home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
17 Mar 2024, 23:29 Fadbamsen Skadestuen ryger ud i online spil.
03 Mar 2024, 06:12 DeBuur Skadestuen Kan ikke vælge Liverpo...
23 Feb 2024, 20:56 ydersog Klubsøgnin... Manchester United
23 Feb 2024, 10:12 valverde4ever Pro Cyclin... Cycling Career - Kan d...
23 Feb 2024, 00:14 g00n Blogs Minimalistic 2020
19 Feb 2024, 14:02 rheya Omklædning... Home Grown spillere?
29 Jan 2024, 11:35 Mulle68 Nostalgi Patches CM 4
Antal Registrerede Brugere: 23282
  1 Bruger, 317 Gæster Online.

Indlæg: 1132681 over 31362 Emner
Nyeste Bruger: ArmaghRed92
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Football Manager 2015
| |-+  Kategori: Træningsbanen
| | |-+  工合 - #32
0 Brugere og 1 Gæst læser i øjeblikket dette emne.
Sider: 1 ... 10 11 [12] 13 14 Udprint
Forfatter Emne: 工合 - #32  (Læst 73025 gange)
T.Iglemose
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: 工合 - #29
« Svar #165: 07 Feb 2015, 08:53 »

Vil også rose taktikken, efter nogle sæsoner med QPR holdt min gamle taktik op med at virke og jeg prøvede din og det blev til en 3. plads og 2. plads + sølv i CL og CC. Især den falske 9'er er fantastisk, når du har den rette mand - Tielemans er jo uundværlig og spiller til ca. 8 i snit! Han scorer ikke så meget, men han skaber utroligt mange chancer - i en kamp mod Stoke lavede han 24 key passes!
Logged

Wester
FmFreaks Crew
(Forummoderator)
*

Offline Offline


 
Sv: 工合 - #29
« Svar #166: 07 Feb 2015, 09:48 »

Fedt!  Smiley
Logged

Var der nogen der sagde nørd?

Årets bruger 2012, 2013, 2014
Årets blog 2014
Blogmester 2014, 2022

Wester
FmFreaks Crew
(Forummoderator)
*

Offline Offline


 
Sv: 工合 - #29
« Svar #167: 07 Feb 2015, 10:56 »

工合
Work Together-Work in Harmony


#30 – Gung-Ho v.15,2

Jeg igennem de seneste sæsoner tweeket på taktikken flere gange men som ofte, så er jeg vendt tilbage til udgangspunktet. Før sæsonen 2017/18 lavede jeg endnu en omgang tweeks og denne gang sad den lige i skabet. Resultaterne har i hvert fald været super og jeg er pt. ubesejret i sæsonens første 20 kampe i Premier League. Jeg har forsøgt mig med Flexible Team Shape frem for Fluid. For jeg har været noget utilfreds med balancen på holdet især rent offensivt, hvor løbene fra mine spillere på længdegraderne ikke har været gode nok. Skiftet til Flexible har været en stor succes, balancen mellem rollerne er meget bedre og jeg syntes spillet bliver mere levende.

I den flydende form har de 5 offensive spillere denne samme mentalitet og det er jo for, at de skal være en samlede enhed. Problemet er bare, at Den Falske 9er ikke falder nok i forhold til de løb spillerne på længdegraderne tager, så de ender med at klumpe lidt sammen og fylde de samme rum ud. Med Flexible så er der forskel på mentaliteten og rummet bag Den Falske 9er er større, så MCa og IF bliver langt mere effektive.

Den Falske 9er er også blevet mere effektiv men det grunder nok mere i, at jeg har Fjernet Work Into Box instruktionen. For med det større frirum når Den Falske 9er falder ned i banen, det skal udnyttes med dybe afleveringer og det er grunden til at WBIB er fjernet. Det åbner dog op for en offensiv, der er alt for trigger happy, så spillerne har fået tilføjet Shoot Less Often, som ikke helt fjerner langskud men mere reducere dem og der kommer også flere indlæg og direkte dybe afleveringer, hvilket er perfekt!

