. Kampen vandt vi ganske fortjent. Dog spillede vi langt fra optimalt efter at være kommet foran 2-0, men vi endte trods alt med at vinde kampen 3-2.
Så har jeg også haft et møde med bestyrelsen, som gik med til to ud af de tre ønsker, som jeg havde.


Hvad jeg ønskede hos bestyrelsen, var naturligvis at få ungdoms faciliteterne opgraderet.
Kun vores rekruteringsnetværk kunne jeg ikke få bestyrelsen til at opgradere, men ellers har de givet grønt lys for at smække en god portion penge, så vi kan få udviklet vores talenter bedst muligt.






Og med disse to nyheder, så ser vores ungdomsfaciliteter nu følgende ud.
Vores ungdomstræningsbudg et lyder altså nu på fremragende, hvilket vil sige at vi nu har 17-19 i stedet for 14-16. Jeg glæder mig virkelig til at se vores regens i det kommende år.


Og med dette, så er alle mine updates omkring optakten til dette save skrevet. Det er mig derfor en glæde at kunne fortælle, at der i næste update er taget hul på ligaen.
Logged

Le Sygnok
Blogmester
********

Offline Offline

 
#16 - La Lezama
« Svar #86: 17 Jan 2015, 12:01 »

#17 – Sæson er skudt i gang

Første måned er overstået i ligaen. Her er det blevet til tre ligakampe og det er startet yderst lovende ud med 2-3-3-2’en må jeg sige - dog har forsvaret fejlet en del, som i den grad har været ved at koste os.

Først og fremmest tog vi en sejr i sæsonåbningen, da vi vandt ude over Valladolid.
Det var en kamp som vi i den grad styrede og efter bare 14 minutter, så er det vores WB(L), Saborit, der slår et hårdt indlæg mod forreste stolpe, som Arduiz er først på og header den sikkert ind ved nærmeste stolpe.
Men trods vi fortsatte med at styre kampen, så kunne vi ikke få scoret yderligere. I det 69 minut går det så galt, da vi halv sover i forsvaret og så var der balance i regnskabet. Fuldt fortjent er det dog da Laporte header os på 2-1 efter en dødbold - hvilket blev kampens resultat.

Endnu en sejr blev det også til ugen efter, hvor vi hjemme tog imod Osasusa. Endnu engang styrrede vi i den grad kampen og var også foran 3-1 efter 61 minutter, hvor Arduiz endda havde brændt et straffespark. I sidste ende fik Osasusa dog reduceret til 3-2 efter forsvaret igen så halv skidt ud. Vores sejr kom dog aldrig i fare, men det ærgrede mig at Osasuna alligevel fik scoret på de to eneste afslutninger, som de havde inden for målrammen gennem kampens 90 minutter.

Så kom vi ellers på lidt af en udfordring i vores tredje kamp, da vi skulle en tur på Bernabeu for at møde Real Madrid - en kamp der meget vel kunne blive sæsonens største udfordring.
Alligevel fik vi dog gjort virkelig flot figur af os selv, da vi gik til pause med et 0-0 resultat, hvor Madrid havde haft umådelig svært ved at komme frem til de helt store chancer.
Anden halvleg kunne Madrid ikke komme frem til mange flere chancer end i første halvleg, men uheldigvis for os, så var Benzema umådelig skarp i anden halvleg og sikrede dermed Real Madrid en 0-2 sejr, men en kamp som jeg nu alligevel synes vi kan være fint tilfredse med.




Dette efterlader os altså med 6 point efter ligaens første tre runder, der indtil videre giver en 5. Plads i ligaen. En placering som jeg ikke ville være utilfreds med at råde over, når ligaens 38 spillerunder var overstået.
Logged

Præsidenten
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: #17 - La Lezama
« Svar #87: 17 Jan 2015, 12:21 »

Hvordan spiller Muniain? Kan det mærkes, at hans afslutninger og koldblodighed ikke er helt i top?
Logged

FC Barcelona

Le Sygnok
Blogmester
********

Offline Offline

 
Sv: #17 - La Lezama
« Svar #88: 17 Jan 2015, 12:39 »

Hvordan spiller Muniain? Kan det mærkes, at hans afslutninger og koldblodighed ikke er helt i top?
Han imponerer bestemt ikke. Uden at sige alt for meget kan jeg godt sige, at der kommer et vis fokus omkring ham gennem nogen af de kommende updates, da han bestemt ikke har det alt for nemt.
« Seneste Redigering: 17 Jan 2015, 12:43 af Le Sygnok » Logged

Le Sygnok
Blogmester
********

Offline Offline

 
#17 - La Lezama
« Svar #89: 19 Jan 2015, 13:05 »

#18 – Spillere i træningsfokus (1. Oktober)

Datoen hedder d. 1. Oktober, og vi skal derfor kigge nærmere på hvordan det går vores fem spillere, som vi gennem dette år kiggere nærmere på i træningen.


