home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
I dag kl. 12:12:15 TindraTindra Blogs Chat GPT Gratis: En oö...
17 Mar 2024, 23:29 Fadbamsen Skadestuen ryger ud i online spil.
03 Mar 2024, 06:12 DeBuur Skadestuen Kan ikke vælge Liverpo...
23 Feb 2024, 20:56 ydersog Klubsøgnin... Manchester United
23 Feb 2024, 10:12 valverde4ever Pro Cyclin... Cycling Career - Kan d...
23 Feb 2024, 00:14 g00n Blogs Minimalistic 2020
19 Feb 2024, 14:02 rheya Omklædning... Home Grown spillere?
Antal Registrerede Brugere: 23281
  0 Brugere, 256 Gæster Online.

Indlæg: 1132682 over 31363 Emner
Nyeste Bruger: TindraTindra
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Football Manager 2015
| |-+  Kategori: Træningsbanen
| | |-+  工合 - #32
0 Brugere og 1 Gæst læser i øjeblikket dette emne.
Sider: 1 ... 5 6 [7] 8 9 ... 14 Udprint
Forfatter Emne: 工合 - #32  (Læst 72926 gange)
Wester
FmFreaks Crew
(Forummoderator)
*

Offline Offline


 
Sv: 工合 - #17
« Svar #90: 18 Jan 2015, 22:27 »

Det er fantastisk at følge dig Wester Thumbs Up Godt arbejde Thumbs Up Tror Neves kan være det rigtige valg, da man næppe finder nogen DM med bedre mentale stats - håber på mange pokaler til dig og Saints Peace

Nej det er ret vildt i så ung en alder.. Og tak Smiley
Logged

Var der nogen der sagde nørd?

Årets bruger 2012, 2013, 2014
Årets blog 2014
Blogmester 2014, 2022

Wester
FmFreaks Crew
(Forummoderator)
*

Offline Offline


 
Sv: 工合 - #17
« Svar #91: 18 Jan 2015, 22:28 »

工合
Work Together-Work in Harmony


#18– Rotation

Jeg har altid rokeret meget mellem mine spillere. Det er der flere grunde til. Den første er åbenlys, det giver en god stemning i truppen, når der er spilletid til alle. Den anden er, at jeg altid har unge talenter i truppen og uden spilletid, så går deres udvikling i stå. Derudover så kan man ved at rokere og bruge hele truppen, holde spillerne nogenlunde fit for fight hele sæsonen igennem, på den måde undgår man skader og samtidig kan man øge træningen en smule og dermed hjælpe til med udviklingen. Sidst men ikke mindst så skaber det intern konkurrence og sulten hos spillerne bliver større. - Ulempen er selvfølgelig, at man ikke altid på papiret stiller stærkeste hold. Så man skal finde en god balance, for man kan selvfølgelig ikke sætte alle de unge ind fra start i en udekamp i Premier League. Balancen mellem ungdommens gåpåmod og rutinen hos de lidt ældre spillere er vigtig.

Jeg går som udgangspunkt efter 22 spillere i min trup, to spillere til hver position som meget gerne SKAL dække flere positioner, da jeg vil have minimum tre spillere til rådighed til hver position. Så det giver sig selv, at de 22 mand skal dække mere end bare der egen position ind.

Grunden til at jeg ikke har delt forsvaret op i backs og midterforsvar men i højre og venstre side, det er at jeg godt kan lide, at have en DC som også kan spille DR/DL og en DR/DL som kan spille DC. Det for at dække positionerne bedre ind. Så jeg altid har spillere til rådighed ved eventuelle skader. Det kommer jeg nærmere ind på i emnet: Rotation

Forsvarets højre side er et godt eksempel på dette. Her går jeg efter at minimum en af de to DR også kan dække DC positionen ind og det samme gør sig gældende den anden vej. På den måde har jeg altid som minimum tre DR spillere i truppen, hvilket er en stor fordel i en lang sæson, hvor skader altid vil opstå.

Jeg opererer selvfølgelig med en ideal start 11er, og derefter en b-kæde, som spiller 50 % af antallet kampe som 11er spiller. Det vil sige: Hvis DR og DCR fra start 11eren spiller 36 kampe på en sæson fra start, så spiller deres modstykke fra b-kæden 18 kampe fra start. Dette rotationsprincip gør sig gældende hele vejen igennem. F. eks har min førstemålmand Forster spillet 10 kampe i sæsonens hidtil 15 kampe og Areola har spillet 5, altså 50 % af det antal mit valg til a-kæden har spillet.

Jeg har delt holdet op i følgende kategorier, hvor rotationsprincippet udspiller sig:

•   GK

•   DCR/DR

•   DCL/DL

•   DMC

•   MC x 2

•   AMRL

•   STC

Logged

Var der nogen der sagde nørd?

Årets bruger 2012, 2013, 2014
Årets blog 2014
Blogmester 2014, 2022

Khaine
Juniorspiller
**

Offline Offline

 
Sv: 工合 - #18
« Svar #92: 19 Jan 2015, 08:39 »

Så blev sæsonen med Brøndby spillet færdig, næsten.