Bevægelsen mellem de offensive spillere har som sagt ikke været optimal og på et tidspunkt fjernede jeg Roam From Position og det har jeg gjort igen. Så nu bevæger Wing, IF, MCa og F9 sig indenfor rammen. Jeg har dog tilføjet instruktionen til holdet Dybe Playmaker, som i langt højere grad har friheden til at finde rum, hvor han kan bidrage mere effektivt.

Jeg har også ændret en smule i den defensive struktur, hvor jeg førhen havde backs der stod bredt. Det gjorde, at hullet mellem dem og mit midterforsvar nogle gang var for stort og det udnyttede modstanderen ofte med afleveringer ned i hullet til en angriber der løb dybt. Jeg forestiller mig, at det er angribere der har Move Into Channels instruktionen. Så jeg har Fjernet Stay Wider så 4 back kæden stod tættere for at lukke det hul. De skal dog stadig Run Wide With Ball, så de holder bredden i den offensive del.



Gung-Ho v.15,2

Link 1

Link 2

Link 3
Logged

Var der nogen der sagde nørd?

Årets bruger 2012, 2013, 2014
Årets blog 2014
Blogmester 2014, 2022

Boerre
Landsholdsspiller
******

Offline Offline

 
Sv: 工合 - #29
« Svar #168: 07 Feb 2015, 17:22 »

Ja det høje forsvar gør at man er en smule sårbar især på lange bolde til en hurtig angriber. Tilgengæld giver det mange erobringer højt på banen som også tit omsættes i mål. Du kunne måske fjerne den høje forsvarslinje og sørge for hurtige spillere i midterforsvaret. Balancen er ikke perfekt men det er prisen for en offensive tilgang..
Fjernede det høje forsvars og offside fælde, og det synes jeg hjalp. Jeg endte sæsonen på en fjerde plads med Stoke i første sæson, hvilket jeg vil mene er rimelig imponerende. God Taktik! Desunden spiller jeg også med fremdskudt angriber i stedet for falsk nier. Fungere fint.
Logged

Boerre
Landsholdsspiller
******

Offline Offline

 
Sv: 工合 - #30
« Svar #169: 09 Feb 2015, 17:40 »

Vil sige give et shot out til din taktik. Efter mine ændringer lykkedes det mig at vinde Premier League med Stoke bare i anden sæson!
Logged

Wester
FmFreaks Crew
(Forummoderator)
*

Offline Offline


 
Sv: 工合 - #30
« Svar #170: 10 Feb 2015, 08:15 »

Vil sige give et shot out til din taktik. Efter mine ændringer lykkedes det mig at vinde Premier League med Stoke bare i anden sæson!

Ja så er den vist bestået Smiley
Logged

Var der nogen der sagde nørd?

Årets bruger 2012, 2013, 2014
Årets blog 2014
Blogmester 2014, 2022

Regama Drengen
Juniorspiller
**

Offline Offline


 
Sv: 工合 - #30
« Svar #171: 11 Feb 2015, 18:37 »

Jah - kunne slet ikke få mine United spillere til at fungere sammen - men midt januar i sæson 2 kopierede jeg denne taktik og det er nu blevet til 6 sejre i træk uden mål imod mig... Truppen er nu glad og alt spiller ;-) Tak for hjælpen....
Logged

Wester
FmFreaks Crew
(Forummoderator)
*

Offline Offline


 
Sv: 工合 - #30
« Svar #172: 11 Feb 2015, 18:52 »

Jah - kunne slet ikke få mine United spillere til at fungere sammen - men midt januar i sæson 2 kopierede jeg denne taktik og det er nu blevet til 6 sejre i træk uden mål imod mig... Truppen er nu glad og alt spiller ;-) Tak for hjælpen....


Det var så lidt Smiley
Logged

Var der nogen der sagde nørd?