Aymeric Laporte
Trods hans bare 19 år, så har han været vores bedst præsterende midterforsvar indtil videre, hvor det er blevet til et snit på 7,26 for hans syv ligakampe, hvor der har været ét enkelt mål til følge. Virker virkelig som en klassespiller og jeg håber jeg kan holde på ham mange år frem.
Det er heller ikke kun på banen hvor han præsterer flot - også til træning leverer han solidt, hvor han har udviklet nogle rigtig brugbare egenskaber allerede nu.

Udvikling siden 1. August:

+1 Lange indkast
+1 Markering
+1 Tackling
+1 Forudseenhed
+1 Koncentration
+1 Målrettethed
+1 Placeringsevne
+1 Styrke



Markel Etxebarria
Det er ingen hemmelighed at jeg har umådelig store bekymringer omkring vores højreback, da vi i de kommende sæsoner kan stå uden noget rigtig brugbart på denne position. Derfor er mit håb lige pt. på Etxeberria, som ifølge mit personale skulle have et solidt potentiale.
Det bliver dog langt fra vist til træning, hvor han har fokus på at få udviklet sin styrke, som jeg lige nu mener er for lav. Kommer der dog ikke mere fart på udviklingen i den egenskab, så vil jeg overveje snarligt at skifte hen til at træne ham som rollen ”wingback”, for at se om det er mere effektivt. Lige meget hvad, så skal der snarligst mere fart på Etxeberria’s udvikling, hvis han nogensinde skal blive førsteholdsaktuel.

Udvikling siden 1. August:

+1 Straffespark
+1 Styrke



Enric Saborit
Saborit er klart en af de mest interessante talenter som jeg råder over pt. Han er også kommet rigtig fint fra start i rollen som wingback. Trods hans rating over sæsonens første 6(1) kampe lyder på beskedne 7,03, så synes jeg alligevel han har gjort umådelig god figur af sig selv. Det ærger mig dog at det indtil videre ikke er blevet til mere på træningsbanen.
Han skulle gerne have potentiale til en del mere, og jeg glæder mig virkelig til at se ham om et par sæsonen - hvis vi vel og mærke kan holde på ham.

Udvikling siden 1. August:

+1 Frispark
+1 Beslutninger
+1 Teamwork


Iker Undabarrena
Jeg skal love for, at jeg fik mig lidt af en overraskelse, da jeg skulle gennemgås Undabarrena’s udvikling siden 1. August. Manden har alene udviklet flere egenskaber en de øvrige fire spillere i min træningsfokus update har gjort til sammen.
Enestående hvad han har præsteret på træningsbanen. Mit personale har ligeledes ændret deres holdning til hans PA fra 3 stjerner til 3,5.
Kan han fortsætte den her udvikling, så er der måske mere end blot en nogenlunde breddespiller gemt i ham her, hvilket jeg ellers ikke ligefrem troede for to måneder siden.

Udvikling siden 1. August:

+1 Aflevering
+1 Frispark
+1 Hjørnespark
+1 Hovedstød
+1 Indlæg
+1 Lange indkast
+1 Langskud
+1 Markering
+1 Straffespark
+1 Tackling
+1 Teknik
+1 Arbejdsstyrke
+1 Beslutninger
+1 Koldblodighed
+1 Koncentration
+1 Målrettethed
+1 Placeringsevne
+1 Hurtighed
+1 Springkraft
+1 Styrke
+1 Udholdenhed



Iker Muniain
Jeg ved ikke helt hvor jeg skal starte her. Ingen tvivl om at Muniain’s foretrukne rolle ikke er på toppen, hvor jeg ellers bruger ham, men at det er gået så ringe, som det er gjort indtil videre overrasker mig dog alligevel.
I 6(1) kampe er det blot blevet til ét mål og ét assist, og hans samlede rating for de kampe lyder på 6,60.
Jeg vidste godt, at satses med Muniain på toppen kunne komme til at koste os nogen point, men at det måske kan komme til at tage så lang tid, som det lige pt. ser ud havde jeg godt nok ikke regnet med. Hans præstationer til træning ser nogenlunde identisk ud til hans spil på banen. Det er ganske enkelt for ringe.

Udvikling siden 1. August:

-
Logged

Sider: 1 ... 4 5 [6] 7 8 ... 14 Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010