Det gik meget godt :-)




Pokalfinalen:




Superligaen, hjemme og ude:








Jeg spillede med taktikken hele sæsonen og lavede kun en ting om. Som tidligere skrevet ændrede jeg målmanden til Sweeper Keeper, defensiv.

Man kunne nok med succes også ændre på mentaliteten, når man er foran. Der var 6 uafgjorte kampe, hvor modstanderen udlignede efter 80. minut. Det kunne måske undgås hvis man ændrede til Control eller Standard.

Jeg fik ikke spillet den sidste kamp i suppen, da Barcelona fyrede Luis Enrique og jeg prøvede at søge jobbet, bare for at se hvad der skete. Kom til jobsamtale, hvilket jeg aldrig har prøvet i FM, så det var sjovt at se. Fik jobbet og vil prøve at fortsætte med taktikken der i sæson 2.




Lidt sjovt. Premier League blev afgjort med et mål!



Logged

Wester
FmFreaks Crew
(Forummoderator)
*

Offline Offline


 
Sv: 工合 - #18
« Svar #93: 19 Jan 2015, 21:12 »

工合
Work Together-Work in Harmony


#19 – Dødbolde

Den sidste taktiske detalje vi mangler, det er holdets dødbolde. Når det er på plads, så er Gung-Ho v.15 ved at være klar til upload. Normalt har jeg aldrig rigtig taget mig af det med dødbolde og bare holdt det standard. Derfor har jeg heller ikke nogen store guldkorn til jer i hvert fald ikke rent offensivt. Jeg har dog et enkelt guldkorn til jer rent defensivt.



De defensive dødbolde

Jeg har inkasseret rigtig mange mål på modstanderens hjørnespark. Hver eneste gang med en hård bold til det forreste område, en fremad stormende modstander der header og mål. Min mand ved forreste stolpe altid helt passiv og min mandsopdækning der svigter. På et tidspunkt blev det bare for meget og jeg måtte finde en løsning.

Så jeg droppede manden ved forreste stolpe og sammen med tre andre spillere, satte jeg dem til at danne en mur i det lille felt i form af zonemarkering. Jeg beholdte spilleren på bagerste stolpe og mandsopdækning af to høje modstanderen samt en alm. mandsopdækning. Så har jeg en der dækker af lige udenfor feltet, som er klar til at støtte min ensomme mand på toppen i en eventuel kontras. Denne opstilling har virkelig gjort vidunder og jeg står rigtig godt på de defensive hjørnespark. Jeg har ikke haft nogen nævneværdige problemer med modstanderens frispark, så det har jeg holdt standard.



Offensive dødbolde - Please hjælp!!!

Offensivt har jeg ikke fundet nogen mirakeltaktik. Rent faktisk ser det helt skidt ud på de offensive hjørnespark. Så hvis der sidder nogen derude med en god taktik enten til de offensive frispark og/eller hjørnespark, som de vel og mærket selv har skabt og ikke hentet udenfor FMF, så sig endelig til. Så vil jeg gerne låne den og gøre den til en del af Gung-Ho tilgangen. Grunden til dette er, så jeg kan sende æren for eventuelle succeshistorier videre til rette ejermand og ikke en anonym bruger fra et udenlandsk site.
Logged

Var der nogen der sagde nørd?

Årets bruger 2012, 2013, 2014
Årets blog 2014
Blogmester 2014, 2022

Dennislauridsen
Landsholdsspiller
******

Offline Offline

 
Sv: 工合 - #19
« Svar #94: 19 Jan 2015, 22:09 »

Hej Wester Smiley
jeg har et lille trick til når du får hjørnespark. Jeg lader mine backs blive tilbage. Min defensiv lure udenfor feltet. også sætter jeg resten til standard. Den ene af dine centrale midtbane folk skal tage sig af dit hjørnespark, også skal du spille kort. Det gør at dine wings modtager den kort hvorefter de enten kan ligge den ind over eller afdrible deres nærmeste modstander hvor de så vil skyde på mål eller aflevere. En anden spiller der også kan scorer en del mål på hjørne ved brug af denne taktik, det er din anden centrale midtbane, da han ligger lidt længere tilbage end det lille felt, det gør så at han kan skyde til bolden hvis han får chancen. har scoret rigtig mange mål på denne måde. Håber det kan være en hjælp Smiley
Logged

H A L A   M A D R I D!