Årets bruger 2012, 2013, 2014
Årets blog 2014
Blogmester 2014, 2022

Wester
FmFreaks Crew
(Forummoderator)
*

Offline Offline


 
Sv: 工合 - #30
« Svar #173: 13 Feb 2015, 10:12 »

工合
Work Together-Work in Harmony


#31 – Økonomiske vanskeligheder

Endnu engang måtte jeg nøjes med 2.pladsen i Premier League. Det blev en sæson hvor jeg eksperimenterede en del med forskellige taktiske tweeks, hvilket kostede en del point, samtidig måtte jeg rokere voldsomt i truppen i slutningen af sæsonen, da jeg var med hele vejen i FA Cuppen, hvor jeg i finalen vandt over Newcastle. Så nåede jeg også mit mål i CHL, hvor jeg i semifinalen tabte til Barcelona, som desværre var for stærke. Det var dog ikke derfor, at jeg ikke vandt mesterskabet. Æren til 100 % falde til United selv. De var bare helt suveræne og opnåede 100 point, det kunne jeg simpelthen ikke gøre noget ved. Van Gaal gik på pension efter den fantastiske sæson og United tilbød mig jobbet, som jeg selvfølgelig takkede pænt nej til.

Sæsonen målsætning blev som sagt opnået med semifinalepladsen i CHL. Jeg føler, at jeg er godt på vej men det kræver nok, at jeg snart napper CHL titlen, hvis jeg skal toppe listen. Så jeg ville gerne ud og shoppe lidt, desværre er økonomien en smule presset i Southampton. For store lønudgifter i forhold til indtægter, udvidelse af stadion og ikke mindst gæld sætter ligesom sine begrænsninger. Pt. bruger jeg 133k £ i ugen mere på lønbudgettet end ”tilladt”. Jeg kan ikke regulere budgettet pga. financial fair play restriktioner og jeg kan derfor ikke tilbyde spillere mere i løn. Så selvom jeg har 16 mio. £ på transferbudgettet, så er de ubrugelige, jeg kan ikke regulere budgettet med dem og jeg kan ikke købe spillere, da jeg ikke kan tilbyde dem løn. Så de 16 mio. £ går ind i det overordnet budget, så det forventede underskud for sæsonen på 25 mio. £ forhåbentlig bliver mindre.

Gælden er en smule selvforskyldt, jeg har brug for mange penge på transferbudgettet tidligere i savegamet. Altså transfers som blev lavet på afbetaling over 48 måneder og det må jeg betale for nu. Derudover så blev min lønbudget voldsomt presset i starten af transfervinduet, hvor mine bedste spillere var jaget vildt. De europæiske storklubber bød igen og igen på mine spillere og jeg kunne simpelthen ikke sælge dem. For valgte jeg at sælge, så ville jeg kun få 20 % af salgsprisen til nye spillere pga. den dårlige økonomi. Så jeg måtte takke nej, hvilket gjorde de forlangte mere i løn, som jeg var nødsaget til at give dem for ikke at skabe for meget uro i truppen. Det var skruen uden ende.

Jeg måtte virkelig holde tungen lige i munden for ikke at svække holdet før sæsonen, hvilket heldigvis lykkes i sidste ende. Jeg mistede ikke nogen nøglespillere og det blev da også til tre udskiftninger i truppen. Ikke spillere til A-kæden men til B-kæden. Der kom et bud ind på Jack Cork på 7,5 mio. £ og med økonomien in mente så kunne jeg ikke sige nej og som erstatning hentede jeg Nathan Aké ind på en free transfer. Jeg solgte også Harrison Reed og Willian var tilfreds med en rolle som rotationspiller, så ham hentede jeg ind også ind på en free transfer. Den sidste ændring var ikke en som jeg som sådan ønskede men Joe Gomez havde længe været utilfreds og ønskede mere spilletid. Så til sidste solgte jeg ham til Man Utd for 12,5 mio. £ og Stephen Farrar som jeg ellers havde regnet med at leje ud, han får chancen.

Taktisk har jeg som sagt tweeket igen og igen, nok mest af kedsomhed og i håbet om, at jeg kunne forberede taktikken og gøre den perfekt! Men hver gang jeg tweeker og får noget jeg gerne vil have, så mister jeg noget andet og hele tiden ikke til det bedre. Så jeg er igen igen gået helt tilbage til udgangspunktet.
Logged

Var der nogen der sagde nørd?

Årets bruger 2012, 2013, 2014
Årets blog 2014
Blogmester 2014, 2022

Alfster
Blogmester
********

Offline Offline


 
Sv: 工合 - #31
« Svar #174: 13 Feb 2015, 14:35 »

Godt kæmpet Wester.  Jeg tror på du lykkedes med dit projekt. Hvordan ser ranking ud nu efter din semifinale?

Og ja jeg er helt enig med din tweeks, jeg kører stadig på din første version og den funker ubeklageligt, ja næsten perfekt for mig.
Logged

Følg mine blogs:
Europa rundt med start i Ruhr området
BLOGMESTER 2020
Danske Landshold
BLOGMESTER 2021

southside
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: 工合 - #26
« Svar #175: 13 Feb 2015, 20:01 »

Jeg kan også teste i sæson 2 med disse ændringer i Wolfsburg hvis du ønsker dette?

Jeg beklager jeg først melder tilbage nu, men har haft nogle andre ting at se til.

Jeg endte med at ændre følgende ting.

Arbejd bolden ind i feltet - Fjernet: Spillet gik alt for langsomt

Smækkede indlæg - Tilføjet: Hårde indlæg passer bedre til en falsk 9'er synes jeg, da hovedstød ikke er en vigtig egenskab for falsk 9' er rollen og synes de hårde indlæg ofte ligger i ben højde.

Søg overlap - Tilføjet: Valgt for at få holdets back mere med i spillet, på den måde kommer der mere tempo og uforudsigelighed i angrebsspillet og flere strenge at spille på.

Højere tempo - Tilføjet: Spillet gik simpelthen for langsomt og endte ofte som et powerplay foran modstandernes mål, med masser af småspil foran feltet som trak tempoet ud af kampen.
Det øgede tempo gjorde også boldbesiddelsen blev højere samtidig med højt tempo, så det mindede nærmest om total dominans og havde ca 57-60% boldbesiddelse og ca 27-30 skud på i snit pr kamp.

Vær mere udfoldende - Tilføjet: Lidt af samme grund som højere tempo og så synes jeg de kreative spillere var for låste, når man er et tophold eller sub tophold, så har man kreative nok spillere til at tage de direkte udfordringer med forsvarspillerne.

Hårde tacklere hos den Defensive midtbanespiller - Fjernet: Fik alt for mange røde kort, selvom jeg enten fjernede tacklingerne hvis han havde fået gult eller skiftede ham ud. Dette kan måske skyldes jeg har Gustavo som vel nærmest er på grænsen mellem ekstrem hård spiller og rablende psykopat som går mere efter manden end bolden aka Vinnie Jones type.

Trofæer vandt jeg alt jeg kunne med den ændret taktik. Mesterskab, Super Cup, Pokalturnering, Champions League.
Har lavet lidt statistik på sæson 1 sammenlignet med sæson 2, det synes jeg var nødvendigt for at spotte om der ville være en forandring med de nye justeringer og jeg synes taktikken sidder lige i skabet nu.


80 Liga Point - 14/15
90 Liga Point - 15/16
Stigning = 12.50 %

74 Ligamål Scoret - 14/15
80 Ligamål Scoret - 15/16
Stigning = 8.10%

22 Ligamål lukket ind - 14/15
21 Ligamål lukket ind - 15/16
Fald = 4.55 %



Hjemmebane
43 Liga Point - 14/15
46 Liga Point - 15/16
Stigning = 6.97 %



Udebane
37 Liga Point - 14/15
44 Liga Point - 15/16
Stigning = 18.91 %



Angriber statistik
Aaron Hunt 10 ligamål 14/15
Gabriel Barbosa 25 ligamål 15/16
Stigning 250 %


Angriber statistikken er noget misvisende vil jeg sige da Hunt ikke passede vildt godt til rollen og ikke rigtig kunne få andet 1. Sæson, hvorimod Barbosa er skræddersyet til rollen som Falsk 9' er.
Har alligevel taget den med da det ikke kun handler om at angriberen passer til rollen, de nye ændringer betyder også at angriberen får mange flere chancer da tempoet er en del hurtigere med ændringer end før, derfor synes jeg alligevel den var relevant.