TripleX9
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: 工合 - #19
« Svar #95: 19 Jan 2015, 22:28 »

Hej Wester Smiley
jeg har et lille trick til når du får hjørnespark. Jeg lader mine backs blive tilbage. Min defensiv lure udenfor feltet. også sætter jeg resten til standard. Den ene af dine centrale midtbane folk skal tage sig af dit hjørnespark, også skal du spille kort. Det gør at dine wings modtager den kort hvorefter de enten kan ligge den ind over eller afdrible deres nærmeste modstander hvor de så vil skyde på mål eller aflevere. En anden spiller der også kan scorer en del mål på hjørne ved brug af denne taktik, det er din anden centrale midtbane, da han ligger lidt længere tilbage end det lille felt, det gør så at han kan skyde til bolden hvis han får chancen. har scoret rigtig mange mål på denne måde. Håber det kan være en hjælp Smiley

Kan kun bakke op om den taktik til hjørne. Kører altid korte, jeg bruger dog den modsatte fløj til at tage sig af sparket. På den måde kan jeg have begge de centrale midts til at lure på kanten af feltet. Så højre fløj tager hjørne i venstre side osv. Taktikken var formidabel inden der begyndte at komme patches, det giver knap så mange mål som dengang. Det er dog stadig klart den mest effektive måde jeg har brugt indtil videre. Har ikke haft succes med at spille efter centerforsvarer, som man kunne i tidligere versioner. Så keyword må være kort Smiley
Logged


Wester
FmFreaks Crew
(Forummoderator)
*

Offline Offline


 
Sv: 工合 - #19
« Svar #96: 19 Jan 2015, 22:30 »

Kan I ikke lige poste et SS af taktikken? For kan ikke helt forstå ideen på skrift. Jeg er nok lidt træt
Logged

Var der nogen der sagde nørd?

Årets bruger 2012, 2013, 2014
Årets blog 2014
Blogmester 2014, 2022

Dennislauridsen
Landsholdsspiller
******

Offline Offline

 
Sv: 工合 - #19
« Svar #97: 19 Jan 2015, 22:51 »

Her:


Kan se jeg har glemt nogle ting så det vidst godt du får et billede af det Smiley
Logged

H A L A   M A D R I D!

Wester
FmFreaks Crew
(Forummoderator)
*

Offline Offline


 
Sv: 工合 - #19
« Svar #98: 19 Jan 2015, 23:06 »

Tak Smiley

Jeg tester den
Logged

Var der nogen der sagde nørd?

Årets bruger 2012, 2013, 2014
Årets blog 2014
Blogmester 2014, 2022

Wester
FmFreaks Crew
(Forummoderator)
*

Offline Offline


 
Sv: 工合 - #19
« Svar #99: 19 Jan 2015, 23:07 »

Lige et spørgsmål.. Hvorfor har man ikke en som tilbyder sig kort? Så man selv vælger hvem det er. For en med gode drible evner, indlæg og afslutninger er vel det man søger? Tænker lidt min IF..
Logged

Var der nogen der sagde nørd?

Årets bruger 2012, 2013, 2014
Årets blog 2014
Blogmester 2014, 2022

Wester
FmFreaks Crew
(Forummoderator)
*

Offline Offline


 
Sv: 工合 - #19
« Svar #100: 19 Jan 2015, 23:11 »

Glem det.. Nu så jeg hvorfor.. Han står ikke helt derude.. Smart Smiley
Logged

Var der nogen der sagde nørd?

Årets bruger 2012, 2013, 2014
Årets blog 2014
Blogmester 2014, 2022

Dennislauridsen
Landsholdsspiller
******

Offline Offline

 
Sv: 工合 - #19
« Svar #101: 19 Jan 2015, 23:12 »

Lige et spørgsmål.. Hvorfor har man ikke en som tilbyder sig kort? Så man selv vælger hvem det er. For en med gode drible evner, indlæg og afslutninger er vel det man søger? Tænker lidt min IF..

fordi så trækker man en mand med ud til ham også vil din hjørnespark tager bare sparke den ind over. ved den her taktik kommer han ikke ligeså langt ud som en der kommer kort, og han bliver sjældent opdækket Smiley
Logged

H A L A   M A D R I D!

Dennislauridsen
Landsholdsspiller
******

Offline Offline

 
Sv: 工合 - #19
« Svar #102: 19 Jan 2015, 23:12 »

Glem det.. Nu så jeg hvorfor.. Han står ikke helt derude.. Smart Smiley

hehe, håber du kan bruge det Smiley
Logged

H A L A   M A D R I D!

Wester
FmFreaks Crew
(Forummoderator)
*

Offline Offline


 
Sv: 工合 - #19
« Svar #103: 19 Jan 2015, 23:22 »

Den ser spændende ud og passer fint til mine spillere. For det er jo ikke ligefrem luftspillet jeg forventer at dominere med de typer jeg har rent offensivt..
Logged

Var der nogen der sagde nørd?

Årets bruger 2012, 2013, 2014
Årets blog 2014
Blogmester 2014, 2022

Dennislauridsen
Landsholdsspiller
******

Offline Offline

 
Sv: 工合 - #19
« Svar #104: 19 Jan 2015, 23:23 »

Den ser spændende ud og passer fint til mine spillere. For det er jo ikke ligefrem luftspillet jeg forventer at dominere med de typer jeg har rent offensivt..
det var godt. Ja jeg har heller ikke de bedste i hovedet, men scorer rigtig mange mål sådan Smiley
Logged

H A L A   M A D R I D!

Sider: 1 ... 5 6 [7] 8 9 ... 14 Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010