Lige et screenshot af vejen til Champions League trofæet.
« Seneste Redigering: 13 Feb 2015, 20:12 af southside » Logged

Årets Event 2010 FMD
Årets Mest Hjælpsomme Bruger 2010 + 2011 FMD
Årets Download 2010 FMF
Årets Crewskabte Produkt 2011 FMD
Årets Crewmedlem 2012 FMD

Tidligere Crew på FMDanmark

"FM is a simple game; 22 men chase a ball for 90 minutes and at the end, Southside always win."

Wester
FmFreaks Crew
(Forummoderator)
*

Offline Offline


 
Sv: 工合 - #31
« Svar #176: 14 Feb 2015, 00:11 »

Super indlæg SS.. Lige et spørgsmål..

Oplever du ikke at holdet skyder alt for meget på mål når du ikke arbejder den ind i boksen, altså en masse håbløse langskud og halve chancer de skyder på.
Logged

Var der nogen der sagde nørd?

Årets bruger 2012, 2013, 2014
Årets blog 2014
Blogmester 2014, 2022

Donetsk
Ynglingespiller
***

Offline Offline

 
Sv: 工合 - #31
« Svar #177: 14 Feb 2015, 00:31 »

Har taget min taktik til dig med Sheffield United, søgte et alternativ til min egen taktik som også var 4-1-2-3, eller 4-3-3
Kært barn har mange navne. Jeg havde store problemer med den defensive del, hvor jeg lukkede 3 flest mål ind, men scorede 2 flest.
I min nye sæson, hvor der startede som min 2 sæson, tog jeg din taktik i brug. Så har jeg nærmet mig et af de bedste forsvar, men har det bedste angreb.

Jeg havde for lidt siden en kamp med 38 skud på mål mod 8. Helt vanvittigt.

Hvis jeg har bolden meget, og ikke komme fremme til de store chancer. Så laver jeg side linje instruktioner om at de skal være mere kreative osv. Synes også det har virket, at bruge det når man f.eks. er kommet bagud, at man så forlanger mere af sine spillere osv.
Hele tiden presse dem til det yderste.
Logged

Wester
FmFreaks Crew
(Forummoderator)
*

Offline Offline


 
Sv: 工合 - #31
« Svar #178: 14 Feb 2015, 07:53 »

Fedt at se at den virker med så mange hold. Så er missionen med en plug&play taktik opnået Smiley
Logged

Var der nogen der sagde nørd?

Årets bruger 2012, 2013, 2014
Årets blog 2014
Blogmester 2014, 2022

southside
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: 工合 - #31
« Svar #179: 14 Feb 2015, 09:03 »

Super indlæg SS.. Lige et spørgsmål..

Oplever du ikke at holdet skyder alt for meget på mål når du ikke arbejder den ind i boksen, altså en masse håbløse langskud og halve chancer de skyder på.

Jo helt bestemt, men det vil jeg hellere end for få chancer, for som tophold eller sub tophold, så har man også spillerne til at mange af de chancer kan blive farligere til tider. Men jo virkelig mange skud forbi mål, måske man kunne krydre det højere tempo og mere kreativ frihed med skyd mindre, kan være det minimere de håbløse skud, men gør de øvrige skud farligere.

Hvad er næste plan så, at få 4-3-3 Diablo til at fungere i FM15? Opstemt
Logged

Årets Event 2010 FMD
Årets Mest Hjælpsomme Bruger 2010 + 2011 FMD
Årets Download 2010 FMF
Årets Crewskabte Produkt 2011 FMD
Årets Crewmedlem 2012 FMD

Tidligere Crew på FMDanmark

"FM is a simple game; 22 men chase a ball for 90 minutes and at the end, Southside always win."

Sider: 1 ... 10 11 [12] 13 14 Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010